Jump to content

Menjava olja v prednjih vilicah, servis vilic?


cypena

Recommended Posts

Pri KTM 620EGS bi rad zamenjal olje v vilicah.

Naj najprej spodaj odvijem vijak da staro olje odtece, potem pa zgoraj nalijem novega?

Moram paziti pri odvijanju zgornjega vijaka(za nalit olje) na male vijake za nastavitev vzmetenja? Mi lahko kak del not pade... :oops: :?: :shock:

Sem mel odprte vilice od mopeda, pa je samo feder odzgoraj tko da ni blo panike, pri teh WP vilicah pa ne vem.

Tocna oznaka naj bi bila (po knjizici) *WP Up Side Down Topadjuster 4054 IBS* 300mm hoda

Je tocno dolocena kolicina olja in se ga ravno toliko nalije ali se moras ravnati po kaksni "merici" in olje nalijes to tocno dolocene visine?

Kaksen majstr za te stvari mal razlozit :?: :D

V knjizici je oznaceno naj bi vsaj enkrat letno menjal olje in opravil "full maintenance job" :shock: :?: ,je to nujno potrebno ali je le v primeru stalne hude terenske voznje? Najbrz je vse pogojeno z kilometri neravnin :?:

Kako pa drugi to izvajate?

Link to comment
Share on other sites

dosedaj sem zasledil dva nacina; pri prvem ostanejo fedre v vilicah,pri drugem pa jih je potrebno vzeti iz vilic.obema je enako,da se meri gladina olja od odprtine dol (se pravi,koliko mm je zraka v vilicah).glede KTM ti pa lahko ike natancno pove,kako bi naj se to delalo.

Link to comment
Share on other sites

Jaz ti priporočam da oba kraka vilic najprej odstraniš z motorja, nato pa odviješ čep na vrhu vilic (drugače je zelo težko dolti pravo količino olja - kar je zelo pomembmno !).

Vijake za nastavitev vilic pusti na miru ali pa jih odvij do konca (z občutkom dokler se ne ustavijo - in pri tem štej število obratov da boš potem spet nastavil na isto).

Nato z bata (palice okrog katere je vzmet) odviješ ki je zapiral vrh vilice čep in odstraniš vzmet. Nato odliješ olje in pri tem z vilico malo "pumpaj" tako sigurno da odteče vse olje.

Glede olja količine - vilice stisneš do konca hoda (brez vzmeti) in vanje naliješ olje. Pri tem

meriš višino od roba vilic do gladine olja (preden vilico zapreš pomakni bat malo ven in noter tako da olje zapolni vse prostore) - to višino dobiš pri kakem serviserju (mogoče prašaj tudi na kakem nemškem forumu ali pa zmeriš višino olja pri demontaži vilic). Preden vilico zapreš pomakni bat malo ven in noter tako da olje zapolni vse prostore in

še enkrat preveri višino.

Vpliv višine olja je kar precejčen (občitiš že spremenbe +-1cm). Večja kot je višina olja

bolj progresivna je vilica (trša v zadnjem delu hoda). Glede gostote olja - navadno se v

USD vilicah uporablja 2.5W olje.

Poglej še naslednjo datoteko >> http://www.karlstrommotor.se/bilder/wpis.pdf

Glede potrebnosti mejnave - če stvar ni bila menjana že precej časa >> 2-3 leta - vse je tudi odvisno od terena po katerem voziš - npr. MX (ZELO POGOSTO!), ENDURO, ... se po menjavi čuti precejšnjo razliko - po kakšnih zelo skalnatih poteh npr. vilica lepše sledi terenu, na cesti pa razlike verjetno ne boš opazil. Je pa menjava dobra za razne dele v notranjosti vilice saj s tem odstraniš kovinske delce, ki nastajajo pri normalni obrabi vilic.

Link to comment
Share on other sites

Priporočam ti da tega ne počneš sam, če nisi 100% da veš kako je treba razdreti in potem spet pravilno sestaviti vilico. :oops: :oops:

Če boš vilice razstavil, potem operi in namaži še semeringe, in operi vso ostalo kramo ki je v vilici.To je nujno potrebno opravilo, če hočeš da bodo vilice pravilno delovale, priporočam da naenkrat razstaviš samo en krak, da nebi prišlo do mešanja delov. Če mene spomin nevara (nisem poznavalec KTM po oznakah :? ) imaš 40mm USD v katero gre 120mm 5W, lahko pa tudi 7,5W,če pa so 50mm Konvencionelne vilice (navadne, ne USD)pa 150mm 7,5W olja. :wink: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Včeraj kupil trše olje za vilice (gostota 20W). Seveda za cestni motor... :D Olje je tako ali tako treba na 2-3 leta menjat, motor pa bo star 4 leta, nihanje prednjega dela na slabih cestah pa me spravlja ob živce.

Za količino olja v vilicah je najbolje vprašati na pooblaščenem servisu, kjer imajo tehnično dokumentacijo o tvojem motorju. (moj ima npr. 2,2 dcl v vsaki vilici - tvoj verjetno veliko več) .

Pri mojem motorju je dovolj, če se olje na vijaku na dnu vilice izpusti -odšraufaš kolo in strehco, vilice dobiš narazen - spodnji del, zgornji del z masko ostane montiran in se dolije prava količina olja (lahko z epruvetko).

ŠE cena: 0,5 litra Castrola fork oil 20W v Elisi 1320 Sit.

Link to comment
Share on other sites

Tako kot je rekel gidl se raje v to ne spuščaj če ne obvladaš zadeve.

Po mojih izkušnjah je boljš če jih neseš v Mengeš k Zupanu ki ti jih bo dokaj poceni in zelo kvalitetno zrihtal.

Jaz sem bil z njim vedno zadovoljen in se za tisti denar kolikor me je prišel servis ne bi sam doma zajebaval.

LP

Leteči

Link to comment
Share on other sites

Glede gostote olja - navadno se v

USD vilicah uporablja 2.5W olje.

Poglej še naslednjo datoteko >> http://www.karlstrommotor.se/bilder/wpis.pdf

Glede potrebnosti mejnave - če stvar ni bila menjana že precej časa >> 2-3 leta - vse je tudi odvisno od terena po katerem voziš - npr. MX (ZELO POGOSTO!), ENDURO, ... se po menjavi čuti precejšnjo razliko - po kakšnih zelo skalnatih poteh npr. vilica lepše sledi terenu, na cesti pa razlike verjetno ne boš opazil.

Za gostoto olja mi pise 5w (sem ga kupil na servisu,mislim da je motul)

Moj motor je star 5 let in se ni bilo menjano olje zato je nujno da ga zamenjam ker se tudi po terenu zadnje case precej trudim navadit.

V vilice naj bi slo cca 0,5l olja 5W(po knjizici?? v tej knjizici sem zasledil netocne podatke in sicer za igelno sobo vplinjaca katera naj bi bila dr272, v vplinjacu je pa bila dr268.Kasneje sem tudi na internetu videl da je dr268 prava).

Vem da je razdiranje takih vilic precej zahtevno opravilo zato se hocem prej dobro informirat in poucit o kakih "varkah" in vse fino nastudirat preden se jih lotim

http://www.karlstrommotor.se/bilder/wpis.pdf -sem ze spravil na papir, vendar so te vilice malo drugacne od mojih. Moje imajo odspodaj navaden vijak (m8 mislim da), tako da imam vse kar je za nastavit zgoraj, leva je compression, desna rebound. So pa USD 40mm(K496L3).

Ali se trdota vzmeti nastavlja v vilicah ,ker zunaj vilic ne vidim kje bi lahko to naredil ?

Link to comment
Share on other sites

V vilice naj bi slo cca 0,5l olja 5W(po knjizici?? v tej knjizici sem zasledil netocne

(moj ima npr. 2,2 dcl v vsaki vilici - tvoj verjetno veliko več)

To so podatki katere se uporablja če se vilica razstavi in očisti starega olja, ker pa ti verjetno ne nameravaš odpret "cartridge" ti ta podatek ne pomaga veliko, potemtakem imaš vedno več olja v vilici kot pa si ga nalil, zato podatek v mm.

Prednapetost vzmeti se nastavlja pod zgornjim pokrovom, med dvema polmesecema in vzmetjo samo in to z plastičnimi podloškami, nevem pa zakaj bi spreminjal PR. (premehak motor , prenizek v ovinku???)

Vem da je razdiranje takih vilic precej zahtevno opravilo zato se hocem prej dobro informirat in poucit o kakih "varkah" in vse fino nastudirat preden se jih lotim

:roll: :roll: Velik sreče

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Mene pa zanima, kako se nastavlja vilice trdoto, višino...

Sem mislil, da imam tudi jaz kak vijak za nastavljanje trdote, pa snamem pokrovček, pa vidim neki ventilček :shock: , to je na vrhu vilic, izgleda pa tako kot ventilček od zračnice, sem ga malce pritisnil noter, pa je malo zraka ven šlo. A je mogoče, da tam napompaš noter zrak in tako naštelaš vzmetenje ?

Motor pa je Kawasaki KLR 250 (enduro).

Link to comment
Share on other sites

Mene pa zanima, kako se nastavlja vilice trdoto, višino...

Sem mislil, da imam tudi jaz kak vijak za nastavljanje trdote, pa snamem pokrovček, pa vidim neki ventilček :shock: , to je na vrhu vilic, izgleda pa tako kot ventilček od zračnice, sem ga malce pritisnil noter, pa je malo zraka ven šlo. A je mogoče, da tam napompaš noter zrak in tako naštelaš vzmetenje ?

Motor pa je Kawasaki KLR 250 (enduro).

yep.gericke npr. ima adapter za take vilice,ki je v bistvu cev 2 v 1; tako imas v obeh vilicah enak pritisk,saj pumpas samo enkrat.drugace lahko se "podlozis" fedre,kar pomeni,da na vrh dodas kaksno podlozko; seveda v obe cevi enake debeline. :wink: in pazi na ventil za zrak,da ga ne zapres.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 11 years later...

mogoc kdo ve koliko pride okvirno menjava olja v vilicah pr elisa domzale? ( er6 )

verjetno ni slabo menjat ker ma moped ze 10 let a.... se ponavad ob menjavi olja tud kere gumice menja usput al samo po zelji?

Link to comment
Share on other sites

Fajn je tesnila menjat. Sploh v tvojem primeru, ker so stara že 10 let. Ker bodo vilice narazen je pravi čas še za nadgradnjo vzmeti, če imaš kaj viška denarja. Japonci imajo že v osnovi fedre bolj "tako tako", pa še kilometri naredijo svoje. Ni pa nujno… lahko daš tudi stare fedre nazaj, če si zadovoljen z njimi.

Link to comment
Share on other sites

pred 50 minutami, Rogerg pravi:

mogoc kdo ve koliko pride okvirno menjava olja v vilicah pr elisa domzale? ( er6 )

verjetno ni slabo menjat ker ma moped ze 10 let a.... se ponavad ob menjavi olja tud kere gumice menja usput al samo po zelji?

Če ti kaj pomaga.

Ravnokar sem menjal v sprednjih vilicah: oba semeringa, drsne puše, tesnila za prah in olje. Seveda je tu še delo - 2 uri. Vse skupaj je zneslo na uradnem servisu 147€.

Link to comment
Share on other sites

Ob 29. 6. 2019 ob 10:58, Scarabeo 500 pravi:

Ravnokar

Koliko kilometrov ima "zuki" na števcu?

Link to comment
Share on other sites

pred 12 minutami, MiNa pravi:

Koliko kilometrov ima "zuki" na števcu?

Letos ne gre vse po planu :)

Sreča, da sem opazil flek na ponjavi, da sem še lahko pravi čas zrihtal. Ima 56 tisoč. Pač verjetno eden od kooperantov malo zatajil :). V soboto kreneva križariti na Slovaško. Vidim, da si ti izredno - no vidva aktivna.

lp

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

.

... rabim mnenje nekoga, ki ve kaj govori....

.... a bi bilo možno, da ti kakšno tele, ki bi ti menjal gume ... torej stare dol, nove gor in centriranje ... svoje delo opravil tako, da bi mogoče zaradi njegovega neprimernega načina dela, po končani menjavi gum, začelo puščati olje iz ene od sprednjih vilic ... in sicer tam pri gumicah ... in to celo tolk, da je spodnji del vilice ves masten ... oziroma iz spodnjega dela vilice v uri dveh pade dol celo kapljica olja ... in to na gumo 😯

.... pred tem teh težav seveda ni bilo 😯 ... je pa letnik 2012

 

ps.

... aja, pa še to ... gume so menjali na "kao" zelo priznani firmi 😵

Link to comment
Share on other sites

pred 29 minutami, pik1 pravi:

a bi bilo možno, da ti kakšno tele, ki bi ti menjal gume

A ti daješ teletom gume menjat?:hmm:

OK resno, mojstra bi moral videt na delu, da bi lahko sigurno trdil, da je zajebal...

Tule Pavlin opisuje kako so turčini "mesarili" po njegovi Yamahi...

Kolesa na vseh motorjih do sedaj vijačim sam in zaenkrat na nobenem po menjavi ni puščalo olje iz vilic. Kladiva nikoli ne uporabljam :naughty:

 

Edited by MiNa
Link to comment
Share on other sites

pred eno uro, pik1 pravi:

.... a bi bilo možno, da ti kakšno tele, ki bi ti menjal gume ... torej stare dol, nove gor in centriranje ... svoje delo opravil tako, da bi mogoče zaradi njegovega neprimernega načina dela, po končani menjavi gum, začelo puščati olje iz ene od sprednjih vilic ...

Dobro preglej, če se je z orodjem podpisal na vilico. Bi moral biti pa že ekstra neroden. Lahko so samo smeti prišle pod tesnilo in je slučajno začelo puščati. Guglaj seal mate,.. podobno orodje si lahko izdelaš iz kakšne tanke plastenke ali pa starega fotografskega filma. 

https://sealmate.net/?gclid=Cj0KCQjw-pCVBhCFARIsAGMxhAdi_gYrUNyniAceYbN0ZuWPyRx_s8LsJOQXyrMwqgswv2X_xe0zas8aArDyEALw_wcB

Edited by XTR
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

 

pred 1 uro, MiNa pravi:

A ti daješ teletom gume menjat?:hmm:

OK resno, mojstra bi moral videt na delu, da bi lahko sigurno trdil, da je zajebal...

Tule Pavlin opisuje kako so turčini "mesarili" po njegovi Yamahi...

Kolesa na vseh motorjih do sedaj vijačim sam in zaenkrat na nobenem po menjavi ni puščalo olje iz vilic. Kladiva nikoli ne uporabljam :naughty:

 

.

... ja, do zdej sem res mislil da dajem moje mopede "dobrim" v roke 

... pa sem se očitno fajn motil 

... uglvnem ... vse skupaj je trajal tri ure ... menda zato, ker se neki ni dalo odšraufat ... pa ok ... to bi mi bilo razumljivo ... mi je bilo pa prvo začudenje na blagajni ... za en navaden skuter so mi menjavo gum in centriranje zaračunal 60 evričev ... če računam da sem dal za bimerja adv pred mesecem dni 50, in za Tenerejko 40 ... mi je bilo to mogoče malo nenavadno ... AMPAK ... tudi to bi šlo skoz ČE ... ČE ne bi po 500 metrih vožnje zaslišal neki ropot ... oziroma vibracije nekega očitno slabo zašraufanga kosa ene plastike nazaj ... PA ... tudi to bi še pogoltnil ...AMPAK ... ko sem se pa pripeljal domov ... cca 40 kilometrov ... in videl da mi iz ene sprednje vilce ful pušča olje ... se mi je zdelo pa prav zares PREVEČ ...

uglavnem ... tako opevani AXEL iz Kopra ... so vsaj zame eni totalni šalabajzerji in NATEGUNI ... ne bi jim zaupal niti navadne šajtrge več ... niti za pet minut ... faaaaaak ... in kakšna stavba od zunaj ... res ima človek občutek, da bojo te pa že vedeli, kako se stvari streže ...AMPAK ... žal ni tako 

... AXEL ... fakkkkk z vašimi storitvami ... delate samo škodo !!!!!!

Edited by pik1
Link to comment
Share on other sites

opevani od koga? Neke prave konkurence nimajo, jaz sem raje peljal menjat gume na TP cars v Materiji. Kar se tiče olja v vilicah...  sem in spet bom sam naredl. Ker tesnila so tam okoli 20€, olje je ne vem še kolko je. Ampak definitivno ni tistih 150 ali 200€ ki so mi enkrat "predlagali " kot ceno menjave tesnil in olja v vilicah.

Link to comment
Share on other sites

Ampak direktne povezave vilice (prednje so se uscale kot razumem) z menjavo gume ravno nimajo. Pod vilice se podstavi dvigalko, al pa s centralnim dvigalom dvigne moped (osovina skozi motor, pri skuterju to ne gre), odtisne se nekaj vijakov na osi, odstrani zavore in to je to. Kaj češ vilice zajebat? So jih greli z brenerjem? Je osovoni z macolo izbijal, pa zvil vilice?

Prej bi rekel, da so se mal uscale, ker je moped dolgo stal (leta pa to). Skuterji pa tut nimajo preveč dobrih tesnil. Najbrž sem zapisal, ker šalabajzer ti lahko tut olje iztoči namesto gume menja. Ampak pri nerodni menjavi gume lahko prej zjebaš osovino, vijake, slabo ali napačno pritrdiš čeljusti, kot pa zjahaš vzmetenje spredaj. Moje mnenje. Je pa res da sem pri vseh menjavah zraven, pa težim, podmaži to, podmaži ono v glavnem control freak :P

Na adv motorjih se da za silo zrihtat vilice, če odmakneš protiprašne zaščite, pa potem z namenskim orodjem spod semeringa potegneš umazanijo. Včasih pomaga. Skuter pa ne vozi po blatu, tako da bo po mojem najbolj pametno zamenjati tesnila pa olje.

Dej kako fotko, predvsem če je kaka škoda na vijaku osovine.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

pred 1 uro, DAMI34 pravi:

Ampak direktne povezave vilice (prednje so se uscale kot razumem) z menjavo gume ravno nimajo. Pod vilice se podstavi dvigalko, al pa s centralnim dvigalom dvigne moped (osovina skozi motor, pri skuterju to ne gre), odtisne se nekaj vijakov na osi, odstrani zavore in to je to. Kaj češ vilice zajebat? So jih greli z brenerjem? Je osovoni z macolo izbijal, pa zvil vilice?

Prej bi rekel, da so se mal uscale, ker je moped dolgo stal (leta pa to). Skuterji pa tut nimajo preveč dobrih tesnil. Najbrž sem zapisal, ker šalabajzer ti lahko tut olje iztoči namesto gume menja. Ampak pri nerodni menjavi gume lahko prej zjebaš osovino, vijake, slabo ali napačno pritrdiš čeljusti, kot pa zjahaš vzmetenje spredaj. Moje mnenje. Je pa res da sem pri vseh menjavah zraven, pa težim, podmaži to, podmaži ono v glavnem control freak :P

Na adv motorjih se da za silo zrihtat vilice, če odmakneš protiprašne zaščite, pa potem z namenskim orodjem spod semeringa potegneš umazanijo. Včasih pomaga. Skuter pa ne vozi po blatu, tako da bo po mojem najbolj pametno zamenjati tesnila pa olje.

Dej kako fotko, predvsem če je kaka škoda na vijaku osovine.

.

... srari, kot sem napisal ... ne šraufam mopedov ... ker jih ne znam v taki meri povijačit, da bi bil 100 % na moje delo ...pa tud ne ljubi se mi študirat vse take in drugačne tehnike ... niti nimam vsega orodja ...niti nimam za vse to časa ..  pač zapeljem tja, kamor se mi zdi da bi to morali znat ... kar pa očitno ni glih vedno tko 

... ok, itak ga bom sedaj peljal na servis, da to zrihtajo ... in mogoče še oni dodajo kakšen komentar

 

ps 

... no, in ena izmed stvari, ki me je pa ravno tako razpizdila je pa to, da ko sem prišel iskat moped so mi rekli, da je vse skupaj trajalo tako dolgo, ker se je zadaj pri auspuhu baje en šrauf zapekel, in ga niso mogli odšraufat ... na koncu pa odkrijem  težave čist na drugem koncu kot je auspuh ... v sprednjem delu nekaj "ne dovolj privijačenega" ful fibrira in spušča neke čudne zvoke med vožnjo ... to je ena stvar    in druga, zame pač še mnogo bolj moteča stvar je ta, da sedaj iz ene vilice kar naenkrat tolk pušča olje, da kaplja že po gumi ... kot da bi imel spredaj na vilici scotoiler namontiran 

 

 

Link to comment
Share on other sites

pred 55 minutami, pik1 pravi:

.

... srari, kot sem napisal ... ne šraufam mopedov ... ker jih ne znam v taki meri povijačit, da bi bil 100 % na moje delo ...pa tud ne ljubi se mi študirat vse take in drugačne tehnike ... niti nimam vsega orodja ...niti nimam za vse to časa ..  pač zapeljem tja, kamor se mi zdi da bi to morali znat ... kar pa očitno ni glih vedno tko 

... ok, itak ga bom sedaj peljal na servis, da to zrihtajo ... in mogoče še oni dodajo kakšen komentar

 

ps 

... no, in ena izmed stvari, ki me je pa ravno tako razpizdila je pa to, da ko sem prišel iskat moped so mi rekli, da je vse skupaj trajalo tako dolgo, ker se je zadaj pri auspuhu baje en šrauf zapekel, in ga niso mogli odšraufat ... na koncu pa odkrijem  težave čist na drugem koncu kot je auspuh ... v sprednjem delu nekaj "ne dovolj privijačenega" ful fibrira in spušča neke čudne zvoke med vožnjo ... to je ena stvar    in druga, zame pač še mnogo bolj moteča stvar je ta, da sedaj iz ene vilice kar naenkrat tolk pušča olje, da kaplja že po gumi ... kot da bi imel spredaj na vilici scotoiler namontiran 

 

 

zame je bolj moteče...ker ful neki vibrira. Če se vilica uščije se pač uščije in nimaš kaj. Če pa niso zategnili spredaj osovine, vijakov osovine ali zavor je pa hudičevo nevarno. Napisal sem ČE, ker nimam pojma, kaj je narobe. 

 

Link to comment
Share on other sites

kolikor vem, je povezava med menjavo prednje gume in puščanjem vilice. posebno, če so semeringi že načeti. namreč; vedno ko se to zadevo sestavi, je potrebno pred končnim stiskanjem vijakov malo skakat po prednjem delu, tako, da se vilice konkretno stisnein se nekako se vse prilagodi. Nato stisnit konkretno vijake. 

če samo zašraufaš kolo gor in zategneš vse skupaj, je možnost, da ustvariš tangencialne sile v vilicah, ki jih prej ni bilo, kar lahko rezultira lahko tudi kot puščanje olja, posebno, če je zadeva že malček stara.

 

Edited by BRANE
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!