HHV Posted April 18, 2002 Share Posted April 18, 2002 Ker sem tiste sorte, ki svoj motor najrajši sam šravfam, pa čeprav kaj zaj..em, mislim, da bi bil to dober naslov za izmenjavo podatkov in mnenj o raznih posegih na naših motorinotih. Saj vem, nekateri boste rekli "pust pr gmah, pel na servis", pa kaj čte, sem pač stara trma. Evo kar prvo vprašanje: Po 1K km se dela prvi servis. Menaš filtre, olje, preveriš vse šravfe, zajle, itd. Treba je pa tudi glavo zategnit! Moment ključ imam, kolk je pa treba zategnt? Mopet je Aquila GV250. To nej bi bil Suzukijev agregat. Čeprav verjetno noben ne ve točno, bi prosil odgovore. Iz podatkov za različne motorje se da tud kaj videt. Torej: Na koliko vi zategujete glave svojih mopedov? P.S.: Ali kdo ve za kakšno int. stran s tako vsebino. Jest za Aquilo nikjer nič pametnega ne najdem. LP Horjo Popravil/a - Horjo horjulis vulgaris on 18/04/2002 11:51:37 Popravil/a - Ice on 07/06/2002 16:01:46 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mopedfan Posted April 18, 2002 Share Posted April 18, 2002 Matr. Šraufanje... Najboljšp je met kakšno knjigo o servisu motorja: poglej na amazon.com. Samo pazi. Naši vrli cariniki ti zaračunajo še.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
HHV Posted April 18, 2002 Author Share Posted April 18, 2002 quote: Prvi servis boš sam delal?? Garancijo boš pa k vragu poslal ali kaj?? Accelerate 'till you see God ....then brake. Jap, mam zmenjen, de če bo kej tazga....bla, bla, ma k..c gleda. Je treba tud nevarn živet. Ma ne mi to tko ko moja ta stara!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
BoBo Posted April 18, 2002 Share Posted April 18, 2002 Bom samo omenil tako, če bo kaj pomagalo. Baje so ta zategovanja odvisna od debeline vijaka. Če ti kak mehanik pove koliko kg zategne vijak 8,10,12mm ali še kakega drugega, pa pol lahko malo sklepaš. Zmeda nastaja, ko stiskaš najprej do določene obremenitve in nato še dvakrat ali trikrat za določen kot(predpisal proizvajalec), kar ti v končni fazi znese isto kot, če bi že v štartu nastavil tistih 6 ali 8 kg kot končno znese, je pa to dobro zaradi bolj enakomirnega zategovanja glave. To sem razmišljal, ker smo menjavali tesnilo glave pri Astri, nasvet pa je dal pooblaščeni serviser Škode, tako si mislim, da smodnika tudi pri Aquili niso znajdli. jany 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
motofrik Posted April 18, 2002 Share Posted April 18, 2002 Prijatelj,dokler je bajk v garanciji ga le vozi na servis,ker če nimaš rednih servisov v garancijskem roku,se lahko za garancijo obrišeš pod nosom.Potem pa normalno,da sam servisiraš-vsaj manjše stvari. Ni važno kake barve je-samo da je črn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
strom Posted April 18, 2002 Share Posted April 18, 2002 quote: quote: kawasaki ma glavo zategnjeno na 3kg... Ja, a na ročici pol metra ali tri metre? Lepe pozdrave vam pošilja TOMY Popravil/a - tomy dne 18/04/2002 ob 14:10:33 3kg/m Sej maš norce k zategujejo na 5 ali več, ampak pomoje brezveze... Samo navoje pobereš. Na servisu bojo nejbl ziher vedl kolk je treba zategnt, če pa rečejo 10kg pa veš da majo premal prometa.... LP Link to comment Share on other sites More sharing options...
milos Posted April 18, 2002 Share Posted April 18, 2002 Tkole nej bi slo z kilam tolk mm kr ma srauf naj bi tud kg prenesu. Dvomim pa da ma ker moped glavo zategneno sam na 3 kg. ZZR 1100 Ahim 21 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
strom Posted April 18, 2002 Share Posted April 18, 2002 quote: bistvo zategovanja glave na motorju ni sila s katero zategneš glavo, temveč enakomerno (ponavadi križno, tako kot gume) zategovanje ,predvsem pa, da so vsi vijaki zategnjeni na isti moment. V najslabšem primeru boš moral menjati tesnilo glave in ravnati glavo, če jo bo skrivilo zaradi neenakomernega zategovanja. LP., BMW Da ne omenjam navojev... ponavadi so bloki iz aluminija... kar pa ni glih nejbolš za navoje. Vsekakor pa enakomerno zategovat zadevo. LP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lupek Posted April 18, 2002 Share Posted April 18, 2002 Pomoje je bolš de mal manj zategneš ker ko ti bojo navoji šl boš jemu tok dela pa stroškov de te bo minil de boš še kdaj kej šraumfau. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elbarto Posted April 19, 2002 Share Posted April 19, 2002 Ce nimas kur.. tudi fu... ne mores. Isto ti je z zategovanjem glave. Brez moment kljuca nema nista. Ce pa ze, si pa fusar oz. pocar. Zategovanje vijakov ni odvisno od debeline vijaka, ker so lahko iste debeline iz RAZLICNIH materialov...mislim da vam je vsem jasno kaj mislim...navadni mesing ali pa kako specialno jeklo, ki je lahko 10x bolj obstojno itd... Na vsaki glavi vijakov (strojnih - 6 kotni in imbus ter podobni, da nebo kdo po kriznih in ploscatih sraufih iskal) lepo pise, npr 6.5 ali kaka druga stevilka. To je meja, na katero bi naj bil srauf zategnjen. Sicer je poleg se varnostni faktor in podobno, ampak itak nebo spustil, ce ni kaj z njim narobe seveda, ce ga do njegove predpisane meje zategnes. Moment kljuc, za tiste ki ne veste, je pa racni od gedore podobna zadeva, ponavadi kakega pol metra dolga, ki ima na koncu rocaja tako skalo, na kateri nastavis pri koliko kg/m zacne racna preskakovat. Obstaja tudi varjanta, ki ima vzporedno z rocajem se eno "iglo" , ki potem na skali kaze, kolko je sila na kljuc. Obstaja ziher se vec modelov raznih velikosti, opisani dve se najbolj uporabljata. Prva bolj kot druga. Kolko ma pa Aquila glavo zategnjeno pa nimam pojma, bo pa ziher vec kot tri kg. Storm, ce ti na tvojem na 3 zategujes, je to razlog porabi olja, ki si jo imel. Zdaj je pa majstor na vec zategnil in ne papa vec p.s. louis cd-rom pravi, da se sprednja in zadnja aksa zategneta na 110 NM oz 11 kg/m...za primerjavo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
elbarto Posted April 19, 2002 Share Posted April 19, 2002 Louis je trgovine v DE. poleg njihovega kataloga A5 formata je tudi CD rom r bazo raznih podatkov za razne motorje. Tvojega ni noter. Je pa okrogel, siv, ima luknjo...:)) ElB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brrrm Posted April 19, 2002 Share Posted April 19, 2002 Louis CD-rom bil letos priložen Louisovemu katalogu ropotije. Ker ne vsebuje sličic, ga nisem kaj dosti gledal. Bom preko konca tedna bolj podrobno pogledal, kaj notri piše. Brrrm Link to comment Share on other sites More sharing options...
BRANE Posted April 19, 2002 Share Posted April 19, 2002 Na vsaki glavi vijakov (strojnih - 6 kotni in imbus ter podobni, da nebo kdo po kriznih in ploscatih sraufih iskal) lepo pise, npr 6.5 ali kaka druga stevilka. To je meja, na katero bi naj bil srauf zategnjen. Ne seri, saj bo kdo iz šraufov vodo stisnu, če bi po tvoje stisnu.Tiste številke pomenijo trdnostne lastnosti vijaka oz. matice in ne neki moment!!! HORJO, pri zategovanju glave pazi. Preveč dejavnikov je, ki vpliva na ta moment.Pelji na servis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ice Posted April 19, 2002 Share Posted April 19, 2002 kupi servisno knjigo IN moment-kljuc in naredi sam......ali pa servis. ----- The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brrrm Posted April 19, 2002 Share Posted April 19, 2002 Sedaj pa po mojem že malo pretiravate. Zategniti z momentnim ključem ni tehnična operacija, ki bi jo zmogli samo v Nasi in tudi v servisih ne srečuješ doktorjev znanosti. Horjo rabi le podatek, na koliko zategniti, potem bo pa to brez nevarnosti za svojo ropotuljo to tudi opravil. Nerodno je le to, da poseduje motorocikel, ki nima množične podpore na internetnih straneh. Bo že moral dati za kakšno steklenico piva majstru iz bližnje pooblaščene delavnice, da se dokoplje do dragocenga števila. Brrrm Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki Posted April 19, 2002 Share Posted April 19, 2002 Horjo, ce imas motor od Suzukija, potem tudi verjetno ves od katerega modela. Pojdi na www.louis.de in tam poisci tehnicne podatke za tisto masino. med drugim bos videl tudi pritrdilne momente za tisto kar rabis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HHV Posted April 19, 2002 Author Share Posted April 19, 2002 Pravkar sem prejel prijazen odgovor iz servisa, kamor sem jih včeraj vprašal: Dober dan, Glavo se zategne na 2,1 - 2,5 kg, pokrovi odmičnih gredi pa 0,7 - 1,1 kg. Pri današnjih tesnilih se to ne dela več. Glava se zategne samo takrat, ko se menja tesnile. Lep pozdrav Donacco. Se jim kar tukaj lepo zahvaljujem in mislim, da Donacco lahko uvrstimo med dobre servise! Zanimiv zaključek debate, a ne. Vsem sodelujočim v temi se prav lepo zahvaljujem za prispevke in vas lepo pozdravljam. Seveda tema lahko ostane odprta za podobne podvige! Kaj pravite motoratorji? Link to comment Share on other sites More sharing options...
elbarto Posted April 19, 2002 Share Posted April 19, 2002 Ne seri, saj bo kdo iz šraufov vodo stisnu, če bi po tvoje stisnu.Tiste številke pomenijo trdnostne lastnosti vijaka oz. matice in ne neki moment!!! Torej se strinjas, da visja ko je stevilka, bolj lahko zavijes...vsaj nekaj...je pa res, da sem bil se jutranji, pa da oznaka na glavi ni kg/m, ampak lahko to mejo dobis iz tabel, ki jih ima vsak resnejsi sraufmojster (vecina v glavi) Pepela prosim ElB Link to comment Share on other sites More sharing options...
pero Posted April 19, 2002 Share Posted April 19, 2002 Res pa je da je šraufanje doma zabavno, koristno in poceni vendar ni priporočljivo sam šraufati motor, ki je še v garanciji! Kasneje pa se splača šraufat pri kakem kolegu, ki se nazadevo vsaj mal spozna da ti lahko pomaga in svetuje!Kasneje se lahko manjših popravil lotiš tudi sam in še kako motoroznanstvo ti prav pride na kaki dalši poti ali potovanju!! Ciao,by Pero Link to comment Share on other sites More sharing options...
donacco Posted April 28, 2002 Share Posted April 28, 2002 quote: LP Horjo. Se čist strinjam s teboj. Motor moraš kar se da sam šraufat. Se namreč bolj zbližata. Seveda s pravo mero samokritičnosti. In kot pravi Motosvetovka: "Ne vse verjet, kar pravijo", v zvezi s podatki, ki so na tem področju vredni zlata. Videl sem tudi že CD v izdaji Polo, AutoMotorSport,..., ki ga tudi sam iščem. Tudi svojo "sekundarno" ljubezen šraufaš, pa se verjetno nič ne protivi, a? Vedno odkriješ kaj novega. lp Leon Pozdrav še od DONACCO servisa Potrebno je odgovoriti na ( ne vse verjet v zvezi s podatki)! Zakaj ne bi bili podatki pravilni , čemu bi dajali napačne podatke , Če ne vrjameš pridi pogledat in boš videl da je res. Je pa res da cele knjige s podatki in rezervnimi deli ne moreš dobiti ker jo še servis težko dobi če le ni pooblaščen.Podatki koliko se katera stvar pritegne pa res niso da bi jih skrivali , za postavitev motorja v fazo in druge malenkosti je pa že tako , da zato hodiš v šolo in zato so mehaniki in usposabljanja itd. Tudi jast zavarim marsikatero stvar ( kakšno izpušno cev ali podobno)ko pa gre za druge stvari pa nesem k mojstru! Na koncu bi pa rekel , vsak pravi motorist rad sam popravi svoj motor če se le da , pa ne zaradi denarja toliko ampak zaradi firbca , ljubezni do motorja! l.p. marto Link to comment Share on other sites More sharing options...
donacco Posted April 28, 2002 Share Posted April 28, 2002 quote: Lp DONNACO servis. Z "ne vse verjet, kar pravijo" niste bili neposredno vi mišljeni. Pojavljajo se namreč informacije porekla "je rekel, da je rekel, da je rekla, da je tko pa tko". Velikokrat se takšna informacija povsem popači tako, da je lahko iz zadnjih ust že zavajajoča. Naše člane sem z gornjim besedilom opozoril, naj kot vse info. v življenju poskušajo dobiti od več neodvisnih virov. Hvalevredno, da ste takšen servis, ki ne gledate vse skozi denar. Se vam bo poplačalo, ker dober glas seže v deveto vas. Bom prišel kaj k vam zapravit. Če ste se čutili prizadete, se vam opravičujem, vendar od svoje izjave ne odstopam. Lp Leon It smels like fish, it ain't the dish? L.P. Ne ni prizadetosti , daleč od tega samo prebiram forum in sem odpisal. Bi pa še napisal tole , sem namreč pozabil prej napisat. Negdo je napisal da je na vijakih napisana mera koliko se pritegujejo , zakaj potem ni tudi na maticah?. Ni res to , kar piše na vijakih pomeni njihovo trdnost se pravi trdnost materjala , recimo na M6 vijaku piše 5,5 nebi priporočal da ga zategujete 5 kil in pol ker to ni to. Lepe praznike! DONACCO- marto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Posted April 28, 2002 Share Posted April 28, 2002 Kolikor se jaz spomnim, je treba s tem podatkom, še v strojniški priročnik, odkoder potem pridejo Nm. Ne vem, poglej avtorjevo besedilo. It smels like fish, it ain't the dish? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hotschko Posted April 28, 2002 Share Posted April 28, 2002 Evo, danes sem bil pa tudi jaz Sam Svoj Mehanik, vendar samo za karoserijska dela. Montiral sem si nosilce za Top-Case in jih moral kar dvakrat predelat. Prvič je bil montiran prenizko in se je en del distančnika zatikal v blatnik. Še dobro, da sem šel probat polno natovorjen en krog. Predelava je bila nujna, ker sem imel na motorju že nosilce za original kovčke od motorja, ki so bili v napoto. Po krivljenju, vrtanju in rezanju nosilcev distančnikov vijakov, ki so bili poleg nosilca sem popoldan končno uspešno montiral TopCase, ki je že lepo napolnjen in čaka na svoj ognjeni 4000 kilometrski krst na Sicilijo in nazaj. Jutri zjutraj zamenjam še zadnje zavorne obloge in prednjo gumo potem pa gasssaaaaaa. V motor si zaenkrat še ne drznem posegati, ker vseeno preveč stane, da bi kaj zasral. hotschko Link to comment Share on other sites More sharing options...
strom Posted April 29, 2002 Share Posted April 29, 2002 quote: quote: Louis CD-rom bil letos priložen Louisovemu katalogu ropotije. Ker ne vsebuje sličic, ga nisem kaj dosti gledal. Bom preko konca tedna bolj podrobno pogledal, kaj notri piše. Brrrm A ma ta Louis kak www? www.louis.de ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
easyrider Posted May 13, 2002 Share Posted May 13, 2002 quote: quote:Torej: Na koliko vi zategujete glave svojih mopedov? Ponavad zategujemo tolk časa da gre mal bolj nalahko, potem pa pol obrata nazaj. ... če gre malo bolj nalahko, potem pa še pol obrata nazaj me prav zanima, ali potem drži ... lp Easyrider Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now