Skoči na vsebino

Ciklistika (vse o padanju v ovinek, nagibanju, fiziki, lahkotnosti prelaganja, primerjave med modeli itd..)


Priporočene objave

Objavljeno
pred 2 urami, HyperJack pravi:

...

in je zato težišče postavljeno nižje, kar pri polaganju ovinkov pomeni, da motor z veliko manj naprezanja pade v ovinek in tudi spreminjanje smeri je veliko preprostejše. 

...

Ravno obratno; višje težišče pomeni lažje padanje v ovinek in tudi spreminjanje smeri je tako preprostejše. 

  • Hvala 2
Objavljeno
pred 30 minutami, Borutt pravi:

Ravno obratno; višje težišče pomeni lažje padanje v ovinek in tudi spreminjanje smeri je tako preprostejše. 

Nism bil nikoli dobr v fiziki, se pa zanašam vedno na filing. Tko da men je dobr filing. Motor se lepše in enostavnejše pelje v dvoje kot GS. Bomo videli ko bo namontiran še kakšen kufer.

Objavljeno (popravljeno)
9 minutes ago, HyperJack said:

Nism bil nikoli dobr v fiziki, se pa zanašam vedno na filing. Tko da men je dobr filing. Motor se lepše in enostavnejše pelje v dvoje kot GS. Bomo videli ko bo namontiran še kakšen kufer.

 

15 hours ago, ftp said:

Uravnoteženost. Tudi če je precej težji, pa naložiš še sopotnico, ta 3 polne kovčke, pa tank torbo, pa še kakšno vrečo na kufer, pa se še vedno pelješ kot sam na tracerju.

 

:lol1:

 

Popravljeno . Popravil Kugelschreiber
Objavljeno
pred 48 minutami, Borutt pravi:

Ravno obratno; višje težišče pomeni lažje padanje v ovinek in tudi spreminjanje smeri je tako preprostejše. 

Fizika ne podpira in zanika takšne teorije. Proizvajalci se torej zaman trudijo z čim nižjim težiščem, še posebej v motošportu.

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
1 hour ago, Borutt said:

Ravno obratno; višje težišče pomeni lažje padanje v ovinek in tudi spreminjanje smeri je tako preprostejše. 

Padanje da, pa poravnavanje? Oz. hitro menjanje smeri?

Vrtavka, kdaj je bolj stabilna? Ko je okrog obrnjena? 

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 2 urami, GucciSLO pravi:

Stari baje da nad 140.

 

enim niti nad 180 ne....

pred 35 minutami, HyperJack pravi:

Nism bil nikoli dobr v fiziki, se pa zanašam vedno na filing. Tko da men je dobr filing. Motor se lepše in enostavnejše pelje v dvoje kot GS. Bomo videli ko bo namontiran še kakšen kufer.

sicer nisem vozil prej drugega motorja, vendar imam res lepši občutek pri vožnji v dvoje kot sam....TRACER 2017...

Objavljeno (popravljeno)
pred 1 uro, HyperJack pravi:

Nism bil nikoli dobr v fiziki, se pa zanašam vedno na filing. Tko da men je dobr filing. Motor se lepše in enostavnejše pelje v dvoje kot GS. Bomo videli ko bo namontiran še kakšen kufer.

Nisem komentiral primerjavo med Tracerjem in geeesom, kjer lahko ti poveš, kaj ti bolj paše, ampak padanje motorja v ovinek v odvisnosti od višine težišča. Če ti bolj paše Tracer, si se prav odločil. Glavno, da ti uživaš. 

pred eno uro, Gonca pravi:

Fizika ne podpira in zanika takšne teorije. Proizvajalci se torej zaman trudijo z čim nižjim težiščem, še posebej v motošportu.

Si v veliki zmoti. 

Še napiši, kje se trudijo s čim nižjim težiščem. 

Popravljeno . Popravil Borutt
Objavljeno
pred eno uro, krucymucy pravi:

Padanje da, pa poravnavanje? Oz. hitro menjanje smeri?

Vrtavka, kdaj je bolj stabilna? Ko je okrog obrnjena? 

Tudi. Ker nizko težišče vztraja v pokončnem položaju. 

Kaj daje motorju stabilnost? Si že pozabil, kaj sem ti povedal? Kolesa. Vrteča kolesa. In višje težišče pomaga padanju v ovinek. Menda ne boš sedaj napisal, da se mučiš dvigniti motor iz ovinka. 

Objavljeno (popravljeno)
pred 3 urami, Borutt pravi:

Tudi. Ker nizko težišče vztraja v pokončnem položaju. 

Kaj daje motorju stabilnost? Si že pozabil, kaj sem ti povedal? Kolesa. Vrteča kolesa. In višje težišče pomaga padanju v ovinek. Menda ne boš sedaj napisal, da se mučiš dvigniti motor iz ovinka. 

Motor nima samo koles, ki so v bistvu žiroskopi, ampak ima vrteče dele tudi v agregatu in menjalniku in se obnašajo isto. Ročica v fiziki pravi, večji kot je vzvod manjša sila je potrebna. Nižje težišce / višje težišče - vzvod je daljši, sila ki je zato potrebna manjša / vzvod je krajši, sila ki je zato potrebna večja, napram vozniku seveda. Zato je težišče zelo pomenbno, ker motor nima samo koles. Tudi gorivo prispeva svoj delež, zato rezervoarje tlačijo pod sedež in še nižje.

Še bolj pomembno je skupno težišče motor + voznik, tukaj pa so športni motorji v veliki prednosti, ker voznik dejansko leži in zelo prispeva k nizkemu težišču. To pa se zelo pozna pri vodljivosti in seveda sili (lahkotnosti), ki je za vožnjo potrebna.

Popravljeno . Popravil Gonca
Objavljeno

1623638043_teie.png.a06cdb78af6a0a50ec7a2c157b7e5228.png

Za nagib nižjega težišča porabimo manjšo silo, pika. Tukaj se ne da debatirat, to je dejstvo.

Objavljeno

Sportaki imajo visje postavljen motor zaradi moznosti vecjega nagiba, kot pa npr.drekpumpe. Se pa zato sportak hitro prekucne cez prvo kolo, drekpumpa pa ne. Africa npr.je zelo visoka in zato ne mara hitrih zaporednih sprememb smeri.

Objavljeno
pred 22 minutami, Gonca pravi:

1623638043_teie.png.a06cdb78af6a0a50ec7a2c157b7e5228.png

Za nagib nižjega težišča porabimo manjšo silo, pika. Tukaj se ne da debatirat, to je dejstvo.

Uporabnik, resno si zgresil! Motor je spodaj fiksen in se zgornji del premika.  Vzvod ali rocica ali visina tezisca je fiksna spodaj (kjer se guma drzi ceste) Torej je crta od spodaj do nizjega tezisca krajsa kot crta do visjega tezisca. Ce je vzvod krajsi, potrebujes vec moci (ali dela). Cel vonik se nagne v ovinek, to je delo.   Kot cisto navaden pajsar: opres ga v tla in z daljsim vzdignes vec teze, aka opravis vec dela. S krajim vzvodom ne vzdignes vec kot z daljsim.  In pri motorjih je oporna tocka spodaj kje se guma drzi ceste. Okrog te tocke se nagina motor in/ali rocica tezisca. Ne okoli voznikove glave....

Samo tole razlozi: zakaj so vsi okretni in lahko vodljivi motorji visoki (z visokim skupnik teziscem, ker tudi masa voznika steje).  Um, ne ni treba... Milsim, da tule nimam vec kaj razlagati

Objavljeno
18 minutes ago, motom said:

Sportaki imajo visje postavljen motor zaradi moznosti vecjega nagiba, kot pa npr.drekpumpe. Se pa zato sportak hitro prekucne cez prvo kolo, drekpumpa pa ne. Africa npr.je zelo visoka in zato ne mara hitrih zaporednih sprememb smeri.

  Coper ima nizje tezisce in z tem krajso rocico, pa se tezki so, in relativno sibki... Ga bos zelo tezko spravil cez prvo kolo. Supermoto je visok,  bos zelo tezko res mocno zaviral, ker se bo motor postavil na prvo kolo. Bos pa z SM precej hitreje menjal smer kot pa z coperjem in sportakom, ki je nekje vmes. Africa twin  kljub visjemu teziscu ni narejena za hitro menjanje smeri, ima pac potovalno vzmetenje... To jo potem zmede pri hitrem zaporednem menjavanju smeri...   In tule lezi problem:  osnove niso komplicirane, variacije kot so vzmetenje, still voznje, ipd, ipd pa resno zakomplicirajo zadeve :P

 

Objavljeno
pred 4 urami, Gonca pravi:

Motor nima samo koles, ki so v bistvu žiroskopi, ampak ima vrteče dele tudi v agregatu in menjalniku in se obnašajo isto. Ročica v fiziki pravi, večji kot je vzvod manjša sila je potrebna. Nižje težišce / višje težišče - vzvod je daljši, sila ki je zato potrebna manjša / vzvod je krajši, sila ki je zato potrebna večja, napram vozniku seveda. Zato je težišče zelo pomenbno, ker motor nima samo koles. Tudi gorivo prispeva svoj delež, zato rezervoarje tlačijo pod sedež in še nižje.

Še bolj pomembno je skupno težišče motor + voznik, tukaj pa so športni motorji v veliki prednosti, ker voznik dejansko leži in zelo prispeva k nizkemu težišču. To pa se zelo pozna pri vodljivosti in seveda sili (lahkotnosti), ki je za vožnjo potrebna.

Imaš pod svojim zapisom razlago. 

Pa se mi zdi, da si pozabil napisati, v katerem motošportu se trudijo nižati težišče. 

Objavljeno
pred 10 urami, Borutt pravi:

Imaš pod svojim zapisom razlago. 

Pa se mi zdi, da si pozabil napisati, v katerem motošportu se trudijo nižati težišče. 

V vseh. Ali se v GP in drugih moto športih trudijo zvišati težišče motorja ? Ti si šaljivec !

Objavljeno
pred 43 minutami, Gonca pravi:

V vseh. Ali se v GP in drugih moto športih trudijo zvišati težišče motorja ? Ti si šaljivec !

Res se ti ne da nič dopovedati, kajne. Zato kar lepo uživaj v svoji zmoti. 

Objavljeno (popravljeno)
8 hours ago, Gonca said:

V vseh. Ali se v GP in drugih moto športih trudijo zvišati težišče motorja ? Ti si šaljivec !

Da, se! Zato pa dodajajo krilca, da se motor ne vzdiguje. Lahko bi samo znizali tezisce, pa ga ne. Ti to kaj pove?  In pred leti, ko je bil Rossi v Yamahi z problemi, so vzdignili tezisce, to je dokumentirano. Zdej pa res neham, ker smetim, pa se vidim, da nima smisla. O salah:  premisli malo: motor NI avto, kjer je nizje tezisce boljse.

Popravljeno . Popravil jvalant
Objavljeno
pred 5 minutami, jvalant pravi:

Da, se! Zato pa dodajajo krilca, da se motor ne vzdiguje. Lahko bi samo znizali tezisce, pa ga ne. Ti to kaj pove?  In pred leti, ko je bil Rossi v Yamahi z problemi, so vzdignili tezisce, to je dokumentirano. Zdej pa res neham, ker smetim, pa se vidim, da nima smisla. O salah:  premisli malo: motor NI avto, kjer je nizje tezisce boljse.

po tvoji teoriji je GSka čisti mimosun?

zanimivo no, ker če pogledam npr. Hondo NC, tu so se izjemno trudili znižati težišče, agregat je skoraj vodoraven, tank v ogrodju itd. ...

Objavljeno (popravljeno)
15 minutes ago, Snečer said:

po tvoji teoriji je GSka čisti mimosun?

zanimivo no, ker če pogledam npr. Hondo NC, tu so se izjemno trudili znižati težišče, agregat je skoraj vodoraven, tank v ogrodju itd. ...

Ne ni, po moji teoriji so motorji z visjim teziscem bolj vozni, zarad dalje rocice (vzvoda). Taista rocica/vzvod pa dela probleme pri pospesevanju ali pojemkih. Zato je poteben kompromis. (ce govorimo o hitrosti itd, ne za cesto in pohajanje) Primer je supermoto, ki je visok, zelo vodljiv in se tud zelo hitro vzdigne na zadnje ali prvo kolo.  Ne more tako mocno pospesevati ali zavirati kot motor z nizjim skupnim teziscem (ob priblizno isti tezi, seveda). GS ni motor za brutalno pospesevanje ali dirkanje in je dalec od mimosuna. In ima visoko tezisce in visok sedez - ker je pomebno skupno tezisce za soferjem vred. Vse to pa seveda ne pomeni da nizji motorji niso vozni, sploh po cesti.   NC honda pogori napram supermotu na Marofu ki je brez skokov in makadama. Se bolj v Krskem,  ker js SM pac bolj vozen, in ni nizek. Tudi sportaki z 3x vec konji pogorijo po ovinkih proti SM. In ga unicijo na pospesevanjih, ker SM skace u luft ipd, tudi pri hitrostih ki so se v rangu SMja. Le zakaj?  Zdj pa res neham.

Popravljeno . Popravil jvalant
Objavljeno (popravljeno)
11 minutes ago, Snečer said:

po tvoji teoriji je GSka čisti mimosun?

zanimivo no, ker če pogledam npr. Hondo NC, tu so se izjemno trudili znižati težišče, agregat je skoraj vodoraven, tank v ogrodju itd. ...

GSka ima motor kar visoko postavljen.

Honda NC je pa skuter.

Popravljeno . Popravil krucymucy
Objavljeno
Just now, krucymucy said:

GSka ima motor kar visoko postavljen.

Honda NC je pa skutwr.

Tocno tako, visoko nad crto skozi osi prevega in zadnjega kolesa...

 

Objavljeno (popravljeno)

Samo niso le ovinki in pospeševanje ter zaviranje,...tudi stabilnost pri vožnji naravnost, kjer so nižje težišče in daljši motor ter težji v prednosti.. Vse skupaj je pa seveda kompromis. Za ovinke je tudi skupna teža oz., teža motorja pomembna....

Popravljeno . Popravil vandrovec
Objavljeno
pred 32 minutami, motom pravi:

Predstavljaj si, da se nekomu vsedeš na zadnji kufer in položita v ovinek

je zelo odvisno od motorja, dokler bo teža zadaj in razbremenjen prvi konec, bo huda muka pasti v ovinek. Zato imam (jaz osebno) rad motorje "na nos" , s čimmanj posedanja zadaj tudi ob brutalnih pospeških.

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!