Guest Brumer Objavljeno Maj 8, 2007 Opozori Objavljeno Maj 8, 2007 No, sveda lahko tudi nadaljujemo z razpravo tako v detailje da bomo doktorirali iz lastnosti maziv, njihovo odpornost na temperaturo, sposobnost zmanjšane porabe bencina, povečanje moči, ... Na koncu bomo pa po vsej verjetnosti ugotovili, da je poceni olje slabše od dražjega. :fredy: Imaš moj podpis. :drunk: Bremzer in special749 1 1
Guest Brumer Objavljeno Maj 8, 2007 Opozori Objavljeno Maj 8, 2007 Brumer: Hehe, je že res, da vsak svoje hvali, samo jst nimam nič od Procycla, razen zame najbolše delujočega motorja .) Lahko mi pa razložiš, zakaj mi motula popije 1-2 deci /1000km, pa škrta med prestavami, pri Procyclu pa tega ne dela :hmm: Pa ne mi spet povedat da vidim travo rast :devil: Če daš v motor "boljše"olje se vedno od začetka pojavi malo večja poraba olja in to ne zaradi slabe kvalitete ampak zato ker vsebuje boljše aditive za čiščenje usedlin(predvsem očisti utore batnih obročkov od usedlin(gareža) zato pride do porabe olja.Namreč z zračnostjo obročkov v utoru ta je ca 0,05-0,10 mm se določi poraba olja saj ta zračnost deluje kot nekakšna črpalka,ki pusti določeno količino olja v kompresijski prostor,da izgori saj vsak motor mora rabit malo olja za mazanje sten cilindra.Nebi več o porabi olja to si lahko preberete v kakšnji knjigi. Med prestavljanjem, pa škrta zato,ker je to olje spet boljše ostane bolj vizkozno(gostejše tudi pri višji temperaturi) kar je za mašino idealno za menjalnik (zobnike)tudi saj se bolj mažejo) če pa malo zaškrta zaradi neznanja šaltanja navzgor brez sklopke pa tudi ni tak problem. Počasi boš-boste dognali,da se splača dat kak EVRO več za dobro olje,argumeti pa so že velikokrat bili tu napisani.Kdor neverjame pa v Špar po olje sam pol NEJOKAJTE!!!! :nono: special749 in Bremzer 1 1
Robster Objavljeno Maj 9, 2007 Opozori Objavljeno Maj 9, 2007 Motul je za moje pojme prefin za TDM-a, zato pa tud prihaja do ''problemov''. Že iz trgovine je mel motor prevelike tolerance v izdelavi, da bi lahko tankal najbolše. Tako kot v Kadetta letnik 73 nismo dal sintetičnga olja noter, tko tud za MOJ motor ni taprav! Je pa sigurno pocen olje nekaj najslabšega za tišaške motorje polne elektronke, k se vrtijo na 15.000 obratov.
Guest Brumer Objavljeno Maj 9, 2007 Opozori Objavljeno Maj 9, 2007 Motul je za moje pojme prefin za TDM-a, zato pa tud prihaja do ''problemov''. Že iz trgovine je mel motor prevelike tolerance v izdelavi, da bi lahko tankal najbolše. Tako kot v Kadetta letnik 73 nismo dal sintetičnga olja noter, tko tud za MOJ motor ni taprav! Je pa sigurno pocen olje nekaj najslabšega za tišaške motorje polne elektronke, k se vrtijo na 15.000 obratov. Narobe razmišljaš,sam to ni moj problem ,jaz se držim reka bog daj norcem pamet men pa denar. :hmm: Bremzer in special749 1 1
Tratnjak Damijan Objavljeno Maj 9, 2007 Opozori Objavljeno Maj 9, 2007 Enkrat na 30000km daš sintetiko not da mašino prepuca, pol pa nazaj procycle. :OK:
HONDAMANIA Objavljeno Maj 11, 2007 Opozori Objavljeno Maj 11, 2007 Drugače pa tako mimogrede, Motul 5100, ki ga uporabljam, ga ne popije niti kapljice. Sva že dva... :OK:
Fabo Objavljeno Maj 12, 2007 Opozori Objavljeno Maj 12, 2007 (popravljeno) Mogoce bi blo bols da bi zacel studerat ce za vas stil voznje nebi bil dobr kr cekin al pa floriol.... Evo vam ki sparate...tole bo dobr mazal pa v vsaki trgovini ga majo...nebo treba s sabo vozt..ekonomicno pakiranje 5l....polsintetika hehe. :naughty: Popravljeno Maj 12, 2007. Popravil Fabo
Stric Burek Objavljeno Maj 13, 2007 Opozori Objavljeno Maj 13, 2007 Drugače pa tako mimogrede, Motul 5100, ki ga uporabljam, ga ne popije niti kapljice. Vsako olje ni za vsak motor. Kolk kilometrov pa ima motor? Dvomim da popolnoma nov motor kaj spije, moja kantica, ki ima drugače tako mimogrede 46k km, pa verjetno ni bil šparan, sej je RR, ga mal spije... Pa kaj? Če mu tku paše, pol je že OK, verjamem pa da nov ni spil nič...
X-biker Objavljeno Maj 14, 2007 Opozori Objavljeno Maj 14, 2007 Vsaka mašina "pije" olje, pa čeprav mogoče čisto malo! Če ga nebi, bi pomenilo, da ne maže. Če pa se motor, ki se vrti ne maže pomeni, da ZARIBA :devil: , če ne takoj pa kasneje. :OK: VSE POVEDANO. Se podpišem :yes: :yes:
theone5 Objavljeno Maj 22, 2007 Opozori Objavljeno Maj 22, 2007 Ka bi mi svetoval za CBR 600f. Do zdej sem mel Motul 5100. Kaj bi bilo po kvaliteti nekje na istem nivoju pa pomožnosti ceneje. Pa ne da bi na olju varčeval ampak pri Motulu pomojem še mal znamko plačaš. Sm že mislil da je olje čist na koncu pa mi je sklopka začela drseti pri 32000 km. Mislim da je to tak normalno. Pri prejšnjem motorju je šla pri 28000km starejši letnik. A mislite da je smiselno sklopko čimprej menjat al počakam da se še malo skuri ko je ravno tako lepo vreme. Baje da ti ni treba vsega menjat (šalčko - ohišje), če prav čas menjaš??? Kdo ve kej več o tem? Se opravičujem ko ne sprašujem ravno na pravem mestu. Lp
Fabo Objavljeno Maj 22, 2007 Opozori Objavljeno Maj 22, 2007 Ka bi mi svetoval za CBR 600f. Do zdej sem mel Motul 5100. Kaj bi bilo po kvaliteti nekje na istem nivoju pa pomožnosti ceneje. Pa ne da bi na olju varčeval ampak pri Motulu pomojem še mal znamko plačaš. Sm že mislil da je olje čist na koncu pa mi je sklopka začela drseti pri 32000 km. Mislim da je to tak normalno. Pri prejšnjem motorju je šla pri 28000km starejši letnik. A mislite da je smiselno sklopko čimprej menjat al počakam da se še malo skuri ko je ravno tako lepo vreme. Baje da ti ni treba vsega menjat (šalčko - ohišje), če prav čas menjaš??? Kdo ve kej več o tem? Se opravičujem ko ne sprašujem ravno na pravem mestu. Lp Na olju ni za sparat...(pa tud na motorju celem ni za sparat)...motul niti ni lih preplacan...5100 je preverjena kvaliteta...tok drag pa tud ni prot drugim, sej ni bistvene razlike. Sklopko pa zrihtat predn ti bo lamele unicl do konca...nc cakat pa kurt... :yes:
simonsi Objavljeno Maj 22, 2007 Opozori Objavljeno Maj 22, 2007 Ka bi mi svetoval za CBR 600f. Do zdej sem mel Motul 5100. Kaj bi bilo po kvaliteti nekje na istem nivoju pa pomožnosti ceneje. Pa ne da bi na olju varčeval ampak pri Motulu pomojem še mal znamko plačaš. Sm že mislil da je olje čist na koncu pa mi je sklopka začela drseti pri 32000 km. Mislim da je to tak normalno. Pri prejšnjem motorju je šla pri 28000km starejši letnik. A mislite da je smiselno sklopko čimprej menjat al počakam da se še malo skuri ko je ravno tako lepo vreme. Baje da ti ni treba vsega menjat (šalčko - ohišje), če prav čas menjaš??? Kdo ve kej več o tem? Se opravičujem ko ne sprašujem ravno na pravem mestu. Lp Lahko vzameš sintetiko iz louisa za ene 50% cene motula. Zamenjaš lahko samo lamele. Pokvarit nimaš kej, samo olje je treba zamenjat ob menjavi lamel.
Piksna Objavljeno Maj 22, 2007 Opozori Objavljeno Maj 22, 2007 Ka bi mi svetoval za CBR 600f. Do zdej sem mel Motul 5100. Kaj bi bilo po kvaliteti nekje na istem nivoju pa pomožnosti ceneje. Pa ne da bi na olju varčeval ampak pri Motulu pomojem še mal znamko plačaš. Sm že mislil da je olje čist na koncu pa mi je sklopka začela drseti pri 32000 km. Mislim da je to tak normalno. Pri prejšnjem motorju je šla pri 28000km starejši letnik. -A ni po specs notr za točit full sint ? Preveri. -Sklopka: - zanimivo, na moji RR pri 38k pa je še... Prepočas šaltaš ! :grim -Ne šparaj na osnovah. Raj pejt enkrat manj v štarijo...,pa boš polovu. :whistle:
MARJA Objavljeno Maj 22, 2007 Opozori Objavljeno Maj 22, 2007 Ka bi mi svetoval za CBR 600f. Do zdej sem mel Motul 5100. Kaj bi bilo po kvaliteti nekje na istem nivoju pa pomožnosti ceneje. Pa ne da bi na olju varčeval ampak pri Motulu pomojem še mal znamko plačaš. Sm že mislil da je olje čist na koncu pa mi je sklopka začela drseti pri 32000 km. Mislim da je to tak normalno. Pri prejšnjem motorju je šla pri 28000km starejši letnik. A mislite da je smiselno sklopko čimprej menjat al počakam da se še malo skuri ko je ravno tako lepo vreme. Baje da ti ni treba vsega menjat (šalčko - ohišje), če prav čas menjaš??? Kdo ve kej več o tem? Se opravičujem ko ne sprašujem ravno na pravem mestu. Lp Zanimivo. Moj motor gre na Castrol sintetiko pa ima še prvo sklopko pri 100 000 km, pa je vsak let do fula naložen na potovanjih.
Foggy Objavljeno Maj 24, 2007 Opozori Objavljeno Maj 24, 2007 Sam v CBR 600 F točim Motul 300V in za tistih pa EUR ne bom vlival kaj slabšega, saj motor dosega kar visoke vrtljaje zato kaj drugega kot full synt ne pride v poštev. Lp
NoGe Objavljeno Maj 24, 2007 Opozori Objavljeno Maj 24, 2007 Jaz pa imam Aprilio Tuono 2004 in sem v dilemi al Castrol R4 superbike ali Motul 300V!?! Če ima kdo kakšen nasvet oziroma izkušnjo bo dobrodošla! LP
KMX Objavljeno Maj 24, 2007 Opozori Objavljeno Maj 24, 2007 A hoče kdo razložit kaka je razlika med sintetičnim pa navadnim oljem? Kaj je prednost sintetičnih olj?
Ni3ous Objavljeno Maj 24, 2007 Opozori Objavljeno Maj 24, 2007 A hoče kdo razložit kaka je razlika med sintetičnim pa navadnim oljem? Kaj je prednost sintetičnih olj? Tole je že nekdo napisal... Nekaj teorije: KATERE SO NAJPOMEMBNEJŠE LASTNOSTI MOTORNEGA OLJA - zmanjševati trenje (oljni film) - visok indeks viskoznosti (visoke,nizke temperature) - odstranjevanje ostankov-katran smole in sposobnost nošenja ostankov (detergentski in disperzijski učinek) - odpornost na oksidacijo - zaščita pred korozijo - zmanjševanje penjenja (pena nima mazalnih sposobnosti) - nizka točka zgoščevanja ( lažji hladen zagon motorja) - visoko vrelišče (visoke delovne temp. sodobnih motorjev) RAZDELITEV PO SAE RAZREDIH Pri mazivih je viskoznost zelo pomembna. Če je viskoznost previsoka potem mazivo ne doseže vseh delov mazalnega sistema. Če je pa prenizka, ni zagotovljeno neprekinjeno nastajanje mazalnega filma. Viskoznostni razredi so naslednji: SAE 0W,5W,10W,15W,20W,25W, 20,30,40,50,60. Črka W pomeni Winter = zima. Razredi 5W, 10W, 15W so primerni za hladnejše podnebje in zimo. Razredi 20, 30, 40 pa za zmernejše podnebje in topel letni čas. Razreda 50 in 60 sta primerna za vroče podnebje in najtežje delovne pogoje. Poleg razdelitve po viskoznosti pa olja delimo še na: ENONAMENSKA OLJA Ta olja so primerna samo za en viskoznostni razred. Uporabljajo se samo pozimi ali samo poleti. Olje je potrebno menjati glede na letni čas. Mislim, da so taka olja že preživeta, kolikor sem jaz zasledil, jih prodajajo samo še za kmetijske stroje (npr. Brigss&Stratton za svoje motorje). Za take motorje jaz uporabljam najcenejše olje - proton diesel 15W40. MULTIGRADNA OLJA To so olja ki pokrivajo široko območje uporabe in njihova uporaba ni odvisna od letnega časa. Takšna olja so označena z "dvomestna številka W dvomestna številka", npr. 10W40, 15W50 (olja s širšo večnamenskostjo) ali SAE 10W30, 15W40 (olja z ožjo večnamenskostjo). KAJ DEJANSKO POMENIJO VISKOZNOSTNI RAZREDI: 15W-40, 10W-40, 5W30 Oznake 15W, 10W, 5W, pomenijo viskoznost, ki jo doseže določena vrsta olja pri nizki temperaturi-pozimi. Te številke so zelo pomembne pri hladnem zagonu motorjev v zimskem času. Manjša prva številka pred W-Winter oznako pomeni bolj viskozno olje in s tem je tudi boljše mazanje motorja pri nizki temperaturi. Meritve t.i. zimske viskoznosti se merijo pri temperaturi -22 stopinj Celzija. Pri tem se meri čas, ki ga potrebuje olje, da prekroži iz kartrerja skozi motor nazaj v karter. Dejanski potrebni časi za prekroženje celotnnega mazalnega sistema so naslednji: Olje z oznako 15W-40 = 30sec. Olje z oznako 10W-40 = 15sec. Olje z oznako 5W-30 = 7sec. DELITEV OLJ GLEDE NA LASTNOSTI -SINTETIČNA OLJA izdelana so po sintetičnem postopku iz nemineralnih olj (nekatera tudi iz kokosovega olja) -DELNO SINTETIČNA OLJA izdelana na osnovi mineralnih olj s sintetičnimi aditivi ali pa s Cracking postopkom. -MINERALNA OLJA izdelana na osnovi mineralnih olj. Čista mineralna olja praktično ne obstajajo več, saj jim lastnosti izboljšajo z aditivi. API - (American Petroleum Institute) RAZDELITEV Olja za bencinske motorje so označena s črko S, olja za dieselske pa s črko C. Tema dvema črkama pa slede še črke v zaporedju. Čim višja je črka tem novejšemu in strožjemu standardu ustreza olje. Primer olje z oznako SA je namenjeno bencinskim motorjem pri lahkih delovnih obremenitvah (čista mineralna olja).. Oznaka SH pa je namenjena oljem za bencinske motorje izdelane po letu 1981, dodano pa je še poostreni preizkus oksidacije, nabiranja usedlin, in tvorjenja trdih delcev, sekvence IIIE in V E. Pri SH specifikaciji so vsi testi podvrženi najstrožjim testnim postopkom. Olje z oznako SG/CD ustreza novejšim in strožjim standardom kakor olje z oznako SF/CC. Evropske oznake CCMC SPECIFIKACIJE OLJ: (CCMC so stare oznake, sedaj se uporabljajo ACEA, a zdaj jih nimam zdaj pri roki) G4 motorna olja za osebna vozila z bencinskim motorjem. G5 motorna olja za osebna vozila z bencinskim motorjem (lahko tekoča olja) PD2 motorna olja za osebna vozila z dizelskim motorjem D4 motorna olja za gospodarska vozila z dizelskim motorjem. D5 SHPD motorna olja za gospodarska vozila z dizelskim motorjem s podaljšanimi intervali med menjavami olja. E3-96 UHPD lahko tekoče motorno olje za gospodarska vozila z dizelskim motorjem za doslej najdaljše intervale med menjavami olja tudi do prevoženih 100.000 km ! Ko gledam oznake olj, ki vam jih točijo v motorje, se mi ta olja ne zdijo nič posebnega in mislim da niso ravno specialna za motocikle. Npr. oznaka API SG/CD ni ravno vzpodbudna, glede na to da PROTON Avant 15W-40 (ki naj bi bil sranje) ustreza specifikacijam: ACEA A2-96/2. izdaja, B2-98, API SJ/CF. Ker se motorji večinoma vozijo poleti in ker (verjetno, moja laična domneva) delujejo pri višjih temperaturah kot avtomobilski motorji, jim pašejo olja viskoznosti 15W50 bolj kot 5W40.
MarduK Objavljeno Maj 24, 2007 Opozori Objavljeno Maj 24, 2007 Tole je že nekdo napisal... DELITEV OLJ GLEDE NA LASTNOSTI -SINTETIČNA OLJA izdelana so po sintetičnem postopku iz nemineralnih olj (nekatera tudi iz kokosovega olja) -DELNO SINTETIČNA OLJA izdelana na osnovi mineralnih olj s sintetičnimi aditivi ali pa s Cracking postopkom. -MINERALNA OLJA izdelana na osnovi mineralnih olj. Čista mineralna olja praktično ne obstajajo več, saj jim lastnosti izboljšajo z aditivi. Glede tega napisal precej 2 strani nazaj... :whistle:
simon Objavljeno Maj 28, 2007 Opozori Objavljeno Maj 28, 2007 Sem v dvomih katrega Castrola dat v FZ6 in sicer ali R4 super bike 10w-50/40 ali Power 1 RS 10w-50 ali mogoče gps? Ima kdo katerega od teh olj v motorju? BTW Castrol pa zato ker ga dobim po vezah malo ceneje. LP
motofrik Objavljeno Maj 28, 2007 Opozori Objavljeno Maj 28, 2007 Stric burek, motor ima 44000 kilometrov. MiNa, tudi R65 mi ni popil nič olja, pa v treh letih, kar sem ga imel, ni zaribal... Le zakaj? Mogoče, ker ga nisem vrtel v neke iberture, ker sem ga pred vožnjo malo ogrel, nisem turiral mrzle mašine... Ne vem. Nekaj sem že delal prav. Aja Benfl je imel ob prodaji 80000 km. Pa Hojanu, ki je imel čez 100000 prevoženih, tudi ni kaj pil. Je pa res, da to niso visokovrteče mašine. :hmm:
simonsi Objavljeno Maj 28, 2007 Opozori Objavljeno Maj 28, 2007 Sem v dvomih katrega Castrola dat v FZ6 in sicer ali R4 super bike 10w-50/40 ali Power 1 RS 10w-50 ali mogoče gps?Ima kdo katerega od teh olj v motorju? BTW Castrol pa zato ker ga dobim po vezah malo ceneje. LP gps je navaden mineralni. Rajši sintetiko.
miha Objavljeno Junij 27, 2007 Opozori Objavljeno Junij 27, 2007 a pri menjavi olja je potrebno menjati tudi olni filter menjam prvič sam zato sprašujem se opravičujem za mogoče neumna vprasanje :whistle:
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se