Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
cypena

Menjava olja v prednjih vilicah, servis vilic?

Recommended Posts

cypena

Pri KTM 620EGS bi rad zamenjal olje v vilicah.

Naj najprej spodaj odvijem vijak da staro olje odtece, potem pa zgoraj nalijem novega?

Moram paziti pri odvijanju zgornjega vijaka(za nalit olje) na male vijake za nastavitev vzmetenja? Mi lahko kak del not pade... :oops: :?: :shock:

Sem mel odprte vilice od mopeda, pa je samo feder odzgoraj tko da ni blo panike, pri teh WP vilicah pa ne vem.

Tocna oznaka naj bi bila (po knjizici) *WP Up Side Down Topadjuster 4054 IBS* 300mm hoda

Je tocno dolocena kolicina olja in se ga ravno toliko nalije ali se moras ravnati po kaksni "merici" in olje nalijes to tocno dolocene visine?

Kaksen majstr za te stvari mal razlozit :?: :D

V knjizici je oznaceno naj bi vsaj enkrat letno menjal olje in opravil "full maintenance job" :shock: :?: ,je to nujno potrebno ali je le v primeru stalne hude terenske voznje? Najbrz je vse pogojeno z kilometri neravnin :?:

Kako pa drugi to izvajate?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ice

dosedaj sem zasledil dva nacina; pri prvem ostanejo fedre v vilicah,pri drugem pa jih je potrebno vzeti iz vilic.obema je enako,da se meri gladina olja od odprtine dol (se pravi,koliko mm je zraka v vilicah).glede KTM ti pa lahko ike natancno pove,kako bi naj se to delalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
k69mj

Jaz ti priporočam da oba kraka vilic najprej odstraniš z motorja, nato pa odviješ čep na vrhu vilic (drugače je zelo težko dolti pravo količino olja - kar je zelo pomembmno !).

Vijake za nastavitev vilic pusti na miru ali pa jih odvij do konca (z občutkom dokler se ne ustavijo - in pri tem štej število obratov da boš potem spet nastavil na isto).

Nato z bata (palice okrog katere je vzmet) odviješ ki je zapiral vrh vilice čep in odstraniš vzmet. Nato odliješ olje in pri tem z vilico malo "pumpaj" tako sigurno da odteče vse olje.

Glede olja količine - vilice stisneš do konca hoda (brez vzmeti) in vanje naliješ olje. Pri tem

meriš višino od roba vilic do gladine olja (preden vilico zapreš pomakni bat malo ven in noter tako da olje zapolni vse prostore) - to višino dobiš pri kakem serviserju (mogoče prašaj tudi na kakem nemškem forumu ali pa zmeriš višino olja pri demontaži vilic). Preden vilico zapreš pomakni bat malo ven in noter tako da olje zapolni vse prostore in

še enkrat preveri višino.

Vpliv višine olja je kar precejčen (občitiš že spremenbe +-1cm). Večja kot je višina olja

bolj progresivna je vilica (trša v zadnjem delu hoda). Glede gostote olja - navadno se v

USD vilicah uporablja 2.5W olje.

Poglej še naslednjo datoteko >> http://www.karlstrommotor.se/bilder/wpis.pdf

Glede potrebnosti mejnave - če stvar ni bila menjana že precej časa >> 2-3 leta - vse je tudi odvisno od terena po katerem voziš - npr. MX (ZELO POGOSTO!), ENDURO, ... se po menjavi čuti precejšnjo razliko - po kakšnih zelo skalnatih poteh npr. vilica lepše sledi terenu, na cesti pa razlike verjetno ne boš opazil. Je pa menjava dobra za razne dele v notranjosti vilice saj s tem odstraniš kovinske delce, ki nastajajo pri normalni obrabi vilic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gidl

Priporočam ti da tega ne počneš sam, če nisi 100% da veš kako je treba razdreti in potem spet pravilno sestaviti vilico. :oops: :oops:

Če boš vilice razstavil, potem operi in namaži še semeringe, in operi vso ostalo kramo ki je v vilici.To je nujno potrebno opravilo, če hočeš da bodo vilice pravilno delovale, priporočam da naenkrat razstaviš samo en krak, da nebi prišlo do mešanja delov. Če mene spomin nevara (nisem poznavalec KTM po oznakah :? ) imaš 40mm USD v katero gre 120mm 5W, lahko pa tudi 7,5W,če pa so 50mm Konvencionelne vilice (navadne, ne USD)pa 150mm 7,5W olja. :wink: :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mali bik

Včeraj kupil trše olje za vilice (gostota 20W). Seveda za cestni motor... :D Olje je tako ali tako treba na 2-3 leta menjat, motor pa bo star 4 leta, nihanje prednjega dela na slabih cestah pa me spravlja ob živce.

Za količino olja v vilicah je najbolje vprašati na pooblaščenem servisu, kjer imajo tehnično dokumentacijo o tvojem motorju. (moj ima npr. 2,2 dcl v vsaki vilici - tvoj verjetno veliko več) .

Pri mojem motorju je dovolj, če se olje na vijaku na dnu vilice izpusti -odšraufaš kolo in strehco, vilice dobiš narazen - spodnji del, zgornji del z masko ostane montiran in se dolije prava količina olja (lahko z epruvetko).

ŠE cena: 0,5 litra Castrola fork oil 20W v Elisi 1320 Sit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leteči

Tako kot je rekel gidl se raje v to ne spuščaj če ne obvladaš zadeve.

Po mojih izkušnjah je boljš če jih neseš v Mengeš k Zupanu ki ti jih bo dokaj poceni in zelo kvalitetno zrihtal.

Jaz sem bil z njim vedno zadovoljen in se za tisti denar kolikor me je prišel servis ne bi sam doma zajebaval.

LP

Leteči

Share this post


Link to post
Share on other sites
cypena

Glede gostote olja - navadno se v

USD vilicah uporablja 2.5W olje.

Poglej še naslednjo datoteko >> http://www.karlstrommotor.se/bilder/wpis.pdf

Glede potrebnosti mejnave - če stvar ni bila menjana že precej časa >> 2-3 leta - vse je tudi odvisno od terena po katerem voziš - npr. MX (ZELO POGOSTO!), ENDURO, ... se po menjavi čuti precejšnjo razliko - po kakšnih zelo skalnatih poteh npr. vilica lepše sledi terenu, na cesti pa razlike verjetno ne boš opazil.

Za gostoto olja mi pise 5w (sem ga kupil na servisu,mislim da je motul)

Moj motor je star 5 let in se ni bilo menjano olje zato je nujno da ga zamenjam ker se tudi po terenu zadnje case precej trudim navadit.

V vilice naj bi slo cca 0,5l olja 5W(po knjizici?? v tej knjizici sem zasledil netocne podatke in sicer za igelno sobo vplinjaca katera naj bi bila dr272, v vplinjacu je pa bila dr268.Kasneje sem tudi na internetu videl da je dr268 prava).

Vem da je razdiranje takih vilic precej zahtevno opravilo zato se hocem prej dobro informirat in poucit o kakih "varkah" in vse fino nastudirat preden se jih lotim

http://www.karlstrommotor.se/bilder/wpis.pdf -sem ze spravil na papir, vendar so te vilice malo drugacne od mojih. Moje imajo odspodaj navaden vijak (m8 mislim da), tako da imam vse kar je za nastavit zgoraj, leva je compression, desna rebound. So pa USD 40mm(K496L3).

Ali se trdota vzmeti nastavlja v vilicah ,ker zunaj vilic ne vidim kje bi lahko to naredil ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
gidl
V vilice naj bi slo cca 0,5l olja 5W(po knjizici?? v tej knjizici sem zasledil netocne

(moj ima npr. 2,2 dcl v vsaki vilici - tvoj verjetno veliko več)

To so podatki katere se uporablja če se vilica razstavi in očisti starega olja, ker pa ti verjetno ne nameravaš odpret "cartridge" ti ta podatek ne pomaga veliko, potemtakem imaš vedno več olja v vilici kot pa si ga nalil, zato podatek v mm.

Prednapetost vzmeti se nastavlja pod zgornjim pokrovom, med dvema polmesecema in vzmetjo samo in to z plastičnimi podloškami, nevem pa zakaj bi spreminjal PR. (premehak motor , prenizek v ovinku???)

Vem da je razdiranje takih vilic precej zahtevno opravilo zato se hocem prej dobro informirat in poucit o kakih "varkah" in vse fino nastudirat preden se jih lotim

:roll: :roll: Velik sreče

Share this post


Link to post
Share on other sites
šufer

Mene pa zanima, kako se nastavlja vilice trdoto, višino...

Sem mislil, da imam tudi jaz kak vijak za nastavljanje trdote, pa snamem pokrovček, pa vidim neki ventilček :shock: , to je na vrhu vilic, izgleda pa tako kot ventilček od zračnice, sem ga malce pritisnil noter, pa je malo zraka ven šlo. A je mogoče, da tam napompaš noter zrak in tako naštelaš vzmetenje ?

Motor pa je Kawasaki KLR 250 (enduro).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ice
Mene pa zanima, kako se nastavlja vilice trdoto, višino...

Sem mislil, da imam tudi jaz kak vijak za nastavljanje trdote, pa snamem pokrovček, pa vidim neki ventilček :shock: , to je na vrhu vilic, izgleda pa tako kot ventilček od zračnice, sem ga malce pritisnil noter, pa je malo zraka ven šlo. A je mogoče, da tam napompaš noter zrak in tako naštelaš vzmetenje ?

Motor pa je Kawasaki KLR 250 (enduro).

yep.gericke npr. ima adapter za take vilice,ki je v bistvu cev 2 v 1; tako imas v obeh vilicah enak pritisk,saj pumpas samo enkrat.drugace lahko se "podlozis" fedre,kar pomeni,da na vrh dodas kaksno podlozko; seveda v obe cevi enake debeline. :wink: in pazi na ventil za zrak,da ga ne zapres.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rogerg

mogoc kdo ve koliko pride okvirno menjava olja v vilicah pr elisa domzale? ( er6 )

verjetno ni slabo menjat ker ma moped ze 10 let a.... se ponavad ob menjavi olja tud kere gumice menja usput al samo po zelji?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ciciban

Fajn je tesnila menjat. Sploh v tvojem primeru, ker so stara že 10 let. Ker bodo vilice narazen je pravi čas še za nadgradnjo vzmeti, če imaš kaj viška denarja. Japonci imajo že v osnovi fedre bolj "tako tako", pa še kilometri naredijo svoje. Ni pa nujno… lahko daš tudi stare fedre nazaj, če si zadovoljen z njimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Scarabeo 500
pred 50 minutami, Rogerg pravi:

mogoc kdo ve koliko pride okvirno menjava olja v vilicah pr elisa domzale? ( er6 )

verjetno ni slabo menjat ker ma moped ze 10 let a.... se ponavad ob menjavi olja tud kere gumice menja usput al samo po zelji?

Če ti kaj pomaga.

Ravnokar sem menjal v sprednjih vilicah: oba semeringa, drsne puše, tesnila za prah in olje. Seveda je tu še delo - 2 uri. Vse skupaj je zneslo na uradnem servisu 147€.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MiNa
Ob 29. 6. 2019 ob 10:58, Scarabeo 500 pravi:

Ravnokar

Koliko kilometrov ima "zuki" na števcu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Scarabeo 500
pred 12 minutami, MiNa pravi:

Koliko kilometrov ima "zuki" na števcu?

Letos ne gre vse po planu :)

Sreča, da sem opazil flek na ponjavi, da sem še lahko pravi čas zrihtal. Ima 56 tisoč. Pač verjetno eden od kooperantov malo zatajil :). V soboto kreneva križariti na Slovaško. Vidim, da si ti izredno - no vidva aktivna.

lp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!