Jump to content

Menjava olja v vilicah


Recommended Posts

Zanima me glede menjave olja v vilicah. Motor je letnik 1996 in v moji lasti slabo leto. Ker sem motor čez zimo " spedenal " me sedaj zanima kako je z menjavo olja v vilicah. Nisem opazil, da bi mi olje kjerkoli spuščalo, ali da bi bilo kaj mastno. Torej je načeloma vse OK. V knjigi Haynes Service & Repair Manual za moj tip motorja ( Yamaha XTZ750 Super Tenere ) ni točno določen servisni interval. Malo sem spraševal po razlčičnih servisih in nekako so mi povedali naj bi se to olje menjalo na 20.000km ali 5 let. Danes pa mi je nek mehanik rekel, naj pustim pri miru, če ni problemov in nič ne izpušča. Kdaj vi menjate olje v vilicah? Samo takrat, ko je kaj narobe, ali preventivno, na določeno število kilometrov.?

Lep pozdrav

Link to post
Share on other sites
  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Fadil

    7

  • trojan69

    5

  • Snečer

    5

  • alen1

    4

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Barva fedre mi ni bila všeč pa sem kar celega menjal oziroma celeten set, pa še ugodno je bilo. Starega pa sem dal na ebay, je en švaba kupil.  

Po tolk letih in verjetno tudi po precej kilometrih nimaš notri več olja, ampak verjetno samo še vodeno župo začinjeno s kovinskimi "opilki (ne dobesedno)" od obrabe.. Za optimalno delovanje vilic, na

Razlog zamenjave vzmeti je bil v premehkih originalnih vzmeteh. Posed je bil za mojo težo prevelik kljub maksimalno nastavljeni prednapetosti. Motor se je čudno vozil, prednje kolo je nabija

Posted Images

Zanima me glede menjave olja v vilicah. Motor je letnik 1996 in v moji lasti slabo leto. Ker sem motor čez zimo " spedenal " me sedaj zanima kako je z menjavo olja v vilicah. Nisem opazil, da bi mi olje kjerkoli spuščalo, ali da bi bilo kaj mastno. Torej je načeloma vse OK. V knjigi Haynes Service & Repair Manual za moj tip motorja ( Yamaha XTZ750 Super Tenere ) ni točno določen servisni interval. Malo sem spraševal po razlčičnih servisih in nekako so mi povedali naj bi se to olje menjalo na 20.000km ali 5 let. Danes pa mi je nek mehanik rekel, naj pustim pri miru, če ni problemov in nič ne izpušča. Kdaj vi menjate olje v vilicah? Samo takrat, ko je kaj narobe, ali preventivno, na določeno število kilometrov.?

Lep pozdrav

Menjaj takrat ko je kaj narobe sepavi začne puščati olje ali,če vilice postanejo "premehke"in občutiš,da te v ovinku malo začne prestavljat !

Link to post
Share on other sites

Raje menjaj olje! Res da ni nobena umetnost ampak,če ne znaš raje naj ti kdo drugi menja.

Edited by DXR16
Link to post
Share on other sites

če bi bilo tako preprosto, ne bi tukaj preveč spraševal! Yamahe XTZ750 Super Tenere do letnika 95 so imele na dnu, pri strani vilic vijak za izpust olja. Moja pa tega nima in je malo bolj komplicirano. Ima pa iz spodnje strani vilic velik imbus vijak. Sam se tega ne upma lotiti, ker ne bi rad kaj zajebal. Sami stroški olja niso omembe vredni, edino delo. Za info sem poklical nekaj Yamaha servisev in cena menjave olja cca. 80€ ( olje + 2 uri dela). Mislim, da je to za samo menjavo olja absolutno preveč! ne rečem za menjavo semeringov, podiranje vilic in seveda čiščenje notranjosti v 0. Ne vem no. Tistega mehanika sem slučajno srečal, ko sem pred njegovo delavnico videl nekaj motociklov. rekel mi je, naj zadevo pustim pri miru, če nič ne teče ali rosi. Pravi, da tudi pri avtomobilu ne menjaš olja v menjalniku kar tako, zaradi preventive. Jbg... Sam nisem od " foha " zato sprašujem banalne stvari in mogoče komu celo smešne! Se bom s časom naučil! :)

Link to post
Share on other sites

če bi bilo tako preprosto, ne bi tukaj preveč spraševal! Yamahe XTZ750 Super Tenere do letnika 95 so imele na dnu, pri strani vilic vijak za izpust olja. Moja pa tega nima in je malo bolj komplicirano. Ima pa iz spodnje strani vilic velik imbus vijak. Sam se tega ne upma lotiti, ker ne bi rad kaj zajebal. Sami stroški olja niso omembe vredni, edino delo. Za info sem poklical nekaj Yamaha servisev in cena menjave olja cca. 80€ ( olje + 2 uri dela). Mislim, da je to za samo menjavo olja absolutno preveč! ne rečem za menjavo semeringov, podiranje vilic in seveda čiščenje notranjosti v 0. Ne vem no. Tistega mehanika sem slučajno srečal, ko sem pred njegovo delavnico videl nekaj motociklov. rekel mi je, naj zadevo pustim pri miru, če nič ne teče ali rosi. Pravi, da tudi pri avtomobilu ne menjaš olja v menjalniku kar tako, zaradi preventive. Jbg... Sam nisem od " foha " zato sprašujem banalne stvari in mogoče komu celo smešne! Se bom s časom naučil! :)

mačeta, na dnu je vijak ki loči gornji del vilic od spodnjega, to je kadar jih čisto do konca razstaviš..

Najbolj eleganten postopek menjave olja je sledeč:

motor prednji del na klocne

potem popolnoma odstraniš celo vilco,

odtegneš prej križ zgornjiin spodnji,

vilco na vrhu odpreš,

izliješ olje ven in to je to..

80eur.. :grim

Link to post
Share on other sites

Snameš kolo, zavorne čeljusti, odtegneš križe zgorja in spodaj, odtegneš pokrovčke na vrhu vilic (ko so še montirane ne motociklu je to lažje). Nato odtegneš vijake na križu, ki držijo vilice zgoraj in spodaj, jh MAL podkajlaš z lesom/plasiko da malo razmakneš režo, snameš vilico. Do konca odviješ pokrovček/vijak na vrhu, zliješ ven olje in parkrat napumpaš (skrčiš in raztegneš vilico) da gre sve olje vn. Potem vliješ predpisano količino olja in spet parkrat napumpaš da zadevo potegne skozi prehode (boš čutil po uporu kdaj je dovolj). Zmontiraš in prišparaš 60eur pa še neki novga se naučiš :)

Link to post
Share on other sites

Če si v dilemi pokliči Jureta ( Primec ) na Dolgem mostu v LJ.

Ti bo realno povedal kako in kaj.

Sva že govorila z Juretom in se dogovorila! Ne vem zakaj v ELISI ali ŠTERNU za enako delo računajo cca. 80€!? Sicer pa sem temo odprl z namenom, ali naj olje zamenjam, ali pač počakam, da bo kaj narobe...

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

če bi bilo tako preprosto, ne bi tukaj preveč spraševal! Yamahe XTZ750 Super Tenere do letnika 95 so imele na dnu, pri strani vilic vijak za izpust olja. Moja pa tega nima in je malo bolj komplicirano. Ima pa iz spodnje strani vilic velik imbus vijak. Sam se tega ne upma lotiti, ker ne bi rad kaj zajebal. Sami stroški olja niso omembe vredni, edino delo. Za info sem poklical nekaj Yamaha servisev in cena menjave olja cca. 80€ ( olje + 2 uri dela). Mislim, da je to za samo menjavo olja absolutno preveč! ne rečem za menjavo semeringov, podiranje vilic in seveda čiščenje notranjosti v 0. Ne vem no. Tistega mehanika sem slučajno srečal, ko sem pred njegovo delavnico videl nekaj motociklov. rekel mi je, naj zadevo pustim pri miru, če nič ne teče ali rosi. Pravi, da tudi pri avtomobilu ne menjaš olja v menjalniku kar tako, zaradi preventive. Jbg... Sam nisem od " foha " zato sprašujem banalne stvari in mogoče komu celo smešne! Se bom s časom naučil! :)

Po tolk letih in verjetno tudi po precej kilometrih nimaš notri več olja, ampak verjetno samo še vodeno župo začinjeno s kovinskimi "opilki (ne dobesedno)" od obrabe.. Za optimalno delovanje vilic, naj bi se olje v vilicah menjalo vsaj tolk pogosto kakor olje v menjalniku.. Samo tega za vožnjo po cesti itak noben ne počne, pa tudi nekega smisla verjetno ne bi imelo :) Ampak vsake tolk časa je pa vsekakor fajn zamenjat, tako da 20.000 ali 5 let je pomoje kar dobro priporočilo, oziroma raje prej, kot kasneje..

80€ sam za menjavo olja je pa res malo dosti.. Sicer se porabi verjetno nek časa, ker je ponavadi treba teleskope snet (ne vem sicer kakšne vilice imaš), ampak vseeno. Za primerjavo ti lahko povem, da so meni pri Čarmanu za servis vilic, menjavo semeringov in olja, zaračunali 50€ za delo. Je pa res, da sem nesel tja že snete teleskope, tako da s tem ni bilo dela.

Mehanika, ki ti pa reče, da olje v vilicah pri motorju ni potrebno menjat, bi se pa jaz v prihodnje raje izognil

Edited by Jure
  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Sedaj sem v tisti servisni knjigi, ki sem jo omenil že na začetku našel navodila, kako se menja olje v vilica pri mojem tipu motocikla. Potrebno je vilice odstraniti in na vrhu zadevo odpreti in izgleda obrniti na glavo, da olje izteče. Nato uporabiti olje za vilice 10W, količine 669 cc itd... Kar komplicirano! :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Po tolk letih in verjetno tudi po precej kilometrih nimaš notri več olja, ampak verjetno samo še vodeno župo začinjeno s kovinskimi "opilki (ne dobesedno)" od obrabe.. Za optimalno delovanje vilic, naj bi se olje v vilicah menjalo vsaj tolk pogosto kakor olje v menjalniku.. Samo tega za vožnjo po cesti itak noben ne počne, pa tudi nekega smisla verjetno ne bi imelo :) Ampak vsake tolk časa je pa vsekakor fajn zamenjat, tako da 20.000 ali 5 let je pomoje kar dobro priporočilo, oziroma raje prej, kot kasneje..

80€ sam za menjavo olja je pa res malo dosti.. Sicer se porabi verjetno nek časa, ker je ponavadi treba teleskope snet (ne vem sicer kakšne vilice imaš), ampak vseeno. Za primerjavo ti lahko povem, da so meni pri Čarmanu za servis vilic, menjavo semeringov in olja, zaračunali 50€ za delo. Je pa res, da sem nesel tja že snete teleskope, tako da s tem ni bilo dela.

Mehanika, ki ti pa reče, da olje v vilicah pri motorju ni potrebno menjat, bi se pa jaz v prihodnje raje izognil

Res je, na moji R6 sem pri 88.000 prvič menjala olje v vilicah, je bila noter ena siva, blazno smrdeča gomola, tako da ti jaz priporočam, če olje dolgo časa ni bilo menjano, da vilice komplet podereš in jih tudi sčistiš. Je krepko opazna razlika po menjavi ;)

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

če bi bilo tako preprosto, ne bi tukaj preveč spraševal! Yamahe XTZ750 Super Tenere do letnika 95 so imele na dnu, pri strani vilic vijak za izpust olja. Moja pa tega nima in je malo bolj komplicirano. Ima pa iz spodnje strani vilic velik imbus vijak. Sam se tega ne upma lotiti, ker ne bi rad kaj zajebal. Sami stroški olja niso omembe vredni, edino delo. Za info sem poklical nekaj Yamaha servisev in cena menjave olja cca. 80€ ( olje + 2 uri dela). Mislim, da je to za samo menjavo olja absolutno preveč! ne rečem za menjavo semeringov, podiranje vilic in seveda čiščenje notranjosti v 0. Ne vem no. Tistega mehanika sem slučajno srečal, ko sem pred njegovo delavnico videl nekaj motociklov. rekel mi je, naj zadevo pustim pri miru, če nič ne teče ali rosi. Pravi, da tudi pri avtomobilu ne menjaš olja v menjalniku kar tako, zaradi preventive. Jbg... Sam nisem od " foha " zato sprašujem banalne stvari in mogoče komu celo smešne! Se bom s časom naučil! :)

Tega mehanika ''postavi'' v kot in si omisli novega!

80€ se mi ne zdi tako zelo grozno. Če moraš še sneti vilice, pa pri nekaterih je tako, da olje ne izteče če ne vzameš ven notranjih kosov, vsaj fedra in distančnika, rabiš kakšno prirobnico za odvitje batnice in še kaj...

Pa če hočeš to lepo naresti, ne da olupiš zgornje matice kot krompir, potem tega ne narediš v 2 urah.

Olje v menjalniku pri avtu pa se menja preventivno; samo večini ljudi se zdi škoda denarja. Razlika v prestavljanju je očitna.

Link to post
Share on other sites

Tega mehanika ''postavi'' v kot in si omisli novega!

80€ se mi ne zdi tako zelo grozno. Če moraš še sneti vilice, pa pri nekaterih je tako, da olje ne izteče če ne vzameš ven notranjih kosov, vsaj fedra in distančnika, rabiš kakšno prirobnico za odvitje batnice in še kaj...

Pa če hočeš to lepo naresti, ne da olupiš zgornje matice kot krompir, potem tega ne narediš v 2 urah.

Olje v menjalniku pri avtu pa se menja preventivno; samo večini ljudi se zdi škoda denarja. Razlika v prestavljanju je očitna.

Tisti mehanik o katerem sem govoril ni moj mehanik. Srečal sem ga slučajno, ko sem videl pred hišo nekaj motociklov in sem pač pristopil in povprašal!

Link to post
Share on other sites
honda cbr 600f

živjo

prebiram to temo pa me zanima če je mogoče že kdo menjal olje v vilicah

gre pa za hondo cbr 600f, letnik 2003,18.000 km,pa če ima shemo podiranja( postopek dela) opisano

hvala

Link to post
Share on other sites

Pri vseh motorjih je postopek dokaj identičen, razen pri parih izjemah.Ni ravno enostavno je pa za marsikoga izvedljivo ! ! Če je olje STARO kot opisuje ca 15 let je potrebno:motor dvignit(dvigalka), teleskopa demontirat, nato razstavit vse oprat očistit od vsedlin osušit, zamenjat vsa tesnila,ponovno sestavit odspodaj priviti nazaj vijak(imbus)in zvrha nalit frišno olje (predpisano količino - zmeri z menzuro) navrhu teleskop zapreš ga malo prepumpaš in je pripravljen za montažo.

Tako narejeno delo kot zgoraj opisano je dela sigurno 2 uri za z vsem potrebnim orodjem.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Hojla

Za ST menjava ni komplicirana.

Narediš tako kot ti je opisal Trojan, le pazi, da ko boš šraufal matico ven, da ti je ne odpizdi. Vzmet je kar dobro prednapeta.

To je bilo moje prvo opravilo, ko se ST-jko pripeljal domov in ti povem, da je bil občutek z novim oljem čist drugačen. Not sem pa dal mešanico 12,5 trdote. (zmešal 10 in 15)

lp A

Edited by Butnglavc
Link to post
Share on other sites

Pri starejših motorjih po menjavi res pozna. Noter lahka zliješ tudi kakšno bolj gosto olje, ampak ni preveč za pretiravat. Če piše 10 daš noter 12,5. Če si že pri delu, se splača menjat tesnila... Tistih 80€ bi sam raje dal za nove fedre kot pa za serviserja. Aja pa na vijake je treba mal merkat. Tanke alu stene, fini navoji in prisotnost olja so ponavadi kar taprava kombinacija za kej pokvarit. Ko maš sprednji konec razkopan, pa še uček vržeš na zavorne čeljusti in ležaj v glavi okvirja, pa maš spet mir za par let.

Link to post
Share on other sites

Z veliko lahkoto govorite " majstri "! Zame je to kar zahteven poseg, posebno ker lahko ravno pred sezono kaj zajebem. Bi bilo kaj narobe, če vse skupaj počaka na naslednjo zimo, ali je bolje čim prej!?

Link to post
Share on other sites

Tega mehanika ''postavi'' v kot in si omisli novega!

80€ se mi ne zdi tako zelo grozno. Če moraš še sneti vilice, pa pri nekaterih je tako, da olje ne izteče če ne vzameš ven notranjih kosov, vsaj fedra in distančnika, rabiš kakšno prirobnico za odvitje batnice in še kaj...

Pa če hočeš to lepo naresti, ne da olupiš zgornje matice kot krompir, potem tega ne narediš v 2 urah.

Olje v menjalniku pri avtu pa se menja preventivno; samo večini ljudi se zdi škoda denarja. Razlika v prestavljanju je očitna.

se poplnoma v vsem strinjam s tabo

bom pa letos menjal na avtu v menjalniku in bom videl razliko

menjam na WP vsakič ko menjam semering in tudi zmes sem že menjal olje

če ne menjam semeringov samo spumpan ven olje

če glih ne delam to glih sam - za semeringe nimam orodja

Edited by stuhec
Link to post
Share on other sites

Pred kratkim sem menajal olje na svoji Kawi...sicer res, da je bilo po vsej verjetnosti staro vsaj dve desetletji ampak razliko kot noč in dan. Prej so bile vilice tako mehke, da sem mislil da bo treba podlagat vzmeti, če jih ne celo menjat. Po menjavi olja in nastavitvah (v te se še pumpa zrak) so obnašajo čisto drugače.

škoda da nimam slikce kaj sem stočil iz njih-črno/sivo vodeno brozgo, ki je je bilo 1/2 premalo kot v specifikacijah...

Skratka-če ne drugega boš imel mal okrnjene vozne lstnosti, ne vem pa kako je z obrabo vilic...Ampak pomoje lahko pustiš še en let..če so do zdaj držale..

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




Motosvet Chat

Motosvet Chat

    You don't have permission to chat.
    ×
    ×
    • Create New...

    Important Information

    By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!