Skoči na vsebino

Nov motor-vpeljevanje - vtekanje (kako, do kdaj, zakaj)


gasper420

Priporočene objave

...jaz se izognem utekavanju tako, da kupim rabljen motor...  :D

...tut junferce mi ni glih (bilo...neeeekdaaaajjjj mnoooogo desetletij nazaj) za kresnt...je blo bolš že kako upeljano...        :D

 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 urami, Zivnorc pravi:

...jaz se izognem utekavanju tako, da kupim rabljen motor...  :D

...tut junferce mi ni glih (bilo...neeeekdaaaajjjj mnoooogo desetletij nazaj) za kresnt...je blo bolš že kako upeljano...        :D

 

 

Jaz vozim samo krš tik pred odpadom... je odlično ulaufano... 🤣 🤣 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sem prebral navodila, kot sem opisal v prejšnem post-u, piše do katere hitrosti se lahko približaš z določeno prestavo. Sem pa dobil motor v petek in sem vprašal. Zanimivo, nisem vedel ampak rekli so, da je motor celo tovarniško zaprt do prvih 1000 kilometrov in da ne rabim imeti nobenega postopka vtekanja ali menjave olja. No še vedno se bom držal tega, da bom vozil okoli sredine obratov in mogoče zamenjal olje pri 100 ali 200 kilometrov

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pri vseh novih motorjih se se večinoma držal navodil proizvajalca in serviserja ;)

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, electricJuice pravi:

Sem prebral navodila, kot sem opisal v prejšnem post-u, piše do katere hitrosti se lahko približaš z določeno prestavo. Sem pa dobil motor v petek in sem vprašal. Zanimivo, nisem vedel ampak rekli so, da je motor celo tovarniško zaprt do prvih 1000 kilometrov in da ne rabim imeti nobenega postopka vtekanja ali menjave olja. No še vedno se bom držal tega, da bom vozil okoli sredine obratov in mogoče zamenjal olje pri 100 ali 200 kilometrov

navodila se najdejo na netu, ampak običajno je prvi servis, poglej v tabelo v navodilih na 1000km, potem pa 7 al 10 ali 15 jurjev odvisno od modela.

V prilogi je pdf servisev, to je pa za tvojega: torej prvi servis na jurja drugi na 10 itd...

image.thumb.png.48fdd0d698d8bbf997634a1687784d86.png

HQV_Servicezeiten_2021_05_EN.pdf

 

in tule so navodila v pdf: https://azwecdnepstoragewebsiteuploads.azureedge.net/22_3402594_en_OM.pdf

22_3402594_en_OM.pdf

 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz ne vidim problema v vtekanju... če tako piše v priročniku je najbrž nek razlog za to, poleg tega 1000km mine ko šus, jaz sem jih nazadnje naredil v 2 dneh, najbrž ko kupiš nov motor, komaj čakaš, da se lahko pelješ... 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... če ima kdo težavo z utekavanjem motorja..... ni problema. Pripelji mi motor s polnim rezervoarjem..... dobiš ga s praznim... ulavfanega

... če ima kdo težavo z utekavanjem punce.... ni problema.. Pripelji mi jo prazno.... odpelješ polno... ulavfano  :P

 

Lejte, ni potrebe o bojazni o utekavanju...  Kot smo rekli... voziš se lepo lahkotno v bolj kot ne nižjem in srednjem režimu... čimveč pretikanja.... rahlo pospeševanje...itd.

Menjava olja vsekakor ne škodi, ni pa potrebe, kot smo rekli.... ni to obdobje navadnih stružnic in sestavljanja motorjev v domačih delavnicah.... v novodobnih proizvodnjah je praktično vse sterilno.... CNC obdelave na tisočinke.....  čistoča.... tolerance v nulo..... ni več tistih "klasičnih opilkov" med utekavanjem.....   itak pa imaš oljni filter, ki ti olje očisti .... pa tudi "opilki" so "mikroskopskih velikosti " ... ne tako kot včasih, ko se je kar lesketalo po dnu karterja...  :P 

Da boš mirno spal, zamenjaj olje in obvezno tudi filter po 200km, kot si si zamislil, vendar obvezno kupi filter na uradnem servisu, da na filtru piše enako, kot na OEM filtru, ker ti bodo znali potem na prvem servisu komplicirati, kaj si šaril po motorju mimo uradnega servisa.... razen, če se zmeniš, da ti to naredijo kar oni na uradnem servisu....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

DAMI34 thanks.

Zakaj sem to sploh vprašal. Vem, da piše v navodilih in da je to to, kar se moraš držat ampak pogledal sem pomoje čisto vsak review na youtube, kar se tiče Husqvarna 701 sm in nekateri so omenjali, da jim pije olje..., kar veliko. Zato sem izrazil to skrb. 

In ja, zdaj je pri nas dž, kar je še tolk bolj mučno, ker ne upam vn v takem :)

Torej bom menjal olje pri 200km in potem do uradnega servisa pustil tko, ku je.

Aja še ena stvar, olje... Tukaj spet, jao... Eni prisegajo na conventional oil, drugi na full synthetic. Kaj zdej? Spet, bral sem tole http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Gledal sem en video, ki je enako delal in uporabljal to olje https://rotella.shell.com/en_us/products/triple-protection-motor-oil/rotella-triple-protection.html#iframe=L3NvcHVzL3JvdGVsbGEvbmV3c2xldHRlci9lbl91cw

Heh sej zgleda, kot da mam za doktorirat... zato ne bom kompliciru, mi je pa zanimivo, ker nevem a ma to tak velik vpliv al je pac manjhen in se opaža recimo, če bi šel v kako tekmovalno varjanto

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dej se ti voz, namest da tok bereš. Na začetku ga mal šparaj, olje zanenjaj na 1000 in to je to.

Če je to tvoj prvi motor, ti bo tud na pol gasa čist noro super, drugač pa mal potrpi. 

Pa motor ni iz cukra….

  • Všeč mi je 2
  • Hvala 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 4 urami, electricJuice pravi:

DAMI34 thanks.

Zakaj sem to sploh vprašal. Vem, da piše v navodilih in da je to to, kar se moraš držat ampak pogledal sem pomoje čisto vsak review na youtube, kar se tiče Husqvarna 701 sm in nekateri so omenjali, da jim pije olje..., kar veliko. Zato sem izrazil to skrb. 

In ja, zdaj je pri nas dž, kar je še tolk bolj mučno, ker ne upam vn v takem :)

Torej bom menjal olje pri 200km in potem do uradnega servisa pustil tko, ku je.

Aja še ena stvar, olje... Tukaj spet, jao... Eni prisegajo na conventional oil, drugi na full synthetic. Kaj zdej? Spet, bral sem tole http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Gledal sem en video, ki je enako delal in uporabljal to olje https://rotella.shell.com/en_us/products/triple-protection-motor-oil/rotella-triple-protection.html#iframe=L3NvcHVzL3JvdGVsbGEvbmV3c2xldHRlci9lbl91cw

Heh sej zgleda, kot da mam za doktorirat... zato ne bom kompliciru, mi je pa zanimivo, ker nevem a ma to tak velik vpliv al je pac manjhen in se opaža recimo, če bi šel v kako tekmovalno varjanto

oprosti, ampak te ne razumem.

Tvoj motor ma garancijo 2 leti z možnostjo podaljšanja. Seveda moraš servis opravit v predpisanem roku pri pooblaščenem serviserju.

Ne komplicirat. Med 600 do 1000km pojdi na servis tja, ker si moped kupil. Motoxgeneration. Fantje bodo naredili servis, zabečležili vse online in to je to.

Vpliv, kot se sprašuješ je zelo enostaven: al ti garancija velja 2 leti ( z možnostjo podaljšanja) al pa ne če doma sam packaš.

Sicer pa v kolikor je motor zlorabljan za ofroad nič ne škodi sam vmes en servis naredit, ampak vse ostalo pa je kot je zapisano.

Najmanj kar je nujno, je menjava prvega olja, katero ni isto, kot ti ga bodo dali na servisu. Vsaj običajno je tako. Drugo kot drugo, na prvem servisu se običajno preveri začetniške probleme (mnogi servisi se sicer s tem ne mučijo) lahko pa jim zatežiš, opravi se posodobitve softwerja in kar je predpisano. Ter poudarjam, zabeleži se prvi servis online in odklene agregat, da ga lahko navijaš v iber :P

Vterkanje naj bo normalna vožnja, ne moreš nič falit. Čimveč ovinkov, pretikanja in podobno. Izogibaj se konstantni vožnji v visokih obratih (AC) in konstantno mučenje pod nizkimi obrati.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...jaz bi samo še to povedal, kako bi jaz naredil.

... VOZI MIŠKO DO PRVEGA SERVISA!...lepo zmerno, kot smo že večkrat napisali

...pol pa lepo naprej...    :D

 

Olja se za normalno uporabo najbolje obnesejo polsitetična.

...sintetika je bolj za race namene...

...razen seveda, če proizvajalec ne zahteva točno določeno olje

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

olje za 701 je predpisano kot za vse huse, kot za vse ktm, kot za ostale motorje ampak boga mati...če dam linke na uporabniška navodila, je res težko kliknit nanje in preverit "štandard" in tip olja, ki ga proizvajalec svetuje....

ma men se ne da več... :P

 

image.thumb.png.fa0a451f657d42085f70a3472c73cfd1.png

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

1 hour ago, Qay said:

Dej se ti voz, namest da tok bereš. Na začetku ga mal šparaj, olje zanenjaj na 1000 in to je to.

Če je to tvoj prvi motor, ti bo tud na pol gasa čist noro super, drugač pa mal potrpi. 

Pa motor ni iz cukra….

  Hehe zakaj karkoli potrpeti?  K sm mel malo generalko na Duku, sem ga spet mal vtekal. V prakis je to pomenilo manj obratov in manj odpiranja plina iz ovinkov. Se nikol prej nism tolikokrat skoraj sel v maline ipd, ker sem to hotel kompenzirati z hitrejsimi vstopi itd...  ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 4 urami, electricJuice pravi:

Heh sej zgleda, kot da mam za doktorirat... zato ne bom kompliciru,

Kako, da ne? Namest da bi se vozil, KOMPLICIRAŠ!

Za tvaj motor imaš točna navodila kako ga voziš v fazi utekanja. Olje ti bodo tako menjal na uradnem servisu po prvih 1000km.

PAAA ne "brkljaj" sam po motorju dokler je v garanciji!

ajd srečno.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jp jp, mogoče je kriv YT, ko so rekli da so navodila bolj genericno napisana.

 

Anyway, zdaj kar je je, ta motor je bomba, kaj to dela 😁 Sej prej sm mel KTM EXC 350, samo ta “Braap” je res od boga poslan 😃 Sicer nisem se odprl plina do zmonosti ampak bo kmalu

 

Da se pomirm javnost :)

Aja, seveda za braap je tut Alrapović kriv. In tisto zadnjo plato sm dal dol 

A9D140E0-65B0-47C5-B1AA-862B1EFDAA05.jpeg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

On 5/8/2022 at 1:58 PM, electricJuice said:

In ja, zdaj je pri nas dž, kar je še tolk bolj mučno, ker ne upam vn v takem :)

 

On 5/8/2022 at 1:58 PM, electricJuice said:

Heh sej zgleda, kot da mam za doktorirat... zato ne bom kompliciru, mi je pa zanimivo, ker nevem a ma to tak velik vpliv al je pac manjhen in se opaža recimo, če bi šel v kako tekmovalno varjanto

To dvoje ne gre skupaj?!?!? 

Kar prodaj... Ker po kosih ga boš težko...

Ok. Malo heca.

Zdaj pa resno...

Vozi ga lepo normalno do 1000 km in ga pol lepo pelji na servis. Ne menjavaj sam olja, lahko boš imel probleme na servisu. Vsak nepooblaščen poseg v motor v času garancije ti lahko zakomplicirajo.

1000 motorjev se utekajo po navodilih proizvajalce in delajo 100.000 km+ brez problemov. Me vem zakaj bi ti rad izumu toplo vodo...

 

Za zadnjo plato boš pa verjetno imel problem pri registraciji. Na njej je po vsej verjetnosti tako imenovano "mačje oko". Po homologaciji mora biti nameščeno na zadnjem delu motornega kolesa....

Veliko užitkov ti želim pri vožnji.

PS: Vožnja  v dežju ni bav bav. Vse manevre izvajaš enako kot po suhem, le da so veliko bolj nežni in mehki, hitrost zmanjšaš za 20% (lahko več, lahko manj, pač po občutku). Ne zavraš na belih črtah in železnih jaških... Tudi nagibi v ovinku so pri manjših naklonih. Več kot se boš vozil po mokrem boljši občutek boš imel. Sam imam kar problem z "mokro" cesto. Zato sem mogoče pretirano pazljiv. Sem pa zato še vedno cel :D

 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...joooj...a je res potrebno okrog enga ajnfaranja delat tako znanost...☹️🙁😧😡😠💩

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

12 hours ago, C eagle said:

Vozi ga lepo normalno do 1000 km in ga pol lepo pelji na servis. Ne menjavaj sam olja, lahko boš imel probleme na servisu. Vsak nepooblaščen poseg v motor v času garancije ti lahko zakomplicirajo.

1000 motorjev se utekajo po navodilih proizvajalce in delajo 100.000 km+ brez problemov. Me vem zakaj bi ti rad izumu toplo vodo...

Ko smo ze pri olju, kaj pa oljni filter? 

Hehe ne ne, hecam se :) Bom peljal na servis ja, motor je pa bomba in mi je zelo všeč, zato sm hotel bit previden. 

 

Za registracijo pa mi zdaj 4 leta ni treba na tehnični, bom takrat nazaj gor pritrdil tisti del. 

 

Za dež ima ta motor, traction control. Ampak vseeno se moram motorja prej navadit

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

omejimo se na naslov teme, ostali čvek je lahko v dotični temi o tem motorju, torej vse od barve, do upgrejda, pospeškov in ljubezni do njega

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 let pozneje...

@miran985en nasvet, ker večkrat preberem 800x nisem še peljal čez 4k obratov, pa sedaj 5k obratov. Veš moje mnenje je in veliko motorjev sem vpeljal (vsi laufajo, niti en ne pije olja, nekateri so preko 100kkm), da s tem samo zamoriš agregat. Seveda ne govorim, da ga je potrebno tišat, bolj je važna mehka vožnja pa obrati lepo gor tudi na 6 do 7 pa nazaj dol in veiko uporabe menjalnika. Verjamem, da 800x ni nič drugačen kot ostali.

Se opravičujem ker smetim, tema o vpeljevanju motorja je sicer drugje. Kar se plina na zajlo tiče, večina zmanjša prosti hod, ni to problem samo 800x. Pa seveda, ko se navadiš , potem ročice plina ne spuščaš čisto do konca, ampak ravno malo manj.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 3 minutami, DAMI34 pravi:

@miran985en nasvet, ker večkrat preberem 800x nisem še peljal čez 4k obratov, pa sedaj 5k obratov. Veš moje mnenje je in veliko motorjev sem vpeljal (vsi laufajo, niti en ne pije olja, nekateri so preko 100kkm), da s tem samo zamoriš agregat. Seveda ne govorim, da ga je potrebno tišat, bolj je važna mehka vožnja pa obrati lepo gor tudi na 6 do 7 pa nazaj dol in veiko uporabe menjalnika. Verjamem, da 800x ni nič drugačen kot ostali.

Se opravičujem ker smetim, tema o vpeljevanju motorja je sicer drugje. Kar se plina na zajlo tiče, večina zmanjša prosti hod, ni to problem samo 800x. Pa seveda, ko se navadiš , potem ročice plina ne spuščaš čisto do konca, ampak ravno malo manj.

Vem.

Sem pač picajzl. Pogosto menjal seveda, tekoča vožnja itd. Vem da nebo nič narobe. 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Poanta utekavanja je, čim večkrat šaltat, voziti v vseh brzinah, voziti do predpisanih obratov z zelo lahkotnim režimom vrtenjem motorja, brez nekega obremenjevanja z večjim navorom....

... tudi če voziš recimo s 4.000 1/min, pa z večjim plinom, kot dovoljujejo obrati mašine za tisti odstotek "ročice plina" (hočem reči, da se mašina ne vrti lahkotno... ampak z navorom), so obremenitve na komponente precej večje, kot če se mašinka vrti praktično brez nekih obremenitev... enako je, če jo vrtiš previsoko... Površine so hrapave, imajo več upora...  skratka podobno, kot če te žena, ko te piči komar na hrbtu, lepo popraska (ker se ne dosežeš)... al pa te z nohti grobo skrampa po hrbtu, da si ves rdeč :P 

Valji imajo honane stene z mikro razami, v katerih zastaja olje, ki je potreben za postopno utekavanje in izdatnejše mazanje v fazi utekavanja, da se obročki-bat-valj čim lepše uležejo drug drugemu. Zaradi tega nove mašine tudi malenkost več kurijo olje. Enako je z menjalnikom... gredjo... ležaji.... skratka z vsemi gibljivimi deli.

... ko je ta faza končana, je potrebno menjati olje, ker so v njem "mikro  opilki" od vsega tega.

Če se ti ne da potrpeti te faze, načeloma ni nič hujšega, je pa, če smo picajzli pri vseh ostalih zadevah, tudi utekavanje fino dati skozi po predpisih. 

 

... vsaj jaz tako razmišljam, ker če kupim neko stvar, jo imam precej časa... verjetno se kdo drug, ki menja motorje po tekočem traku, ne obremenjuje s takimi stvarmi, ker ga ne zanima, kaj bo z motorjem naprej v rokah nekoga drugega....

Motor ne bo zamorjen zaradi par dni potrpežljivosti s plinom, saj nima čustev, bo pa "hvaležen" za v naprej..  :P

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 minuto, Zivnorc pravi:

Poanta utekavanja je, čim večkrat šaltat, voziti v vseh brzinah, voziti do predpisanih obratov z zelo lahkotnim režimom vrtenjem motorja, brez nekega obremenjevanja z večjim navorom....

... tudi če voziš recimo s 4.000 1/min, pa z večjim plinom, kot dovoljujejo obrati mašine za tisti odstotek "ročice plina" (hočem reči, da se mašina ne vrti lahkotno... ampak z navorom), so obremenitve na komponente precej večje, kot če se mašinka vrti praktično brez nekih obremenitev... enako je, če jo vrtiš previsoko... Površine so hrapave, imajo več upora...  skratka podobno, kot če te žena, ko te piči komar na hrbtu, lepo popraska (ker se ne dosežeš)... al pa te z nohti grobo skrampa po hrbtu, da si ves rdeč :P 

Valji imajo honane stene z mikro razami, v katerih zastaja olje, ki je potreben za postopno utekavanje in izdatnejše mazanje v fazi utekavanja, da se obročki-bat-valj čim lepše uležejo drug drugemu. Zaradi tega nove mašine tudi malenkost več kurijo olje. Enako je z menjalnikom... gredjo... ležaji.... skratka z vsemi gibljivimi deli.

... ko je ta faza končana, je potrebno menjati olje, ker so v njem "mikro  opilki" od vsega tega.

Če se ti ne da potrpeti te faze, načeloma ni nič hujšega, je pa, če smo picajzli pri vseh ostalih zadevah, tudi utekavanje fino dati skozi po predpisih. 

 

... vsaj jaz tako razmišljam, ker če kupim neko stvar, jo imam precej časa... verjetno se kdo drug, ki menja motorje po tekočem traku, ne obremenjuje s takimi stvarmi, ker ga ne zanima, kaj bo z motorjem naprej v rokah nekoga drugega....

Motor ne bo zamorjen zaradi par dni potrpežljivosti s plinom, saj nima čustev, bo pa "hvaležen" za v naprej..  :P

 

Sem enakega mnenja:

Čim manj enakomerne vožnje,čim več prestavljanja,čim več zavojev,zaviranja. Vse z občutkom,ne grobo, z malo posluha.

Ni samo agregat tukaj, vsi premikajoči ali rotirajoči deli se enostavno morajo uteči. Enako je z vzmetenjem recimo.

  • Všeč mi je 2
  • Hvala 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 4 urami, Zivnorc pravi:

Poanta utekavanja je, čim večkrat šaltat, voziti v vseh brzinah, voziti do predpisanih obratov z zelo lahkotnim režimom vrtenjem motorja, brez nekega obremenjevanja z večjim navorom....

... tudi če voziš recimo s 4.000 1/min, pa z večjim plinom, kot dovoljujejo obrati mašine za tisti odstotek "ročice plina" (hočem reči, da se mašina ne vrti lahkotno... ampak z navorom), so obremenitve na komponente precej večje, kot če se mašinka vrti praktično brez nekih obremenitev... enako je, če jo vrtiš previsoko... Površine so hrapave, imajo več upora...  skratka podobno, kot če te žena, ko te piči komar na hrbtu, lepo popraska (ker se ne dosežeš)... al pa te z nohti grobo skrampa po hrbtu, da si ves rdeč :P 

Valji imajo honane stene z mikro razami, v katerih zastaja olje, ki je potreben za postopno utekavanje in izdatnejše mazanje v fazi utekavanja, da se obročki-bat-valj čim lepše uležejo drug drugemu. Zaradi tega nove mašine tudi malenkost več kurijo olje. Enako je z menjalnikom... gredjo... ležaji.... skratka z vsemi gibljivimi deli.

... ko je ta faza končana, je potrebno menjati olje, ker so v njem "mikro  opilki" od vsega tega.

Če se ti ne da potrpeti te faze, načeloma ni nič hujšega, je pa, če smo picajzli pri vseh ostalih zadevah, tudi utekavanje fino dati skozi po predpisih. 

 

... vsaj jaz tako razmišljam, ker če kupim neko stvar, jo imam precej časa... verjetno se kdo drug, ki menja motorje po tekočem traku, ne obremenjuje s takimi stvarmi, ker ga ne zanima, kaj bo z motorjem naprej v rokah nekoga drugega....

Motor ne bo zamorjen zaradi par dni potrpežljivosti s plinom, saj nima čustev, bo pa "hvaležen" za v naprej..  :P

 

no saj nekaj podobnega sem opisal, sem pa precej tebe bral v tej temi :P

Najprej sem poskusil na tale način:

pa mi ni bil všeč, sem raje uporabil tale način:

 

še bolj pa tale, na 2.09 lepo pojasni:

 

in da, vse motorje, ki sem jih v lajfu imel sem tudi ulafal. Vsi so bili novi. Rabljenega nisem imel. Tak od oka 10 komadov, maxiskuterjev in mopedov nisem štel zraven. Sam za Jawo ne vem kje je končala. Za ostale pa vem in še laufajo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!