Skoči na vsebino

Sam svoj mehanik - vse mogoče okoli šraufanja


HHV

Priporočene objave

po 20.000 km je ketna fuč..al pa še prej..pa če jo z wd-jem pucaš, z nafto, petrolejem al pa posebnimi spreji..

zarad wd-ja pa 100% ketna ne bo po 10.000 km crknila

Sej pravim, za WD ne vem, to sem prebral, sprobal pa nisem..

Ketna več kot toliko res ne nardi, pri SS motociklu kjer so obremenitve večje. Je pa dejstvo, da s pravilnim vzdrževanjem, čiščenjem in seveda tudi mazanjem, ki je pogojeno s čiščenjem, da mazilo sploh pride do verige, življensko dobo podaljšaš.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja, ampak ima tudi povrhu manj smisla slploh špricat, če je na ketni že za pou kg in 5mm na debelo svinjarije. Sej jo ni trebavsakič pucat, ampak ko se pa nabere gor vse pizarije je pa fajn :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja, ampak ima tudi povrhu manj smisla slploh špricat, če je na ketni že za pou kg in 5mm na debelo svinjarije. Sej jo ni trebavsakič pucat, ampak ko se pa nabere gor vse pizarije je pa fajn :)

se razume..

za tiste k pa begate glede tega s čim mazat pa pucat ketno..KUPTE SI MOTOR NA KARDAN

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

po 20.000 km je ketna fuč..al pa še prej..pa če jo z wd-jem pucaš, z nafto, petrolejem al pa posebnimi spreji..

zarad wd-ja pa 100% ketna ne bo po 10.000 km crknila

Na CBR 600 FS mi je zdržala 36.000 km, pucal sem jo pa v glavnem z WD-jem. Redno čiščenje in mazanje kar precej vplivata na življensko dobo verige in verižnikov.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Na CBR 600 FS mi je zdržala 36.000 km, pucal sem jo pa v glavnem z WD-jem. Redno čiščenje in mazanje kar precej vplivata na življensko dobo verige in verižnikov.

Tudi meni veriga zdrži cca. 35000km, mažem in še posebej čistim pa jo bolj 'priložnostno'.... :)

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ketna pa prestave niso nič povezani..

En način, da preveriš ali je ketnja slaba oziroma že preveč pretegnjena, je da jo izmeriš. V service manualu je podatek, da mora biti 20 členov verige npr dolgih xx in če dejansko stanje odstopa, pomeni, da je pšotrebno verigo zamenjat..

Ampak ponavadi se to ne počne tako, ker itak čutiš, slišiš in vidiš kdaj je veriga fuč. Veriga se skoraj nikoli ne bo pretegnila enakomerno, ampak se na nekaterih delih pretegne bolj kot na drugih. In med vožnjo ponavadi slišiš neenakomerno šumenje, ko veriga teče, če je fajn pretegnjena mogoče celo malenkost cukanja, ko se izmenjuje del verige ki je bolj pretegnjen in tisti, ki je manj.. Ampak to bi bilores že kritično :) Prav tako je veriga zrela za menjavo, če je trda. Če se lomi in ne teče lepo, kljub temu da si jo spucal in namazal, potem nimaš kaj premišljevat, novo. Največkrat pa je opazit uničeno verigo pri nastavljanju napetosti verige. Ko lepo nastaviš in je vse ok, pa kolo mal obrneš in je vereiga spet premalo napeta, oziroma jo začne šponat.. Potem pa še malo obrneš in je zopet ok. To je ponovno posledica in znak neenakomerno pretegnjene verige.

Če ti pa kaj preskakuje, da imaš filing kot da v menjalniku zavrti v prazno, oz da zdrsne sklopka, pa zna bit, da je prvi verižnik na gredi zrahljan in se zavrti v prazno.

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ja in kdaj veš da maš zanič ketno k ti vn začne metat iz prestave ?

ja ketna ti pade z zobnika, tako kot pri piciklu... :fredy:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

jaz sem na svoji bivši yamahi sr 125 menjal verigo ko mi je na zadnjem zobniko preskakovalo ker zobje niso bili več zadosti velki :headbang:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ja in kdaj veš da maš zanič ketno k ti vn začne metat iz prestave ?

ketna je zanič, ko jo moraš zelo pogosto našponat.

treba jo je hitro zamenjat, ker ti še hitro uniči zobnika.

AJD

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kadar menjaš ketno moraš itak menjat tudi zobnike.. Oz ne moraš, ampak je zelo priporočljivo, ker čene stari zobniki predčasno fentajo novo ketno.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

hay,mam staro zx 10 89' :worship: .ma pa zadnje čase pa mali problem okoli zagajanja motora,ko ga prižigam mi noče zagnati do konca.obrne ga enkrat dvakrat te pa se zaganjalnik začne obračat v prazno :headbang: ,ne da bi mi vužgal mašino.ka teri del je him ter če je drag ,hvala za odgovore čao.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

hay,mam staro zx 10 89' :worship: .ma pa zadnje čase pa mali problem okoli zagajanja motora,ko ga prižigam mi noče zagnati do konca.obrne ga enkrat dvakrat te pa se zaganjalnik začne obračat v prazno :headbang: ,ne da bi mi vužgal mašino.ka teri del je him ter če je drag ,hvala za odgovore čao.

To je dokaj velik poseg;potrebno je demontirati levi pokrov mašine,demontirati magnet(vztrajnik) rabiš orodje in potem boš šele videl kaj je sploh potrebno zamenjat in koliko te bo stalo. Npr:valčki,vzmeti,varovalke,tesnilo,vijaki itd.itd. :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A bi lahko kdo na hito napisal postopek nastavljanja ventilov (tist način z ploščicami). Če je bilo to že kje opisano se opravičujem, sam nisem našel...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Se mi zdi, da ni bilo še napisano, tako, da bom jaz na kratko.

1. Dobi si service manual

2. Ko kontroliraš ali nastavljaš ventile mora biti mašina obvezno HLADNA!

3. Odstraniš vse kar je potrebno, da prideš do pokrova glave, da imaš prostor normalno delat, preverit in nastavit ventile po potrebo. Navadno je potrebno odstranit tank, airbox, vplinjače, hladilnik in še par malenkosti.

4. Odšraufaš pokrov glave, oziroma pokrova glav, če se menimo o V motorju, kjer je vsak cilinder posebej.

5. Nastaviš motor oz bat (s pomočjo service manuala, kjer piše kako) na TDC (top dead center) točko. To pomeni, da je bat v najvišji možni točki, ventili, zaprti in odmične gredi malce odmaknjene. Takrat z merilnimi lističi preveriš zračnost ventilov. Seveda ne kar takoj pri vseh.. V service manualu imaš razloženo zaporedje, katere ventile na katerem valju se najprej pomeri, potem je treba motor zavrtet in pomerit še ostale. Bom dal za primer cometa, kjer sem to največkrat počel. Nastaviš prvi cilinder na TDC, pomeriš zračnost. Obrneš glavno gred v nasprotni smeri urinega kazalca za 285° in s tem na TDC nastaviš še zadnji cilinder ter pomeriš še tam. Pri inline4 je malo drugače, ker nimaš dveh V cilindrov, ampak se obrača motor za 180 ali 360°. Skratka, če nisi serviser, ki verjetno to ve že na pamet, rabiš za te podatke service manual

6. Če je vse ok, sestaviš nazaj in si frej. Drugače pa odstraniš ohišja odmičnih gredi, nato odmične gredi, in ventile, ki niso v mejah tolerance podložiš z drugimi ploščicami pravilne debeline. Vsak ventil ima namreč pod "kapco" (po angleško tappet, ne vem kakšen je naš izraz) majhno ploščico določene debeline. Če zmerjene vrednosti niso v mejah tolerance to popraviš tako, da uporabiš ploščico drugačne debeline. Primer. "kapca" ventila je podložena s ploščico debeline 170, to je 1,7mm. Predpisan razmak med odmično gredjo in ventilom je pa 0,1mm. V tvojem primeru si zmeril 0,2mm. Da to popraviš moraš torej namesto ploščice debeline 170 uporabit ploščico debeline 180. S tem razmak ne bo več 0.2mm ampak predpisanih 0,1mm. Za izračun kakšno debelino ploščice rabiš pri določenem odstopanju je v service manualu ena tabela s katero si pomagaš.

7. Ko vse premeriš in po tabelci najdeš kakšne ploščice rabiš naročiš ploščice, zamenjaš, zmontiraš nazaj odmične gredi in še enkrat pomeriš ventile. Če je vse ok super, drugače ponovi vajo, ker si se nekje upilil. Seveda moraš biti tudi pri montaži odmičnih gredi zelo pozoren, da je mašina v pozi, ki jo predvideva service manual, prav tako pa oznake na odmičnih gredeh. To je bistveno!

To bi na kratko bilo to. Je napisano bolj na splošno ker ne vem za kateri motor te zanima.. Je pa princip povsod podoben, sam po pogledaš kaj pravi service manual glede postavljanja motorja v TDC točko in kakšno je zaporedje kontrole in merjenja ventilov. Če slediš navodilom ne moreš zajebat.

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hvala!! :worship: :worship: :worship:

Moj nasvet NEPOČNI tega sam,je prezahtevno delo,če se boš na svojem motorju učil mehanike,te bo drago stalo. :headbang: :headbang: :headbang:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Moj nasvet NEPOČNI tega sam,je prezahtevno delo,če se boš na svojem motorju učil mehanike,te bo drago stalo. :headbang: :headbang: :headbang:

Res je Brumer. To so že tako zahtevni posegi, da se enostavno ne splača, riziko je prevelik :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Res je Brumer. To so že tako zahtevni posegi, da se enostavno ne splača, riziko je prevelik :)

Oh ja, rocket science... :alien1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!