Skoči na vsebino

Tehnika vožnje - nagib v ovinkih, speljevanje, uporabe zavor.. itd


Priporočene objave

Objavljeno
3 hours ago, Joker said:

Bil je GSA in so morali samo enkrat tankat... :lol1:

ja je bil brez kufru….te majn žre…mi bomo mel vse kufre gor…pa “kramparce”…in sudije v ovinkih, da jo ne bi ker po bližnici čez livado vžgal…🤷🏼‍♂️😆

  • 2 tedne pozneje...
Objavljeno

Že večkrat prežvečeno, ampak vedno se da še kaj izboljšat...

Tule je govora o zaviranju in kako ga izboljšati...

 

Objavljeno
Ob 31. 5. 2022 ob 10:09, MiNa pravi:

Že večkrat prežvečeno, ampak vedno se da še kaj izboljšat...

Tule je govora o zaviranju in kako ga izboljšati...

 

kljub vsemu žvečenju #brejking pojta in brejking distance" moram dodati.

In izhajam iz treh meni lastnih predpostavk, s katerimi se dnevno soočam.

DA. v teoriji so razdalje zlo podobne torej avto vs motorno kolo vs lahko tovorno vozilo. (maximalno oziroma polno zaviranje)

V prakasi (vsaj moji) je pa nekako takole: 1. veliko pomeni reakcijski čas, 2. kako je grizenje zavor, torej čimprejšnji močen pojemek, 3. prvi pojemek/teža vozila, 4. predvidevanje, 5. elektronska pomoč, 6. tovor

 

Pa grem po vrsti:

1. reakcijski čas. Motor ima prekleto dober reakcijski čas, v kolikor imaš vsaj dva prsta konstantno na zavori. Z nogo niti približno enako hitro ne premaknem pozicije "pedalo za plin/zavora" kot lahko to dosežem na motorju.

2. se bom obesil na faking kombi, kateri mi zamuja , kar pomeni da moram stisniti vsaj pol hoda pedala, da kaj prime (teže tovora nisem upošteval), avto recimo da deluje premosorazmerno z motorjem

3.  prvi pojemek vezan na težo vozila in odpuščanja plina. Motorji imajo neprimerno boljši pojemek, saj je mnogo manj mase ko spustiš gas in brez uporabe zavor. Tule nisem upošteval niti tipa agregata niti engine breaking. Definitivno pa ima motr hudo prednost napram vozilu ali tovornemu vozilu, ko spustiš plin. Mnogo prej se ustavi in mnogo večji je začetni pojemek. Bognedaj da dodam težo, torej 4 osebe v avtu 1500kg v lahkem tovornem vozilu, Žal je podobno na motorju ob dveh osebah in treh kovčkih.

4. največ predvidevanja in šparanja zavor je na lahkem tovornem vozilu. Takrat moram in se mora pazit, saj je bolje prilagajat hitrost z gibanjem prometa, kot pa nabijat zavore ob idiotih, ki na AC skačejo pri 90kh/h pred tebe ko voziš 130. Pri osebnem avtomobilu in dobrih zavorah je največ ležernosti in s tem tudi "slabše pazljivosti" saj je možno situacijo popravljat ali korigirat bp, medtem ko je pri motorju (vsaj pri meni) aktivna vožnja s 100% pripravljenostjo in še prej izvedem manevre prilagajanja. Običajno (pa čeprav nažigam) rabim ob predpostavki "predvidevanja" v glavnem samo spuščati gas s skoraj nič zaviranja. Zakaj, beri točko 3

5. elektronska pomoč v sili (BAS in podobne kratice) definitivno ob zamujeni reakciji dajajo prednost osebnemu vozilu

6. tovor, kar marsikdo, ki naredi podoben video nikakr ne upošteva je dejavnik, ki faktor zavorne razdalje lahko goni u pizdumaternu ali po domače dvigne za 50-100%. Ni ista muzika zavirat z osnovno težo na mopedu (beri samo šofer), v avtu (beri voznik) ali kombiju (beri prazen tovorni prostor) kot pa na motorju z vsemi kovčki in dvemi osebami, avtomobilu s polnim prtljažnikom in štirimi osebami ter kombiju s 1500kg tovora. 

 

 

 

 

  • 2 mesecev pozneje...
Objavljeno

Pozdravljeni, zdaj ko sem dobil vec samozavesti za nagibanje opazam, da prednja in zadnja guma nista enakomerno obrabljeni. Na sliki je Dunlop Roadsmart III, zdaj imam pa Pirelli Angel GT in je zadeva ista. Zadnjo kolo se nagne bolj do roba, kot prednje. Je to normalno ali bi bilo mogoce potrebno prilagoditi vzmetenje (na zalost je samo preload zadnjega amortizerja nastavljiv)? Mozno jo tudi da zadnje kolo zdrsuje, ko pospesujem iz ovinka ampak nekak dvomim, ker tega ne cutim, ni ne vozim tako "divje".merged.thumb.jpg.311c825142beb3986dc4a508ab9841ff.jpg

  • Všeč mi je 2
  • Zmeden 1
Objavljeno

To je normalno in običajno pri skoraj vseh pnevmatikah.

Malo poglej kak kot ima rob zadnje pnevmatike in  pod kakim kotom se zaključi rob sprednje pnevmatike...

...in ne obremenjuj se s tem, koliko neobrabljenega roba imajo gume.

...če imaš narobe nastavljeno vzmetenje, se te nepravilnosti izražajo na profilu..

Objavljeno
pred 2 urami, Ragezor pravi:

Je to normalno ali bi bilo mogoce potrebno prilagoditi vzmetenje

To je normalno in se s tem ne obremenjuj preveč ... redko kero pnevmatiko sprednjo sem zvozil do roba na navadni cesti ... pa feltne si spuci :ras: 

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
3 hours ago, Ragezor said:

Je to normalno

Je normalno.

Kdaj si nazadnje verigo namazal z mastjo? Zgleda, da imaš več masti na feltni kot na verigi.

  • Všeč mi je 1
  • Haha 2
Objavljeno

...ekola....sem ravno snel dol prednjo pnevmatiko...pa sem jo poslikal, ko je ravno debata o tem...

 

 

Slick pnevmatika Bridgestone z moje "rejsmašine  :naughty:"....zvožena do konca na N. Marofu, kjer prednja pnevmatika precej trpi v zakljukanih ovinkih...in še vedno ni prišla do roba...pa mi verjemi, da je šlo skoraj "po ušesih"...s tem, da je tlak v p evmatiki malo nižji, kot za po cesti...

20220815_195140.thumb.jpg.13cc7986d349a759dbabb836b80235c9.jpg

...tko da prednji pnevmatiki vedno ostane 10-15mm nedotaknjenega roba, kar je popolnoma normalno.

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 1 uro, Zivnorc pravi:

...ekola....sem ravno snel dol prednjo pnevmatiko...pa sem jo poslikal, ko je ravno debata o tem...

s tem, da je tlak v p evmatiki malo nižji, kot za po cesti...

s prazno gumo vsi pridejo do roba :ras: 

 

Objavljeno
pred 23 minutami, maus pravi:

s prazno gumo vsi pridejo do roba :ras: 

 

.

 .. če pa že ne glih do roba, pa vsaj do malin 🤣🤣🤣

Objavljeno
pred eno uro, maus pravi:

s prazno gumo vsi pridejo do roba :ras: 

 

Tudi s kramparco k je skor kvadratna 🤣 20220816_114826_HDR.thumb.jpg.e8493508c5af7f6b1ad2981ffefafb5b.jpg

Neki časa gre..celo mal čez..pol gre pa po malinah 😁

  • 1 leto pozneje...
Objavljeno

Verjetno vas je velka večina naročena na njegov kanal...pa za tiste, ki tega ne vejo...vse lepo razloženo kaj in kako:

 

 

Objavljeno
pred 2 urami, Buschi pravi:

Verjetno vas je velka večina naročena na njegov kanal...pa za tiste, ki tega ne vejo...vse lepo razloženo kaj in kako:

 

 

2 x pogledaš in takoj polagat ... :P

 

Ride 15.7.2023-2.jpg

Objavljeno

Divjak...

Objavljeno
pred 13 urami, Buschi pravi:

Divjak...

Pa ni divjak, uno s kolenom je novo darsova fleksarca za brusit asfalt (vzdrževanje pa to...:naughty:)

  • 6 mesecev pozneje...
Objavljeno

Prjatla je zagrabila kriza srednjih let in je kupil 500 ccm MP3. Razen Tomosa prej ni vozil motorjev, zato je šel v šolo varne vožnje na Vransko. Nabit s teorijo se nam je pridružil na izletu do Paklenice. Vozil sem za njim in bilo je grozno. V ovinku motor porine stran od sebe, to pomeni, da on sedi precej vzravnano, motor pa nagne v ovinek. Trdi,  da so jih tako učili. Torej, videti je grozno in skegano z moto logiko. Na dveh ovinkih je šel precej čez črto, na srečo je bila cesta prazna.

Ni mi jasno  ali je on kaj narobe razumel, ali je tehnika vožnje na MP3 res taka?🤔

Objavljeno (popravljeno)
25 minutes ago, Igi Pop said:

Prjatla je zagrabila kriza srednjih let in je kupil 500 ccm MP3. Razen Tomosa prej ni vozil motorjev, zato je šel v šolo varne vožnje na Vransko. Nabit s teorijo se nam je pridružil na izletu do Paklenice. Vozil sem za njim in bilo je grozno. V ovinku motor porine stran od sebe, to pomeni, da on sedi precej vzravnano, motor pa nagne v ovinek. Trdi,  da so jih tako učili. Torej, videti je grozno in skegano z moto logiko. Na dveh ovinkih je šel precej čez črto, na srečo je bila cesta prazna.

Ni mi jasno  ali je on kaj narobe razumel, ali je tehnika vožnje na MP3 res taka?🤔

smešno, ampak ko brzina nekoliko pade, je ta tehnika dejansko OK. Podreš motor pod sabo in sediš na njemu. odkar nimam cestnega motorja, tole vsake tolko probam, za prelaze je super. Se pa ne znam "preprogramirat", da bi to vozil refleksno. Poskusi, priporočam. Prvie pol ure je grozno. 

 

Ps, mp3 ni motor. :D 

Popravljeno . Popravil Kugelschreiber
  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred eno uro, Igi Pop pravi:

Prjatla je zagrabila kriza srednjih let in je kupil 500 ccm MP3. Razen Tomosa prej ni vozil motorjev, zato je šel v šolo varne vožnje na Vransko. Nabit s teorijo se nam je pridružil na izletu do Paklenice. Vozil sem za njim in bilo je grozno. V ovinku motor porine stran od sebe, to pomeni, da on sedi precej vzravnano, motor pa nagne v ovinek. Trdi,  da so jih tako učili. Torej, videti je grozno in skegano z moto logiko. Na dveh ovinkih je šel precej čez črto, na srečo je bila cesta prazna.

Ni mi jasno  ali je on kaj narobe razumel, ali je tehnika vožnje na MP3 res taka?🤔

ne, tako jih budale učijo, al pa pozabijo poudarit, da je ta tehnika primerna za počasno vožnjo in serpentine, pa če hočeš na fotki dobro "ispasti" ko tačke ružiš :P

 

Objavljeno
pred 50 minutami, Kugelschreiber pravi:

smešno, ampak ko brzina nekoliko pade, je ta tehnika dejansko OK. Podreš motor pod sabo in sediš na njemu. odkar nimam cestnega motorja, tole vsake tolko probam, za prelaze je super. Se pa ne znam "preprogramirat", da bi to vozil refleksno. Poskusi, priporočam. Prvie pol ure je grozno. 

 

Ps, mp3 ni motor. :D 

prosim, ne se še ti preprogramirat. toliko vem in znam, da prenizek motor gre v maline, ko šponaš in porivaš motor počneš vse kar je najbolj narobe moč početi. Jebalotevranskoinvarnavožnja...

Ne spada sicer to v jadranko, bolj v "tehniko vožnje".

Predvidevam, da nihče na kravah, sportakih in podobno ne vozi "supermoto" stila (torej noga ven čimbolj naprej, motor skor podrt, ti pa pokonci), ker ni primeren motorju, pa tudi dvomim v znanje "carjev" polaganja.

Se pa strinjam MP3 je sesauc :P

Prav tako je smiselno in situaciji primerno če voziš po ZKP, ko gre počasi in rabiš mali rajdni krog pri nizki brzini porineš moped v ovinek, ti pa sediš pokončno.

Te neumnosti početi na jadranki, ko so hitrosti 70,80 ali čez v km/h je kretenizem.

ps. še mal še mal, pa jo začnemo drgnit, v obeh stilih, na šodru po "vransko" po cesti na ušes :D

 

Objavljeno
2 minutes ago, DAMI34 said:

prosim, ne se še ti preprogramirat. toliko vem in znam, da prenizek motor gre v maline, ko šponaš in porivaš motor počneš vse kar je najbolj narobe moč početi. Jebalotevranskoinvarnavožnja...

Ne spada sicer to v jadranko, bolj v "tehniko vožnje".

Predvidevam, da nihče na kravah, sportakih in podobno ne vozi "supermoto" stila, ker ni primeren motorju, pa tudi dvomim v znanje "carjev" polaganja.

Se pa strinjam MP3 je sesauc :P

Prav tako je smiselno in situaciji primerno če voziš po ZKP, ko gre počasi in rabiš mali rajdni krog pri nizki brzini porineš moped v ovinek, ti pa sediš pokončno.

Te neumnosti početi na jadranki, ko so hitrosti 70,80 ali čez v km/h je kretenizem.

Motor z rogovilo se na ta način pelje zelo lepo. Če maš zaresn motor, na klipone, ne. Na pokončno sedečih pač. Dejva se strinjat, da se ne strinjava.

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

aaaaaaaaaajoooooooooojjjj.....

  • Haha 1
Objavljeno

99% jadranskih ovinkov se odpelje v naslednjem stilu:

-desni ovinek, nagnemo glavo desno od krmila, torzo  temu sledi (ni potrebe po presedanju in kakršnem koli kolenčkanju, zelo pomembno je da gre pogled v iztek ovinka!!!!, pa ne bo neljubih presenečenj v stilu poljubljanja ograje, o fak se je ovinek zalomil, kaj sedaj, mama sej že porivam moped, mal me je strah dodatno porinit :D 

-levi ovinek, nagnemo glavo levo od krmila, torzo  temu sledi (ni potrebe po presedanju in kakršnem koli kolenčkanju), zelo pomembno je da gre pogled v iztek ovinka!!!!, pa ne bo neljubih presenečenj v stilu poljubljanja ograje, o fak se je ovinek zalomil, kaj sedaj, mama sej že porivam moped, mal me je strah dodatno porinit :D 

-pred levim ali desnim ovinkom je prekleto smiselno pregledat cel ovinek, torej od vhoda do izteka, da ni neljubih presenečenj.

-ne se bat zaviranja, če ste predolgi, lahko komot korigirate z zadnjo zavoro, kar motor porine bolj v ovinek (seveda predpostavljam da ste normalno vozili ne pa v angleškem stilu porivalca motorja). Vsa zaviranja se lahko vršijo tudi v ovinku, seveda ne na silo ampak mehko, pa se marsikaj lahko reši (kamen, sekalce ovinkov ter podobno)

-ne prehitevajte z vstopom v ovinek, namreč, kar opažam pri takih, ki radi tišijo, da jih mal zmede hitrost, ne vedo kje je prava točka zaviranja in ovinek vzemejo prehitro (začnejo prehitro zavijat), kar pomeni, da so pri izhodu iz ovinka predolgi  (velja za desni ovinek) posledično (sploh če se ovinek zalomi) malce kolovratijo po nasprotnem voznem pasu. (beri jih odnese čez črto)

lp jadrančko, ki ga vseeno včasih zrinejo z motorja, sam take situacije veljajo za bolj izjemne kot pravilo :P

ampak to sem zapisal, ker bi rad da so in smo vsi vedno celi, ter uživamo v lepotah jadranke

 

 

1502388_764397886963099_7706260253557310339_o.jpg

Objavljeno

Vransko je zakon :P za ukul stožcev, na jadranki jih pa ni :D

ps. sem pozabil pred dopisat, za wanabi sveznalce in udeležence tečajev, je moj nasvet absolutno brezvezen in nepotreben :P, tako da ga mirno preskočite

 

 

Objavljeno

Z Jadranke vsako leto ene dva "prideta" domov v "kišti" . Tistih, ki rabijo "samo" rešilca, se pa sploh ne šteje.

lp

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!