Snečer Objavljeno September 12, 2019 Objavljeno September 12, 2019 pred 2 minutami, vandrovec pravi: 630 mm bom zmeril, a višina niha, ker gresta bata gor in dol
vandrovec Objavljeno September 12, 2019 Objavljeno September 12, 2019 pred 1 minuto, Snečer pravi: bom zmeril, a višina niha, ker gresta bata gor in dol ... tudi meni niha, če se usedem na motor se še par cm zniža
jvalant Objavljeno September 12, 2019 Objavljeno September 12, 2019 (popravljeno) 8 minutes ago, motom said: Še ena posebnost gsa. Kardan ga pri pospeševanju dviga, oz kolo tisci v tla. Nasprotno pa je pri verigarjih. Nisem siguren da je kardan krivec, ampak mogoce vzdolzni motor. Ko z njim dodas plin ga sune v levo (al desno to ne vem) in ne nazaj. Vse precno postavljene motorje pa potegne nazaj. Zato zadnje case pri GPju uporabljajo nasprotno vrteco se glavno gred, da ga potisne naprej. Sem veckrat videl GS-a na zadnjem, klub kardanu . Ne bi dal pa roke v ogenj, da tudi kardan nima kaj zraven. Ceprav ne vidim kaj bi lahko povzrocilo tak efekt. Motor se dvigne ker pri pospesevanju vse mase ki so visje od centra osi zaostajajo in s tem pac potegnejo motor nazaj in na zadnje kolo... Popravljeno September 12, 2019. Popravil jvalant
Snečer Objavljeno September 12, 2019 Objavljeno September 12, 2019 pred 4 minutami, vandrovec pravi: ... tudi meni niha, če se usedem na motor se še par cm zniža cirka 640mm je pri meni vrh pokrova glave (brez sedenja gori), večina mase agregata pa je seveda bistveno bišje. če pogledva shemo, imaš ti na na skoraj najvišji višini vso težo pri meni pa je vse to precej nižje, tako da dileme ni...
motom Objavljeno September 12, 2019 Objavljeno September 12, 2019 Saj bi lahko naredili enako kot pri verigarjih pa so verjetno hoteli da se pri pospesevanju zadnji konec dviga, ker se tudi prednji...in pri pojemanju zadaj pada, kot prednji
Snečer Objavljeno September 12, 2019 Objavljeno September 12, 2019 pred 15 minutami, jvalant pravi: A sem jo kje omenil? Ne je vzdolzni: precni so tisti ki imajo kurblvelo, glavno gred, precno na smer voznje... in ker se potem utezi, gred ipd, vrtijo, jih je tezko nagniti levo ali desno, kot vrteca se kolesa med voznjo. Boxer ima gred postavljeno vzdozno, zato se ne upira nagibanju. Seveda pa pri hitrem dodajanju plina, navor niha motor levo/desno. Precni motor pa niha naprej/nazaj, samo se tezje opazi ne nisi omenil, ampak ker si očitno učen iz te stroke, bi nam lahko razložil, kaj je to ciklistika
maus Objavljeno September 12, 2019 Objavljeno September 12, 2019 nič ne razumem teh formul .. a ko sm na kolenu, mam nizko težišče in ne morem speljat ovinka 1
Snečer Objavljeno September 12, 2019 Objavljeno September 12, 2019 pred 1 minuto, maus pravi: nič ne razumem teh formul .. a ko sm na kolenu, mam nizko težišče in ne morem speljat ovinka ja, na kolenu si bližje padcu
jvalant Objavljeno September 12, 2019 Objavljeno September 12, 2019 Just now, Snečer said: ne nisi omenil, ampak ker si očitno učen iz te stroke, bi nam lahko razložil, kaj je to ciklistika Ne bom trdil da vse vem. Fizika mi je domaca, ker pa nisem fizik, vcasih ne znam kaj cisto prav razloziti. Verjamem, da imam tudi kaj narobe prav. Ciklistika je splosen pojem, ne vem, jaz bi jo oznacil kot obnasanje motorja v voznji, mogoce se v povezavi z zasnovo okvirja in vzmetenja... Dobra ciklistika pac pomeni da se motor dobro pelje, ima dobro vzmetenje in tako naprej. Mogoce je ciklistika dobra tehnika/tehnologija ki omogoca da se rec tako ali tako pelje... ne vem 1
maus Objavljeno September 12, 2019 Objavljeno September 12, 2019 Pravkar, Snečer pravi: ja, na kolenu si bližje padcu a ni manj boleče, če padeš iz 15 cm ali iz enega metra 1 1
jvalant Objavljeno September 12, 2019 Objavljeno September 12, 2019 (popravljeno) 3 minutes ago, maus said: nič ne razumem teh formul .. a ko sm na kolenu, mam nizko težišče in ne morem speljat ovinka Ne ne ne ne... Takrat preneses tezo karakterja bolj v ovinek, pa ga sekas in lazje zvozis, pa se podpres moped de ne pade Vec doma klecis, lazje poj se na motorju Popravljeno September 12, 2019. Popravil jvalant 3
maus Objavljeno September 12, 2019 Objavljeno September 12, 2019 pred 1 minuto, jvalant pravi: Ne ne ne ne... Takrat preneses tezo karakterja bolj v ovinek, pa ga sekas in lazje zvozis, pa se podpres moped de ne pade Vec doma klecis, lazje poj se na motorju zdj pa razumem ovinkanje ovinkov z nizko nizkim padanjem v ovinkastih ovinkih 1
jvalant Objavljeno September 12, 2019 Objavljeno September 12, 2019 2 minutes ago, maus said: a ni manj boleče, če padeš iz 15 cm ali iz enega metra Tisto ves, kasna je razlika ce pades iz enega metra, ali petih metrov? 1 minute ago, maus said: zdj pa razumem ovinkanje ovinkov z nizko nizkim padanjem v ovinkastih ovinkih E, vidis, sej gre!
Snečer Objavljeno September 12, 2019 Objavljeno September 12, 2019 pred 28 minutami, jvalant pravi: To je pa cisto res. Teza, tezisce, visina sedeza itd, je vse en kompromis. Odvisno kaj kdo hoce od motorja. In tudi razlike se pokazejo ob ekstremih, na pistah, kaki zelo zaprti cestici ob hitri voznji. In se meri v par procentih. Vsi motorji, nizki ali visoki so precej lustni za vozit, ob normalnem, tudi hitrejsem tempu. Imam Duka, kar pa ne pomeni nic drugega, da bom po ovinkih z njim prehitel sam sebe na Futuri. Prijateljica ima R6, staro, in ker je precej boljsa voznica, meni Duke ne pomaga prav nic, pa tudi ce se ganjava po kakem Vrsicu, Jezerskem ipd, ki so primernejsi za Duka. Ker je pac boljsa od mene, in R6 ni toliko slabsa za serpentine, da bi mi kaj pomagalo to. In sem lani vozil za coperjem na Jezersko, in je model vozil tako pogumno, da ga ni blo potrebe prehiteti. Bi se dalo, je pac z vsem ze pajsal po tleh, pa smo sli raje za njim, brez zivcnosti. Se da! te dohtarca šola?
maus Objavljeno September 12, 2019 Objavljeno September 12, 2019 pred 1 minuto, jvalant pravi: 1. Tisto ves, kasna je razlika ce pades iz enega metra, ali petih metrov? 2. E, vidis, sej gre! Ad 1. vem .. razlika je v metrih Ad 2. se trudim
jvalant Objavljeno September 12, 2019 Objavljeno September 12, 2019 4 minutes ago, maus said: Ad 1. vem .. razlika je v metrih Ad 2. se trudim Ne, 1m se slisi tkole: TUP! Aaaaaaaaaaaaaa! 5m pa tkole: Aaaaaaaaaaaaaaa! TUP! 2
Borutt Objavljeno September 12, 2019 Avtor Objavljeno September 12, 2019 pred 1 uro, Snečer pravi: vzemi meter in izmeri gornjo točko cilindra, potem bom pa jaz enako naredil bokser je zgodovina, če bi bil tako dober, bi ga masovno povzeli tudi drugi težko, ker moj motor precej sam zavira So v motorju deli, ki so veliko težji od tistih “praznih” valjev. Potem pa sploh ne vem, kako spelješ, ker ti motor precej sam zavira. 1
Borutt Objavljeno September 12, 2019 Avtor Objavljeno September 12, 2019 pred eno uro, maus pravi: nič ne razumem teh formul .. a ko sm na kolenu, mam nizko težišče in ne morem speljat ovinka Nje. To je tisti trikotnik, ki ga je omenil Dami in je pomemben za vas majhne, da se ne zvrnete
maus Objavljeno September 12, 2019 Objavljeno September 12, 2019 (popravljeno) pred 2 minutami, Borutt pravi: Nje. To je tisti trikotnik, ki ga je omenil Dami in je pomemben za vas majhne, da se ne zvrnete mene samo en trikotnik zanima, v katerega najraj zdrsnem pa to ni trikotni mesni burek Popravljeno September 12, 2019. Popravil maus 2
MiNa Objavljeno September 12, 2019 Objavljeno September 12, 2019 pred eno uro, motom pravi: Kardan ga pri pospeševanju dviga Pri paraleverju je kardanski efekt "skoraj" izničen, motor se obnaša podobno kot "verigarji". Pa še to, vsi agregati 1200+ ccm imajo dodatno gred za uravnoteženje, ki se vrti v obratni smeri kot glavna gred... Zastarelo zasnovo kar dobro "modernizirajo". " The balancer shaft, which is fitted as standard in a Boxer engine from BMW Mo-torrad for the first time, has completely eliminated the initial occurrence of masstorques.The shaft is positioned coaxially in the hollow countershaft in a space-saving way.The bearings are located in the front coverof the crankcase and in the rear wall of the crankcase. The shaft is driven by a spur-toothed cylindrical gear pair in counter-ro-tation to the crankshaft, with the same engine speed. The gear wheel of the balancer shaft drive has a stack compensation wheel that operates both radially and axially to optimise silencing and the fly weight mass of the front balancing weight. The rear balancing weight rotates in the oilfree space between the starter gear rim and the gear-box" Pozabili ste tudi na predtekanje zelo pomembno za "ciklistiko".... "Gucisti" so to obdelali. 1 1
Vin Objavljeno September 12, 2019 Objavljeno September 12, 2019 (popravljeno) S težiščem bi naj bilo tako. Višje je, bolj je motor stabilen in seveda težje ga spraviš iz ravnotežja (podreš v ovinek). Ko je enkrat iz ravnotežja, pa kar pade v ovinek. Na začetku moraš biti bolj agresiven, potem manj. Pri motorju z nižjim težiščem je pa pač obratno - lažje ga spraviš iz ravnotežja, potem pa moraš biti malo bolj agresiven in natančen, ker se hitreje odziva. Koliko je to opazno v praksi, ne vem. Ko se navadiš na motor, je itak vseeno. Športnega motorja še nisem vozil, ko sem prvič peljal BMW GS, pa se mi je res zdelo, da noče v ovinek (v primerjavi z mojo Yamaho XSR900, ki je lažji motor in z nižjim težiščem). Pa vsakič, ko grem s sportskih gum na sport touring, tudi opazim, da je sport touring guma manj odzivna, ampak po par 100 kilometrih se navadim in se mi zdi približno isto. Popravljeno September 12, 2019. Popravil Vin
jvalant Objavljeno September 12, 2019 Objavljeno September 12, 2019 (popravljeno) 2 hours ago, vandrovec said: Ni problema, glede na celoten motor se njegovo težišče ne more ugotoviti s pogledom niti z merjenjem višine motorja. Upoštevati je potrebno celotno maso na motorju, tudi gorivo v rezervoarju, katero je zaradi bokserja lahko nižje pod vidnim rezervoarjem.... Kako da ne? Vec je mase nad osjo koles, visje je ta masa, visje je tezisce. Ko dodas se voznika na sedez, kar je skoraj polovica teze, dve tretjini pri mojem motorju, lahko iz visine sedeza sklepas o visini skupnega tezisca.In tudi vemo, kje priblizno imajo motorji tank za gorivo. Strinjam se, da ne na centimeter natancno, ampak vec kot dovolj natancno, da je takoj jasno da GS nima nizkega tezisca. In takoj se vidi, da ima visje tezisce kot recimo povprecen sportak, ki je cel nizji od GS-a, sedez ima nizje od GS-a, os koles je pa prakticno enako visoka. Tu se ne gre za milimetre. Pa te ne bom vec prepriceval. Pri motorjih je visje tezisce dobra stvar, v primerjavi z avti, kjer pa ni. Pri avtih je treba prepreciti nagibanje, to se doseze z nizanjem tezisca, motocikli se pa morajo nagniti v zavoj. In visje tezisce pomeni daljso rocico/vzvod in z daljsim pajsarjem je lazje premakniti neko maso. Ali prebrniti motor v ovinek. Visje tezisce tudi pomeni da je potrebno malcek manj nagniti motor pri isti hitrosti. Zato so motorji, ki so delani specificno samo za ovinke in hitro spreminjanje smeri visoki - supermoto. Od tu naprej te pa ne bom vec prepriceval. Ce pac mislis da ima GS nizko tezisce, pa tako misli.... Popravljeno September 12, 2019. Popravil jvalant 2 1
jskrablin Objavljeno September 12, 2019 Objavljeno September 12, 2019 pred 15 urami, Gonca pravi: V vseh. Ali se v GP in drugih moto športih trudijo zvišati težišče motorja ? Ti si šaljivec ! Predvsem se veliko trudijo s centralizacijo mase, oziroma kako strpat vse težje kose motorja čimbolj skupaj... in pol na račun tega spravljajo težišče na čimbolj ugodno mesto. Razlika med enim solidno 'centraliziranim' mopedom in enim malo na pamet nametanim skupaj je ogromna, tudi za laika. Ostalo okoli višine težišča je pa @jvalant napisal. Glede vpliva agregata na stabilnost motorja - vpliv vrtljivih mas v agregatu na obnašanje motorja je velik. Kot je omenil @Snečer, se GS vidno zaziba levo-desno pri štartu. Tud pri vožnji se prečno gibanje batov, gredi in vrtenje ojnice čuti. Takisto ima kardan vpliv na obnašanje motorja, kot ga ima veriga pri motorjih z verigo. Ena resna prednost elektro pogona je točno v tem - elektromotor ima en sam vrtljiv del, medtem ko se v motorjih z notranjim zgorevanjem (sploh 4T) vrti in dogaja marsikaj. In posledično je pri elektro pogonu precej manj nekih sil, s katerimi je treba žonglirati da je vse skupaj lepo vozno. Razlika med momentom dvotaktne endure in štiritaktne endure se ornk pozna na balanci. Pa zaradi manjšega vrtilnega momenta motorja je 2T hitreje na zadnjem kolesu in manj stabilen kot 4T po istem terenu pri skor identični teži motorja. Če mi kdo ne verjame pa lahko pride na mojega triala probat. Iz nekega 'skrivnostnega' razlog je zadevo precej lažje statično balansirat (držati pokonci ko stoji popolnoma na miru) ko motor deluje napram takrat, ko ne. Sploh pri trial kobilicah večje prostornine, ki imajo tudi ornk težek vztrajnik. 1
Borutt Objavljeno September 13, 2019 Avtor Objavljeno September 13, 2019 pred 8 urami, maus pravi: mene samo en trikotnik zanima, v katerega najraj zdrsnem pa to ni trikotni mesni burek Bermudski trikotnik Ljubljana-Postojna-Črni kal 2
DAMI34 Objavljeno September 13, 2019 Objavljeno September 13, 2019 pred 13 urami, Borutt pravi: Nje. To je tisti trikotnik, ki ga je omenil Dami in je pomemben za vas majhne, da se ne zvrnete razn za tehničarje
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se