Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
BIF

Obdelava podvozja-rje

Recommended Posts

BIF

Zdravo ekipa. Moj 12 let stari Pathfinder si je prislužil mojo pozornost. Ker sem se odločil, da ostane pri hiši, in je zrel za resnejša terenska potepanja mu je potrebno nameniti nekaj sanacije.

Po večih konzultacijah in mnenjih sem prišel do zaključka, da se dela lotim sam....pa ne zaradi cene....temveč nezaupanja v delo mojstrov. Prepričan sem, da vsak, ki nima roke obrnjene kot krt to zamudno in natančno delo najbolje opravi sam.

Predvidevam, da je tukaj tudi nekaj podobnih ali manj podobnih, ki imate izkušnje z tovrstnimi opravili zato vas prosim, da delite svoja mnenja in izkušnje. Lotil se bom torej čiščenja rje podvozja ter zaščite. Še najbolj se nagibam k uporabi KOVERTERJEV rje....in nekako sem seznam zoožil na tri: WURTH-konverter rje, KONVERTER- Samson Kamnik in pa EPOXY BRUNOX....slednjega bi sicer moral naročit iz tujine, ker ne najdem zastopnika v Sloveniji....razen če ve kdo drugače...

Razen Wurtha oba premaza služita že zraven osnovne funkcije konvertiranja in ustavljanja procesa rje tudi kot primerja....

Mnenja, IZKUŠNJE, predlogi.....

Hvala v naprej.

Edited by BIF

Share this post


Link to post
Share on other sites
franc

Edino dejansko učinkovit sistem, je da vse skupaj razstaviš, speskaš (zbrusiš do "zdravega" ) in potem "naprej" .

Po mojih izkušnjah "konverterji" delujejo le začasno (prej ali slej udari skozi) , kdaj se to zgodi pa je odvisno kako dobro je narejeno (in verjetno od kvalitete "konverterja" ) . Je pa bistveno boljše kot brez.

lp

Share this post


Link to post
Share on other sites
smasher

Torej, mmne bim rekel točno nek hud nasvet, ampak sem že nekje omenilv mavrici imajo v spreju rust converter epoxy, od wurta ga še nisem videl moram uprašat pornika ko pride. 

Torej moja metoda, žična krtača za na flex ali vrtali stroj do skoraj čiste kovine, torej večino rje gre stean samk kovina nima še kovinskega leska, nato pošpricam vse z prej omenjenim konverterjem. Sej mislim da jih ima večina oodobno osnovo ker začnejo skoraj spreminjat barvo na temno vijola. 

V Colordiskontu na kbalj sem videl da imajo nekk italjanslo stvar, lo je bistvenk cenejša od samsonovega kknverterja samo nksem še probal. Samsonovega klnverterja nisem še probal saml zaradi cene, pri nanosu s čopičem dvomim da bi uspel doseči tako tanek sloj in poslesično cenovno učinkovitost. 

Najbolj prav ima pa @franc ni boljšega od tega da razdreš vse, daš na peskanje ali mkrda celo kakšno kemično kopel, in če si res zagret morda tudi vroče cinkanje, vse je odvisno koliko €€ bi rad zagonu. (katero koli cifro imaš v glavi podvoji vsaj 🤣, nemogoče je ostat znotraj buđeta) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
BIF

Se strinjam z obema tako teoretično okrog peskanja itd. Sem bil tudi pri človeku, ki se s tem profesional o ukvarja....loči šasijo od karoserije....vse sname....speska šasijo, zaščiti in sestavi. 
Ok....do tu je bilo vse jasno....ko sem vprašal kaj pa naredi z notranjostjo šasije pa se je malce zapletlo, ker je bil odgovor...NIČ, ker to pač ne gre. Torej odpade potapljanje šasije v cink in podobno. Poleg tega ločevanje šasije in karoserije potegne s seboj še kup zadev....na koncu si z mirnega na 4-5 čukov....

Izhajal sem iz sledečega...moj avto je vreden cca 6000....star je 12 let in ima zelo dobroohranjeno šasijo na števcu je 262.000km....motor sicer dela kot ura....pa vseeno. Še pri dveh starih gadih sem preveril stanje šasije in pod črto so odgovorili vsi enako....gre za površinsko rjo....časa imam v primeru, da imam namen avto obdržat še kakšna 3 leta, potem bo proces zahteval konkretnejše posege. Če se lotim sanacije in zaščite zdaj, sem naslednjih 10 let miren....po tem času pa je vprašanje kaj bo z menoj in/ali mašino. Nekako so se vsi strinjali, da je ročno delo v tem trenutku primerna izbira.....zahteva pa čas, potrpljenje in natančnost, ter uporabo kvalitetnih materialov. 
Zato je padla odločitev, da se tega lotim sam...čas imam, prostor tudi...avta ne rabim, ker imam doma še enega. Če dam to komu delat, bo fertik v enem tednu, rja pa bo spet zunaj čez 14 dni....saj veste kako to gre. 
Plan je avto na klocne, snel bom kolesa, amortizerje, vzmeti (ki jih imam itak namen zamenjati), ter vse ostalo kar se da odmontirat. Žične krtače, mašina in hoby peskalnik za mrtve kote....in tukaj pridemo do konverterja, ker je moj namen uporabe le tega, ustaviti nadaljne procese....sledi seveda 2x nanos zaščitnega sloja. Glede na to da da šasija ni nikjer rjava do te mere, da se bi tvorile plasti, ki se luščijo imam za zdaj še dobro osnovo in čas za akcijo. 
Tako nekako sem si zamislil zadevo. Seveda pa se akcija začne ko bo vreme za to primerno....suho in toplo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
franc

Čas, potrpljenje in natančnost. Pa preizkusi "konverter" na kakšnem starem plehu in drži se navodil .

Tvoj avto še ni tako (zelo) star, drugače pa rabiš "brener" ali pa potrgaš vse (zarjavele) vijake (sploh je "fino" ko odtrgaš kakšne privarjene) . Pa moj nasvet je (če nimaš fotografskega spomina) , da malo slikaš, je potem precej lažje sestavljati nazaj (ali pa samo mene zapušča spomin) .

lp

Share this post


Link to post
Share on other sites
BIF
pred eno uro, Billibob pravi:

Brunox imajo  v Conradu.

 

Res je...ampak bi rabil 5L. kanto...ker šparal ne bom...in 2x grem skozi...pa ne bom samo šasije obdelal, ampak še vse kar se najde na poti...pa avto tudi ni glih Clio... Ko bo avto 1x narazen si bom dal duška...pa tudi sicer imam rad zadeve narejene kot je treba.... Nenazadnje delam za  sebe.

pred 1 uro, franc pravi:

Čas, potrpljenje in natančnost. Pa preizkusi "konverter" na kakšnem starem plehu in drži se navodil .

Tvoj avto še ni tako (zelo) star, drugače pa rabiš "brener" ali pa potrgaš vse (zarjavele) vijake (sploh je "fino" ko odtrgaš kakšne privarjene) . Pa moj nasvet je (če nimaš fotografskega spomina) , da malo slikaš, je potem precej lažje sestavljati nazaj (ali pa samo mene zapušča spomin) .

lp

Ja definitivno se strinjam. Ker bom odmontiral kar se da in je smiselno, bom seveda vse fotografiral, da ne bom potem amortizer moniral na volanski drog...:)))). Bom pa tudi z endoskopsko kamero naredil sprehod po notranjosti šasije...čeprav kaj dosti tam ne bom mogel naredit...bom videl.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BIF

No to me zanima. Torej si uporabljal. Zanima me kako se obnese oz. ali dejansko deluje kot je opisano. Ta konverter je bojda dober, edino mislim, da zahteva nanos primerja v relativno kratkem roku po nanosu...cca.3 ure če se ne motim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vandrovec

Ne me preveč spraševat, ker jaz sem to kupil za hobi in neke manjše rjaste dele sem samo premazal brez posebnega čiščenja rje, tako je potem tudi ostalo. Dejansko odpravi rjo, če se prej še očisti rjo je verjetno še bolje, prodajajo tudi s kompletom za baterijski vrtalnik..

Ashampoo_Snap_2020_01.28_20h49m50s_001_.png.38844e323f8e4890630e2ff74e5b48fc.png

Edited by vandrovec

Share this post


Link to post
Share on other sites
smasher

jaz imam takega, samo sedaj ga ne najdem več na spletni strani od mavrice:

s-l640-228x228.jpg

https://www.kupibarve.si/voski-in-zascita?product_id=753

drugače pa če imaš dele ki niso preveč obremenjeni sem  "odkril" fajn barvo ki je prav za kmetijsko mehanizacijo in je "vse v enem"

jaz kar s tem sedaj barvam kar ni preveč vidno

https://ara-barve.si/kemocel-hitrosuseci-lak-za-kovino-12-barvnih-odtenkov-0-75l.html#.XjCSyDJKjcs

jaz sem ugotovil da najboljša za debelo kovino je taka žična :

450

Edited by smasher

Share this post


Link to post
Share on other sites
vandrovec

Npr., na avtu od nekoga se je začela kazati rja na pragovih. S čopičem sem samo premazal tisto površino in rja ni bila več opazna. Seveda je pod lakom še vedno rja, tudi kakšen mehurček na laku, na laku ne pusti nobenih sledov. Tekočina je bele barve, kot mleko, samo rja se spremeni v temno sivo barvo...pa kakšne vijake, matice...Ni lepo, ko dvigneš pokrov motorja in zagledaš zarjavele matice na vrhu amortizerja. Pri meni gre bolj za estetske popravke na hitro, kot kvalitetno in strokovno popravilo. Če pa vso rjo najprej odstraniš, potem niti ne rabiš pretvornika?

Share this post


Link to post
Share on other sites
BIF

Bistvo konverterja je v tem da s kemično reakcijo železov oksid pretvori v zaščito, prodre v globino in prepreči morebitne nadaljne procese oksidacije. Za boljše rezultate celo ni zaželjeno popolnoma odstranit vso rjo, ker odstraniš "hrano" za konverzijo. 
Malo čudno se sliši in kontradiktorno z staro šolo brušenja do čistega...ampak tako pač danes je...kemija dela....

Dejansko večina proizvajalcev navaja, da naj bi odstranil samo grobo rjo, ki je v plasteh (tega jaz nimam), preostale površine pa pobrusiš ( ne do "golega"), donbo razmastiš in naneseš konverter...pustiš čas da kemični proces opravi svoje...in naneseš zaključne sloje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
smasher

Nekje smo to že obdelali razlikoferosan in pdobno pa sedaj ne najdem... na žalost mi je ravno prejšnji teden scvrlo spominsko v telefonu in so slike še v fazi reševanja.

Ampak za motivacijo in veselje, ampak še nisem rešil kako bi sčistil in zaščitil podvozje notri ker je škatlast profil in na notranji strani so luknje zaradi kablov in vijakov.

 

DSC_0919.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
BIF

Če nimaš v notranjosti nekih kablov ali večjih ovir lahko uporabiš nekaj podobnega kot imajo dimnikarji....žično vodilo in na koncu jekleno ščetko, ki jo dobiš recimo v bauhausu različnih dimenzij. Dobro sčetkaš in s kompresorjem izpihaš ali še bolje z kerjherjem izpereš, posušiš in našpricaš bodisi z namenskim voskom ali pa še bolje s kakšnim konverterjem....."operacija" sicer zahteva nekaj improvizacije in domišljije....ampak vidim, da nisi neroden in to ne bi smel bit problem. Boljše priložnosti za to kot jo imaš sedaj ne bo...

...recimo....

https://www.merkur.si/izbrana-ponudba/zicne-scetke-in-pribor-za-ciscenje-kaminov/

p.s.

Ferossan samo odstranjuje rjo...ne opravi zaščite in ne preprečuje nadaljnih procesov rjavenja pod vrhnim slojem....za šasije se mi ne zdi najbolj primeren...

Edited by BIF

Share this post


Link to post
Share on other sites
franc

S tem, da se ne sme očistiti "do konca" , se jaz ne bi strinjal. Čisto lepo dela tudi na očiščenih (zbrušenih) površinah. Je pa zelo pomembno, da je dobro razmaščeno (že "masten" palec zadošča, da ne prime več) .

Ferosan tudi mene ni navdušil, precej boljše rezultate imam z Antikorozin-om.

lp

Share this post


Link to post
Share on other sites
smasher

@BIF imam tisti zadevo za dimnik čistit (očistim dimnik 1x letno :)) ampak med pločevinami je... Mislim da točno toliko kot je širok nastavek za gedore 21, tako da je vsaka krtača preširoka, sem samo spral s pralnim nastavkom za kompresorsko pištolo.

Glede uporabe ferosana, ga uporabim samo tam kjer potem najkasneje naslednji dan pobarvam z antikorozijsko barvo. Ima pa za moje pomje ferosan eno dobro lasnost, da je tekoč kot voda, torej ga kar konkretno namažem in potem sam steče kdaj tudi v kakšne špranje ki jih barva, ki je bolj gosta prekrije in bi lahko notri ostala rja z vlago. 

@franc, si kje videl na zalogi antikorozin? Sicer zadnjih nekaj mesecev nisem preverjal, ampak na splošno zadnje 3 leta (ali več) ga ni več v merkurju ali drugih trgovinah z barvami. Imam sicer doma še staro flašo ampak ne deluje več prau, ustvari neko rahlo površinsko rjo.

Nekaj kar me mika že nekaj časa je karcher nastavek za peskanje, ni drag, skoraj vsak ima doma visokotlačni čistilec. 

A, da ne pozabim @BIF, odsvetujem ti hobi peskalne pištole za uporabo na odprtem, tisti pesek je res hinavski, (iman tisto malo ročno s posodico na vrhu) uporabil sem jo 4x za tiste vogalčke pri noslicih blatnikov. Tisti prah/pesek, gre povsod, morda če res pobereš samo spodnje železo in ga neseš do roba parcele (da deliš še s sosedi to veselje 😅), ker drugače bo karkoli v bližini polno peska, kaz sem imel hidravliko pa rezeevar v bližini pa sem raje odnehal, dai tista zadeva nebi šla še kam škodo delat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
franc

Jaz sem antikorozin kupil v Mavrici cca 2 leti nazaj (vidim pa, da ga ni več v ponudbi na internetu, nekaj so mi razlagali, da je nekdo kupil Mavrico in prodajajo "njegove proizvode" ) . Možno tudi, da ni do okolja dovolj "prijazen" .

Za peskanje je potrebno narediti "komoro" , samo če si v komori rabiš skafander, če si zunaj pa nimaš dosega in je samo za majhne dele. Sem si priskrbel vse potrebno, samo se mi potem ni dalo delati komore, tako da zaenkrat ta "projekt" stoji.

lp

Share this post


Link to post
Share on other sites
BIF
pred 2 urami, smasher pravi:

A, da ne pozabim @BIF, odsvetujem ti hobi peskalne pištole za uporabo na odprtem, tisti pesek je res hinavski, (iman tisto malo ročno s posodico na vrhu) uporabil sem jo 4x za tiste vogalčke pri noslicih blatnikov. Tisti prah/pesek, gre povsod, morda če res pobereš samo spodnje železo in ga neseš do roba parcele (da deliš še s sosedi to veselje 😅), ker drugače bo karkoli v bližini polno peska, kaz sem imel hidravliko pa rezeevar v bližini pa sem raje odnehal, dai tista zadeva nebi šla še kam škodo delat. 

Odličen podatek. Prav takšno pištolo sem imel v mislih...kot sem napisal...res samo za kak mrtev kot, kamor s čim drugim ne sežem...hmmm...si mi dal zdaj mislit. Delal pa bom zunaj sicer in v bližini res ni ničesar kar bi lahko bilo sporno...

kar se Antikorozina tiče...izdelovala ga je Regeneracija in kolikor sem zasledil na forumih ga ne izdelujejo več...oz. se mi zdi da je šla fabrika po gobe...v glavnem ga ni več...mogoče kje kakšna stara zaloga....

drugače pa je odličen odstranjevalec rje klorovodikova kislina....očisti do golega dobesedno, vendar je zadeva precej agresivna in jo je potrebno res dobro kasneje sprati. No za šasijo je jaz sicer ne bi uporabil...ampak za kakšne zadeve okrog bajte...recimo kovinski stebri za ograjo in podobno pa je ok.

Edited by BIF

Share this post


Link to post
Share on other sites
franc

Še o teh hobi "peskalnikih" . Malo poglej kakšno porabo zraka ima (da ne boš preveč presenečen) . Z običajnim hobi kompresorjem ne boš peskal več kot par sekund.

lp

Share this post


Link to post
Share on other sites
smasher
1 hour ago, BIF said:

Kompresor ni problem...dobim ta velikega na posodo....

Ni smeškota za bit fouš, to je tudi takaj faj stvar met recimo 2 batni vsaj 100L kompresor, samo kako ženi obrazložit da 2x letno ga pa res rabim... 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites
BIF

Jaz moji sicer nikoli takih stvari ne razlgam, ker itak ne razumejo. Jaz to privlečem v mans-cave in konec. Je pa res, da dejansko tega do sedaj še nisem nikoli potreboval. Je pa sodelavec kupil takšnega dvo batnega 100L, ker je farbal ostrešje na novi bajti...zdaj pa ga ima za bazen napihnit...tako da ni bilo problema. Je pa bil dober kompresor sploh predpogoj da sem razmišljal o peskanju. S tistimi našimi hoby kompresorji si še zobov ne moreš dobro spucat...

Share this post


Link to post
Share on other sites
vandrovec

Sam bi zadevo zelo poenostavil, če bi se odločil za tak poseg na starejšem avtomobilu. Avto bi zapeljal k nekomu, kateri ima dvigalo, odstranil kolesa, spodaj opral z visokotlačnim čistilcem ter rjaste dele pošprical z Wurth konverterjem...zadeva bi bila zaključena. Koliko več napora se splača vlagati pri tem postopku, da ohraniš karoserijo za kakšno leto več...itak bo s kilometri postopoma vedno več stroškov z ostalimi deli....edino, če bi imel namen avto ohranit za oldtimerja?

Share this post


Link to post
Share on other sites
BIF

Je tudi ena od opcij...ampak mi ne gre karakterno skozi. Jaz imam ta "problem", da mi je vseeno kako zadeva izgleda navzven....pomembno mi je, da je v osnovi tik-tak...drugače povedano...praske na avtu me ne zanimajo...pa tudi ne popraskana armaturka...ampak mehanski deli, ki morajo delovat ko jih potrebujem pa so mi zelo pomembni. Avto pa bo ostal pri hiši....temu se reče...do preše. Nov je prišel k hiši...služi odlično, vreden ni skoraj nič...zakaj se bi nekdo drug smejal in vozil, ker ga je kupil poceni, jaz pa bom naslednjih 20-30 čukov pustil nekemu drugemu tepcu, ki se bo tudi smejal... To šolo sem že dal skozi v življenju. Avto je velik, je močan, je robusten, nobenih večjih okvar ali stroškov, izgled še vedno atraktiven dovolj, da si vsak premisli preden me poskuša izsiljevat in najpomembneje...nikoli mi ni treba razmišljat kakšna pot me čaka...vsaka je dobra...pa četudi je ni...

Zato sem se odločil, da tisto kar je treba porihtam kot je treba....tako delam pri ženi in mi že 36 let odlično služi...podvozje v nulo...:))))

Edited by BIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!