Skoči na vsebino

Sam svoj mehanik - vse mogoče okoli šraufanja


Priporočene objave

Objavljeno
Odgovor imaš na PM . :whistle:

A ne bi bilo bolje, da bi odgovor napisal tukaj in s tem pomagal mogoče še komu drugemu...

Objavljeno
A ne bi bilo bolje, da bi odgovor napisal tukaj in s tem pomagal mogoče še komu drugemu...

Brumen je večkrat kaj napisal,pa so ga na žalost potem skoraj vedno napadli pametjakoviči z foruma,ki pojma nimajo,da kao on pametuje in se hvali :headbang: :headbang:

Objavljeno (popravljeno)

Bom napisal še za ostale,ki vas zanima kako se nastavljajo ventili. Sam razmak(špil-zazor) morate najti v servisni kjižici ali na internetu v manualu.Vedno se nastavlja vsisne ventile manj,ker so bolje hlajeni hladi jih zmes goriva in zraka +vodilo ventila(tako pri zračno kot tudi pri vodno hlajem motorju).Izpušni ventili se veliko bolj grejejo zaradi izgorevanja plinov,tako se izpušni ventili hladijo samo preko vodila ventilov,da nebo pripomb,vodila pa se hladijo preko glave motorja.Pri večini motorjev je razmak (špil-zazar) za vsisne ventile od 0,10-0,15 mm za izpušne pa je med 0,20-0,30 mm ni pa nujno zato vedno preverite v tehničnih podatkih.

Način kdaj se nastavlja in na katerem cilindru pa je odvisno od tipa motorja.

Vedno ko se nastavlja ventile odij svečke,motor daš na sredinsko stojalo,daš v najvišjo prestavo in vrtiš kolo v smeri vožnje z roko.

Zdaj pa po vrsti: Prevaga je takrat,ko izpušni ventil zapira-vsisni odpira, ZGMT = Zgornja mrtva točka

Npr:

1-cilindrična mašina daš(izpušni-vsisni ventil) na prevago in nato obrneš še za 1-obrat daš na GMT in nastaviš ventile.

2-cilindra mašina-vrstna levi (1)na prevago nastavviš desni(2) in obratno desni (2)na prevagi nastavi levi (1)

2-cilindra V-mašina Prednji (1) na prevagi nastaviš zadnji (2) in obratno zadnji na prevagi (2) nastaviš prednji (1)

3-cil enako kot pri enem cilindru se pravi vsak cilinder posebej na prevago in nato zavrtiš mašino za en obrat.

4-cildri in več neglede ali je mašina vrstna, V ,box je najbolje,da veš vrstni red vžigov.

Npr;4-cil vrstni red vžigov je vedno 1-3-4-2

ali pri 6-cil 1-5-2-4-3-6 vedno zadnjo polovico podpišeš (označeno z rudečo) podpišeš.

1 3 1 5 2

4 2 4 3 6

Upam da ste razumeli:se pravi,ko je 1 clinder na prevagi štelaš 4-cilinder in obratno,ko je 4-ti na prevagi štelaš 1-cil.ko je 3-tji na prevagi štelaš 2-gi in obratno.

Razlika pa je Npr.pri Angleških mašinah Npr. Austin 4-cil,Triumph 4-cil,Aston Martin,Bentley,tu pa se nastavlja ventile tako,da je vedno skup-seštevek (pri 8-ventilski mašini) 9 Npr.ko je ventil št 1 popolnoma odprt nastaviš ventil št.8 (8+1=9) itd.odprt ventil št.2 nastaviš ventil Št 7 (7+2=9)

Popravljeno . Popravil Brumer
Objavljeno

kaj pa pri boxer mašinah? (pri motorjih in ne avtomobilih)

Objavljeno
kaj pa pri boxer mašinah? (pri motorjih in ne avtomobilih)

Boxer se štela enako kot 2-cilindrični vrstni in sicer,ko je levi cilinder na prevagi desni na GMT nastaviš desni cilinder in ko je desni na prevagi nastaviš levi cilinder in sicer,če imaš že novejši motor z 4-rimi ventili logično nastaviš oba ventila izpušna in oba vsisna.Ravno taki pri 4-cilinderski mašini z 16-ventili se vedno nastavlja oba ventila na istem cilindru hkrati.

Pa še nakaj moram popravit namreč ni se mi ravno lepo izpisalo ker sem hotel v barvi bom šenkrat pravilno napisaj kako je s podpisovanjem

BOXER VRSTNI,V-motor ali BOXER-4-cil. Vrstni motor 6-cil.

(Subaru,alfa boxer)

Vrstni red vžiga 1 - 2 (levi-desni) Vrstni red vžiga 1- 3 - 4 - 2 Vrstni red vžiga 1 - 5 - 3 - 6 - 2 - 4

Levi ali 1-vi (na prevagi) 1 3 (na prevagi) 4 2 1 5 2 (na prevagi) 4 3 6

Desni ali 2-gi (nastaviš) 4 2 (nastaviš) 1 3 6 2 4 (nastaviš ) 1 5 2

Ps:kot sem že rekel vrstni red vžigov ni nujno da je tak kot napisano zato je vedno bolje preverit v tehničnih podatkih,lahko je tudi drugačen,predvsem pri več cilindričnimi boxserjih (Porsche) in pri V-motorrjih(V-4,V-6,V-8)-Zato je najenostavneje dat dotični cilinder na prevago in mašino obrnit za 1-obrat in nemoreš zgrešit,edino obrnit bo potrebno večkrat. :hmm:

Objavljeno

Hotel sem lepo v stolpcih izpisat,pa mi je vse poravnalo v vrsto tako,da je še za mene nerazumljivo vglavnem Boxerja nastavi tako kot je opisano za 2-cilindraša-levi prevaga desni nastaviš in obratno-desni prevaga nastaviš levi OK! če še komu ni jasno naj vpraša se bom potrudil razložit. :hmm:

Objavljeno

Tole je pa res v nulo razloženo :worship:

Drugače pa če se že kdo spravlja to delat so postopki opisan v Haynesovih knjigah. Čeprav je še vedno dobro vedeti vsaj okvirno zakaj se gre.

Objavljeno

Brumer :beer2: Tole je blo super :worship:

Lahko še kaj o sinhronizaciji cilindrov kaj poveš ??? (moj boxerček me seveda zanima)

Imam angleška navodila a je domača beseda in izkušnje več vredno .

Objavljeno (popravljeno)
Brumer :beer2: Tole je blo super :worship:

Lahko še kaj o sinhronizaciji cilindrov kaj poveš ??? (moj boxerček me seveda zanima)

Imam angleška navodila a je domača beseda in izkušnje več vredno .

Najprej bi moral vedeti ali imaš še vplinjače(štromberk)z membrano to se da lepo nastavit samo rabiš napravo za na fergazer,ki deluje na podtlak(imam) ali pa je že novejši,da se lahko priklopi vakum urice(tudi imam) če pa je z elektronskim vbrizgavanjem pa samo pusti pri miru dokler se neodločiš za na servis.Kajti če je motor z elektronskim vbrizgom je to zelo natančen postopek nastavitve lopute,kajti na loputi je potenciometer in ko je loputa zaprta mora biti točno nastavljeno sicer ni vredu prosti tek, poraba goriva,delna obremenitev(tei-last) in razna cukanja itd.To bi moral videt in bi bilo najbolje,da se spomladi,ko bo toplo enkrat pripelješ do mene,pa pogladava kaj se da narediti.

Ps:drugače pa ni bilo super-napisano bolj mi gre od rok šraufanje kot delo z računalnikom!!!!!

Popravljeno . Popravil Brumer
Objavljeno
Najprej bi moral vedeti ali imaš še vplinjače(štromberk)z membrano to se da lepo nastavit samo rabiš napravo za na fergazer,ki deluje na podtlak(imam) ali pa je že novejši,da se lahko priklopi vakum urice(tudi imam) če pa je z elektronskim vbrizgavanjem pa samo pusti pri miru dokler se neodločiš za na servis.Kajti če je motor z elektronskim vbrizgom je to zelo natančen postopek nastavitve lopute,kajti na loputi je potenciometer in ko je loputa zaprta mora biti točno nastavljeno sicer ni vredu prosti tek, poraba goriva,delna obremenitev(tei-last) in razna cukanja itd.To bi moral videt in bi bilo najbolje,da se spomladi,ko bo toplo enkrat pripelješ do mene,pa pogladava kaj se da narediti.

Ps:drugače pa ni bilo super-napisano bolj mi gre od rok šraufanje kot delo z računalnikom!!!!!

BMW R 1150 Rt ima že elektronski vbrizg goriva.

Tukaj se gre za to sinhronizacijo levega in desnega celinda da enakomerno motor laufa in da ne trese pri obratih, ter recimo da ne klenka loputa in take zadeve. Je pa prav sinhrotester z vakum palčkami s katerimi se to nastavlja.

Lahko me komot popraviš če se motim.

Delal to na mojem motorčku, pa zaenkrat še vedno lepo laufa :) In predvsem mirno, ter z minimalno porabo.

Lep pozdrav

D.

Objavljeno
Zdaj pa po vrsti: Prevaga je takrat,ko izpušni ventil zapira-vsisni odpira, ZGMT = Zgornja mrtva točka

Npr:

1-cilindrična mašina daš(izpušni-vsisni ventil) na prevago in nato obrneš še za 1-obrat daš na GMT in nastaviš ventile.

2-cilindra mašina-vrstna levi (1)na prevago nastavviš desni(2) in obratno desni (2)na prevagi nastavi levi (1)

2-cilindra V-mašina Prednji (1) na prevagi nastaviš zadnji (2) in obratno zadnji na prevagi (2) nastaviš prednji (1)

3-cil enako kot pri enem cilindru se pravi vsak cilinder posebej na prevago in nato zavrtiš mašino za en obrat.

4-cildri in več neglede ali je mašina vrstna, V ,box je najbolje,da veš vrstni red vžigov.

Npr;4-cil vrstni red vžigov je vedno 1-3-4-2

ali pri 6-cil 1-5-2-4-3-6 vedno zadnjo polovico podpišeš (označeno z rudečo) podpišeš.

1 3 1 5 2

4 2 4 3 6

Upam da ste razumeli:se pravi,ko je 1 clinder na prevagi štelaš 4-cilinder in obratno,ko je 4-ti na prevagi štelaš 1-cil.ko je 3-tji na prevagi štelaš 2-gi in obratno.

Razlika pa je Npr.pri Angleških mašinah Npr. Austin 4-cil,Triumph 4-cil,Aston Martin,Bentley,tu pa se nastavlja ventile tako,da je vedno skup-seštevek (pri 8-ventilski mašini) 9 Npr.ko je ventil št 1 popolnoma odprt nastaviš ventil št.8 (8+1=9) itd.odprt ventil št.2 nastaviš ventil Št 7 (7+2=9)

Tole si pa čisto preveč zakompliciral. :whistle:

Bolj precizno kot vrtenje zadnjega kolesa je, da snameš namenski pokrovček ponavadi an levi strani motorja in z gedoro vrtiš mašino.

Jaz vedno nastavljam tako, da je greben odmične točno nasproti ventila, kar je najbolj pomembno. Pa en obrat glavne gredi je pol obrata odmične gredi.

Potem grem pa lepo po vrsti najprej izpušni nato sesalni, od leve strani motorja proti desni, gledano od zgoraj. Glavno gred vrtim po potrebi, kolikor je pač potrebno, da je pravilni položaj odmične gredi.

V service manualih je še celo opisano nastavljanje po stopinjah, kar je pa brezveze in zamudno. Edino pomembno je da ne pozabiš kakšnega ventila ali pa ne zamešaš ploščic.

Če ima moped nastavljanje na vijake lahko že sproti nastaviš.

Če ima pa moped na ploščice, je pa treba vse zračnosti točno zapisati in potem izračunat potrebno debelino ploščic. Ploščice so označene v stotinkah. Pa pri montaži mora biti stran s številkami obrnjena stran od ventila, da se ne zbriše napis.

Ponavadi se da z medsebojno kombinacijo ploščic nastavit večino ventilov, ostale ploščice pa dokupiš.

Samo preverjanje zračnosti ventilov ni nobena znanost, lahko vsak sam naredi, če zna vsaj svečke zamenjat. Če se pa izkaže potreba po nastavljanju pa lahko še vedno pelje na servis.

Objavljeno

Tole si pa čisto preveč zakompliciral. :whistle:

:worship: :worship:

Objavljeno

Tole si pa čisto preveč zakompliciral. :whistle:

Bolj precizno kot vrtenje zadnjega kolesa je, da snameš namenski pokrovček ponavadi an levi strani motorja in z gedoro vrtiš mašino.

Vedno se mora najti nek pametnjakovič,ki zna kaj oporekati namreč pri večini motorjev ni mogoče vrteti mašino s ključem, kot to opisuješ,pa saj je logično,da bo vsak obračal mašino kakor je pač pri njegovem motorju najlažje.Doma imam 4-ri motorje pa se pri nobenemu neda mašino obačati s klučem(z odstranitvijo pokrovčka) edino,če bi olje spustil, porkrov odvrnil,tesnilo strgal in potem bi šele lahko s ključem vrtel mašino-pač nevozim oltejmerjev,zato mi je veliko lažje odviti svečke in zvrteri na zadnjem kolesu.

Pa še eno vprašanje posebno zate,ko tako dobro obvladaš nastavitev ventilov pri katerih so plščice vstavljene v dročnike in nastavljaš zračnost z merjenjem ploščic. S kakšno napravo se izmeri pravilno razmak med ploščico in odmično gredjo(zračnost) - samo neomenjaj mi desetinske lističe (platlere), mikrometra in komperatorja za merjenje pšloščic,ko so ploščice demontirane. :hmm:

Pa še nekaj,da nepozabim ventil-e se nastavlja VEDNO,ko je bat na ZGMT odmične gredi odmikača pa sta oba obrnjena malo navzven!!! :hmm:

Objavljeno
Vedno ko se nastavlja ventile odij svečke,motor daš na sredinsko stojalo,daš v najvišjo prestavo in vrtiš kolo v smeri vožnje z roko.

Prevaga je takrat,ko izpušni ventil zapira-vsisni odpira, ZGMT = Zgornja mrtva točka

Npr;4-cil vrstni red vžigov je vedno 1-3-4-2

:se pravi,ko je 1 clinder na prevagi štelaš 4-cilinder in obratno,ko je 4-ti na prevagi štelaš 1-cil.ko je 3-tji na prevagi štelaš 2-gi in obratno.

Kaj je tu nejasnega?Mene zanima za 4cilindre in mi je zdaj jasno,čeprav se tega prvič ne bi upal lotiti sam!

Objavljeno

Kaj ti še ni jasno,da se obvezno najde nekdo ki mu ni jasno.Zdaj je bil to pač Simosi,ki pride vsaj ponavadi z malo pametnejšimi predlogi!!!!

Ps:ni moj namen,da bi se hvalil,moj slogan je:delo se samo hvali. :whistle:

Objavljeno (popravljeno)
Pa še eno vprašanje posebno zate,ko tako dobro obvladaš nastavitev ventilov pri katerih so plščice vstavljene v dročnike in nastavljaš zračnost z merjenjem ploščic. S kakšno napravo se izmeri pravilno razmak med ploščico in odmično gredjo(zračnost) - samo neomenjaj mi desetinske lističe (platlere), mikrometra in komperatorja za merjenje pšloščic,ko so ploščice demontirane. :hmm:

Pojma nimam. B)

Meni zadostujejo lističi, preprosto zmeriš zračnost, ko je še vse sestavljeno. Pol pa še zračunaš primerno debelino ploščice.

A imaš ti kakšno drugo metodo pri motorjih?

Popravljeno . Popravil simonsi
Objavljeno

:hmm: mogoče pa že vsak ekonomist,kuhar....misli,da je lahko mehanik.

Podobno stvar sem doživel v Elisi.Tip se sred poletja na pune pripelje in pravi,dajte mi takoj olje pa to menjat,bom kuj plačal tolk se mi mudi,se nem sploh slačil.A mašina vroča ko pes!

Mehanik ga je sam gledal in smejal

Objavljeno (popravljeno)
:hmm: mogoče pa že vsak ekonomist,kuhar....misli,da je lahko mehanik.

Podobno stvar sem doživel v Elisi.Tip se sred poletja na pune pripelje in pravi,dajte mi takoj olje pa to menjat,bom kuj plačal tolk se mi mudi,se nem sploh slačil.A mašina vroča ko pes!

Mehanik ga je sam gledal in smejal

HAHAHAHA

@sesir

Ma saj dobro, za olje vn spustit še gre, samo mehaniki moramo pazit da se ne popečemo, vse ostalo delat.... ni pogojev :)

Lep pozdrav....

@Brumer z nastavitvijo ventilov se strinjam s tabo, samo s čim pa bi še meril zračnost razen z špijoni,pri odmičnih v glavi? Če mi poveš mi mogoče pa kdaj pride prav.

Hm... še eno vprašanje zate. Pri Deutz-u obstaja štelanje motorjev z enojnim obratom motorja. To pomeni recimo pri 4 cilinderskem motorju, da nastaviš 1 celinder na vago, pa nastaviš 4 ventile, (2 celinder sesalni, 3 izpušni, 4 oba)obrneš glavno gred za 360 stopinj pa nastaviš še ostale 4 ventile. Seveda obstaja shema za posamezne motorje. Je v delavniških priročnikih to napisano. In deluje. Preverjeno.

D.

Popravljeno . Popravil Motorist76
Objavljeno

Pri yamahi fzr,yzf in najbrž še pri precej drugih postopek, ki ga Simonsi opisuje deluje in je tudi opisan v service manualu.

Na ta način tudi precej bolj točno lahko ujameš GMT; če to delaš preko kolesa, verige in menjalnika je bistveno težje gred postavit v željeno pozicijo.

Objavljeno (popravljeno)
Pa še eno vprašanje posebno zate,ko tako dobro obvladaš nastavitev ventilov pri katerih so plščice vstavljene v dročnike in nastavljaš zračnost z merjenjem ploščic. S kakšno napravo se izmeri pravilno razmak med ploščico in odmično gredjo(zračnost) - samo neomenjaj mi desetinske lističe (platlere), mikrometra in komperatorja za merjenje pšloščic,ko so ploščice demontirane. :hmm:

Pa še nekaj,da nepozabim ventil-e se nastavlja VEDNO,ko je bat na ZGMT odmične gredi odmikača pa sta oba obrnjena malo navzven!!! :hmm:

Nočem pametovat, ampak tudi meni ni jasno čemu je namenjeno to vprašanje..

Kaj je pa narobe z lističi? Pač pomeriš zračnost, si zapišeš meritve, če kaj ni ok, pogledaš kakšne ploščice so trenutno noter, debelina je označena na njih, preračunaš in nadomestiš s pravilno debelino. Tak postopek je opisan tudi v vseh service manualih, ki sem jih videl in zame odlično funkcionira, preprosto in zagotovo dovolj natančno, da ujameš vrednost, ki je dovoljena.

Je še kakšna druga varianta? Pa ne vzet to kot podjebavanje, me čisto resno zanima.

Drugače pa se mi zdi, da ima ar veliko motorjev tiste čepe, ki dovoljujejo obračanje motorja z gedoro, sicer je v končni fazi vseeno, ali motor postaviš v pozo s ključem, ali preko kolesa, le da je varianta s ključem bolj priročna in natančna, če pač je možnost. Pa še na magnetu imaš lepo označeno kje je TDC.

LP

Popravljeno . Popravil DeX
Objavljeno
@sesir

Ma saj dobro, za olje vn spustit še gre, samo mehaniki moramo pazit da se ne popečemo, vse ostalo delat.... ni pogojev :)

Men se še to ne zdi normalno!Kje boš taj najdu tako norega mehanika,da bo pri 30 stopinjah,delal kaj na vroči mašini!Jz sigurno ne bi!Sam bi ga vprašal,če je z lune padu,da take seka!Če mu kaj ni jasno,da naj gre na kavico in razmisli pol pa bo vedel,kdaj naj pride nazaj!Jz pa bom naredil,takoj,ko bo možno!

Objavljeno

Sicer je popolnoma res, da je kakšna bolj resna opravila zelo težko delat na razgretem motorju, ampak menjava olja pa res ni noben problem. Ko spuščaš olje je celo priporočljivo, da je motor vroč, da bolje odteče staro olje ven. Filter odšraufaš s ključem, to je pa to kar je dela pri menjavi olja.

Skratka pretiravat ni potrebno :)

Je pa res, da pač nekateri pričakujejo, da bodo pomahali z 10eur in bo takoj vse v trenutku narejeno, ker so si pač zamislili tako, ampak to pač vedno ne drži, nekatera opravila zahtevajo svoj čas in to je to.

Objavljeno
dajte mi takoj olje pa to menjat

Mogoče sem mal slabo napisal.Ta tip je s tem mislim servis,na ne vem koliko kilometrov,ker je bil motor še v garanciji

Objavljeno
Sicer je popolnoma res, da je kakšna bolj resna opravila zelo težko delat na razgretem motorju, ampak menjava olja pa res ni noben problem. Ko spuščaš olje je celo priporočljivo, da je motor vroč, da bolje odteče staro olje ven. Filter odšraufaš s ključem, to je pa to kar je dela pri menjavi olja.

Fajn je počakat vsaj eno uro, dve med drugim da ne ostaneš brez kože če se dotakneš izpuha.

Pa je še vedno več kot dovolj vroča mašina za spustit olje.

Objavljeno

Ja seveda je fajn počakat, da ni ravno razbeljeno vse skupaj, ampak tudi če je, ni neka posebna umetnost olje zamenjat, le previden je potrebno bit pa s kakšno cunjo ali rokavicami si pomagat :)

Sicer pa kakor komu paše, odločitev posameznika :)

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!