Skoči na vsebino

Sam svoj mehanik - vse mogoče okoli šraufanja


Priporočene objave

Objavljeno

To,da osovina-navoj prime crkne se zgodi, če delate sami(hobi mehaniki) in nikoli ne namažete z pravo mastjo in nestegujete z kilo ključem :headbang: čeprav bi jaz to razkopal brez da bi bilo treba zamenjat osovino in to tako, da bi najprej nekako odstranil matico(zato postoji tudi orodje) in bi bila vničena "samo" matica na osovini pa bi se navoj malo popravil ali bi se zdrejal nov navoj malo manjši fi in bi kupil samo novo matico in podloško v Merkurju.NIKOLI pa se osovina ne odreže :headbang: :headbang: :headbang:

Po toči zvoniti je prepozno, :headbang: Vsaka šola nekaj stane!

Ps: še slikca orodja za odstranjanje matic,ko je navoj zanič ali se neda odviti ! :eek:

post-27744-069416800 1286394051_thumb.jpg

Objavljeno

To,da osovina-navoj prime crkne se zgodi, če delate sami(hobi mehaniki) in nikoli ne namažete z pravo mastjo in nestegujete z kilo ključem :headbang:

...

Hobi mehaniki prej (pre)komplicirajo kot pa, da so površni pri vzdrževanju, problem je pri pocarjih, ki jih lahko najdeš v hobi ali pa profi izvedbi.

In vsaka mast je dovolj dobra še posebej v primerjavi z nobeno.

lp

Objavljeno (popravljeno)

To,da osovina-navoj prime crkne se zgodi, če delate sami(hobi mehaniki) in nikoli ne namažete z pravo mastjo in nestegujete z kilo ključem :headbang: čeprav bi jaz to razkopal brez da bi bilo treba zamenjat osovino in to tako, da bi najprej nekako odstranil matico(zato postoji tudi orodje) in bi bila vničena "samo" matica na osovini pa bi se navoj malo popravil ali bi se zdrejal nov navoj malo manjši fi in bi kupil samo novo matico in podloško v Merkurju.NIKOLI pa se osovina ne odreže :headbang: :headbang: :headbang:

Po toči zvoniti je prepozno, :headbang: Vsaka šola nekaj stane!

Ps: še slikca orodja za odstranjanje matic,ko je navoj zanič ali se neda odviti ! :eek:

Živijo, tole orodje deluje pri navadnih maticah, pri kaljenih odpove (preizkušeno lastnoročno). Novo os pa lahko naredi strugar iz pravega materiala (stara oznaka OCR 12), ki bo boljša od originala saj serijsko uporabljajo slabši material. Tudi cena bo pol nižja. LP: :notworthy:

Popravljeno . Popravil daneb
Objavljeno

Ti bom podal čist kratka in prava navodila kako pripraviš motor za zimo. Olje zamenjaj pred sezono "spomladi"! motor lepo operi, osuši se malo zapelji,da se osušijo zavore,parkiraj motor,razbremeni gume in jih dopumpaj vsaj na 2,5-3 At,priključi akumulator na vzdrževalec baterij,če ga nimaš odključi MINS klemo,izmeri kvaliteto hladilne tekočine in vse dele:kromirane,kadminizirane,cinkane,pošpricaj z SILIKON spreyem.Pošpricaš takorekoč lahko vse razen;plastike,skaja,kevlarja,zavor in pnevmatik.Silikon sprej dobiš v vseh trgovinah z avtomobilskimi rezervnimi deli!Motor pokrij z kako staro flanelasto rjuho in te bo lepo počakal do spomladi.Od časa do časa,na ca 14 dni daj v visoko prestavo(5-to)obrni malo zadnje kolo tako,da se mašine obrne za kak obrat to pa zaradi tega,da nestoji na istem mestu tako bati kot tudi ventili ! Ali pa priključiš klemo in motor enkrat na mesec vžgeš ga pustiš pod majhnim gasom ca 1,5K o/min. laufat ca 10 min,da se akumulator malo nazaj napolni in da hladilna tekočina in olje malo prekrožita.

sam bi skor isto rekel

Objavljeno

Živijo, tole orodje deluje pri navadnih maticah, pri kaljenih odpove (preizkušeno lastnoročno).

Na motorju ni matice, da ti jo s tem orodjem nepresekam.Sicer mojstri imamo še druge možnosti in znanja "predno" se odreže zelooooo drago osovino!! :headbang:

Npr:najprej nahitro malo segreješ odviješ-odsekaš-razkoleš z orodjem ali matico(če je res pretrda)lepo odbrusiš tako,da navoja nepoškoduješ.Tudi,če bi navoj malo poškodoval se ga podreja na malo manjši navoj(manjši fi) za 1 mm in se naredi nova matica!!! Kolikor jaz motorjev poznam še noben ni imel jeklene matice na osovini saj sama osovina sploh NESME biti jeklena lahko je samo iz svetlo vlečenega jekla to jeklo pa slploh ni trdo in se uvija predvsem zaradi varnosti,ker se nesme zlomit (preletet)in zato ni potrebe po nevem kako trdi matici.

Ps:pa kaj čmo eni ste taki,da vedno iščete dlako v jajcu orodje pa imate kupljeno še na Ponterosi :headbang: Moje je pač Fakom samo sem v dilemi, če ti to sploh kaj pove? :hmm: :hmm:

Objavljeno

Bom tukaj vprašal,

danes sem želel iti na furco, tako se lotim obveznega opravila pred takšno dogodivščino, to je z injekcijo vbrizgati gorivo v črpalko goriva. Ko motor zalaufam opazim da iz odduška (upam da se tako reče tisti cevki ki gre iz uplinjača nikamor:) teče bencin, naredim en krog po dvorišču parkiram in bencin se spet ulije. Aja pa nekje med tem krogom motor tudi crkne in je bilo potrebno kar nekaj verglanja da je spet zalaufal. Potem sem se še malo igral s plinom (na mestu)a se je vrtel normalno. Torej, kaj se dogaja? :rolleyes:

Druga stvar, motor teče, stisnem sklopko začne rožljati, spustim...neha itd., občasno je začela tudi prva težje vklapljati....

Imam močan občutek da se mi bo zadeva podrla, upam da me lahko kdo potolaži :surrender:

Aja, gre za starejšo xtz tenere...

Lp Peter

Objavljeno

......to je z injekcijo vbrizgati gorivo v črpalko goriva.

vse je povezano s tem.

se mi nekako dozdeva, da to ni standardni in predpisani nacin delovanja crpalke za gorivo. ali pac?

Objavljeno

Kolikor je bilo meni pojasnjeno, so imele starejše xtz slabo črpalko, ki naj bi ustvarjala premalo vakuma in posledično ni zmožna potegnit bencina iz rezervoarja. Ko motor dalj časa stoji, naj bi bencin iz uplinjača izhlapel, črpalka pa ni sposobna potegniti svežega. Tudi climber mi je dejal, da se je na svoji (že ohoho let nazaj) moral posluževati tega načina. Tako da sem pač sprejel to kot nekaj normalnega:)

Objavljeno

Bom tukaj vprašal,

danes sem želel iti na furco, tako se lotim obveznega opravila pred takšno dogodivščino, to je z injekcijo vbrizgati gorivo v črpalko goriva. Ko motor zalaufam opazim da iz odduška (upam da se tako reče tisti cevki ki gre iz uplinjača nikamor:) teče bencin, naredim en krog po dvorišču parkiram in bencin se spet ulije. Aja pa nekje med tem krogom motor tudi crkne in je bilo potrebno kar nekaj verglanja da je spet zalaufal. Potem sem se še malo igral s plinom (na mestu)a se je vrtel normalno. Torej, kaj se dogaja? :rolleyes:

Druga stvar, motor teče, stisnem sklopko začne rožljati, spustim...neha itd., občasno je začela tudi prva težje vklapljati....

Imam močan občutek da se mi bo zadeva podrla, upam da me lahko kdo potolaži :surrender:

Aja, gre za starejšo xtz tenere...

Lp Peter

Pri tebi je problem v vplinjaču (fergazerju) in to ti je zamašen ventil nad plovkom(smet) al pa je nehal tesniti,ko je dovolj benzina v vplinjaču mora ta ventil prekiniti dovod goriva v vplinjač in nebi smel benzin teči iz vplinjača.Ko boš razstavil vplinjač spihaj ta ventil nad plovkom in tudi plovek preglej če ni slučajno defekten pretežak poln benzina !!!! :hmm: :hmm:

  • Všeč mi je 2
  • Ni mi všeč 1
Objavljeno

Aha super hvala,

torej moram bolj skrbeti za ropotanje v sklopki, kolega mi je dejal da je najbrž ležaj šel, samo to bomo pa na servis peljali:)

Objavljeno

Aha super hvala,

torej moram bolj skrbeti za ropotanje v sklopki, kolega mi je dejal da je najbrž ležaj šel, samo to bomo pa na servis peljali:)

Če ti rožlja, ko je sklopka stisnjena je defekten potisni ležaj (sklopke) in ga moraš TAKOJ zamenjat kajti vsi ti drobci od defektnega ležaja ti bodo šli v oljno posodo(karter) moral ga boš demontirat in očistit opilke.To boš videl, ko razdreš koliko je poškodovan potisni ležaj, če boš imel opilke v mašini (želazne)jih lahko probaš odstranit iz oljne posode z kakim magnetom.Opilki so lahko tudi od mesingastega venčka ti niso toliko nevarni za oljno črpalko in bojo ostali v oljnem filtru.Problematični so železni opilki,ki lahko poškodujejo oljno črpalko sicer pa ostanejo v oljnem filtru!

Objavljeno

Pozdravljeni!

Iščem tehnično dokumentacijo za kawasaki zzr 250 1991 letnik in je ne najdem nikjer. Tako da če ima kdo kaj takega bi lepo prosil, če je potreba tudi plačam, samo da bi lahko obnovil motorček, ker že kakšnih 8 let ni laufau :cry: :cry: :cry:

Objavljeno

Da ne bom posebej teme odpiral, pa tudi bolj natančno ne najdem me zanima naslednje:

MENJALNIK-PRESTAVLJANJE. Včasih se mi zgodi pri prestavljanju že kadar blipnem( torej stisnjena sklopka, noga pa še ni potisnila navzdol ročice), točno v tistem trenutku, sigurno je povezano s povečanjem obratov, se sliši iz menjalnika CLACK zvok, kot recimo pri prestavljanju. Včasih se to zgodi tudi na mestu ko je motor v brzini sklopka stisnjena in z gasom turiram.

Motor je dejansko nov 12kkm, yamaha xj6. Ta zadeva me sicer moti že neke pol leta, drugače pa menjalnik deluje bp. Ampak ker je še v garanciji, moram reagirati sedaj, ne pa ko bo prepozno.

Hvala vsem za odgovore.

Objavljeno

Včasih se mi zgodi pri prestavljanju že kadar blipnem( torej stisnjena sklopka, noga pa še ni potisnila navzdol ročice), točno v tistem trenutku, sigurno je povezano s povečanjem obratov, se sliši iz menjalnika CLACK zvok, kot recimo pri prestavljanju. Včasih se to zgodi tudi na mestu ko je motor v brzini sklopka stisnjena in z gasom turiram.

Motor je dejansko nov 12kkm, yamaha xj6. Ta zadeva me sicer moti že neke pol leta, drugače pa menjalnik deluje bp. Ampak ker je še v garanciji, moram reagirati sedaj, ne pa ko bo prepozno.

Hvala vsem za odgovore.

Najprej prevedi kaj to pomeni BLIPNEM - prvič slišim v moji dolgi 40-letni mehanski karijeri !! :headbang:

Ps;za pravilen odgovor se bo potrebno malo bolj potrudit in stvar bolje opisat! in ko držiš sklopko nimaš kaj turirat sploh nerazumem "norcev",ki to počno z lastnim motorjam in še sploh,če je nov še ne popolnoma nevtečen in v garanciji LP !

Objavljeno

Eh Bremzer, ti in jaz sva že prestara, da bi razumela turiranje na polno pri stisnjeni sklopki.... :whistle: Ali pa onega bulanja v iberture, da limitator seka na polno.

To ''blipnem'', a je mišljeno ko se samo dotakneš vzvoda menjalnika, da že kar prestavi...?

Objavljeno (popravljeno)

Eh Bremzer, ti in jaz sva že prestara, da bi razumela turiranje na polno pri stisnjeni sklopki.... :whistle: Ali pa onega bulanja v iberture, da limitator seka na polno.

To ''blipnem'', a je mišljeno ko se samo dotakneš vzvoda menjalnika, da že kar prestavi...?

Ok, fantje se ne razumemo, blip je dodajanje plina ko prestaviš navzdol. Tik preden porineš vzvod menjalne ročice navzdol, rahlo trzneš po plinu, da se obrati dvinejo in nato ročico menjalnika z nogo rukneš v nižjo brzino. To je blip. Torej, ko stisnem sklopko, da bom prestavil navzdol in "trznem po gasu", da nekoliko dvignem obrate, takrat (pa ne vedno) v menjalniku klakne.Da nadaljujem, fantje smo enake starosti, kar pomeni, da ni nabijanja v rdeče polje, ker ni potrebe. Kadar sem opazil tale "klak" zvok, sem ga poiskusil tudi na mestu, s privijanjem plina. (pa ne v rdeče). Torej sklopka stisnjena, motor v brzini in kadar trznem po gasu, v menjalniku naredi clack. Tudi na mestu.

Vem, da je izredno težko razložiti in žal mi je da ne znam bolje. Edino kar sem opazil, je da se to zgodi večkrat, ko je motor recimo močno ogret ali po kaki daljši turi.

ps. to ni moj prvi motor, tako da imam kar veliko iskušenj v vožnji in tudi kar nekaj mi je znano o "šraufanju" in o pravilnem utekavanju nove mašine

motor ima 12.000km, tale clack se je začel nekje pri 5000

Popravljeno . Popravil DAMI33
Objavljeno

in v čem je skrivnost dodajanja gasa (ali "blipanja") pri prestavljanju navzdol? So kakšne prednosti okoli tega?

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

in v čem je skrivnost dodajanja gasa (ali "blipanja") pri prestavljanju navzdol? So kakšne prednosti okoli tega?

Ko stisneš sklopko, začnejo obrati motorja padat - a pri prestavljanju navzdol se morajo povečat. Z ustreznim dodajanjem gasa izenačiš vrtljaje vnaprej, tako da je prestavljanje bolj tekoče.

Poleg tega - če recimo menjaš iz 6. v 2. in ti pri tem obrati padejo na 'štandgas', boš moral pri popuščanju sklopke biti precej pazljiv, saj lahko sicer zavorni učinek motorja zablokira zadnje kolo. Če pa vmes ustrezno 'blipneš', tega ne bo...

D.

Objavljeno

Temu se nereče BLIPANJE ampak med gas ali po srbsko međugas to so nas učili pri vožnji tovornakov, ker sicer starega tovornjaka z nesinhroniziranem menjalnikom,brez međugasa nisi mogel prešaltat v nižjo prestavo.Pri sinhroniziranih menjalnikih ta medgas ni potreben.Pri motorjih pa ni nuje se pa dosti lepše prešalta in tudi menjalniku dobro dene saj se takrat izenačijo hitrosti zobnikov za dotično prestavo.To pa kar tebi se sliši je nekaj odvitega(losanga)na eni od gredi.To jim razloži na servisu in naj ti ugotovijo kje je ta zračnost! še prej probaj sam, daj motor na sredinski štender, daj v višjo prestavo(mašina vgasjena) in probaj zračnost tako, da probaš obrniti kolo naprej in nazaj-mogoče slišiš ta klonk !!!!

Ps:če nebodo hoteli popravljat - razdirat in ti nakladali,da je to pač normalno,zahtevaj naj ti na menjalnik podaljšajo garancijo, ker po vsej verjetnosti se bo stvar stopnjevala ! :hmm:

Objavljeno

Temu se nereče BLIPANJE ampak med gas ali po srbsko međugas to so nas učili pri vožnji tovornakov, ker sicer starega tovornjaka z nesinhroniziranem menjalnikom,brez međugasa nisi mogel prešaltat v nižjo prestavo.Pri sinhroniziranih menjalnikih ta medgas ni potreben.Pri motorjih pa ni nuje se pa dosti lepše prešalta in tudi menjalniku dobro dene saj se takrat izenačijo hitrosti zobnikov za dotično prestavo.To pa kar tebi se sliši je nekaj odvitega(losanga)na eni od gredi.To jim razloži na servisu in naj ti ugotovijo kje je ta zračnost! še prej probaj sam, daj motor na sredinski štender, daj v višjo prestavo(mašina vgasjena) in probaj zračnost tako, da probaš obrniti kolo naprej in nazaj-mogoče slišiš ta klonk !!!!

Ps:če nebodo hoteli popravljat - razdirat in ti nakladali,da je to pač normalno,zahtevaj naj ti na menjalnik podaljšajo garancijo, ker po vsej verjetnosti se bo stvar stopnjevala ! :hmm:

ok. hvala za odgovor. Sem poiskusil tudi danes na mestu, po kratki vožnji, recimo v 2 prestavi motor na sredinskem nosilcu prižgan, stisnjena sklopka in nato trzanje po gasu (hiter dvig obratov za 1000 do 2000) in tudi naredi klak. Nekje 2x, potem pa nič več. Dejansko se zadeva sliši iz menjalnika.

ps. medgas, predgas, poznam te izraze, smo imeli doma kamion, zanimivo pa je tole, da sem točno tale izraz že uporabil na forumu, pa me niso razumeli. od takrat je blip.

Objavljeno (popravljeno)

...

Ps:če nebodo hoteli popravljat - razdirat in ti nakladali,da je to pač normalno,zahtevaj naj ti na menjalnik podaljšajo garancijo, ker po vsej verjetnosti se bo stvar stopnjevala ! :hmm:

Na kateri osnovi lahko zahtevaš podaljšano garancijo, če naj bi bilo (vsaj po njihovem) vse vredu?

Po mojem ne bodo hoteli o tem niti slišat...

Jaz bi zahteval vsaj, da se nekam zabeleži to ropotanje in če kasneje menjalnik odpove, imaš črno na belem, da se je to začelo dogajat že v garancijskem roku.

lp

Popravljeno . Popravil TBoxer
Objavljeno

sem poiskusil tudi na mestu, pa ni nič slišati-oz čutiti.

Kar se tiče serviserjev, če ti eden noče pomagati, greš pač do drugega, če še ta ne pišeš uvozniku in če še tam ne uspeš, no ja si v ri...

bom poiskusil posneti s tel ali fotoaparatom, pa bom potem dal na forum, mogoče bo bolj razumljivo.

Objavljeno

Temu se nereče BLIPANJE ampak med gas ali po srbsko međugas.......

ti po srpsko, drugi anglesko. in da, to je blip-anje.

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!