Skoči na vsebino

Yamaha XT 660 Z Tenere 2008


Priporočene objave

Objavljeno
Ob 16. 5. 2017 ob 10:20, BIF pravi:

Eno vprašanje lastnikom tenerejk...zanima me, kako (če sploh), v kakšnem časovnem obdobju približno odpirate , preglejujete, čistite....ali karkoli že počnete z temi blažilci v zadnjem kolesu. In pa na koliko jih (če jih) menjujete....sami ali pri mehaniku.

https://www.amazon.co.uk/cush-drive-rear-wheel-damper/dp/B008IEPI0M

Približno pri menjavi verige oziroma prej po potrebi  zamenjam, kontroliram seveda vsaj pri menjavi gum Tokrat sem jih nabavil na kettenmax-u za 20€...

Objavljeno (popravljeno)

Mal updejta kaj se je delalo na motorju zadnja dva meseca

bidon.jpg.e18043d30e23cf8856ca3081651798b2.jpg
Namesto stopalk za sovoznika sem montiral dva nosilca za dva bidona po 0.75l. Plastični nosilci se niso obnesli, poceni aluminjasti tudi ne, teli na sliki za 10€ pa zaenkrat držijo. Če ima kdo dva železna, pocinkana  jih kupim, takoj.

montiran_2.jpg.bea21b6aced7aa2271a71381c6f128e0.jpg

montiran_2.jpg.bea21b6aced7aa2271a71381c6f128e0.jpg

Bila je želja, denarnica pa prazna, kitajski lonci pa sila mamljivi, cena mislim. 
Ker mi noben ni bil pripravljen narediti krivin sem naročil krivine original od ARROW-a. Medtem sta iz daljne dežele prišla kitajčka za dobrh 70€ (na carini niso pogruntali, ker so zvito zapisali, da sta notri dva amortizerja za bicikl). Seveda zadeva ni klapala zaradi različnega fi-ja. Je bilo treba po rostfrej cev in do najbližjega servisa za avfspuhe da so ustrezno poširili. Tudi fedrčki. ki so prišli zraven niso klapali in sem naročil original Akrapovič, jeah. Kle nism šparu, hahaha

Vtisi: primerno glasni in zabasirani, moč in odzivnost motorja se je očitno povečala.
Glasnost v prostem teku se je zvišala iz 68db na 72db. Pri 4000 obratih iz 78db na 82db. Čeprav so razlike v številkah neznatne, je v praksi razlika v glasnosti ogromna. Sem pa tja si grem sam seb na jetra. Kvaliteti izdelave ni za oporekati v nobenem pogledu, presenečen.
Homologacija seveda ni mogoča za nas smrtnike!

Če bi si jih kdo zaželel jih ugodno prodam in takoj nabavim single Akrapoviča :-))

poviski.jpg.f1f678b4ebe5188233603f21b874961a.jpg

O 4 cm poviških iz Grčije sem že pisal. Sem pa sedaj dodal še ta stare 2.8cm, sedaj je belanca  povišana za 6.8 cm. Ma bi lahko bili še višji. Filing je pa fantastičen, sam še stojim, počutim se, ko za šankom, kontrola motorja na terenu še boljša, veliko boljša in samozavestnejša. Za povišek 2.8cm so zajle ok in predelave niso potrebne. Za 4cm je potrebo podaljšati zajlo za gas in hidravlično cev za zavore. Ko sem povišal na 6.8cm sem moral podaljšati še sklopko. 

sklopka_rocka.jpg.14247400a1f9f7e18eb751aab067dc48.jpg

Ko sem podaljševal zajlo za sklopko sem še montiral daljši vzvod sklopke na "bloku motorja" v upanju, na manjši odpor pri stiskanju sklopke z dvema prstoma. In nadgradnja je bila upravičena. Sklopka je vsaj za 30-40% mehkejša. Novi, daljši vzvod je iz Yamahe MT-07.
sklopka_mast.jpg.f964adfe5a7aa07e05c05159b6a90a86.jpg

Priporočam, da mastno namažete z mastjo, ker je zajla pod rahlim kotom in posredno rahlo drgne v tulec - slika spodaj.
sklopka_koncna.jpg.6ccf60ad507dee5febc49ca81413e81b.jpg

Blokiral sem tudi AIS, da sedaj ne poka več pri odvzemu plina. Sem pa tja sicer še poči, kar na nek način paše. Slike nimam. Sem pa zalepil luknjo v škatli za filter zraka. Kar z koščkom okrogle plastike, ki sem ga zasilikoniral z Kent-om na luknjo.

altrider_saddlebag.jpg.e30bb8d796472d44ad3b96021f276bfb.jpg    

V petek je iz Grcke priletela torba za partljago od Altriderja (saddlebag Coyote). Gre za podoben sistem, kot Giant loop z določenimi razlikami, ki pomoje opravičijo nakup. Prav tako je cena nekoliko nižja. Jih je pa oblikoval/dzajniral bivši tehnolog iz Giant loopa, ki je šel na svoje. Zadeva je robustna, kvalitetna in made in USA. Kako se obnese poročam v roku enega meseca.

Lepe dni in maks km, D

montiran_1.jpg

Popravljeno . Popravil Dimen
Objavljeno

Deluje že 4k km ;)

IMG_20170521_204828_865.jpg

Objavljeno (popravljeno)

Maš enako gretje ročk kot jaz, top izbira. Edini pesek v oči pri teh grelnih ročkah je priloženo sekundo lepilo. Meni se je super obnesel neostik.  Drži k pr norcih ob pravilni aplikaciji, seveda!l

Popravljeno . Popravil Dimen
Objavljeno

Meni jih je montiral trgovec pri nakupu zato ne vem z katerim lepilom jih je pritrdil. Ampak drżijo!

Objavljeno

meni tudi ne drži več :) 

Objavljeno
pred 24 minutami, The Lakl pravi:

Meni jih je montiral trgovec pri nakupu zato ne vem z katerim lepilom jih je pritrdil. Ampak drżijo!

Če ti bi jih montiral trgovec, ti bi že iz bilance odpadle. Na srečo jih je montiral serviser....dolgoletni motorist, ki hvala bogu ve s čem se zalepijo ročke....;)

Objavljeno

Deda mraz je pohitu al pa zamudu, ne vem. Na pragu je pustu:
feder_zadaj.JPG.01be6bd5a8f475a54f53bcec0a01b3f2.JPG

Ta nadgradnja je daleč največji game changer do zdej (tut cenovno). Tko k bereš po netu, drug motor. Prvi vtisi:
fuuuullllll več kontrole in stika s podlago; ga preveč poseda = nastaviš; ga mal zaziba na neravnini = nastaviš; ga zabije pri skoku = nastaviš; maš filing, da ne požira lukenj = nastaviš, ...
Več napišem po 1-2kkm. Prvi vtis je dober, zelo dober :-)

tacka.JPG.e73702cd3c53596b6b5ebd2132023a72.JPG

Bo kdo reku, da bi lahko sam naredil? Valda bi lahko, sam nikol ne bi bil tok seksi ;-)
Po pomoti sem naročil dva komada. Drugega prodam za 30€ s poštnino vred oz. predlagaj ceno in pošljem.
Ponudbe na ZS prosim.

Cena novega brez poštnine: https://www.off-the-road.de/en/XT-660Z/Bodywork/Side-stand-extension-XT-660Z-Tenere.html

Objavljeno

Dimen lepo si se lotil predelav.

Auspuh kitajc verjamem da trenutno zgleda fajn. Ga bo pa najbrž prej kot po 2 kkm "prepihalo" na spojih, volna bo zgorela. Potem ga bo treba razdret in sanirat. To narediš 2x, dobra volna ne bo poceni in nato roma v smeti.  Upam pa da se motim in da je vreden denarja. 

Btw bravo za TFX. Dobra izbira. :grupni:

 

 

 

 

Objavljeno (popravljeno)
7 hours ago, Ni3ous said:

..ga bo pa najbrž prej kot po 2 kkm "prepihalo"..

Prej al slej zagotovo. Do sedaj sem naredil dobre 3kkm, ker sem ga montiral že pred meseci. Izgleda pa še vedno kot iz škatle. Kako pa veš, da je volna zgorela al pa, da ga je prepihalo? 
Dopuščam možnost, da se je vse, kar pišeš že zgodilo pa nisem zaznal.

Popravljeno . Popravil Dimen
Objavljeno

Moje izkušnje z nastavljivimi amortizerji...imel sem Fox-e 4 kom na štirikolesniku v vrednosti 6.000eur.

ga preveč poseda= stopiš dol nastaviš...se pelješ 500m= stopiš dol in malo koregiraš,

ga malo zaziba na neravnini=stopiš dol popraviš...malo pelješ...spet stopiš dol in še malo popraviš

ga zabije pri skoku=nastaviš...dvakrat skočiš=pretrdo...malo nastaviš

ne požira lukenj=nastaviš...prideš na večjo luknjo=malo nastaviš...pelješ po večih zaporednih luknjaš=stopiš dol nastaviš...

...greš na drug teren....vse nastaviš ponovno...

...po treh mesecih ugotoviš, da je tak amortizer smiselen, če si Tim Gajser in ti zadevo nastavijo za vsako dirko posebaj, glede na teren, ker desetinke v krogu igrajo odločilno vlogo...

...ker veš da nisi Tim Gajser nastaviš na tovarniške nastavitve, prilagodiš sebe amortizerju in se voziš....brez nenehnega sestopanja in nastavljanja....

...pač moje izkušnje....

Objavljeno
pred eno uro, BIF pravi:

...ker veš da nisi Tim Gajser nastaviš na tovarniške nastavitve, prilagodiš sebe amortizerju in se voziš....brez nenehnega sestopanja in nastavljanja....

Jaz si bom dal oba motorja v osnovi nastavit na svojo težo (fedre) in stil/hitrost vožnje (dušenje). Od tu naprej pa res ni več kake filozofije - prilagodiš se motorju. Če je šlo do zdaj v stilu je kak je, bo šlo še naprej tako. Je pa res da stock vzmetenje na Tenerejki ni lih primerljivo z onim na KTM-u...

Objavljeno

Ja...pri ELKI in Fox-u te običajno povprašajo po teži, motorju in načinu vožnje...da je že osnovna nastavitev kar najbližje potrebam voznika. Detalje potem po potrebi nastaviš sam.

Vsaj tako je pri športnem (racing) vzmetenju za štiricikle. Je pa res, da na štiriciklu pač moraš nastavljat vse štiri amortizerje...pri motorju je eden, pa se ti mogoče ljubi to početi dalj časa.

Je pa športni amortizer zagotovo lep korak naprej za resnega voznika.

Objavljeno
On 27. 5. 2017 at 6:39 AM, Dimen said:

Prej al slej zagotovo. Do sedaj sem naredil dobre 3kkm, ker sem ga montiral že pred meseci. Izgleda pa še vedno kot iz škatle. Kako pa veš, da je volna zgorela al pa, da ga je prepihalo? 
Dopuščam možnost, da se je vse, kar pišeš že zgodilo pa nisem zaznal.

Tenerejka je veliko kobaturni enocilindraš, kar pomeni da "diha" v velikih sunkih skozi izpuh, kar pomeni večjo obremenitev lonca na spojih. Moj prvi aftermarket izpuh je bil predelava od Hyosunga in je zdržal pol sezone. Sicer sem ga parkrat saniral in ga uporabljal 2 sezone, vendar je praktično razpadel, na spojih je povsod prepihalo, kar se vidi po sajah na stikih spojev. Da o fake volni ne govorim, ker še Akrapovičeva zgori v par sezonah. Očitno je tole kar imaš vseeno kvalitetneje, ker bi se ti sicer že kej pokazalo po 3 kkm. Volna veš da je zgorela, ko se spremeni glas, postane glasnejši, ter tudi bolj "plehnat"  zvok. 

Objavljeno
14 minutes ago, Ni3ous said:

Tenerejka je veliko kobaturni enocilindraš, kar pomeni da "diha" v velikih sunkih skozi izpuh, kar pomeni večjo obremenitev lonca na spojih. Moj prvi aftermarket izpuh je bil predelava od Hyosunga in je zdržal pol sezone. Sicer sem ga parkrat saniral in ga uporabljal 2 sezone, vendar je praktično razpadel, na spojih je povsod prepihalo, kar se vidi po sajah na stikih spojev. Da o fake volni ne govorim, ker še Akrapovičeva zgori v par sezonah. Očitno je tole kar imaš vseeno kvalitetneje, ker bi se ti sicer že kej pokazalo po 3 kkm. Volna veš da je zgorela, ko se spremeni glas, postane glasnejši, ter tudi bolj "plehnat"  zvok. 

Hvala za obrazložitev. Mogoče pri meni nista pod tako "obremenitvijo" kot sicer, ker sta dva.
Sicer pa, 70€ za dva lonca je ugodno. Verjetno bi bilo smiselno naročiti dva vnaprej, za vsak slučaj, he he he

Počasi bo na števcu 20kkm in razmišljam o novi/rezervni verigi in zobniku. Kje nabavljate oz. kaj priporočate? 
Zobniškega razmerja ne bi spreminjal. Vnaprej hvala za info.
 

 

Objavljeno

Glede vzmetenja pa bi tudi lahko spet dizertirali...

Vidim da vzmetenje vsak dojema po svoje kar kaže predvsem na to da ima vsak svoj stil vožnje (agresivnost, hitrost, hard enduro, soft enduro, občutek...)

Zaradi različnih stilov so naše potrebe različne, nekateri lahko kupijo hud in drag amortizer ker mislijo da ga rabijo, ali pa je lahko nekdo pač gadget freak in mu je preprosto kul in je vseeno zadovoljen da ga ima. 

Kvaliteten amortizer pride do izraza res šele pri resnem vozniku, kot omenja BIF.  Nastavljat se da veliko stvari, ki potem bolje funkcionirajo v vseh pogojih, podlagah in terenih, kot pa bi funkcioniralo z stock amortizerjem, kjer se lahko štela samo prednapetost.   Pri dirkanju na progah na stotinke, pa bi blo treba štelat za vsako dirko posebej za fine tuning. Ampak mislim, da nas je tule 99% uporabnikov, ki imamo premalo znanja za res vrhunske nastavitve vsega kar en race amortizer omogoča in da bi to tut izkoristili v polni meri.  Nad je pa tu zagotovo večji % tistih ki kljub vsemu lahko izkoristijo prednosti takega amortizerja.  

Zase vem da rabim tak feder. In iz istega razloga imam narejeno tudi predelavo prednjega konca. Moj stil vožnje je zelo dinamičen in zelo endurance (več ur hitre vožnje brez ustavljanja). Original vzmetenje na tenerejki ni narejeno za tako vožnjo in se po dobre pol ure olje v vilicah in amortizerju zelo pregreje in povsem "odpove" - ne deluje več in sledi  to da spredaj samo nabija oz. zadaj odbija, kar ni več to to vse od užitka, dinamike in varnosti.  

Kdor se ne vozi tako na silo, da bi že izkusil kako je ko pregreješ olje v vzmetenju, bo težko izkoristil prednosti takega amortizerja. Vendar pa še vedno lahko izkoristi bogato opcijo nastavitev, kar dobro vpliva na vodljivost motorja, varnost in tudi udobje.

Vendar je še vedno veliko voznikov ki teh razlik pri vzmetenju ne opazi.

Na kratko: nekdo, ki vozi z 2 bara tlaka v gumah po asvaltu in po makadamu in pravi da je vseeno in se mu ne zdi potrebno spuščat tlak za terensko vožnjo na npr 1,6 bara, takemu odvetujem zapravljanje denarja za vzmetenje, ker ne bo ničesar opazil. 

 

 

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
4 minutes ago, Dimen said:

Hvala za obrazložitev. Mogoče pri meni nista pod tako "obremenitvijo" kot sicer, ker sta dva.
Sicer pa, 70€ za dva lonca je ugodno. Verjetno bi bilo smiselno naročiti dva vnaprej, za vsak slučaj, he he he

Počasi bo na števcu 20kkm in razmišljam o novi/rezervni verigi in zobniku. Kje nabavljate oz. kaj priporočate? 
Zobniškega razmerja ne bi spreminjal. Vnaprej hvala za info.
 

 

To je pa tudi velik point, na katerega nisem pomislil. Dva lonca 2x manjša obremenitev.  Kakorkoli, zgleda dobro in naj ti služita. 

Jaz nabavljam verige in zobnike pri Off the road. 

Objavljeno
pred 5 minutami, Ni3ous pravi:

Na kratko: nekdo, ki vozi z 2 bara tlaka v gumah po asvaltu in po makadamu in pravi da je vseeno in se mu ne zdi potrebno spuščat tlak za terensko vožnjo na npr 1,6 bara, takemu odvetujem zapravljanje denarja za vzmetenje, ker ne bo ničesar opazil. 

 

 

To podpišem. Če imam v čem resnično veliko izkušenj je to terenska vožnja...ampak tista res ta prava...ne 2km. makedamčka, pa kak lužica. Je pa res, da da so te izkušnje na 4kolesniku...vendar je v veliki meri princip enak kot z motorji (enduro, kros).

Tlak v pnevmatikah je ZELOOO pomemben. Mi smo večinoma vozili s tlakom v pnevmatikah okrog 0,4 bare...včasih 0,05 več ali manj...po težjih terenih pa 0,3 do 0,35bar-a. Morda se bo slišalo smešno....toda že 0,05bar-a je velikokrat igralo bistveno vlogo.

Tukaj dan Ni3ous-u popolnoma prav. Reno enduriranje zahteva poleg vsega ostalega v prvi vrsti tudi nadzor nad tlakom pnevmatik. Komur je to vseeno....temu tudi vzmetenje in fenci gume ne igrajo bistvene vloge.

Objavljeno

Soglašam z obema. Malo moti zapis v smislu, če ne puščaš gum potem je nadgradnja nesmiselna.
Pa vendar bi dodal, da sem se samo usedel na motor po menjavi fedra pa je bila razlika več kot očitna, da me čaka drugačna izkušnja. Bi jo zaznal vsak, tudi ta bolj cestno orientirani vozač. Po furi pa zagotovo. Hočem reči, osebno menjavo/nadgradnjo priporočam tudi ne preveč enduro usmerjenim moto entuziastom. Enostavno ne morš falit. Vsaj na tenerejki, ki ima resnično zanič tovarniško vzmetenje. To spoznaš šele, ko zamenjaš ali pa se usedeš na drug motor.

Nižji tlak v gumi omogoča boljši oprijem. 
Dobro nastavljen feder/amortizer tudi. Torej gre eno in drugo z roko v roki. Če oba faktorja združiš dobiš nekaj več.
Tlaka se večini ne da nižat, ker se jim ne da pumpat ali pa enostavno ne želijo tvegati defekta.
Osebno sem zadaj na 1.7 in spredaj na 1.6. Vozim tudi po cesti s takim tlakom BP.
Ne vem če bi si upal nižje, v puščavi pa zagotovo :)

Objavljeno
pred 1 minuto, Dimen pravi:

Soglašam z obema. Malo moti zapis v smislu, če ne puščaš gum potem je nadgradnja nesmiselna.

 

Mogoče malce narobe razumljeno. Spuščanje gum na terenu je nekako osnova...vse ostalo je nadgradnja.

Se pa strinjam s teboj, da je vsak vložek v vzmetenje in podobno dobra investicija. Hotel sem povedati...pa mislim da Ni3ous tudi nekaj takšnega....da je vprašanje, do kje je smiselno vložit denar v razmerju z dejanskim izkoristkom. In pa po mojem mnenju v kakšnega voznika se želiš v prihodnje razvijati. Jaz se zavedam da sem pri mojih 50-ih nekako zaključil z resnejšimi terenskimi izzivi, ker to prinaša tudi možnost poškodbe in vprašljivo rehabilitacijo. Čeprav moram priznati, da me skozi malo vleče, ko vidim kakšno vlako...tako da...v sredo menjam linearne tovarniške fedre za progresivne in to bo to kar se mojega vložka v vzmetenje tiče.

  • Všeč mi je 2
Objavljeno (popravljeno)

Iz lastnih izkušenj in kolikor sem prebral je progresivna vzmet nepredvidljiva. Kar je po svoje logično. Prvi del vzmeti (rečmo 20-30%) je bolj mehak nato pa progresivno začne trdota naraščati. Pri linearni vzmeti je potek vzmetenja zvezno/predvidljivo. Tekmovalne oz. profesionalne vzmeti niso progresivne. Tudi moja je sedaj linearna. 

Progresivne vzmeti so nekaj iz obeh svetov. Ponujajo udobje (LS) na cesti in kao "trdoto" (HS) na terenu. Na moji tenerejki so že bile nameščene progresivne vzmeti, pa sem šel z veseljem v menjavo. Ni to to! Pri meni sedaj ti dve nalogi v celoti opravlja amortizer ob podpori vzmeti. In tako mora biti. V resnici je amortizer najpomembnejši del vzmetenja, vzmet je zgolj podpora.

Za mehkobo na slabem makedamu (luknje) kjer nihajka dela kratke in hitre gibe skrbi Low speed compression (LS) - 32 nastavitev. Pri progresivni vzmeti to opravlja prvih 20-30% vzmeti.

Za skok ali grbino, ko se podvozje posede/nihajka naredi nenaden večji hod pa skrbi High speed compression (HS) - 32 nastavitev. Pri progresivni vzmeti to opravlja preostalih 70-80% vzmeti. Ko pogledaš progresivno vzmet se to lepo vidi. Glej primerjavo mojih vzmeti na sliki zgoraj - razlika je res minimalna, a je vidna.

Potem je tukaj še rebound in preload vzmeti. O tem pa kdaj drugič.

Osebno bi progresivne vzmeti odsvetoval! Ti posodim mojo za celo sezono, za testiranje BIF :-)
Če že, potem poglej vzmet od Ohlinsa in pelji k priznanemu mojstru, da prilagodi amortizer tvojim kilam.
Ohlins ima v ponudbi progresivnih vzmeti za vzorec! Verjetno zgolj zaradi konkurence.

TFX ima dober cenovni kompromis: https://www.off-the-road.de/en/XT-660Z/Suspension-wheels/OTR-TFX-Emulsions-shock-XT-660Z-Tenere-otr.html


p.s.
V četrtek jo peljem k Čarmanu, da narediva plan za sprednje vilice. Poročam o kvaliteti storitve.
 

Popravljeno . Popravil Dimen
  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Edina prava investicija je po moje menjava celotnih vilic, drugačen hod, debelina, fedre.

Objavljeno (popravljeno)
pred 2 urami, Dimen pravi:

...

Za mehkobo na slabem makedamu (luknje) kjer nihajka dela kratke in hitre gibe skrbi Low speed compression (LS) - 32 nastavitev. Pri progresivni vzmeti to opravlja prvih 20-30% vzmeti.

Za skok ali grbino, ko se podvozje posede/nihajka naredi nenaden večji hod pa skrbi High speed compression (HS) - 32 nastavitev. Pri progresivni vzmeti to opravlja preostalih 70-80% vzmeti. Ko pogledaš progresivno vzmet se to lepo vidi. Glej primerjavo mojih vzmeti na sliki zgoraj - razlika je res minimalna, a je vidna.

...

majhen popravek:

high in low speed compression sta tu zamenjana

udarne jame pobira high speed ostale valove pa low speed.

cestaki tam nekje po 2005 imajo kao nastavljivo, samo mojster Moss pravi, da ne deluje in je pustiti na tovarniških nastavitvah.

glede hoda:

prvi del hoda vzmetenja prevzema hidravlika dočim preostali del vzmet (vsaj pri cestakih je tako)

Primer:

premalo dušenja (compression)   prednji del motorja hitro "pade dol".

 

glede klikov:

odziv delovanja hidravlike ob premiku za en klik je premosorazmeren velikosti številke na računu za kupljeno opremo.

 

učil sem se od tegale mojstra (eden od videov na youtube-u)

 

Popravljeno . Popravil gsxf750

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!