Skoči na vsebino

Vse o vzmetenju


YZFgeorge

Priporočene objave

5 minutes ago, LooLekSLO said:

Kot sem ze povedal v menjavo ne grem. Tako natovorjen se peljem 1 na leto, pa se to sedaj ko je ta virus in mi letala strajkajo ?

Stopnicasto nastavljanje je ja. 

Kot pravim: razmilsli o menjavi amortizerja, po moznosti z nastavljanjem prednapetosti. Vseeno pa preveri specifikacije,  da ne presezes prevec maksimalne teze, ker zelo trpi subframe. So primeri, ko pac tudi poci lahko. Subframe je del okvirja ki drzi sedez itd.. V takem primeru se pa strinjam z Mino, zamenjati moped.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 11 urami, LooLekSLO pravi:

Pozdravljeni! 

Na svojem letosnjem zame daljsem roadtripu (beri cca 4500 km) sem odkril "hibo" na svojem mopedu, in to je vzmetenje. Namrec pri polno nalozenem (90 kil + 55 kil + cca 30 kil prtljaga) sem imel problem na vecjih neravninah in lezecih policajih. Zadnji konec se mi je posedel so te mere, da mi je zvijalo tablico. Sicer imam namescen aftermarket nosilec, ki je tik nad gumo ampak vseeno tega nisem bil vajen (res pa je, da prej motor ni bil uporabljen kot potovalnik). 

Vozim Kawasaki ER6n 2012, ki sicer ni potovalnik ampak je zame super motorcek in ga ne bi menjal. Trenutno imam nastavljen blazilec cisto skupaj (torej na najtrso varianto), saj je v 90% vozen v dvoje). Torej zanima me ali je kdo od vas ze menjaval zadnji blazilec zaradi podobnega problema? Namrec malo sem pregledoval po internetu za drugi blazilec z vsemi moznimi nastavitvami, ampak vecinoma ti blazilci reklamirajo razne RACE nastavitve, ki pa jih sam ne potrebujem. Rad bi le trsi blazilec s "pocasnejsim" gibanjem oz nihanjem ob raznih neravninah. 

er6 sem imel, 2009, torej enak, vozila sva se dva, recimo polno s prtljago skupaj 150kg-160kg (kovček in stranske), nikoli nisem zategoval, vse default, pa ni bilo nekih težav. nosilnost je 180.

k čarmanu pelji

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Seveda ni tezav, ce sem se jaz s svojim cijazil in fotografiral med voznjo, je blo tut cist ok. Ce se pa mal dinamicno nagnes v ovinku pa takoj cutis, da ni vec ok, da plava. Greš h Čarmanu, kjer se ti posveti ja :) Odlozis placo pa pol in ko se odpeljes si pozabil, da si tolk butnil.  In voznja je vrhunska od takrat naprej. Men je bil 1050 za solo vrhunski, zdej z Wilbersi se polno naložen peljem kot po tirnicah v ovinkih. Res top.  Pa kolescke lahko vrtis sem pa tja kolikor te je volja.

Da pa ne opazis razlike.....pol pa sploh ni treba komentirat, ker nima smisla. :D

 

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 14 urami, Snečer pravi:

Bil sem v zmoti, pardon. Vseeno pa predlagam kulturno pisanje.

Prej sem imel showa, ni razlike napram wilbers.

na polici majo več različnih trdot fedra. Maš 50kg majo eno, maš 100kg, dajo drugo. Vse ostalo pa drži. 

Običajno pa majo mal "boljše" (beri močnejše) od OEM

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

3 minutes ago, DAMI34 said:

na polici majo več različnih trdot fedra. Maš 50kg majo eno, maš 100kg, dajo drugo. Vse ostalo pa drži. 

Običajno pa majo mal "boljše" (beri močnejše) od OEM

 

 Kar najbolj ocitno pri cenejsih vgradnih: imajo stopnicasto nastavljanje.  Recimo 2-3cm vse skupaj.  To je malo,  amortizerji "na navoj" imajo po 10cm in vec... Tako da lahko precej vec prednapnes vzmet kot pa v primeru stopnic.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 14 urami, LooLekSLO pravi:

Torej kot sem ze napisal sem blazilec ze "nasponal" do konca (ze prvo leto po nakupu novega motorja), ker mi je taksna voznja bolj odgovarjala, z dvema potnikoma pa je sploh boljse. Ampak letos sem prvic uporabil motor kot potovalnik in obremenil se z opremo za 15-dnevni dopust (3 polni kovcki). Zdaj v predelavo ne vem ce je smiselno iti, zato sem bolj razmisljal o menjavi. Tudi zaradi tega lazjega prestavljanja med solo voznjo in polno obremenjenostjo. Menjava motorja me trenutne ne zanima, ker kot sem ze napisal sem izredno zadovoljen s tem motorjem + tega da imam se druge motorje za potrebe taksnih in drugacnih potreb. Potovalnika pa trenutno ne potrebujem. 

Torej potemtakem predlagate Carmana, ki bo znal povedati vec glede mojega problema...? 

ER6 nima ravno hudo močnega vzmetenja, to je res, mislim da tudi rebounda ne moreš nastaviti. Čarman, ali kak drug, ki se bavi z aftermarket vzmetenjem, ti bo zadevo uredil. Do neke mere. Saj ni dovolj samo zadaj ojačati ali urediti, običajno se tudi v vilicah zamenja vzmet in olje.

 

jaz bi najprej prekontroliral situacijo/dejansko stanje. Na tubi je veliko filmčkov. Tule je en ki obrazloži kako meriš. cca 30% gibanja zadnjega vzmetenja je posed za voznikom v opremi. To je tistih 4-4,5cm. Z večanje prednapetosti, kar zategneš s ključem, bi običajno moral isti posed doseči tudi pod polno obremenitvijo (2 osebi kufri) In če ga ne zmore, potem bo zadnji konec prenizek in zato je smiselna menjava ali posodobitev vzmetenja.

Vožnja v dvoje je vedno problem, pa naredi kar hočeš. Od zibanja, posedanja spredaj in podobno.

Lepo vožnjo v dvoje zmorejo močnejše/težje in dražje mašine, ki so prilagojene za potovanja. Vse ostalo je bolj približek.

pred 14 urami, MiNa pravi:

Odkrivat toplo vodo nima smisla. O vzmetenju so stvari znane, in tu lahko samo filozofiramo, kako kdo koga nateguje.

@LooLekSLO boš najbrž moral razmislit o menjavi kar celega konja. Potovanje na takšni kobilici, še posebej, ker nisi ravno peresne kategorije, s sopotnico in prtljago bo tudi po predelavi vzmetenja (ni poceni) ena velika žalost.

Verjamem in tudi vem, da se v takem primeru večinoma govori o premalo konjih. Za nomalno vožnjo je dovolj, mi jepa čudno, da proizvajalci najbolj šparajo na najbolj ključnem elementu, vzmetenju. Ja vem vozila prodaja izgled, cena aja pa, da ne pozabim "zvok" :slap:.

Moja :inlove: je imela MT07 kupila 2015 novo in šele pomenjavi vzmetenja je bil motor kot celota tisto tapravo. Pa ona komplet v opremi in prtljaga, ki jo je vozila s seboj ni presegalo 75kg.

Namig F650GS (800ccm) 08-12 ima po podatkih proizvajalca nosilnost preko 220kg. Origimalno vzmetenje pa lahko prilagajaš, sicer ročno ampak bolj podrobno kot novejši F serije, ki imajo sicer ESA vendar le tri nastavitve.

absolutno se strinjam.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hvala za odgovore. Potreboval sem le odgovore da se zadeva lahko popravi in kdo lahko to uredi. Glede samih nastavitev pa sem tudi na original podvozju ze naredil kar sem lahko. 

Kot sem ze takoj napisal vem, da ER6 ni potovalnik (sploh ker je se naked), ampak kot sem povdaril v menjavo ne grem ce se zadeva lahko drugace uredi. In zato so mi izjave kot so menjaj motor popolnoma mimo! Namrec potovalnika ne rabim in ga zato niti ne bom kupoval. Ce bi tako gledal na to, potem definitivno ne bi spraseval tega na forumu v temi, ki je po mojem mnenju primerna taksnemu vprasanju in bi ze v osnovi menjal motor. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 11 minutami, jvalant pravi:

 Kar najbolj ocitno pri cenejsih vgradnih: imajo stopnicasto nastavljanje.  Recimo 2-3cm vse skupaj.  To je malo,  amortizerji "na navoj" imajo po 10cm in vec... Tako da lahko precej vec prednapnes vzmet kot pa v primeru stopnic.

tudi, ampak đabe prednapenjanje, če je vzmet prešvoh.

Se tudi strinjam, da s posodobitvijo vzmetenja na kobilicah pridobiš dobesedno nov motor in se hudo pozna pri vožnji. Žal pa v dvoje (se veliko vozim v dvoje in vidim razlike) to vse nekam izgubi. Motor se bo še vedno zibal, okvir je prešvoh, na zadnjo bo silil itd. 

Za 2 osebi in res dobro potovat so pač ADV ali druge velike mašine, ki so narejene za dve osebe, ki imajo običajno že elektronsko nastavljivo vzmetenje ali celo semiaktivno. Kar je hud huda prednost, saj se v milisekundah prilagaja, pa tako ni dvigovanja na zadnjo (ne poseda zadaj), ob zaviranju ne zabija spredaj. Da ne govorim o drugih komponentah.

Moj nasvet je, če se gre za 1x letni izlet, se posodobi vzmetenje in pač mal potrpi, še vedno bo bolje kot s štandardnim, če pa misli, kaj več v dvoje vozit, bi pa že o večjem in težjem motorju razmišljal. 

Pravkar, LooLekSLO pravi:

Hvala za odgovore. Potreboval sem le odgovore da se zadeva lahko popravi in kdo lahko to uredi. Glede samih nastavitev pa sem tudi na original podvozju ze naredil kar sem lahko. 

Kot sem ze takoj napisal vem, da ER6 ni potovalnik (sploh ker je se naked), ampak kot sem povdaril v menjavo ne grem ce se zadeva lahko drugace uredi. In zato so mi izjave kot so menjaj motor popolnoma mimo! Namrec potovalnika ne rabim in ga zato niti ne bom kupoval. Ce bi tako gledal na to, potem definitivno ne bi spraseval tega na forumu v temi, ki je po mojem mnenju primerna taksnemu vprasanju in bi ze v osnovi menjal motor. 

Uredi se do neke mere. Zato smo ti povedali obe varianti.

Čarman ima običajno v teh zimskih časih tut kake akcije.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

3 minutes ago, DAMI34 said:

tudi, ampak đabe prednapenjanje, če je vzmet prešvoh.

 

 Seveda. Vzmet laho prednapnes samo do dolocene mere.  Ce jo prednapnes (ce pretiravam ,da bo ocitno) 12cm in ima sama vzmet 15 cm hoda, dobis vzmet ki sicer drzi pretezak motor za to vzmet, ima pa samo 3cm hoda... Ne bo ne vem kako dobro ;)

Popravljeno . Popravil jvalant
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Recimo pri Wilbersu, na koliko kilogramov so drugačne vzmeti oz., koliko kg razpona ima ena vzmet? Ponavadi so prilagojene glede na težo voznika, ostalo prištejejo zraven.

Sam imam vzmet za možakarja plus 100kg, trenutno sem pa pod 90 kg, ja pa tudi res, da sem bil včasih skoraj 20 kg težji. Tudi pri vzmetenju velja, da od viška glava ne boli? 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravkar, vandrovec pravi:

Tudi pri vzmetenju velja, da od viška glava ne boli? 

malce viška ne, preveč viška ja

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

17 minutes ago, vandrovec said:

Originalne vzmeti imajo verjetno širši razpon glede kg, ker so delane za širšo skupino uporabnikov, le ekstremi so slabše pokriti. :hmm:

 Ni tolko problem v vzmeteh... Kot receno: Wilbers ima dolg navoj (~10cm) in lahko bolj siroko nastavis preload (do mere ki jo se dopusca vzmet). OEM amortizerji se posebej cenejsi, pa stopnicast obroc. Le tam se da pa pa vse skupaj nastaviti v parih stopnjah in samo 2-3cm. Torej ce rabis malo vecji preload, ga ne mores doseci ker se na da bolj prednapeti vzmeti. Ce je vzmet daljsa, omogoca vec razpona preloada kot krajsa ipd.. Tu pac igra vlogo cena, in pa namen motocikla...

Popravljeno . Popravil jvalant
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

49 minutes ago, vandrovec said:

Recimo pri Wilbersu, na koliko kilogramov so drugačne vzmeti oz., koliko kg razpona ima ena vzmet? Ponavadi so prilagojene glede na težo voznika, ostalo prištejejo zraven.

Sam imam vzmet za možakarja plus 100kg, trenutno sem pa pod 90 kg, ja pa tudi res, da sem bil včasih skoraj 20 kg težji. Tudi pri vzmetenju velja, da od viška glava ne boli? 

 Zato se pa nastavlja prednapetost. Da se ne menja vzmeti za vsakih par kilogramov razlike.  (daljse vzmeti se tudi lahko bolj prednapnejo kot krajse, zato je tezko reci na koliko kg jih kdo menja) Temu se rece staticni posed motocikla, ali SAG. Na kratko: ce se na motor usede dec z 80 kg, se motor posede manj kot pa ce se usede dec z 120kg, pa bejba z 80, pa se psa z 20 kg stlacta u kufr. Motor pa naj bi stal v dolocenem, idealnem polozaju, ko je obremenjen. Mislim, da je Dami malo prej dal gor en filmcek o tem. SAG se nastavi po tezi voznika z opremo in/ali se s sovoznico itd.  Temu je namenjena nastavitev prednapetosti.

Popravljeno . Popravil jvalant
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@LooLekSLO, če misliš zamenjati samo feder, boljš gumo bolj napumpaj, bo isto.     Wilbers je isto kot Akrapovič 1400€, vzmetenje je boljš, (2ks in 1Nm) efekt pa isti - "za pogledat in dober izgleda na motorju".   Ohlins spredaj in zadaj. ti bo pa res izboljšalo vozne lastnosti, vendar boš odkartal cca 4000€.

Boš imel vsaj dobro vzmetenje, ki bo nekaj vredno na motorju.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 12 urami, DinDiin pravi:

Men je bil 1050 za solo vrhunski, zdej z Wilbersi se polno naložen peljem kot po tirnicah v ovinkih. Res top.  Pa kolescke lahko vrtis sem pa tja kolikor te je volja.

Kaj si na montiral in koliko je stalo? 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vsi ki menite, da je samo Ohlins tisto pravo, pa aktivno pa semi aktivno ipd, vse ostalo pa zanic.... Bi se upali  pomerit z Troyem, na 90 let starem mopedu BREZ vzmetenja zadaj sploh? Pa tudi vilice vrjetno niso zadnji krik tehnike. Pa se rocni menjalnik ima, da je bolj posteno!  :P

 

 

Popravljeno . Popravil jvalant
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

31 minutes ago, jvalant said:

Vsi ki menite, da je samo Ohlins tisto pravo, pa aktivno pa semi aktivno ipd, vse ostalo pa zanic.... Bi se upali  pomerit z Troyem, na 90 let starem mopedu BREZ vzmetenja zadaj sploh? Pa tudi vilice vrjetno niso zadnji krik tehnike. Pa se rocni menjalnik ima, da je bolj posteno!  :P

 DALEC smo mi od tega, da izkoristimo vsaj 70% cesarkoli nam pade pod rit... ceprav radi verjamemo da smo dasoti  ;)

 

P.S: DA, vem da je Troy dirkac. Nima veze, ali jo ima se bolj: pokaze tocno, kje smo!

Popravljeno . Popravil jvalant
  • Haha 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

26 minutes ago, jvalant said:

Vsi ki menite, da je samo Ohlins tisto pravo, pa aktivno pa semi aktivno ipd, vse ostalo pa zanic.... Bi se upali  pomerit z Troyem, na 90 let starem mopedu BREZ vzmetenja zadaj sploh? Pa tudi vilice vrjetno niso zadnji krik tehnike. Pa se rocni menjalnik ima, da je bolj posteno!  :P

Ma kako boš to dohajal. To spada v H2 kategorijo, ker ima kompresor. Pa vzmeti pod sedežem tudi. To so spet pri BMW ju nekaj čarali. Oni imajo navado nameščati vzmeti na čudna mesta... :P 

  • Haha 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

7 minutes ago, XTR said:

Ma kako boš to dohajal. To spada v H2 kategorijo, ker ima kompresor. Pa vzmeti pod sedežem tudi. To so spet pri BMW ju nekaj čarali. Oni imajo navado nameščati vzmeti na čudna mesta... :P 

Ah, mogoce mas prav, ima neposteno prednost v tehniki. Poberes vzmeti pod sedezem proc, in ga pihnem za salo! :P (resno: edino vzgem ga hitreje, ker mam knof! Pa se to ni cist zihr pr KTMu ?  )

Popravljeno . Popravil jvalant
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 20 urami, siks pravi:

Kaj si na montiral in koliko je stalo? 

Wilbers 642 model , 1200 evrotov.... 

Popravljeno . Popravil DinDiin
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

3 hours ago, DinDiin said:

Wilbers 642 model , 1200 evrotov.... 

dobr si dal.. jaz sem dobil ponudbo za 643 qs za 825e pa se postnina, pa po zeji doplacilo 59e za drugacno visino fedra.. 

nakonc sem se odlocil za podobno/isto ceno za k-techa 35 dds..  motor sam za pisto.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!