Jump to content

Hladilne tekočine, Hladilniki...


Recommended Posts

Iščem razlog zakaj zamenjati hladilno tekočino (antifreze) v agregatu (motor ali avto) pa ga ob spodaj napisanih zadoščenih pogojih ne najdem. Vesel bi bil vsakršnih proti mnenj na temo. Spodaj napisano je dejstvo 4 leta stare hladilne tekočine avtomobilskega motorja, spuščene zato, ker je tesnilo na vodni črpalki popustilo.

- Merilnik za merjenje ledišča še vedno pokaže, da naj tekočina ne bi zmrznila do vsaj –30stC.

- Tekočina iz vsega agregata se je po nekaj dneh mirovanja v čisti posodi zbistrila (nekaj usedlin rje se je usedlo na dno posode). Pri morebitni ponovni uporabi bi uporabil le bistri del tekočine.

Na antifrezu sicer piše, da ščiti agregat pred korozijo, vendar bi pričakoval boljše rezultate. Edini razlog za menjavo najdem v vsebnosti rjastih delcev (rdečkast prah v zeleni hladilni tekočini), za katere sumim, da povzročajo neelastičnost oz. otrditev tesnilnih gumic. Razlog proti menjavi je tudi ekološki vidik kam s starim antifrezom, ker nikjer ne piše, da je bio.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Brrrm

    4

  • motofrik

    3

  • urkoman

    3

  • motom

    3

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da ima kdo kaj zaslužiti. In še zelo nevarno je, če ti je ne zamenjajo na pooblaščenem servisu. :?

Po navadi v priročniku za motor ali avto piše na koliko km. ali leta se menja antifriz in kateri je priporočen. Antifrizi so različne barve zato ker imajo različno strukturo in se med sabo ne mešajo (

Men je mehanik rekel, da je smiselno vsake 50 jurjev menjat oz vsake dve leti, ker postane tekočina ščasoma agresivna in lahko poškoduje kaj v sistemu. Sicer pa, ali se ne menja tekočina hkrati ko se

Antifriz lahko ponovno uporabiš, če ti je pokazalo, da ne bo zmrznil. Da ti ne bo zmrznil je pokazal merilec gostote, ki pove, da je v vodi dovolj raztopljene snovi, ki ji znižuje njeno zmrzišče.

Torej, tako voda, kot dodatek časovno ne razpadata in delujeta, dokler sta v primernem razmerju, ki ti ga pokaže gostotomer.

Trdnih delcev se boš rešil tako, da zadevščino prefiltriraš skozi nekaj plasti tkanine (nekajkrat prepogni en stari t-shirt in pošlji zadevo skozi).

Link to post
Share on other sites

Pa še malo heca:

saj morda pa res ščiti Al dele, ne pa tudi Fe površin. Rja je železova spojina in ta je običajno rdeča. :P

Tudi če piše, da ščiti neko površino, to ne pomeni, da preko nje napravi film in jo loči od hladilne tekočine. Zaščita je mišljena kot oviranje, upočasnjevanje kemijskih reakcij med vodo in drugimi sestavinami ter površinami stroja, nikakor pa ne popolno preprečevanje. Popolnost najdeš le v idealnem kemijskem sistemu, idealnih sistemov pa v nam znanem kemijskem svetu ni. Zato nekaj malega rjastih koščkov v hladilnem sistemu še ne pomeni, da ti stroj pospešeno propada.

Link to post
Share on other sites
Antifriz lahko ponovno uporabiš, če ti je pokazalo, da ne bo zmrznil.

Čemu potem predpisana menjava na dve leti, oz. 120,000km. Kar je pač prej ( v mojem primeru pri avtu ).

Jaz imam že 3,4 leta isto hladilno tekočino pa je vedno do cca -30,35 °C.

LP,

Klemen

Link to post
Share on other sites

Hladilna tekočina mora imeti sposobnost akumulirati čimveč toplote (navadna voda je odlična), ne sme zmrzniti (pri motociklih, ki so pozimi v topli garaži nepomembno), imeti mora čim višjo temperaturo vrelišča (povišamo ga z rahlim nadtlakom v sistemu - delujoči ventili na pokrovu ekspanzijske posode), mora biti obstojna pri različnih temperaturah, na sme biti agresivna na gumo, razne vrste plastik, železo, aluminij, baker, medenina… Dobro je da ima mazalne sposobnosti - semering vodne pumpe.

Da ima vse te sposobnosti jo je potrebno menjati vsaki dve leti - tako pravi večina proizvajalcev. Nič pa ne rečejo kam naj jo zlijemo (Avstrijci so pred leti z antifrizom "obogatili" vino :x ). Jaz jo zlijem v kanalizacijo in potem molim, da je čistilna naprava vsemogočna :oops: .

Hladilno tekočino v avtu menjam, ko postane motna - menim da je to prvi znak korozije. Glede zmrzali se ne sekiram, vedno namešam tako, da naj bi zdržala do minus 30, pri nas pa je redko kdaj -15 C.

Renault uporablja posebno zanič hladilno tekočino, po nekaj letih postane kot bela kava, zaradi tega sem že videl zapacano cevko, ki vodi od hladilnika do ekspanzijske posode - posledica počen hladilnik.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Honda predpisuje za svoje motocikle hladilno tekočino (antifriz) za aluminijaste sisteme BREZ SILIKATOV. Verjetno je zelo podobno tudi pri ostalih japonskih motociklih, glede na to, da praktično vsi japonski avtomobili uporabljajo antifriz brez silikatov. Silikati, ki jih vsebuje večina hladilnih tekočin za evropski trg, namreč močno skrajšajo življensko dobo tesnil vodne črpalke (preizkus je bil narejen na Goldwingih z zelo "poučnimi" rezultati...). Mi lahko kdo svetuje, kaj in kje naj kupim? Z iskanjem po internetu sem našel le originalno Hondino in Toyotino tekočino, pa ameriške izdelke Havoline in Texaco. Pri opisih izdelkov Castrola, Motula in Valvolinea nisem našel nič primernega - vsaj nikjer ne piše "silicate-free"... :(

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Imam vprašanje glede hladilnika pri zx-6r, l.1997. Iščem po ebay.de in povsod drugod, pa ni nikjer nobenega rabljenega. Se pa pojavi vsake tolko kakšen za npr. ninjo 7, ninjo 9... A bi to pasalo na ninjo 6 al ne? Malo me skrbi glede dimenzij, priključkov cevi in mest za pritrditev...

p.s. Original stane 115.000 :wacko: :cry: :fight2:

Link to post
Share on other sites

uf hitri odgovori :)

ixs, od koga je ta številka, ki si jo napisal? Bom poklical pa povprašal.

shargo, nosilce bi že priredil, to mi je v bistvu še najmanjši problem. Skrbi me najbolj zarad dimenzije, kolk so kej velki od recimo ninje 7, ninje 9. Pa kakšne priključke imajo v primerjavi z ninjo 6.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Imam vprašanje glede hladilnika pri zx-6r, l.1997. Iščem po ebay.de in povsod drugod, pa ni nikjer nobenega rabljenega. Se pa pojavi vsake tolko kakšen za npr. ninjo 7, ninjo 9... A bi to pasalo na ninjo 6 al ne? Malo me skrbi glede dimenzij, priključkov cevi in mest za pritrditev...

p.s. Original stane 115.000 :wacko: :cry: :fight2:

zivjo!

Imam kawasaki zx9r let.98, ker sem ga razbil potrebujem hladilnik in plastike okrog motorja ter sprednjo masko. zanima me če kdo ve kje bi dobil kakšen rabljen hladilnih. če ga kdo ima naj mi prosim sporoči, menda paše gor tudi od zx6r

Link to post
Share on other sites
  • 6 years later...
 
 
 

proti rje deluje sigurno, ker sem se en čas vozil samo z vodo in se je kr precej rje pokazalo....Kolk časa pa opravlja to funkcijo pa ne vem, mogoče ne toliko kot proti zrzovanju, pa je treba zato menjat ? ka pa vem.

Edited by isarajli1
Link to post
Share on other sites

Danes sem zamenjal antifriz, prej 3x sčistil sistem z destilirano vodo. 

 

Specifikacija za količino antifriza:

Original vrstica radiator & engine: 3.2 liter (3.38 US qt, 2.82 lmp qt)

Original vrstica reserve tank: 0.8 liter (0.85 US qt, 0.70 lmp qt)

 

Meni je ostalo dober liter tekocine, se pravi 3l sem spravil v vse mozne odprtine.

Sistem se prezračil in motor zastartal, ga pustil 15min, da se zazene crpalka.

Po kaki uri sem pregledal nivoje, vse je do vrha, tako kot mora bit.

 

Ali so specifikacije napacne ali ne odtece vsa tekocina iz sistema, ko jo spustis, mogoce kdo ve kaj o tem?

Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

pa si šel morda v trgovino z avtodeli in uprašal za antifriz za alu motorje? jst sm šel slučajno lani mimo GMTja (ker v adel imajo samo wolf pa niso bli zlo jasni) in so imeli nek castrol oranzžne abrve na akterem piše kao za alu bloke motorjev na osnovi glicerina al neki tazga.

podobno pakiranje sam da moj ma oranžno črto spodaj:

castrol_antifreeze_vdk.png

po enem letu zgleda še vredu seveda ne garantiram nič

Edited by smasher
Link to post
Share on other sites

G12 = Rot = OAT = silikatfrei = mischbar mit Rot-violett, nicht mischbar mit grün/blau/gelb

G12+/G30 = Rot-Violett = OAT = silikatfrei = mischbar mit grün/blau/gelb/rot

G11/G48 = Grün-Blau = Hybrid = silikathaltig = mischbar mit blau, grün und Rot-Violett, nicht mit Rot (gelb???)

Prevod:

 

G12 =  Rdeče = OAT (organic acid technology) = brez silikatov

G12+ / G30 = Rdeče / Vijolično = OAT = brez silikatov

G11 / g48 = Zeleno / Modro = Hybrid = s silikati

 

Za kaj več pa kar veselo na http://www.coolantexperts.com/coolant_overview/coolant_technologies_application ...

 

Link to post
Share on other sites

Pomoje najblš pa najlaži dobit rdeč oz. roza antifriz - G12, se uporablja za Wv mašine, tko da se ga dobi v vseh malo bolj založenih trgovinah ala motomat, euroton itd.

Link to post
Share on other sites

ja s temd a je rdeč baje tut lahko "škodljiv" ker je na bazi kislin in VW ga uporablja medtem ko škoduje nekim drugim znamkam.

LP

Možno ja-sam je za alu mašine, tko da če izbiraš na blef pomoje s tem najmanj tvegaš. Drugač se pa držiš navodil proizvajalca oz. mal prečekiraš net za alternative.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!