Kiri Objavljeno Marec 23, 2014 Opozori Objavljeno Marec 23, 2014 Včeraj sem doživel krst - takega s padcem. Z V-stromom in sopotnico na zadnjem sedežu sem se peljal po lepi makadamski poti. Hitrost ni bila pretirano visoka...verjetno okoli 40 na uro. Zaradi opazovanja lepe okolice nisem opazil, da se je podlaga, po kateri sem vozil, spremenila. Iz lepega in trdega makadama na makadamsko pot, ki so jo pred kratkim utrjevali z nasipavanjem. Sprednje kolo mi je začelo poplesovati, krmilo pa opletati. Stisnil sem sklopko in ga poskusil umiriti, a je bilo opletanje močnejše, kot sem pričakoval. Tik pred padcem je kolo zavilo močneje desno, nato pa močneje levo in znašla sva se na tleh. Nikomur nič hudega, bočni ščitniki so svoje delo opravili več kot odlično. Padec je bil najverjetneje posledica moje neizkušenosti. Po neasfaltiranih poteh imam prevoženih mogoče kakšnih 10 km, torej ravno toliko, da je nekaj. Podobno rahlo opletanje sem enkrat že doživel, a se je kolo umirilo, ko sem vstal. Tokrat mi to ni uspelo. Zanima me torej, kaj sem naredil narobe oziroma kako je treba reagirati v takih situacijah, da umiriš sprednje kolo?
Leteči Objavljeno Marec 23, 2014 Opozori Objavljeno Marec 23, 2014 (popravljeno) Prej kot z zaviranjem boš kolo umiril z konkretnim pospeševanjem in prenosom teže nazaj. Popravljeno Marec 23, 2014. Popravil Leteči Cufa 1
zanski18 Objavljeno Marec 23, 2014 Opozori Objavljeno Marec 23, 2014 Na "moji" lokalni offroad trasi, je v enem odseku posut pesek na precej debelo (10cm) tega peska je 2x po 30m. Na zacetku sem se vbistvu ustavil skoraj in pocasi zapeljal ces, sedaj pa dam zraven precej plina in se pomaknem cist nazaj (kot endurasi preckajo naprimer vodo). Kljub hitro 80kmh ne padem. Prej pa me je pri 10km vlacilo sem ter tja, da sem mislil da bom na tleh. poskusi
FLY Objavljeno Marec 23, 2014 Opozori Objavljeno Marec 23, 2014 Kot pravi kolega je na terenu v kriznih trenutkih praviloma bolje dodati gas kot ga vzeti,ne tikat sklopke,sploh pa ne prednje bremze. Pokrajino naj občuduje tvoja draga,ti raje glej cesto. Ninč. 1
Pervy Objavljeno Marec 23, 2014 Opozori Objavljeno Marec 23, 2014 Vse je že povedano, sprednje kolo se ti je vdrlo. Če bi al gas bi "splaval" ven in umiril motor, z sklopko pa si ga še bolj zaril noter in ti ga je zagrabilo. Vzami kolo ali moped (nekaj lahkega) in idi to situacijo trenirat na kak globok makedam, da ti pride v podzavest. ELO 1
urkoman Objavljeno Marec 23, 2014 Opozori Objavljeno Marec 23, 2014 v pesku in klancu navzdol uporabljam samo zadnjo bremzo,avtomatsko se telo in teza pomakne nazaj. ce si prepocasen se raje ustavi,sicer pa vec gasa,dobil bos obcutek za vrtenje zadnje gume in ravnotezje. v pesku in klancu navzdol uporabljam samo zadnjo bremzo,avtomatsko se telo in teza pomakne nazaj. ce si prepocasen se raje ustavi,sicer pa vec gasa,dobil bos obcutek za vrtenje zadnje gume in ravnotezje.
Kiri Objavljeno Marec 23, 2014 Avtor Opozori Objavljeno Marec 23, 2014 Zanimivo. Zdaj, ko razmišljam, mi je dejansko logično to. Tudi z biciklom sem bil že v taki situaciji in reševal in rešil tako, da sem še bolj zagonil. Ampak je malo drugače, če to izvajaš pri majhni hitrosti z biciklom, ki ima 5 % teže motorja in dosti manj moči Ampak v tistem trenutku sem avtomatsko reagiral tako, kot so mi razlagali na tečaju varne vožnje, da ob nepredvidenih situacijah stisneš sklopko, ne zaviraš in z manevriranjem poskušaš rešiti situacijo. Mi je pa jasno, da tisto velja za asfalt, ne pa za mehko podlago. Hvala vsem za nasvete.
motofrik Objavljeno Marec 23, 2014 Opozori Objavljeno Marec 23, 2014 Glej... si pač doživel praktično lekcijo. In se nekaj naučil. Ko sem imel prvega BMW, sem tudi na parkirišču zavijal in zaviral s sprednjo zavoro. Logično, sledil je padec, -zdrs prednjega kolesa. Šola pač. Spet drugič grem v službo z motorjem, v supergah. Med vožnjo sem nekako' uspel' zanko vezalk spraviti okoli vzvoda menjalnika. Tik preden sem se ustavil, hočem dati nogo s stopalk... ni šlo. Pogledam, kaj je... in na vso moč brcnem na stran, da se vezalka utrga. Od tedaj nikoli z obutvijo na vezalke na motor. Oziroma, samo z motorističnimi, ki imajo preko vezalk širok pas z ježkom.
moto rider Objavljeno Marec 24, 2014 Opozori Objavljeno Marec 24, 2014 Kiri Vzemi si čas, izberi si kakšnega "starega norca" in se odpravita na kavo.... To je vsa umetnost! Kapiraš, ne...?!! :yes:
Kiri Objavljeno Marec 24, 2014 Avtor Opozori Objavljeno Marec 24, 2014 Išče se "stari norec" v MS ali okolici Gasperr, Keiko, trebor in 1 other 4
Dr_Jakob Objavljeno Marec 24, 2014 Opozori Objavljeno Marec 24, 2014 Največja napaka, kar si jo naredil je, da si to napisal na forum. NIKOLI ne priznaj smasher, nxyz, sayo in 4 others 7
Kölm Objavljeno Marec 24, 2014 Opozori Objavljeno Marec 24, 2014 (popravljeno) Išče se "stari norec" v MS ali okolici Žal ustrezam samo enemu kriteriju. Popravljeno Marec 24, 2014. Popravil Kölm
FLY Objavljeno Marec 24, 2014 Opozori Objavljeno Marec 24, 2014 Kiri Vzemi si čas, izberi si kakšnega "starega norca" in se odpravita na kavo.... To je vsa umetnost! Kapiraš, ne...?!! :yes: malo sem v dvomih,po S .Freudu je treba pustit bajkerje pri miru,že samo če so stari trebor, MihaGS, thumper in 1 other 4
moto rider Objavljeno Marec 24, 2014 Opozori Objavljeno Marec 24, 2014 Žal ustrezam samo enemu kriteriju. "norec"... ...star pa ne hehe....
sayo Objavljeno Marec 24, 2014 Opozori Objavljeno Marec 24, 2014 Ne vem kaj zdej še razpravljate, Leteči mu je odgovoril kratko in jedrnato "prenos teže nazaj in gas"
moto rider Objavljeno Marec 25, 2014 Opozori Objavljeno Marec 25, 2014 (popravljeno) Ne vem kaj zdej še razpravljate, Leteči mu je odgovoril kratko in jedrnato "prenos teže nazaj in gas" To za mojstra ki se zna peljat po zadnjem in sprednjem kolesu ni problem. Možak pa pravi, da rabi najprej teoretična "navodila," potem šele po gasu! Po moje bi mu znal še najbolje odgovoriti Jorge iz izkušenj zadnje dirke... :yes: Popravljeno Marec 25, 2014. Popravil moto rider
c00L3r Objavljeno Marec 25, 2014 Opozori Objavljeno Marec 25, 2014 Probaj ta DVD dobit nekje na internetu:http://www.dualsportriding.com/products/dualsport-riding-techniques-dvd Zelo dobro razloži vožnjo endur po bolj in manj zahtevnem terenu. Za obvladovanje vožnje po makadamu in spolzkih podlagah boš potreboval vajo.
thumper Objavljeno Marec 27, 2014 Opozori Objavljeno Marec 27, 2014 Včeraj sem doživel krst - takega s padcem. Z V-stromom in sopotnico na zadnjem sedežu sem se peljal po lepi makadamski poti. Hitrost ni bila pretirano visoka...verjetno okoli 40 na uro. Zaradi opazovanja lepe okolice nisem opazil, da se je podlaga, po kateri sem vozil, spremenila. Iz lepega in trdega makadama na makadamsko pot, ki so jo pred kratkim utrjevali z nasipavanjem. Sprednje kolo mi je začelo poplesovati, krmilo pa opletati. Stisnil sem sklopko in ga poskusil umiriti, a je bilo opletanje močnejše, kot sem pričakoval. Tik pred padcem je kolo zavilo močneje desno, nato pa močneje levo in znašla sva se na tleh. Nikomur nič hudega, bočni ščitniki so svoje delo opravili več kot odlično. Padec je bil najverjetneje posledica moje neizkušenosti. Po neasfaltiranih poteh imam prevoženih mogoče kakšnih 10 km, torej ravno toliko, da je nekaj. Podobno rahlo opletanje sem enkrat že doživel, a se je kolo umirilo, ko sem vstal. Tokrat mi to ni uspelo. Zanima me torej, kaj sem naredil narobe oziroma kako je treba reagirati v takih situacijah, da umiriš sprednje kolo? Kot pravi kolega je na terenu v kriznih trenutkih praviloma bolje dodati gas kot ga vzeti,ne tikat sklopke,sploh pa ne prednje bremze. Pokrajino naj občuduje tvoja draga,ti raje glej cesto. če prebereš samo povdarjene stavke sledi : ne reče se neizkušenost ampak nepozornost .... če mislita gledat naravo si vzemita šotor s sabo - po lahkem jutranjem je dan lepši .. :grim trebor, Scarlett in Dr_Jakob 3
Kiri Objavljeno Marec 27, 2014 Avtor Opozori Objavljeno Marec 27, 2014 Hvala za vse nasvete. Imam pa še eno vprašanje. Glede na to, da je rešitev te težave gas...kako potem v takem recimo zvoziš ovinek? Predpostavimo, da bi bila taka pot dolga 500m in bi vmes imel oster ovinek?
c00L3r Objavljeno Marec 27, 2014 Opozori Objavljeno Marec 27, 2014 Ni preprostega odgovora na tvoje vprašanje. Vse je povezano z razporeditvijo teže. Prva stvar v taki situaciji je, da moraš stat na stopalkah in tako "lovit" ravnotežje. Ko sediš na motorju, kar je tipično za cestno vožnjo, računaš na oprijem sprednje gume, da zvoziš ovinek. Na spolzki podlagi, pa boš vozil ovinek z nagibom in prenosom teže na zunanjo stran motocikla. Mogoče se sliši malo čudno. Zato, pa si poglej kak video dual sport vožnje, ali pa vprašaj koga, ki to počne, da ti razloži osnove. Za teorijo pa pride praksa, ki jo boš moral sam trenirat, da ti pride v podzavest. Najlepše je vadit na makadamu (npr. na potkah ob avtocestah), preden greš v blato ali pesek. V tujini se ponujajo treningi vožnje po terenu. Predvsem BMW ima to organizirano marsikje. Pri nas pa ne vem. Pa nisem jaz nikakor expert vožnje po terenu Sem pa na prejšnjem XT 600 prevozil tudi nekaj km po gozdu (kar je baje zdaj prepovedano), makadamskih in poljskih poteh. Da ti pa kdaj pade (pri nizki hitrosti) endura na tla, pa tudi ni konec sveta. To je samo izkušnja za naslednjič
Bambi61 Objavljeno Marec 27, 2014 Opozori Objavljeno Marec 27, 2014 Še nikoli "nisn vido" da bi se kdo naučil vozit motor (ali karkoli drugega) po opisnem tečaju! Tak da je meni vse skupaj smešno v stilu je šla balanca za 28* v levo pa za 43* v desno pa ...??' Daš puni gas pa pred ovinkom dol skoči če te je strah! To je moj nasvet! ELO 1
moto rider Objavljeno Marec 27, 2014 Opozori Objavljeno Marec 27, 2014 Jebemtiš... Sem se zamislu in ugotovu, da 'ma Bambi res prav!! :grim
Kiri Objavljeno Marec 27, 2014 Avtor Opozori Objavljeno Marec 27, 2014 c00l3r hvala... iščem tisti video/dokumentarec, pa si ga bom ogledal. Ko ga kje najdem bambi61 ne pričakujem, da se bom naučil vozit iz pisanja po forumu. Preden se naslednjič spravim na motor bi pa rad vedel in razumel, kaj sem naredil nazadnje narobe, da lahko potem to popravljam. Dokler mi nekdo ni povedal, da moram pogled usmerjat tja, kamor se hočem peljati, tudi tega nisem vedel.
FLY Objavljeno Marec 28, 2014 Opozori Objavljeno Marec 28, 2014 Hvala za vse nasvete. Imam pa še eno vprašanje. Glede na to, da je rešitev te težave gas...kako potem v takem recimo zvoziš ovinek? Predpostavimo, da bi bila taka pot dolga 500m in bi vmes imel oster ovinek? Bojim se,da ne upoštevaš nekaj zelo važnih zadev.Tudi ko boš naštudiral terensko vožnjo v nulo,jo izpilil na terenu (idealen kak LC4 ipd) bo z v štromom in cestnimi gumami na sipkem terenu (bog ne daj kaki travci ali blatu)sranje blizu. Po lepem makadamu se da vsaj za silo z vsakim motorjem.Na debelem sipkem nanosu,luknjah oz. tenkem sipkem nanosu na trdi podlagi pa je doma samo prava endura .Pomaga nizka teža, dobri amortizerji predvsem pa PRAVE GUME. Sopotnice zadaj pa na delikatnem terenu ne bi privoščil niti Stanovniku.
trebor Objavljeno Marec 28, 2014 Opozori Objavljeno Marec 28, 2014 Sem se z R1 vozil po gozdnih poteh, cestnih gradbiščih z grobim peskom in tudi po navadnem makadamu. Povsod se je dalo lepo in tudi hitro vozit, sem pa bil vedno pozoren na podlago, da me ne bi kje presenetil kakšen globji pesek in me skipal. Pa tudi pred ovinki sem malo zmanjšal hitrost, da ne bi po nepotrebnem izzival usode. Če je dokaj dobro utrjena podlaga, se da vozit tudi blizu stotke, drugače pa bolj počasi, previdno in občasno tudi stoje. Saj ne znam niti povedat, kako vozim, grem vedno na občutek, priznam pa, da nisem ekspert. LP Robert ELO 1
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se