Skoči na vsebino

Je ZELENA energija res ZELENA?


ducar

Priporočene objave

pred 17 urami, KennyJR pravi:

Vinales bo izpustil Austin... 

Razumljivo. Human touch (ali v lepi slovenščini "empatija" ) je še tu, še je upanje za zahodno civilizacijo. Morda se tehtnica pa vendarle nagiba stran od paradigme "višje hitreje močneje imeti več samo zmagovati šteje več krvi več čipsa, kokakole in zdrajsanih kavčev". Ta miselnost seveda pelje v pogubo. Če je evropljan še zmožen kake samo refleksije, potem se še lahko utirimo.

Čisto trezno resno iz moralnega stališča: prihodnjo sezono gledam samo E-moto, in to ne samo "iz inata" ali neke alter drže. Petrolej je passe, definitivno. Ne vidim nobene koristi, še manj perspektive od fosilcev. Tako ali tako gre vse v smeri E in gorivih celic ( vodik, metan, tehnologi morda navedite še kaj ).

In kaj nam lahko klasično motoroznastvo sploh še ponudi? Kako hitro se pelje Tesla Y na znamenitem ringu ? Samo v razmislek. 500 čistokrvnih bencincev ni bilo dovolj za "nadmašiti" Tesla 3 družinski vagen. Ja ja in vendar se vrti.... Komu bodo še služili Akrapoti ( vem da lahko v hipu fura medicinski program ).  Res je, miris cvajtakterjev in prečudovitega zvoka ferrari V12 mašine ali Duca 888 bomo deležni na kakem mitingu, ampak evolucija gre po  svoje.

Lep vikend, poln užitkov na Cota2021 želim.    

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Off topic Moto GP: prvi del se nebi mogel bolj strinjat s tabo, kateri je pa popolnoma kontradiktoren z drugim delom. Glede morale in empatije: na sliki je rudnik Litija. Za vsako pridobljeno tono je onesnaženih 2 milijonov kubičnih metrov vode...

Vse skupaj zopet agenda politike in kapitala, ki nima veze z dobrobitjo človeštva, še manj z ekologijo

 

234403681_4245897162171110_9010859360927679543_n.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 44 minutami, Sam dePihlja pravi:

Off topic Moto GP: prvi del se nebi mogel bolj strinjat s tabo, kateri je pa popolnoma kontradiktoren z drugim delom. Glede morale in empatije: na sliki je rudnik Litija. Za vsako pridobljeno tono je onesnaženih 2 milijonov kubičnih metrov vode...

Vse skupaj zopet agenda politike in kapitala, ki nima veze z dobrobitjo človeštva, še manj z ekologijo

 

234403681_4245897162171110_9010859360927679543_n.jpg

Razumem tvoj pomislek. Na koncu velja le primerjava škodljivih izpustov pri izdelavi in uporabi ter vzdrževanju avtomobila na klasičen pogon, nasproti alternativnemu pogonu, recimo električnemu. Koliko sestavnih delov je v enem ali drugem, kakšni so izkoristki pogona. Koliko onesnaži okolje proizvodnja električne energije na enem mestu ( hidrocentrala, jedrska elektrarna ), proti desettisočim dimnikom v naših vozilih ali stanovanjskih objektih. Kako je z reciklažo, rok trajanja,.....

V bilanci mora biti zajeto čisto vse. Od porabe vode, ki si jo navedel, do energije za izkop in predelavo rudnine in tako dalje.

V času manjše porabe elektrike, se višek pri proizvodnji el. energije, zlasti iz alternativnih virov, lahko uporabi za proizvodnjo vodika, katerega bodo za pogon uporabljali tovornjaki, avtobusi, ladje,....  

Predvsem pa je na nas, da optimiramo porabo. Pa da ne bo kdo mislil, da sem tako ozaveščen in udejanjen kot o tem tule pišem. Daleč od tega. 

Kapital pa izkorišča samo naše želje. Če manj kupuješ, bo kapital manj proizvajal. Kapital najbolj peče, če ga daš na "ignore".

OK, tole vse skupaj spada v kako drugo temo, razmišljanje za naprej je pa vseeno na mestu.

Popravljeno . Popravil ducar
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V času manjše porabe elektrike, se višek pri proizvodnji el. energije, zlasti iz alternativnih virov, lahko uporabi za proizvodnjo vodika, katerega bodo za pogon uporabljali tovornjaki, avtobusi, ladje,....  

Si res prepričan, da ta višek obstaja ......

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 uro, Lipstick pravi:

V času manjše porabe elektrike, se višek pri proizvodnji el. energije, zlasti iz alternativnih virov...

Ker se zavedam, da je ta pogovor zares off topic, po drugi strani me je pa zelo strah lahkotnosti sprejemanja nove eko agende in s tem prihodnosti naših otrok bi samo še vprašal, koliko zagovorniki kao eko alternative vedo o načinih in škodljivih učinkih pridobivanja redkih metalov, surovin za magnete, solarne panele (ne, še zdaleč ni samo Fe3O4 in Si), načinu reciklaže dotrajanih alternativnih virov...Ostanimo raje human touch in predvsem razmišljujoči s svojo glavo ter uživajmo v Moto GP debati.

241952288_23848184405450345_5669765024952429415_n.png.jpg

Popravljeno . Popravil Sam dePihlja
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

S katalitično depolimerizacijo se lahko tudi tela krilca od zračnih turbin predelajo v nafto. Izkoristek sicer res ni 100% dobiš pa 1 tone cca 500 litrov nafte.

Zakaj se pa to ne dela - je pa povsem druga zadeva. Večina zahodnih držav je sprejela zakone po katerih se to ne sme delat - ker je po njihovih strategijah potrebno preiti na dolgoročno oblike recikliranja vseh materialov. To pa ne rešuje trenutnega problema, ki je recimo prikazan v prejšnjem postu.

Enostavno vsi rešujejo svet čez 100 let, stanje ta trenutel pa nobeden, ker to stane evrčke!

Izrabljene sončne celice ..... tukaj se pa strinjam, dolgoročna katastrofa.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

.... ta tema je ravno tako, ko  razne "zelene " aktivistke nosijo transparente na shodih:

" NE POTREBUJEMO NOVIH ELEKTRARN .... PRI NAS IMAMO ELEKTRIKO KAR V STENAH V VTIČNICAH!!! "

 

 Sem strojnik...in še zdaleč nisem proti kakim novim tehnologijam.... ampak tole, da za avto reklamirajo " ZERO EMISION"  

... je ja... po cesti.... kaj pa je "ob cesti" ?

 

...isto, ko da bi doma pospravil dvorišče, vso svinjarijo pa zmetal čez živo mejo k sosedu....

...ampak, važno, da se dvotišče šajna....   :D

 

... Drugače pa ja.... podpiram elektrifikacijo... itd... samo nihče se niti približno ne zaveda, kaj to vse potegne za sabo.

Ali je kdo morda preračunal, s kakšno močjo ti polniš rezervoar v avtomobilu?..ob predpostavki, da napolniš 60l bencina v dveh minutah?

Ali je kdo preračunal, koliko energije je potrebne da napolniš beterije v avtu...oz. kake izgube energije so pri pretvorbi in prenosu od elektrarne do avta......

....

..

.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Električnih avtomobilov vse več, so tudi bolj ekološki?

 

Izpuste CO2 iz vozila lahko zmanjšamo na dva načina: ali izdelamo učinkovitejši motor z boljšo izrabo goriva, ali pa zamenjamo gorivo. Danes večino avtomobilov v Evropi (52 %) poganja bencin. Sledi mu dizel z 37 %, alternativna goriva predstavljajo 11 %. Med njimi je najpogostejši zemeljski plin (LPG), v zadnjih letih pa na cestah opažamo tudi vedno več električnih vozil.

 

Kljub njihovemu še zmeraj majhnemu tržnemu deležu (le približno 1,5 odstotka na novo registriranih avtomobilov), število električnih vozil vztrajno narašča. Prodaja električnih avtomobilov v EU se je med letoma 2016 in 2017 povečala za kar 51 %.

 

Kako pa je z njihovim vplivom na okolje? Odgovor ni enostaven, saj moramo pri tem upoštevati celoten življenjski cikel vozila in vključiti tudi izpuste, ki nastanejo pri proizvodnji in odlaganju avtomobilov.

 

Proizvodnja in odlaganje električnih vozil je v primerjavi z avtomobili z motorji na notranje izgorevanje predvsem zaradi baterij bolj škodljiva za okolje. Količina izpustov ob uporabi električnih vozil pa je močno odvisna od načina pridobivanja električne energije.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dokler bomo razmišljali, kako ohraniti enak nivo lagodja oz. kako si lagodje še povečati na račun nekih kvazi eko rešitev, lahko mi tu izračunavamo/ primerjamo emisijske odtise, govorimo o zero emission in lovimo lasten rep 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

21 hours ago, ducar said:

Kako hitro se pelje Tesla Y na znamenitem ringu ? Samo v razmislek. 500 čistokrvnih bencincev ni bilo dovolj za "nadmašiti" Tesla 3 družinski vagen.

Na krog res, kakšen pa bi bil rezultat na 24 urni dirki? :kva2:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

1 hour ago, Zivnorc said:

.... ta tema je ravno tako, ko  razne "zelene " aktivistke nosijo transparente na shodih:

" NE POTREBUJEMO NOVIH ELEKTRARN .... PRI NAS IMAMO ELEKTRIKO KAR V STENAH V VTIČNICAH!!! "

 

 Sem strojnik...in še zdaleč nisem proti kakim novim tehnologijam.... ampak tole, da za avto reklamirajo " ZERO EMISION"  

... je ja... po cesti.... kaj pa je "ob cesti" ?

 

...isto, ko da bi doma pospravil dvorišče, vso svinjarijo pa zmetal čez živo mejo k sosedu....

...ampak, važno, da se dvotišče šajna....   :D

 

... Drugače pa ja.... podpiram elektrifikacijo... itd... samo nihče se niti približno ne zaveda, kaj to vse potegne za sabo.

Ali je kdo morda preračunal, s kakšno močjo ti polniš rezervoar v avtomobilu?..ob predpostavki, da napolniš 60l bencina v dveh minutah?

Ali je kdo preračunal, koliko energije je potrebne da napolniš beterije v avtu...oz. kake izgube energije so pri pretvorbi in prenosu od elektrarne do avta......

....

..

.

Tocno to. Meni recimo elektricni avto ne predstavlja problema. Ampak ce se vozim na relaciji ZG-Split, pa je recimo v tej razdalji ob avtocesti 10 bencinski crpalk? Pa vsaka ima recimo 5 polnilnic. To pomeni da na tej relaciji lahko polnis samo 50 avtomobilov(eno polnjenje traja kaj, 1 uro?).

Ok recimo nardijo superduper polnilnice. Visja napetost/tok, ves kaksn kabl je potrebn.. kdo bo to vse polozu? 
Uglavnem ne predatavljam si kaj bo z infrastrukturo ko bo na cesti 30,40% elektricnih avtomobilov.. enostavno ni narejena za take obremenitve.

Na benzu/dizlu prids, tankas 70lv 3min, odpeljes se v 5min in si dober za naslednih 8-12 ur..

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 5 urami, Zivnorc pravi:

.... ta tema je ravno tako, ko  razne "zelene " aktivistke nosijo transparente na shodih:

" NE POTREBUJEMO NOVIH ELEKTRARN .... PRI NAS IMAMO ELEKTRIKO KAR V STENAH V VTIČNICAH!!! "

 

 Sem strojnik...in še zdaleč nisem proti kakim novim tehnologijam.... ampak tole, da za avto reklamirajo " ZERO EMISION"  

... je ja... po cesti.... kaj pa je "ob cesti" ?

 

...isto, ko da bi doma pospravil dvorišče, vso svinjarijo pa zmetal čez živo mejo k sosedu....

...ampak, važno, da se dvotišče šajna....   :D

 

... Drugače pa ja.... podpiram elektrifikacijo... itd... samo nihče se niti približno ne zaveda, kaj to vse potegne za sabo.

Ali je kdo morda preračunal, s kakšno močjo ti polniš rezervoar v avtomobilu?..ob predpostavki, da napolniš 60l bencina v dveh minutah?

Ali je kdo preračunal, koliko energije je potrebne da napolniš beterije v avtu...oz. kake izgube energije so pri pretvorbi in prenosu od elektrarne do avta......

....

..

.

aj problem? Mi nardimo še 2x TEŠ, pa bo vse nafilano..no nekateri žepi. Sedaj je bolj interes za novo JEK :P

Nihče tudi ne izračuna, al pa bolj malo, koliko energije in stroškov je potrebno za pridobiti "specialne" materiale za izdelavo baterij. Pa koliko stane proizvodnja in razgradnja..ni lih poceni.

pred 4 urami, Kaldu pravi:

Čista energija bodočnosti in mobilne polnilne postaje.

You don't see this every day... ? Diesel fuel+generator+Tesla = ?:  teslamotors

tist na prikoli je ziher dizelski agregat :P

 

pred 3 urami, ftp pravi:

Na krog res, kakšen pa bi bil rezultat na 24 urni dirki? :kva2:

odvisno če lah menja baterije al ne :P

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

So že delali kalkulacije. Ena neodvisna nemška firm je naredila izračun od nakupa surovin, izdelave do starosti avta 12 let. Na nek odstotek avtov so dodajali tudi vmesno menjavo baterij. Zajeto v evrih vse od nabave surovin, izdelava avtov, razgradnja avtov, porabo… vse.
Glava peče. Nič več ni bilo zeleno in eko. 
Lahko povem iz svojih izkušenj ker vozim hibrida, da je lari fari. Poraba benzina kateremu pomaga štrom je še vedno prevelika za ekonomsko računico. Poraba pri mestni vožnji je 5,5l. Stari clio z enako velikim agregatom pa 6l na isto razdaljo pa je moj 10k € dražji od Cliota. Malo sem raziskoval in ugotovil, da me akumulator pride 150€ (Clio 60) hibridna baterija pa 1200€. Akumulator lahko oddam za nevarne odpadke, hibridno pa plačat za posebno razgradnjo. Vse to se plača in ne izplača. 
Ajde, že hibrid, kakšnega primerjam je brca v temo. Full štrom pa še ni zrel za masovno uporabo.

Prad časom je Renault izdal koncept, da prideš na e servis in zamenjaš prazno baterijo z polno. Postopek naj bi trajal dve minute in pičiš dalje

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

-tole z menjavo baterij, bi bilo kul. Enako kot greš menjat plinsko bombulo za štedilnik.

-prednosti električnega pogona (agregat) so tudi fantastične

 

potem se pa zaplete.

 

Če pa ozko pogledaš, pa da imaš dnevno enako furo (50-100km), pa še fotovoltaiko, hm, je že za razmislit.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

3 minutes ago, DAMI34 said:

tole z menjavo baterij, bi bilo kul. Enako kot greš menjat plinsko bombulo za štedilnik.

Razlika pa obstaja in sicer plinska jeklenka je vedno enaka, baterije pa počasi "umirajo". Pa prideš z novim avtom menjat prazne, pa dobiš ene stare s polovico avtonomije. A boš potem dal nekih 10k€ za nove, pa ti jih spet zamenjajo?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 9 minutami, ftp pravi:

Razlika pa obstaja in sicer plinska jeklenka je vedno enaka, baterije pa počasi "umirajo". Pa prideš z novim avtom menjat prazne, pa dobiš ene stare s polovico avtonomije. A boš potem dal nekih 10k€ za nove, pa ti jih spet zamenjajo?

sej tut jeklenko tam pa tam kako raznese. :P

 

Teoretično bi bil rešljiv problem oskrbovalne mreže s tipskimi baterijami. Vse enake, vse isto, vse enako napolnjene. Sploh si ne bi lastili baterij, al pa bi plačal samo 1x.

Dejansko bi kupil samo električno energijo , posoda bi bila last pinkotapalinkota..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tako ima Renault urejeno. Mimo firme divja eden z Renault Twizy. Oblečen moped. Baterija ni lastniška ampak plača vsak mesec najem 50€! Po treh letih so mu jo menjali, ker je imela upad kapacitete. 
Meni ta matematika ne znese. 50 na mesec za njem baterije+da še jo doma polnim. Benz tank potrošim v mescu in pol pa tankam 27 litrov. 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...zame je avto al pa motor "zelen"...  samo, če je zelene barve.....    :D

...al pa ZELENA ENERGIJA .. samo če je ta energija napisana z zeleno barvo ..

Vse ostalo je (zaenkrat še ) lari fari...      :D

 

... pa itak gre po moje vsaj 3/4 energije, proizvedene na našem planetu, za brez veze v luft....

...po mojem mišljenju bi se dalo živeti normalno z vsaj polovico manj porabljene energije (goriva...) ...  Jebiga... luxusu se je težko odreči...    :D

 

  • Všeč mi je 4
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Meni se zdi elektrika zaradi priključne moči smiselna edino za mestne prevoze, kot je naprimer kolo. Težava pri infrastrukturi ni samo, da je kablovje treba razvleči, ampak tudi izdelati, kar za sabo potegne nesmiselno onesnaževanje. Tudi požarna varnost je vprašljiva. Največja svinjarija pa se mi zdi, da mora lastnik 200€ vrednega Clia subvencionirati energent nekomu, ki si lahko privošči avto za 50000€. Kaže, da so zadeve tako zamišljene, da manj premožni sploh ne bodo več mogli imeti avtomobila. Pred leti so v BMW razlagali, da je menjava batetij nesmiselna, ker bi že po kakšnih 20. menjavah konektorji bili primerni za menjavo...

Popravljeno . Popravil SF
  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vsako jutro se peljem mimo hitre polnilnice, katera je polno zasedena in vidim tudi čakajoče eavtomobile v vrsti. Polnilnic je premalo. Vsaj v MB.

“Toplotna”obdelava je pa največji problem teh avtov saj je zelo veliko primerov in tak goreč avto z podporo e energije katera daje gorenju poln pospešek je velika težava in nato se še vsi otepajo tistega ostanka od avta za uničenje.

Na motoE so zgoreli vsi. Sedaj imajo na vseh E dirkahkjer so vozila na štrom, kar veliko korito z gasilno tekočino v katero vržejo gorečo vozilo. 
Ja-vem kako to gori, ker sem gledal kako je zagorel viličar na sosednji firmi. Ni šanse, da ga ugasneš ?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... tudi sam imam doma ogromno LiPO celic, ki jih po nekajletni uporabi "ekološko" uničim, da zašravfam šrav skozi celice....

.... lepo zagori in zasmrdi...   :D

 

... drugače sem se pa enkrat peljal z mopedom skozi Liko.... benz na rezervi....upal, da pridem do Gospiča... in končno, malo pred Gospičem benz pumpa.... na pumpi pa 7 (sedem) Teslinih polnilnih mest...    :eek:...

... mogoče v spomin Tesli, ko je bil ravno s tistega konca doma....    :D

 

  • Haha 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Elektrila je ok, za une mini poštarske zadeve, električna kolesa, električne mopede,... Ajde kak twizi alpa twingo tudi še, ampak laufat ogrevane sedeže, klimo, 45 luči in cel infotejnemnt sistem in eno tono kovine in potem še eno tono baterij, ni niti malo ekološko. 

Elektrika se splača kjer je masa prevožene stvari manjša od mase akumulatorjev... 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!