royal Objavljeno November 14, 2014 Opozori Objavljeno November 14, 2014 Po servisnih navodilih se odmična gred zateguje z moment ključem... koliko je to delikatna zadeva, ker moment ključa nimam, oz. imam prevelikega... le za zategovanje glav? Na takšnih vitalnih delih jaz ne bi eksperimentiral brez moment ključa, kupi ali sposodi si ga, bo najceneje :grim KLOVN, ciciban in gsxf750 3
motom Objavljeno November 14, 2014 Opozori Objavljeno November 14, 2014 In sem ga res kupil... se je izkazalo za pametno potezo. Sem najprej zategnil po občutku in potem hotel dotegniti na pravi moment in je bilo že preveč. Sicer dvomim, da bi zaradi preveč zategnjenih vijakov le te potrgalo, ampak nikoli se ne ve.
motom Objavljeno November 14, 2014 Opozori Objavljeno November 14, 2014 Sem sumil na zračni filter, ker je motorju nekaj moči manjkalo. Kupil sem novega, čeprav ima za sabo šele 20k km, po normativu pa se menja na 40k km, na 20 pa spiha. Na izpihavanje jaz ne dam nič, ker je to preveč masten prah... Na pogled filter ne izgleda katastofalno, ampak pod lučjo je pa druga zgodba. Treba je še upoštevati, da je slika umazanega filtra še nekaj bolj doosvetljena, kar se vidi po stropu, ki je preosvetljen. k0ci in gsxf750 2
ludiluka Objavljeno November 14, 2014 Opozori Objavljeno November 14, 2014 In sem ga res kupil... se je izkazalo za pametno potezo. Sem najprej zategnil po občutku in potem hotel dotegniti na pravi moment in je bilo že preveč. Sicer dvomim, da bi zaradi preveč zategnjenih vijakov le te potrgalo, ampak nikoli se ne ve. Ni problem da potrže vijake problem je da preveč obremeniš ležaje gredi in s tem je tam večje trenje, obraba,... tudi zariba lahko DAMI34, Aljaz(gsr), BIZIXXX in 3 others 6
motom Objavljeno November 14, 2014 Opozori Objavljeno November 14, 2014 Ni problem da potrže vijake problem je da preveč obremeniš ležaje gredi in s tem je tam večje trenje, obraba,... tudi zariba lahko Ta je bolj kot ne bosa... tisti M5 vijaki pa ne morejo stisnit ležajev... je pa mal preveč materiala ciciban in Dadi 2
k0ci Objavljeno November 14, 2014 Opozori Objavljeno November 14, 2014 o lahko, če ne vidiš, ne moreš verjet kaj pomeni 1/100mm pri tolerančnih luknjah....tukaj je pomembno da res stisneš na pravi moment ker so noter t.i. lunice in odmična gred tako rečeno plava na zelo tankem filmu olja, in če preveč zategneš res ustvariš trenje med ležajem in gredjo, nato pride do pregrevanja, na vročini pa veš kaj se zgodi z materialom a ne DAMI34, cekada, ciciban in 3 others 6
ciciban Objavljeno November 14, 2014 Opozori Objavljeno November 14, 2014 Okol moment ključev če komu kaj prav pride moja izkušnja in seveda zgolj moje mnenje, da si ne bo kdo preveč k srcu jemal. Jaz sem si kupu šele letos moment ključa. Prej sem zategoval vse po občutku. Pri starejših motorjih se to še nekako da. Daljše izvrtine v bloku (več navoja), večji vijaki, pa še predvideno je, da lahko urežeš večji navoj, če gre kaj narobe. Pri tanovih je pa vse cartkano in malo. Ni treba velik da gre kaj hudo narobe. Ugotovil sem, da sem prej ene stvari preveč zategoval in po nepotrebnem utrujal navoje. Sej ene parkrat gre samo se to z leti nabira. Določene sem pa zategoval premalo (kolesa). Na dolgi rok je boljše z moment ključi. Sam je pa treba biti bolj dosleden. V osnovi je fajn imet dober manual. Tista tabela momentov, ki pride poleg moment ključa ni dobra za motorje. Vrednosti so previsoke, ker se vijači v aluminij in ne v železo. V manualu so za vsak vijak določene korigirane vrednosti glede na aplikacijo. Recimo vijak za izpust olja bo vedno malo masten. V manuallu je to že upoštevano, zato je vrednost cca 50% nižja kot v tabeli (pa še fini navoj je). Pa vijaki morajo bit čisti, brez ostankov locktita in poškodb. Je pa vseeno fajn tudi z moment ključi ravnat po pameti. Pred uporabo ga moraš na najmanjši vrednosti malo "ogret". Pa zategovat je fajn po korakih in ne takoj na polno. Ne smeš cukat temveč zategnit v enem neprekinjem zamahu. Na koncu ga moraš nastavit nazaj na najmanjšo vrednost (bo dlje časa ostal točen). Za tiste, ki nimate moment ključa pa en nasvet. Recimo matica zadnjega kolesa... preden jo losaš pocahnaš z alkoholnim flomastrom. Ko jo zategneš nazaj preveriš če so se oznake vsaj približno ujele. Moment je namreč tesno povezan z kotom. Recimo oljni filter, ki mu namažem tesnilo vsaj pri meni vedno doseže ustrezen moment po cca 1/2 do 3/4 obrata. Se pravi da na roke privijem oljni filter da se tesnilo nasloni na blok motorja. Ko z dvema prstoma več ne morem zategovat filtra vzamem moment ključ in privijem do klika, ki je vsaj pri meni na cca 3/4 obrata. Pa še okol nakupa. Glede na to, da ga rabimo le občasno kakšen Snap On odpade, ker je enostavno predrag. Tisti ekstremno ta pocen tudi ne. Torej hobi liga. 1/4 je za tamale stvari (svečke, menjava olja, pokrovi ventilov). 3/8 za kolesa (momenti do 100Nm), amortizerji, stopalke, ogledala... Dejansko je fajn imet vsaj dva. Tisti taveliki iz Lidla 1/2 je na motorju dober za zategovanje koles in to je praktično tudi vse. Ta srednji 3/8 na papirju pokrije praktično cel razpon. V praksi je za nekatera opravila enostavno preveč štorast in zato je fajn imet še tamalega. Glede natančnosti so vsi veliko bolj precizni kot zategovanje na roke. Izogibat se je treba skrajnemu območju. Če z tavelikim zategujemo pri najmanjših vrednostih je včasih zelo težko slišat in občutit tisti klik. Ta srednja velikost ključa zna bit pa že problem pri največjih vrednostih, ker je dolžina ročice malo premajhna za tako velike momente. Torej je smiselno uporabljat ključe v srednjem območju. Tudi znotraj hobi lige je cenovni razpon precejšen. Med 40 in 100 evri za ključ. Včasih je cena tako nizka, ker ni ključ dvosmeren (samo za zategovanje). Podobno kot pri pomičnih merilih so na enih razdelki (tiste črtice) precej nepregledni. Pa se je treba malo potrudit, napenjat in malo odštevat in seštevat. Tisti malo boljši imajo skalo, ki omogoča lažje odčitavanje (recimo proxxon). Uporabno za tiste, ki malo slabše vidijo. Tisti še malo boljši imajo dosti bolj fine raglje z manj lufta... Na prvi pogled pa vsi zgledajo isto. Pa dobro je dokupit še adaptorje (iz 1/2 na 3/8 in iz 3/8 na 1/4), da lahko z tamalim zateguješ na relativno male momente (cca 20Nm) velike stvari (oljni filter). Pa še nekaj je če slučajno koga bega. Na moment ključ se lahko brez skrbi namestijo podaljški. motom, matija1234, k0ci in 3 others 6
turko Objavljeno November 15, 2014 Opozori Objavljeno November 15, 2014 majstri kje v LJ kupujete material za servise lpk
ludiluka Objavljeno November 15, 2014 Opozori Objavljeno November 15, 2014 Ta je bolj kot ne bosa... tisti M5 vijaki pa ne morejo stisnit ležajev... je pa mal preveč materiala 2014-11-08 14.33.21.jpg No prav zgleda da mi še en dopoveduje da sm laik kar se šraufanja tiče ti kr zategni kolkor upaš ti bom pomahal na odstavnem pasu thumper, KLOVN, DAMI34 in 1 other 4
BIZIXXX Objavljeno November 15, 2014 Opozori Objavljeno November 15, 2014 Ta je bolj kot ne bosa... tisti M5 vijaki pa ne morejo stisnit ležajev... je pa mal preveč materiala 2014-11-08 14.33.21.jpg No tukajle je eden takih primerov, ki ve vse in zna vse. Kaj vse lahko stisenjo tile M5 vijaki. Z ploščicama za podlagat ventile 225 in 230 si pa na skrajnem robu nastavitev. Verjetno so ventili že fajn utrujeni.. Kaj se pa zgodi ko pade ventil v cilinder pri FZ1 je pa na ogled v galeriji. Videmo pri Pprimcu, ki je telih FZ1 motorjev saniral kar precej. KLOVN, gsxf750, DAMI34 in 4 others 7
danci1973 Objavljeno November 15, 2014 Opozori Objavljeno November 15, 2014 No tukajle je eden takih primerov, ki ve vse in zna vse. Kaj vse lahko stisenjo tile M5 vijaki. Z ploščicama za podlagat ventile 225 in 230 si pa na skrajnem robu nastavitev. Verjetno so ventili že fajn utrujeni.. Kaj se pa zgodi ko pade ventil v cilinder pri FZ1 je pa na ogled v galeriji. Videmo pri Pprimcu, ki je telih FZ1 motorjev saniral kar precej. Jaz pa sem mislil, da se to samo pri Hyosungu dogaja... cikadina 1
motom Objavljeno November 15, 2014 Opozori Objavljeno November 15, 2014 No tukajle je eden takih primerov, ki ve vse in zna vse. Kaj vse lahko stisenjo tile M5 vijaki. Z ploščicama za podlagat ventile 225 in 230 si pa na skrajnem robu nastavitev. Verjetno so ventili že fajn utrujeni.. Kaj se pa zgodi ko pade ventil v cilinder pri FZ1 je pa na ogled v galeriji. Videmo pri Pprimcu, ki je telih FZ1 motorjev saniral kar precej. Sem problem precej dobro premislil... preden sem se odločil podložiti z 225 in 230. Skrajna lega je 240, se pravi sem še krepko znotraj. In zdaj imam podatke o vseh meritvah ventilov. Naslednjič bom točno vedel kaj se s kom dogaja in kateri je potreben menjave. Zdaj bi bilo res nesmiselno zaradi dveh potrebnih nastavitev menjati 12 ventilov, menjati le 2 pa še večji, ker za sabo potegne preveč stroškov. Nikakor pa me ne skrbi, da bom zamudil in bo šlo prej kaj narobe. Tale 2 sem slišal tako, da ne bom na slepo čakal na kontrolo do naslednjih 40 k km. Tesnil menjal ne bom, ampak namazal s profi zadevo. Namazano je tudi tovarniško. Da je pa nekomu noter padel ventil, je pa moral biti pošteno naglušen in tudi za kontrolo ventilov še nikoli ni slišal. To je podobno kot, da se ti odvije kolo na avtu in hrup ignoriraš, dokler ti ne odpade. Naj mi raje kdo odgovori, zakaj se to dogaja? Zakaj se obrabljajo vrhovi ventilov in to le dveh? Je lahko vzrok olje motul? Sam sem uporabljal 100% sintetiko 300V, eden od tukaj z istim problemom pa 5100. Od zdaj naprej bom uporabljal yamalube 4FS. Če je kriv material, je čudno, da ni problem v vseh?
cikadina Objavljeno November 15, 2014 Opozori Objavljeno November 15, 2014 (popravljeno) temu se reče da se yamahi gladko j**** itak prodajo več kot dovolj, zakaj bi torej naredili vpoklic, rajši še dvignejo ceno rezervnih delov, glede na to da je veliko povpraševanja. res jim je za čestitat. Popravljeno November 15, 2014. Popravil cikadina Nearrain 1
fitipaldi Objavljeno November 15, 2014 Opozori Objavljeno November 15, 2014 Žiu. Mi lahko kdo pove,kako se odpravi zračnost v hladilnem sistemu fz1 2004? Sem dolival antifriz in sedaj preden ga prižgem je tekočina v hladilni posodici, ko se zagreje masina je pa ni... ima kdo odgovore?? L.p.
MARJA Objavljeno November 15, 2014 Opozori Objavljeno November 15, 2014 Pri ventilih Yamahe je bil mislim da problem material iz katerega so bili narejeni. Ko so to ugotovil, so nove ventile prodajali pod drugo kataloško številko. Pojdi vprašat Primca in ti bo točno razložil kako je bilo s tem. thumper, ciciban, cikadina in 1 other 4
motom Objavljeno November 15, 2014 Opozori Objavljeno November 15, 2014 Žiu. Mi lahko kdo pove,kako se odpravi zračnost v hladilnem sistemu fz1 2004? Sem dolival antifriz in sedaj preden ga prižgem je tekočina v hladilni posodici, ko se zagreje masina je pa ni... ima kdo odgovore?? L.p. Jest bi temu rekel netesnost.
motom Objavljeno November 15, 2014 Opozori Objavljeno November 15, 2014 Pri ventilih Yamahe je bil mislim da problem material iz katerega so bili narejeni. Ko so to ugotovil, so nove ventile prodajali pod drugo kataloško številko. Pojdi vprašat Primca in ti bo točno razložil kako je bilo s tem. Drži! Pri naročilu je stara kataloška prečrtana in napisana nova. Vprašanje pa je zakaj so nekateri stari ventili vseeno v redu. Pa še to. Motorju privoščim le najboljše olje in potem me v slabo voljo spravi datum na embalaži iz leta 2010.
lajbn Objavljeno November 15, 2014 Opozori Objavljeno November 15, 2014 Danes sem servisiral in pripravljal za zimovanje apriljo. Seveda spada k temu tudi menjava olja in oljnega filtra. Odšraufam vijak in pustim da se olje odcedi v kanto. Naredim vse potrebno, potem pa ŠOK! Ko sem olje iz 'posode' kamor sem ga izpustil iz motorja, prelil v drugo okolju prijaznejšo in predvsem ne puščajočo embalažo.... Sej nisem nič presenečen, kaj pa je drugega za pričakovat od taljanskiga skreta PS: motom, sem pogledal datume na mojih kantah za olje ki sem ga naročil tukaj http://oil-center.de/en 12. JUN 2014 thumper, MARJA in hajoktejn 3
royal Objavljeno November 15, 2014 Opozori Objavljeno November 15, 2014 Danes sem servisiral in pripravljal za zimovanje apriljo. Seveda spada k temu tudi menjava olja in oljnega filtra. Odšraufam vijak in pustim da se olje odcedi v kanto. Naredim vse potrebno, potem pa ŠOK! Ko sem olje iz 'posode' kamor sem ga izpustil iz motorja, prelil v drugo okolju prijaznejšo in predvsem ne puščajočo embalažo.... Olje.jpg Sej nisem nič presenečen, kaj pa je drugega za pričakovat od taljanskiga skreta PS: motom, sem pogledal datume na mojih kantah za olje ki sem ga naročil tukaj http://oil-center.de/en 12. JUN 2014 Zgleda kot da se ti je stružnica naselila v motor thumper, Mavti, maxxa in 3 others 6
Dr_Jakob Objavljeno November 15, 2014 Opozori Objavljeno November 15, 2014 Danes sem servisiral in pripravljal za zimovanje apriljo. Seveda spada k temu tudi menjava olja in oljnega filtra. Odšraufam vijak in pustim da se olje odcedi v kanto. Naredim vse potrebno, potem pa ŠOK! Ko sem olje iz 'posode' kamor sem ga izpustil iz motorja, prelil v drugo okolju prijaznejšo in predvsem ne puščajočo embalažo.... Olje.jpg Sej nisem nič presenečen, kaj pa je drugega za pričakovat od taljanskiga skreta PS: motom, sem pogledal datume na mojih kantah za olje ki sem ga naročil tukaj http://oil-center.de/en 12. JUN 2014 Sorry, ampak tole pa ni normalno.
ludiluka Objavljeno November 15, 2014 Opozori Objavljeno November 15, 2014 Sorry, ampak tole pa ni normalno. Valda da je normalno to je zato ker šalabajzerji italjanski ne vejo kej je moment ključ
Mavti Objavljeno November 15, 2014 Opozori Objavljeno November 15, 2014 Danes sem servisiral in pripravljal za zimovanje apriljo. Seveda spada k temu tudi menjava olja in oljnega filtra. Odšraufam vijak in pustim da se olje odcedi v kanto. Naredim vse potrebno, potem pa ŠOK! Ko sem olje iz 'posode' kamor sem ga izpustil iz motorja, prelil v drugo okolju prijaznejšo in predvsem ne puščajočo embalažo.... Olje.jpg Sej nisem nič presenečen, kaj pa je drugega za pričakovat od taljanskiga skreta PS: motom, sem pogledal datume na mojih kantah za olje ki sem ga naročil tukaj http://oil-center.de/en 12. JUN 2014 To je zaradi tega ker je imel do danes navaden zračni filter pa je vleklo čez in skozi filter vsega hudiča po malem v motor, še dobro da je oljni filter zdržal :hooray: od sedaj dalje bo mir. lajbn, cikadina in DAMI34 3
thumper Objavljeno November 15, 2014 Opozori Objavljeno November 15, 2014 Danes sem servisiral in pripravljal za zimovanje apriljo. Seveda spada k temu tudi menjava olja in oljnega filtra. Odšraufam vijak in pustim da se olje odcedi v kanto. Naredim vse potrebno, potem pa ŠOK! Ko sem olje iz 'posode' kamor sem ga izpustil iz motorja, prelil v drugo okolju prijaznejšo in predvsem ne puščajočo embalažo.... Olje.jpg Sej nisem nič presenečen, kaj pa je drugega za pričakovat od taljanskiga skreta PS: motom, sem pogledal datume na mojih kantah za olje ki sem ga naročil tukaj http://oil-center.de/en 12. JUN 2014 tolk materiala nima špagetar vsega skup v mašini...le brez skrbi - drugič prelij v posodo za odpadno olje ne v tisto kamor daje tvoj fotr ostružke.. Mavti, maxxa, Dr_Jakob in 2 others 5
lajbn Objavljeno November 16, 2014 Opozori Objavljeno November 16, 2014 (popravljeno) tolk materiala nima špagetar vsega skup v mašini...le brez skrbi - drugič prelij v posodo za odpadno olje ne v tisto kamor daje tvoj fotr ostružke.. Ah dajte dajte, gospod, lahko bi se še malo igrali z nami, ne pa da nas tako potolčete. Partybrejker! Zdej bejži na eno MALO laško in premisli kej si naredu!! Popravljeno November 16, 2014. Popravil lajbn maus, cikadina in thumper 3
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se