Skoči na vsebino

Sam svoj mehanik - vse mogoče okoli šraufanja


HHV

Priporočene objave

Jaz kupujem tesnila v stari gorici ma tip eno majhno štacuno večinoma s tesnili in sem še vedno vse dobil in vse ima vedno na zalogi sam šifro ki piše na tesnilu mu poveš in to je to

Jst pa zivim 100 in neki km stran od gorice in lokalni semeringarji nimajo takih tesnil, zato jih kupujem v lojzu.
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ene par let nazaj sem 2x nesel zrihtat vilice za GSX-R k Čarmanu. Si nisem še zrihtal orodja, pa se mi ni dalo zajebavat doma..

 

Obakrat sem nesel samo vilice, nisem peljal celega motorja.

- prvič sem material prinesel sabo ker sem že imel doma in so mi računali 50€ dela

- drugič so material dali oni in so računali 85€

 

To se mi zdi čisto realno.

 

Kot rečeno 1 liter Motulovega Forx Expert olja (v vsako vilico gre pol litra) je 10 eur. Pa semeringi so od 10 do 20 € če so prašni še ok. Če menjaš tut prašne je pač mal dražje. S tem, da serviserji itak dobijo te stvari bistveno ceneje kot nekdo, ki kupi sam v maloprodaji.

za KYB vilice originalni semeringi slabih 30€ ... no ko ti gre v vsako vilico 0,51l olja in delaš sam moraš kupiti vsaj 1,5l - če se dobi po pol litra drugače moraš kupiti 2l kar je že dodatnih 10€ ..

če neseš samo vilice je pri montaži potrebno paziti na tovarniško predpisane momente zategovanja vijakov - torej ponavadi potrebuješ 2 moment ključa ..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

za KYB vilice originalni semeringi slabih 30€ ... no ko ti gre v vsako vilico 0,51l olja in delaš sam moraš kupiti vsaj 1,5l - če se dobi po pol litra drugače moraš kupiti 2l kar je že dodatnih 10€ ..

če neseš samo vilice je pri montaži potrebno paziti na tovarniško predpisane momente zategovanja vijakov - torej ponavadi potrebuješ 2 moment ključa ..

 

Strošek je čisto odvisen od tega kaj posameznik želi. Ravno včeraj naročil iz Avstralije komplet (2x semering + 2x prašna zaščita) za Showa vilice pri mojem Gixxerju in je vse skupaj prišlo 21€ s poštnino. Original je pač ustrezno dražji. Kakor pri vsaki stvari.

 

Če hočeš prit skozi ceneje so na voljo aftermarket zadeve, če bi pač rad original, vzameš original in plačaš več.

 

Mene bo torej servis prišel točno 30€ z oljem vred (na srečo je 1l dovolj za obe vilici) in dve urci šraufanja v nedeljo popoldne. Pa bom imel frišne semeringe, novo prašno zaščito in sveže olje.

 

Glede moment ključev je sicer eden čisto dovolj. Zato pa sem tudi pripisal, da je to delo za tiste, ki so vsaj malo vešči šraufarije. Tak ima tudi osnovno orodje med katerega spada tudi moment ključ. Če pa nimaš nobenega orodja, niti nimaš malo občutka za delat take stvari potem je pa definitivno bolje, da daš nekomu poservisirat ker za tistih par €, ki bi jih privarčeval na delu definitivno ni vredno izgubit celega dneva svojega časa + si narediti morebitne stroške s tem ko bi šel kupovat kakšno orodje oziroma bi se kam vozil izposodit in potem še vračat..

Popravljeno . Popravil Jure
  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

To je to
kar nekaj dobrih odgovorov in na podlagi tega se bo menjavalo kar doma
En kolega reko nima ti kaj biti, ok prišparamo 60€ to so trije keslni če nebo Bratuvšekova preveč podražala benza :D
Moment kluča ni ampak to zategnemo od oka :grim

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

To je to

kar nekaj dobrih odgovorov in na podlagi tega se bo menjavalo kar doma

En kolega reko nima ti kaj biti, ok prišparamo 60€ to so trije keslni če nebo Bratuvšekova preveč podražala benza :D

Moment kluča ni ampak to zategnemo od oka :grim

a ti veš kako laiki rečemo takim ??

a ne takoj ...  najprej boš krivil amortizer krmila , potem pridejo na vrsto gume ter ležaji v križih in na kolesu... če boš imel srečo in se ne boš stresel...

no jaz jim rečem - šalabajzerji ! pa brez zamere samo tistih 20-30€ za moment ključ ki ti ostane za večno ??? pri ceni motorja ki si ga lastiš?

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Moment ključ mu tle nič ne pomaga oz. rabiš met posebnega

http://www.icmcorp.net/CablePro_TROE716.htm

ker z običajnimi nastavki ne prideš zraven (t.j. ko razdreš teleskope). Lahko pa povem iz prve roke da sem pri dveh različnih mehanikih dal šraufat vilice in noben ni uporabil moment ključa. Kar se pa tiče vpetja vilic, je pa druga zgodba.

P.S.: Če boš sam delal pazi samo da bodo krom čim bolj čist in da ga ne poškuduješ. Se zna hitro zgoditi da pride kakšna smet vmes med semering in začne takoj puščat.

Popravljeno . Popravil macak333
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Imam en problem. Prednja zavora cist malo pritiska (res malo) ampak zelo nadlezno skriplje. Ko bremzam nic, samo ko se peljem oz. Porivam motor. Skratka nadlezno

Probal sem ze namazat zadnjo stran ploscic, raztavit in sestavit celjust, pobrusil robove na ploscicah,...

Toda se vedno

Res je da so ploscice ze res za menjavo (1,5 mm mesa) toda to se je zacelo dogajat po menjavi gum (iz danes na jutri ce poenostavim)

Serviser je rekel, da sem mogoce prevec zategnil felno in zato pritiska, toda sem popustil pa se zmerom isto.

Bom probal danes se vse snet in znova sestavit.

Hvala za nasvete

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Imam en problem. Prednja zavora cist malo pritiska (res malo) ampak zelo nadlezno skriplje. Ko bremzam nic, samo ko se peljem oz. Porivam motor. Skratka nadlezno

Probal sem ze namazat zadnjo stran ploscic, raztavit in sestavit celjust, pobrusil robove na ploscicah,...

Toda se vedno

Res je da so ploscice ze res za menjavo (1,5 mm mesa) toda to se je zacelo dogajat po menjavi gum (iz danes na jutri ce poenostavim)

Serviser je rekel, da sem mogoce prevec zategnil felno in zato pritiska, toda sem popustil pa se zmerom isto.

Bom probal danes se vse snet in znova sestavit.

Hvala za nasvete

 

 Si prav obrnil feltno? Nekatere feltne se da gor v obe smeri, torej tudi tako, da se vrti v "napačno smer". V tem primeru je levi disk na desni strani in obratno in posledično ploščice niso več udelane po disku in jih je lahko slišat dokler se to ne obrabi..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Felna je samo na en disk. Takoda je to nemogoce :D

 

Še sprašuješ zakaj, to sem višjo silo poslal nate, ker si me nategnil da sem ti poslal nalepke plačal pa nisi nikoli ;)....za vsako rit palca raste ;)

 

Pa srečno! :ninja:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Še sprašuješ zakaj, to sem višjo silo poslal nate, ker si me nategnil da sem ti poslal nalepke plačal pa nisi nikoli ;)....za vsako rit palca raste ;)

 

Pa srečno! :ninja:

Obljuba dela dolg !

Upam,da tudi zate palca raste !

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

a ti veš kako laiki rečemo takim ??

a ne takoj ...  najprej boš krivil amortizer krmila , potem pridejo na vrsto gume ter ležaji v križih in na kolesu... če boš imel srečo in se ne boš stresel...

no jaz jim rečem - šalabajzerji ! pa brez zamere samo tistih 20-30€ za moment ključ ki ti ostane za večno ??? pri ceni motorja ki si ga lastiš?

 

hahah moment kluček ja ker verjetno ti mehanik vsako stvar naredi z njim ne? naivnež  :kva2:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vsaj za spodnje križe ga je fino uporabit...hitr se preveč prtegne pa stisejo cevi. Sploh pri starejših motorjih, k je vse skupi mal bol ˝suhljato˝ :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

hahah moment kluček ja ker verjetno ti mehanik vsako stvar naredi z njim ne? naivnež  :kva2:

govora je bilo o vilicah...predvsem o prednjih križih....

   in ja ve se kaj nekdo , ki je polprofesionalni dirkač in pooblaščen serviser mojega motorja zategne na roko in kaj na moment ključ .. ker sem pri šraufanju pomembnih stvari ponavadi zraven pa še malo si roke umažem ... z veseljem ...

 

pametnjakovič...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ma kje? da fini momentni ključi so dragi jst tut gledam če bi poceni kje najdu kakšnega tam od 5 do 40nM, imam sam ta velkega sam ta je za une M6 vijake v aluminij prevelik pa uzamem tamalo gecorco pa na občutek.. tut meni ni najbol všeč sam za 1x še nism nobenga navoja zjebu.

 

p.s.: če kdo ve kje bi se po normalni ceni dobili kej tazga: http://www.unior.si/seznam-izdelkov-1/kljuci-momentni?doc=10202&prod=15725

Popravljeno . Popravil smasher
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz imam že dolgo oba, finega od 5 do 30 Nm in tavelkega od 20 do 200 Nm.. Kljub temu 95% šraufarije naredim po občutku in (tok tok) zaenkrat še nobenih problemov :)

 

Moment ključ dejansko uporabljam sam ko podiram oz sestavljam mašino (pa ne mislim stiskanja deklcov in podobnih zadev, ampak npr glavo motorja, košaro sklopke, etc.. ) in kadar stiskam križe.. To je pa mislim, da to :) Z malo filinga v desni roki se tudi pri šraufariji daleč pride, tudi če nimaš vsega orodja..

Popravljeno . Popravil Jure
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ma kje? da fini momentni ključi so dragi jst tut gledam če bi poceni kje najdu kakšnega tam od 5 do 40nM, imam sam ta velkega sam ta je za une M6 vijake v aluminij prevelik pa uzamem tamalo gecorco pa na občutek.. tut meni ni najbol všeč sam za 1x še nism nobenga navoja zjebu.

 

p.s.: če kdo ve kje bi se po normalni ceni dobili kej tazga: http://www.unior.si/seznam-izdelkov-1/kljuci-momentni?doc=10202&prod=15725

v lojzu imajo dva ..en je 20€ drug pa ne vem kolk...  pa ni 60 ...

 

saj jaz tudi na roko zategujem večino vijakov in matic ...večino - za ostale pomembne - RES pomembne kot je recimo 13 vijakov M6 , kateri so na pokrovu motorja ki je obenem zgornja polovica drsnega ležaja od odmične gredi in se zategujejo na 9 - 10 Nm po točno določenem vrstnem redu in je zelo pomembno tisto vmesno zategovanje - to pa obvezno z moment ključem ...

tudi matice na osovinah koles je priporočljivo zategniti na moment - zaradi ležajev ..

pa vsi jekleni vijaki , ki so privijačeni v aluminij - zaradi navojev aluminiju - jaz imam recimo na starei suzi tako pritrjeno zavorno čeljust (+ kapljica srednega locktite-a seveda ) ....

 

ja če moraš pa motor zmeraj nekaj sredi ceste šraufat pa ja to pa čist verjamem da vse na roko zategujete ...pa s prakso se dobi dober občutek ja ... :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Motor se po prezimovanju čudno obnaša.

Ko obrnem gas nad 5000 obratov, ga zaduši. Če dodajam gas počasi, ga duši manj. Občutek je kot da bi mašini preprečil dovod zraka. 

Jaz sem razmišljal zračni filter in svečke, ali je lahko kaj bolj resnega?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tko je blo pri meni lani ali predlani je bila pa voda v injektorjih. Samo, da je ko si dal na nekje 5000 obratov potem ga zadušilo in je ugasnil.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne ugaša, pa na mestu ga lahko lepo zavrtiš. Med vožnjo pa ne vleče tako, kot bi moral.

Če bo še kdo mel kaj za povedat. Drugač pa hvala za info nxyz.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

To zimo je moj moped prvič počival po nekaj tednov skupaj in sem imel enake težave.

Ena svečka se ni mogla več  povsem prebudit.

Je pa fajn za budžet ker imam samo dve. :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Luka ja reku: 

:D sm zmeru in vem še manj ku prej če dam ku da merim voltažo se mi spreminja z gasom lotilo je pri -0,6 in prišlo nekej do 3 s tem da nisem glih neki nabiju gasa

 

To je dobro, to pomeni da signal pride, višji so obrati višja je voltaža, torej dejansko je obratomer le voltmetr, tako da lahko namesto obratomera (ki ti trdiša da dela) kr to primaš na armaturko 

ebri_volt_meter_analog_91_30vdc.jpg

 

Tako da če se je voltaža spreminjala bi moral trzat tut tvoj obratomer.

Edino kr mi še ostane kod ideja, je to da da obratomer ne dobi zadostne napetosti, ampak to dvomim ker pomoje čez 12V in če si ti izmeril 3V bi pri tem moral že trznit pomoje.

 

Vidiš luka kako uporabn je multimetr 

Obratomer ni voltmeter, je frekvencmeter. Ne meri napetosti, seveda rabi napetost v določenih mejah - da sploh zazna impulz, vendar meri število impulzov v določenem času. Pri motorjih je najenostavneje šteti impulze na vžigalni tuljavi. Obratomer se nastavi odvisno od števila cilindrov, vžigalnih tuljav in ali je dvo ali štiri taktni motor. Načeloma se da vsak obratomer prilagoditi za katerikoli motor (če ne drugače s posegom v drobovje obratomera).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Menjal bom zavorno olje. Ker nevem kakšno zavorno olje je bilo prej notr dot4 al dot5, ker ga nisem jaz prej menjeval.

 

Me zanima, če je kakšen problem v primeru da je bilo noter dot5 olje in želim dati dot 4?

 

Naredil bom brake bleed po standardnem postopku, da dolijem dokler je ga je ravno toliko da je pokrito dno, tako da bo šlo vso staro olje ven.

Popravljeno . Popravil Yunksi
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Menjal bom zavorno olje. Ker nevem kakšno zavorno olje je bilo prej notr dot4 al dot5, ker ga nisem jaz prej menjeval.

 

Me zanima, če je kakšen problem v primeru da je bilo noter dot5 olje in želim dati dot 4?

 

Naredil bom brake bleed po standardnem postopku, da dolijem dokler je ga je ravno toliko da je pokrito dno, tako da bo šlo vso staro olje ven.

 

DOT 4 je kar pravo olje, ne boš nič zgrešil, če ga daš noter. Ne bo nobenega problema, če je bilo prej DOT 5, saj ga boš spustil ven in dal štirico noter.

 

 

LP Robert

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!