Gorazd11 Objavljeno Maj 4, 2007 Opozori Objavljeno Maj 4, 2007 :eek: , mater spet nekaj več vem, Gorazd 11, hvala za odgovor. Samo še nekaj, kje je ta ploščica v filtru. Popoldne grem v smetnjak iskat starega, da ga pregledam... Nisem ziher, ali je čez sredinsko luknjo ali čez luknje, ki so razporejene po obodu. Ko boš pogledal filter ji boš takoj videl. Pred leti se spomnim stalnega "veselja" na avtu, ker noben filter ni ravno dolgo zdržal (Jugoslovanska kakovost pač). LP, Gorazd
gogi5 Objavljeno Maj 4, 2007 Opozori Objavljeno Maj 4, 2007 jaz sem dal v wiragota 750 VALVOLINE -FULL SINTETIC-PA BOMO VIDLI
Stric Burek Objavljeno Maj 5, 2007 Opozori Objavljeno Maj 5, 2007 KOlega dirka z Yugotam, oz. je lani na GHDjih, in so v Yugača(okrog 120KM) vlivali Motul 300V :OK:
SiR Objavljeno Maj 5, 2007 Opozori Objavljeno Maj 5, 2007 no ja saj imate prov za boljše voznike je potrebno boljše olje :OK: Ja, saj ravno zato Šumaher tudi v svoj avto za po mestu vozit vliva olje, katerega je imel tudi v svojem dirkalniku na pisti .... Neumnost!
Avatar Objavljeno Maj 5, 2007 Opozori Objavljeno Maj 5, 2007 JA SAMO USEENO JE TA OLJE BOLJŠI IN PAMETNEJŠI ZA OPORABO :) Pametnejše je za uporabo? Kaj a ima večji IQ kot Motul 5100? Sicer zna biti z olji na nek način podobno kot z gumami. Gume za zelo športno vožnjo (oz. dirkališče) se v običajnih razmerah lahko obnesejo slabše kot "navadne" gume, saj se zadostno segrejejo šele pri večjih obremenitvah/hitrostih. Tudi olje, ki je namenjeno za dirkalne motorje, najbrž optimalno deluje pri zelo velikih obremenitvah, pri manj intenzivni vožnji je najbrž enako ali za odtenek slabše kakor navadna (pol)sintentična motorna olja.
Guest Brumer Objavljeno Maj 5, 2007 Opozori Objavljeno Maj 5, 2007 Ko berem o teh oljih mi gre res kar na SMEH,pa kako hudiča nerazumete,da vsako drago olje je tudi boljše olje .Prvič vsebuje boljše in dražje aditive,kar pa je najbolj pomembno je to,da vsa (vol) popolno sintetična olja so boljša od pol sintetičnih tako kot so polsintetična boljša od navadnih olj OK NEGLEDE NA ZNAMKO okoli katere se lahko spet par dni prepiramo.Zdaj pa zakaj so sintetična olja BOLJŠA:Pri višjih temperaturah imajo boljše mazalne lastnosti (olje pa se segreje pri vsakem motorju,če je brez oljnega hladilnika in sploh pri zračno hlajenih motorjih) krepko čez 160 stopinj,sintetična olja manj spreminjajo pri različnih temperaturah VIZKOZITETO,manj povzročajo vsedlin in kar je najbolj važno oljni filim se veliko kasneje TRGA.Zato bi morali za vsak tip motorja glede na dolžino hoda bata in najvišje število obratov izračunati hitrost drsenja bata in takrat bi šele ugotovili,katero olje zadostoje za vaš motor ali vaš režim vožnje. :OK: Ps: nešparajte na olju -KDOR MAŽE TA VOZ :hmm:
Moto Mirko Objavljeno Maj 5, 2007 Opozori Objavljeno Maj 5, 2007 Ja, saj ravno zato Šumaher tudi v svoj avto za po mestu vozit vliva olje, katerega je imel tudi v svojem dirkalniku na pisti .... Neumnost! NE ON GA UPORABLJA ZATO KER GA DOBI NO MALO SEM GA POLOMIL SE OPRAVIČUJEM :OK:
MarduK Objavljeno Maj 6, 2007 Opozori Objavljeno Maj 6, 2007 Ko berem o teh oljih mi gre res kar na SMEH,pa kako hudiča nerazumete,da vsako drago olje je tudi boljše olje .Prvič vsebuje boljše in dražje aditive,kar pa je najbolj pomembno je to,da vsa (vol) popolno sintetična olja so boljša od pol sintetičnih tako kot so polsintetična boljša od navadnih olj OK NEGLEDE NA ZNAMKO okoli katere se lahko spet par dni prepiramo.Zdaj pa zakaj so sintetična olja BOLJŠA:Pri višjih temperaturah imajo boljše mazalne lastnosti (olje pa se segreje pri vsakem motorju,če je brez oljnega hladilnika in sploh pri zračno hlajenih motorjih) krepko čez 160 stopinj,sintetična olja manj spreminjajo pri različnih temperaturah VIZKOZITETO,manj povzročajo vsedlin in kar je najbolj važno oljni filim se veliko kasneje TRGA.Zato bi morali za vsak tip motorja glede na dolžino hoda bata in najvišje število obratov izračunati hitrost drsenja bata in takrat bi šele ugotovili,katero olje zadostoje za vaš motor ali vaš režim vožnje. :OK: Ps: nešparajte na olju -KDOR MAŽE TA VOZ :hmm: :hmm: Res je, da je glavna razlika med recimo 5100 in 300V ravno pri visokih temperaturah. Kjer recimo 5100 ne zadostuje več je 300V še vedno maže. Res je tudi, da pri visokih temperaturah manj spreminjajo viskoziteto in se kasneje trga oljni film. Nekaj me pa vseeno zanima no :) 1. Povej mi primer motorja, kjer se segreje olje krepko čez 160st in zakaj imajo vsi merilniki temperature olja pri 120st že krizno območje? :blink: 3. Kateri motocikel visokih performans, z visoko vrtečim agregatom danes nima vodnega hlajenja in s tem posledično tudi nižje temperature olja v motorju? 2. Ti, ki si mehanik boš sigurno vedel. Povej nam nevednežem v čem je sploh razlika med mineralnim oljem, polsintetičnim in sintetičnim? (če pa ne boš vedel bom pa že jaz kasneje en povzetek napisal)
Ice Objavljeno Maj 6, 2007 Avtor Opozori Objavljeno Maj 6, 2007 olje ma drugačno sintetiko in vse drugo tako da je to olje čisto drugačno :wacko: :rolleyes: Ko berem o teh oljih mi gre res kar na SMEH,pa kako hudiča nerazumete,da vsako drago olje je tudi boljše olje .Prvič vsebuje boljše in dražje aditive,kar pa je najbolj pomembno je to,da vsa (vol) popolno sintetična olja so boljša od pol sintetičnih tako kot so polsintetična boljša od navadnih olj OK NEGLEDE NA ZNAMKO okoli katere se lahko spet par dni prepiramo.Zdaj pa zakaj so sintetična olja BOLJŠA:Pri višjih temperaturah imajo boljše mazalne lastnosti (olje pa se segreje pri vsakem motorju,če je brez oljnega hladilnika in sploh pri zračno hlajenih motorjih) krepko čez 160 stopinj,sintetična olja manj spreminjajo pri različnih temperaturah VIZKOZITETO,manj povzročajo vsedlin in kar je najbolj važno oljni filim se veliko kasneje TRGA.Zato bi morali za vsak tip motorja glede na dolžino hoda bata in najvišje število obratov izračunati hitrost drsenja bata in takrat bi šele ugotovili,katero olje zadostoje za vaš motor ali vaš režim vožnje. :OK: Ps: nešparajte na olju -KDOR MAŽE TA VOZ :hmm: :rolleyes: eh brumer. ti kar vlivaj olja po tvoji zelji. zakaj bi masina, ki se samo dvakrat na mesec (ce sploh) zavrti na vec kot 2/3 moznih obratov, potrebovala neko "drikalno" olje mi ni cisto jasno. najbrz tudi veliki vecini ostalih ne; ampak ker "pravi rajserji" tako pravijo bo ze drzalo. oljnih vojn je prevec. vsak naj vlije v masino noter kar hoce/mu pase/je priporoceno/whatever in naj bo srecen. ni pa potrebno, zaradi katerikolih razlogov, prepricevati ljudi v nekaj kar mogoce/najbrz niti ne drzi v povedani obliki. biti fer do klientele je tudi del usluge prodajalca/serviserja, ne samo mu uturiti naj-da-best-oh-in-sploh karkoli, pa ce to rabi ali ne. in BTW vsako po specifikacijah iz zadnjih dveh-petih let izdelano olje premore dovolj mazivnih lastnosti, da "prezivi" tisto dvakratno/mesec turiranje v obrate. bolj vazno kot neko super-olje je redna menjava olja in filtra in kontrola stanja nivoja olja v masini. na to se tvoj rek nevazuje: kdor maze, se vozi. .) kot mi je zadnjic en prodajalec pripovedoval (o namembnosti): clovek si kupi drago/najdrazje gorsko kolo in se potem s tem vozi samo po mestu.
danci1973 Objavljeno Maj 6, 2007 Opozori Objavljeno Maj 6, 2007 :hmm: Res je, da je glavna razlika med recimo 5100 in 300V ravno pri visokih temperaturah. Kjer recimo 5100 ne zadostuje več je 300V še vedno maže. Res je tudi, da pri visokih temperaturah manj spreminjajo viskoziteto in se kasneje trga oljni film. Nekaj me pa vseeno zanima no :) :nono: V bistvu mazalne lastnosti mineralnih in sintetičnih olj niso tako zelo različne. Tudi sprememba viskozitete s temperaturo je definirana že z oznako - npr. mineralno 10W-40 ima enako viskoznost kot sintetično 10W-40. Tudi oljni film (dovolj) svežega mineralnega olja je enako dober kot pri sintetičnih oljih... Glavna prednost sintetičnih olj je predvsem v tem, da ob enakih obremenitvah trajajo dlje. Polimeri, ki zagotavljajo določeno viskoznost in čvrstost oljnega filma pri mineralnih oljih začnejo prej razpadat. Pomeni, da če imaš predpisan interval menjave na 6000km in moped voziš 'normalno', lahko s sintetičnim oljem ta interval mirno in brez skrbi podaljšaš na 10000 ali še več kilometrov. Oz. drugače - če motor voziš tako, da je dosti pod velikimi obremenitvami, bi mineralno olje moral menjati prej kot je to predpisano, sintetično pa bo brez težav zdržalo tistih 6000km do predpisane menjave. lp, D.
MarduK Objavljeno Maj 6, 2007 Opozori Objavljeno Maj 6, 2007 (popravljeno) :nono: V bistvu mazalne lastnosti mineralnih in sintetičnih olj niso tako zelo različne....Oz. drugače - če motor voziš tako, da je dosti pod velikimi obremenitvami, bi mineralno olje moral menjati prej kot je to predpisano, sintetično pa bo brez težav zdržalo tistih 6000km do predpisane menjave. lp, D. Hmm...ne vem no. Nas so pred leti v šoli učili malce drugače :) Se pravi na kratko glede mineralnih, polsintetičnih in sintetičnih olj: - Mineralna olja so pridobljena (distilirana) iz "surovega" črpanega olja izpod zemeljske skorje. Surova olja so raznolika, se pravi, različnih barv, viskoznosti (velike razlike - viskoznost je lahko kot voda ali pa kot npr. skoraj strjen med), gostote. Glede na to "surovo" olje se destilira mineralno olje različnih viskoznosti, barv, gostote. Za mazanje agregatov itd. se v olje dodaja razne aditive. Ker je pridobivanje najbolj enostavno so ta olja tudi najcenejša, cene in kvaliteta ponavadi varirajo glede na dodane aditive... Mikroskopsko gledano imajo taka olja precej različne molekule, zato se med seboj tudi slabše vežejo... -Sintetična olja so popolnoma umetno narejena olja iz sestavin, ki jih surovo izčrpano olje nima (mislim, da iz neke vrste ogljika, metana... ), in so jih razvili zaradi pomanjkanja "surovega olja" med (pozabil :blush:) 1. ali 2. svetovno vojno , ker niso imeli dostopa do črpališč. Kasneje so sintetično olje začeli izdelovati iz estrov in pa še nečesa (spet pozabu). Ravno zaradi te povsem umetne izdelave (z ločevanjem kemijskih elementov), so molekule enake, se med sabo boljše vežejo, ravno zaradi tega pa ohranjajo viskoznost tudi pri zelo visokih temperaturah, film se težje strga, se pravi zaščita je pri višjih temperaturah in obremenitvah boljša, posledično pa ravno zaradi tega zmanjšanega trenja in obstojnosti olja res lahko podaljšamo interval menjave olja. So pa zaradi te umetne izdelave mnogo dražja. - Polsintetična olja pa niso nič drugega kot zmešano mineralno olje in pa sintetično olje. S tem pridobimo kvaliteto olja na račun dodanega sintetičnega olja in zmanjšamo ceno na račun poceni mineralnega olja. Dodanega sintetičnega olja pa je ponavadi do 1/3. Še najbolje bi bilo točit sintetiko, vendar je res precej dražja in za uporabo v naših strojih precej predobra, zato je nek kompromis s polsintetiko še najboljša izbira za točenje v povprečen (tudi super) motor, razen zaradi boljšega občutka in pa seveda za dirkalne motorje...(oz. preganjanje po pisti) Glede SAE je pa tako. V mineralnih oljih se viskoznost v višjih temperaturah poruši, zato ker imajo (tisti z boljšim SAE) dodane določene aditive (viscosity improvers), da dosegajo naveden SAE rang. Ti aditivi pa povzročajo neko reakcijo v visokih temperaturah na molekule olja. Ravno zaradi prej omenjenih aditivov pa se pod konstantno obremenitvo pod visokimi temperaturami molekule spremenijo in mazanje je slabše oz. oljni film se lahko pretrga. Ko se olje ohladi se molekule spremenijo v svojo originalno obliko, razen če je obremenitev dolgotrajna, potem je olje lahko tudi popolnoma zanič. Polsintetika pa teh aditivov nima, prav s tem namenom je dodano sintetično olje (ni viscosity improverjev), in obdrži svojo viskoznost tudi v visokih temperaturah, le mazanje je odtenek slabše kot pri polni sintetiki, vendar še vedno odlično in je pri dobrih oljih trenje zelo majhno, pri sintetiki pa je lahko (baje) celo 0%. Iz tega lahko povzamem, da je sintetično olje sigurno boljše od mineralnega. Polsintetika pa je pod normalno obremenitvijo ista kot sintetika, razlika je le (skoraj minimalna) pod zelo visokimi obremenitvami in temperaturami...(do njih pa prideš lahko kvečjemu na dirkališču, pa še to ne v parih krogih) Trenutno grem pa en krog z motorjem s polsintetičnim oljem :naughty: Popravljeno Maj 6, 2007. Popravil MarduK
dive Objavljeno Maj 6, 2007 Opozori Objavljeno Maj 6, 2007 Jz ne vem ka tolk komplicirate. Če se hočš pelat, rabš olje. Več ko daš za olje, bolj maže :kva1: Predvsem pa se strinjam s tem, da je bolj pomembno redno menjavanje ojla in filtra.
Avatar Objavljeno Maj 6, 2007 Opozori Objavljeno Maj 6, 2007 Več ko daš za olje, bolj maže :kva1: Več kot daš za motor, boljši je :hmm:
dive Objavljeno Maj 6, 2007 Opozori Objavljeno Maj 6, 2007 Več ko daš za kruh, boljši je :hmm: :slap:
MiNa Objavljeno Maj 6, 2007 Opozori Objavljeno Maj 6, 2007 Vsaka mašina "pije" olje, pa čeprav mogoče čisto malo! Če ga nebi, bi pomenilo, da ne maže. Če pa se motor, ki se vrti ne maže pomeni, da ZARIBA :devil: , če ne takoj pa kasneje.
Guest Brumer Objavljeno Maj 6, 2007 Opozori Objavljeno Maj 6, 2007 Fajn ste se raspisali in nakoncu,ko boste vsi vse prebrali boste ugotovili ,da sem vam hotel pravilno razložiti -svetovati. :OK: Ps;namenoma nisem omenjal, znamke olja niti tip motoraja. special749 in Bremzer 1 1
Avatar Objavljeno Maj 6, 2007 Opozori Objavljeno Maj 6, 2007 Več ko daš za kruh, boljši je :hmm: :slap: Ja tako je razbrati iz tvojega posta o oljih. Da se razumeva, gotovo je cena (in znamka) pomemben faktor, ampak še vedno nisem prepričan, da so najdražja olja "za dirkanje" optimalna za vsakdanjo uporabo.
Ice Objavljeno Maj 7, 2007 Avtor Opozori Objavljeno Maj 7, 2007 ........, ampak še vedno nisem prepričan, da so najdražja olja "za dirkanje" optimalna za vsakdanjo uporabo. ah daj ga srat no. :devil: saj vsi _hodijo_ 500 m na pumpo po cike s formulo-xy bolidi. ker se "splaca". :evilgrin:
Klajba Objavljeno Maj 7, 2007 Opozori Objavljeno Maj 7, 2007 S kom sva debatirala o oljnem filtru in njegovim nepovratnim ventilom...
Robster Objavljeno Maj 7, 2007 Opozori Objavljeno Maj 7, 2007 Še moje izkušnje :) TDM 850 '97: -ko sem ga kupil, je stric reku, da je notr čisto navadno olje(kot za avto) s pravo gradacijo: -motor delal kot nov, samo ob šaltanju v prvo je zaškrtalo, kot da nebi dost stisnu sklopke. -spije 1deci olja v 2000km, potem pa sem menjal olje Pač po branju foruma sem se ustrašu po pričevanjih, kako mora bit za motor specialno olje(sklopka in še kaj) -bil v Louisu in kupil Procycle polsintetiko: -po menjavi olja motor dela še lepše kot prej, ne škrta več, mašina prede ko sita mucka. -NE SPIJE NITI KAPLJICE V 6000KM!! -peljem po 6000km na servis in nalijejo motula 5100, ker pač pravjo da je to oh in sploh olje -motor takoj po menjavi malo rožlja in spet ko prestaviš v prvo zaškrta -popije 1-2deci na 1000km, tako da moram olje vozit s sabo. -še 1krat menjam na servisu in pač nima drugega kot motul :BUA: :( Zaključek: -za mojo TDM-o ne kupim več druzga kot Procycle! Se opravičujem za reklamo :whistle:
Guest Brumer Objavljeno Maj 7, 2007 Opozori Objavljeno Maj 7, 2007 Še moje izkušnje :) TDM 850 '97: -ko sem ga kupil, je stric reku, da je notr čisto navadno olje(kot za avto) s pravo gradacijo: -motor delal kot nov, samo ob šaltanju v prvo je zaškrtalo, kot da nebi dost stisnu sklopke. -spije 1deci olja v 2000km, potem pa sem menjal olje Pač po branju foruma sem se ustrašu po pričevanjih, kako mora bit za motor specialno olje(sklopka in še kaj) -bil v Louisu in kupil Procycle polsintetiko: -po menjavi olja motor dela še lepše kot prej, ne škrta več, mašina prede ko sita mucka. -NE SPIJE NITI KAPLJICE V 6000KM!! -peljem po 6000km na servis in nalijejo motula 5100, ker pač pravjo da je to oh in sploh olje -motor takoj po menjavi malo rožlja in spet ko prestaviš v prvo zaškrta -popije 1-2deci na 1000km, tako da moram olje vozit s sabo. -še 1krat menjam na servisu in pač nima drugega kot motul :BUA: :( Zaključek: -za mojo TDM-o ne kupim več druzga kot Procycle! Se opravičujem za reklamo :whistle: Ni potrebno se opravičevati saj vsak berač svojo mavho hvali,ko pa razlagaš o rovžljanju v motorju pri Motulu si sigurno eden tistih,ki tudi vidi kako trava raste-pa brez zamera,sam vozim Castrola. :nono: Bremzer 1
Robster Objavljeno Maj 8, 2007 Opozori Objavljeno Maj 8, 2007 Brumer: Hehe, je že res, da vsak svoje hvali, samo jst nimam nič od Procycla, razen zame najbolše delujočega motorja .) Lahko mi pa razložiš, zakaj mi motula popije 1-2 deci /1000km, pa škrta med prestavami, pri Procyclu pa tega ne dela :hmm: Pa ne mi spet povedat da vidim travo rast :devil:
T Objavljeno Maj 8, 2007 Opozori Objavljeno Maj 8, 2007 Mah jest se vozim z Motulom od kar imam motorje in sem zadovoljen. Drgač pa mislim, da kakšne pretresljive razlike ni med olji saj na bi bila več ali manj narejena v skladu z določenimi standardi... Je pa najbrž razlika med oljem za 15€/L in med tistim za 5€/L (cene sem si zmislil) lp
Ice Objavljeno Maj 8, 2007 Avtor Opozori Objavljeno Maj 8, 2007 seveda je razlika. ce ne drugega v ceni. :devil: (da bo brumer malo popizditisa dobil.) vprasanje je, ce to "razliko" lahko motor uporabi oz. izkoristi. ker nekje sem bral, da baje obstaja tudi razlika med motorji; takimi za SBK in za na cesto. npr. :rolleyes: :devil:
T Objavljeno Maj 8, 2007 Opozori Objavljeno Maj 8, 2007 No, sveda lahko tudi nadaljujemo z razpravo tako v detailje da bomo doktorirali iz lastnosti maziv, njihovo odpornost na temperaturo, sposobnost zmanjšane porabe bencina, povečanje moči, ... Na koncu bomo pa po vsej verjetnosti ugotovili, da je poceni olje slabše od dražjega. :fredy:
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se