Skoči na vsebino

pokojninska reforma 2010


ImenitnaPriložnost

Priporočene objave

Juršič je to vse lepo zračunal, samo to ne pomaga nič, ker to ni tako enostavno :wallbash:

Seveda ne, ker politika noče več, da bi bila pokojninska blagajna enostavna varna naložba namenjena upokojencem.

Je pa to tudi tipičen izgovor za farbat rajo, češ, ste prebutasti, da bi razumeli, samo mi smo posvečeni in nas morate slediti. Beeeeeeeeee......

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Se precej strinjam z vsem, kar ste napisali, vendar ste pa pri računici spregledali eno pomembno dejstvo: v SLO imamo t.i. dokladni sistem, kar poenostavljeno pomeni, da delovna populacija na osnovi solidarnosti skrbi za upokojeno populacijo.

Sistem je podedovan iz bivše juge, saj bi namreč morala država v dolgoletnem prehodu iz dokladnega v zakladni sistem (kjer vsak delavec z svojimi vplačili na svoj račun v pokojninsko blagajno poskrbi za svojo penzijo), zagotovit VEEEELIIIIKOOOOO denarja za vrzel, katerega pa, država, enostavno nima (oz. ga je zagonla za stavri, ki nimajo veze s pokojninsko blagajno).

To so naši vrli državniki ugotovili že pred leti in nam zato tudi začeli ponujati (=vsiljevati) II. in III. pokojniski steber.

Na žalost je pa tako, da moramo luknje v pokojninski blagajni zaradi napak in lahkomiselnosti vodenja pokojninske blagajne ispred 10,20,30 ... let, sedaj te napake nositi mi na svojih plečih.

Da bi se človek :) .

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Se precej strinjam z vsem, kar ste napisali, vendar ste pa pri računici spregledali eno pomembno dejstvo: ...

Mohorko, saj bi sprejel tako razlago če:

- Ne bi metali politiki denarja v prazne naložbe.

- Ne bi na veliko dokapitalizirali bank in te nazaj metale denarja v zgrešene izgubaške politične projekte.

- Se ne bi pri tem okoriščali politiki sami, ki imajo kar naenkrat samo na podlagi svojega blebetanja polne račune v tujih bankah in nepremičnine v Dubaju, Monaku in še marsikje.

- Ne bi vsepovsod razkazovali svoje arogance in delili prazne obljube.

- Ne bi zamujali pri obveznostih, ki nam jih nalaga skupna država Evropa in zato izgubljali težke milijone.

- Se ne bi razglašali za socialno in pravno državo.

-itd. itd. itd.

Tako pa vidim le bodočnost, ko se bo narodu strgalo in bodo opeko po opeko razdrli parlament in na tisti kup zmetali še čreva politikov.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zgovorna in poštena se mi zdi parola iz sindikalnih protestov, ko je pisalo: "Rešujte delavca in ne profit".

Pri razmišljanju o tej paroli se najprej vprašam komu je država pravzaprav namenjena. Če ljudem, potem je treba najprej poskrbeti za njih. Nihče ne sme ob pripravljenosti za delo umreti od revščine in živeti v človeku nevrednih razmerah. Za pošteno delo pošteno plačilo in s tem tudi pošteno penzijo!

Če je namenjena kapitalu, potem pa nas ob dejstvu, da kapital ne pozna državnih meja naj ne futrajo z nacionalnimi interesi in podobnimi debilizmi! In v tem primeru je potrebno jasno reči, da so teli kurčevi politiki, ki nas vodijo enostavno hlapci kapitala, ki za drobtine prodajajo svoj lastni narod! In to je moje prepričanje!

  • Ni mi všeč 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ta idiot Juršič naj gre kar do svojih staršev ali starih staršev in jim jebe mater, ker dobijo XXX evrov penzije, čeprav so v blagajno v svoji delovni dobi vplačevali samo X evrov mesečno ....

tako bunbarsko poenostavljanje reči je zgolj zganjanje panike in kravala

seveda pa imamo nekaj problemov, ki jih je treba rešiti, za začetek pa ločiti blagajno za "posebne pokojnine" in regularne pokojnine (posebne so razmi funkcionarji, politiki, itd., vsi, ki so šli zaradi nekih "zaslug" v penzijo, razne borčevske penzije itd itd itd) ter tako začeti delati čiste račune ...

Kdo more rešite te probleme? Mi? Ti? Država? Po moje država. Po tvoje davkoplačevalci.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sistem je podedovan iz bivše juge, saj bi namreč morala država v dolgoletnem prehodu iz dokladnega v zakladni sistem (kjer vsak delavec

Pravzaprav je avtor novodobnega pokojninskega sistema Otto von Bismarck, uveljavljeno prvič z zakonom leta 1889. Pa še ocvirk - prvotno se je šlo v penzijo s 70 leti starosti - takrat je bilo takih, ki so dočakali to dobo, zelo malo. Leta 1916 so znižali na 65 ....

Popravljeno . Popravil mashina
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Država smo ljudje. Go figure ...

No, tukaj se le delno strinjam, mashina...

Država smo ljudje, ko dejavno sodelujemo pri vladanju in upravljanju. Ne rečem, da pri nas nekih mehanizmov za to ni ali pa da so ti dovolj izkoriščeni, ker niso. Ampak ne glede na to, je pri nas za večino edina udeležba pri upravljanju z 'našo' državo, udeležba na volitvah. V vmesnem času smo prepuščeni temu, kar je zapisano v programih političnih strank in kar je bilo izrečenega v predvolilnih obljubah. In koliko tega v resnici drži? Pa vse tiste prisege, ki jih dajo ministri ("Prisegam, da bom spoštoval(a) ustavni red, da bom ravnal(a) po svoji vesti in z vsemi svojimi močmi deloval(a) za blaginjo Slovenije.")? Komu prisegajo? Državljanom RS kot celotni družbi ali ekonomskim elitam?

Saj poznaš tisto: "Hey, dude, where's my country!?"

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

BTW od vseh kritik zadnje čase in vsega kar se je dogajalo v zvezi s stavko javnega sektorja se je Vlada odločila, da bo šla v reformo plačnega sistema za javni sektor kar je pohvalno. Upam, da imajo vizijo kako to narediti za kar nekaj časa naprej in da se bodo lotili tudi marsičesa drugega..izginulega denarja na račun neuspešnih prihvatizacij, izogibanja plačilu davkov preko podjetij-poštnih nabiralnikov v davčnih oazah, kartelov in monopolov (predvsem bank, lekarn, farmacije), korupcije in neučinkovitosti v javni upravi itn. Če bodo imeli pravo vizijo lahko iste ideje promovirajo na ravni EU.

  • Ni mi všeč 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...Upam, da imajo vizijo kako to narediti za kar nekaj časa naprej in da se bodo lotili tudi marsičesa drugega..izginulega denarja na račun neuspešnih prihvatizacij, izogibanja plačilu davkov preko podjetij-poštnih nabiralnikov v davčnih oazah, kartelov in monopolov (predvsem bank, lekarn, farmacije), korupcije in neučinkovitosti v javni upravi itn. Če bodo imeli pravo vizijo lahko iste ideje promovirajo na ravni EU.

Domnevam, da jim bo v tem primeru popularnost med EU kolegi blazno zrasla.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Domnevam, da jim bo v tem primeru popularnost med EU kolegi blazno zrasla.

Ma do sedaj so edini Nemci bili malo glasnejši v tej smeri ampak tako kot pri nas, tudi v ostalih EU državah Vlade služijo prej kapitalu kakor ljudstvu (o tem ljudstvu velio govorijo vse ustave nacionalnih držav). Pri Nemcih je kultura malce drugačna, saj so jim zakone in ustavo pisali Američani, da se ne bi ponovila evropska turneja 1939-1945. Zato zdaj takšna sranja (Iraq) počnejo sami Američani, ker njih nihče ni omejil/spreminjal na tak način. Ni pa reči, da se tudi Nemci ne bodo spremenili..na slabše, seveda. Če je v naši družbi pač normalno kvazi-legalno ropanje znotraj same države in je dobiček alfa in omega vsega, potem je normalno, da ropaš tudi druge države in da ti je v imenu dostopa do energentov ali drugih geopolitičnih ciljev dovoljeno prav vse. In če zaradi tega crkne 100.000 iraških civilistov, kaj čmo, so le collateral damage, tako kot vsi reveži po Evropi (brez dela in odrinjeni na rob, penzionisti s človeka nevrednimi pokojninami itn.).

  • Ni mi všeč 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 mesecev pozneje...

Novi zakon ZPIZ-2 in njegove skrite in neomenjane packarije

> V zvezi z novim zakonom o pokojninskem in invalidskem zavarovanju se

govori

> samo o povišanju starostne meje. Vendar je to ena od manjših zaostritev;

> bolj strupene so druge spremembe, ki so jih tovarišice iz nekakšne

> objestnosti ali hudobije prešvercale v zakon. Tu naštevam samo najbolj

> grobe, skritih je še kar nekaj.

>

> 1. Pravico do obveznega zavarovanja na stroške države so z novim zakonom

> vzeli;

> -vrhunskim športnikom in šahistom, ki niso zavarovani na drugi podlagi,

> -brezposelnim, ki jim do upokojitve manjka do pet let;

> -staršu otroka do prvega leta starosti.

>

> 2.Ukinja se možnost zavarovanja za ožji obseg pravic, po kateri je

študentu

> ali drugemu prostovoljnemu zavarovancu tekla zavarovalna doba, če je

mesečno

> plačeval prispevke v višini 58 evrov (24,35% od osnove v višini zajamčene

> plače oziroma 237,73 EURO). Mali kmetje so plačevali samo prispevek

zavarovanca

> po 37 EURO na mesec.

>

> Po novem zakonu se tudi prostovoljnim zavarovancem obračunavajo prispevki

> najmanj od osnove v višini polovice povprečne plače v državi kar trenutno

> znese 744 EURO. Najnižji prispevek bo znašal 24,35% od te osnove oziroma

181 EURO.

>

> Butasti oziroma pokvarjeni kmetavzarji iz SLS so svoje glasove za zakon

> prodali za izjemo, da bo tudi za kmete, ki so prostovoljno zavarovani,

> država še naprej plačevala prispevke delodajalca. Vendar bodo tudi samo

> prispevki zavarovanca po novem znašali za takšne kmete po 115 EURO na

mesec, po

> starem zakonu pa samo 37 EURO na mesec.

>

> Prostovoljni zavarovanci, ki že itak nimajo denarja, več kot dvakratne

> podražitve zavarovanja pač ne bodo mogli prenesti. S tem bo iz zavarovanja

> črtanih 21.500 zavarovancev, praktično vsi kmetje, brezposelni, študentje

in

> druge osebe brez znatnih dohodkov.

>

> 3.Osebam, ki opravljajo samostojne dejavnosti, se ukinja možnost izvzema

iz

> obveznega zavarovanja v primerih, ko so na šolanju, ali ko imajo

> zanemarljive dohodke, ki ne dosegajo niti minimalne plače. Praktično to

> pomeni, da bodo morali odjaviti samostojno dejavnost, saj jih bo davkarija

> sicer obremenila s prispevki, ki presegajo vse njihove dohodke iz takšne

> samostojne dejavnosti. Ker davkarija enotno tretira celotno socialno

> zavarovanje, bodo ti reveži morali poleg najnižjega prispevka za obvezno

> PIZ, ki bo znašal najmanj 181 EURO na mesec, bodo morali plačevati še

podobne

> prispevke za zdravstveno zavarovanje.

>

> 4.Lastniki ali družbeniki podjetja se ne bodo nič več mogli zavarovati kot

> zaposleni, temveč samo še kot samozaposleni zavarovanci.

>

> 5.Po sedanjem zakonu lahko samostojni obrtnik ali podjetnik prejema

> pokojnino in mu ni treba plačevati prispevkov, če je že izpolnil pogoje za

> pridobitev pokojnine in starost 63 let (moški) oziroma 61 let (ženska) in

ne

> opravlja dejavnosti z osebnim delom, ker ima zaposlenega vsaj enega

delavca

> za opravljanje te dejavnosti ali je do uveljavitve pravice do pokojnine

> opravljal isto dejavnost v enakem obsegu, vendar je bil zavarovan na

podlagi

> delovnega razmerja. To se z novim zakonom ukinja.

>

> Do 1.1.2012 bodo morali stari obrtniki oziroma samozaposleni zapreti

> obratovalnice ali pa se jim bodo pokojnine nehale izplačevati in bodo

> namesto tega morali plačevati prispevke za socialno zavarovanje. Lovila

jih

> bo davkarija.

>

> 6.Po novem se bodo prispevki v višini 24,35% (15,5% + 8,85%) plačevali

tudi

> od zneska jubilejne nagrade, odpravnine ob upokojitvi, solidarnostne

pomoči,

> povračil stroškov, zneska bonitet in zneska odpravnine zaradi odpovedi

> pogodbe o zaposlitvi, od zneska premije dodatnega zavarovanja, ki jo

plačuje

> delodajalec v korist delavca v in od zneska regresa za letni dopust. To

> pomeni, da se bodo vsi navedeni prejemki znižali za 24,35%. Najbolj nora

je

> določba, da se bodo prispevki za pokojninsko zavarovanje plačevali celo od

> odpravnine ob upokojitvi, ki se nikakor ne more šteti v pokojninsko

osnovo.

>

> 7.Ne glede na naravne nesreče, bolezni, kugo, lakoto in vojsko, ki bi

zadela

> zavarovanca, se mu prispevki za pokojninsko in invalidsko zavarovanje ne

> odpisujejo, ne odlagajo niti ne plačujejo v obrokih.

>

> 8.Z novim zakonom se ukinja pravica do dodane dobe za čas rednega študija

na

> višji ali visokih šolah oziroma fakultetah, za čas registrirane

> brezposelnosti in za čas služenja vojaškega roka.

>

> 9.Cene za dokup zavarovalne dobe so izredno visoke, pa vendar se

dokupljena

> doba ne bo več upoštevala za ugotovitev pogojev za redno upokojitev pri

> nižji starostni meji. To je goljufija, saj je prispevek za dokup enak

> prispevku za redno zavarovanje za vse rizike pokojninskega in invalidskega

> zavarovanja. Vsi zavarovanci, ki so doslej dokupili pokojninsko dobo, so

> plačali visoke prispevke zato, da bi lahko prej šli v pokoj.

>

> 10.Ukinja se možnost ugodnega dokupa zavarovalne dobe za čas skrbi za

otroka

> do treh let starosti.

>

> 11.Po veljavnem zakonu se zavarovanki ali zavarovancu zniža starostna meja

> za upokojitev za osem mesecev za enega otroka, za 20 mesecev za dva

otroka,

> in za 36 mesecev za tri otroke. Za vsakega nadaljnjega otroka se znižanje

> starostne meje poveča za 20 mesecev. Na račun otrok se lahko zavarovanki

> zniža starostna meja za upokojitev največ na 56 let, zavarovancu pa do 58

> let.

>

> Po novem zakonu se očetom praktično ukinja pravica do znižanja starostne

> meje na račun otrok.

> Verjetno se iz rasističnih ali evgeničnih razlogov ukinja pravica do

> znižanja starostne meje na račun otrok tudi vsem zavarovankam, ki niso

> hodile na višje ali visoke šole, in so zato dopolnile 38 let pokojninske

> dobe brez dokupljene dobe že pred dopolnitvijo visoke starosti, saj se jim

> ta meja zniža največ do starosti, pri kateri se lahko že itak upokojijo.

Za

> otroke bodo odslej nagrajene samo visoko ali višje šolane tovarišice.

>

> 12.Nešolanim delavkam se tudi ukinja sedaj veljavna pravica do znižanja

> starostne meje za ves čas trajanja obveznega zavarovanja pred dopolnjenim

> 18. letom starosti, vendar največ do 55 let.

> 13. Pri vdovskih pokojninah je mogoče še lahko razumeti povišanje

minimalnih

> starostnih pogojev za pet let; težko pa je razumeti, zakaj so zakonodajci

> vdovam povišali obvezen celibat od sedanje starosti 53 let, kar na 60 let.

> Po novem bodo namreč izgubile pravico do vdovske pokojnine, če bodo

sklenile

> novo zakonsko zvezo preden bodo dopolnile 60 let. Tudi intimnega

prijatelja

> ne bodo smele imeti. Ali bo ovajanja!

>

> 14.Zdaj je lahko vsak zavarovanec izstopil iz kolektivnega zavarovanja in

> dvignil vplačane premije, po novem pa bo to lahko storil šele, ko se bo

> upokojil, in če bo vseh vplačanih premij manj kot za 3000 EURO.

>

> 15.Kot osnova za odmero pokojnine so doslej veljale cele (100%)

valorizirane

> plače, ki jih je zavarovanec prejel v najugodnejših zaporednih 18 letih

> zavarovanja; po novem pa se bo za zavarovalno dobo upoštevalo le tričetrt

> plače (75,513%) iz najugodnejših 27 od 30 zaporednih let zavarovanja.

>

> S fiksiranjem faktorja za redukcijo pokojninske osnove na 75%

valoriziranega

> povprečja plač, so v novem zakonu ukinili doslej veljaven mehanizem za

> odpravljanje razlik med prej in kasneje odmerjenimi pokojninami. Če bo

novi

> zakon veljal dlje, kot je tega vreden, bo to pripeljalo do velikih

anomalij.

>

> 16. Lestvica za odmero pokojnine glede na pokojninsko dobo je izjemno

> zakomplicirana in bo oškodovala zavarovance, ki so do 1.1.2000 dopolnili

več

> kot 25 let pokojninske dobe.

>

> 17.Ukinja se bonus na delovno dobo v obliki višjih odmernih stopenj

(višjih

> od 1,5%) za delovno dobo daljšo od polne delovne dobe. Zdaj je dobil moški

> za 41. leto, ženska za 39. leto zavarovalne dobe 3%, po novem pa le 1,5%.

>

> 18. Ukinjajo se bonusi za odložitev pokojnine po dopolnjenem 63. (moški)

oz.

> 61. (ženska) letu starosti, ki so doslej znašali po 0,3% za vsak mesec

> odložitve.

>

> 19.Izplačevanje 20% odmerjene predčasne pokojnine zavarovancem, ki še

naprej

> ostanejo v zavarovanju, je lari fari, saj se jim v tem letu čas takšnega

> zavarovanja ne bo upošteval za novo odmero pokojnine. Če se bodo kasneje

> upokojili, pa magari pri 70 letih, se jim bo vseeno izplačevala predčasna

> pokojnina z vsemi odbitki, kot so bili določeni takrat, ko je bila prvič

> odmerjena.

>

> 20.Z novim zakonom se bistveno večajo kazni zaradi predčasne upokojitve,

saj

> se pokojnina, odmerjena glede na dopolnjeno pokojninsko dobo in osnovo, za

> vsak mesec manjkajoče starosti do dopolnitve 65 let starosti trajno

zmanjša

> za 0,3 %. Po sedaj veljavnem zakonu se v določenih primerih pokojnina za

> vsak manjkajoči mesec zniža samo za 01%.

>

> 21. Po novem zakonu bodo z malusi po 0,3% za vsak mesec, ki jim manjka do

> starosti za polno pokojnino, kaznovani tudi delavci, ki se morajo

predčasno

> upokojiti zaradi brezposelnosti ali invalidnosti. Po veljavnem zakonu v

teh

> primerih ni odbitkov.

>

> 22.Sistem usklajevanja pokojnin je trapast in nepregleden. Upokojenci so

> ogoljufani za rast plač v januarju, saj bodo vsakoletne valorizacije

veljale

> samo od februarja dalje.

>

> 23. Ukinja se pravica do invalidnine za telesno okvaro, ki so jo doslej

> lahko pridobili slepi, gluhi, ali drugače prizadeti invalidi, in je

znašala

> do 100 EURO na mesec. Starim prejemnikom se zamrzne.

>

> 24.Ukinja se pravica do odpravnine za vdove zavarovancev ali upokojencev,

ki

> po njihovi smrti niso upravičene ali ne izberejo pravice do vdovske

> pokojnine.

>

> 25.Ukinja se pravica do posmrtnine po smrti zavarovanca ali upokojenca;

>

> 26.Ukinja se pravica do državne pokojnine za nove upravičence, starim

> prejemnikom se državne pokojnine zamrznejo;

>

:huh:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če bi naša kretenska država v preteklosti malo bolj pazila pri privatizaciji, vračanju denarja podržavljenega premoženja, utajenih davkih motornih vozil itd., ji nebi bilo treba nobene pokojninske reforme delat :slap:

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če bi naša kretenska država v preteklosti malo bolj pazila pri privatizaciji, vračanju denarja podržavljenega premoženja, utajenih davkih motornih vozil itd., ji nebi bilo treba nobene pokojninske reforme delat :slap:

Se podpišem in dodajam, če začne paziti tudi sedaj in v prihodnosti. Malce sarkastično vendar zelo blizu: čez 25 let v kolikor se bo tak način vodenja države nadaljeval, bo reforma zelo kratka: 1. ukiniti penzije, in čez par let 2. odstrel penzionistov

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Novi zakon ZPIZ-2 in njegove skrite in neomenjane packarije

Blablabla ... Tako funkcionira sistem hujskanja v Sloveniji, ja!

Tole pa kroži v razlago teh reči.

Zdaj pa lepo na glas prebrat, mogoče se te bo kaj prijelo ...

------------------------------------------

V zvezi z novim zakonom o pokojninskem in invalidskem zavarovanju se govori samo o povišanju starostne meje. Vendar je to ena od manjših zaostritev; bolj strupene so druge spremembe, ki so jih tovarišice iz nekakšne objestnosti ali hudobije prešvercale v zakon. Tu naštevam samo najbolj grobe, skritih je še kar nekaj.

1. Pravico do obveznega zavarovanja na stroške države so z novim zakonom vzeli:

– vrhunskim športnikom in šahistom, ki niso zavarovani na drugi podlagi;

– brezposelnim, ki jim do upokojitve manjka do pet let;

– staršu otroka do prvega leta starosti.

Nekritično vključevanje posameznikov v pokojninski sistem na »račun« države je nepravično do vseh posameznikov, ki s svojim delom in plačevanjem prispevkov sami poskrbijo za svojo starost. Državni proračun se namreč polni od davkov in prispevkov, delavcev in delavk, zato bi bilo potrebno preveriti, ali so delavci in delavke prirpavljeni plačevati višje prispevke, zato da bo država pokrivala prispevke posameznih drugih skupin ljudi, kot so npr. športniki. • Država vrhunskim športnikom in šahistom nikoli ni plačevala prispevkov, ZPIZ-1 je le določal, da se morajo obvezno zavarovati, ne glede na prejemke oziroma dohodke. Za te osebe je bil lahko to prevelik zalogaj, zato smo to obvezo ukinili (bilo jih je le 13).Imajo pa tako kot vsi ostali posamezniki možnost prostovoljne vključitve v sistem obveznega pokojninskega zavarovanja. • Plačevanje prispevkov za brezposelne osebe ni vprašanje Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, temveč ga do konca decembra letos ureja Zakon o zaposlovanju in zavarovanju za primer brezposelnosti, po 1. januarju 2011 pa bo to področje urejal Zakon o urejanju trga dela. Zakon o zaposlovanju in zavarovanju za primer brezposelnosti je določal, da brezposelnim osebam prijavljenim na Zavodu za zaposlovanje, ki jim manjka do tri leta do izpolnitve pogojev za upokojitev prispevke za pokojninsko in invalidsko zavarovanje plačuje Zavod RS za zaposlovanje. Zakon o urejanju trga dela to obdobje skrajšuje na eno leto do izpolnitve pogojev za upokojitev. • Starši do prvega leta starosti so vključeni v obvezno pokojninsko zavarovanje, če so zanje plačani prispevki, bodisi s strani delodajalca ali države (Zavod za zaposlovanje ipd.). Če pa v zavarovanje niso vključeni, pa jim za ta čas seveda ne pripada pokojninska doba. Po novem nobena oseba več ne bo upravičena do podarjanja dobe, temveč bo ta odvisna od plačila prispevkov.

2. Ukinja se možnost zavarovanja za ožji obseg pravic, po kateri je študentu ali drugemu prostovoljnemu zavarovancu tekla zavarovalna doba, če je mesečno plačeval prispevke v višini 58 evrov (24,35 % od osnove v višini zajamčene plače oziroma 237,73 €). Mali kmetje so plačevali samo prispevek zavarovanca po 37 € na mesec.

Zavarovanje za ožji obseg pravic se ukinja, ker zavarovancem v starosti ni zagotavljalo ustrezne socialne varnosti in je tako cele skupine ljudi, še posebej kmete, postavljalo v težak socialnoekonomski položaj, ki je bil pogosto na meji revščine. Vsi zavarovanci bodo po novem tako zavarovani skladno z minimalno zavarovalno osnovo, ki bo vsem v starosti ob izpolnitvi upokojitvenih pogojev zagotavljala vsaj najnižjo pokojninsko osnovo in s tem možnost dostojnega preživetja.

- Po novem zakonu se tudi prostovoljnim zavarovancem obračunavajo prispevki najmanj od osnove v višini polovice povprečne plače v državi kar trenutno znese 744 €. Najnižji prispevek bo znašal 24,35 % od te osnove oziroma 181 €.

Status prostovoljnih zavarovancev se izenačuje z vsemi ostalimi zavarovanci. Glede na to, da pokojninski sistem ob izpolnitvi upokojitvenih pogojev vsem zagotavlja najmanj minimalno pokojninsko osnovo je prav, da vsi zavarovanci plačujejo tudi prispevke, ki jim bodo takšno pokojninsko osnovo lahko zagotovili. V nasprotnem primeru delavci in delavke v rednih delovnih razmerjih solidarno (s plačevanjem višjih prispevkov) pokrivamo pokkojnine zavarovancev v prostovoljnem zavarovanju, kar ni pravično.

- Iz SLS so svoje glasove za zakon prodali za izjemo, da bo tudi za kmete, ki so prostovoljno zavarovani, država še naprej plačevala prispevke delodajalca. Vendar bodo tudi samo prispevki zavarovanca po novem znašali za takšne kmete po 115 € na mesec, po starem zakonu pa samo 37 € na mesec.

Ob obravnavi predloga v DZ so vse politične stranke konstruktivno sodelovala pri oblikovanju končnega predloga zakona, kar je bilo razvidno tudi iz strokovne in konstruktivne razprave na matičnem odboru Državnega zbora RS. V procesu sprejemanja je bilo sprejetih več dopolnil k predlogu novega Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju tako koalicijskih (SD, Zares, LDS, DeSUS) kot opozicijskih (SDS, SLS, SNS). Prispevki kmetov za obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje pa se skladno s prejšnjimi odgovori zvišuje na raven, ki bo kmetom v starosti zagotavljala vsaj minimalno socialno varnost, določen del solidarnosti pa še vedno ostaja, saj bo določenemu krogu oseb prispevke delodajalcev še naprej plačevala država, vendar se bo to postopno uredilo znotraj kmetijskega resorja, ne bo pri pokojninski blagajni.

- Prostovoljni zavarovanci, ki že itak nimajo denarja, več kot dvakratne podražitve zavarovanja pač ne bodo mogli prenesti. S tem bo iz zavarovanja črtanih 21.500 zavarovancev, praktično vsi kmetje, brezposelni, študentje in druge osebe brez znatnih dohodkov.

Ne, drži. Iz obveznega zavarovanja ne bo črtan nihče! Prostovoljno pokojninsko zavarovanje pa ne more izstavljati računa ostalim zavarovancem, ki so obvezno vključeni v pokojninsko in invalidsko zavarovanje in v skladu s tem plačujejo tudi ustrezne prispevke.

3. Osebam, ki opravljajo samostojne dejavnosti, se ukinja možnost izvzema iz obveznega zavarovanja v primerih, ko so na šolanju, ali ko imajo zanemarljive dohodke, ki ne dosegajo niti minimalne plače. Praktično to pomeni, da bodo morali odjaviti samostojno dejavnost, saj jih bo davkarija sicer obremenila s prispevki, ki presegajo vse njihove dohodke iz takšne samostojne dejavnosti. Ker davkarija enotno tretira celotno socialno zavarovanje, bodo ti reveži morali poleg najnižjega prispevka za obvezno PIZ, ki bo znašal najmanj 181 € na mesec, bodo morali plačevati še podobne prispevke za zdravstveno zavarovanje.

Samostojni podjetniki bodo primerljivo kot vsi ostali zavarovanci v pokojninskem in invalidskem zavarovanju morali plačevati ustrezne prispevke za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, v kolikor niso v sistem pokojninskega in invalidskega zavarovanja vključeni na kakšni drugi podlagi. Ne delavcu ali delavki, niti njunemu delodajalcu v rednem delovnem razmerju se v primerjavi dodatnega izobraževanja ne znižajo prispevki za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, na kateri podlagi bi se potem ti prispevki lahko znižali za samostojne podjetnike. Ne smemo zanemariti dejstva, da gre lahko v teh primerih za nelojalno konkurenco (čevljar, ki mu ni potrebno plačevati prispevkov, lahko peto zamenja po nižji ceni kot ostali, ki plačujejo prispevke…). Kljub temu pa samostojni podjetniki v primerjavi z drugimi zavarovanci ohranjajo določene privilegije, ki so utemeljeni na naravi njihovega dela, kot je npr. plačevanje prispevkov od različnih zavarovalnih osnov, glede na dohodek.

4. Lastniki ali družbeniki podjetja se ne bodo nič več mogli zavarovati kot zaposleni, temveč samo še kot samozaposleni zavarovanci.

Tudi po veljavnem zakonu se morajo družbeniki zasebnih družb in zavodov zavarovati kot samozaposleni. Novi predpis to le natančneje določa. Osebe, ki so več kot 25 % lastniki družb, lahko s svojim deležem vplivajo na vse odločitve družbe, zato ne morejo biti sami zaposleni v teh družbah, ampak se morajo zavarovati kot družbeniki – se pravi so njihove osnove za plačevanje določene na podlagi zavarovalnih osnov in ne iz plače (ki si jo sami določajo…).

5. Po sedanjem zakonu lahko samostojni obrtnik ali podjetnik prejema pokojnino in mu ni treba plačevati prispevkov, če je že izpolnil pogoje za pridobitev pokojnine in starost 63 let (moški) oziroma 61 let (ženska) in ne opravlja dejavnosti z osebnim delom, ker ima zaposlenega vsaj enega delavca za opravljanje te dejavnosti ali je do uveljavitve pravice do pokojnine opravljal isto dejavnost v enakem obsegu, vendar je bil zavarovan na podlagi delovnega razmerja. To se z novim zakonom ukinja.

Po novem zakonu morajo biti vse osebe, ki opravljajo dejavnost, vsaj za polovični čas zavarovane iz opravljanja te dejavnosti. Že iz definicije samozaposlenega izhaja, da so samozapoleni lahko le tisti, ki delajo.

- Do 1.1.2012 bodo morali stari obrtniki oziroma samozaposleni zapreti obratovalnice ali pa se jim bodo pokojnine nehale izplačevati in bodo namesto tega morali plačevati prispevke za socialno zavarovanje. Lovila jih bo davkarija.

Odgovor je enak, kot pri prejšnjih vprašanjih. Samozaposleni bodo morali biti, če bodo še imeli dejavnost, vključeni v zavarovanje za najmanj polovico časa. Če bodo želeli prejemati celotno pokojnino, bodo morali prenehati opravljati dejavnost.

6. Po novem se bodo prispevki v višini 24,35 % (15,5 % + 8,85 %) plačevali tudi od zneska jubilejne nagrade, odpravnine ob upokojitvi, solidarnostne pomoči, povračil stroškov, zneska bonitet in zneska odpravnine zaradi odpovedi pogodbe o zaposlitvi, od zneska premije dodatnega zavarovanja, ki jo plačuje delodajalec v korist delavca v in od zneska regresa za letni dopust. To pomeni, da se bodo vsi navedeni prejemki znižali za 24,35 %. Najbolj nora je določba, da se bodo prispevki za pokojninsko zavarovanje plačevali celo od odpravnine ob upokojitvi, ki se nikakor ne more šteti v pokojninsko osnovo.

Ne drži! Veljavni Zakon o prispevkih za socialno varnost, kjer je to urejeno sedaj, ima popolnoma enako določbo. Prispevki za omenjene dohodke se bodo plačevali samo nad točno določeno vrednostjo (se ne spreminja – Uredba), pod to pa se od teh dohodkov prispevki ne bodo plačevali. Ob plačevanju prispevkov pa se bodo ti prispevki šteli tudi v pokojninsko osnovo zavarovancev. Gre za vprašanje reševanja izogibanja plačila davkov delodajalcev na račun nižjih osnovnih plač delojemalcev in višjih ostalih dohodkov, ki niso obdavčeni, a se delojemalcu tudi ne štejejo v pokojninsko osnovo, osnovo v primeru bolniškega nadomestila, porodniške itn. zaradi česar so imeli delavci in delavke v teh primerih bistveno nižje dohodke.

7. Ne glede na naravne nesreče, bolezni, kugo, lakoto in vojsko, ki bi zadela zavarovanca, se mu prispevki za pokojninsko in invalidsko zavarovanje ne odpisujejo, ne odlagajo niti ne plačujejo v obrokih.

Gre za del plače, ki jo dobi posameznik in če dobi plačo (neto), potem seveda ni mogoče z drugim delom plače (bruto) kar prosto razpolagati. Vprašanje neplačevanja in neobračunavanja prispevkov se je v obdobju gospodarske in finančne krize zaostrilo do te mere, da ni bilo mogoče več dopuščati odloga, obročnega odplačevanja, ali odpisa prispevkov brez neposredne škode za zavarovance, torej delavce in delavke ob upokojitvi.

8. Z novim zakonom se ukinja pravica do dodane dobe za čas rednega študija na višji ali visokih šolah oziroma fakultetah, za čas registrirane brezposelnosti in za čas služenja vojaškega roka.

Drži. V pokojninsko dobo se po novem vštevajo samo obdobja za katera so bili plačani prispevki. Posamezniki pa imajo možnost dokupa do pet let pokojninske dobe za katerikoli čas želijo (tako tudi za vojaščino ali študij). Potrebno pa je poudariti, da so v času brezposelnosti, v katerem posameznik prejema denarno nadomestilo za primer brezposelnosti, plačani prispevki za pokojninsko in invalidsko zavarovanje in se skladno s tem ta čas tudi upošteva v pokojninski dobi.

9. Cene za dokup zavarovalne dobe so izredno visoke, pa vendar se dokupljena doba ne bo več upoštevala za ugotovitev pogojev za redno upokojitev pri nižji starostni meji. To je goljufija, saj je prispevek za dokup enak prispevku za redno zavarovanje za vse rizike pokojninskega in invalidskega zavarovanja. Vsi zavarovanci, ki so doslej dokupili pokojninsko dobo, so plačali visoke prispevke zato, da bi lahko prej šli v pokoj.

Dokupljena doba se v celoti všteva v pokojninsko dobo pri normalni starostni upokojitvi, torej vaša trditev ne drži. Nasprotno pa bi bila goljufija, če bi se pri izjemnih upokojitvenih pogojih za tiste, ki so z delom začeli zgodaj, upoštevala tudi dokupljena doba. Izjema je namreč namenjena tistim, ki so z delom začeli zgodaj, predvidoma na težjih delovnih mestih v industriji in se lahko skladno s tem upokojijo prej kot ostali. Ti posamezniki praviloma nimajo dovolj sredstev za dokup pokojninske dobe, če pa bi dokup dopustili pa bi to pomenilo, da bi se lahko po tem pogoju upokojevali premožnejši posamezniki, ki praviloma ne delajo na delovno bolj intenzivnih delovnih mestih, ne glede na to kdaj so pričeli z delom. Tisti z višjimi dohodki bi se tako lahko upokojevali prej ne glede na to, koliko let so dejansko delali, kot pa tisti, ki so z delom dejansko začeli zgodaj.

10. Ukinja se možnost ugodnega dokupa zavarovalne dobe za čas skrbi za otroka do treh let starosti.

Dokup zavarovalne dobe je za čas skrbi otroka do treh let je mogoč pod enakimi pogoji kot dokup zavarovalne dobe za ostala obdobja.

11. Po veljavnem zakonu se zavarovanki ali zavarovancu zniža starostna meja za upokojitev za osem mesecev za enega otroka, za 20 mesecev za dva otroka, in za 36 mesecev za tri otroke. Za vsakega nadaljnjega otroka se znižanje starostne meje poveča za 20 mesecev. Na račun otrok se lahko zavarovanki zniža starostna meja za upokojitev največ na 56 let, zavarovancu pa do 58 let.

- Po novem zakonu se očetom praktično ukinja pravica do znižanja starostne meje na račun otrok.

Znižanje pogoja starosti na račun skrbi za otroke bo lahko uveljavljal tisti od staršev, ki bo dejansko skrbel za otroka, v primeru da bo to moški, ga bo lahko koristil moški. Ne glede na to, da so do sedaj v veliki večini primerov za otroke skrbele ženske so časovni bonus za otroke v več kot 80 % koristili moški, s čimer namen tega bonusa ni bil dosežen.

Verjetno se iz rasističnih ali evgeničnih razlogov ukinja pravica do znižanja starostne meje na račun otrok tudi vsem zavarovankam, ki niso hodile na višje ali visoke šole, in so zato dopolnile 38 let pokojninske dobe brez dokupljene dobe že pred dopolnitvijo visoke starosti, saj se jim ta meja zniža največ do starosti, pri kateri se lahko že itak upokojijo. Za otroke bodo odslej nagrajene samo visoko ali višje šolane tovarišice.

Nesmisel. Časovni bonusi so namenjeni tistim, ki bi se radi ob izpolnjevanju pogoja pokojninske dobe upokojili pri nižji starosti. Če bo to za ženske z višjo pokojninsko dobo že omogočeno, potem dodatno zniževanje ni smiselno, saj mora ženska (izobražena ali ne) v vsakem primeru izpolniti pogoj pokojninske dobe.

12. Nešolanim delavkam se tudi ukinja sedaj veljavna pravica do znižanja starostne meje za ves čas trajanja obveznega zavarovanja pred dopolnjenim 18. letom starosti, vendar največ do 55 let.

Nov zakon omogoča hitrejše upokojevanje žensk z daljšo pokojninsko dobo, torej predvidoma tistih, ki niso podaljševale izobraževanja. Takšna ženska bi se lahko pri 38 letih pokojninske dobe v letu 2011 upokojila že pri 55 letih starosti! Kar je enako ugodno kot po obstoječem zakonu. V primerjavi z obstoječim zakonom pa ugodnost za delo pred 18 letom širi tudi na moške, ki do sedaj te pravice niso imeli.

13. Pri vdovskih pokojninah je mogoče še lahko razumeti povišanje minimalnih starostnih pogojev za pet let; težko pa je razumeti, zakaj so zakonodajci vdovam povišali obvezen celibat od sedanje starosti 53 let, kar na 60 let. Po novem bodo namreč izgubile pravico do vdovske pokojnine, če bodo sklenile novo zakonsko zvezo preden bodo dopolnile 60 let. Tudi intimnega prijatelja ne bodo smele imeti. Ali bo ovajanja!

Skladno s podaljševanjem življenjske dobe in poviševanjem starostnih pogojev za upokojitev se povišujejo tudi pogoji za pridobitev vdovske pokojnine. Vdovska pokojnina je pokojninski prejemek, ki pripada preživelemu zakonskemu partnerju po umrlem zavarovancu ali uživalcu pokojnine, ob izpolnjevanju določenih pogojev pa tudi razvezanemu zakoncu ali partnerju v zunajzakonski skupnosti. V primeru, da se oseba ponovno poroči, pa mu ta dohodek iz več kot razumljivih razlogov več ne pripada.

14. Zdaj je lahko vsak zavarovanec izstopil iz kolektivnega zavarovanja in dvignil vplačane premije, po novem pa bo to lahko storil šele, ko se bo upokojil, in če bo vseh vplačanih premij manj kot za 3000 €.

Namen prostovoljnega dodatnega pokojninskega zavarovanja je zavarovanje za starost. V skladu s tem so zavarovanci, ki skušajo sami poskrbeti za varnejšo starost tudi upravičeni do finančnih spodbud s strani države in drugih ugodnosti (npr. zajamčena donosnot). V primeru, da bi bilo dopuščeno dvigovanje privarčevanih sredstev kadarkoli, potem bi šlo za klasično varčevanje, pri katerem pa zavarovanci ne bi bili več upravičeni do finančnih spodbud države in bi ta sredstva morali vračati. Vključitev v prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje je odločitev vsakega posameznika, menimo pa, da dela nov zakon to obliko varčevanja za starost bolj privlačno in za posameznike ugodnejšo kot obstoječi. 15. Kot osnova za odmero pokojnine so doslej veljale cele (100 %) valorizirane plače, ki jih je zavarovanec prejel v najugodnejših zaporednih 18 letih zavarovanja; po novem pa se bo za zavarovalno dobo upoštevalo le tričetrt plač (75,513 %) iz najugodnejših 27 od 30 zaporednih let zavarovanja. To seveda ne drži. Vsekakor je sedanji zakon glede tega nepravičen, saj se je najprej vzelo plače kot osnovo in se je nato te plače uskladilo s porastom plač in pokojnin od leta 90 naprej. Torej, ker pokojnine niso nikoli popolnoma zasledovale plač, se je osnova že pri odmeri pokojnine znižala za 20 %. Količniki, ki so se uporabljali za nadaljnji izračun, so se iz leta v leto zniževali. Novi zakon ta količnik fiksira in dodatno zvišuje osnovo za odmero pokojnine. Gre torej za kompenzacijo večih ukrepov, s katerimi se bo doseglo, da pokojnine ne bodo padale (tudi zaradi podaljševanja obdobja za odmero ne). Ocene in izračuni Inštituta za ekonomska raziskovanja celo kažejo na to, da naj bi ob podaljšnju obdobja delovne aktivnosti dpovišale za 5 – 19 %. Najbolj se bodo povišale pokojnine tistih z najnižjimi dohodki.

- S fiksiranjem faktorja za redukcijo pokojninske osnove na 75% valoriziranega povprečja plač, so v novem zakonu ukinili doslej veljaven mehanizem za odpravljanje razlik med prej in kasneje odmerjenimi pokojninami. Če bo novi zakon veljal dlje, kot je tega vreden, bo to pripeljalo do velikih anomalij.

Usklajevanje novo odmerjenih pokojnin s pokojninami obstoječih upokojencev je prve do sedaj zniževala za cca. 20 %. Menimo, da takšnega zniževanja pokojnin novih upokojencev ni mogoče upravičiti iz kakršnegakoli razloga. Vsekakor pa obstaja možnost, da se komu 20 % višje pokojnine ob odmeri zdijo anomalija.

16. Lestvica za odmero pokojnine glede na pokojninsko dobo je izjemno zakomplicirana in bo oškodovala zavarovance, ki so do 1.1.2000 dopolnili več kot 25 let pokojninske dobe.

Lestvica za določitev odmernega odstotka se dejansko prilagaja novim razmeram, nikakor pa za to ne bodo oškodovani tisti, ki so pred letom 2000 dopolnili 25 let pokojninske dobe. Nova lestvica med drugim namreč določa višji odmerni odstotek za 40 oz. 38 let pokojninske dobe, in sicer 80 %. Sistem usklajevanja pokojnin za tiste, ki so se upokojili pred letom 2000 pa se spreminja tako, da bodo predvidoma deležni približno 0,6 % višjega usklajevanja pokojnin, kot so ga deležni po obstoječem sistemu.

17. Ukinja se bonus na delovno dobo v obliki višjih odmernih stopenj (višjih od 1,5 %) za delovno dobo daljšo od polne delovne dobe. Zdaj je dobil moški za 41. leto, ženska za 39. leto zavarovalne dobe 3 %, po novem pa le 1,5 %.

Bonus na delovno dobo v obliki višjega odmernega odstotka se preoblikuje v generalno višji odmerni odstotek za vsa leta dela po 25 letu pokojninske dobe. Kar z drugimi besedami pomeni, da bodo do višjega odmernega odstotka, in sicer 2 %, deležni vsi zavarovanci z več kot 25 leti pokojninske dobe in ne samo tisti po 41. oz. 39. letu. Bonus se torej ne ukinja, ampak se celo širi na večje število upravičencev.

18. Ukinjajo se bonusi za odložitev pokojnine po dopolnjenem 63. (moški) oz. 61. (ženska) letu starosti, ki so doslej znašali po 0,3 % za vsak mesec odložitve.

Ti bonusi se nadomeščajo z 20 % predčasne oz. starostne pokojnine, ki bi jo zavarovanec prejel ob upokojitvi in jo bo lahko prejemal vse od izpolnitve pogoja za predčasno ali starostno pokojnino pa do 65. leta starosti. 19. Izplačevanje 20 % odmerjene predčasne pokojnine zavarovancem, ki še naprej ostanejo v zavarovanju, je lari fari, saj se jim v tem letu čas takšnega zavarovanja ne bo upošteval za novo odmero pokojnine. Če se bodo kasneje upokojili, pa čeprav pri 70 letih, se jim bo vseeno izplačevala predčasna pokojnina z vsemi odbitki, kot so bili določeni takrat, ko je bila prvič odmerjena. Ne drži! Zavarovanci bodo ob upokojitvi imeli možnost, da se jim pokojnina odmeri od novo izpolnjenih pogojev.

20. Z novim zakonom se bistveno večajo kazni zaradi predčasne upokojitve, saj se pokojnina, odmerjena glede na dopolnjeno pokojninsko dobo in osnovo, za vsak mesec manjkajoče starosti do dopolnitve 65 let starosti trajno zmanjša za 0,3 %. Po sedaj veljavnem zakonu se v določenih primerih pokojnina za vsak manjkajoči mesec zniža samo za 01 %.

Ne drži! Malusi za moške so že sedaj ob upokojitvi ob izpolnitvi minimalnih starostnih pogojev znašali 18 %, kar je enako kot po novem zakonu. Vendar pa je stari zakon predvideval postopno zniževanje malusov v odvisnosti od bližanja polni upokojitveni starosti, in sicer iz 0, 3 % proti 0,1 % na mesec, nov zakon pa predvideva enotni malus 0,3 % za vsak mesec pred dopolnjeno polno upokojitveno starostjo (razen v za to predvidenih izjemah).

21. Po novem zakonu bodo z malusi po 0,3 % za vsak mesec, ki jim manjka do starosti za polno pokojnino, kaznovani tudi delavci, ki se morajo predčasno upokojiti zaradi brezposelnosti ali invalidnosti. Po veljavnem zakonu v teh primerih ni odbitkov.

Ne drži! V primeru invalidske upokojitve malusi ne obstajajo. Upokojitev zaradi brezposelnosti pa sistemsko gledano ne obstaja.

22. Sistem usklajevanja pokojnin je trapast in nepregleden. Upokojenci so ogoljufani za rast plač v januarju, saj bodo vsakoletne valorizacije veljale samo od februarja dalje.

V primerjavi s sedanjim sistemom usklajevanja (dvakratno usklajevanje, poračuni za nazaj, napovedana in dejanska rast plač ipd.) je novi sistem usklajevanja bistveno bolj pregleden in enostaven. Pokojnine se usklajujejo enkrat letno, in sicer v skladu z dejansko rastjo povprečne bruto plače in rastjo cen življenjskih stroškov v preteklem letu (od 1. 1. do 31. 12.) v razmerju 60:40 (70:30). Rast povprečne bruto plače in cen življenjskih stroškov v aktualnem januarju pa se seveda upošteva pri naslednji uskladitvi (oziroma se je pred letom pri prejšnji uskladitvi…). Pokojnine se prav tako izplačujejo za isti mesec, se pravi da upokojenec dobi prvo pokojnino do zadnjega v mesecu za isti mesec.

23. Ukinja se pravica do invalidnine za telesno okvaro, ki so jo doslej lahko pridobili slepi, gluhi, ali drugače prizadeti invalidi, in je znašala do 100 € na mesec. Starim prejemnikom se zamrzne.

Sistem telesnih okvar je neenakopravno obravnaval invalide, ki jih je prizadela telesna okvara pred vstopom v obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje in tiste, ki jih je telesna okvara prizadela po vstopu v obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje. Zaradi česar je nepravično diskriminirala posamezne kategorije invalidov. Prav tako sistem telesnih okvar vsebinsko ne sodi v sklop pokojninskega in invalidskega zavarovanja in se bo zato to področje ustrezno uredilo v invalidski zakonodaji. Za vse, ki so že upravičeni do invalidnine za telesno okvaro pa se ne spremeni nič.

24. Ukinja se pravica do odpravnine za vdove zavarovancev ali upokojencev, ki po njihovi smrti niso upravičene ali ne izberejo pravice do vdovske pokojnine.

Že samo vprašanje nakazuje na dejstvo, da v teh primerih ni šlo za pravico iz zavarovanja, saj kot ste sami ugotovili, ne gre za prejemek iz zavarovanja (ne osebnega in ne po zakoncu). Če gre za težko materialno stanje lahko osebe po umrlih dobijo denarno socialno pomoč.

25. Ukinja se pravica do posmrtnine po smrti zavarovanca ali upokojenca;

Ne drži. Ta pravica se ne more ukiniti, ker je že v sedanjem zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ni. Gre za pravico iz zdravstvenega zavarovanja.

26. Ukinja se pravica do državne pokojnine za nove upravičence, starim prejemnikom se državne pokojnine zamrznejo;

Državne pokojnine so bile skladno s prenovo socialne zakonodaje in poleti sprejetima zakonoma o socialnovarstvenih prejemkih in o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev prenesene v sistem socialnega varstva. Kjer bodo potencialni novi upravičenci do državne pokojnine (cca. 180 evrov) v primeru, da ne bodo imeli drugih dohodkov in lastnine za preživetje, upravičeni do bistveno višjih dohodkov kot do sedaj (cca. 450 evrov).

Popravljeno . Popravil mashina
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

bo reforma zelo kratka: 1. ukiniti penzije, in čez par let 2. odstrel penzionistov

Zakaj odstrel? Saj bodo sami pocrkali, ker zdravstveni sistem tudi ne bo deloval (za široke množice).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... Pa še ocvirk - prvotno se je šlo v penzijo s 70 leti starosti - takrat je bilo takih, ki so dočakali to dobo, zelo malo. Leta 1916 so znižali na 65 ....

Pizda, a pol se vračamo nazaj v leto 1916??!! :kva2:

Saj se mi je zdelo... :sleep2:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!