Skoči na vsebino

Križi in težave začetnikov


Priporočene objave

Objavljeno

hmmm...js sm še vedno bolj kot ne, začetnik v motociklizmu (šele ena dobra sezona), tko, da so še težave pr kšnih zadevah, sm te izučijo...še vedno me matrajo dolgi ovinki :headbang: ...nikol ne morm v lepi pravilni liniji spelat...zmeri mal popravlat treba...

drugač pa spelat v hrib že ni panike...pa zavijat z dovozov 90° tud ni panike...

glede avtošol je pa tko...js sm meu inštruktorja, k mi je povedov tkole: 'js sm tle, da te spravm do izpita, vozit se boš itak sam nauču in je škoda dnarja pa cajta, da te nekej matram'...se strinjam, edino motilo me je to, da sem biu na poligonu samo enkrat in sem biu na ispitu prepuščen takorekoč samemu sebi...najtežje se je blo navadt speljevat pa na poligonu nardit ustavljanje v sili....ker smo se vedno pelal ko po jajcih in v bistvu nism skor nikol uporablu zadne zavore...

aja 15 ura je bla ispitna

Objavljeno

ali pa mogoče malo manjšo hitrost (začetniku primerno) :doze:

Zadnjic (moji prvi dnevi na motorju), na poti homologirat moped v Kopru, sem pol ovinkov za avtobusom prevozil :lol1: - po moje je blo dost pocas :ninja:

Nazaj grede po avtocesti sem bil pa "jack" :whistle:

Pa cakam se, kako se bova prvic z mokro cesto razumela... :grim

Lp!

Flight

Objavljeno

Hmmm, če se spomnem svojih začetniških dni, sem imel velike probleme z obračanjem glave/pogled. Madona, še zdj moram včasih sam sebe skurcat, da kam gledam :headbang:

Objavljeno

Hmmm, če se spomnem svojih začetniških dni ...

Hojla Frips,

ti kar povej svoji dragi, da smo bili nekoč vsi začetniki in da NIHČE ne bo NIKOLI vsega obvladal. Kdor misli, da vse zna, se slej ko prej ubije. :BUA:

Še danes (po desetletjih vožnje z motorjem) včasih naredim kakšno tako neumnost, da ne vem, ali bi se smejal ali jokal. :slap: In po mojem se to dogaja vsem, le priznati nočejo.

Vaja, vaja in še enkrat vaja! Nič drugega ne pomaga. Aja, pa tečaji dobre vožnje. Pa potrpljenje.

Lep pozdrav in fajn fure vama želim, Andi.

:OK: :OK:

Objavljeno

Sj vem....samo me je tko zanimal,da mal napišete, če ste imeli podobne težave. Mi ne vrjame, da se to NE dogaja samo njej :slap:

Na izpitu 2x zapored crknil pri speljevanju v klanec. Dokler nisem sam pogruntal, da ima motor tudi zadnjo zavoro in se ni treba zajebavat s prednjo. :headbang:

Če pa ne bo šlo poklič, pridemo pomagat porivat. :whistle:

Objavljeno

Čuj ti naspidiran mačk :D

:fight1:

Objavljeno

Tak da še js dodam neki, bi se spodobl čeprou mi je mau nerodn :blush: ;

Rabla bom velik vaje to itak vem ker je tega vsega na balanci za kontrolirat z rokami za moje pojme too much .) sam treba se bo navadt da to ni avto kjer gre vse brez tezav :D ;

pa še js in moja trma ko me pičta..sama seb grem včas na živce.. :slap:

...kakorkoli..hvala za moralno podporo, mi bo še zlo prou prsla!

Objavljeno

Kar se tice komand na balanci:

Vsedi se na motor v garazi v popolni opremi in pritiskaj komande z zaprtimi ocmi. In to delaj vsaj pol ure. Se bos tako hitro navadla da bo kr joj. Kar se pa tice speljevanja, pa si najdi en ornk klanec, kjer bos sama in vadi. Za zacetek bo pa prazno parkirisce kar vredu.

lp

Objavljeno

Nauči se speljat brez gasa na ravnem, pa bo. ;)

Objavljeno

Jaz sem v moto-šoli kar precej vozil po poligonu, največje težave so bile osmica, kratko vijuganje in speljevanje v klanec. Z obema nogama moraš biti na tleh, torej je potrebno zavirati z desno in hkrati dodajati gas. Še zdaj ne obvladam pa imam že 500km :D . Sicer pa me muči še marsikaj za kar je potrebna vaja (menjava brzine - včasih popustim gas pa me cukne, včasih ne popustim pa zatuli, na srečo je vsaj iskanje neutralne enostavno -pozitive neutral finder). Dostikrat pogledam okoli in potem opazim da sem zašel z idealne linije, ovinkov me je še strah ampak vozim dovolj počasi, ker nimam merilca obratov, ne vem kdaj menjati, saj se motor ne sliši dovolj zaradi čelade in vetra, tudi opazovanje ogledal še ni usklajeno, večinoma sem počasnejši od avtomobilov in se jim raje umikam (pač čoper in neizkušenost), le zadnjič ko sem peljal proti Lovrencu na Pohorju (lepi ovinki) sem opazil, da me preganja en mercedes z 240 konji pa me ni mogel prehiteti (ali pa je bil morda MAN - nisem prepričan :D ). V glavnem užitek je sesti na motor in lepo počasi speljati (kot kakšen star ata - pravijo vnuki) pa počasni ovinki, kjer ni bojazni da bi zdrsnil. Čez 80 že pošteno piha, nad 100 ni več užitek, ko pa sem ga na ravnici nagnal do 150 pa me je postalo prav strah. To pomeni, da vsaj še nekaj časa ne bom pretiraval s hitrostjo.

V garažo pa ga tiščim nazaj mimo avta in telovadim levo desno, da ga postavim dovolj blizu stene. Potem pa težava, ker je že malo nagnjen pa ne morem dvigniti noge, da bi postavil tačko. Včasih me mika, da bi ga obesil na steno ko pecikl, samo ne vem kiri hakl bi držo dvesto kil. Pa preden snamem čelado moram ugasnit tisti nasmešek ker imam sicer prevelika usta.

LP Darko

P.S: Flight69: imel si srečo z vremenom, jaz sem Koper zamudil, slabo vreme pa je napovedano še vsaj ves teden

Objavljeno

Darko3g, praviš da imaš chopper in da si se peljal po ravnici 150 - potem je najbrž 650 ali več kubična zadeva. Samo par nasvetičev, ko si že ravno oglejujem tole temo. Kar zadeva speljevanje v klanec, skoraj vsi kar jih poznam speljujejo s pomočjo zadnje zavore. Torej je leva noga na tleh, motor v prvi prestavi, desna na stopalu zadnje zavore. Tako je zelo lahko, zna biti neugodno le, če imaš zadaj sopotnico in natovorjen moped. Kar zadeva prestavljanje pri težjih chopperjih (in drugih motorjih), je zelo lahko. S kilometri dobiš občutek za navor&moč, drugače si lahko pomagaš z ropotom. Visoki obrati ("hiter ropot") so ugodni za prestavljanje v višjo prestavo. Čudi me, da zaradi čelade ali vetra ne slišiš motorja. Jaz celo ER 5 s standardnim izpuhom slišim, pa je precej tih moped.

Objavljeno

Tak da še js dodam neki, bi se spodobl čeprou mi je mau nerodn :blush: ;

Rabla bom velik vaje to itak vem ker je tega vsega na balanci za kontrolirat z rokami za moje pojme too much .) sam treba se bo navadt da to ni avto kjer gre vse brez tezav :D ;

pa še js in moja trma ko me pičta..sama seb grem včas na živce.. :slap:

...kakorkoli..hvala za moralno podporo, mi bo še zlo prou prsla!

Tiste komande ti po nekaj 100km pridejo v kri in vse kontroliraš podzavestno.Bolj kot na komande se osredotoči na povratne odzive motorja in gum.Pa srečno

Objavljeno

Z obema nogama moraš biti na tleh, torej je potrebno zavirati z desno in hkrati dodajati gas. Še zdaj ne obvladam pa imam že 500km :D .

kot rečeno, najbolj preprosto je če imaš na tleh samo eno nogo in zaviraš z zadnjo zavoro. če to ne gre ker podlaga drsi ali ker si naložen oz z sopotnico moreš met pač obe dol. takrat dršiš bremzo in samo z palcem in malo z dlanjo dodajaš gas. z malo vaje gre brez težav, preveri pa če nimaš ročke bremze predaleč. tisti "krogeci" ki so navadno na vrgu ročice so za nastaljanje razdalje ročke, nastavi si jo toliko blizu da jo dosežeš brez težav in še vedno držiš krmilo z polno roko brez težav.

pomembno za ta manever in vse ostale glede prestavljanja je da se navadiš kje sklopka "prime". ma mestu daj malo gasa in počasipopuščaj sklopko. čutil boš kje začne grabit in ko boš dobil v roke ta občutek se ti ne bo več zgodilo da bi prehitro pali prepočasi dodajal gas pri speljevanju.

malo vaje na mestu (simuliraj hrib, obe nogi na tleh + bremza) pa bo!

Sicer pa me muči še marsikaj za kar je potrebna vaja (menjava brzine - včasih popustim gas pa me cukne, včasih ne popustim pa zatuli, na srečo je vsaj iskanje neutralne enostavno -pozitive neutral finder).

glej zgoraj glede tega kje "prime" sklopka. ročica ima dolg hod, ko boš osvojil "območje kjer prime sklopka" bo šlo vse mehkejše.

ker nimam merilca obratov, ne vem kdaj menjati, saj se motor ne sliši dovolj zaradi čelade in vetra, tudi opazovanje ogledal še ni usklajeno, večinoma sem počasnejši od avtomobilov in se jim raje umikam (pač čoper in neizkušenost)

po obratih prestavljat itak ne gre ker nimaš časa gledat skoz obratomer, boš že dobil občutek kdaj motor lepo vleče, kdaj premalo in bo treba šaltat dol in kdaj gor, ko se zavrti do konca in ne gre več. z avti za tabo pa se ne preveč obremenjevat, te bodo že prehiteli. če se boš preveč ukvarjal z gledanjem nazaj in umikanjem boš naredil še kako napako. ko sem se tu in tam moral zapeljati z kakim 125 ali manj sesalcem :devil: so me tudi prehitevali avti. če se jim umikaš te potem navadno prehitevajo kljub avtom nasproti in te skoraj zrinejo z ceste. ti kar lepo normalno, pa naj si vzame časi in prehiti ko to res lahko.

V garažo pa ga tiščim nazaj mimo avta in telovadim levo desno, da ga postavim dovolj blizu stene. Potem pa težava, ker je že malo nagnjen pa ne morem dvigniti noge, da bi postavil tačko.

teža na drugo nogo in kontra vzvod pa hop po tački! za varnost probaj parkrat brez parkiranega avta v bližini :whistle:

samo počasi pa bo vse šlo

Objavljeno

V garažo pa ga tiščim nazaj mimo avta in telovadim levo desno, da ga postavim dovolj blizu stene. Potem pa težava, ker je že malo nagnjen pa ne morem dvigniti noge, da bi postavil tačko.

Jaz v takih ozkih primerih raje sedim na njem in peljem nazaj na špegle - tak ga imam na obeh nogah sfiksiranega. Potem pa stransko tačko ven, pa z njega splazim in ugotovim, da sem skorajda preširok.

Objavljeno

Na izpitu moraš z obema nogama stati na tleh in speljevati v klanec s sprednjo zavoro, čeprav je verjetno lažje z nožno, le za ravnotežje moraš skrbet. Saj vem, da moram držati bremzo, dokler sklopka ne prime ampak za pravi občutek pa bom še malce potrpel.

Sicer pa vse moje težave izvirajo iz neizkušenosti in se ne sekiram spljoh ampak si raje žvižgam pod čelado, ker vem, da bo sčasoma boljše (občutek pa izkušnje).

Imam Kawasaki En500 brez šipe pa sem na tisti ravnici od Mute proti Radljam peljal 150 (po števcu) pa ne za dolgo, morda nekaj sekund. Ne vem koliko je bilo to v resnici ampak občutek ni bil prijeten.

Ko ga tiščim nazaj v garažo sedim na njem in gledam v ogledala pa okoli, da ne podrgnem z izpuhi ob steno ali avto (EN500 ima izpuhe na obe strani), ampak ko pridem do konca, ga pomaknem k steni in malce nagnem (verjetno bi moraj že prej tačko ven dat), da je potem nagnjen čisto blizu stene. Verjetno bom steno obložil s kakim lesonitom ali tapisonom. Hkrati pa pridno treniram, da ga bom obesil na steno :D

V glavnem hvala za nasvete, teorijo bolj ali manj poznam, ostalo pa kilometri. Pa prav luštno jih je delat.

LP Darko

Objavljeno

...

V glavnem hvala za nasvete, teorijo bolj ali manj poznam, ostalo pa kilometri. Pa prav luštno jih je delat.

LP Darko

Kot pravijo stari ljudje: "Kjer je volja , tam je pot" torej le korajžno pa po pameti seveda.

"Vaja dela mojstra" :OK: (mojster pa vajo) :devil:

Objavljeno

Ko smo ze ravno pri "križih" - v petih dneh sem naredil svojih prvih 600 km, od tega je bilo enkrat vec kot 4 ure na mopedu z dobre pol ure postanka vmes - pa vidim, da bo ocitno treba kako skleco vec narest :D

...tam nekje pod levo lopatico me je cel teden prav fino spikalo, pa vrat je tut mal jamral- se dobr, da je sneg zapadel... :krneki: :grim

Ce je se koga tkole bolel, naj pove, da ne bom edini - predvsem zato, da se mi moja nebo vec tko skodozeljno smejala... :grim

Lp!

Flight

Objavljeno

Aja, še en nasvet. Ko motor pada na mestu, raje odskoči, kot da ga poskušaš zadržat. Noga pod stopalko ali kakim drugim štrlečim delom motorja ni prav prijetna stvar, lahko pa se še kaj hujšega zgodi. Dele na motorju je lahko zamenjat, na telesu pa baje nekoliko težje.

Prepis

Moji se je to zgodilo v avtošoli in še pol leta po tem ima posledice. Zvila je nogo, ko ga je hotela zadržat in stisnilo nogo.

Zdaj pravi, da ga bo raje spustila na tla. Motor se da popravit, noge ne.

Objavljeno

...tam nekje pod levo lopatico me je cel teden prav fino spikalo, pa vrat je tut mal jamral- se dobr, da je sneg zapadel... ph34r.gif grim.gif

Ce je se koga tkole bolel, naj pove, da ne bom edini - predvsem zato, da se mi moja nebo vec tko skodozeljno smejala... :grim

Lp!

Flight

Na začetku sezone me vedno začne pečt med lopaticama po par sto kilometrih, ampak pol ko se utrdim izgine. :D

Objavljeno (popravljeno)

Ko smo ze ravno pri "križih" - v petih dneh sem naredil svojih prvih 600 km, od tega je bilo enkrat vec kot 4 ure na mopedu z dobre pol ure postanka vmes - pa vidim, da bo ocitno treba kako skleco vec narest :D

...tam nekje pod levo lopatico me je cel teden prav fino spikalo, pa vrat je tut mal jamral- se dobr, da je sneg zapadel... :krneki: :grim

Ce je se koga tkole bolel, naj pove, da ne bom edini - predvsem zato, da se mi moja nebo vec tko skodozeljno smejala... :grim

Lp!

Flight

Hola!

Bolečine v vratu, ramenskem obroču in rokah po vožnji nastanejo zaradi tega, ker si bil med vožnjo preveč zategnjen, nesproščen, kar za začetnika seveda ni prav nič nenavadno - bolj pravilo kot izjema.

Čarobna beseda je sproščenost: če se boš med vožnjo večkrat spomnil in preveril kako zategnjen si (in se zavestno sprostil), bodo začele bolečine "čudežno" izginjati :)

Moje izkušnje na potovanjih: 14 dni vsak dan med 8 in 10 urami na motorju, ustavim se le za slikanje, tankanje, hrano in pijačo - brez kakršnihkoli težav, samo veselje :)

Je pa res, da fizična kondicija zelo pomaga!

Popravljeno . Popravil suzuki
Objavljeno

sem se pa nasmejal, ko sem bral tole temo :OK:

se moja izkusnja, sicer s scooterjem ampak vseeno...

Zunaj blizu 0 stopinj... oblecene smucarske hlace, motoristicno jakno, celado, rokavice....

se vozim cca 1 uro in bolj kot ne brez prestanka, ker ni bilo nevem kolko semaforjev, tako da nisem velikorat stopil iz scooterja...

potem pa...

pridem na cilj..... dam levo nogo dol... in z njo tacko (vsaj mislil sem da sem tacko postavil) hocem dol iz scooterja in ta se mi zacne nagibat levo (sem si rekel, itak je tacka...) napol sem bil ze s scooterja in on se kr pada v levo :eek: potem hocem scooter zadrzat...stopim na levo nogo in........ mel sem tako premrazene noge, da jih v bistvu nisem cutil in nisem imel nobene moci....

samo "ulegel" sem se s scooterjem vred... :headbang:

scooter 2 mali praski (hvala bohu se je samo nalepka spraskala in ne barva)

meni 0

me pa neki zanima....

pisete kako "pobirate" motorje s tal... kako pa :eek: kolikor sem jaz gledal motorje razreda 600 ccm je to neto teza cca 200 kg :eek:

Kako vam to rata s tal pobrat? :eek:

Objavljeno

Simonsi & Suzuki, hvala, tole je blo bols od Persena :OK:

/bom takoj mojo cez rit, da se bo vedl, kdo je desc pr bajt :whistle: /

Drugac sem se vmes parkrat spomnil, da moram mal popustit, samo ocitno premalokrat.

Ko sem bil mulc, mi je zobarca rekla, da sem ji vso vodo iz stola ven stisnu - tokrat sem jo ocitno iz belance

:grim

Sej bo...

LP!

Flight

Objavljeno

...

me pa neki zanima....

pisete kako "pobirate" motorje s tal... kako pa :eek: kolikor sem jaz gledal motorje razreda 600 ccm je to neto teza cca 200 kg :eek:

Kako vam to rata s tal pobrat? :eek:

Hola!

več ali manj z lahkoto - ker ni treba celega motorja v zrak dvignit, ampak ga samo pokonci postaviš, a ne (fizika 7. razred OŠ :) )

v nedeljo 25.3.2007 te vabim na našo Maksijevo delavnico, kjer boš to lahko poskusil v praksi, več tukaj

Objavljeno

me pa neki zanima....

pisete kako "pobirate" motorje s tal... kako pa :eek: kolikor sem jaz gledal motorje razreda 600 ccm je to neto teza cca 200 kg :eek:

Kako vam to rata s tal pobrat? :eek:

takrat ko ti pade tok drag motor na tla dobiš ful na adrenalinu in popizdiš pa dvigneš(pa dost je na fiziki)

:blush:

moja mt ko ma 60 kg je dvignla 160 kg težk motor k pero,postal me je strah :lol1:

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!