Skoči na vsebino

Vse o vzmetenju


YZFgeorge

Priporočene objave

Veliko je že bilo napisanega, a največ se naučimo takrat ko znamo motor pod sabo čutiti. Veliko voznikov si ne upa poseći v nastavitve vzmetenja in se zadovoljijo s tem kar pač imajo, žal pa brez volje po nečem novem ne gre.

Težko je, če po spremembi nastevitve vzmetenja ne čutimo razlike in ne vemo kaj in zakaj smo nekaj naredili, v najslabšem primeru za vse skupaj pač krivimo cesto, ki je iz dneva v dan slabša.

Takšno razmišljanje je negativno ... saj zato pa so amortizerji, da blažijo neravnine na cesti in nam dajejo občutek varnosti brez katerega se ni možno sproščeno peljati.

Kot pravi Leon, da trdo blaženje daje boljši občutek naših rok s podlago, bi jaz temu rekel direkten prenos podlage na roke, kar je zelo naporno in pride do polne uporabnosti samo na zelo ravnih podlagah. Zmanjšan delež blaženja tako absorbirajo naše roke in se hitreje utrudijo in začnejo drevenet, s tem pa ostanemo brez pravega in v tem primeru edinega čutila ali merila.

Vzmetenju moramo omogočiti, da bo kar se da največ delovalo in s tem ne bo obremenjevalo naših rok, oziroma da bomo za vožnjo motorja in njegovo upravljanje porabili čim manj moči, da bo vsak naš gib na krmilu natančno vodil motor po zadani liniji, cestišče pa nam mora čim manj nasprotovati.

S tem nisem mislil, da se z pravilno nastavljenim vzmetenjem peljemo po slabi cesti kot po gladkem steklu, brez nihanja motorja ne gre. Manjše neravnine mora motor prepeljati neopazno, pri večjih obremenitvah ali razbremenitvah, pa mora motor to početi enakomerno in brez zvijanja ali izgubljanja stika s cetiščem.

Kar precej voznikov se problematike vzmetenja loti po vodovodarsko, kar pomeni, če na pipi teče voda jo je potrebno pač zapreti. Vse možne vijake zategnejo oziroma zaprejo regulacije vse pretokov in onemogočijo celotno delovanje vzmetenja.

Mišlenja in razlage so različna, ravno tako so tudi same nastavitve vzmetenja stvar posameznikov, saj vsak vozi na svoj način. V vseh primerih pa je najvažnejša sinhronizacija vzmetenja.

Pa ne okol govort !

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 mesecev pozneje...

sosko Objavljeno: 19 jul 2002 12:58 Zadeva:

--------------------------------------------------------------------------------

Ker se je že odprla tema glede vzmetenja, bi imel vprašanje glede vzmetenja pegasota. Ali ima kdo izkušnje glede nastavitev tega motorja oziroma vzmetenja ?

Namreč, rad bi sam nastavil trše vzmetenje za vožnjo dveh in ne bi rad plačeval servisa....ali lahko stvar vzemem v svoje roke z kladivom in šrafcigrom in zategnem zadevo ?

Pomoč !!

cruiser Objavljeno: 19 jul 2002 13:29 Zadeva:

--------------------------------------------------------------------------------

Ja... ce gres na gornjo stran (sledi linku), bos nasel optimalne nastavitve tudi za tvoj motor pri doloceni obremenitvi in nacinu uporabe (off-road ali cestno). Pomembni podatki so "static sag" to je kolk se vilice vsedejo, ko si na motorju ti (+sopotnik) spredaj in zadaj, ter compression in rebound za amortizerje. Vse lahko naredis sam.

Dave Objavljeno: 19 jul 2002 14:29 Zadeva: Re: Za vse, ki jih zanima nastavitev vzmetenja

--------------------------------------------------------------------------------

cruiser je napisal:

http://4.22.116.247:81/cgi-win/racetechv2.exe

Zelo koristno in poucno. Na zalost ni nastavitev za vecino motorjev, ki me zanimajo ... ali obstaja se kaka taksna stran?

gidl Objavljeno: 20 jul 2002 01:13 Zadeva: Re: Za vse, ki jih zanima nastavitev vzmetenja

--------------------------------------------------------------------------------

cruiser je napisal:

http://4.22.116.247:81/cgi-win/racetechv2.exe

Lepo, ampak brez RT kitov stvar ne deluje.

Stran je namenjena kupcem RT kitov, ki poleg materiala dobijo še VCR in internet kode za osnovne nastavitve dušenja oz BASE WALWE SETHING (zaporedje podlošk za dušenje)

Edina uporabna stvar je Staticsag, al pa Racesag, pa še to po Ameriških standardih, ki pa so malo drugačni od Evropskih. (serijsko vgrajene vzmeti za USA se velikokrat razlikujejo od Evropskih)

Preizkušeno

gidl Objavljeno: 20 jul 2002 01:16 Zadeva:

--------------------------------------------------------------------------------

cruiser je napisal:

Vse lahko naredis sam.

Lahko mal poklikaš to je pa tud vse!

cruiser Objavljeno: 22 jul 2002 10:15 Zadeva:

--------------------------------------------------------------------------------

Gidl, jaz sem za svojo Ninjo uporabil tiste osnovne nastavitve, potem pa sem z manjsimi popravki prisel do nastavitve vzmetenja, ki odgovarja mojemu nacinu voznje.

Se pa da po netu najti kaksen dokument kjer je vse opisano.. mogoce se bom potrudil in nasel kaj sam, pa bom postal tukaj.

Osnovna nastavitev je pa "sag" (oz. prednapetost vzmeti - kolk se vilice in zadnji amortizer stisnejo, ko se gor vsedes), ki bi si ga moral vsak motorist nastavit, ko si kupi motor. Pa se relativno enostavno je...

sosko Objavljeno: 22 jul 2002 11:20 Zadeva:

--------------------------------------------------------------------------------

cruiser je napisal:

Ja... ce gres na gornjo stran (sledi linku), bos nasel optimalne nastavitve tudi za tvoj motor pri doloceni obremenitvi in nacinu uporabe (off-road ali cestno). Pomembni podatki so "static sag" to je kolk se vilice vsedejo, ko si na motorju ti (+sopotnik) spredaj in zadaj, ter compression in rebound za amortizerje. Vse lahko naredis sam.

Cruiser, zadeva ni enostavna, ker žal za Aprilio Pegaso ni nastavitev.....ima še kdo kakšne informacije ?

cruiser Objavljeno: 22 jul 2002 13:30 Zadeva:

--------------------------------------------------------------------------------

Evo... nekaj dobrega branja :

http://members.ozemail.com.au/~kenrussell/...nsion/setup.htm

http://www.vtwo.demon.co.uk/firestorm/suspension.htm

http://saltlakemotorsports.com/page11.html

Sam je pa res, da je vecina tega za cestne motorje.

Ce ne vozis hitro/dirkalno, se majhne napake pri vzmetenju niti ne opazijo.

Kaj pa bi ti rad nastavil pri svoji Pegaso ? Kaj te moti ?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 9 mesecev pozneje...

a mi lahko en laicno razlozi kako nastavit vzmetenje za ninjo 636, ker ko ga kupis ti nobeden ne nastavi nicesar ker je nastavljeno za 68 kg.

Kako nastaviti na 88 kg

HVALA Za ODGOORE

aja linke sem pogledu pa nic ne povejo... :unsure: :unsure: :unsure:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

a mi lahko en laicno razlozi kako nastavit vzmetenje za ninjo 636, ker ko ga kupis ti nobeden ne nastavi nicesar ker je nastavljeno za 68 kg.

Kako nastaviti na 88 kg

HVALA Za ODGOORE

aja linke sem pogledu pa nic ne povejo... :unsure: :unsure: :unsure:

zelo enostavno povedano:

ko z rokama pritisne na zadnji del tanka na motorju se morata sprednji in zadnji del enakomerno posesti in spet "tekoce",v enem dvigniti.ne odrezavo ali neenakomerno.

za pravilen izracun poti hoda spredaj/vzadaj in nastavitev preberi npr. "neue fahrwerkstechnik" od werner koch & benny wilbers (wilbers products),stran 44 ff.za tocen prevod bi porabil prevec casa.lahko seveda tudi drugo literaturo.

na kratko:

spredaj:

negativni hod (N1) 25-30 mm

negativno hod (N2) 35-40 mm

vzadaj:

N1: 5-15 mm

N2: 30-40 mm

N1=negativi hod feder/fedre staticno brez voznika

N2=negativni hod staticno z voznikom

skupni hod (negativni in pozitivni) feder/amortizerja 120-130 mm spredaj/vzadaj

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ali je kaksen dober serviser k zna to full dobr nastavit in kok stane, ker zame je to spanska vas.

HVALA ZA ODGOVOR !!! :( :( :(

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ali je kaksen dober serviser k zna to full dobr nastavit in kok stane, ker zame je to spanska vas.

HVALA ZA ODGOVOR !!! :( :( :(

BAJE OBSTAJA EN TIP K TO FULLLLL OBLADA :blink: :blink: :blink:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Za moje pojme Gidl se najbl rastura(drugega k bi se z amortizerji ukvarjal ne poznam). Sicer ne vem kok se kej ukvarja s cestasi ampak kros,eduro pa supermoto pa vem de obvlada. Pras njega, ce pa on za cestase ne dela pa gotov kaksenga pozna k bi ti znal pomagat, sej se giblje bl v teh vodah.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jah mislm da če bi prebral navodila nebi smel bit nobenih težav nastavt prednapetosti....pomagi si z tem linkom...OWNERS MANUAL OH, tukaj imaš celo slikovno obrazloženo kako in kaj....nerabš bit mahanik, samo milimetre moraš znat brat na metru, pa kkšnga kolega da ti bo mal pomagu in naštimu si boš bike da bo kr veselje.

Aja, OHLINS nastavitve so za cca 80 kg, tako da lahko ti za tvojih 88 vzmeti zategneš za kakšen mm bolj.

A bo?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kratko logično vprašanje: Kje dobiti ključ za nastavljanje trdote zadnje vzmeti. Mislim takega s katerim bi lahko vrtel tisti dve nazobljeni matici. Ali je varanta, da bi po maticah tolkel z velikim izvijačem in kladivom sprejemljiva? :unsure:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kratko logično vprašanje: Kje dobiti ključ za nastavljanje trdote zadnje vzmeti. Mislim takega s katerim bi lahko vrtel tisti dve nazobljeni matici. Ali je varanta, da bi po maticah tolkel z velikim izvijačem in kladivom sprejemljiva? :unsure:

odvisno.ce gericke,polo,louis in podobni imajo za tvojega potem tam.so relativno ugodni.drugace original ducati.

na noben nacin se mi zdi sprejemljivo tolcti po ducatiju (naj si bo se tak shrot :P :D ) z kladivom in velilkim izvijacem. ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pri Suzukiju ga dobiš v setu orodja, ki je sestavni del - pribor motorja pri nakupu. Preveri v orodju ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V orodju je ključ za svečke in izvijač. Kot včasih pri avtomatiku. Suzuki je glede tega precej bolj radodaren.

Nič, bom malo še potelefoniral drugače bo treba pa nekam v tujino it iskat...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V orodju je ključ za svečke in izvijač. Kot včasih pri avtomatiku. Suzuki je glede tega precej bolj radodaren.

Ej ampak to je pa macehovski odnos, pa rec kr hoces no. P*zda das 13000EU za motor, pa ti niti orodja ne dajo zravn. Bedno. (sori ker je off topic). Drugac se nic ne bunim cez ducati.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ej ampak to je pa macehovski odnos, pa rec kr hoces no. P*zda das 13000EU za motor, pa ti niti orodja ne dajo zravn. Bedno. (sori ker je off topic). Drugac se nic ne bunim cez ducati.

Najbrž res, po drugi strani pa še za tisto dvoje skoraj ni placa pod sedežem. ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Suzuki je glede tega precej bolj radodaren.

Kupi Suzukija ;) :P :D !

Ti si pa kupi Merkur Kranj. Majo ful orodja. :P :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Imam naročene Wilbersove vzmeti S (menjava v prednjih vilicah), zanima pa me določanje prave mešanice olja (trdota)...

Ali bi bilo pametno istočasno menjat še semeringe na vilicah ?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Suzuki je glede tega precej bolj radodaren.

Kupi Suzukija ;) :P :D !

Ti si pa kupi Merkur Kranj. Majo ful orodja. :P :D

Trenutno si ogledujem eno firmo v tujini, tako da mi bo za merkur zmanjkalo denarja :rolleyes: :P :D :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Suzuki je glede tega precej bolj radodaren.

Kupi Suzukija ;) :P :D !

Ti si pa kupi Merkur Kranj. Majo ful orodja. :P :D

AVE DESMO!!!!! :D :D :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kratko logično vprašanje: Kje dobiti ključ za nastavljanje trdote zadnje vzmeti. Mislim takega s katerim bi lahko vrtel tisti dve nazobljeni matici. Ali je varanta, da bi po maticah tolkel z velikim izvijačem in kladivom sprejemljiva? :unsure:

Ključ bi se našu kkšn viška...ampak neverjamem da si boš resno lahko pomagu z njim....sicer malo kovaška varianta, ampak najučinkovitejša je še vedno kladivo in izbijač, al pa kkšn širok izvijač....sj to je sam tolk da ga losaš, naprej mora it na roke.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ponavljam vprašanje....

Menjal bom vzmeti v prednjih vilicah s tršimi...

Zanima me :

- ali naj uporabim olje za vilice sae 7 ali sae 15

- kje dobim podatek o količini olja za vilice

- ali naj menjam hkrati semeringe

- kakšen učinek dosežem z zniževanjem prednjega dela motorja (glej sliko)

gabel_klein.jpg

thx

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...sj to je sam tolk da ga losaš, naprej mora it na roke.

a zategovat se mora tudi na roke dati ?? ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Desmo:

Čudno da ni tega ključa zraven. Jaz sem ga imel celo na 250 ccm Kawasakiju. Na trenutni Hondi tudi...

Po moje si lahko od kakšnega kolega sposodiš (ki nima Ducatija) :) ker se mi zdijo ključi vsi isti.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

AK

- glede vrste olja in količine vprašaj servis ali poglej v servisno knjigo

- semeringov ne menjavat če ti vilice ne puščajo olja

- znižanje prednjega konca na tak način zmanjša stabilnost/poveča okretnost motorja

(pri večjih spremenbah (2-3 cm) preveri da guma/blatnik ne udari v kakšen del motorja

ko vilice dosežejo konec hoda)

Popravljeno . Popravil k69mj
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!