Skoči na vsebino

Honda CBR 600 RR


Priporočene objave

Objavljeno

Omenjenega izpuha ni potrebno hologirat ker je bil kot doplačilo na 2006 katere so bile v barvah Movistar. Pa tudi v homologacijskih kartončkih niso imele vpisanih. :D

  • 7 mesecev pozneje...
Objavljeno

Imam eno vprašanje, upam da ne preveč neumno :)

Imam hondo cbr 600rr (2007-2008)

Menjal bom originalne smernike z led smerniki, zdej me pa zanima da nebom dvakrat dajav skupej katera od žičk je plus in katera minus. Na levi strani imam zeleno in oranžno, na desni strani pa zeleno in modro. Predvidevam da je zelena plus. Se motim ali imam prav?

 

Hvala

Objavljeno

Mislim ja sej je logično :) Hvala #perici

  • 5 mesecev pozneje...
Objavljeno

Je kdo že menjal avtomatski, torej serijski napenjalec verige odmične gredi (cam chain tensioner) za ročnega? Moti me, ker zadeva rožlja, pa bi ga zamenjal za ročnega, ki se ga nastavi. Kolikor vem, je to večna težava pri cbr-ki, ampak se jo da rešiti z ročnim napenjalcem. Ve kdo kaj o tem, oziroma ga kdo uporablja?

Objavljeno

Ima mogoče kdo vagice in tačko za HondoCbr600rr (2007) viška, kupim :)

Objavljeno

Prodaja kdo mogoče original sprednje smernike za cbr 600rr 2008 letnik?
lp

Objavljeno

Pozdrav,namen imam kupiti prvi motor in sicer hondo cbr rr od 2007 naprej,ali mi lahko prosim svetujete na kaj naj bom pozoren pri nakupu,namreč zaenkrat še pridobivam znanje.

 

-mislil sem zbrati kakšnega na avtonet strani

 

-ali bi bilo dobro odpeljati motor na uradni servis pred nakupom da preverijo v kakšnem stanju je,kako se to sploh zmeniš z lastnikom motorja

 

-kakršni koli nasveti so več kot dobrodošli

 

Lp

Objavljeno

Pozdrav,namen imam kupiti prvi motor in sicer hondo cbr rr od 2007 naprej,ali mi lahko prosim svetujete na kaj naj bom pozoren pri nakupu,namreč zaenkrat še pridobivam znanje.

 

-mislil sem zbrati kakšnega na avtonet strani

 

-ali bi bilo dobro odpeljati motor na uradni servis pred nakupom da preverijo v kakšnem stanju je,kako se to sploh zmeniš z lastnikom motorja

 

-kakršni koli nasveti so več kot dobrodošli

 

Lp

KAKO USPEŠNO PREGLEDATI RABLJEN MOTOR PRED NAKUPOM:

 

Motornemu kolesu rečem motor, motorju v motornem kolesu pa mašina, da ne bo slučajno kakšnih dilem.

 

Prvo kot prvo: Vzemite si čas. Meni se pri pregledu motorja nikoli ne mudi. Temeljit pregled mi dejansko pomeni tudi pol zabave. V tem času lahko tudi kar dobro spoznaš motor, čeprav samo razmišljaš o nakupu. Mogoče pa bo ta informacija kdaj pomagala kakemu prijatelju. Poskusi začutit motor, se spoprijateljit z lastnikom,… in poskusi skrit, da nimaš pojma, kaj delaš. To prav tako pomeni, da te liste ne nosiš s seboj. In da se poskusiš že vnaprej pripraviti za zadevo. Preberi kak test dotičnega motorja, poskusi zbrat informacije o lastniku/prodajalcu. Je na internetu forum, posvečen temu motorju? Vprašaj okoli, če kdo dobro pozna ta model. Je znan kot v redu motor? Seveda vsakdo navija za motor, ki ga ima, zato poskusi najti objektivno mnenje. Če kupuješ motor, ki ni ravno popularen, mogoče celo redek, moraš zelo paziti, da ločiš med mnenji ljudi, ki imajo mišljenje o tem motorju in med ljudmi, ki dejansko imajo ta model. Je lastnik/prodajalec znan bajker? Ali to pomeni, da je znan divjak ali kaj podobnega?

 

Starejši kot je motor in več ko ima kilometrov, bolj natančen moraš biti pri tem pregledu. Če je motor relativno nov, recimo do 20.000 km na števcu in star par let, potem lahko to listo rahlo prirediš. Vseeno pa ne pozabit na najbolj vitalne dele in na tiste dele, ki so najbolj na udaru.

Torej, rabil boš vsaj čelado, majhno baterijo (zelo majhna lučka je najbolj primerna, ker ni najbolj očitna), papirnate robčke, bombažne rokavice za mehanike (ali mogoče kirurške lateks rokavice). Z rokavicami izgledaš bolj resen kupec, pa tudi umažeš se ne. Oblečen bodi tako, da se lahko uležeš na tla ali pa s seboj vzemi nekaj, na kar se lahko uležeš. Osebno si vedno prizadevam, da pridem na ogled motorja v popolni moto opremi. To me prav tako naredi bolj resnega kupca, obenem pa lahko poizkusim, kako moja oprema paše na ta motor. S seboj je pametno vzeti tudi svinčnik in beležko, saj veš: »Pametni pišejo«.

 

Ponavadi poskusim pregled razdelit na 4 dele:

* Vizualna ocena motorja

* Temeljit pregled motorja

* Testna vožnja

POMEMBNOSTI TESTNE VOŽNJE NE MOREM PREVEČ POUDARITI. NIKOLI, AMPAK RES NIKOLI NE KUPI MOTORJA, KI GA NISI VOZIL. EDINA DRUGA MOŽNA VARIANTA JE, DA GA NAMESTO TEBE PELJE NEKDO, KI MU ZAUPAŠ. PA ŠE TO JE… RECIMO … VSAJ NEOBIČAJNO.

* Še en temeljit pregled motorja

 

In pa, seveda najbolj pomembno:

POGOVOR Z LASTNIKOM/PRODAJALCEM:

Med pogovorom si poskusi kakšno stvar zapisati, saj si zagotovo ne boš mogel zapomniti čisto vsake podrobnosti.

 

Prvo kot prvo: Bodi prijazen. Spoznaj lastnika in pridobi njegovo zaupanje. Če je navdušenec nad motorji, si bo verjetno želel dobrega lastnika za svoj stari motor. Mogoče bo s teboj delil tudi kakšno informacijo, ki je drugače nebi.

 

Ima vse dokumente? So vsi res tam? Prosi, če ti pokaže owner's manual (če ga nima, vzdrževanje mogoče ni bilo narejeno ko in kot bi bilo treba). Vprašaj, če je motor kdaj sam popravljal. Ali so ga sami popravljali lastniki pred njim? Če ga je, preveri ali ima lastnik moment ključ? Preveč zategnjeni vijaki in uničeni navoji niso hec. Je uporabljal originalne nadomestne dele ali aftermarket? Zakaj? Ali so bili samo cenejši ali dejansko tudi boljši?

Je pisal dnevnik za motor? Če je, ga prosi za kopijo. Dnevnik (če obstaja) je ponavadi dosti bolj natančen od servisne knjige. Obstoj dnevnika tudi pove, da je bil lastnik zelo vesten.

 

Če ima motor neoriginalne nadomestne dele, ali ima za njih tudi potrebne dokumente? Ima kje spravljene tudi originalne dele? Ima motor nameščen aftermarket izpuh? Ima zanj tudi dokumente, homologacijo? Je sploh za cestno rabo? Ima zanj tudi dB killerje, dušilce hrupa?

 

Ugotovi, kakšne vozniške navade ime. Če je bil motor uporabljan samo na kratke relacije, je možno, da se nikoli ni dovolj segrel, da bi iz mašine in izpuha izhlapela vsa vlaga. S tem se možnost za rjo in kontaminiranje mazanja poveča. Če se je motor dosti uporabljal v počasnem, vročem stop-go prometu, je bila mašina lahko večkrat prevroča.

 

Vprašaj lastnika o njegovih potovanjih s tem motorjem . Se je dostikrat peljal v kakšne čudne kraje? Je bil kdaj kje, kjer imajo slabo gorivo? Je veliko vozil s sopotnico? Vožnje s sopotnico rahlo bolj izrabljajo ležaje, verigo in mašino, obenem pa to večinoma pomeni tudi, da je vozil bolj umirjeno. Se je vozil v vsakršnem vremenu? Spet, v dežju ležaji in veriga bolj trpijo, kaj šele pozimi, ko je na cesti veliko soli. Je verigo dovolj redno mazal? Normalno je, da se maže na 500km ali manj, odvisno od vremena.

 

Je član moto kluba? MK, MC? Je veliko hodil na motoristična srečanja? Je kdaj skuril gumo? Kurjenje gum se lahko vidi po koščkih zažgane gume na notranji strani zadnjega blatnika ali v kakšnem nedostopnem delu ob gumi, npr. izpuhu. Je kdaj pokal iz izpuha? Tega verjetno ne bo priznal, ampak veliko ljudi to vseeno dela. Preglej izpušne cevi, če so na kakšnem delu vijoličasto- modro razbarvani. To kaže na pretirano navijanje motorja, mogoče na vožnjo po stezi.

 

Vprašaj lastnika, če je bil kdaj na dirkalni stezi. Izogibaj takim motorjem, ker jih ljudje na dirkalnih stezah večinoma ženejo do onemoglosti. Ni pa nujno. Nekateri hodijo na dirkališča samo zato, da se bolj navadijo svojega motorja in izboljšajo svoj stil vožnje. Je bil lastnik s tem motorjem na delavnici varne vožnje? To pomeni, da je verjetno bolj varen voznik.

 

Preveri ali je v tvoji okolici v redu serviser za ta motor. Najboljši način je, da vprašaš lastnika. Vprašaj kam ga je na servise vozil on. Ga je vozil k kakšnemu specialistu? Ga bi lahko tja vozil tudi ti? Je imel pri tem serviserju možnost kakšne posebne ponudbe? Bi jo lahko imel tudi ti?

 

Kakšno povprečno porabo je imel s tem motorjem? Je bila ista kot tista, ki si jo izvedel na internetu? Ne v brošuri, ampak od drugih lastnikov  takih motorjev. Kako dolgo mu je zdržal zadnji komplet gum? Je to normalna izraba?

 

Kaj on predlaga, da bi še naredil na motorju? Zakaj?

 

Napiši si številko okvirja in mašine. S tem bi se moral tudi on strinjati. Preveri na Policiji, če motor, da motor slučajno ni ukraden. S temi številkami pa lahko preveriš tudi dnevnik vzdrževanja pri uradnem serviserju.

 

Vizualna ocena motorja

 

Počasi se sprehodi okoli motorja, poskusi zajeti njegove »vibracije« in poskusi ugotoviti kaj ti je in kaj ti ni všeč na njem. Vprašaj se, ali ti je ta motor res všeč in če je to tisto, kar iščeš. Verjetno ga boš imel za kar nekaj časa, zato bodi prepričan. Veliko je napisanega o primernosti določenega motorja, a ko se enkrat zaljubiš v določen motor, na vse to pozabiš. Poskusi mirno in metodično pregledati motor, kot je treba.

 

Je motor čist? Mogoče celo preveč čist? Je bil pred kratkim spoliran do perfekcije? Je to samo zaradi redoljubnega lastnika ali hoče s tem kaj skriti?

 

Moj nasvet je, da poskusiš rahlo presenetit lastnika. Ne dovoli mu, da motor spolira, preden ga ti vidiš. Če je motor rahlo umazan (ne preveč, logično), lažje vidiš kako poškodbo ali puščanje tekočin, ki jih na popolnoma čistem in spoliranem motorju nebi videl.

 

Išči očitne poškodbe. Če obstajajo, poskusi ugotovit težo poškodb, poglej dodatne poškodbe, vprašaj kako se je to zgodilo itd. Ali je lastnik pripravljen poškodbe popraviti, preden kupiš motor? Kako drago bi bilo popravilo? To vse si napiši, mogoče bi bilo popravilo lahko in poceni, pri zbijanju cene pa bi bilo zelo uporabno.

 

PREVERI ZA KAKRŠNO KOLI PUŠČANJE TEKOČIN KJERKOLI NA MOTORJU. Sprednje vilice, zavore, glavni ležaj krmila, tank za gorivo, vse cevi, rezervoar za olje, oljno tesnilo, zadnji amortizerji, vse. Vzemi si čas, to ti lahko prihrani kar veliko težav v prihodnosti.

 

Preveri izrabo gum. ALI GUMI SPADATA SKUPAJ?! Sta par? Sta gumi izrabljeni od roba do roba? Je bil lastnik divjak na motorju? So na zadnji gumi vzporedne praske? Te kažejo na kurjenje gume. Ali sta gumi lepo izrabljeni ali oglati? Koliko km bosta še zdržali pred menjavo?

 

Luči; ali delujejo kot je treba? Instrumenti; ali delujejo kot je treba?

 

Redni servisi naj bi se delali na približno 10.000kilometrov. Ali je bil servis pred kratkim narejen?

 

Sedež; ali je enako trd po vsej površini, v kakšnem stanju je, ima kaj prask?

 

Spada k motorju tudi komplet orodja? Je v njem vse, kar bi moralo biti? Pa prva pomoč?

 

Ima motor centralno stojalo? Ima lastnik tudi drugačna stojala za motor?

 

Temeljit pregled motorja:

 

Naj se ti ne mudi. Vzemi si čas. Če je kaj narobe z motorjem, boš to videl tu. Ne se bat it na kolena ali se celo uleči pod motor. S tem zgledaš resnejši kupec, poleg tega pa večina ljudi ne pričakuje, da bo kdo gledal motor od spodaj, zato na ta del včasih kar pozabijo. To pomeni, da lahko tam opaziš kakšno poškodbo, ki bi jo drugače lastnik že zakril.

 

 

Če lastnik trdi, da motor nikoli ni bil paden, preveri spodnji del mašine, ročici za sprednjo zavoro in sklopko, uteži na krmilu, stopalke za noge, izpuh, ter ščitnike motorja, če so kje vidne praske, ki bi kazale na drsanje po asfaltu. Prepričaj se, ali je krmilo popolnoma pravokotno na smer vožnje in kaže v popolnoma isto smer kot sprednje kolo.

 

Preveri, če kje manjka kak vijak, matica, nosilec, varovalka, itd.

 

Prepričaj se, da na sprednjih vilicah ni prask, sledi puščanja olja ali razbarvanosti. Notranji del sprednjih amortizerjev mora biti brez kakršne koli napake.

 

Motor podstavi tako, da bo sprednje kolo v zraku in preveri zračnost ležajev v sprednjih vilicah in v ležaju krmila. Primi vilice in jih premikaj naprej in nazaj. Če so ležaji v krmilu v redu, nebi smelo biti nobene zračnosti. Krmilo primi in ga nežno obračaj z ene strani na drugo, preveri gladkost giba. Če se zatika, so ležaji krmila mogoče izrabljeni ali udarjeni. Prepričaj se, da se sprednje kolo vrti gladko, brez cviljenja in ni skrivljeno.

 

Preveri napetost verige in njeno splošno stanje. Nekajkrat zavrti zadnje kolo, da vidiš ali ima veriga že kaj trdih delov. Preveri, ali je dovolj podmazana in ali se valjčki prosto vrtijo. Preveri izrabljenost zobnikov; en del ga očisti in preveri kvaliteto kovine ter simetrijo posameznih zob.

 

Preveri zavore in njihovo delovanje. Ali so razrahljane in mehkobne? Če je motor starejši od pet let, bi bilo počasi treba zamenjati originalne zavorne cevi. Išči uhajanje zavorne tekočine pri cilindru, čeljustih in po celotni dolžini cevi. Preveri debelino zavornih ploščic. Stisni ročico zavore in jo tako nekaj časa drži. Ali postane mehkejša?

 

Preveri ali ročici sklopke in sprednje zavore delujeta tekoče in ali sta pravilno nastavljeni.

 

Vprašaj lastnika, ali je v zadnjem času menjal gumice na čeljustih. Nekateri proizvajalci priporočajo menjavo gumic vsake dve leti.

 

Preveri ali so kdaj zamenjali zavorno tekočino. To bi morali narediti vsaj enkrat na dve leti.

 

Preveri površino zavornih diskov. Ali so gladki in dovolj debeli? So ravni? Če lahko že s prostim očesom vidiš, da so skrivljeni, pobegni stran od tega motorja.

 

Ali je bilo olje v vilicah kdaj zamenjano?

 

Odstrani vžigalne svečke in preveri njihov videz, suhost, sivino na elektrodi, itd. Prepričaj se, da niso bile nikoli na silo privijačene in da navoj ni uničen.

 

V kakšnem stanju je olje? Če je umazano, bo potrebna menjava ali pa kar pozabi na ta motor. Na tržišču je preveč dobrih motorjev, ki so imeli redne servise, da bi se zafrkaval s takim, ki ni bil lepo vzdrževan.

 

Preveri stanje akumulatorja in se prepričaj, da na njegovih terminalih ni korozije.

 

Preveri, da na vijakih, ki držijo luči in smernike, ni preveč korozije. To se lahko vidi kot potemnjen del okoli vijaka.

 

Na motorjih z litimi platišči išči madeže na kovini. Če so posledica kemikalij za čiščenje, potem jih bo zelo težko ali celo nemogoče odstraniti.

Testna vožnja

 

Nekateri lastniki ne dovolijo testne vožnje motorja. To je eno nategovanje! Nikoli ne kupi motorja, ki ga nisi nikoli vozil. Prepričaj ga. Če še vedno ne bo za to, ODIDI STRAN! Mogoče si bo premislil in te poklical za testno vožnjo kdaj drugič. Če te ne bo, njegov problem. AMPAK!

 

!! Ne poškoduj motorja na testni vožnji!! To lahko privede do celega kupa problemov. Če se ti res slučajno zgodi, da ga poškoduješ, GA KUPI! To je edina poštena stvar, ki jo lahko narediš. Verjetno si ga samo položil na tla. Par polomljenih plastik in par prask, KI SI JIH TI NAREDIL, boš pač popravil v kratkem času in za male denarje. Se zgodi.

 

Gremo torej na vozniški del preverjanja motorja. Ne kar skočit na motor, in GASA! Ne, to je slaba ideja. Spet, to je treba naredit pravilno. Iz tega se boš verjetno tudi kaj naučil o motorju.

 

Prepričaj se, da ti je motor sploh prav in da se sklada s tvojim pojmovanjem in načinom vožnje. Prepričaj se, da ga lahko pobereš, če ti pade na tla. HE-HE, seveda ga ne boš kar vrgel na tla, da bi se prepričal, ne? Poskusi si predstavljat. Prepričaj se, da ga lahko brez večjih naporov porivaš po ulici gor in dol v slučaju, da boš to moral kdaj narediti na cesti. Prepričaj se, da lahko sediš na njem, ga dvigneš s stojala in da prideš z vsaj eno nogo konkretno do tal. Če je motor previsok, potem se ali nauči sedenja na pol riti ali pa kupi drugačen (nižji) motor. Če ima centralno stojalo, se prepričaj, da ga lahko praviš nanj. Če Boš imel s tem probleme, prosi lastnika, da ti pokaže kak trik. Vsakdo ga ima.

 

Poskrbi, da boš tam, da boš videl, kako motor hladno starta (da lahko potrdiš, DA LAHKO to dejansko naredi brez problema). Ko se mašina segreje, ugasni motor z gumbom za varnostni izklop. Stikalo nekaj krat vključi in izključi, da se prepričaš, ali lahko akumulator zdrži ponovne zagone brez problema. Ali se iz izpuha kadi? Belo, črno, modro? Slab znak. Vprašaj lastnika, zakaj to dela. Če reče, da je to normalno, ti laže.

 

Poslušaj zvok ogrete mašine. V njem ne sme biti pretiranega hrupa ventilov, sklopke ali menjalnika. Pri Ducatijevih mašinah suha sklopka mora ropotati, drugače je z njo nekaj narobe. Preveri ali mašina brez nihanja ohranja stalne obrate, okrog 1000 obratov na minuto. Če ima motor več izpušnih cevi, preveri ali so pulsi primerljivi in redni. To preveriš tako, da par cm pred izpuhom držiš razprto dlan. Preveri ali je vonj izpuha v redu in ne smrdi po zažganem motornem olju. Zlezi z motorja in preglej ali nikjer nič ne pušča. Še posebej se osredotoči na mašino samo in na mogoče puščanje olja.

 

Prepričaj se, da luči, hupa, instrumenti itd. delujejo kot je treba. Preveri ali regulator napetosti deluje kot bi moral. To storiš tako, da navijaš mašino in opazuješ utripanje svetlosti luči.

 

Prepričaj se, da mašina ostane v prestavi tudi pod velikimi obrat, posebej to velja za 2. prestavo.

 

Poskusi vozit zelo počasi in naredi par ostrih ovinkov. Preveri opletanje v sprednjem delu. Preveri še stabilnost pri ovinkih pri nizkih in večjih hitrostih.

 

Sprobaj zavore. Ali motor ustavlja tako, kot mora? Ali zavore kdaj blokirajo? Ali ob močnem zaviranju tresejo? Ali se ABS takoj vključi. Ali ima motor sploh ABS? Hehe

Zlezi z motorja in

Motor še enkrat temeljito preglej

Ko prideš do te točke motor pregledaš še enkrat, tokrat malo manj natančno in malo hitreje. Pozornost usmeri predvsem na sprednje vilice, zavore in mašino. Najbolj pomembno je, da ni nobenega puščanja.

 

To je v bistvu to.

 

Lastnika počastiš s pijačo, z njim spregovoriš še kakšno besedo ali dve in probaš malo zbit ceno z informacijami, ki si jih pridobil na testu.

 

Ah, ne pozabit na eno zelo pomembno stvar: S SEBOJ PRINESI DENAR ZA ARO V VREDNOSTI PRIBLIŽNO 10% KUPNINE. Ne bodi neumen. Če je motor v redu in ga imaš namen vzeti, ga zaaraj! Dostikrat se zgodi, da mi prijatelji pridejo jamrat, kako so jim pred nosom speljali super motor, ker ga niso takoj rezervirali.

 

Jakob

Objavljeno (popravljeno)

KAKO USPEŠNO PREGLEDATI RABLJEN MOTOR PRED NAKUPOM:

 

Motornemu kolesu rečem motor, motorju v motornem kolesu pa mašina, da ne bo slučajno kakšnih dilem.

 

Prvo kot prvo: Vzemite si čas. Meni se pri pregledu motorja nikoli ne mudi. Temeljit pregled mi dejansko pomeni tudi pol zabave. V tem času lahko tudi kar dobro spoznaš motor, čeprav samo razmišljaš o nakupu. Mogoče pa bo ta informacija kdaj pomagala kakemu prijatelju. Poskusi začutit motor, se spoprijateljit z lastnikom,… in poskusi skrit, da nimaš pojma, kaj delaš. To prav tako pomeni, da te liste ne nosiš s seboj. In da se poskusiš že vnaprej pripraviti za zadevo. Preberi kak test dotičnega motorja, poskusi zbrat informacije o lastniku/prodajalcu. Je na internetu forum, posvečen temu motorju? Vprašaj okoli, če kdo dobro pozna ta model. Je znan kot v redu motor? Seveda vsakdo navija za motor, ki ga ima, zato poskusi najti objektivno mnenje. Če kupuješ motor, ki ni ravno popularen, mogoče celo redek, moraš zelo paziti, da ločiš med mnenji ljudi, ki imajo mišljenje o tem motorju in med ljudmi, ki dejansko imajo ta model. Je lastnik/prodajalec znan bajker? Ali to pomeni, da je znan divjak ali kaj podobnega?

 

Starejši kot je motor in več ko ima kilometrov, bolj natančen moraš biti pri tem pregledu. Če je motor relativno nov, recimo do 20.000 km na števcu in star par let, potem lahko to listo rahlo prirediš. Vseeno pa ne pozabit na najbolj vitalne dele in na tiste dele, ki so najbolj na udaru.

Torej, rabil boš vsaj čelado, majhno baterijo (zelo majhna lučka je najbolj primerna, ker ni najbolj očitna), papirnate robčke, bombažne rokavice za mehanike (ali mogoče kirurške lateks rokavice). Z rokavicami izgledaš bolj resen kupec, pa tudi umažeš se ne. Oblečen bodi tako, da se lahko uležeš na tla ali pa s seboj vzemi nekaj, na kar se lahko uležeš. Osebno si vedno prizadevam, da pridem na ogled motorja v popolni moto opremi. To me prav tako naredi bolj resnega kupca, obenem pa lahko poizkusim, kako moja oprema paše na ta motor. S seboj je pametno vzeti tudi svinčnik in beležko, saj veš: »Pametni pišejo«.

 

Ponavadi poskusim pregled razdelit na 4 dele:

* Vizualna ocena motorja

* Temeljit pregled motorja

* Testna vožnja

POMEMBNOSTI TESTNE VOŽNJE NE MOREM PREVEČ POUDARITI. NIKOLI, AMPAK RES NIKOLI NE KUPI MOTORJA, KI GA NISI VOZIL. EDINA DRUGA MOŽNA VARIANTA JE, DA GA NAMESTO TEBE PELJE NEKDO, KI MU ZAUPAŠ. PA ŠE TO JE… RECIMO … VSAJ NEOBIČAJNO.

* Še en temeljit pregled motorja

 

In pa, seveda najbolj pomembno:

POGOVOR Z LASTNIKOM/PRODAJALCEM:

Med pogovorom si poskusi kakšno stvar zapisati, saj si zagotovo ne boš mogel zapomniti čisto vsake podrobnosti.

 

Prvo kot prvo: Bodi prijazen. Spoznaj lastnika in pridobi njegovo zaupanje. Če je navdušenec nad motorji, si bo verjetno želel dobrega lastnika za svoj stari motor. Mogoče bo s teboj delil tudi kakšno informacijo, ki je drugače nebi.

 

Ima vse dokumente? So vsi res tam? Prosi, če ti pokaže owner's manual (če ga nima, vzdrževanje mogoče ni bilo narejeno ko in kot bi bilo treba). Vprašaj, če je motor kdaj sam popravljal. Ali so ga sami popravljali lastniki pred njim? Če ga je, preveri ali ima lastnik moment ključ? Preveč zategnjeni vijaki in uničeni navoji niso hec. Je uporabljal originalne nadomestne dele ali aftermarket? Zakaj? Ali so bili samo cenejši ali dejansko tudi boljši?

Je pisal dnevnik za motor? Če je, ga prosi za kopijo. Dnevnik (če obstaja) je ponavadi dosti bolj natančen od servisne knjige. Obstoj dnevnika tudi pove, da je bil lastnik zelo vesten.

 

Če ima motor neoriginalne nadomestne dele, ali ima za njih tudi potrebne dokumente? Ima kje spravljene tudi originalne dele? Ima motor nameščen aftermarket izpuh? Ima zanj tudi dokumente, homologacijo? Je sploh za cestno rabo? Ima zanj tudi dB killerje, dušilce hrupa?

 

Ugotovi, kakšne vozniške navade ime. Če je bil motor uporabljan samo na kratke relacije, je možno, da se nikoli ni dovolj segrel, da bi iz mašine in izpuha izhlapela vsa vlaga. S tem se možnost za rjo in kontaminiranje mazanja poveča. Če se je motor dosti uporabljal v počasnem, vročem stop-go prometu, je bila mašina lahko večkrat prevroča.

 

Vprašaj lastnika o njegovih potovanjih s tem motorjem . Se je dostikrat peljal v kakšne čudne kraje? Je bil kdaj kje, kjer imajo slabo gorivo? Je veliko vozil s sopotnico? Vožnje s sopotnico rahlo bolj izrabljajo ležaje, verigo in mašino, obenem pa to večinoma pomeni tudi, da je vozil bolj umirjeno. Se je vozil v vsakršnem vremenu? Spet, v dežju ležaji in veriga bolj trpijo, kaj šele pozimi, ko je na cesti veliko soli. Je verigo dovolj redno mazal? Normalno je, da se maže na 500km ali manj, odvisno od vremena.

 

Je član moto kluba? MK, MC? Je veliko hodil na motoristična srečanja? Je kdaj skuril gumo? Kurjenje gum se lahko vidi po koščkih zažgane gume na notranji strani zadnjega blatnika ali v kakšnem nedostopnem delu ob gumi, npr. izpuhu. Je kdaj pokal iz izpuha? Tega verjetno ne bo priznal, ampak veliko ljudi to vseeno dela. Preglej izpušne cevi, če so na kakšnem delu vijoličasto- modro razbarvani. To kaže na pretirano navijanje motorja, mogoče na vožnjo po stezi.

 

Vprašaj lastnika, če je bil kdaj na dirkalni stezi. Izogibaj takim motorjem, ker jih ljudje na dirkalnih stezah večinoma ženejo do onemoglosti. Ni pa nujno. Nekateri hodijo na dirkališča samo zato, da se bolj navadijo svojega motorja in izboljšajo svoj stil vožnje. Je bil lastnik s tem motorjem na delavnici varne vožnje? To pomeni, da je verjetno bolj varen voznik.

 

Preveri ali je v tvoji okolici v redu serviser za ta motor. Najboljši način je, da vprašaš lastnika. Vprašaj kam ga je na servise vozil on. Ga je vozil k kakšnemu specialistu? Ga bi lahko tja vozil tudi ti? Je imel pri tem serviserju možnost kakšne posebne ponudbe? Bi jo lahko imel tudi ti?

 

Kakšno povprečno porabo je imel s tem motorjem? Je bila ista kot tista, ki si jo izvedel na internetu? Ne v brošuri, ampak od drugih lastnikov  takih motorjev. Kako dolgo mu je zdržal zadnji komplet gum? Je to normalna izraba?

 

Kaj on predlaga, da bi še naredil na motorju? Zakaj?

 

Napiši si številko okvirja in mašine. S tem bi se moral tudi on strinjati. Preveri na Policiji, če motor, da motor slučajno ni ukraden. S temi številkami pa lahko preveriš tudi dnevnik vzdrževanja pri uradnem serviserju.

 

Vizualna ocena motorja

 

Počasi se sprehodi okoli motorja, poskusi zajeti njegove »vibracije« in poskusi ugotoviti kaj ti je in kaj ti ni všeč na njem. Vprašaj se, ali ti je ta motor res všeč in če je to tisto, kar iščeš. Verjetno ga boš imel za kar nekaj časa, zato bodi prepričan. Veliko je napisanega o primernosti določenega motorja, a ko se enkrat zaljubiš v določen motor, na vse to pozabiš. Poskusi mirno in metodično pregledati motor, kot je treba.

 

Je motor čist? Mogoče celo preveč čist? Je bil pred kratkim spoliran do perfekcije? Je to samo zaradi redoljubnega lastnika ali hoče s tem kaj skriti?

 

Moj nasvet je, da poskusiš rahlo presenetit lastnika. Ne dovoli mu, da motor spolira, preden ga ti vidiš. Če je motor rahlo umazan (ne preveč, logično), lažje vidiš kako poškodbo ali puščanje tekočin, ki jih na popolnoma čistem in spoliranem motorju nebi videl.

 

Išči očitne poškodbe. Če obstajajo, poskusi ugotovit težo poškodb, poglej dodatne poškodbe, vprašaj kako se je to zgodilo itd. Ali je lastnik pripravljen poškodbe popraviti, preden kupiš motor? Kako drago bi bilo popravilo? To vse si napiši, mogoče bi bilo popravilo lahko in poceni, pri zbijanju cene pa bi bilo zelo uporabno.

 

PREVERI ZA KAKRŠNO KOLI PUŠČANJE TEKOČIN KJERKOLI NA MOTORJU. Sprednje vilice, zavore, glavni ležaj krmila, tank za gorivo, vse cevi, rezervoar za olje, oljno tesnilo, zadnji amortizerji, vse. Vzemi si čas, to ti lahko prihrani kar veliko težav v prihodnosti.

 

Preveri izrabo gum. ALI GUMI SPADATA SKUPAJ?! Sta par? Sta gumi izrabljeni od roba do roba? Je bil lastnik divjak na motorju? So na zadnji gumi vzporedne praske? Te kažejo na kurjenje gume. Ali sta gumi lepo izrabljeni ali oglati? Koliko km bosta še zdržali pred menjavo?

 

Luči; ali delujejo kot je treba? Instrumenti; ali delujejo kot je treba?

 

Redni servisi naj bi se delali na približno 10.000kilometrov. Ali je bil servis pred kratkim narejen?

 

Sedež; ali je enako trd po vsej površini, v kakšnem stanju je, ima kaj prask?

 

Spada k motorju tudi komplet orodja? Je v njem vse, kar bi moralo biti? Pa prva pomoč?

 

Ima motor centralno stojalo? Ima lastnik tudi drugačna stojala za motor?

 

Temeljit pregled motorja:

 

Naj se ti ne mudi. Vzemi si čas. Če je kaj narobe z motorjem, boš to videl tu. Ne se bat it na kolena ali se celo uleči pod motor. S tem zgledaš resnejši kupec, poleg tega pa večina ljudi ne pričakuje, da bo kdo gledal motor od spodaj, zato na ta del včasih kar pozabijo. To pomeni, da lahko tam opaziš kakšno poškodbo, ki bi jo drugače lastnik že zakril.

 

 

Če lastnik trdi, da motor nikoli ni bil paden, preveri spodnji del mašine, ročici za sprednjo zavoro in sklopko, uteži na krmilu, stopalke za noge, izpuh, ter ščitnike motorja, če so kje vidne praske, ki bi kazale na drsanje po asfaltu. Prepričaj se, ali je krmilo popolnoma pravokotno na smer vožnje in kaže v popolnoma isto smer kot sprednje kolo.

 

Preveri, če kje manjka kak vijak, matica, nosilec, varovalka, itd.

 

Prepričaj se, da na sprednjih vilicah ni prask, sledi puščanja olja ali razbarvanosti. Notranji del sprednjih amortizerjev mora biti brez kakršne koli napake.

 

Motor podstavi tako, da bo sprednje kolo v zraku in preveri zračnost ležajev v sprednjih vilicah in v ležaju krmila. Primi vilice in jih premikaj naprej in nazaj. Če so ležaji v krmilu v redu, nebi smelo biti nobene zračnosti. Krmilo primi in ga nežno obračaj z ene strani na drugo, preveri gladkost giba. Če se zatika, so ležaji krmila mogoče izrabljeni ali udarjeni. Prepričaj se, da se sprednje kolo vrti gladko, brez cviljenja in ni skrivljeno.

 

Preveri napetost verige in njeno splošno stanje. Nekajkrat zavrti zadnje kolo, da vidiš ali ima veriga že kaj trdih delov. Preveri, ali je dovolj podmazana in ali se valjčki prosto vrtijo. Preveri izrabljenost zobnikov; en del ga očisti in preveri kvaliteto kovine ter simetrijo posameznih zob.

 

Preveri zavore in njihovo delovanje. Ali so razrahljane in mehkobne? Če je motor starejši od pet let, bi bilo počasi treba zamenjati originalne zavorne cevi. Išči uhajanje zavorne tekočine pri cilindru, čeljustih in po celotni dolžini cevi. Preveri debelino zavornih ploščic. Stisni ročico zavore in jo tako nekaj časa drži. Ali postane mehkejša?

 

Preveri ali ročici sklopke in sprednje zavore delujeta tekoče in ali sta pravilno nastavljeni.

 

Vprašaj lastnika, ali je v zadnjem času menjal gumice na čeljustih. Nekateri proizvajalci priporočajo menjavo gumic vsake dve leti.

 

Preveri ali so kdaj zamenjali zavorno tekočino. To bi morali narediti vsaj enkrat na dve leti.

 

Preveri površino zavornih diskov. Ali so gladki in dovolj debeli? So ravni? Če lahko že s prostim očesom vidiš, da so skrivljeni, pobegni stran od tega motorja.

 

Ali je bilo olje v vilicah kdaj zamenjano?

 

Odstrani vžigalne svečke in preveri njihov videz, suhost, sivino na elektrodi, itd. Prepričaj se, da niso bile nikoli na silo privijačene in da navoj ni uničen.

 

V kakšnem stanju je olje? Če je umazano, bo potrebna menjava ali pa kar pozabi na ta motor. Na tržišču je preveč dobrih motorjev, ki so imeli redne servise, da bi se zafrkaval s takim, ki ni bil lepo vzdrževan.

 

Preveri stanje akumulatorja in se prepričaj, da na njegovih terminalih ni korozije.

 

Preveri, da na vijakih, ki držijo luči in smernike, ni preveč korozije. To se lahko vidi kot potemnjen del okoli vijaka.

 

Na motorjih z litimi platišči išči madeže na kovini. Če so posledica kemikalij za čiščenje, potem jih bo zelo težko ali celo nemogoče odstraniti.

Testna vožnja

 

Nekateri lastniki ne dovolijo testne vožnje motorja. To je eno nategovanje! Nikoli ne kupi motorja, ki ga nisi nikoli vozil. Prepričaj ga. Če še vedno ne bo za to, ODIDI STRAN! Mogoče si bo premislil in te poklical za testno vožnjo kdaj drugič. Če te ne bo, njegov problem. AMPAK!

 

!! Ne poškoduj motorja na testni vožnji!! To lahko privede do celega kupa problemov. Če se ti res slučajno zgodi, da ga poškoduješ, GA KUPI! To je edina poštena stvar, ki jo lahko narediš. Verjetno si ga samo položil na tla. Par polomljenih plastik in par prask, KI SI JIH TI NAREDIL, boš pač popravil v kratkem času in za male denarje. Se zgodi.

 

Gremo torej na vozniški del preverjanja motorja. Ne kar skočit na motor, in GASA! Ne, to je slaba ideja. Spet, to je treba naredit pravilno. Iz tega se boš verjetno tudi kaj naučil o motorju.

 

Prepričaj se, da ti je motor sploh prav in da se sklada s tvojim pojmovanjem in načinom vožnje. Prepričaj se, da ga lahko pobereš, če ti pade na tla. HE-HE, seveda ga ne boš kar vrgel na tla, da bi se prepričal, ne? Poskusi si predstavljat. Prepričaj se, da ga lahko brez večjih naporov porivaš po ulici gor in dol v slučaju, da boš to moral kdaj narediti na cesti. Prepričaj se, da lahko sediš na njem, ga dvigneš s stojala in da prideš z vsaj eno nogo konkretno do tal. Če je motor previsok, potem se ali nauči sedenja na pol riti ali pa kupi drugačen (nižji) motor. Če ima centralno stojalo, se prepričaj, da ga lahko praviš nanj. Če Boš imel s tem probleme, prosi lastnika, da ti pokaže kak trik. Vsakdo ga ima.

 

Poskrbi, da boš tam, da boš videl, kako motor hladno starta (da lahko potrdiš, DA LAHKO to dejansko naredi brez problema). Ko se mašina segreje, ugasni motor z gumbom za varnostni izklop. Stikalo nekaj krat vključi in izključi, da se prepričaš, ali lahko akumulator zdrži ponovne zagone brez problema. Ali se iz izpuha kadi? Belo, črno, modro? Slab znak. Vprašaj lastnika, zakaj to dela. Če reče, da je to normalno, ti laže.

 

Poslušaj zvok ogrete mašine. V njem ne sme biti pretiranega hrupa ventilov, sklopke ali menjalnika. Pri Ducatijevih mašinah suha sklopka mora ropotati, drugače je z njo nekaj narobe. Preveri ali mašina brez nihanja ohranja stalne obrate, okrog 1000 obratov na minuto. Če ima motor več izpušnih cevi, preveri ali so pulsi primerljivi in redni. To preveriš tako, da par cm pred izpuhom držiš razprto dlan. Preveri ali je vonj izpuha v redu in ne smrdi po zažganem motornem olju. Zlezi z motorja in preglej ali nikjer nič ne pušča. Še posebej se osredotoči na mašino samo in na mogoče puščanje olja.

 

Prepričaj se, da luči, hupa, instrumenti itd. delujejo kot je treba. Preveri ali regulator napetosti deluje kot bi moral. To storiš tako, da navijaš mašino in opazuješ utripanje svetlosti luči.

 

Prepričaj se, da mašina ostane v prestavi tudi pod velikimi obrat, posebej to velja za 2. prestavo.

 

Poskusi vozit zelo počasi in naredi par ostrih ovinkov. Preveri opletanje v sprednjem delu. Preveri še stabilnost pri ovinkih pri nizkih in večjih hitrostih.

 

Sprobaj zavore. Ali motor ustavlja tako, kot mora? Ali zavore kdaj blokirajo? Ali ob močnem zaviranju tresejo? Ali se ABS takoj vključi. Ali ima motor sploh ABS? Hehe

Zlezi z motorja in

Motor še enkrat temeljito preglej

Ko prideš do te točke motor pregledaš še enkrat, tokrat malo manj natančno in malo hitreje. Pozornost usmeri predvsem na sprednje vilice, zavore in mašino. Najbolj pomembno je, da ni nobenega puščanja.

 

To je v bistvu to.

 

Lastnika počastiš s pijačo, z njim spregovoriš še kakšno besedo ali dve in probaš malo zbit ceno z informacijami, ki si jih pridobil na testu.

 

Ah, ne pozabit na eno zelo pomembno stvar: S SEBOJ PRINESI DENAR ZA ARO V VREDNOSTI PRIBLIŽNO 10% KUPNINE. Ne bodi neumen. Če je motor v redu in ga imaš namen vzeti, ga zaaraj! Dostikrat se zgodi, da mi prijatelji pridejo jamrat, kako so jim pred nosom speljali super motor, ker ga niso takoj rezervirali.

 

Jakob

....če prideš s tem kar si napisal do mene imaš dvoje na razpolago:

1. te zjagam u 3 pm

2. mi lahko zastonj narediš servis na motorju, pa te pol zjagam u 3pm  

 

......si naložil, da se komaj odpelje :D

Popravljeno . Popravil TOMCAT
Objavljeno

....če prideš s tem kar si napisal do mene imaš dvoje na razpolago:

1. te zjagam u 3 pm

2. mi lahko zastonj narediš servis na motorju, pa te pol zjagam u 3pm  

 

......si naložil, da se komaj odpelje :D

Zmagov si že s tem,da si vse prebral,men se ne da,ampak bi pa verjetno storil isto. :grim

  • 3 tedne pozneje...
Objavljeno

pozdravljeni, kupujem rabljen sp. izpuh za cbr 600 2004 ce ma kdo kaj.. gledal sem avto.net bolha pa ni nic razen novega ki mi je predrag

  • 8 mesecev pozneje...
Objavljeno

Pozdrav vsem. Sicer sem nov na forumu in že postavljam vprašanja :). 

Se držim navodil od Dr_Jakob glede nakupa rabljenega motorja :).

Kaj pravite na tole?  http://www.avto.net/_MOTO/ad.asp?ID=10476502&show=1

Lastnik iz Novega mesta. Ko sem ga malo povprašal, če so kilometri realni, mi je odgovoril:  IMA SERVISNO KNJIGO Z VSEMI POTREBNIMI OPRAVLJENIMI SERVISI, ZADNJI V 2015. IMA NOVE GUME, NOV AKUMULATOR. IMA 6000 PREVOŽENIH KM, SAJ SEM JIH NAREDIL VSAKO LETO CCA. 1000, SAJ ŽIVIM V TUJINI.

Vprašal sem ga tudi, če je bil motor na "tleh", se pravi, če je bil kak padec, odgovor:  MOTOR JE V BREZHIBNEM STANJU, NIKOLI POŠKODOVAN. STOJI PA VEDNO NA TLEH! 

 

Prosim za kakšno mnenje.

Hvala in Lp vsem

Objavljeno

To je takoj za kupit! Če bi imel trenutno mal več zaloge cekinovb bi jo že mel doma hehe...Probaj kaj okol cene se zment in odpelji! Upam,da nisi novopečeni voznik,ker je kar zverinica...

Objavljeno

Res je, da že nekaj časa nisem vozil, sem imel nazadnje Ninjo 636, nisem pa bil najbolj zadovoljen z menjalnikom, pa drža na motorju je bila res mučna. Ciljam na hondo, če jo že vsi tako hvalite (ciklistika, menjalnik....).

Hvala za mnenje hy650.

Objavljeno

 Zoky55, to je bil balzam za ušesa. 

Objavljeno

Če kupuješ 600 in tak letnik, je verjetno najboljša izbira, nimaš kaj zgrešit. Edino cena je mal zasoljena. Naj ti še kakega 500-taka spusti pa bo vredu. Je pa res, da nemoreš vedet, kakšen je motor, dokler ga ne vidiš v živo. 

  • 1 mesec pozneje...
Objavljeno

Tud sam se zanimam za nakup honde cbr 600rr...najraj bi z abs sistemom samo so zelo redke pr nas....kaj priporocate....http://www.avto.net/_MOTO/ad.asp?ID=10499895&show=1. Vidim da se je ta motor ze omenjal malo visje,kaksno mnenje...nekaj ogledov sm ze opravil vendar so stvari zelo boge,od zgubljenih servisnih do nekako cudnih zgodb o lastnistvu...na kaj morm bit najbolj pozorn pri nakupu...hvala za odgovore

Se to sm pozabil pripisat,bil na ogledu honde cbr600rr mozakar je v oglasu napisal 1lastni abs sistem nekaj cez 20tisoc kilometrov letnik 2008,prvo klicem je garantiral da je prvi lastnik slovensko poreklo pridemo na ogled motor ni imel abs-a,po telefonu je trdiv da ga ima...ni mi jasno kako je lahko nekdo lastnik motorja 6-7 let pa ne ve ali ima abs ali ne....

  • 5 mesecev pozneje...
Objavljeno

A mogoče kdo ve, kdo je proizvajalec in kateri je model originalnega vzmetenja na teh motociklih ? ( letnik 2008)

Objavljeno
Ob 31. 7. 2016 at 16:36, erch pravi:

A mogoče kdo ve, kdo je proizvajalec in kateri je model originalnega vzmetenja na teh motociklih ? ( letnik 2008)

Za Hondo dela sicer Showa, ampak serijsko vzmetenje nima nobenih oznak.

  • 1 mesec pozneje...
  • 1 mesec pozneje...
Objavljeno

Zdravo,

 

bi bil kateri od lastnikov cbr 600 rr letnikov 2007 - 2008 tako prijazen, da bi mi posodil eno od zadnjih tačk.

 

Nebi jih namreč rad kupil, pa potem ugotovil, da mi ne rešijo problema.

 

Vgradil bi jih namreč na crossrunner 2013, kje imam premalo prostora za noge, obenem pa nebi bil rad brez zadnjih tačk.

 

Hvala,

 

LP,

 

Rok

041 655 645

Objavljeno

Zdravo,

 

mi res nebi kdo posodil leve tačke za pol ure, da pomerim zadevo.

 

Odviti je treba cela dva vijaka.

 

Sem iz okolice Ljubljane.

 

Rok

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!