Skoči na vsebino

Sam svoj mehanik - vse mogoče okoli šraufanja


HHV

Priporočene objave

pred 24 minutami, shark90 pravi:

Točno ta vijak št 13 sem spravil ven za kakšna 2mm, gre zelo težko ker je "varovan" še z enim vijakom kateri je zalepljen z nekakšnim rdečim lepilom in ga nikakor ne morem odviti. Je pa ta vijak št. 13 toliko odvit da se je skril navoj, torej bi še ga lahko odvil za kakšna 2mm, vendar je to pravi podvig. Je morda kakšna rešitev tega lepila? sem ga že grel pa ne spusti..

Tule je "govora" o enakem problemu

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Malo posodobitve stanja: kolesa še nisem uspel montirati na motor ker potrebujem še nekoga, da malo poprime zadevo, tako da to bo jutri na vrsti. Sem se pa danes, ker je bil ravno disk dol, malo poigral z mikrometrom in na šestih delih zmeril debelino diska. Meril sem na sredini površine kjer ploščica grabi disk. 

1. 3,940

2. 3,970

3. 3,950

4. 3,935

5. 3,935

6. 3,92mm

Kaj pa vem meni se zdi precej vredu mogoče me bo pa kdo popravil.

Kot sem že povedal jutri sledijo meritve s kolesom na motorju.

2 hours ago, thumper said:

motornih diskov se ne ravna , ne struži in ne brusi... menja se jih .. vse ostalo je šalabajzerstvo.. bolje dat na motor 20 let star in rjast disk ki je raven kot popravljati.. 

nekdo s foruma je enkrat podal sliko kako se opravi meritev ravnosti diska : nosilec/pritrditev za mikromerilno urico se pritrdi na vilico ..urica se približa do stika z diskom nato se zavrti kolo (ki je v zraku seveda - prosto teče) .. vsako odstopanje , ki je večje od tovarniško določenega (kot v nekem postu malo nazaj pod 0.01mm normalno , tovarniški maksimum ukrivljenosti diska 0.02mm med najnižjo in najvišjo izmerjeno vrednostjo) pomeni da je disk kriv.. zakaj je kriv - udarec , vroč disk v lužo ... pa ni pomembno 

 

ko pri nižji hitrosti samo malo stisneš ? to se je meni zgodilo na suzukiju , ki ima ploščice brez sredinske zareze - ebc hh .. vprašal zakaj - ker je proizvajalec iskal najboljše razmerje med obrabo ploščic , obrabo diska in dobrim zavornim učinkom so dodali neke "aditive" oz. materiale , ki pri nizkih hitrostih in zelo majhni sili ploščice na disk povzročajo neprijetno cviljenje .. rešitev? odgovor - če se ne bo umirilo do nekih 1500-2000km zažagaj ploščico prečno prek naležne površine kot imajo to zarezo večje že serijsko ..

pri nekih 1700km je cviljenje ponehalo..

si pogledal v service manual če je potrebno mogoče zamenjati semeringe na hidravličnem cilindru na sklopki ali pa je potrebno batek če je globina samonastavljiva priviti nazaj v cilinder ko vstaviš nove lamele , ki so ponavadi debeleše?

Se zavedam, da je najbolje zamenjati disk ampak prvo bi rad bil prepričan, da je res disk zvit, drugič pa je to zame zanimiv projekt in me zanima kaj mi bo uspelo narediti.

Zelo hvaležen bi bil, če bi kdo dal link do te strani kjer je prikazano kako najbolje vpeti urico na motor, da bi potem lahko zmeril ravnost diska.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 urami, mojster111 pravi:

Malo posodobitve stanja: kolesa še nisem uspel montirati na motor ker potrebujem še nekoga, da malo poprime zadevo, tako da to bo jutri na vrsti. Sem se pa danes, ker je bil ravno disk dol, malo poigral z mikrometrom in na šestih delih zmeril debelino diska. Meril sem na sredini površine kjer ploščica grabi disk. 

1. 3,940

2. 3,970

3. 3,950

4. 3,935

5. 3,935

6. 3,92mm

Kaj pa vem meni se zdi precej vredu mogoče me bo pa kdo popravil.

Kot sem že povedal jutri sledijo meritve s kolesom na motorju.

Se zavedam, da je najbolje zamenjati disk ampak prvo bi rad bil prepričan, da je res disk zvit, drugič pa je to zame zanimiv projekt in me zanima kaj mi bo uspelo narediti.

Zelo hvaležen bi bil, če bi kdo dal link do te strani kjer je prikazano kako najbolje vpeti urico na motor, da bi potem lahko zmeril ravnost diska.

Izmerjeno mas razliko 5 stotink mm, torej.....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 3 urami, mojster111 pravi:

Malo posodobitve stanja: kolesa še nisem uspel montirati na motor ker potrebujem še nekoga, da malo poprime zadevo, tako da to bo jutri na vrsti. Sem se pa danes, ker je bil ravno disk dol, malo poigral z mikrometrom in na šestih delih zmeril debelino diska. Meril sem na sredini površine kjer ploščica grabi disk. 

 

2. 3,970

 

6. 3,920

Kaj pa vem meni se zdi precej vredu mogoče me bo pa kdo popravil.

Kot sem že povedal jutri sledijo meritve s kolesom na motorju.

Se zavedam, da je najbolje zamenjati disk ampak prvo bi rad bil prepričan, da je res disk zvit, drugič pa je to zame zanimiv projekt in me zanima kaj mi bo uspelo narediti.

Zelo hvaležen bi bil, če bi kdo dal link do te strani kjer je prikazano kako najbolje vpeti urico na motor, da bi potem lahko zmeril ravnost diska.

razlike med najtanjšim in najdebelejšim koncem diska je 0.05mm - vedar je lahko disk raven (v kar pri tako neenakomerni obrabi / različnih debelinah diska po obodu/krogu kar močno dvomim) .. ta razlika v debelini se potem odraža na tistem podajanju in odrivanju zavorne ročice..

če je max dovoljena deviacija skrivljenosti diska 0.02 mm potem dvomim , da je lahko razlika v debelini diska med min in max 0,05mm .. 

mogoče - če ni plavajoč disk - bi pa lahko disk položil na ravno površino in če se vidi kje svetloba vmes je kriv..

Popravljeno . Popravil thumper
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 4 urami, shark90 pravi:

V service manualu je prikazana samo menjava hidravličnega olja in menjava celotne sklopke, posebaj lamel sploh ni prikazanih. Nikjer pri bateku na sklopki ni kaj za nastavljat, sedaj sem malo odvil zadevo na ročici sklopke da bi globlje pritiskala, vendar še ni ok..

nekateri hidravlični bati na delovnem cilindru - ta ki stiska/ odriva pri sklopki -  so vrtljivi na navoju - to sem mislil..

orodje za vračanje bata - ena od več možnih variant 322749.jpg?BD4F4D844BE55537D4546BCFAC622

Popravljeno . Popravil thumper
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Evo malo posodobitve stanja. Z merilno urico sem večkrat kolikor sem lahko natančno izmeril in izmeril, da opleta disk levo desno okoli 0,21mm (to je skupaj torej 0,04 v eno smer in 0,17 v drugo).

Sedaj pa z mnenji na plano.

Lahko pa še dodam, da sem iz zanimanja zmeril stanje na najmanjšemu premeru diska in je tudi opletalo celo še več (0,3) ampak res pa je da tam je barvan disk in lahko, da to kaj moti ampak vseeno dopišem tukaj mogoče komu pomaga ta info. pri reševanju mojega problema.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 17 urami, mojster111 pravi:

Evo malo posodobitve stanja. Z merilno urico sem večkrat kolikor sem lahko natančno izmeril in izmeril, da opleta disk levo desno okoli 0,21mm (to je skupaj torej 0,04 v eno smer in 0,17 v drugo).

Sedaj pa z mnenji na plano.

Lahko pa še dodam, da sem iz zanimanja zmeril stanje na najmanjšemu premeru diska in je tudi opletalo celo še več (0,3) ampak res pa je da tam je barvan disk in lahko, da to kaj moti ampak vseeno dopišem tukaj mogoče komu pomaga ta info. pri reševanju mojega problema.

 

potem je tako na oko 10x preveč skrivljen - in ja to je tisto kar se pozna na ročici zavore ker ti dejansko pumpa batek v čeljusti  ali pa se odmika.. 

zdaj - kolo dol ..disk dol..nato -  če to delaš na eni stari rjuhi ali svetli krpi ne škodi ker : vidiš če bo kakšna svinjarija padla izmed diska in pesta/ležišča diska ..nato očisti ležišče diska na kolesu boš videl če je kaj umazanije... če je ni na pestu -  očistiš naležno površino diska (se mi zdi , da nebi smeli biti barvani zadaj kjer sedejo na pesto temveč surov obdelan material prav zaradi naleganja) ..če je bilo svinjarije nekaj vidne potem lahko poskusiš še enkrat zmontirat in zmerit.. 

če je bilo pa čisto , potem pa če ni plavajoč ga lahko položiš z drsno površino na eno ravno površino - če je razlike 0.21 mm med min in max se to vidi na oko ker je vmes prostora kolikor hočeš - drugo je , da greš in pritiskaš s prstom po obodu diska ko si ga dal na ravno površino in se ne sme guncat - oz.lahko to narediš že prej s kompletnim koleso le s tem , da mora na ravno podlago nalegati samo disk  ..

če je kriv - po meritvah za cca 10 kratno maximalno dovoljeno - potem pomoje - je kriv.. pa za zamenjat .. 

pri plavajočem disku pa te meritve niso realne ker ima disk/ drsni obod diska prosti pomik po pritrdilnih pinih / niplih levo/desni ko je namontiran na kolo.. - oz. bi moral imeti izrezano podlogo na katero bi nalegala samo torna površina /obod diska brez pritrdilnih pin-ov, da bi se lahko na oko videla sama ukrivljenost diska..

možno je , da plavajoč disk ne plava po pinih levo desno ampak je zaradi umazanije zapečen na pine postrani ..takrat je treba pine / naleganje očistiti - brake cleaner recimo če to delaš na motorju... če je pa disk odmontiran ga pa lahko očistiš z vsemi možnimi variantami čistilnih sredstev ..

za določen motor če ga človek šraufa sam je prvo pravilo , da ima tovarniški service manual , kjer so razloženi tudi marsikateri postopki , kjer so napisane vse dovoljene tolerance in maksimalne meje obrabljenosti raznih delov ter vsi momenti vijakov ..

kjer je to važno so obrazloženi tudi postopki pravilnega razdiranja oz. vrstni red podiranja .. ker mi tukaj nimamo servisnih knjig za vse motorje lahko obrazložimo samo neke osnovne postopke ali damo nek logičen nasvet - ostalo je pa napisano v knjigah .. recimo tukaj

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A je to normalno da ko vžgeš mrzel motor,da so po cca pol minute krivine oz.kolektorji ze vroči k pras...??!!pa da se pri približno 50st.C vžge ventilator??ko motor se laufa na mestu..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Krivine se navadno segrejejo precej hitro (sicer nisem nikoli preverjal koliko sekund oz minut), ventilator pri 50°C pa ni ok.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

36 minutes ago, dAlencc87 said:

A je to normalno da ko vžgeš mrzel motor,da so po cca pol minute krivine oz.kolektorji ze vroči k pras...??!!pa da se pri približno 50st.C vžge ventilator??ko motor se laufa na mestu..

Kolektorji se  hitro toliko segrejejo da jih ne moreš več tikat.Če sumiš da so temperature previsoke boš moral kontrolirat  da nimaš prebogate mešanice (poglej da ni svečka plavkasta namesto čokoladna).

Obvezno kontroliraj hladilni sistem.Da se ventilator vže ko motor laufa na mestu je normalno,vendar šele pri okrog 90 st.C Tistih 50 st je verjetno bolj od oka, poglej termo stikalo,termostat in ostale hladilne zadeve.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 30 minutami, dAlencc87 pravi:

A je to normalno da ko vžgeš mrzel motor,da so po cca pol minute krivine oz.kolektorji ze vroči k pras...??!!pa da se pri približno 50st.C vžge ventilator??ko motor se laufa na mestu..

ja to je pri tem motorju normalna posebnost ker ima ogrevanje hladilne tekočine speljano med dvema stenama izpušnega kolektorja da se hitreje segreje .. do anomalije s prikazovalnikom temperature prihaja zato , ker je segrevanje hladilne tekočine hitrejše od dojemanja tipala za temperaturo hladilne tekočine .. .....   ....   .... hecam se mal ...no ornk .. :P

ne ni normalno ... ker če teče hladilna tekočina med izpušno cevjo in zunanjim bodom v resnici hladi izpušni kolektor.. no zdej se mal bolj hecam - pa še zmeraj ni normalno..

ok... zdaj pa resno !!!!!!!!!!!!!!

kakšno temperaturo izpušne cevi pričakuješ , če v izpušni kolektor/krivine pribije 500 ali več stopinj vroč izpušni plin? ne kot pras**a temveč samo kot odojk? ja vroče ratajo ..

kar se pa tiče ventilatorja in njegovega vklopa pri 50 pa nebi vedel točno kako deluje ta motor , vendar je razlike nekih cca 40 stopinj ..po pol minute ni normalno vsekakor ..

če imaš kolikor toliko občutka v roki potem naslednjič štopaj od hladnega vžiga do vklopa ventilatorja , spremljaj temperaturo na armaturi obenem pa z roko drži za dovodno cev hladilne tekočine , ki prihaja iz motorja - ponavadi je to tista , ki pride na hladilnik zgoraj ..

če se res tako hitro segreje tudi tekočina - če ti bo vklopilo po pol minute tebe bo pa že malo peklo oz.zelo (odvisno kako tvoje  roke dojemajo )  - potem je tipalo za vklop ventilatorja (ponavadi na hladilniku pa kabel gre gor ) v redu ker vklopi ko je potrebno...

če je ventilator vezan na tipalo hladilne tekočine temperature na glavi motorja ali tam nekje okoli na agregatu - ne vem kam s g vtaknili - potem je možno , da je crknil in pri 50stC poda info armaturi za 50 , bimetal ali karkoli že pa preklopi in vključi ventilator..

močno dvomim , da bi se motor v pol minute segrel na 90+stC (zdaj je te pol minute lahko zelo relativne - ali na štoparci ali pa pri tebi če si kaj močnega skadil je lahko razlika 10 minut :P )..

če pa se res segreje v - po gmt času - pol minute potem je to vsaj nekaj vesoljskega če ne že zelo alarmantno ...

temperatura zgorevanja je višja prirevni mešanici kot pri bogati .. problem je lahko kvečjemu v zalivanju z bencinom ko bi le ta ne izgorel do konca v valju temveč bi presežek bencina naprej izgoreval v izpušnem kolektorju ... a bi rekel da je ta meja tako visoko , da je vprašanje če nebi zalilo svečk...

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja moj lapsus,hotel sem reči da premalo bencina poviša temperaturo.Če ga je preveč so sveče sajaste.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 4 urami, FLY pravi:

Kolektorji se  hitro toliko segrejejo da jih ne moreš več tikat.Če sumiš da so temperature previsoke boš moral kontrolirat  da nimaš prebogate mešanice (poglej da ni svečka plavkasta namesto čokoladna).

Obvezno kontroliraj hladilni sistem.Da se ventilator vže ko motor laufa na mestu je normalno,vendar šele pri okrog 90 st.C Tistih 50 st je verjetno bolj od oka, poglej termo stikalo,termostat in ostale hladilne zadeve.

Hvala vsem za odgovore..motor je pravkar iz servisa kjer so pregledali tudi svecke in so ok..slucajno sem pac danes opazil da se kolektorji hitro segrejejo ampak sej to ni tko pomembno..bolj me cudi res ta ventilator ki se vzge ko kaze cca 50stC in to po kakih slabih 10min ko motor stoji..med vožnjo pa je temperatura konstantna cca 78stC..potem pa se nekje na 102stC spet vkloopi ventilator ce se je recimo treba ustavit na semaforju..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 7 urami, dAlencc87 pravi:

A je to normalno da ko vžgeš mrzel motor,da so po cca pol minute krivine oz.kolektorji ze vroči k pras...??!!pa da se pri približno 50st.C vžge ventilator??ko motor se laufa na mestu..

 

pred 2 urami, dAlencc87 pravi:
pred 6 urami, thumper pravi:

.močno dvomim , da bi se motor v pol minute segrel na 90+stC (zdaj je te pol minute lahko zelo relativne - ali na štoparci ali pa pri tebi če si kaj močnega skadil je lahko razlika 10 minut :P )..

če pa se res segreje v - po gmt času - pol minute potem je to vsaj nekaj vesoljskega če ne že zelo alarmantno ...

 

..bolj me cudi res ta ventilator ki se vzge ko kaze cca 50stC in to po kakih slabih 10min ko motor stoji..med vožnjo pa je temperatura konstantna cca 78stC..potem pa se nekje na 102stC spet vkloopi ventilator ce se je recimo treba ustavit na semaforju..

se mi je zdel da je blo močno..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, thumper pravi:

 

se mi je zdel da je blo močno..

Kako to misls mocno?!?ne razumem..:cool:

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 uro, dAlencc87 pravi:

Kako to misls mocno?!?ne razumem..:cool:

vseeno .. važn da moped dela tko kot mora .. :P

 

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 22 urami, dAlencc87 pravi:

A je to normalno da ko vžgeš mrzel motor,da so po cca pol minute krivine oz.kolektorji ze vroči k pras...??!!pa da se pri približno 50st.C vžge ventilator??ko motor se laufa na mestu..

ja kolektorji

ne ventilator (odvisno od mopeda, ventilator ponavadi zalaufa nekje okrog 98C)

Tekočine so ok?

Sicer sem pa sedaj videl, da so ti že povedali.

Popravljeno . Popravil DAMI34
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 3 urami, DAMI34 pravi:

ja kolektorji

ne ventilator (odvisno od mopeda, ventilator ponavadi zalaufa nekje okrog 98C)

Tekočine so ok?

Sicer sem pa sedaj videl, da so ti že povedali.

Kere tekocine tocno mislis?!ker med voznjo je vse BP!!je neki so povedali pa se zdaj ne vem tocno..sej kaj bi pa lahko blo narobe?zakuhat pomoje nebi smel?!?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hladilna tekočina.Ugotovi tudi če ima tvoj moped odzračevanje ali ne.Če ni nobenega vrenja oz posledično nenormalnega pritiska v hladilnem sistemu in izginjanja tekočine, ni nobene panike.Lahko pa se poigraš z termostikalom in termostatom (zamenjava?)da vidiš pri katerih stopinjah se kaj dogaja.

Med vožnjo se ventilator praktično ne vžiga ampak pri postankih.Ni prepovedano previdno očistit rebrc hladilnika.

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, dAlencc87 pravi:

Kere tekocine tocno mislis?!ker med voznjo je vse BP!!je neki so povedali pa se zdaj ne vem tocno..sej kaj bi pa lahko blo narobe?zakuhat pomoje nebi smel?!?

tak kot pravi FLY. Termostikalo naj bi nekje nad 90C (odvisno od mopeda) prižgalo ventilator. Če se pri 50C prižge, je možno zrak v sistemu, pa termočlen ne kaže točno temperature. Ja bi preveril, če ne drugje pa na servisu.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pozdravljeni,

Imam eno vprašanje... In sicer, Na motorju kawasaki er6 - n mi ne deluje pravilno prikazovalnik prestave...

 Načeloma zmeraj ostane kr v 1. prestavi.. A mi lahko kdo pomaga s kakim nasvetom, kaj naredit?

Lep pozdrav,

 

Sandi

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 6 minutami, D_u_H_e_C pravi:

Pozdravljeni,

Imam eno vprašanje... In sicer, Na motorju kawasaki er6 - n mi ne deluje pravilno prikazovalnik prestave...

 Načeloma zmeraj ostane kr v 1. prestavi.. A mi lahko kdo pomaga s kakim nasvetom, kaj naredit?

Lep pozdrav,

 

Sandi

Kontaktiraj Snecerja on je specialist za er6 agregate :)tudi si je montiral prikazovalnik pa ti bo znal svetovat !

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 minutami, Kmet2 pravi:

Kontaktiraj Snecerja on je specialist za er6 agregate :)tudi si je montiral prikazovalnik pa ti bo znal svetovat !

Hvala

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob Monday, March 28, 2016 at 16:40, DAMI34 pravi:

tak kot pravi FLY. Termostikalo naj bi nekje nad 90C (odvisno od mopeda) prižgalo ventilator. Če se pri 50C prižge, je možno zrak v sistemu, pa termočlen ne kaže točno temperature. Ja bi preveril, če ne drugje pa na servisu.

ah bom kar lepo na servis pelov..ne znam to jest rihtat..;-)hvala lepa in lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!