Skoči na vsebino

Priporočene objave

Objavljeno

Prav gotovo nimamo vsi enakih tehnik zaviranja in tudi ni le ena tehnika prava.

Nekateri zavirajo le s prednjo, drugi z obema, nekateri zavirajo v ovinku, nekateri se tega izogibajo.

Več ali manj smo vsi samouki in zato verjetno obstanemo na neki točki, ne zavedajujoč se, da marsikaj zamujamo.

 

Sam prakticiram tudi zaviranje v ovinku in šele zdaj sem naključno prebral, da sem pravzaprav celo nazadoval v znanju.

 

Gre za to, da pred FZ1 precej let nisem imel motorja. Prej sem pa zamenjal in izkusil vse od mopeda do težjih motorjev. 

 

Včasih sem obvezno vedno zaviral z obema. Večkrat se je zgodilo, da je zadnje kolo kar pometalo okrog sebe.

 

Zdaj zaviram le s sprednjo in le, če je res kriza noga skoči tudi na zadnjo. K sreči je občutek za zadnjo obstal in nimam težav s predoziranjem.

 

In zakaj sem nazadoval? Prebral sem, da zaviranje v ovinku z zadnjo zavoro motorju pomaga v ovinek, zaviranje s sprednjo ga pa dviguje. Ma logično. Zdaj vem, da sem to tehniko menjavanja in doziranja prednja- zadnja nekoč že nezavedno obvladal.

 

Gre za to, da tudi, če ne prakticiramo zaviranja v ovinku, se nam včasih zgodi, da smo prehitri. Če smo le malo prehitri, nam zadnja zavora lepo pomaga izpeljat ovinek, če smo srednje prehitri, zaviramo na obe, če pa občutno prehitri pa z zaviranjem na prvo, kar nas postavlja pokonci in zato lahko še močneje zaviramo...in izpeljemo saj veste kako... Tako pravi teorija... v praksi je pa lahko tudi graben.

 

Teorija tudi pravi, da na splošno (ne v ovinku) pričnemo zaviranje najprej z zadnjo (da se teža počasi prenaša naprej) in šele kasneje tudi s sprednjo, na koncu, ko se teža popolnoma prenese na prednje kolo pa zadnjo opustimo. Kaj vem, s tem se pa ravno ne strinjam, ker po moje ni časa za te manevre... ali pa... saj gre lahko le za kratek zamik???

 

 

 

Objavljeno

Zanimiva tema okrog zaviranja je tole ja. Šele po prebranem postu sm mal razmišljal , kako pa jaz zaviram in sem prišel do spoznanja da niti nisem tolk pozoren ali sta obe ali je samo prva. Očitno bo treba mal bl pozorno spremljat tole naslednič.

Objavljeno

Pri normalnem zaviranju zaviram samo z motorjem (odvzem plina, ali prestava nižje, dvovaljnik ima kar konkreten pojemek) z obema zavorama (usklajeno) pa se le ustavim.

Sicer z obema zavorama.

 

V ovinku pa če je kdaj potrebno, samo z zadnjo (znana tehnika).

Objavljeno

Tako na cesti kot na pisti v pretežni meri uporabljam samo prvo zavoro..

 

Na cesti zadnjo uporabljam le občasno, ko zmanjšujem hitrost pred kakšnim semaforjem ali kadar iz kakršnega koli razloga držim balanco samo z levo roko. Prav tako instinktivno pristisnem na zadnjo zavoro tudi v tistih najbolj kritičnih situacijah. K sreči imam zgleda toliko občutka, da noga sama malo popusti pritisk na stopalki, ko začne zadnje kolo blokirat, tako da do sedaj na srečo še nisem imel težav z blokado zadnjega kolesa in izgube nadzora v takih situacijah.

 

Na pisti pa se zadnje bolj kot ne izogibam.. Sem se nekaj lotil, me je ene dvakrat zmetalo in sem nekako prišel do sklepa, da za moj nivo znanja in dirkaških sposobnosti ni neke potrebe, da se zajebavam še s tem. Na pistah, ki jih nimam "naštudiranih" je ogromno rezerv drugje, na tistih kjer se pa počutim malo bolj domače - npr. Marof, pa itak velikokrat pripeljem v ovinek po prvi, tako da zadnja bremza nima neke bistvene vloge. Čeprav naj bi uporaba le te preprečevala dvig motocikla na prvo gumo in ga vlekla k tlem.. Bom mogoče letos malo delal na tem, da vidim če se da bit kej bolj hiter, če se angažira še zadnjo bremzo :)

Objavljeno (popravljeno)

Pa še nekaj glede zaviranja v ovinku.. Bistveno vlogo pri tem igrajo gume. Določene gume ti motor pri zaviranju s prvo zavoro ful postavljajo pokonci, medtem ko kakšni drugi modeli omogočajo zelo nadzorovano in precej močno zaviranje v ovinku..

Popravljeno . Popravil Jure
Objavljeno

Pa še nekaj glede zaviranja v ovinku.. Bistveno vlogo pri tem igrajo gume. Določene gume ti motor pri zaviranju s prvo zavoro ful postavljajo pokonci, medtem ko kakšni drugi modeli omogočajo zelo nadzorovano in precej močno zaviranje v ovinku..

Po moje gre za obliko- profil gume. Moja sprednja je zdaj pri koncu in je obrabljena v trikotnik zaradi zaviranja v ovinkih. Prav zoprno je, ker se motor postavlja pokonci in je treba balanco full glihat naravnost.

Objavljeno

Ne poznam zadnje zavore že ene 8 let :grrr

Objavljeno

Pri meni zato poskrbi računalnik v povezavi z nastavljivo obremenitve (eden,eden+prtljaga ali dva na motorju) in z delno integriranim zavornim sistemom  !

Objavljeno

Ne poznam zadnje zavore že ene 8 let :grrr

Hmm, kaj pa v dežju???

Bi rekel, da takrat doziram pol/pol.

Objavljeno

Mam takšen sistem kot bremzer samo bolj izpopolnjen,za to skrbi računalnik!

Objavljeno

Mam takšen sistem kot bremzer samo bolj izpopolnjen,za to skrbi računalnik!

Bi me zelo zanimale izboljšave na tvojem motorju ! !

Objavljeno (popravljeno)

Vedno in povsod obe in vedno zaviram tik pred zdajci pa takrat na polno  :D  Ponavadi vse zaviranje opravim pred oziroma tik ob vztopu v ovinek kdaj pa tud kej malega z zadnjo zavoro popravim v ovinku če sem prehiter :D

Popravljeno . Popravil ludiluka
Objavljeno

Js tudi z obema, pa ce gre prehitr v ovinek z zadnjo v ovinku.....

Objavljeno

motom, nekaj te bo koštalo, ampak pojdi na Vransko, pa ti bodo mojstri povedali, kako se stvari streže, ker tule so eni že malo prepolni samega sebe.

Objavljeno

Kdo je pa poln sebe? Človek je vprašal še druge kako bremzajo in vsak pove svoje? A je kdo pametoval kaj?

 

No pa da še jaz odgovorim, bremzam večinoma samo s sprednjo, zadnjo pa uporabljam na makedamu, če je mokro, ali pa če se res počasi približujem semaforju, lih tolko da pomagam bremzati motorju.

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

motom, nekaj te bo koštalo, ampak pojdi na Vransko, pa ti bodo mojstri povedali, kako se stvari streže, ker tule so eni že malo prepolni samega sebe.

Večkrat se omenja Vransko.... pa me zanima je kdo, ki bi lahko iz lastnih izkušenj opisal kaj so ga naučili na Vranskem?

Objavljeno

Bremzer preberi si malo o noviteti MSC na KTM pa boš videl kje so naprednejši kot na tvojem super duper motorju,ki ma že zastarel integralni sistem zavor :grim

Objavljeno

...a motor ima tut zadnjo bremzo  :huh: .... jest sem pa mislil, da je to kot pomožna zavora - kot ročna zavora pri avtu  :eek:

 

..  :D.... kot so napisali fantje:

imam dvovaljnika in vlogo zadnje zavore opravlja sama mašina... tko da zadnje zavore ne uporabljam. Uporabljam, če je na kakem dovozu pesek /makadam...itd. .... v ostrih serpentinah pri vožnji navzdol... in pa v kaki "kritični situaciji" sem tudi že stisnil tazadnjo- bremzo, mislilm...

Objavljeno

jaz pri dinamični vožnji praktično vedno zaviram z obema zavorama.

v normalni vožnji največkrat zadostuje, tako kot piše snecer, zaviranje zgolj z agregatom, z zavorama pa se le dokončno ustaviš.

korekcije v zavoju izvajam le z zadnjo zavoro.

včasih s pritiskom na zadnjo zavoro v ovinku tudi preverim stopnjo oprijema. če me povratni sunki abs-a požgečkajo vem da sem blizu grmovja malin... :)

 

glede zbijanja občutno prevelike hitrosti pred podcenjenim ovinkom se držim nasveta iz magisterija vožnje motocikla...

podaljšano zaviranje na 100% a s pokonci postavljenim motorjem, katerega nato na silo odrolaš skozi ovinek.

 

t.i. "traction circle" še kako velja, sploh ko sta od vrtenja kolesa odvisna ravnotežje in stabilnost...

  • Všeč mi je 3
Objavljeno

V večini primerov le sprednja zavora. Sicer sistem sam poskrbi za delno vklapljanje tudi zadnje zavore.

Zadnjo v kombinaciji s sprednjo uporabljam le pri polno obremenjenem motorju 2 + prtljaga in še to le na izredno strmih spustih ( vršič - recimo )

Pa seveda v mokrem tudi le sprednja zavora, sicer pa zaupam ABS sistemu.

V zavojih ne zaviram, vse pošlihtam pred vstopom v zavoj.

Objavljeno

V CVV učijo takole:

 

Pri zmanjševanju hitrosti je v bistvu prav vseeno kako to dosežemo... s prednjo, zadnjo, kombinirano...

 

Pri zaviranju v sili pa z ABS preprosto NA POLNO  stisneš obe bremzi + kuplongo ...in "razmišljanje" namesto tebe opravi elektronika...

 

Mojstri tudi praktično pokažejo razliko (3 policisti se peljejo istočasno in vsak drugače zavira: eden samo s sprednjo, eden z zadnjo eden z obema) - Razlika je prav neverjetna!

 

Mojstri tudi poudarijo, da na velikih, težkoh čoperjih in potovaljnikih (GW, Harley...) ima pomembnejšo vlogo zadnja zavora - kar opažam tudi sam, da je sprednja samo za upočasnjevanje...

 

Mojstri tudi zelo nazorno zavržejo vsako debato o tem, da se "tisti ki zna" brez ABS ustavi hitreje - kar je samo tipična gostilniška "raca" in preprosto NI MOŽNO in ne drži... Lahko tudi pojasnim zakaj...

 

Brez ABS tudi pri zaviranju v sili stisnemo kuplongo do konca, potem pač z veliko občutka držimo zavori na meji, tik pred blokiranjem...

 

Tolk na kratko o tem kaj učijo...

Objavljeno

CBS, torej obe. Samo prednja le za rahlo zmanjševanje hitrosti.

Objavljeno (popravljeno)

Večkrat se omenja Vransko.... pa me zanima je kdo, ki bi lahko iz lastnih izkušenj opisal kaj so ga naučili na Vranskem?

 

Bil na Vranskem na šoli dobre vožnje, pa tudi na nekaterih drugih. Žal so bili povsod večinoma le enduraši, naked in potovalniki, plastike in drekpumparjev na žalost le za vzorec.

Obisk vam toplo priporočam, predvsem kar se tiče tehnike zaviranja, pa vožnje v ovinkih pri nizkih hitrostih, pa še marsikaj bi se našlo. Priznam, da sem se naučil marsikaj novega, pa že dooolgo let vozim motorje.

Opisati pa se tega skoraj ne da, moraš videti in potem probati sam. Res se splača.

Popravljeno . Popravil andi1
  • Všeč mi je 3

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!