Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
Kiri

Padec na makadamu, pesek v ovinku...

Recommended Posts

Kiri

Včeraj sem doživel krst - takega s padcem. Z V-stromom in sopotnico na zadnjem sedežu sem se peljal po lepi makadamski poti. Hitrost ni bila pretirano visoka...verjetno okoli 40 na uro. Zaradi opazovanja lepe okolice nisem opazil, da se je podlaga, po kateri sem vozil, spremenila. Iz lepega in trdega makadama na makadamsko pot, ki so jo pred kratkim utrjevali z nasipavanjem. Sprednje kolo mi je začelo poplesovati, krmilo pa opletati. Stisnil sem sklopko in ga poskusil umiriti, a je bilo opletanje močnejše, kot sem pričakoval. Tik pred padcem je kolo zavilo močneje desno, nato pa močneje levo in znašla sva se na tleh. Nikomur nič hudega, bočni ščitniki so svoje delo opravili več kot odlično.

 

Padec je bil najverjetneje posledica moje neizkušenosti. Po neasfaltiranih poteh imam prevoženih mogoče kakšnih 10 km, torej ravno toliko, da je nekaj. Podobno rahlo opletanje sem enkrat že doživel, a se je kolo umirilo, ko sem vstal. Tokrat mi to ni uspelo. Zanima me torej, kaj sem naredil narobe oziroma kako je treba reagirati v takih situacijah, da umiriš sprednje kolo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leteči

Prej kot z zaviranjem boš kolo umiril z konkretnim pospeševanjem in prenosom teže nazaj.

Edited by Leteči

Share this post


Link to post
Share on other sites
zanski18

Na "moji" lokalni offroad trasi, je v enem odseku posut pesek na precej debelo (10cm) tega peska je 2x po 30m.

Na zacetku sem se vbistvu ustavil skoraj in pocasi zapeljal ces, sedaj pa dam zraven precej plina in se pomaknem cist nazaj (kot endurasi preckajo naprimer vodo). Kljub hitro 80kmh ne padem. Prej pa me je pri 10km vlacilo sem ter tja, da sem mislil da bom na tleh.

poskusi

Share this post


Link to post
Share on other sites
FLY

Kot pravi kolega je na terenu v kriznih trenutkih praviloma bolje dodati gas kot ga vzeti,ne tikat sklopke,sploh pa ne prednje bremze.

Pokrajino naj občuduje tvoja draga,ti raje glej cesto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pervy

Vse je že povedano, sprednje kolo se ti je vdrlo. Če bi al gas bi "splaval" ven in umiril motor, z sklopko pa si ga še bolj zaril noter in ti ga je zagrabilo.

 

Vzami kolo ali moped (nekaj lahkega) in idi to situacijo trenirat na kak globok makedam, da ti pride v podzavest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
urkoman

v pesku in klancu navzdol uporabljam samo zadnjo bremzo,avtomatsko se telo in teza pomakne nazaj.

ce si prepocasen se raje ustavi,sicer pa vec gasa,dobil bos obcutek za vrtenje zadnje gume in ravnotezje.

v pesku in klancu navzdol uporabljam samo zadnjo bremzo,avtomatsko se telo in teza pomakne nazaj.

ce si prepocasen se raje ustavi,sicer pa vec gasa,dobil bos obcutek za vrtenje zadnje gume in ravnotezje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kiri

Zanimivo. Zdaj, ko razmišljam, mi je dejansko logično to. Tudi z biciklom sem bil že v taki situaciji in reševal in rešil tako, da sem še bolj zagonil. Ampak je malo drugače, če to izvajaš pri majhni hitrosti z biciklom, ki ima 5 % teže motorja in dosti manj moči :)

 

Ampak v tistem trenutku sem avtomatsko reagiral tako, kot so mi razlagali na tečaju varne vožnje, da ob nepredvidenih situacijah stisneš sklopko, ne zaviraš in z manevriranjem poskušaš rešiti situacijo. Mi je pa jasno, da tisto velja za asfalt, ne pa za mehko podlago. Hvala vsem za nasvete.

Share this post


Link to post
Share on other sites
motofrik

Glej... si pač doživel praktično lekcijo. In se nekaj naučil. Ko sem imel prvega BMW, sem tudi na parkirišču zavijal in zaviral s sprednjo zavoro. Logično, sledil je padec, -zdrs prednjega kolesa. Šola pač.

Spet drugič grem v službo z motorjem, v supergah. Med vožnjo sem nekako' uspel' zanko vezalk spraviti okoli vzvoda menjalnika. Tik preden sem se ustavil, hočem dati nogo s stopalk... :eek: ni šlo. Pogledam, kaj je... in na vso moč brcnem na stran, da se vezalka utrga. Od tedaj nikoli z obutvijo na vezalke na motor. Oziroma, samo z motorističnimi, ki imajo preko vezalk širok pas z ježkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
moto rider

Kiri

Vzemi si čas, izberi si kakšnega "starega norca" in se odpravita na kavo.... To je vsa umetnost! Kapiraš, ne...?!! :O:hmm: :yes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dr_Jakob

Največja napaka, kar si jo naredil je, da si to napisal na forum.  :ninja: 

NIKOLI ne priznaj :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kölm

Išče se "stari norec" v MS ali okolici :)

 

Žal ustrezam samo enemu kriteriju.

Edited by Kölm

Share this post


Link to post
Share on other sites
FLY

Kiri

Vzemi si čas, izberi si kakšnega "starega norca" in se odpravita na kavo.... To je vsa umetnost! Kapiraš, ne...?!! :O:hmm: :yes:

malo sem v dvomih,po S .Freudu je treba pustit bajkerje pri miru,že samo če so stari

post-1419-0-29727900-1395688592_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
moto rider

Ne vem kaj zdej še razpravljate, Leteči mu je odgovoril kratko in jedrnato "prenos teže nazaj in gas"

 

To za mojstra ki se zna peljat po zadnjem in sprednjem kolesu ni problem. Možak pa pravi, da rabi najprej teoretična "navodila," potem šele po gasu!

Po moje bi mu znal še najbolje odgovoriti Jorge iz izkušenj zadnje dirke... :hmm: :yes: :010

Edited by moto rider

Share this post


Link to post
Share on other sites
thumper

Včeraj sem doživel krst - takega s padcem. Z V-stromom in sopotnico na zadnjem sedežu sem se peljal po lepi makadamski poti. Hitrost ni bila pretirano visoka...verjetno okoli 40 na uro. Zaradi opazovanja lepe okolice nisem opazil, da se je podlaga, po kateri sem vozil, spremenila. Iz lepega in trdega makadama na makadamsko pot, ki so jo pred kratkim utrjevali z nasipavanjem. Sprednje kolo mi je začelo poplesovati, krmilo pa opletati. Stisnil sem sklopko in ga poskusil umiriti, a je bilo opletanje močnejše, kot sem pričakoval. Tik pred padcem je kolo zavilo močneje desno, nato pa močneje levo in znašla sva se na tleh. Nikomur nič hudega, bočni ščitniki so svoje delo opravili več kot odlično.

 

Padec je bil najverjetneje posledica moje neizkušenosti. Po neasfaltiranih poteh imam prevoženih mogoče kakšnih 10 km, torej ravno toliko, da je nekaj. Podobno rahlo opletanje sem enkrat že doživel, a se je kolo umirilo, ko sem vstal. Tokrat mi to ni uspelo. Zanima me torej, kaj sem naredil narobe oziroma kako je treba reagirati v takih situacijah, da umiriš sprednje kolo?

 

 

Kot pravi kolega je na terenu v kriznih trenutkih praviloma bolje dodati gas kot ga vzeti,ne tikat sklopke,sploh pa ne prednje bremze.

Pokrajino naj občuduje tvoja draga,ti raje glej cesto.

če prebereš samo povdarjene stavke sledi :

ne reče se neizkušenost ampak nepozornost .... če mislita gledat naravo si vzemita šotor s sabo - po lahkem jutranjem je dan lepši ..  :grim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kiri

Hvala za vse nasvete. Imam pa še eno vprašanje. Glede na to, da je rešitev te težave gas...kako potem v takem recimo zvoziš ovinek? Predpostavimo, da bi bila taka pot dolga 500m in bi vmes imel oster ovinek?

Share this post


Link to post
Share on other sites
c00L3r

Ni preprostega odgovora na tvoje vprašanje. Vse je povezano z razporeditvijo teže. Prva stvar v taki situaciji je, da moraš stat na stopalkah in tako "lovit" ravnotežje. Ko sediš na motorju, kar je tipično za cestno vožnjo, računaš na oprijem sprednje gume, da zvoziš ovinek. Na spolzki podlagi, pa boš vozil ovinek z nagibom in prenosom teže na zunanjo stran motocikla.

Mogoče se sliši malo čudno. Zato, pa si poglej kak video dual sport vožnje, ali pa vprašaj koga, ki to počne, da ti razloži osnove. Za teorijo pa pride praksa, ki jo boš moral sam trenirat, da ti pride v podzavest. Najlepše je vadit na makadamu (npr. na potkah ob avtocestah), preden greš v blato ali pesek.

V tujini se ponujajo treningi vožnje po terenu. Predvsem BMW ima to organizirano marsikje. Pri nas pa ne vem.

Pa nisem jaz nikakor expert vožnje po terenu :D Sem pa na prejšnjem XT 600 prevozil tudi nekaj km po gozdu (kar je baje zdaj prepovedano), makadamskih in poljskih poteh.

Da ti pa kdaj pade (pri nizki hitrosti) endura na tla, pa tudi ni konec sveta. To je samo izkušnja za naslednjič :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bambi61

Še nikoli "nisn vido" da bi se kdo naučil vozit motor (ali karkoli drugega) po opisnem tečaju! Tak da je meni vse skupaj smešno v stilu je šla balanca za 28* v levo pa za 43* v desno pa ...??'

Daš puni gas pa pred ovinkom dol skoči če te je strah! To je moj nasvet!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kiri

c00l3r hvala... iščem tisti video/dokumentarec, pa si ga bom ogledal. Ko ga kje najdem :)

 

bambi61 ne pričakujem, da se bom naučil vozit iz pisanja po forumu. Preden se naslednjič spravim na motor bi pa rad vedel in razumel, kaj sem naredil nazadnje narobe, da lahko potem to popravljam. Dokler mi nekdo ni povedal, da moram pogled usmerjat tja, kamor se hočem peljati, tudi tega nisem vedel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
FLY

Hvala za vse nasvete. Imam pa še eno vprašanje. Glede na to, da je rešitev te težave gas...kako potem v takem recimo zvoziš ovinek? Predpostavimo, da bi bila taka pot dolga 500m in bi vmes imel oster ovinek?

Bojim se,da ne upoštevaš nekaj zelo važnih zadev.Tudi ko boš naštudiral terensko vožnjo v nulo,jo izpilil na terenu (idealen kak LC4 ipd) bo z v štromom in cestnimi gumami na sipkem terenu (bog ne daj kaki travci ali blatu)sranje  blizu.

Po lepem makadamu se da vsaj za silo z vsakim motorjem.Na debelem sipkem nanosu,luknjah oz. tenkem sipkem nanosu na trdi podlagi pa je doma samo prava endura .Pomaga nizka teža, dobri amortizerji predvsem pa PRAVE GUME.

Sopotnice zadaj pa na delikatnem terenu ne bi privoščil niti Stanovniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
trebor

Sem se z R1 vozil po gozdnih poteh, cestnih gradbiščih z grobim peskom in tudi po navadnem makadamu. Povsod se je dalo lepo in tudi hitro vozit, sem pa bil vedno pozoren na podlago, da me ne bi kje presenetil kakšen globji pesek in me skipal. Pa tudi pred ovinki sem malo zmanjšal hitrost, da ne bi po nepotrebnem izzival usode. Če je dokaj dobro utrjena podlaga, se da vozit tudi blizu stotke, drugače pa bolj počasi, previdno in občasno tudi stoje.

Saj ne znam niti povedat, kako vozim, grem vedno na občutek, priznam pa, da nisem ekspert.

 

 

LP Robert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Zadnje objave na forumu

    • krucymucy
      Kawasaki je obelodanil specifikacije njihovega prototipa. 220kg, 10kW, domet 100km.  Ne vem na kaksnih substancah so, ker to je smesno. Zero SR/F ima pri isti tezi 2x domet, 7x moc.  Energica je tezja a ima 107kW motor in 21.5kWh baterijo. 
    • bobi1001
    • ukica
      Tudi vse 2013+ nimajo abs-a.    Neki hudega problema naredit 500km jaz osebno nimam.. motor gre, mogoce ga je treba mickn bolj navijat kot V2. Stopalke so zelo sportno postavljene, tudi balanca je nizja ter ozja od prejsnih modelov.  Glede sopotnice nevem, ker imam zadi od rsv4 zadek, ter dol pobrane tacke..  Spraseval si glede servisa ter ventilov.. ja ventile je treba gledat(glede na servisno na 20k km), servisna podpora je v pizdi. Jaz osebno svojo ze 3 zaporedno aprilijo vozim v SMK(pozimi ko ima cas sraufat tole eksotiko ), vendar kar veliko izkusenj s sraufanjem tega ima tudi @marincspeedshop  Jaz bom mogoce prodal svojo, ce kupim dirkalca... in bo “kriza” po denarju  
    • Grut
      voc vrong vid ju ... 
    • Loba
      Segment športnih "SUV"-ov se povečuje, itak da končni izdelek ne bo tako futurističen, ko bodo dodali vso potrebno civilizacijo na motor, ampak zgleda tudi meni hudo ! to bo ene 210 kg? , cca 150 PS ? a je kdo že kaj več našel na netu?   
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!