Skoči na vsebino

Vse o vzmetenju


Priporočene objave

Objavljeno

Pozdravljeni , zanima me ena stvar. 

Ali je kaj narobe, ce sem vzmeti nastavil na najtrse , spredaj na vilicah sem zategnil sraufa do zadnje oznake , zadnjo vzmet pa nastavil na najtrse , meni pac vstreza malo trdnejsi motor (sem navajen na ss), bolj me zanima kako je guma v kontaktu z asfaltom s tako nastavitvijo in ali je to ok al ne ? 

Gre se za bandita 1250s  , sam sem tezek 105kg in se vedno vozim sam. 

Zal zankrat se nisem naredel kaksnih meritev (med voznjo z vezico okol vilice), da bi videl koliko hoda imajo vilice med samo voznjo in mocnim zaviranjem.

Za vsak nasvet in predlog se zahvaljujem

Objavljeno
pred eno uro, Vucko pravi:

Pozdravljeni , zanima me ena stvar. 

Ali je kaj narobe, ce sem vzmeti nastavil na najtrse , spredaj na vilicah sem zategnil sraufa do zadnje oznake , zadnjo vzmet pa nastavil na najtrse , meni pac vstreza malo trdnejsi motor (sem navajen na ss), bolj me zanima kako je guma v kontaktu z asfaltom s tako nastavitvijo in ali je to ok al ne ? 

Gre se za bandita 1250s  , sam sem tezek 105kg in se vedno vozim sam. 

Zal zankrat se nisem naredel kaksnih meritev (med voznjo z vezico okol vilice), da bi videl koliko hoda imajo vilice med samo voznjo in mocnim zaviranjem.

Za vsak nasvet in predlog se zahvaljujem

zategnu si prednapetost/višino dodal, ampak če ne amortizira, torej plava so prešvoh in ne pomaga nič, razen menjava za tršo vzmet/druge amortizerje, mogoče kaj dobiš še z gostejšim oljem, ki se počasneje pretaka. Ne vem, kok maš nastavitev, običajno bi moral nastaviti še povrat in dumping.

Pa na pamet zategnit prednapetost je precej nedoločeno najmanj. Se splača mal poguglat in pogledat, kako. Običajno se začne zadaj...

Objavljeno

Stvar je v tem,  da nimam moznosti nastavljat vseh teh stvari , na vilicah imam le dva sraufa, zadaj se pa nastavlja le s tistim kljucem kateri pride zraven motorja.

Bom malo pogooglal 

  • 2 tedne pozneje...
  • 5 mesecev pozneje...
Objavljeno

Toliko o meritvah in nastavitvah...vse je v filingu. Razen če greš na pisto.

 

20220212_112434_HDR.jpg

Objavljeno

To cisto lepo razlozi moje pisanje par let nazaj, ko sem poizkusil objasniti cimbolj enostavno.

Verjetno pise v navodilih bolj podrobno, tole je samo plonk listek.

Objavljeno
pred eno uro, krucymucy pravi:

To cisto lepo razlozi moje pisanje par let nazaj, ko sem poizkusil objasniti cimbolj enostavno.

Verjetno pise v navodilih bolj podrobno, tole je samo plonk listek.

moje tut razloži :P za isto težo je lahko različen preload

jop plonk pod sedežem.

Objavljeno
7 minutes ago, DAMI34 said:

moje tut razloži :P za isto težo je lahko različen preload

Od kje si potegnil ta zakljucek?
Enako je, za max payload pa prednapnes vzmet zadaj.
Tista malenkostna razlika med navadnima in "sport" je skoraj zanemarljiva, malce dvigne zadnji del in zmanjsa posledicno trail, tako da je moped hitrejsi za prelaganje.
Sicer pa izmeri "sag" s prednapeto vzmetjo na 3 in 5. Razlika je minimalna.

 

Objavljeno
pred 7 minutami, krucymucy pravi:

Od kje si potegnil ta zakljucek?
Enako je, za max payload pa prednapnes vzmet zadaj.
Tista malenkostna razlika med navadnima in "sport" je skoraj zanemarljiva, malce dvigne zadnji del in zmanjsa posledicno trail, tako da je moped hitrejsi za prelaganje.
Sicer pa izmeri "sag" s prednapeto vzmetjo na 3 in 5. Razlika je minimalna.

 

pol je razlika al ni, al je vse minimalno? 

Razlika je, sploh na kravah, razlika je tut če se greš fijakat po luknah in šodru al želiš peljat športno po asfaltu...

ps razlika je 2mm piše na ceglcu, na ceglcu je tut preload v mm, kar je dobro.

Sicer pa nikjer nisem pisal, da nimaš prav

 

  • 2 tedne pozneje...
Objavljeno

po domače...ma ne škodi. Nekateri še tega ne nardijo, drugi gredo pa v desetinke mm.

https://www.advpulse.com/adv-prepping/quick-tips-how-to-set-your-rear-sag-on-an-adventure-bike?fbclid=IwAR0GO3J7HaYyMS5yq7KHKj5SZHNNZr-K_IK_uiRGM7gKIjLvMKOte9GZrGI

 

 

Rider Preference

Thirty percent is a starting point, but depending on your bike, kind of terrain you are on, and rider preference, this can be adjusted.

“If you would like the bike to corner quicker (less input from rider, faster initiation of the corner) you would run the back end slightly higher. If you would like to have better straight line stability through chop, aggressive off-road riding (desert type terrain) setting the rear to be slightly lower will give that handling change.Think of a Trophy Truck vs. MotoGP Bike, Trophy Trucks are front end high, rear end low for straight line stability whereas a MotoGP Bike is front low, rear end high for cornering ability,” explained Alex.

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Jaz zadnje vzmetenje štelam na težo. Včasih tudi popusti :)

Novo je naštelano na težo dveh in prtljaga, stil comfort. Novo ima 5 let garancije ?

 

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 2 urami, Bostjan L pravi:

Jaz zadnje vzmetenje štelam na težo. Včasih tudi popusti :)

Novo je naštelano na težo dveh in prtljaga, stil comfort. Novo ima 5 let garancije ?

 

sam en queščn..če se sam voziš, ni isto kot 2 in prtljaga, najmanj odbijalo te bo, pa motor bo hudo "na nos" (visok zadaj),pa brzina zadnje gume pri prilagajanju podlagi bo prepočasna (odvisno od nastavitev)? Te to ne moti?

Objavljeno
3 hours ago, DAMI34 said:

sam en queščn..če se sam voziš, ni isto kot 2 in prtljaga, najmanj odbijalo te bo, pa motor bo hudo "na nos" (visok zadaj),pa brzina zadnje gume pri prilagajanju podlagi bo prepočasna (odvisno od nastavitev)? Te to ne moti?

Willbers je hotel info za kakšne nastavitve rabim. Za dva plus kufri in konfort.

Če se sam vozim je feder najbolj spuščen, meni je čisto vredu isto kot prej z originalnim, ista višina. Sicer je občutek malce drugačen ampak je čisto vredu. Žal je vedno kompromis ali si sam ali še potnik in prtljaga.

Objavljeno
pred 19 minutami, Bostjan L pravi:

Willbers je hotel info za kakšne nastavitve rabim. Za dva plus kufri in konfort.

Če se sam vozim je feder najbolj spuščen, meni je čisto vredu isto kot prej z originalnim, ista višina. Sicer je občutek malce drugačen ampak je čisto vredu. Žal je vedno kompromis ali si sam ali še potnik in prtljaga.

ne razumeva se, al pa jaz ne razumem. torej prilagodiš višino (preload) z rolerjem? Kar je običaj in normalno, če si sam oziroma če sta dva in prtljaga?

Proizvajalec je verjetno povprašal po tvoji teži in max teži, da je dal pravilno vzmet. Ampak sag je potrebno vedno nastaviti. Novejši motorji majo to elektronsko, ostali ali obračamo rinko ali roler.

 

Objavljeno
9 minutes ago, DAMI34 said:

ne razumeva se, al pa jaz ne razumem. torej prilagodiš višino (preload) z rolerjem? Kar je običaj in normalno, če si sam oziroma če sta dva in prtljaga?

Proizvajalec je verjetno povprašal po tvoji teži in max teži, da je dal pravilno vzmet. Ampak sag je potrebno vedno nastaviti. Novejši motorji majo to elektronsko, ostali ali obračamo rinko ali roler.

 

Vzmetenje nastavim z rinko. Priviješ odviješ! Nič posebnega. Poln motor priviješ rinko (povišaš, otrdiš vzmetenje) klasika.

Od originalnega vzmetenja Sachs ima ta samo močnejši feder.

Objavljeno
pred 19 minutami, Bostjan L pravi:

Vzmetenje nastavim z rinko. Priviješ odviješ! Nič posebnega. Poln motor priviješ rinko (povišaš, otrdiš vzmetenje) klasika.

Od originalnega vzmetenja Sachs ima ta samo močnejši feder.

no no ok..se razumeva, prej sem razumel da je vse isto, za solo al pa 2 in prtljaga. Da nič ne nastaviš :D (sem površno prebral)

Ja, trdota ali moč fedra je kompromis, ampak je bolje če je mal močnejši kot premehak, vsaj tak pravi Poskitt.

 

 

 

Objavljeno
1 hour ago, DAMI34 said:

no no ok..se razumeva, prej sem razumel da je vse isto, za solo al pa 2 in prtljaga. Da nič ne nastaviš :D (sem površno prebral)

Ja, trdota ali moč fedra je kompromis, ampak je bolje če je mal močnejši kot premehak, vsaj tak pravi Poskitt.

 

 

 

Da, točno tako. Zato mi je Sahs pri polni obremenitvi spustil. Dvakrat notranjost, enkrat hidravlični prelovd.

Prevozil sem par tisoč kilometrov s pokvarjenim amortizerjem pri polni obremenitvi. Sem imel polhen kufer sahsa, zato sem naročil močnejšega wilbersa z manj gumbki in daljšo garancijo in robustnostjo konstrukcije. Upam da bo sedaj mir in da prevozom veliko kilometrov :)

  • Všeč mi je 2
  • 11 mesecev pozneje...
Objavljeno

Zanima me, kake nastavitve mora imeti vzmetenje, da se ga da nastaviti za voznjo v dvoje oziroma, ce kdo ve povedati kako nastavitve pomagajo spremeniti vzmetenje, da je boljse za vecjo tezo?

 

Moj trenutni motor ima moznost nastavitve preload zadaj. Ampak preload samo poravna motor, to je, dvigne zadnji konec, da se ne sesede prevec ob tezi. Se vedno je vzmetenje mehko in "bouncy". Ce bi hotel prilagoditi vzmetenje bi moral zamenjat vzmeti zadaj in spredaj za bolj "trde".

 

Zato ne razumem kako se vzmetenje lahko prilagodi voznji v dvoje brez, da se zamenjajo vzmeti. Vem pa, da majo ta hujsi motorji neko elektronsko vzmetenje, ki se prilagaja glede na tezo (razen, ce prilagodi samo preload avtomatsko?).

 

Objavljeno
pred 34 minutami, Ragezor pravi:

Zanima me, kake nastavitve mora imeti vzmetenje, da se ga da nastaviti za voznjo v dvoje oziroma, ce kdo ve povedati kako nastavitve pomagajo spremeniti vzmetenje, da je boljse za vecjo tezo?

 

Moj trenutni motor ima moznost nastavitve preload zadaj. Ampak preload samo poravna motor, to je, dvigne zadnji konec, da se ne sesede prevec ob tezi. Se vedno je vzmetenje mehko in "bouncy". Ce bi hotel prilagoditi vzmetenje bi moral zamenjat vzmeti zadaj in spredaj za bolj "trde".

 

Zato ne razumem kako se vzmetenje lahko prilagodi voznji v dvoje brez, da se zamenjajo vzmeti. Vem pa, da majo ta hujsi motorji neko elektronsko vzmetenje, ki se prilagaja glede na tezo (razen, ce prilagodi samo preload avtomatsko?).

 

tule bo pravo mesto za to temo.

Če maš preload maš samo višino. Za dve osebi moraš "našponat" (roler, kliki itd) po domače, da bo v dvoje enako visoko motor, kot če si sam. In ja bo cigu migu :P

Ostalo si si pa že odgovoril :D 

Semiaktivno vzmetenje v mislisekundah prilagaja posed in povrat (poenostavljen zapis) torej regulira pretok olja preko solenoidnih ventilov ter se prilagaja situaciji na cesti, tupi vožnje, seveda na način kot si ga določil v programu vzmetenje. Običajno je to komfort, street in race. Prilagaja se tudi povečani teži.

Sam preload pa običajno naredi elektomotor in to zadaj , kjer določiš 4 osnovne tipe teže: solo, solo+kufri, 2 osebi, 2 in kufri. Nekak takole ima KTM, ostali mogoče drugače.

So pa zihr na MSju še mnogo bolj tehnično podkovani člani kot jaz, pa bo kdo še bolj natančno obrazložil zadeve.

 

Objavljeno
pred 26 minutami, Ragezor pravi:

Zanima me, kake nastavitve mora imeti vzmetenje, da se ga da nastaviti za voznjo v dvoje oziroma, ce kdo ve povedati kako nastavitve pomagajo spremeniti vzmetenje, da je boljse za vecjo tezo?

 

Moj trenutni motor ima moznost nastavitve preload zadaj. Ampak preload samo poravna motor, to je, dvigne zadnji konec, da se ne sesede prevec ob tezi. Se vedno je vzmetenje mehko in "bouncy". Ce bi hotel prilagoditi vzmetenje bi moral zamenjat vzmeti zadaj in spredaj za bolj "trde".

 

Zato ne razumem kako se vzmetenje lahko prilagodi voznji v dvoje brez, da se zamenjajo vzmeti. Vem pa, da majo ta hujsi motorji neko elektronsko vzmetenje, ki se prilagaja glede na tezo (razen, ce prilagodi samo preload avtomatsko?).

 

... da ni "bouncy" je treba naštelati tudi hidravliko... sevede, če ima amortizer to možnost...

Objavljeno

Torej je najboljse, tudi pri teh avtomatskih vzmetenjih, da zamenjas vzmet za tezo, ki jo vozis.

A ponuja kaksna malo bolj premium znamka (BMW, KTM, ...) izbiro vzmeti ob nakupu ali je edina resitev, da po nakupu vrzes se vec dnarja noter?

Objavljeno

Kar vem noben ..ampak je to nadgradnja, če se sploh kaj dobi (aftermaket). Kaj preveč sicer pri semiaktivnih vzmetenjih ne boš čaral. Teoretično pa lahko menjaš samo vzmet. Moj SDGT je z lahkoto opravil s težo 2 oseb in prtljage. Ne vem oziroma če si nadpovprečno težak, potem je smisel neke menjave za močnejšo vzmet. In še to je smiselno pri bolj budget motorjih, ki imajo slabše in manj nastavljive komponente. Nisem ravno opazil nekih aftermarket menjav na semiaktivnih vzmetenjih.

 

Pri klasiki je pa tkole:

Recimo Poskitt vozi za tekmovanja en tip vzmeti, za potovanja kjer je še prtljaga pa zamenja vzmet za moćnejšo. (fedro)

Večino dela lahko opraviš z zamenjavo zadnjega vzmetenja, ki ima dobro nastavljivost in je namensko kupljena za mogoče nekoliko večjo težo. 

Močnejši dražji motorji adv in podobni motorji imajo praviloma tudi boljše nastavitve in primernejša/močnejša vzmetenja za 2 osebi. Ter lahko nekaj dela opravi hitrost povrata in poseda.

 

 

Objavljeno
pred 2 urami, Ragezor pravi:

Zanima me, kake nastavitve mora imeti vzmetenje, da se ga da nastaviti za voznjo v dvoje oziroma, ce kdo ve povedati kako nastavitve pomagajo spremeniti vzmetenje, da je boljse za vecjo tezo?

 

Moj trenutni motor ima moznost nastavitve preload zadaj. Ampak preload samo poravna motor, to je, dvigne zadnji konec, da se ne sesede prevec ob tezi. Se vedno je vzmetenje mehko in "bouncy". Ce bi hotel prilagoditi vzmetenje bi moral zamenjat vzmeti zadaj in spredaj za bolj "trde".

 

Zato ne razumem kako se vzmetenje lahko prilagodi voznji v dvoje brez, da se zamenjajo vzmeti. Vem pa, da majo ta hujsi motorji neko elektronsko vzmetenje, ki se prilagaja glede na tezo (razen, ce prilagodi samo preload avtomatsko?).

 

Ponavadi, če ima nastavitev preload ima tudi nastavitev povratka (hidravlika). Poišči ... eni imajo kolešček na dnu ali pri strani da z izvijačem malo zapreš hidravliko.

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!