Skoči na vsebino

Xenon


savo

Priporočene objave

Pozna kdo kakšnega mojstra za xenon žaromete?

Pred 3 meseci sem kupil Mazdo 6 in svetijo slabše od prejšnjega VW Polota s klasičnimi lučmi.

Na mazdinem servisu so mi hoteli prodati nove žarnice, pa jim ne zaupam, ker so mi hoteli tudi zamenjati zadnje zavorne ploščice, ki pa so porabljene malenkost več kot pol. Spet en drugi pa mi je dejal, da če bi res bile žarnice, bi ne gorele neprekinjeno enako.

Kje se da zmeriti luxe in ugotoviti, ali so žarnice, ali njihov računalnik, ali parabole ali karkoli drugega?

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pozna kdo kakšnega mojstra za xenon žaromete?

Pred 3 meseci sem kupil Mazdo 6 in svetijo slabše od prejšnjega VW Polota s klasičnimi lučmi.

Na mazdinem servisu so mi hoteli prodati nove žarnice, pa jim ne zaupam, ker so mi hoteli tudi zamenjati zadnje zavorne ploščice, ki pa so porabljene malenkost več kot pol. Spet en drugi pa mi je dejal, da če bi res bile žarnice, bi ne gorele neprekinjeno enako.

Kje se da zmeriti luxe in ugotoviti, ali so žarnice, ali njihov računalnik, ali parabole ali karkoli drugega?

LP

Če slabo sveti so verjetno slabe parabole. Luxe lahko izmeriš na vseh AMD-ejih ali ostalih delavnicah,ki so poblaščene za izvajanje tehničnih pregledov.Xenon pa ti lahkop montira vsak avtoelektrikar.Cene za xenonke ti nemorem točno povedati kajti nevem katere žarnice imaš notri npr.če so H-1 ali H 7 je set za avto(2 kom.žarnice+2-kom balast+instalacija)) ca 130EUR.seveda brez montaže.Če pa imaš H-4 je nekoliko dražje postojijo pa dve vrsti žarnic cena je odvisna od vrste žarnice bixsenon ali kratka xenon dolga halogen. :worship:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

imam obcutek da ima ta mazda original xenon, ne xenon kit.

zarnice dobis za 35-40 eur, to so enake zarnice kot tiste v prvi vgradnji. prodaja jih en na ford-team forumu. lahko ti prilepi link do teme.l..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hahaha Savo, pa ne mi rečt, da maš poleg motorja zaj še avto taki ko jaz :naughty: Če je črne barve karavan, pol si me čist kopirau :evilgrin: . Ni panike, dokler ne boš meu še babe iste kot jaz smo lahko prjatli :whistle:

Glede nabave žarnic je že Zok povedal, prodaja jih en dečko iz okolice Maribora. Po menjavi ocenjujem, da je svetilnost za kakih 20% boljša. Zgleda, da so ble prva vgradnja po 75.000km izrabljene. Pazit pa moraš, da te ne napizdijo s kakimi kitajskimi žarncami, ki jih je na netu vse polno a svetijo slabše kot navadne :BUA:

Predno menjaš žarnice preveri delovanje pogon za regulacijo nivoja. Če se po vklopu luči svetlobni snop ne dvigne, ostanejo luči v najnižji legi in svetijo samo par metrov pred avto :krneki: . A ja, Mazda 6 v žarometu nima parabol ampak sistem leč, tako, da Brumerjeva teza odpade :grrr

Žarnice so D2S, Philips ali Osram, bela svetloba 4800K - svetujem ti, da kaj drugega v primeru menjave žarnic ne kupuješ :nono:

Bi pa tudi jaz potreboval strokovnjaka za ksenon... včasih moram ene parkrat vklopit in izklopit luči, da mi začne delovati levi ksenon, na servisu pa, kot je povedal Savo... meni so rekli, da je treba menjat komplet luč z elektroniko :wacko:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A ja, Mazda 6 v žarometu nima parabol ampak sistem leč, tako, da Brumerjeva teza odpade :grrr

Žarnice so D2S, Philips ali Osram, bela svetloba 4800K - svetujem ti, da kaj drugega v primeru menjave žarnic ne kupuješ :nono:

Nobena brumerjeva teza neodpade jaz stojim za vsakim mojim odgovorjem,kar za veliko vas nebi mogel trditi OK.

Bi pa tudi jaz potreboval strokovnjaka za ksenon... včasih moram ene parkrat vklopit in izklopit luči, da mi začne delovati levi ksenon, na servisu pa, kot je povedal Savo... meni so rekli, da je treba menjat komplet luč z elektroniko :wacko:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vsak reflektor(luč), pa naj bo navadna ali parabolična z povečevalnim steklom (lečo) ima parabolo!!!!.

Kar pa se tiče neprižiganje leve luči,pa je (99%)sigurno prekinitev v žili kablov tam kjer se premika,ko gre luč notri-ven (gor-dol) OK. :eek:

Brumer, take kot si ti najraje šolam :grim Čisto slučajno nekaj vem iz optike in tehnologije svetil :naughty: .

Bom podal razlago v dveh delih, da ti bo bolj nazorno:

Torej najprej da razčistiva, pod pojmom parabola razumemo posrebreni ali v novejšem času metaliziran (naparjen aluminij) del svetila, ki služi zbiranju paralelnih svetlobnih žarkov v goriščnico. Deluje po principu konkavnega ogledala ter deflektorja. Nekateri tipi luči uporabljajo kot deflektor posebno kovinsko kapico ali ploščico pred žarnico, pri drugih služi kot deflektor neprosojen sloj na koncu žarnice. Svetlobni žarki se od deflektorja odbijajo na parabolo, ki potem deluje po principu konkavnega ogledala (slika). Ko ti mehanik pove-"parabole so hin" to pomeni, da je posrebren ali metaliziran sloj šel rakom žvižgat. Kolikor vem, se dajo parabole celo obnovit :hmm: ?

post-281-1201020582_thumb.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Svetila z lečo uporablja za delovanje deflektor ter konveksno lečo. V tem primeru ima telo svetila obliko nekakšne cevi, na koncu zaprte z lečo. Notranjost te cevi je izdelana iz svetle al.litine, obenem služi tudi kot držalo žarnice, je obdelana do srednjega sijaja in služi kot deflektor. Iz deflektorja se svetlobni žarki odbijajo na konveksno lečo, ta jih usmeri v goriščnico, tako dobimo koncentriran svetlobni snop (slika). Torej, pri sistemu leča služi kot parabola prizma v obliki leče :naughty:

Brumer...še stojiš?

post-281-1201021352_thumb.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Brumer, take kot si ti najraje šolam :grim Čisto slučajno nekaj vem iz optike in tehnologije svetil :naughty: .

Bom podal razlago v dveh delih, da ti bo bolj nazorno:

Ti ga le 'šolaj', na koncu boš enajsti... :whistle: Kaj boš pa pol!? :lol1:

Če napišem,da ima parabolo vsak reflektor(avto&motor)nepotrebujem nekih znanstvenih odgovorjev-ampak samo ali ima ali nima parabole. :OK:

Nimajo.

Žarometi z lečo pa niso 'parabolični', ampak 'projektorski'. :slap:

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 3 tedne pozneje...

:topic:

zanimivo, da "lahko" brumer vsakega zmerja (popravi tako in tako, saj vse zna - je multiplikator), kateri naredi napako (ali se zmoti), v obratnem primeru se gospod raje odloci ignorirati "delinkventa". in na to je se ponosen. :whistle: komunikacija quo vadis ?

le na kaj me to spominja ?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

:topic:

zanimivo, da "lahko" brumer vsakega zmerja (popravi tako in tako, saj vse zna - je multiplikator), kateri naredi napako (ali se zmoti), v obratnem primeru se gospod raje odloci ignorirati "delinkventa". in na to je se ponosen. :whistle: komunikacija quo vadis ?

le na kaj me to spominja ?

Dokler ni reduktor je še vse v redu :) Je pa v enem ali drugem primeru skupek strojnih elementov :whistle:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kak pa se obnašajo ti xenon kiti? So zakaj ali služijo samo za lepši videz

Jaz nimam kita, jih imam gor že original, nek prijatelj mehanik pa si je montiral kit in je kar zadovoljen z njimi.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Imel na avtu, pa niso bilo dobro - že res, da so žarnice svetle, ampak oblika svetlobnega snopa je bila pa katastrofalna... Tam do 15m pred mano je bilo res svetlo, naprej pa skoraj nič več.

Sem jih prestavil na moped, kjer je sicer malo boljše, ampak še vedno ne dobro. Se pa podnevi vidjo zelo dobro... :whistle:

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kak pa se obnašajo ti xenon kiti? So zakaj ali služijo samo za lepši videz

Jaz sem jih kupil za 110€ pri enem spletnem trgovcu, 4000K na navadno parabolo in sem ful zadovoljen. Razlika kot noč in dan proti tistim originalnim brljivkam. Verjetno jih bom dal še na motor. Je pa res, da dobiš tudi cenejše kite, ampak raje dam malo več, pa je tako kot se spodobi. Skratka, navadne halogenske žarnice so preteklost.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 4 tedne pozneje...
Objavljeno (popravljeno)

Ah, nič ni bilo narobe z žarnicami. Le Mazdin servis mi jih je hotel prodati, tako kot so mi hoteli zamenjati na pol porabljene zadnje zavorne ploščice - rekli so mi, da so pri koncu in da bom itak kmalu zaslišal drsenje kovine ob disk... grrr. V resnici je po 10.000km od tega še vedno 4mm mase (10mm je na novih)! Grrr!

Ko sem kupil Mazdo (druge roke) sem jo peljal na servis priklopiti na računalnik. No, in leče žarometov so bile belkasto zamazane. Rekli so, da so mi naravnali tudi luči, vendar da so žarnice že slabe in da bi mi jih menjali (150€/kos)!

Ko pa je bila to zimo megla, sem videl, da mi svetijo močno narazen, zato je slabo osvetljevalo cestišče pred menoj. Naravnal sem jih in sedaj ni nobenega problema. Mater jim...

Popravljeno . Popravil savo
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

(Ne)varna modra luč

Dodatno vgrajeni ksenonski žarometi Ksenonska tehnologija je zagotovo ena od najbolj dobrodošlih avtomobilskih tehnoloških pridobitev. A industrija nadomestnih delov in predelav že nekaj časa ponuja tudi sisteme za naknadno vgradnjo; ti so običajno cenejši od originalnih, vendar je njihova tehnična ustreznost vprašljiva.

ksenon%2008%204.jpg

Da ksenonski žarometi svetijo močneje in dlje od običajnih halogenskih, lahko potrdi vsak, ki je že kdaj sedel za volan avtomobila, ki je bil opremljen s to svetlobno tehnologijo. Tudi zato so ksenonski žarometi med najbolj priljubljenimi deli s seznama dodatne avtomobilske opreme. Gre za še razmeroma drago opremo, a tudi pri tej tehnologiji cena pada; ksenon že nekaj časa ni namenjen zgolj avtomobilom višjih razredov, ampak ga je mogoče naročiti tudi za manjše, mestne avtomobile.

Kaj pa naknadna vgradnja? Obstajata dve poti, da voznik pride do novih ksenonskih žarometov za svoj (stari) avto. Prva predvideva nakup celotnega sklopa ksenonskega žarometa, v katerem so ksenonske žarnice s pripadajočo opremo, sistem za samodejno nastavljanje višine snopa in sistem za pranje žarometov. Ponudnikov tovrstnih sklopov ni veliko, med njimi pa velja omeniti nemško podjetje Hella, ki takšne sklope ponuja za široko paleto avtomobilov.

Druga pot do ksenonskih žarometov je cenejša; z malo brskanja po svetovnem spletu hitro pridemo do ponudnikov nepopolnih ksenonskih luči, ki običajno v kompletu prodajajo le ksenonske žarnice in predvklopni sistem. Takšni kompleti stanejo pri nas od 200 do 400 evrov. Marsikateremu mlademu vozniku, ki se spušča v predelavo svojega avtomobila, je postopek znan: pri enem od (zaenkrat še redkih) ponudnikov ksenonskih sistemov za naknadno vgradnjo kupi ksenonski komplet z električnimi kabli, ksenonskima žarnicama in predvklopnim sistemom, odstrani halogensko žarnico, zvrta luknjo v pokrov žarometa, namesti ksenonsko žarnico, priklopi predvklopni sistem na avtomobilsko električno omrežje in – avto je opremljen z novima ksenonskima žarometoma. Dokaj preprosto, vendar nezakonito in – nevarno.

Ksenonski žarometi imajo zaradi svoje velike svetilnosti namreč tudi senčno plat – ob nepravilni nastavitvi višine snopa lahko nevarno slepijo nasproti vozeče voznike. Še bolj je to poudarjeno pri žarometih, ki so bili zasnovani za halogenske žarnice in so naknadno opremljeni s ksenonskimi žarnicami. Pri meritvah v Hellinih laboratorijih je bilo ugotovljeno, da takšen žaromet nikakor ne more več tako razpršiti svetlobe, kot je bilo zasnovano za halogensko žarnico; meja med svetlim in temnim je zabrisana, pravilna nastavitev višine snopa svetlobe ni več mogoča. V praksi to pomeni, da takšen avto vseskozi slepi nasproti vozeče; tudi, če je višina snopa svetlobe ob vgradnji nekako pravilno nastavljena, vsaka cestna neravnina in grbina povzroči, da za kratek čas snop svetlobe poskoči višje od dovoljene meje in s tem zaslepi nasproti vozečega.

Tudi zato je bil že pred leti, ko so na trg prišli prvi ksenonski žarometi, zapisan zakonski standard, ki ob ksenonskih žarnicah zahteva tudi samodejno nastavljanje višine snopa luči in sistem za pranje žarometov, saj umazanija na žarometu dodatno razprši svetlobo. Tudi pri nas sta ti dve tehnični značilnosti zapisani v predpisih oziroma v tehnični specifikaciji o vgradnji svetil in svetlobno signalnih naprav na motorna in priklopna vozila z oznako 120/00. Da ponovimo; ksenonski žarometi morajo biti nujno opremljeni z napravo za pranje žarometov in z napravo za samodejno nastavljanje višine snopa. Če ima takšen komplet za naknadno vgradnjo opisane lastnosti, ga na avto lahko vgradimo; voznik mora takšen komplet vpisati v potrdilo o skladnosti (homologacijski kartonček) in šele s takšnimi naknadno vgrajenimi ksenonskimi žarometi lahko opravite tehnični pregled. Pogled na naše ceste sicer odkriva, da kar nekaj lastnikov avtomobilov ravna v nasprotju z zakonom in na svoje avtomobile vgrajujejo preprostejše, cenejše, a tudi nelegalne ksenonske žaromete. Tehnični pregled takšni avtomobili verjetno opravijo z običajnimi žarometi, po pregledu in desetih minutah dela pa imajop že vgrajene nepopolne ksenonske žaromete. Ve se: takšnim bi morala na prste stopiti policija .

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mah, to so klobase, ker je pač nekdo zavidljiv trgovcem, ki prodajajo to robo. Kdor jo ima v avtomobilu lahko potrdi, da se obnesejo super. Sem se že tudi vozil za svojim avtom (ko ga je vozil drugi voznik) in moram rečt, da zadeva ni popolnoma nič moteča.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mah, to so klobase, ker je pač nekdo zavidljiv trgovcem, ki prodajajo to robo. Kdor jo ima v avtomobilu lahko potrdi, da se obnesejo super.

Sploh ne - obnesejo se za en k. in niso vredne niti pol toliko, kot stanejo.

Sem jih imel v avtu dva dni, pa sem jih vrgu ven. Sicer je res bilo 5-7m pred avtom hudo svetlo, ampak 15m naprej pa nisem videl več nič razen kakšnih odsevnikov.

Dolge luči so pa sploh bile ena velika žalost in razočaranje, saj se je vsa močna svetloba skoncentrirala v dve točki cca. 20m pred avtom - in to je bilo vse, kar sem videl.

Sem se že tudi vozil za svojim avtom (ko ga je vozil drugi voznik) in moram rečt, da zadeva ni popolnoma nič moteča.

To ti pa verjamem - če si se vozil ZA svojim avtom... :slap:

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kar se tiče dodatnih ksenon žarometov, se mi zdi pravilno, da ti poberejo tablice, če nimaš avtomatske nastavitve višine snopa luči, ker je to zelo moteče za nasproti vozeča vozila, pa tudi, če ti kakšen tak pelje za ritjo, ti ful blešči v ogledalo...

To je itaq modni krik, na katerega se zopet palijo fantiči, ki mislijo, da imajo športen avto, če v golfa namontirajo ksenon, nove radkape in srebrno shark anteno.....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kar se tiče dodatnih ksenon žarometov, se mi zdi pravilno, da ti poberejo tablice, če nimaš avtomatske nastavitve višine snopa luči, ker je to zelo moteče za nasproti vozeča vozila, pa tudi, če ti kakšen tak pelje za ritjo, ti ful blešči v ogledalo...

To je itaq modni krik, na katerega se zopet palijo fantiči, ki mislijo, da imajo športen avto, če v golfa namontirajo ksenon, nove radkape in srebrno shark anteno.....

A če z dolgimi lučmi voziš podnevi pa ni moteče a?

In ti za to tudi vzamejo tablico?

Sicer pa kdo ve kak je nadaljni postopek po "odvzemu" tablice?

El B.

Popravljeno . Popravil elbarto
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Točno tako.

Vzeti tablico, ker vozilo ne ustreza pogojem za vožnjo v CP.

Pa vsem, ki imajo na ameriških avtomobilih rdeče smerokaze tudi (kdo jim je sploh dal homologacijo??? :? :? ), pa šekomu. Ampak policaji raje stojijo v koruzi z radarjem, a jaz jim bom vedno, ko se bom peljal mimo z mojim valentinom pokazal fakića, saj mene več ne bodo merili, ampak to je zdaj druga zgodba.....

Če imaš podnevi prižgane dolge luči, je sicer moteče, a po tem, ko si plačal kazen, jih izklopiš pa je.

In ko ti vzamejo tablice, greš domov, vgradiš originalne dele, si vzameš preizkusne tablice (ali pa se pelješ na črno), narediš tehničnega in dobiš tablice nazaj ,

ali pa tudi ne, ker ugotovijo, da imaš slabe zavore, pa rjavo podvozje....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

hehe, oprosti izrazu, ampak res si pokazal, da imaš dosti pameti.

Mimogrede, moje žarnice so H7, ampak ne sveti na nitko ampak na plin.

In kaj mi lahko policaj glede tega?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

hehe, oprosti izrazu, ampak res si pokazal, da imaš dosti pameti.

Mimogrede, moje žarnice so H7, ampak ne sveti na nitko ampak na plin.

In kaj mi lahko policaj glede tega?

Odredi ti izredni tehnični pregled, tam ugotovijo, da vozilo ni skladno s homologacijo, ...

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!