Skoči na vsebino

Sam svoj mehanik - vse mogoče okoli šraufanja


Priporočene objave

Objavljeno

MENJAVA HLADILNE TEKOČINE NA APRILII RST FUTURI!

Hej desci!

Rabim pomoc pri enem vprasanju, ki me moti, preden se spravim na menjavo hladilne tekocine. V navodilih pise, da moras tekocino menjati skoz z at namenjen duc na hladilniku.

Problem bi lahko nastal pri vnovicnem sraufanju nazaj. V manualnu pise, da moram srauf najprej namazat z Loctite Blue in zamenjat aluminjasto podlozko. Mam pa kolega, ki trdi, da je treba samo nazaj zategnit in bo pac drzalo... kaj pravite? Moram kupit Loctite Blue in podlozko, al lahko samo zategnem?

lp j

Objavljeno
MENJAVA HLADILNE TEKOČINE NA APRILII RST FUTURI!

Hej desci!

Rabim pomoc pri enem vprasanju, ki me moti, preden se spravim na menjavo hladilne tekocine. V navodilih pise, da moras tekocino menjati skoz z at namenjen duc na hladilniku.

Problem bi lahko nastal pri vnovicnem sraufanju nazaj. V manualnu pise, da moram srauf najprej namazat z Loctite Blue in zamenjat aluminjasto podlozko. Mam pa kolega, ki trdi, da je treba samo nazaj zategnit in bo pac drzalo... kaj pravite? Moram kupit Loctite Blue in podlozko, al lahko samo zategnem?

lp j

Jaz ga imam doma če ga rabiš ti ga posodim :)

Stane par evrov, kupi ga, da boš imel mirno vest. Zamenjaj tudi podložko ker drugače bi lahko tastara puščala ker je že stisnjena in ni prožna. Stroškov skupaj nebo za 5€, ti se boš pa mirno fural dalje.

No pa še odgovor: Verjetno nebi bilo nič narobe če ne bi menjal nič od tega in kr nazaj zašraufal.

lp

Objavljeno

Podložko naveži na en drat, in jo daj na štedilnik, da jo segreješ da zažari, nato jo žarečo pomoči v vodo. Tako se baker popusti in je pri zategovanju ponovno pripravljen "vležat".

Objavljeno

Pride v poštev ta postopek tudi za aluminijaste podložke?

Btw, kje v Lj imajo izbiro Loctite različnih jakosti na enem mestu? Sem tle pri nas v lokalnih trgovincah nekaj spraševal, pa imajo samo enega.

Objavljeno
Jaz ga imam doma če ga rabiš ti ga posodim :)

Stane par evrov, kupi ga, da boš imel mirno vest. Zamenjaj tudi podložko ker drugače bi lahko tastara puščala ker je že stisnjena in ni prožna. Stroškov skupaj nebo za 5€, ti se boš pa mirno fural dalje.

No pa še odgovor: Verjetno nebi bilo nič narobe če ne bi menjal nič od tega in kr nazaj zašraufal.

lp

Mas prav!

Kje pa se da dobit Loctite pa take podlozke? Merkur?

lp j

Objavljeno (popravljeno)
Tudi jaz sem samouk in se s tem ukvarjam predvsem zaradi lastnega veselja :)

Drugače pa sem mnenja, da je pri šraufariji in teh zadevah bistvena praksa, ter seveda tudi dober mentor z bogatimi izkušnjami. Mentor je včasih moral nujno bit pač nek majster pri kateremu si se učil, dandanes pa je ob vsej tej moderni tehnologiji lahko neke vrste "mentor" tudi splet, ter razni forumi, kjer se da pridobit veliko znanja in informacij od ljudi, ki se s tem že dlje časa ukvarjajo, mogoče celo poklicno, skratka so izkušeni, da se najt vse sorte strokovne literature, ipd..

Torej jaz osebno ne vidim ničesar spornega v tem, če se tisti, ki nas to veseli spravimo sami kaj šraufat in popravljat. Predvsem pa mi je zgrešen argument, češ kaj se spravljamo šraufat, če nimamo šole. Kar se tiče osnovne izobrazbe nekega avtomehanika, torej triletna poklicna šola, je tole šele prva kaplja v morje in zaradi tega nekdo še ni dejansko mehanik. Jaz sem naredil gimnazijo, kolega je hodil pa za avtomehanika, jaz sem skozi kaj šraufal, ker me je to veselilo, on pa je pač delal to šolo, ker so doma rekli, da mora vsaj eno tri letno šolo naredit. Po končani srednji šoli sem bil jaz gimnazijski maturant (torej nula), on je imel pa naziv avtomehanika. Pa si upam stavit, da sem imel jaz kot gimnazijski maturant o vsem skupaj bistveno več pojma in predvsem več prakse, ker me je to zanimalo in sem temu posvečal veliko prostega časa, kakor on, ki je po liniji najmanjšega odpora pač zdelal s tisto dvojko, samo da je bilo, ni pa skoraj znal ključa v roki držat.

Torej kaj je bistvo tega. Najpomembnejše je znanje in seveda izkušnje! Šele ko se po šoli zaposliš in začneš konkretno opravljat to dejavnost, šele takrat se začneš zares učit. In potem pridejo tu še razna izobraževanja, izpopolnjevanja, mojstrski izpiti, ipd, in to je to, kar mojstra naredi mojstra. S takimi osebami se pa pač razni domači hobi mehaniki nikoli ne bomo mogli primerjati, ker smo enostavno premalo v temu in ne bomo imeli nikoli toliko znanja in izkušenj kot npr. Brumer, ki se s tem poklicno ukvarja celo življenje. To je samoumevno, ampak to pa še ne pomeni, da se moramo šraufarije na daleč ognit. Vsak je bil enkrat na začetku in vsak se lahko nauči in napreduje. Pogoj za to pa 100% ni šola, ki je bolj kot ne formalnost, ampak želja po tem delu, želja po učenju, po izpopolnjevanju znanja in tako dalje in do tega imamo pravico vsi.

Jaz imam npr. enega kolega, okoli 55 let, s šraufarijo in ličarijo se bavi pa že od 18 leta dalje. Dolga leta je imel tudi uradno mehanično in avtokleparsko delavnico, potem so ga pa žal izdali živci. Nima nobene šole, ni izučen, ampak je pa v tem poslu s srcem in v naših krajih velja za enega najboljših in najbolj natančnih mojstrov, pa je začel s tem nešolan, iz lastnega veselja, kot samouk.

Lepo napisano. Sam sem elektronik in o elektroniki nimam blage veze :D - ker me ne zanima PIKAstop. Pri motorju pa pošraufam praktično vse, ker me to pač zanima! Če kaj ne gre vprašam kakšnega lokalnega mojstra za nasvet oziroma strica, ki šraufa vse vrste mašin že več kot 35let. Na intrnetu pa se dejansko najde praktično vse! Tako da če bi imel človek čas bi lahko vse sam popravil.

Popravljeno . Popravil Kawl
Objavljeno

@ Jure, Barracuda: Skoraj ni kaj dodat...

@ Jure: Ko sem tole zgoraj prebral, sem se počutil, kot da je nekdo moje misli prelil v tvoj post. Še celo del zgodbe gimnazijski maturant vs. generacijski kolega avtomehanik se ujema...

Torej, kot praviš, po rutini in širini znanja večine avtomehanikov, ki jim je njihova profesija vsakodnevni kruh, hobi mehaniki ne bomo nikoli dorasli. Vedno nam bo isto opravilo vzelo dvakrat, trikrat več časa in vedno bomo isto stvar dvakrat pogledali, preden se bomo spravili k delu, dostikrat bomo le »previdno tipali«, ker ne bomo sigurni v svoje znanje in izkušnje. Večkrat se bomo tudi učili po principu poskusa in napake.

Ima pa zgodba tudi drugo plat; sploh – kot si že ravno tako povedal – v dobi bogatih internetnih forumov, lahko dostopnih repair manualov za točno določen model in ostalih dostopnih informacij. Tisti hobi mehaniki, ki se primarno ukvarjamo s svojimi vozili, z določenim tipom navadno dejansko »živimo«, poiščemo vse dosegljive informacije in po določenem času imamo lahko o njem celo več uporabnega znanja, kot izkušen pooblaščen mehanik iste znamke. Kajti celo, če je mu njegovo delo predstavlja tudi hobi (kar na žalost ni tako pogosto), se mora ukvarjati s celotno paleto (vsaj) enega proizvajalca in se nima časa osredotočiti na določen model in njegove specifike.

Pa še nekaj je: Poklicnemu mehaniku gre prevelika temeljitost in natančnost dela vedno na račun njegovega zaslužka, zato praviloma ne bo nobene stvari opravil preveč temeljito, prej nasprotno. Hobi mehaniki, ki nam je to početje nek način zabave in sprostitve pa vemo, da delamo zase in za svojo dušo. Zato navadno nismo omejeni s časom in lahko damo duška perfekcionizmu. Pri nekaterih opravilih je to še kako pomembno. Poleg tega sami vozimo vozila, ki jih servisiramo, zato imamo najboljšo možno povratno informacijo o tem, kako dobro smo določeno stvar opravili. Poklicni mehanik jo pogosto dobi le v primeru reklamacije...

Nekaj pa si je potrebno priznati. Tudi sam v službi nimam niti časa, niti volje do takšnega perfekcionizma, kot ga včasih izvajam popoldan doma v garaži. Zato res nimam pravice postavljat meril poklicnim mehanikom.

LP, Skiny

Objavljeno

Razna lepila za vijake in podobno dela tudi kemisplus, dobi se pa mislim tudi da v merkurju.

Glede mehanikov. Avtomehanik pri motorju nima kaj počet, ker je popolnoma drug način dela in potrebna znanja. Dober motomehanik je še bolj redek kot avtomehanik.

Sam sem tudi samouk, učil sem se na lastnih napakah, ampak sedaj se pa lahko lotim česarkoli. Ko pa kaj ne vem, je pa na voljo vsemogočni interweb. :)

Objavljeno (popravljeno)
MENJAVA HLADILNE TEKOČINE NA APRILII RST FUTURI!

Rabim pomoc pri enem vprasanju, ki me moti, preden se spravim na menjavo hladilne tekocine. V navodilih pise, da moras tekocino menjati skoz z at namenjen duc na hladilniku.

Problem bi lahko nastal pri vnovicnem sraufanju nazaj. V manualnu pise, da moram srauf najprej namazat z Loctite Blue in zamenjat aluminjasto podlozko. Mam pa kolega, ki trdi, da je treba samo nazaj zategnit in bo pac drzalo... kaj pravite? Moram kupit Loctite Blue in podlozko, al lahko samo zategnem?

lp j

Podložko zamenjaj, če se le da. Če ne, bo pa verjetno držala tudi stara, če jo uporabiš še enkrat. Pazi le, da bodo čep, podložka in nastavek pred sestavljanjem temeljito očiščeni. Trik z žarjenjem po receptu @no-name deluje za bakrene podložke, za aluminijaste pa na žalost ne.

Loctite blue sem pred leti kupil v Bauhausu; ko mi ga je zmanjkalo pa sem zaradi časovne stiske moral vzeti domač nadomestek (kemiskol), ki mu pa osebno ne zaupam toliko. Vsekakor pa uporabi kemično varovalo; ob odvitju čepa med vožnjo so posledice lahko hude...

LP, Skiny

Popravljeno . Popravil Skiny
Objavljeno
@ Jure, Barracuda: Skoraj ni kaj dodat...

@ Jure: Ko sem tole zgoraj prebral, sem se počutil, kot da je nekdo moje misli prelil v tvoj post. Še celo del zgodbe gimnazijski maturant vs. generacijski kolega avtomehanik se ujema...

Torej, kot praviš, po rutini in širini znanja večine avtomehanikov, ki jim je njihova profesija vsakodnevni kruh, hobi mehaniki ne bomo nikoli dorasli. Vedno nam bo isto opravilo vzelo dvakrat, trikrat več časa in vedno bomo isto stvar dvakrat pogledali, preden se bomo spravili k delu, dostikrat bomo le »previdno tipali«, ker ne bomo sigurni v svoje znanje in izkušnje. Večkrat se bomo tudi učili po principu poskusa in napake.

Ima pa zgodba tudi drugo plat; sploh – kot si že ravno tako povedal – v dobi bogatih internetnih forumov, lahko dostopnih repair manualov za točno določen model in ostalih dostopnih informacij. Tisti hobi mehaniki, ki se primarno ukvarjamo s svojimi vozili, z določenim tipom navadno dejansko »živimo«, poiščemo vse dosegljive informacije in po določenem času imamo lahko o njem celo več uporabnega znanja, kot izkušen pooblaščen mehanik iste znamke. Kajti celo, če je mu njegovo delo predstavlja tudi hobi (kar na žalost ni tako pogosto), se mora ukvarjati s celotno paleto (vsaj) enega proizvajalca in se nima časa osredotočiti na določen model in njegove specifike.

Pa še nekaj je: Poklicnemu mehaniku gre prevelika temeljitost in natančnost dela vedno na račun njegovega zaslužka, zato praviloma ne bo nobene stvari opravil preveč temeljito, prej nasprotno. Hobi mehaniki, ki nam je to početje nek način zabave in sprostitve pa vemo, da delamo zase in za svojo dušo. Zato navadno nismo omejeni s časom in lahko damo duška perfekcionizmu. Pri nekaterih opravilih je to še kako pomembno. Poleg tega sami vozimo vozila, ki jih servisiramo, zato imamo najboljšo možno povratno informacijo o tem, kako dobro smo določeno stvar opravili. Poklicni mehanik jo pogosto dobi le v primeru reklamacije...

Nekaj pa si je potrebno priznati. Tudi sam v službi nimam niti časa, niti volje do takšnega perfekcionizma, kot ga včasih izvajam popoldan doma v garaži. Zato res nimam pravice postavljat meril poklicnim mehanikom.

LP, Skiny

Podpis :)

@simonsi

Se strinjam, da avtomehanik/motomehanik zdaleč ni isto, jaz sem pisal bolj na splošno kar se tega foha tiče in stvari, ki mehanika naredijo mehanika, pa naj bo to za katerokoli vrsto vozil :)

Objavljeno

Isto kot jakob sem tudi jst malo nazaj delal.

TEHIMPEX D.O.O.

LITOSTROJSKA 44 D

1000 LJUBLJANA

TEL:+386 1 5007 490

(Zdej eno izmed teh je delovni čas al do 15 al pa do 17, sem pozabil točno :D)

Tukaj dobiš vse vrste loctita, edina pomankljivost je, da včasih kake vrste nima v majhni flaški in ima samo velko, ki pa stane cca 25eur.

Jakob, če se jst prov spomnem "potrebuješ" 2 vrsti lepila, eno za tisti glavni vijak na mašini, pa drugo za unedva vijaka na radijatorju. Zdej v manualu je mal čudno pisalo pri meni, tip loctite 574 za vijaka na radijatorju, v manualu od loctita pa piše da je ta tip samo za ploske površine, ne za na navoj, tko da jst sem kar tko naredil da sem ga malo stisnil na spodnjo stran kapice šravfa pa drži k pribito :), pušča nič ne, tko da zgleda da je vredu(pa še bol se počutiš da ni lepila notri kjer je voda), upam sam da se bo dal odšravfat :D

Pa še to, pri apriliji sistema ni potrebno zračit, je pa obvezno da motor stoji na tački, pa ko naliješ tekočino notri malo na roke stisni cevke, da gre ves zrak vn.

Objavljeno
Se strinjam, da avtomehanik/motomehanik zdaleč ni isto, jaz sem pisal bolj na splošno kar se tega foha tiče in stvari, ki mehanika naredijo mehanika, pa naj bo to za katerokoli vrsto vozil :)

in če ni skrivnost, kaj naj ne bi bilo isto? brez zamere, ampak jaz tukaj ne vidim razlike (lahko pa da se seveda motim), zato bi prosil, če mi to lahko kdo razloži....

če se ne motim, imata oba isto šolo (isti učni program), oba delata na motorjih z notranjim izgorevanjem, oba imata elektroniko, kolesa, vzmetenje.....nekako ne vidim razlike

Objavljeno
in če ni skrivnost, kaj naj ne bi bilo isto? brez zamere, ampak jaz tukaj ne vidim razlike (lahko pa da se seveda motim), zato bi prosil, če mi to lahko kdo razloži....

Nekako tako kot pediater in pedofil ni isto, pa čeprav imata oba rada otroke... :slap:

če se ne motim, imata oba isto šolo (isti učni program), oba delata na motorjih z notranjim izgorevanjem, oba imata elektroniko, kolesa, vzmetenje.....nekako ne vidim razlike

Specializacija, morda?

A ti voziš svoj moped na Zetor servis? :P

D.

Objavljeno

Je že danči razložil :)

Objavljeno (popravljeno)

Drugače pa lahko vzamemo za primer par čisto najbolj osnovnih stvari.. Npr, nastavitev verige, mora pač imet tiste 3cm gor pa dol frej. To ve sicer vsak motorist, ampak en avtomehanik je lahko super nevem kašen mojster za Renoje šraufat, pa če ni v življenju nikoli imel izkušnje z motorjem, tega pač ne more vedet. Potem nastavitev vzmetenja.. Avtomobili načeloma nimajo vzmetenja za nastavljat, sta feder in amortizer in to je to.. Medtem ko pri motorjih je vzmetenje prava znanost, treba vedet prvo kaj sploh pomeni kakšna fukncija, kako se jo nastavi in zakaj tako. Poleg tega pa ko moto vilice spustijo olje, jih ne boš vrgel stran kot pri avtu amortizer in kupil novega, ampak jih je potrebno razstavit in obnovit. Potem bremze.. Pri avtomobilu se je včasih diske nosilo drejat, obloge obnavljat, ipd, pri motorju je pa npr. smrtni greh, da bi se spravil drejat diske, če so zdrsani, je menjava obvezna. Bog ne daj obnovljenih zavornih ploščic. En kup je takih primerov..

Mogoče se zdijo tele stvari tako osnovne in samoumevne, da se čudiš zakaj sploh omenjam. Ampak to je samo par naštetih malenkosti, od cele vrste stvari, ki se pri avtu in motorju razlikujejo in jih ima motomehanik v mezincu, oziroma se mu zdijo samoumevne. Medtem ko jih kljub vsej osnovnosti nek avtomehanik, ki ni motorist in z motorji nima nobenega stika enostavno ne more vedet, tudi če je drugače super mojster. In nič nerazumljivega ni pri tem.

Pa da se razumemo, mehanika sta oba, z malce truda in zanosa, se lahko tudi avtomehanik nauči šraufat motorje, ali obratno, sigurno 10x prej kot nekdo, ki ni iz tega foha. Ampak zagotovo pa ni to ista stvar.

Popravljeno . Popravil Jure
Objavljeno
Nekako tako kot pediater in pedofil ni isto, pa čeprav imata oba rada otroke... :slap:

Specializacija, morda?

A ti voziš svoj moped na Zetor servis? :P

D.

vedno me preseneti tvoja bistroumnost....pa si to primerjavo uspel sam sestaviti, ali si imel pomoč?

specializacija česa? kaj ne delata oba motorja na isti princip? v čem se motoristična mašina tako razlikuje od avtomobilistične? Avtomehanik ne zna popraviti moto mašine?.....pa probaj nekaj uporabnega spesnit lepo prosim....preseneti me

in svojega motorja ne vozim na zetor servis....in ne boš verjel, tudi na Yamaha ali na Suzuki servis ne (zakaj ne boš že sam pogruntal) ,temveč ga vozim (če že in dokler je pod garancijo seveda) samo na bmw servis....

Objavljeno
Drugače pa lahko vzamemo za primer par čisto najbolj osnovnih stvari.. Npr, nastavitev verige, mora pač imet tiste 3cm gor pa dol frej. To ve sicer vsak motorist, ampak en avtomehanik je lahko super nevem kašen mojster za Renoje šraufat, pa če ni v življenju nikoli imel izkušnje z motorjem, tega pač ne more vedet. Potem nastavitev vzmetenja.. Avtomobili načeloma nimajo vzmetenja za nastavljat, sta feder in amortizer in to je to.. Medtem ko pri motorjih je vzmetenje prava znanost, treba vedet prvo kaj sploh pomeni kakšna fukncija, kako se jo nastavi in zakaj tako. Poleg tega pa ko moto vilice spustijo olje, jih ne boš vrgel stran kot pri avtu amortizer in kupil novega, ampak jih je potrebno razstavit in obnovit. Potem bremze.. Pri avtomobilu se je včasih diske nosilo drejat, obloge obnavljat, ipd, pri motorju je pa npr. smrtni greh, da bi se spravil drejat diske, če so zdrsani, je menjava obvezna. Bog ne daj obnovljenih zavornih ploščic. En kup je takih primerov..

presenečen bi bil, koliko motoristov ne zna nastavljati verige....in avtomehanik tega ne ve, če ne pogleda v navodila seveda (kot tudi motorist ne,kajne?)

še vedno ne razumem v čem je point....iz pisanja kako so to različne stvari dobim občutek, da avtomehanik ne bi znal popraviti motorja in obratno (seveda za to je potrebno imeti "service manuals")

Mogoče se zdijo tele stvari tako osnovne in samoumevne, da se čudiš zakaj sploh omenjam. Ampak to je samo par naštetih malenkosti, od cele vrste stvari, ki se pri avtu in motorju razlikujejo in jih ima motomehanik v mezincu, oziroma se mu zdijo samoumevne. Medtem ko jih kljub vsej osnovnosti nek avtomehanik, ki ni motorist in z motorji nima nobenega stika enostavno ne more vedet, tudi če je drugače super mojster. In nič nerazumljivega ni pri tem.

Pa da se razumemo, mehanika sta oba, z malce truda in zanosa, se lahko tudi avtomehanik nauči šraufat motorje, ali obratno, sigurno 10x prej kot nekdo, ki ni iz tega foha. Ampak zagotovo pa ni to ista stvar.

poglej, če dam servisna navodila v roke motomehaniku mora znati popraviti avto, kajne....njemu pač to ne sme biti nobena znanost (resda se nekateri sklopi razlikujejo, vendar je to to...)

in ravno tako velja za avtomehanika....če ima servisna navodila, mora znati popraviti motor....resda bo motomehanik zaradi praske in delovnih izkušenj to izvedel 10X prej, vendar bi moral biti končni rezultat isti...

Objavljeno
presenečen bi bil, koliko motoristov ne zna nastavljati verige....in avtomehanik tega ne ve, če ne pogleda v navodila seveda (kot tudi motorist ne,kajne?)

še vedno ne razumem v čem je point....iz pisanja kako so to različne stvari dobim občutek, da avtomehanik ne bi znal popraviti motorja in obratno (seveda za to je potrebno imeti "service manuals")

poglej, če dam servisna navodila v roke motomehaniku mora znati popraviti avto, kajne....njemu pač to ne sme biti nobena znanost (resda se nekateri sklopi razlikujejo, vendar je to to...)

in ravno tako velja za avtomehanika....če ima servisna navodila, mora znati popraviti motor....resda bo motomehanik zaradi praske in delovnih izkušenj to izvedel 10X prej, vendar bi moral biti končni rezultat isti...

To že, vendar če se že gremo tako, potem sploh ni treba bit mehanik, z orodjem, service manualom in dovolj časa zna nekaj popravit tudi nekdo, ki ni ne eno ne drugo, če ima le malo žilice. Zgrešil si bistvo.

Če ti pelješ motor na redni servis k mehaniku, potem pričakuješ da bo npr. servis opravljen v 1-2 urcah, da ti bo mehanik v tem času pogledal vse te malenkosti, ki jih je pač pri motorjih potrebno prekontrolirat, poštimal kaj če je treba, ter te tudi malo poučil in dal kakšen pameten praktičen nasvet za vnaprej, ter te opozoril na kaj pazit pri tem motorju, ker ima veliko izkušenj, ipd, ipd..

Če pa pelješ motor k avtomehaniku, ki v življenju motorja še ni šraufal, pa to ni to. Ker ne bo v edel kako se lotit, bo moral najprej nekje staknit service manual (ker ga nima), se poglobit, poiskat še kakšno dodatno informacijo kje, ipd, in bo porabil kot si rekel 10x več časa. To pa lahko naredi še marsikdo drug, ki sploh ni avtomehanik. Dober mehanik je dober zato, ker ima v mezincu vse kar je potrebno vedet o vozilih, ki jih šraufa in ne zato ker zna v roke prijet gedore in odšraufat šrauf. To zna marsikdo. Pa brat manual tudi :)

Objavljeno
Pride v poštev ta postopek tudi za aluminijaste podložke?

Za aluminijaste podložke to NE velja.

Objavljeno
vedno me preseneti tvoja bistroumnost....

Ne se sekirat, pač nisi vajen. :P

specializacija česa? kaj ne delata oba motorja na isti princip? v čem se motoristična mašina tako razlikuje od avtomobilistične? Avtomehanik ne zna popraviti moto mašine?.....pa probaj nekaj uporabnega spesnit lepo prosim....preseneti me

Avto je malo več od same mašine, prav tako tudi motorno kolo.

Specializacije pa gredo še bistveno dlje od osnovnih avto-moto razlik - če še nisi opazil, obstajajo moto servisi, ki so specializirani za določene znamke. Kar sicer ne pomeni, da drugih (sploh) ne znajo pošraufat, ampak vseeno imajo o motorjih te 'svoje' znamke več znanja, tudi več dokumentacije in več izkušenj.

in svojega motorja ne vozim na zetor servis....in ne boš verjel, tudi na Yamaha ali na Suzuki servis ne (zakaj ne boš že sam pogruntal)

Zakaj pa ne? Saj je vse isto... :rolleyes:

,temveč ga vozim (če že in dokler je pod garancijo seveda) samo na bmw servis....

Zetor, Deuz, BMW - what's the difference? :unsure:

poglej, če dam servisna navodila v roke motomehaniku mora znati popraviti avto, kajne....njemu pač to ne sme biti nobena znanost (resda se nekateri sklopi razlikujejo, vendar je to to...)

in ravno tako velja za avtomehanika....če ima servisna navodila, mora znati popraviti motor....resda bo motomehanik zaradi praske in delovnih izkušenj to izvedel 10X prej, vendar bi moral biti končni rezultat isti...

Saj to pa velja za vsakogar?!? Vsakomur (no, skoraj vsakomur) lahko daš servisna navodila in dovolj časa, pa naredil - saj pa to ni nobena znanost...

D.

Objavljeno (popravljeno)
Podložko naveži na en drat, in jo daj na štedilnik, da jo segreješ da zažari, nato jo žarečo pomoči v vodo. Tako se baker popusti in je pri zategovanju ponovno pripravljen "vležat".
Pride v poštev ta postopek tudi za aluminijaste podložke?

Temu se reče rekristalizacijsko žarjenje ali po slovensko-ausgeliranje. To se dela samo in izključno z bakrenimi podložkami!! Pri aluminiju ima ta postopek popolnoma nasproten učinek (zaradi termičnih lastnosti jada, jada,... ). Če to narediš na aluminiju se ne zgodi nič! S časoma(beri v enem tednu) pa aluminij postane trd. Torej, če ''rekristalizacijsko žariš'' aluminijasto podložko bo lahko čez nekaj časa pričelo kapljati zato, ker ta podložka postane ''pusta''.

Eh-sedaj sem videl, da je noname že odgovoril...

Popravljeno . Popravil Lowrenc
Objavljeno
Pride v poštev ta postopek tudi za aluminijaste podložke?

Btw, kje v Lj imajo izbiro Loctite različnih jakosti na enem mestu? Sem tle pri nas v lokalnih trgovincah nekaj spraševal, pa imajo samo enega.

Ne za ali podložke to ne pride v poštev.

Za malo flaško locktite pojdi pogledat k parim ki prodajejo nadomestne dele za avtomobile. Tam kupi tudi novo bakreno podložko (ponavadi nimajo aluminjastih če imajo vzami to) Prej si le izmeri premer podložke ali pa staro vzami zraven, da boš nabavil pravo. POZOR pazi da ne vzamež votle bakrene podložke. Vzami polno. Tudi to imam doma različnih premerov, tako da ponudba ostaja... :)

Objavljeno

Votla podložka??? Tega pa še nisem slišal. A nima vsaka podložka luknje na sredini? :?

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!