Skoči na vsebino

Sam svoj mehanik - vse mogoče okoli šraufanja


Priporočene objave

Objavljeno

... če ne ležiš slučajno 2 metra pod črvi ...

WTF? maš ti ene čudne izjave....sj če ne veš kej pametnga povedat, se raje zadrži!

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

To ti tudi približno nemore nihče povedat, kajti šele ko se bo odprlo se bi dalo okvirno izračunat- nebo pa poceni, kajti poleg zobnika 2-ge prestave je ponavadi potrebno zamenjat še nasprotno ležeči zobnik, ki je v sklopu večih zobnikov tako imenovani(forgeleg)ali po naše piramida.Dobro bi bilo zamenjat tudi ležaje, kajti sigurno so že dobili opilke, ker si predolgo vozil in pa seveda vsa tesnila(semeringe in dihtunge). trance_19_hmm.gif

Aha....a tak to gre...no sj bom razdru...tist bom že sam...pol bom pa tak vidu kok pa kaj menjat....sj bo cajt čez zimo, pa še kej bom tukaj vprašu pa bo trance_25_naughty.gif Aja sam tist vseen ne zastopm čist....zakaj pa pol v drugi, če mam motor na zadnjem stojalu, ne nagaja??!! Čist lepo teče. A ne bi moglo bit tak, da če bi biu zobnik zjeban bi zmerom preskakval ne glede ali ga na stojalu peljem ali pa se sam po cesti peljem oziroma ko jz gor sedim?

Drugače pa hvala vam za odgovore! worship.gif Tukaj še vsej kdo kaj pove, če na kak servis pokličeš za nasvet bi tak ti najraje dol vrgu, razen če mu oblubiš da mu ga tisto uro pripelješ mad.gif

Objavljeno (popravljeno)

zobnik ni poškodovan, ampak stranski zobci, ki v kombinaciji s sosednjim zobnikom na isti aksi vklučijo prestavo. In če so ti stranski zobci zrabljeni, pod obremenitvijo zdrsnejo iz ležišča in posledično prestave.

Lahko pa so vilice izrabljene, krive, boben vilic poškodovan, podložke/"zegerejve" varovalke pri zobniku poškodovani/izrabljeni ali pa kombinacija vsega.

Ampak če še to ne veš kako menjalnik deluje, ti toplo odsvetujem da se sam lotiš. Razdret ni problem, bolj je problem pravilno skupaj dat. Na servisu bi te prišlo ene 500-1000eur z materialom.

Popravljeno . Popravil simonsi
Objavljeno

zobnik ni poškodovan, ampak stranski zobci, ki v kombinaciji s sosednjim zobnikom na isti aksi vklučijo prestavo. In če so ti stranski zobci zrabljeni, pod obremenitvijo zdrsnejo iz ležišča in posledično prestave.

Lahko pa so vilice izrabljene, krive, boben vilic poškodovan, podložke/"zegerejve" varovalke pri zobniku poškodovani/izrabljeni ali pa kombinacija vsega.

Ampak če še to ne veš kako menjalnik deluje, ti toplo odsvetujem da se sam lotiš. Razdret ni problem, bolj je problem pravilno skupaj dat. Na servisu bi te prišlo ene 500-1000eur z materialom.

Hmm....simonsi, mislim da si mi podkrepil mojo misel, da bi probal drugo leto skraspat skupaj za kako par let staro ninjo rolleyes.gif 1000 evru je pa po moje velik, da bi dal na motor letnik 92...na novejšga že daš tolk, sam na starga ko je cel motor komaj mal več vreden pa mislim da ni računice...sam ostalo razliko morm skup skraspat....jebemti fax, ko pol nimaš gnara kej velik sad.gif

Objavljeno

Fajn je če znaš sam kaj šraufat, drugače imaš s starim motorjem same stroške. Novejši motor je pa dosti večja investicija, ampak če imaš srečo imaš potem samo redne servise, brez dragih nepredvidenih popravil.

Objavljeno

WTF? maš ti ene čudne izjave....sj če ne veš kej pametnga povedat, se raje zadrži!

reku si "sj če kaj zajebem bom pa na servis pelu" ... v tem tiču grmi zajec ... če boš kvalitetno zajebal, ne bo treba na servis pelat ... al pa ne boš mogel pelat ...

a vam še kr ni jasno, da to niso frčoti?

Objavljeno (popravljeno)

Dobro, mali servis ni problem, če maš prostor, pa orodje in malo volje, resnejši posegi pa res niso za neukega mehanika... :glare:

Popravljeno . Popravil bass
Objavljeno (popravljeno)

Mah ne vem. Jst svojo mašino najrajš sam šravfam, pa do zdej nisem še nč zajeb...-trkam na les. Drugač se pa pred vsakim posegom pač dobro pripraviš. Preštudiraš service manual, prebereš vse možne forume, si po možnosti še kaj zapišeš, zrihtaš ves potreben material in orodje pa ni hudič da nebi šlo. Če pa greš neki na blef šravfat oz. če ne veš kako stvar točno deluje se ti pa hitr zgodi da ne dela zadeva.

@ Cestakar-jst bi na tvojem mestu mal pregledal pa prebral zadeve po netu-maš ogromno tujih forumov pa strani, pol se pa odločš al boš kos posegu al ne. Sam če nisi prepričan rajš ne začni šravfat...

Popravljeno . Popravil trojan69
  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Zanima me, če se je že kdo lotil popravila zobnikov menjalnika? Koliko zahteven je ta posegwhistle.gif Na kaj moram biti kaj pozoren in tako naprej... Namreč meni v 2. prestavi začne pri obratih nad 5000 preskakvat, kot bi hotlo v ler vržti, vendar samo preskakuje. Fora je pa v tem, da če ga dam na zadnje stojalo mu lahko kolkor hočem nabivam obrate v 2. prestavi in bo lepo tekel. Ostale prestave pa delajo v nulo. Zato vseeno sumim, da mora bit kaj z zobnikom druge prestave narobe.

Tako, da imam namen zdajle čez zimo v garaži to malo razdret in pogledat kako je kej na stvari in se še kej zraven naučiti. tongue.gif Zraven pa še indikator prestave gor namontirat od Acumna, če bo pasal ter kakšne crashe pade prečarat za moj motor, ker prav tipskih se žal ne dobi.

Hvala za kakšen nasvet že vnaprej...

Mejte se!

nekoč smo na enem hardenduru popravljali tiste bočne zobce, ki so ratali okrogli in pol je metalo ven iz brzine. ni bil velik strošek. brušenje na univerzalnem stroju za brušenje rezilnega orodja je rešlo zobnike, kolkor se spomnem...
Objavljeno

Jaz sem na enmu krosu tudi popravljal s fleksarco pa pilo. Dela še danes, ampak ne moreš tega ne cestaku delat, ker so mnogo večje obremenitve in ko enkrat odstraniš zgornjo kaljeno plast, bo še toliko prej spet začelo metati iz prestave.

Objavljeno

zobniki nevem če so samo površinsko kaljeni. mislim, da so poboljšani. in tistih par desetink tudi ne bo bistveno vplivalo na nosilnost. jasno, ne pri obdelavi s flexarco, ampak na stroju ki ima natančno delitev in je namenjen fini obdelavi, brušenju.

Objavljeno

Hmm....simonsi, mislim da si mi podkrepil mojo misel, da bi probal drugo leto skraspat skupaj za kako par let staro ninjo rolleyes.gif 1000 evru je pa po moje velik, da bi dal na motor letnik 92...na novejšga že daš tolk, sam na starga ko je cel motor komaj mal več vreden pa mislim da ni računice...sam ostalo razliko morm skup skraspat....jebemti fax, ko pol nimaš gnara kej velik sad.gif

definitivno je nakup druzga motorja fina poteza. ampak, če ti na motorju sam menjalnik zeza, in je vse ostalo BP, pol se morda splača tud popravit menjalnik. Močno dvomim, da se splača šparet pr delu, in se učit na menjalniku. ko dober mehanik nardi, je stvar pač rešena. ni vprašanj, ni dvomov, menjalnik bo delal. vžgeš in voziš.

Objavljeno (popravljeno)

zobniki nevem če so samo površinsko kaljeni. mislim, da so poboljšani. in tistih par desetink tudi ne bo bistveno vplivalo na nosilnost. jasno, ne pri obdelavi s flexarco, ampak na stroju ki ima natančno delitev in je namenjen fini obdelavi, brušenju.

Kolikor sem se jaz pozanimal, so zobniki žilavljeni in površinsko kaljeni. Žilavost omogoča da se ne polomijo in se malenkost deformirajo pod obremenitvami, površinsko kaljenje pa omogoča potrebno odpornost pred obrabo. Samo poboljšano jeklo bi bilo pomojem premehko za take obremenitve.

Lahko pa da popolnoma brcam v temo. :D

Popravljeno . Popravil simonsi
Objavljeno

Madona ste se razpisal na mojo objavo :D sj fajn totrance_40_thumbup.gif Aja a potem dokler menjalnik ni zrihtan se ni priporočljiv vozit? Pol so me na servisu nafu....Drugač pa mislim, da sm se že do cela odločil, da ta motor prodam, spomladi pa kako ninjo 6 tako okoli 2005 letnik....a mogoče kdo ve, ali so tist model ninje vredu ali majo kako hibo kej jebejo?

Objavljeno

ti se lahko normalno voziš, samo druge prestave se izogibaj.

Objavljeno

ti se lahko normalno voziš, samo druge prestave se izogibaj.

Druge prestave se itak izogibam. Kaj zdej je lahko vozen motor z zjebano drugo prestavo ali ne? Eni pravite, da je nevarno, drugi da se lahko vozi??trance_19_hmm.gif

Objavljeno

Kolikor sem se jaz pozanimal, so zobniki žilavljeni in površinsko kaljeni. Žilavost omogoča da se ne polomijo in se malenkost deformirajo pod obremenitvami, površinsko kaljenje pa omogoča potrebno odpornost pred obrabo. Samo poboljšano jeklo bi bilo pomojem premehko za take obremenitve.

Lahko pa da popolnoma brcam v temo. biggrin.gif

Tako je za zobnike se uporablja vse vrste materijala tudi jekla za kaljenje, odvisno je od obratovalnih pogojev in hitrosti. Ponavadi jih tudi brusijo ampak se temu izogibajo, če je modul manjši od 3mm, saj bi se lahko zakalil do jedra in s tem izgubil potrebno žilavost.

Objavljeno

Pozdravljeni :)

Zanima me nekaj glede sonde lambde (nevem tocno kak se rece) in sicer je kaj narobe ce ni v izpuhu in je zunaj? Kaj se mogoče sama zagreje ko je motor prizgan? In je kaj narobe ce jo odklopim?

lp ;)

Objavljeno

Pozdravljeni :)

Zanima me nekaj glede sonde lambde (nevem tocno kak se rece) in sicer je kaj narobe ce ni v izpuhu in je zunaj? Kaj se mogoče sama zagreje ko je motor prizgan? In je kaj narobe ce jo odklopim?

lp ;)

Lambda sonda meri presežek kisika v izpušnih plinih. Če ni v izpuhu, potem seveda nikakor ne meri "pravih" plinov in bo veselo javljala velik presežek kisika v izpušnih plinih (torej zelo siromašno mešanico). Ker se podatek o kisiku v izpuhu uporablja za korekcijo doziranja bencina (povratna zanka), je najmanj kar se ti bo zgodilo precej spremenjeno (napačno) razmerje med bencinom in zrakom. Običajno sicer tako veliko razhajanje od realnosti računalniki zaznajo in "domnevajo", da je senzor pokvarjen. Takrat preklopijo v trotl-ziher način delovanja, ko podatek iz sonde ignorirajo in postavijo neko prednastavljeno dozo bencina. Ni idealno, dela pa. Običajno se takrat tudi prižge kakšna lučka v armaturi, ni pa nujno.

Lambda sonde so v dveh izvedbah. Ene se segrejejo samo od izpušnih plinov, druge imajo tudi lastno ogrevanje.

LP,

Gorazd

Objavljeno (popravljeno)

Kak se vidi, da so zobniki hin?? Pri meni je situacija taka, da ima ketnca enkrat 3+cm lufta, ko zavrtiš malo naprej, je pa skor čist napeta... Vejetno je zadnji zobnik treba menjat?? Gre se pa za moped ninja636...

Popravljeno . Popravil adil
Objavljeno

z verigo je potrebno menjat oba verižnika. in ni nujno da je veriga po celi dolžini enako pretegnjena.

Objavljeno

z verigo je potrebno menjat oba verižnika. in ni nujno da je veriga po celi dolžini enako pretegnjena.

Objavljeno

Mah ne vem. Jst svojo mašino najrajš sam šravfam, pa do zdej nisem še nč zajeb...-trkam na les. Drugač se pa pred vsakim posegom pač dobro pripraviš. Preštudiraš service manual, prebereš vse možne forume, si po možnosti še kaj zapišeš, zrihtaš ves potreben material in orodje pa ni hudič da nebi šlo. Če pa greš neki na blef šravfat oz. če ne veš kako stvar točno deluje se ti pa hitr zgodi da ne dela zadeva.

@ Cestakar-jst bi na tvojem mestu mal pregledal pa prebral zadeve po netu-maš ogromno tujih forumov pa strani, pol se pa odločš al boš kos posegu al ne. Sam če nisi prepričan rajš ne začni šravfat...

Se popolnoma strinjam. Jaz tudi na motorju že od vedno popravljam vse sam, oziroma tudi drugim sem že marsikaj zrihtal, zdaj ko je že malo več prakse :)

Je pa res, da se je treba fajn pripravit in informirat, ko se odločiš za poseg, ki ga še nisi delal. Res da gre 10x več časa, kot bi ga porabil nek izkušen serviser, ampak nič ne de, če narediš to iz lastnega veselja zakaj pa ne. Se nekaj novega navadiš in naslednjič gre že veliko bolj gladko, itd.

Je pa predpogoj, da imaš na voljo vse orodje, oziroma delavnico z osnovnimi strojčki (fleksarca, vrtalnik, varilni aparat, itd) da si lahko tudi sam narediš oziroma improviziraš kakšen kos specialnega orodja, ki ga sicer nimaš. Npr, ko pri cometu 650 dajaš mašino na pol, rabiš specialen abciger, da je razprešaš, tega seveda nimaš, zato ga je potrebno naredit. In podobne malenkosti.

Pa žilco in veselje moraš imet za to in bit vztrajen. Ne se ustrašit in potem vse postavit v kot, ko je enkrat napol razkopano in ne gre več naprej.

Te dve stvari sta bistveni. Če bi se pa lotil popravila menjalnika samo zato, da bi prišparal, nimaš pa drugače veselja za te stvari, oziroma nisi nikoli šraufal, potem pa raje ne :)

Druge prestave se itak izogibam. Kaj zdej je lahko vozen motor z zjebano drugo prestavo ali ne? Eni pravite, da je nevarno, drugi da se lahko vozi??trance_19_hmm.gif

Pri menjalniku, ko popusti prestava, sta ponavadi dva scenarija. Eden je, da se stranski zobčki pri zobnikih malo zglodajo in začne metat iz prestav, oziroma začne prestava pod obremenitvijo preskakovat. To je pri tebi.

Druga varianta pa je, ko ti prestavo utrga, torej prestave enostavno ni več, ampak je ko premenjaš v tisto prestavo tam ler, čisto enako kot v N. V tem primeru pa pomeni, da stranskih zobčkov ni samo zglodalo, ampak da jih je potrgalo. Iz tega sledi, da tisti koščki plavajo nekje po menjalniku. No, ponavadi itak hitro najdejo pot, v tisti prostorček spodaj pri karterju, kjer se nabira umazanija od olja in tam tudi ostanejo. Ampak kljub temu, se je v tem primeru bolje izognit nadaljni vožnji, da ne bi slučajno kakšen odlomljen kos zaplaval kam v menjalnik in ti potrl še kaj drugega, ali bog ne daj, zablokiral zadevo in posledično gumo.

Sam sem se sicer imel "privilegij" že pri svojih motorjih srečat z eno in drugo okvaro. Pa je v obeh primerih motor naredil še kar nekaj km s takim menjalnikov. V prvem primeru zato, ker se je vedelo, da nima kej bit, v drugem pa enostavno zato, ker sem moral prit domov iz Krškega. Doma sem potem spustil ven olje in z njimi vse tri stranske zobe zobnika in potem se še kar nekaj časa vozil brez ene prestave, ker se ni bilo več bat, da bi kakšen košček kam prišel :)

Skratka v primeru, kot je pa tvoj, kjer prestava samo preskakuje, ni bojazni da bi blo kaj narobe. Tako da se komot voziš, samo izogibaj se druge prestave, da ne bodo po nepotrebnem trpele vilice v menjalniku, oziroma da ne boš še bolj zglodal zobnikov.

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!