Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
nemo

Jadranje

Recommended Posts

nemo

Odpiram temo, namenjeno izključno debati o jadranju, jadrnicah, jadralskih potopisih... 

Za začetek, nekaj fotk s plovbe ob Visu in Braču. Vsako leto (20+), se v oktobru in v stalni zasedbi odpravimo na enotedensko jadranje. Vreme je iz leta v leto različno, od stalnega deževja, do čudovitega sončnega in vse kar je vmes. Letos smo imeli v zadnji dekadi oktobra dalječ naklepše vreme, toplo morje, na nebu le kakšen osamljen oblaček. Letos smo najeli barko v marinin Baotič, nasproti Trogirja. Izbrali smo skoraj novo jadrnico Sum Odissey 449, letnik 2017, cena ugodna, 900€. Posadka: 6 dolgoletnih prijateljev.

JbDEkH.jpg

Sprva je bil plan pluti do zaliva Molunat, južno od Cavtata. Zaradi napovedanega juga smo modificirali plan in se odločili za ležerno jadranje ob Visu, s poudarkom na ribolov. Zadnji dan smo odjadrali še do Bola in tam pustili enega člana posadke na pobiranju oliv.

Prvo sidranje je bilo v zalivu Lučice na Braču. Položili smo kratek parangal, nanj se je ujela manjša škarpena, zafeclana vrvica je pričala, da se je rešil ugor. Spotoma smo izvlekli še lanski model Gucci...

O32tGu.jpg

Od zaliva Lučice smo po jugu (med 15 in 20kn) jadrali proti Visu. V daljavi smo opazovali znamenito Viško regato, 200+ jadrnic, kako se bližajo splitskim vratom

Zha7kf.jpg

eAIoL8.jpg

QPjFnn.jpg

Mesto Vis se je oddahnilo po hrupni noči. 

BbvGOO.jpg

QiUkCn.jpg

Privezali smo se ob bok zanimivi jadrnici Pogo 12,50. Špartansko-komfortna formula... znotraj malo lesa, a z vso potrebno opremo (kuhinja, hladilnik, WC, webasto... Za eno tako vem, da pluje pod slovensko zastavo.

krjemC.jpg

Pri škarpeni previdnost ni odveč

1CYFuI.jpg

Popoldne smo najeli skuterje in odbrenčali na kratko turo proti Komiži.

3h5X7r.jpg

iTOV5b.jpg

Mmp6XI.jpg

EL5CdO.jpg

QSAcM7.jpg

TcK36W.jpg

f4D7lQ.jpg

Obx8pE.jpg

G13fAl.jpg

0KnFBr.jpg

hPGzfI.jpg

twIynC.jpg

LUbI8K.jpg

AuS5Jh.jpg

V8dYIH.jpg

CJCA3c.jpg

hz5QF1.jpg

JbWEUJ.jpg

EhF3Kl.jpg

 

Zjutraj nas je na izhodu iz Viškega zaliva pozdravil delfin.

TI00ib.jpg

Ix0u2j.jpg

KJTH1Q.jpg

sCwC0y.jpg

WSUFC4.jpg

MQIJlH.jpg

Naslednjo  noč smo sidrali v zalivu Stončica. naslednje jutro so potaplači prišli odstranjevati boje, zanesljiv znak, da je sezona 2019 končana.

MDpjh9.jpg

0mdjnT.jpg

DVji8F.jpg

Zjutraj smo pluli ob južni obali Visa do Zelene špilje, kjer smo na boji prenočili.

K150RR.jpg

9Xok4A.jpg

Nr7w7E.jpg

MeL82J.jpg

ajyCA8.jpg

Koncesionarji še niso zaključili sezone

35cOGj.jpg

AlzXky.jpg

5sG9DM.jpg

q3gu8q.jpg

89xEs5.jpg

5gFoS2.jpg

GLGZuw.jpg

Dan se je prevesil v miren večer

G7idTq.jpg

Tišino je zmotil šum jate sardelic, ki so bežale pred tuno

mBnhHI.jpg

Tuna je ušla foto objektivu ne pa tudi našemu pogledu. Za njo je ostala le lisa na morju

wFwzEZ.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
nemo

Naslednje jutro smo nadaljevali proti zalivu/plaži Stiniva. Bili smo prvi obiskovalci, a se je kmalu nabralo nekaj jadrnic, predvsem pa gliserjev za prevoz (v večini poševnookih turistov)

LyhNuu.jpg

NMsmFS.jpg

SAkLl9.jpg

y3oyPf.jpg

exwaIz.jpg

vzO9f1.jpg

u3EMW4.jpg

H7ewmc.jpg

Po ogledu in kopanju smo bili pred dilemo ali nadaljevati proti zahodu (Biševo in Brusnik), ali pa se vrniti proti vzhodu. 

Odločili smo se za slednje in se zvečer zasidrali v zalivu Taršće na Paklenih otokih. Ulov: 3+ kg morena, kirnja, nekaj hobotnic, na palico pa nekaj kanjcev.

XH5UrX.jpg

G8SPkB.jpg

hUTKOu.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
nemo

Zjutraj smo odpluli v Bol na Braču.

8uBFIU.jpg

hQoR9y.jpg

B3ccqS.jpg

Pws4yM.jpg

aFItWB.jpg

Na Bolu smo izkrcali enega člana posadke, ki se je moral lotiti obiranja oliv. Še prej pa smo si pri njemu privoščili kopanje z razgledom...

sI5GkM.jpg

J0rH9z.jpg

gNYpD2.jpg

EgvLWG.jpg

b6EUob.jpg

xv74WI.jpg

FLJBKi.jpg

GEfVJK.jpg

7BgeCe.jpg

icJlpL.jpg

oP9z22.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
nemo

Jutro na plovbi proti Splitskim vratom. Sonce vzhaja nad rtom Lovište,  Sv Ivan, od koder sem nekajkrat letel s padalom, dominira nad Pelješcem. 

Lep zaključek letošnjega jesenskega jadranja.

XaSOxV.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tex

Zgleda top. Kakšno ste imeli vreme, gledano čez cel teden? 

Konec avgusta smo imeli več al manj bonaco okoli kornatov, od Murterja do Molata, kaj hudega jadranja žal ni bilo.. :(

Jesenska jadranja so pa vedno nekaj posebnega.. :OK:

Share this post


Link to post
Share on other sites
nemo

Štartali v soboto, 10.10, rahlo jugo, naslednji dan jugo med 15 in 20kn, potem bonaca in blagi maestral naslednje dni.

Ves čas popolnoma ali delno jasno, brez kaplje dežja. Temperatura zraka do 22 stopinj, morje med 20 in 22.

Nirvana... sattva...

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAMI34

Lepe fotke, čudovita narava, skratka :OK:

Share this post


Link to post
Share on other sites
nemo

V zimskem času, ko pretežni del jadrnic počiva na privezih ali stojalih, je čas za obujanje spominov in načrtovanje prihodnjih plovb. Ali pa lahko debata teče o čem tretjem, povezanim z jadranjem.

Ena takih bi lahko bila o aplikaciji Squid, ki omogoča planiranje rut na podlagi vremenske napovedi. Na MS, v okviru teme »vodni športi« še nisem zasledil ničesar v zvezi s to aplikacijo in jo zato nameravam na kratko opisati. Meni je zelo koristila na plovbi od Bresta v severozahodni Franciji do Jadrana. Potovanje je trajalo od 15.4.2017 do 20.5.2017  Štirje člani posadke smo prepluli nekaj manj kot 3.000 nm.  

He33cW.jpg

Squid je aplikacija, ki na podlagi vremenske napovedi in plovnih karakteristik jadrnice, izračuna optimalen kurz. Aplikacija je v osnovni verziji brezplačna in kot taka zadošča za planiranje rut. Plačljiva verzija ima več opcij (predvsem možnost vnosa več različnih modelov vremenske napovedi) in omogoča tudi on-line komunikacijo s ponudnikom storitve.    

V Squid je najprej treba definirati polarni diagram jadrnice. Polarni diagram (polara) določene jadrnice predstavlja grafično upodobitev razmerja med različnimi spremenljivimi dejavniki, kot je hitrost realnega vetra (True Wind Speed) in smer realnega vetra (True Wind Direction) ter absolutne hitrosti jadrnice.

HdTyzV.jpg

Prikazana je polara za jadrnico Oceanis 37. Diagram kaže hitrost jadrnice glede na smer in jakost vetra. V tabeli so vrednosti, ki so vrisane v diagram. Kratice so: TWA (true wind angle), TWS (true wind speed).

Squid aplikacija ima prednaložene polare za različne modele jadrnic. To so polare, ki jih navajajo oblikovalci in konstruktorji jadrnic (Velocity Prediction Program - VPP). Glede na to, da je polara odvisna ne le od konstrukcije trupa, oblike jader, izvedbe motornega pogona (fiksna ali zložljiva elisa), čistosti podvodnega dela, kakor tudi od izkušenosti posadke, aplikacija Squid omogoča korigiranje vseh vrednosti, ki tvorijo polarni diagram in na ta način doseže večjo točnost pri izračunavanju rute.

Izračunavanje rute od začetne do končne točke plovbe temelji na vremenski napovedi območja med obema točkama, datumu in uri začetka plovbe . Brezplačna verzija aplikacije je pri zajemanju vremenske napovedi omejena na pet prognostičnih modelov, plačljiva pa jih ponuja še dodatnih 27.

Ft7GTh.jpg

Vremenski podatki so zapisani v formatu GRIB (https://en.wikipedia.org/wiki/GRIB). 

Poleg planiranja rute, Squid ponuja precej koristnih opcij, ki so vse pripomoček za čim natančnejše jadranje (potna knjiga, analiza rute, uvoz sinoptične karte…).

Za ilustracijo sem planiral ruto od pristanišča Lorient v Bretanji preko Biskaja do A Corune, odhod v soboto, 23.11.2019 ob 9.00 UTC. Glede na aktualno vremensko napoved je pričakovan prihod v A Coruno v ponedeljek ob 14.41 UTC. Dolžina rute je 359 nm, najbolj pogost veter bo NW od 20 – 30kn.

naPk8s.jpg

Potna knjiga (road book) je v tem konkretnem primeru sestavljena iz 36 točk, za vsako točko je navedeno precej podatkov (pozicija, smer vetra, jakost vetra, odklon od smeri proti cilju, prepluto razdaljo, razdaljo do cilja…). Potna knjiga na ta način omogoča primerjavo med planom in dejansko ruto ter sprotno korekcijo kurza.

12CiLb.jpg

Aplikacija Squid je namenjena predvsem planiranju dolgih, več dnevnih rut. Planiranje dnevnih počitniških priobalnih križarjenj je seveda prav tako možno, a nepotrebno, če ne celo nemogoče, zaradi razvejanosti jadrankse obale in številnih otokov in plitvin. 

Toliko za začetek... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
nemo

Zgleda, da sem bil pri opisovanju namena aplikacije Squid premalo jasen. 

Squid ni pomorska karta kot npr. Osmand ali pa recimo meni ljubši Navionics ( https://www.navionics.com/fin/charts?charts=NavionicsPlus&fn1/ ), ki  se mi zdi preciznejši, zlasti zaradi oznak globine, kar pride zelo prav ne le za navigiranje ampak tudi za iskanje primernih mest za ribolov.

Squid ima "v ozadju" grobo pomorsko karto, da ne planira rute čez obalo in otoke.

Osnovni namen aplikacije je planiranje rute ob upoštevanju vremenske napovedi, torej predvsem vetra, v določenem akvatoriju. Kot sem omenil na koncu posta, je aplikacija namenjena za planiranje več dnevnih rut. V daljšem časovnem obdobju nujno prihaja do spremembe smeri vetra. Te spremembe so zajete v vremenski napovedi. Aplikacija upošteva polaro jadrnice (hitrost jadrnice v odvisnosti od TWA, True Wind Angle, glede na simetralo jadrnice), napoved jakosti in smeri vetra v prihodnjih dneh in na ta način izračunava koliko časa / kako daleč bo plovba potekala po začetnem kurzu, kdaj/ kje bo potrebno spremeniti kurz zaradi napovedane spremembe smeri/jakosti vetra itd. vse do ciljne točke. 

 Aplikacijo Squid sem opisal bolj kot zanimiv pripomoček za planiranje rut. V Jadranu uporabnost aplikacije za dnevna križarjenja ne pride do izraza zaradi majhnih razdalj, predvsem pa zaradi razgibanosti obale, številnih otokov in nenazadnje  zaradi zelo volatilnega vremena.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snečer

Sem razumel, jaz sem mimogrede omenil še aplikacijo osmand (to niso karte) in osm pomorske mape za mobilnik,bolj za "prosti čas" 

Rutanje mi je poznano, to so znale že garminove naprave z bluechart mapami, to kar si ti opisal pa je že izjemno. napredna zadeva, ki upošteva še več parametrov. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tex

@nemo

Quote

Dalmatinski portal je danes objavil, da so včeraj, 18. marca 2020, sprejeli odlok, ki velja 15 dni od objave. V vseh lukah, ki so pod nadzorom Luške uprave Splitsko-Dalmatinske županije, je prepovedano pristajanje navtičnih plovil, še posebej za mednarodni promet. Posadkam in potnikom na plovilih je prepovedano izkrcavanje na obalo.

Pokliči, če te bo treba reševat! Pir, "razkužilo", klobase, prigrizke in dobro voljo prinesemo zraven .. ;)

Edited by Tex

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snečer

Edino pravilno, videl tudi na fb lastovo, kako so sterali tuje jadrnice. 

Neodgovorno v času epidemije jadrat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Frenk 67

Najboljša izolacija. Spet pogrešam Fouške za stisnt. 😷👍👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
BlackDoc

Še kar na barki? Blagor :) Jaz upam da me spustijo do nje junija, sem letos planiral taglavno plovbo junija, da bo bolj v miru, pa verjetno letos tudi avgusta ne bo gužve. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
nemo

Navtika bo sproščena med prvimi, tako vsaj napoveduje HR ministrstvo za turizem. Hkrati bi se sproščale omejitve zasebnih počitniških kapacitet, nazadnje hotelski kompleksi.

V državo naj bi spuščali turiste s potrdilom o negativnosti na virus.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
nemo

Pred dnevi sem se obrnil na HR ministrstvo za turizem s predlogom, da bi turistom deloma subvencionirali strošek potrdila o negativnosti,  z voucherjem, ki bi bil unovčljiv npr. za plačilo cestnine, goriva, restavracije...  

So me presenetili in mi odgovorili, da bodo proučili predlog 😎

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snečer
pred 6 minutami, nemo pravi:

Pred dnevi sem se obrnil na HR ministrstvo za turizem s predlogom, da bi turistom deloma subvencionirali strošek potrdila o negativnosti,  z voucherjem, ki bi bil unovčljiv npr. za plačilo cestnine, goriva, restavracije...  

So me presenetili in mi odgovorili, da bodo proučili predlog 😎

Potrdilo o negativnosti pomeni, da moraš opraviti najbrž test? to bo kaos...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Zadnje objave na forumu

    • raza
      Ker sem temo onečedil z par objavami med potjo, si zdaj lahko nekaj slik ogledate na povezavi. Pri nalaganju slik,  je tehnika obrnila zaporedje slik od konca proti začetku poti. Če administrator lahko kaj popravi, prosim za intervencijo. Hvala!
    • Tex
      Nič posebnega ozirom omembe vrednega/zanimivega. Gre za bivšo Lendavsko opekarno, ki je v fazi rušenja.. 3 opekarne (lendava, dolga vas, dobrovnik) so delovale v letih pred 1950 v domeni 'gradbenika' (prej 'remont') iz Lendave. Kssneje se je sgp gradbenik združil z Konstruktorjem mb.. Zgobda naprej je jasna.. Je pa gradbenik postavil marsikaj v Lendavi, še za časa Nafte Lendava.. Kot večina zadev v Lendavi, brez prave zgodbe, ki bi skomercializirala vso zadevo in jo naredila turistično zanimivo.. 
    • Mavti
      Ta vikend pa malo po prekmurju motorirat tja med Lendavske goricedobrih 700 km odlično je bilo Mogoče kdo ve čemu je služil ta precej velik  tovarniški objekt v Dolgi vasi
    • smasher
      sem odrezal tisti kos plastike med cevjo in matico, zadeva ni nek kritični nosilec, tista cev je oddušnik.   Mene pa zdej zanima katera smola rime na staro plastiko in je odporna na bencin, sem našel na netu da ima več avtov take težave da se ustavijo mikro razpoke  v plastiki, in to pri bistveno mlajših avtih kot je moj 21let star italjan, zato se mi ne da kupovat 160€ vredno pumpo za avto ki je vreden 300€   (ok dejansko več ker ima na novo dan plin ampak ne vem če bi kdo to upošteval)
    • Quest
      pila spili na 7 ključ dve flehi. Zažagaj sredino za izvijač žagin list obvij s silvertejpom, cujno in zažagaj, uporabi štelključ-vodovodarski, uporabi univerzalke klešče (tiste ki zaskočijo). Brez ihte se loti je najbolj pomembno. Ne vidi se kaj bi rad odvil, ampak nekako takole gre tole. Včasih navariš kaj gor da odtegneš. Ne priporočam pri rezervoarju(kaboom)
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!