Skoči na vsebino

Sam svoj mehanik - vse mogoče okoli šraufanja


HHV

Priporočene objave

Motor je GPZ 500S ,letnik 1996. Kako pa naj odzračim do konca? Tudi to sem že slišal da je mogoče zračni žep. Mi lahko napišete kakšni so postopki menjave tekočine? Ali uporabljate kakšen posebni antifriz? Na katero temperaturo se zmeša-koliko minusa. Motor je celo zimo v neogrevani garaži.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Čist tko informativno me zanima; kako imajo mlajši japonski športniki( R1, CBR itd... ) varovan oljni filter proti odvitju, tisti ki imajo zunanjega in ne vložek? Agusta ima recimo eno tako plastično objemko, ki jo prišraufaš na filter.

Popravljeno . Popravil MihaJ
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Čist tko informativno me zanima; kako imajo mlajši japonski športniki( R1, CBR itd... ) varovan oljni filter proti odvitju, tisti ki imajo zunanjega in ne vložek? Agusta ima recimo eno tako plastično objemko, ki jo prišraufaš na filter.

Moj GSX-R 750 K5 npr. nima posebnega varovanja. Če / ko bo to potrebno, bom zadevo rešil z žico ('http://www.youtube.com/watch?v=vzOR403hM_Q').

Kako pa ima Agusta varovano objemko? :D

D.

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

No sej vem, da me malo ribaš s tistim kako ima varovano objemko, ampak bom vseeno odgovoril. :D Načeloma tako, da je plastika mehkejša kot vijak in ko dovolj zategneš vijak, se navoj malo deformira v plastiki in tako prepreči odvitje vijaka. Je pa pod objemko guma, ki preprečuje, da bi se objemka zavrtela in razrahljala.

Način varovanja pa ti bo jasen iz slike:

post-17196-0-40597100-1293985056_thumb.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

in ko se navoj v plastiki rahlo deformira je seveda ta objemka za enkratno uporabo a ne? ali jo dobiš zraven filtra že?...tole si lahko doma narediš, eno objenko za žleb ali pa za izpušni lonec pa jo oviješ okoli filtra, vmes daš gumo ker pleh ob pleh bi se znalo premikat, nato na ušesek zvrtaš luknjico in zazihraš z žico.....danci, kaka pride to žica, verjetno jeklena ne, kolikšna je debelina pa kje jo dobit, sam sem zadnjič že prevrtal čep za spustit olje pa tistega za nalivat, zdaj moram sam še žico dobit, kak merkur mogoče?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@gastehpot: zna biti zračen žep. Meni je ER-5 na mestu padel -delujoča mašina, in mi je začela goreti rdeča lučka za altenator/vodo (ena kontrolka je za obe funkciji). Pišem zato, ker je pač ista mašina. Mi je sama od sebe ugasnila po eni malo bolj ostri vožnji -je izgleda bil zračni žep, pa se je samo prezračilo. Druge razlage skoraj ne vidim.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

in ko se navoj v plastiki rahlo deformira je seveda ta objemka za enkratno uporabo a ne? ali jo dobiš zraven filtra že?...tole si lahko doma narediš, eno objenko za žleb ali pa za izpušni lonec pa jo oviješ okoli filtra, vmes daš gumo ker pleh ob pleh bi se znalo premikat, nato na ušesek zvrtaš luknjico in zazihraš z žico.....danci, kaka pride to žica, verjetno jeklena ne, kolikšna je debelina pa kje jo dobit, sam sem zadnjič že prevrtal čep za spustit olje pa tistega za nalivat, zdaj moram sam še žico dobit, kak merkur mogoče?

Na Wikipedii pravijo, da je največkrat iz nerjavečega jekla ('stainless steel'), za kakšne posebne namene pa se uporabi tudi kak drug material. Sam se na materiale in njihovo sestavo ter lastnosti ne spoznam ravno, a verjetno mora ta žica biti taka, da se ob zvijanju ne 'zlomi' prehitro.

Nemški izraz je 'Sicherungsdraht' in kolikor vidim, se da dobit tudi v Louis-u... ;)

D.

Popravljeno . Popravil danci1973
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Na Wikipedii pravijo, da je največkrat iz nerjavečega jekla ('stainless steel'), za kakšne posebne namene pa se uporabi tudi kak drug material. Sam se na materiale in njihovo sestavo ter lastnosti ne spoznam ravno, a verjetno mora ta žica biti taka, da se ob zvijanju ne 'zlomi' prehitro.

Nemški izraz je 'Sicherungsdraht' in kolikor vidim, se da dobit tudi v Louis-u... ;)

D.

za to varovanje je dobra tudi žica ( nerjaveča - inox . rostfrei) ki se uporablja za varjenje nerjavečega jekla .. vprašaj kakega ki vari konstrukcije iz rosfreja pa ti jo bo dal kak meter iz pištole...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

To o varovanju filtra,da senebi odvil je totalna oslarija.Mehanik sem že več kot 40 let in še NIKOLI nisem slišal,da bi se oljni filter odvil.Sem pa imel veliko slučajev, da se filter sploh ni dal odviti in da je filter dobesedno za robčkom počil in spustil olje odvil pa se ni še NIKOLI !!! :hmm: :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

to je res, če samo pomisliš da ga priviješ samo z roko, ko pa ga menjaš pa moraš uporabiti ključ za filtre, jaz pa ker tega nimam pa uporabim bolj šalabajzersko varianto (tavelik izvijač + kladivo :D ), tukaj tesnilo igra dvojno vlogo, tesni in še prepreči odvijanje, zato pa je potrebno tesnilo pri montaži namazat z oljem da ga lahko maksimalno priviješ in ne strgaš, s tem pa iztisneš olje in filter je skoraj nemogoče odviti brez orodja

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

LP

Mogoče pa bi bilo bolje ,če bi dal kar sem moje težave , ne pa posebej temo. Upam ,da ni bilo še debate o tem ,katero bi spregledal. Namreč tudi jaz rad kaj pošraufam sam, po zadnji menjavi hladilne tekočine pa se dogaja naslednje. Moram povedat, da sem to delal prvič.(prej bolj pri avtih in tovornjakih)

Po dveh letih odkar imam motor sem se odločil zamenjat (pred zimo) hladilno tekočino. To sem naredil po navodilih in mislim da ratalo-nič ne teče ven :-). Nato se začeli problemi. Najprej sem opazil ,da ko se motor zagreje (čeprav nisem delal več jeseni kaj dosti km ) začne tekočina polnit ekspanzijsko posodo in celo teče ven pri oddušni cevi. Pri tem je v hladilniku vse manj hladilne tekočine.Tudi ko se ohladi se tekočina ne vrne iz ekspanziske posode v hladilnik. Ko sem menjaval tekočino sem pazil da sem spravil čim več zraka ven ter počasi dolival. Ali ima kdo kakšne izkušnje? Ali bi moral zadevo še kje dodatno odzračit? Čudi me ,ker so težave nastopile takoj po tistem ko zamenjal tekočino-prej je bilo vse ok.

Hvala za pomoč

Nevem zakaj si sploh šel menjat hladilno tekočino!! ni potrebe,kajti tekočino lahko pred zimo izmeriš z reflektometrom in ugotoviš njeno kvaliteo po potrebi pa doliješ originalne tekočine,ki jo je predpisal proizvajalec motorja!Namreč tekočino je potrebno VEDNO spustiti iz hladilnika in iz mašine sicer ostane v sistemu 1/2 stare tekočine in nisi nič naredil z menjavo!!!.Danes skoraj pri vseh motorjih moraš sistem prezračit tako kot zavore,namreč,če ti ostane v sistemu zrak postoji velika nevarnost, da se mašina predno termostat pod pritiskom (ker je brez tekočine) odpre ampak takrat je lahko že"prepozno"in ti pregori dihtunga na glavi motorja ali celo raznese kaj na sistemu(hladilnik,gumi cev,expanzijsko posodo itd.) danes npr.pri BMW-ju K-aju sploh NESMEŠ sam menjat hladilno tekočino,ker se prezračuje pod pritiskom z posebno pripravo in ima več mest na katerih se mora prezračit, sicer se motor pregreje med srednjima cilindroma(drugim in tretjim)posledično zablokira!! :hmm: :hmm:

Ps:če se že poslužuješ foruma drugič prej vprašaj - po toči zvonit je ponavadi prepozno! :headbang:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

jaz ga tut zategnem s ključem, seveda z občutkom. pa ni niti najmanjših šans da se kdaj losa

jaz ga nisem še nikoli drugače kot na roke, vzamem frišne rokavice, tiste tanke industrijske, ki so po dlani gumirane, in zategnem kolikor se le da, je pa pri mojem mopedu prednost ker je filter lahko dostopen z leve strani (ni skrit za oz. med kolektorjem) in ga lahko z obema rokama zagrabim

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ena simpel fora za zategnit filter...šmirgel papir v roke pa gasa ;)

pol je pa grd ko je ves zrisan vedno zategnem z roko pa je vedno držalo iz prve :worship:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Motor je GPZ 500S ,letnik 1996. Kako pa naj odzračim do konca? Tudi to sem že slišal da je mogoče zračni žep. Mi lahko napišete kakšni so postopki menjave tekočine? Ali uporabljate kakšen posebni antifriz? Na katero temperaturo se zmeša-koliko minusa. Motor je celo zimo v neogrevani garaži.

GPZ letnik '96 ni neka vesolska zadeva in kolikor vem imajo ti motorji ekspanzijsko posodo na najvišji točki tokokroga hladilne tekočine(tako kot večina avtomobilov), pa tudi antifriz je čisto navaden-kot za v avtomobile. Sprazni cel sistem, ga speri s čisto vodo in nato nalij noter svež antifriz namešan tako, kot piše na embalaži, da ti zdrži kakšnih -15 ali pa -20°C. Antifriz nalij v sistem na mestu, kjer je termostat in vmes malo stiskaj cev, ki gre na spodnji strani iz hladilnika, da tako spraviš iz sistema čimveč mehurčkov. Za termostat ne vem točno kje je ampak, če je kje nizko ga z ohišjem vred dvigni na najvišji možni nivo. Ko imaš zadevo do vrha napolnjeno nazaj namontiraj termostat, dolij tekočino še v expanzijsko posodo in vse skupaj zalaufaj. Ko se ti motor segreva sproti po potrebi dolivaj tekočino v expanzijsko posodo.

Če takole, kakor sem opisal ne bo delovalo imaš najbrž problem s tesnilom glave.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

LP

Mogoče pa bi bilo bolje ,če bi dal kar sem moje težave , ne pa posebej temo. Upam ,da ni bilo še debate o tem ,katero bi spregledal. Namreč tudi jaz rad kaj pošraufam sam, po zadnji menjavi hladilne tekočine pa se dogaja naslednje. Moram povedat, da sem to delal prvič.(prej bolj pri avtih in tovornjakih)

Po dveh letih odkar imam motor sem se odločil zamenjat (pred zimo) hladilno tekočino. To sem naredil po navodilih in mislim da ratalo-nič ne teče ven :-). Nato se začeli problemi. Najprej sem opazil ,da ko se motor zagreje (čeprav nisem delal več jeseni kaj dosti km ) začne tekočina polnit ekspanzijsko posodo in celo teče ven pri oddušni cevi. Pri tem je v hladilniku vse manj hladilne tekočine.Tudi ko se ohladi se tekočina ne vrne iz ekspanziske posode v hladilnik. Ko sem menjaval tekočino sem pazil da sem spravil čim več zraka ven ter počasi dolival. Ali ima kdo kakšne izkušnje? Ali bi moral zadevo še kje dodatno odzračit? Čudi me ,ker so težave nastopile takoj po tistem ko zamenjal tekočino-prej je bilo vse ok.

Hvala za pomoč

Podobno težavo sem imel pri avtu, ko čep na hladilniku ni dobro tesnil in zaradi tega v sistemu ni vzdrževal predvidenega tlaka (0,9 bar). Ker se voda v hladilni tekočini s segrevanjem razteza, steče v raztezno posodo - pri malo večji obremenitvi pa je zaradi pomanjkanja tlaka voda tudi zavrela... Verjetno je pri ohlajanju vode namesto vode iz ekspanzijske posode v hladilnik prišel zrak.

Na koncu se je izkazalo, da ni kriv čep, ampak sam hladilnik, ki je imel poškodovan rob, na katerem bi čep moral tesniti...

D.

PS: Še to - avto je bil pri šestih profi mehanikih, med drugim tudi pri dvema pooblaščenima za to znamko ter enemu, ki je specializiran za hladilne sisteme - pa tega ni noben pogruntal. :slap: Sem moral kar sam.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nevem zakaj si sploh šel menjat hladilno tekočino!! ni potrebe,kajti tekočino lahko pred zimo izmeriš z reflektometrom in ugotoviš njeno kvaliteo po potrebi pa doliješ originalne tekočine,ki jo je predpisal proizvajalec motorja!Namreč tekočino je potrebno VEDNO spustiti iz hladilnika in iz mašine sicer ostane v sistemu 1/2 stare tekočine in nisi nič naredil z menjavo!!!.Danes skoraj pri vseh motorjih moraš sistem prezračit tako kot zavore,namreč,če ti ostane v sistemu zrak postoji velika nevarnost, da se mašina predno termostat pod pritiskom (ker je brez tekočine) odpre ampak takrat je lahko že"prepozno"in ti pregori dihtunga na glavi motorja ali celo raznese kaj na sistemu(hladilnik,gumi cev,expanzijsko posodo itd.) danes npr.pri BMW-ju K-aju sploh NESMEŠ sam menjat hladilno tekočino,ker se prezračuje pod pritiskom z posebno pripravo in ima več mest na katerih se mora prezračit, sicer se motor pregreje med srednjima cilindroma(drugim in tretjim)posledično zablokira!! :hmm: :hmm:

Ps:če se že poslužuješ foruma drugič prej vprašaj - po toči zvonit je ponavadi prepozno! :headbang:

LP

Hvala za trud in odgovor,ampak moral sem zamenjat hladilno tekočino ,ker je bila prej noter samo voda in motor je bil v ogrevani garaži, zdaj pa selitev in je motor v neogrevani garaži pa potrebuje antifriz. Vesel bi bil, če bi mi kdo ,ki ima izkušnje z Kawasakijem in je menjaval tekočino to opisal-postopek.

R.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

GPZ letnik '96 ni neka vesolska zadeva in kolikor vem imajo ti motorji ekspanzijsko posodo na najvišji točki tokokroga hladilne tekočine(tako kot večina avtomobilov), pa tudi antifriz je čisto navaden-kot za v avtomobile. Sprazni cel sistem, ga speri s čisto vodo in nato nalij noter svež antifriz namešan tako, kot piše na embalaži, da ti zdrži kakšnih -15 ali pa -20°C. Antifriz nalij v sistem na mestu, kjer je termostat in vmes malo stiskaj cev, ki gre na spodnji strani iz hladilnika, da tako spraviš iz sistema čimveč mehurčkov. Za termostat ne vem točno kje je ampak, če je kje nizko ga z ohišjem vred dvigni na najvišji možni nivo. Ko imaš zadevo do vrha napolnjeno nazaj namontiraj termostat, dolij tekočino še v expanzijsko posodo in vse skupaj zalaufaj. Ko se ti motor segreva sproti po potrebi dolivaj tekočino v expanzijsko posodo.

Če takole, kakor sem opisal ne bo delovalo imaš najbrž problem s tesnilom glave.

LP

Tudi sam sem pomislil na tesnilo glave, ampak ko sem se vračal iz morja je bil dež in mrzlo, tako da se motor niti ni prav zagrel (števec temperature je kazal pod polovico)pa nisem imel izgub hladilne tekočine skozi ekspanzisko posodo. Kako pa se motor bolj greje (večja temperatura, kolone...)pa mi dvigne nivo v ekspanziski posodi in posledično odteče višek ven.

Termostat mislim da je takoj zraven pokrova hladilnika kamor se naliva tekočina. Kaj nalijem do vrha ,potem pa štartam in pustim motor teči pri odprtem čepu na hladilniku ter vmes nalivam antifriz?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nevem zakaj si sploh šel menjat hladilno tekočino!! ni potrebe,kajti tekočino lahko pred zimo izmeriš z reflektometrom in ugotoviš njeno kvaliteo po potrebi pa doliješ originalne tekočine,ki jo je predpisal proizvajalec motorja!Namreč tekočino je potrebno VEDNO spustiti iz hladilnika in iz mašine sicer ostane v sistemu 1/2 stare tekočine in nisi nič naredil z menjavo!!!.Danes skoraj pri vseh motorjih moraš sistem prezračit tako kot zavore,namreč,če ti ostane v sistemu zrak postoji velika nevarnost, da se mašina predno termostat pod pritiskom (ker je brez tekočine) odpre ampak takrat je lahko že"prepozno"in ti pregori dihtunga na glavi motorja ali celo raznese kaj na sistemu(hladilnik,gumi cev,expanzijsko posodo itd.) danes npr.pri BMW-ju K-aju sploh NESMEŠ sam menjat hladilno tekočino,ker se prezračuje pod pritiskom z posebno pripravo in ima več mest na katerih se mora prezračit, sicer se motor pregreje med srednjima cilindroma(drugim in tretjim)posledično zablokira!! :hmm: :hmm:

Ps:če se že poslužuješ foruma drugič prej vprašaj - po toči zvonit je ponavadi prepozno! :headbang:

Jaz na primer sploh ne bi pustil vozila na trg, pri katerem ne mora ali SME uporabnik takšnih osnovnih stvari opraviti sam. Če so znali do zdaj delat motorje tak, da si je vsak znal sam porihtat antifreez, nevem zakaj se je zdaj treba nekaj napravljat iz iz te popolnoma enostavne stvari delat vesolsko tehnologijo. BEDARIJA!!!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

LP

Termostat ima zraven odprtine za nalivanje v hladilnik. Kaj moram kaj odmontirat ali samo tako dolgo natakam da ni več mehurčkov? Termostat odpre pri cca 80 stopinjah. Torej med delovanjem motorja dolivam tekočino? Ali je bolje da zaprem pokrov, štartam motor in postim do delovne temperature pa potem ponovno ugasnem in dotočim? V navodilih piše da mora biti mešanica -35 stopinj. Je to realno ali malo pretirano?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Na moji mašini na primer sploh ni vijaka za odzračevanje. Po service manualu se ga odzrači tako, da se se segreje mašino do vklopa ventilatorja (ene 130 stopinj), pustiš da se ohladi ter dotočiš tekočino in ponoviš vajo. Tekočino pa nalivaš v ekspanzijsko posodo-pokrovčka termostata se ne sme odpirat pri vročem motorju, ker je pod pritiskom in ti lahko tekočino vrže v obraz.

P.S. ko prvič natakaš tekočino motor mal majaš levo desno, da grejo veliki žepi zraka vn.

Popravljeno . Popravil trojan69
  • Všeč mi je 2
  • Ni mi všeč 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Odmontiraj termostat, da imaš potem tekočina prosto pot v vse kotičke sistema. Ko doliješ (vmes narahlo stiskaj cevi) toliko, da ti kaplja že čez ohišje nazaj namontiraj termostat in nato vlij tekočino še v ekspanzijsko posodo. Zagrej mašino in potem, če je treba dolij tekočino v ekspanzijsko posodo. Ne odpiraj več termostata ali hladilnika, ker ti bo ponovno potegnilo zrak v sistem.

Mešanica za -35°C postane s časom bolj jedka in ima vrh vsega tudi slabšo sposobnost odvajanja temperature kot tista za -15°C. Se spomniš, da je bilo pri nas kdaj -20°C? No-bilo je ampak ne več kot nekaj dni skupaj, kar pa pomeni, da ni panike, če imaš v mašini tekočino, ki ne zmrzne do -15 ali -20°C(razen, če nimaš namena iti na Elefante)

Glede na to, da si prej omenil, da si to že delal pri tovornjakih me malo čudi, da ti ne uspe pri motorju. Če ti tokrat ne uspe raje vprašaj tistega, ki ti je pomagal pri tovornjaku, OK?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

LP

Termostat ima zraven odprtine za nalivanje v hladilnik. Kaj moram kaj odmontirat ali samo tako dolgo natakam da ni več mehurčkov? Termostat odpre pri cca 80 stopinjah. Torej med delovanjem motorja dolivam tekočino? Ali je bolje da zaprem pokrov, štartam motor in postim do delovne temperature pa potem ponovno ugasnem in dotočim? V navodilih piše da mora biti mešanica -35 stopinj. Je to realno ali malo pretirano?

ne serji z vročim motorjem, ker se boš še poparil. mislim da ima tvoj moped na ohišju termostata nek nipel za prezračevat. Za antifriz pa jaz vedno vlivam že pripravljenega oz. zmešanega s petrola, pa je vse super :)

drugič si pa dobi en service manual in ti vse piše, pa še slike so zraven :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dober večer!

Eno vprašanje za majstre. Na suzukiju gsxr 600 k1 imam luft na desnem disku. luft je pri tistih kovicah ali kako se pač reče temu. na drugi strani nima lufta. miga recimo za milimeter samo dovol da če na mestu držim zavoro in pritiskam na vilice malo poka oz tuče ker je luft. pa me zanima če se da to popravit da se te kovice menjajo ali je potrebno kupit nov disk?ker drugace je disk kot nov. Pa če se da to popravit kdo bi to lahko naredil v mariboru oz okolici?

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!