Skoči na vsebino

Ciklistika (vse o padanju v ovinek, nagibanju, fiziki, lahkotnosti prelaganja, primerjave med modeli itd..)


Priporočene objave

Objavljeno

Kufer res kvari ciklistiko, ker je motor prisiljen v padanje s prvim kolesom. Npr, zelimo v levi ovinek, odvijemo v desno, hitrejši padec želimo, bolj odvijemo v desno. Kufer se nahaja na najbolj neprimerni točki, najdalj od točke trenja prednje gume.

Objavljeno
pred 2 urami, krucymucy pravi:

GSka ima motor kar visoko postavljen.

Honda NC je pa skuter.

čisto zmeden

prvo se je govorilo, kako ima gska nizko težišče, zdaj ima baje motor visoko postavljen

potem da je nizko težišča 1A zadeva, sedaj, da to ni dobro vodljivosti in ovinke

potem spet en, da SM motor spere cestaka v ovinku...hja, verjetno, če si ne bi z nogo pomagal, bi bilo drugače

v glavnem nova fizika

Objavljeno

Pa prosil bi še za razlago pojma ciklistika.

Veliko folka tu in drugod operira s tem terminom pa si niti z guglom ne morem pomagati, kaj bi to točno bilo.

Večkrat slišim: motor ima dobro ciklistiko...

Kaj bi to bilo?

Objavljeno
15 minutes ago, Snečer said:

čisto zmeden

prvo se je govorilo, kako ima gska nizko težišče, zdaj ima baje motor visoko postavljen

Jaz sem napisal da je uravnotezen in primerjal z vrvohodcem in palico. :D

Objavljeno
Pravkar, krucymucy pravi:

Jaz sem napisal da je uravnotezen in primerjal z vrvohodcem in palico. :D

ampak palica ima na vsaki strani utež :) 

Objavljeno (popravljeno)
29 minutes ago, Snečer said:

čisto zmeden

prvo se je govorilo, kako ima gska nizko težišče, zdaj ima baje motor visoko postavljen

potem da je nizko težišča 1A zadeva, sedaj, da to ni dobro vodljivosti in ovinke

potem spet en, da SM motor spere cestaka v ovinku...hja, verjetno, če si ne bi z nogo pomagal, bi bilo drugače

v glavnem nova fizika

Zakaj zmeden? Ni treba poslusati vsakega. Poglej sliko GS-a od strani, potegni crto od osi prvega in zadnjega kolesa, da dobis obcutek koliko je agregat nad tlemi. Potem se poglej visino sedeza, ki je visok, in si predstavljaj da gor sedi 100kg dec. Ker ze agregat ni nizko postavljen, ker je sedez visok, in na njem 100kg, je skupno tezisce ( le to je pomembno, ker se motor ne vozi sam) visje, kot na recimo sportaku, ki ima nizji sedez, in precej visje kot pa na kakem coperju, kjer je agregat in vcasi se sedez med kolesi. Coper ni nevozen, je pa len za hitro spreminjanje smeri. In tudi len je relativen pojem, len v primerjavi z supermoto, ali GS, ali V-strom ipd.. Ne pa da bi bil nevozen. Za na cesto je mogoce vcasi to se boljse. Se posebej za voznike in voznice manjse rasti. Ko se po daljsem casu usedem na Duka, mi je zivcen, dokler se ne navadim. Pa je pametno malo pogledati kje se ustavim, ker sem balerina na njem. Pa tiscnaje z nogami je zoprno, ker sem pac na prstih in hitro spodrsne. Itd.

 

 In bos pac sam z svojimi ocmi videl ali ima motor nizko ali visoko tezisce (skupno z voznikom). Ce nekdo rece, da ima GS nizko tezisce, se pac moti... lahko vidis sam. Je podobmo da pac ljudje razmisljajo, da je nizje tezisce boljse,  ker se sportni avti ipd nizajo. Nazalost je motor malo bolj zakompliciran... Ti pa poglej tole sliko in povej ali je motor nizko ali visoko postavljen. Pa bos sam videl ali je baje, ali zares visoko postavljen...

2270-scarico-bmw-gs-1200-zard-1.jpg

Popravljeno . Popravil jvalant
  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Hvala, podobno sem trdil že pred leti pa so me "napadli" in sicer da naj z metrom od tal zmerijo koliko je do cilindrov. Saj agreat ni "tako nizko", sicer se ga ne bi dalo vozit.

Ravno to bi naj bila izjemna prednost bokser motorja, ki pa očitno ni.

@Gonca je opozoril na še eno zadevo in sicer gibljive dele v samem motorju , smer vrtenja itd.

Nekoč sem opazoval malo starejšo gsko, ko jo je model zaverglal, cel motor se je zibal levo desno, kar po moje vpliva na samo vožnjo. To je pač posledica zastarelega bokserja.

Objavljeno (popravljeno)
14 minutes ago, Snečer said:

Hvala, podobno sem trdil že pred leti pa so me "napadli" in sicer da naj z metrom od tal zmerijo koliko je do cilindrov. Saj agreat ni "tako nizko", sicer se ga ne bi dalo vozit.

Ravno to bi naj bila izjemna prednost bokser motorja, ki pa očitno ni.

@Gonca je opozoril na še eno zadevo in sicer gibljive dele v samem motorju , smer vrtenja itd.

Nekoč sem opazoval malo starejšo gsko, ko jo je model zaverglal, cel motor se je zibal levo desno, kar po moje vpliva na samo vožnjo. To je pač posledica zastarelega bokserja.

 Boxer zasnova je stara priblizno isto kot ostale zasnove. Ni zastarel, drugacen je. Zaziba se zato, ker je postavljen vzdolzno in ne precno. Zibanje je mocno samo takrat, ko motor zelo hitro dobi obrate, torej v leru, in pa ko smo na mestu, ker ni nasprotne sile vrtecih se koles. Med voznjo nisem se videl boxerja ki ga mece sem pa tja po ravnini. Po drugi strani je pa to boljse, ker se glavna os in vse vecje vrtece mase vrtijo vzdolzno in se ne upirajo  spremembi nagiba, tako kot se to upira precno postavljen motor. Boxer se upira vzdoznemu nagibanju, se  pravi postavljanju na zadnje ali prvo kolo, ampak to je zanemarljivo. Torej, je v bistvu boxer in drugi vzdolzno postavljeni motorji (guzzi) dobra stvar za lahkotnost voznje... Kak res dober dirkac, bi lahko se celo pridobil kako milisekundo pri nagibu v smer, kamor motor sune, ce bi mal umes zavrtel agregat ;)

Popravljeno . Popravil jvalant
Objavljeno
pred 5 minutami, jvalant pravi:

 Ce nekdo rece, da ima GS nizko tezisce, se pac moti... lahko vidis sam. Je podobmo da pac ljudje razmisljajo, da je nizje tezisce boljse,  ker se sportni avti ipd nizajo. Nazalost je motor malo bolj zakompliciran...

Če bi taisti motocikel imel namesto bokserja vrstni motor bi bilo težišče še višje in s tem bi podrlo sedanjo ciklistiko. Tako je pa z vsemi razporeditvami teže in dolžino med osjo prvega in zadnjega kolesa ter višinami zelo dobro vodljiv tako v ovinkih, kot na ravnini in z različno obremenjenostjo ...če bokser ne bi imel svojih prednosti ga ne bi toliko časa delali

Objavljeno
pred 5 minutami, Snečer pravi:

Hvala, podobno sem trdil že pred leti pa so me "napadli" in sicer da naj z metrom od tal zmerijo koliko je do cilindrov. Saj agreat ni "tako nizko", sicer se ga ne bi dalo vozit.

Ravno to bi naj bila izjemna prednost bokser motorja, ki pa očitno ni.

@Gonca je opozoril na še eno zadevo in sicer gibljive dele v samem motorju , smer vrtenja itd.

Nekoč sem opazoval malo starejšo gsko, ko jo je model zaverglal, cel motor se je zibal levo desno, kar po moje vpliva na samo vožnjo. To je pač posledica zastarelega bokserja.

Z gibljivimi deli v motorju si pomagamo pri počasni vožnji. Če boš preizkusil, boš ugotovil, da z višjimi vrtljaji lažje spelješ ostre ovinke. Pa ne sedaj razumeti z višjimi kot visokimi, ampak višjimi, kot jih ima 99% motoristov pri takšnih manevrih oziroma višjimi od prostega teka. Ker tisti gibljivi deli pomagajo držati motor pokonci. 

Objavljeno
pred 2 minutami, vandrovec pravi:

Če bi taisti motocikel imel namesto bokserja vrstni motor bi bilo težišče še višje in s tem bi podrlo sedanjo ciklistiko. Tako je pa z vsemi razporeditvami teže in dolžino med osjo prvega in zadnjega kolesa ter višinami zelo dobro vodljiv tako v ovinkih, kot na ravnini in z različno obremenjenostjo ...če bokser ne bi imel svojih prednosti ga ne bi toliko časa delali

vzemi meter in izmeri gornjo točko cilindra, potem bom pa jaz enako naredil

bokser je zgodovina, če bi bil tako dober, bi ga masovno povzeli tudi drugi

pred 3 minutami, Borutt pravi:

Z gibljivimi deli v motorju si pomagamo pri počasni vožnji. Če boš preizkusil, boš ugotovil, da z višjimi vrtljaji lažje spelješ ostre ovinke. Pa ne sedaj razumeti z višjimi kot visokimi, ampak višjimi, kot jih ima 99% motoristov pri takšnih manevrih oziroma višjimi od prostega teka. Ker tisti gibljivi deli pomagajo držati motor pokonci. 

težko, ker moj motor precej sam zavira

Objavljeno
pred 2 minutami, Snečer pravi:

vzemi meter in izmeri gornjo točko cilindra, potem bom pa jaz enako naredil

bokser je zgodovina, če bi bil tako dober, bi ga masovno povzeli tudi drugi

In kaj boš s tem dokazal? Tako se ne računa težišče motorja, lahko je tudi višje pri GSu ampak glede na cel motor je skupno težišče lahko nižje, glede na to, da je višji in večji motor.

Objavljeno
5 minutes ago, Borutt said:

Z gibljivimi deli v motorju si pomagamo pri počasni vožnji. Če boš preizkusil, boš ugotovil, da z višjimi vrtljaji lažje spelješ ostre ovinke. Pa ne sedaj razumeti z višjimi kot visokimi, ampak višjimi, kot jih ima 99% motoristov pri takšnih manevrih oziroma višjimi od prostega teka. Ker tisti gibljivi deli pomagajo držati motor pokonci. 

  V bistvu da... In taisti deli tudi preprecujejo, ali poskusajo prepreciti, hitro nagibanje. Pri GS-u je pa obratno, ker se vrtijo mase v motorju vzdolzno. Zato tudi malo pripomorejo k lahkotni vodljivosti. Dober primer je bil Motoczys GP motor, ki je imel vzdozni stirivaljnik, in se je pol gredi z dvema valjema vrtela v eno smer, druga polovica pa v drugo smer. S tem so preprecili "guncanje" ob pospesevanju, in motor je bil zelo lahkoten. Jeremy McWilliams je dejal, da je treba zaviti sekundo do dve kasneje kot z obicajnimi motorji, ker tudi pri visokih vrtljajih motor kar pade v zavoj. Je imel precej problemov z tem... Nazalost je imel motor se kar nekaj problemov, in ko so menjali klaso na 800ccm, jih je pokopalo, ker so delali na 1000ki...

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 4 minutami, vandrovec pravi:

In kaj boš s tem dokazal? Tako se ne računa težišče motorja, lahko je tudi višje pri GSu ampak glede na cel motor je skupno težišče lahko nižje, glede na to, da je višji in večji motor.

idi zmerit :) 

Objavljeno
Just now, vandrovec said:

In kaj boš s tem dokazal? Tako se ne računa težišče motorja, lahko je tudi višje pri GSu ampak glede na cel motor je skupno težišče lahko nižje, glede na to, da je višji in večji motor.

 Kako se pa racuna? Visje od osi koles je masa, visje je tezisce. Agregat je kar nekaj odstotkov mase  motocikla Ker na motorju sedi se nekih 80 do 100kg, se tezisce pomakne se visje. Toliko kot je ima motor visok sedez, ker tistih 100kg sedi tam gor. Torej visoko postavljen agregat, visok sedez skupaj z voznikom data visoko skupno tezisce. Le to je edino pomembno za dinamiko voznje, ker pac brez soferja ne gre, on pa predstavlja kar tretjino skupne mase. GS ima visoko tezisce (normalno in skupno) in se zato lepo pelje. V cem je problem? Svoje doda se vzdolzni agregat, ki se manj upira nagibom. V cem je problem?

 

  • Všeč mi je 3
Objavljeno
pred 3 minutami, jvalant pravi:

 Kako se pa racuna? Visje od osi koles je masa, visje je tezisce. Agregat je kar nekaj odstotkov mase  motocikla Ker na motorju sedi se nekih 80 do 100kg, se tezisce pomakne se visje. Toliko kot je ima motor visok sedez, ker tistih 100kg sedi tam gor. Torej visoko postavljen agregat, visok sedez skupaj z voznikom data visoko skupno tezisce. Le to je edino pomembno za dinamiko voznje, ker pac brez soferja ne gre, on pa predstavlja kar tretjino skupne mase. GS ima visoko tezisce (normalno in skupno) in se zato lepo pelje. V cem je problem? Svoje doda se vzdolzni agregat, ki se manj upira nagibom. V cem je problem?

 

a ni prečni agregat v gsu? 

lahko še po domače poveš za "nas", kaj je to famozna ciklistika?

Objavljeno
pred 2 minutami, jvalant pravi:

 V cem je problem?

 

Ni problema, glede na celoten motor se njegovo težišče ne more ugotoviti s pogledom niti z merjenjem višine motorja. Upoštevati je potrebno celotno maso na motorju, tudi gorivo v rezervoarju, katero je zaradi bokserja lahko nižje pod vidnim rezervoarjem....

Objavljeno
Pravkar, vandrovec pravi:

si izmeril?

 

tebi je lažje, so cilindri zunaj :) tebe čakam, potem ti jaz zmerim a imam na stojalih, morm odštet

Objavljeno
3 hours ago, vandrovec said:

Samo niso le ovinki in pospeševanje ter zaviranje,...tudi stabilnost pri vožnji naravnost, kjer so nižje težišče in daljši motor ter težji v prednosti.. Vse skupaj je pa seveda kompromis. Za ovinke je tudi skupna teža oz., teža motorja pomembna....

 To je pa cisto res. Teza, tezisce, visina sedeza itd, je vse en kompromis. Odvisno kaj kdo hoce od motorja. In tudi razlike se pokazejo ob ekstremih, na pistah, kaki zelo zaprti cestici ob hitri voznji. In se meri v par procentih. Vsi motorji, nizki ali visoki so precej lustni za vozit, ob normalnem, tudi hitrejsem tempu. Imam Duka, kar pa ne pomeni nic drugega, da bom po ovinkih z njim prehitel sam sebe na Futuri. Prijateljica ima R6, staro,  in ker je precej boljsa voznica, meni Duke ne pomaga prav nic,  pa tudi ce se ganjava po kakem Vrsicu, Jezerskem ipd, ki so primernejsi za Duka. Ker je pac boljsa od mene, in R6 ni toliko slabsa za serpentine, da bi mi kaj pomagalo to. In sem lani vozil za coperjem na Jezersko, in je model vozil tako pogumno, da ga ni blo potrebe prehiteti. Bi se dalo, je pac z vsem ze pajsal po tleh, pa smo sli raje za njim, brez zivcnosti. Se da!

Objavljeno

Vzdolžen motor, prečen... ista figa glede spremembe smeri ali vožnje. Je pa druga pesem pri pospeševanju ali pojemku, takrat bi teoretično gsa porinilo  ali dvignilo v/iz ovinka. V praksi tega nisem opazil. 

Objavljeno
10 minutes ago, Snečer said:

a ni prečni agregat v gsu? 

lahko še po domače poveš za "nas", kaj je to famozna ciklistika?

A sem jo kje omenil? Ne je vzdolzni: precni so tisti ki imajo kurblvelo, glavno gred, precno na smer voznje... in ker se potem utezi, gred ipd, vrtijo, jih je tezko nagniti levo ali desno, kot vrteca se kolesa med voznjo. Boxer ima gred postavljeno vzdozno, zato se ne upira nagibanju. Seveda pa pri hitrem dodajanju plina, navor niha motor levo/desno.  Precni motor pa niha naprej/nazaj, samo se tezje opazi

Objavljeno
pred 3 minutami, Snečer pravi:

tebi je lažje, so cilindri zunaj :) tebe čakam, potem ti jaz zmerim a imam na stojalih, morm odštet

630 mm :naughty:

Objavljeno

Še ena posebnost gsa. Kardan ga pri pospeševanju dviga, oz kolo tisci v tla. Nasprotno pa je pri verigarjih.

Objavljeno (popravljeno)
8 minutes ago, motom said:

Vzdolžen motor, prečen... ista figa glede spremembe smeri ali vožnje. Je pa druga pesem pri pospeševanju ali pojemku, takrat bi teoretično gsa porinilo  ali dvignilo v/iz ovinka. V praksi tega nisem opazil. 

Ja samo pri pojemkih ali pospesevanju.  Ampak pri voznji motor ne dobi obratov extremno hitro (ker pac ne pospesuje tako hitro), pa se vrteca se kolesa to z lahkoto preprecijo. Ne mestu, ti pa sigurno niha, ce mocno navijas gas. Kros motorji taisto silo uporabljajo za dvig/spuscnje "nosu" med skoki.  Vrtece se sile pa so vzdolzne pri GSu, ampak seveda se to spet kar tako ne opazi. Pac se en mali delcek k splosni sliki GSa, ki ni slaba.

 

  Dodge Charger, starejsi model, zelo navit, e primer vzdoznih sil. Ker ima gromozanski motor,  je bilo z njim skoraj nemogoce hitro speljati, z vrtenjem koles, ker ga je kar pomedlo v jarek... VEDNO v levo, se mi zdi

Popravljeno . Popravil jvalant

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!