Skoči na vsebino

Nasveti za varno vožnjo


Priporočene objave

Ojla.

Na forumu smo že kar debatirali o varni vožnji, dajali nasvete, ideje, na kaj moraš biti pozoren, nevarnosti pri prehitevanju, itd. Predlagam, da bi iz teh tem (sem pregledal z iskalnikom), vse nasvete zdruzili skupaj v eno temo in jo označili kot "sticky" (da bi bila vedno na vrhu). Sezona bo kmalu tukaj, tako da bi bilo dobro, da bi se to uredilo čimprej. Opažam, da je začetnikov kar veliko. Pa tudi izkušenim motoristom ne bi škodilo, da malo osvežijo nevarnosti, ki na nas prežijo.

Lep pozdrav!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Svaka cast Denny, samo prometne predpise naj vsi upostevamo, pa ni treba nic pametovati!

Ko sem bil 14. letni pubec in neizkušen sem podobno razmišljal kot ti. Takrat sem imel tudi hudo nesrečo, ker mi je ena baba izsilila prednost.Še dobro, da sem imel majhno hitrost (pač moped), a sem se vseeno razlimal na avto. Kolegi so tudi imeli nesreče, nekateri so žal že pokojni. In samo eden od njih je res bil kriv (prevelika hitrost). Na žalost se na tak način naučiš, kako preživeti, na naših cestah. In ti povem, da če ne bi predvideval in se pazil ter upošteval, da je lahko totalni idot v avtu, bil zdaj že bil ene 50X mrtev. Ko srečam avto na stranski cesti ali pač avto, kjer seka mojo pot, pa tudi če imam prednost zmanjšam na tolikšno hitrost, da se lahko varno zaustavim. Pa tudi na polovico dovoljene hitrosti,¸če je pač potrebno. Ne boš verjel, kolikokrat mi je to rešilo kožo.Ko pa vidiš ženskein starejše ljudi za volanom, je pa potrebno biti š¸e extra pozoren.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ko sem bil 14. letni pubec in neizkušen sem podobno razmišljal kot ti. Takrat sem imel tudi hudo nesrečo, ker mi je ena baba izsilila prednost.Še dobro, da sem imel majhno hitrost (pač moped),  a sem se vseeno razlimal na avto. Kolegi so tudi imeli nesreče, nekateri so žal že pokojni. In samo eden od njih je res bil kriv (prevelika hitrost). Na žalost  se na tak način naučiš, kako preživeti, na naših cestah. In ti povem, da če ne bi predvideval in se pazil ter upošteval, da je lahko totalni idot v avtu, bil zdaj že bil ene 50X mrtev. Ko srečam avto na stranski cesti ali pač avto, kjer seka mojo pot, pa tudi če imam prednost zmanjšam na tolikšno hitrost, da se lahko varno zaustavim. Pa tudi na polovico dovoljene hitrosti,¸če je pač potrebno. Ne boš verjel, kolikokrat mi je to rešilo kožo.Ko pa vidiš ženskein starejše ljudi za volanom, je pa potrebno biti š¸e extra pozoren.

Moj podpis pod to.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...
Svaka cast Denny, samo prometne predpise naj vsi upostevamo, pa ni treba nic pametovati!

Mislim, da se rahlo (globoko) motiš.Poleg naših neprevidnosti obstaja še en kup nevarnosti, na katere začetniki motoristi niso (nismo bili)pozorni.

Po moje zelo pametna tema, če le ne bo preveč pametnjakovičev, ki boste modrovali o nepotrebnosti nasvetov.

Pametnostvarjeboljestokratslišatikakorenkratpreslišatipress

Popravljeno . Popravil Damian
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dave:

Mene že kr dosti časa mika da bi šel to pogledat, ker zadnje čase nemoreš verjet kaj vse doživiš na cesti kot voznik motorja :blink: ...

- V Mariboru veš za slučajno kaj?

Hvala

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ali pa prideš 17.4. v Lj in boš vse imel ZASTONJ ( za več info se pozanimaj pr MAKSI - jevcih)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V Mariboru veš za slučajno kaj?

Nekje na MSforumu sem zasledil, da tudi letos avto šola FORTUNA iz Maribora organizira brezplačna predavanja (delavnice) o varni vožnji - MOTOCIKLIZEM VOŽNJA in PREŽIVETJE...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...samo prometne predpise naj vsi upostevamo, pa ni treba nic pametovati!

***

Prou maš!

Pa še na eno zelo veliko malenkost si pozabil:

"POPRAVLJAJ NAPAKE DRUGIH", kajti, le tako bo tvoja pot zanesljiva in varna!

GO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

P.S.

(Če bom kdaj dobre volje, bom še kaj "preživetega"naflancal).

motorist

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 3 tedne pozneje...

Ja maš prov! Dolg časa sem se vozil s kratkimi, pred ene parimi leti sem pa začel z dolgimi in moram rečt da je ogromna razlika! Dost manj je takih situacij da zapeljejo pred tabo ven iz križišča. V glavnem dost bolj si opazen. Edina slabost je ker ti ostali v prometu blendajo in potem nikol ne veš če ti je mogoče kdo blendal zarad polcajev ali zaradi luči.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ja dobr je it na kšne delavnce,js sm bla prejšn mesc(motorist,drugačen med enakimi)...pa še fajn se maš! ;)

drgač pa te res avtomobilist ful hitr spregleda in zapele pred tabo al pa prekriza pot...glih prejsn tedn je en kombi direkt pred mano zapelu,pa še dobr d sm bl počas pelala...sm na hitr zabremzala,sam je bla mokra cesta(dž je padu) pa me je spodnesl,pa sm ene 10m po asfaltu drsela z motorjm vred...men ni blo nč,sam motor je mav u k****,un u kombiju je pa zbežu... :angry2: tko da je res treba na motorju še dodatno pazt pa gledat vse kr se okol dogaja,pa dobr je d je motor čimbl žive barve,pa jakna&hlače tut...

tole z lučjo bom pa tut js probala :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ene par stvari, ki se jih vedno držim:

nikoli ne prehitevat avtov če je kakršenkoli odcep na levo kje naprej po cesti..

držat se kolkortolko omejitev v naselju

pri prehitevanju spredaj vozečega bodi prepričan, da te on vidi

predvidevanje..(kaj bo kdo napravu, me bo izsilu ali ne..)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Moja izkusnja kar se tice moje varnosti na cesti je sledeca: kadar sem se vozli pocasi, se vec al manj drzal predpisov in malo prehiteval, sem veckrat prisel v kriticno situacijo, kot v primerih, ko sem vozil hitreje.. do 200 km/h. V tem primeru ti tudi mozgani delujejo hitreje, si bolj zbran... opazis vec nevarnosti, hitro vse predvidevas.. Vcasih je na zalost tudi bolje, ce te prehitevani niti ne opazi. Ampak tega ne jemljite kot nasvet, vse je namrec odvisno od vasih sposobnosti.

Motoristi moramo poskrbet sami zase; in predvsem zase.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

.. opazis vec nevarnosti, hitro vse predvidevas.. Vcasih je na zalost tudi bolje, ce te prehitevani niti ne opazi.

.. nekako se ne strinjam s tvojimi izkušnjami .....

... človek je v osnovi bitje, katerega organi so "narejeni" tako, da so prilagojeni hitrosti hoje oziroma teka. Tudi organi, ki zaznavajo..... na to temo je možno debatirati do "nezavesti, pa tudi nekaj je že bilo napisano na forumu ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ko sem vozil hitreje.. do 200 km/h. V tem primeru ti tudi mozgani delujejo hitreje, si bolj zbran... opazis vec nevarnosti, hitro vse predvidevas..

...na žalost je to le zavajajoč občutek, saj se reakcijski čas ne spremija v odvisnosti od hitrosti vožnje - le pot, ki jo v tem času prevoziš je znatno večja in možnost da se varno izogneš nevarnosti temu primerno manjša...

naši možgani pa so žal omejeni tudi v zmožnosti obdelave informacij, tako da pri povečani količini informacij izpuščajo "nepomebne" - tako se pri večjih hitrostih pojavi tudi t.i. tunelski vid, ko se pogled zoži in usmeri daleč pred vozilo - ne vidimo pa kaj se dogaja ob in tik pred vozilom...

Tunelski vid zaradi hitre vožnje

Svojo pozornost usmerja človek na razdaljo, ki jo bo dosegel v treh sekundah. Pri pešcu je to razdalja, ki jo z običajno hitrostjo hoje dosežemo v naslednjih 3 sekundah, to je razdalja 5 do 6 m (hitrost pešca je med 5 in 7 km/h, kar je približno 1,4 do 1,9 m/s). Enako strategijo opazovanja v prometu ima voznik, ki pretežno pozornost posveča dogajanju na razdalji, ki jo bo dosegel v 3 sekundah. Odvisno od hitrosti vožnje je to 20 do 80 m pred vozilom. Z naraščanje hitrosti se tako pojavlja učinek tunelskega vida, ko voznik zaradi fiksacije pogleda daleč naprej preprosto ne vidi, kaj se dogaja levo in desno od vozila na krajši razdalji.

Izjave: “Zagledal sem ga šele, ko je bil tik pred mano”, so pogosto resnične, saj voznik zaradi prevelike hitrosti ne vidi, kaj se dogaja ob robu ceste. Vidno polje, v katerem lahko opazimo dogajanje, je pri odraslih z zdravim vidom okoli 180°. Že pri hitrosti 50 km/h se kot našega vidnega polja zmanjša na 150° in pri hitrosti 150 km/h zaznavamo spremembe le v vidnem polju 50°. Omejene sposobnosti našega vida zahtevajo seveda tudi prilagajanje hitrosti vožnje. Vidni kot se zmanjša tudi, če vozimo, ko smo v stresu. Omejitev hitrosti v naseljih na 50 km/h je v veliki meri zato tudi posledica ugotovitve, da je to največja hitrost, pri kateri je širina vidnega polja dovolj velika, da lahko voznik spremlja tudi dogajanje levo in desno od vozila in pravočasno ukrepa.

povzeto po Bernet, R., Geschwindigkeit Faktensamlung, DVR, Bonn, 1993

Popravljeno . Popravil MaraudeR
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vse je res.. hotel sem le povedat, da tudi ce vozis 90 in sanjas o nevemcem, si bolj nevaren, kot ce si hitrejsi in zbran, pa tudi ce na videz ne zgleda tako.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!