Skoči na vsebino

Vse o vzmetenju


YZFgeorge

Priporočene objave

fala lepa, za lepe želje in čestitke... :lol:

:OK: no, res, hvala Gidl za ponudbo,(prideš na dom) :D Bizixxx pa za koristne napotke. :)

Se pravi, da "kit" za polnjenje lahko staknem pri nas. Bom probal pri Amortize*ju v Cel*u :D , pa ni hudič, da mi Sat*n, tega nebi dobavil na moj naslov :OK:

Sicer pa....a trebaš met magisterij da to nafilaš doma??? :hmm:

"Simč" :grrr tebe pa se res vidi, da maš "koreje" na Negovi... :grim

Popravljeno . Popravil krava
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

samo vprasam, krava, ce si ze kdaj polnil/servisiral amortizer? in ce imas potrebno orodje.

ce ne ti raje priporocam usluge nekoga, ki je za to tudi strokovno usposobljen.

BTW wilbers ali öhlins delata zelo profesionalno in sploh ne tako drago za ponujeno kvaliteto in garancijo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ledeni; hmmm, če prav pomislim, se resda doslej nisem posluževal kakemu delu na vzmetenju,....edino čiščenje, če to šteje... :D

Samo pomoje, to ni znanost, napolnit blažilnik?? :hmm:

Sicer pa, od česa je odvisno, kako dolgo ostane "plin" v blažilniku? Sklepam, da odvisno od vrtenja šraufa hadr/soft.

Ni pa mi jasno, recimo, če ga sedaj napolnim in potem odvijem šrojf popolnoma na soft....ga morda izpraznim v tem momentu naenkrat :hmm:

morda kaj okoli tega....same uhe me so... :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ledeni; hmmm, če prav pomislim, se resda doslej nisem posluževal kakemu delu na vzmetenju,....edino čiščenje, če to šteje... :D

Samo pomoje, to ni znanost, napolnit blažilnik?? :hmm:

Sicer pa, od česa je odvisno, kako dolgo ostane "plin" v blažilniku? Sklepam, da odvisno od vrtenja šraufa hadr/soft.

Ni pa mi jasno, recimo, če ga sedaj napolnim in potem odvijem šrojf popolnoma na soft....ga morda izpraznim v tem momentu naenkrat :hmm:

morda kaj okoli tega....same uhe me so... :hmm:

Dnar vun pa na prvi servis... ahko pa se doma malo pošpilaš, pa boš meu užitka še pa još, če kaj zajebeš ...(zastojn katapult)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

nope, amortizer /= feder ! vse skupaj je v primeru primera (najslabsega seveda) zelo ......kahem..... "neprijetno" (a.k.a ko se stvar razleti in ce ni varovana je primerno imeti kje v okolici kaksen bunker).

seveda je odvisno od tipa amortizerja, vendar vecina serijskih ni namenjena servisiranju (so "use up and forget" type)

@ krava:

priporocam ti, da se obrnes na nekoga, ki je za polnjenje/servisiranje amortizerjev usposobljen.

stroski lastnega zdravljanja so nesorazmerno vecji kot stroski za delo strokovnjaka. in slednje je tudi hitreje gotovo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@ krava:

priporocam ti, da se obrnes na nekoga, ki je za polnjenje/servisiranje amortizerjev usposobljen.

stroski lastnega zdravljanja so nesorazmerno vecji kot stroski za delo strokovnjaka. in slednje je tudi hitreje gotovo.

Ledeni; Veš kaj jaz rečem bratu, ko se vsede na moj motor?! Čuj nea ga razbij, raje sebe :grim ker ti se boš zacelil brez stroškov :lol: , "mopi" pa ne!!! :grrr :lol1:

:naughty: malo napeljujem na reklamo; :naughty: ... v skrajnem SV, kdo??? :naughty: :grim :worship:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

:naughty: malo napeljujem na reklamo; :naughty: ... v skrajnem SV, kdo??? :naughty: :grim :worship:

Hitreje boš zvedel, če najbližjega moto-mehanika pokličeš in vprašaš ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ledeni; hmmm, če prav pomislim, se resda doslej nisem posluževal kakemu delu na vzmetenju,....edino čiščenje, če to šteje... :D

Samo pomoje, to ni znanost, napolnit blažilnik?? :hmm:

Sicer pa, od česa je odvisno, kako dolgo ostane "plin" v blažilniku? Sklepam, da odvisno od vrtenja šraufa hadr/soft.

Ni pa mi jasno, recimo, če ga sedaj napolnim in potem odvijem šrojf popolnoma na soft....ga morda izpraznim v tem momentu naenkrat :hmm:

morda kaj okoli tega....same uhe me so... :hmm:

Čiščenje ne šteje

Pravilno napolnit amortizer z oljem ter plinom je znanost, verjemi. Pa še to, sploh ni plin tisti ki je največkrat problem, ponavadi je olje.

Plin ostane v blažilniku dokler komora kjer se nahaja tesni, nima veze z pozicijo vijaka sofr-hard

post-547-1133771745.gif

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A lahko razložiš tole shemo... :hmm:

...ni mi jasna vloga plina.

amortizer se stisne, olje potisne v (tukaj eksterni) rezervoar kjer deluje na razdelilni bat, kateri komprimira plin. ker lahko plin "bolj" stiskas kot tekocino.... sedaj bolj jasno?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

amortizer se stisne, olje potisne v (tukaj eksterni) rezervoar kjer deluje na razdelilni bat, kateri komprimira plin. ker lahko plin "bolj" stiskas kot tekocino.... sedaj bolj jasno?

Ne. Čisto res ne. Vse kar si napisal nima nobene veze z blaženjem. Po tvojem opisu je tisti plin le dodatna vzmet. Pa ni mi jasno, kaj se ob premiku naredi pod glavnim batom, saj je tam tudi olje, ki ni stisljivo, pa tud raztegljivo ne... :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Olje se pri pritisku bata "pretaka" nad bat. Potem, ko šušta vleče narazen pa spet pod bat. Ker pa so pretočni ventili dovolj majhni, rabi za to delo nekaj časa. Boljši amortizerji imajo te ventile za štelat. Plin pa naj bi pri tem deloval kot nekakšna ekspanzijska posoda.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Evo, se mi neda opisovat vsega...tule pa je že napisano.

On a smooth road

When you are riding on a smooth road and the shock absorber is compressed slowly and only a small amount (low shaft speed and short stroke), the damping fluid is forced through the double-acting rebound/compression adjuster in the piston shaft:

fig 1 flow 3.

The fluid displaced by the piston shaft is forced through the independent compression damping adjuster out into the external reservoir:

fig 2 flow 3.

The floating piston in the reservoir is forced to move, compressing the gas behind it.

When the shock absorber extends the gas pressure behind the floating piston will force the fluid through a one-way valve, past the compression adjuster and back into the shock absorber body:

fig3 flow 1 and 2.

The fluid under the main piston returns through the double-acting rebound/compression adjuster in the piston shaft:

fig 4 flow 3.

Hitting a Bump

When you hit a big bump the shock absorber is compressed quickly and almost totally (high shaft speed and long stroke).

The fluid can not be forced " fast enough" through just the valve in the piston shaft. The pressure in the shock absorber increases and force the shim stack to open (thin steel washers stacked as a pyramid) covering the compression orifices in the piston:

fig1 flow 2.

Also, fluid displaced by the piston shaft can not be forced " fast enough" through just the valve in the reservoir. The pressure increases and a shim stack, parallel to the valve, opens:

fig flow 1 and 2.

The floating piston is forced to move compressing the gas.

When the shock absorber extends, the floating piston will force the fluid through the one-way valve back into the shock absorber body:

fig flow 1 and 2

The pressure is still high in the shock absorber and the flow can not be forced through just the valve in the piston shaft. The shim stack covering the rebound orifices in the piston opens and the fluid returns:

fig 4 flow 1.

post-547-1133879686.gif

post-547-1133879716.gif

post-547-1133879733.gif

post-547-1133879745.gif

Popravljeno . Popravil gidl
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne. Čisto res ne. Vse kar si napisal nima nobene veze z blaženjem. Po tvojem opisu je tisti plin le dodatna vzmet. Pa ni mi jasno, kaj se ob premiku naredi pod glavnim batom, saj je tam tudi olje, ki ni stisljivo, pa tud raztegljivo ne... :hmm:

Ravno zato ker olje ni stisljivo obstaja ločevalni bat kateri ločuje olje od plina (pri de-carbon sistemu) in ko se osnovna osovina potopi v ohišje amortizerja prihaja do viška olja v sistemu (olje ni stisljivo) katerega pa preko cevi in gumba za nastavitev sprejme posoda v kateri je bat in plin. Ker pa je plin stisljiv se le ta stisne in ob povratnem hodu pod določenim pritiskom vrne olje v ohišje. Seveda plin skrbi tudi za pritisk v sistemu saj bi brez njega prihajalo do kavitacije in osnovni bat na katerem je sething bi se v določenem trenutku znašel v vakumu oz. bi kanali ostali brez olja in krivulja dušenja bi padla. Kapiš :blush:

Tolk po domače na hitro... B)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@Gidl; :blink: :worship:

Sicer, prej, še mi je zadeva bila tak, tak...nekako "jasna" :hmm:

Zdaj pa ne. Zanimive podrobnosti... :o

Sem pa se danes dobil z mojstrom in pravi, da je "najugodneje", menjati celotno vzmetenje zadaj. Feder, 'mortizer, blažilnik. Cena kkompleta je cca. 110.000 jurjef, obnovitev blažilnika pa cca. 60.000 jurjef....

Tak, pa je pa dilema, kaj.... :doze:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne. Čisto res ne. Vse kar si napisal nima nobene veze z blaženjem. Po tvojem opisu je tisti plin le dodatna vzmet. Pa ni mi jasno, kaj se ob premiku naredi pod glavnim batom, saj je tam tudi olje, ki ni stisljivo, pa tud raztegljivo ne... :hmm:

jah, lahko bi ti napisal "poisci na netu" ali "preberi kaksno knjigo na temo", bi enako veliko zastopil v prvem trenutku. ker ti je ze gidl podal info ti lahko samo se svetujem tole. za zacetek (in najbrz se malo dlje :) ) cisto zadosti.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@Gidl; :blink: :worship:

Sicer, prej, še mi je zadeva bila tak, tak...nekako "jasna" :hmm:

Zdaj pa ne. Zanimive podrobnosti... :o

poznam to... :grim

Sem pa se danes dobil z mojstrom in pravi, da je "najugodneje", menjati celotno vzmetenje zadaj. Feder, 'mortizer, blažilnik. Cena kkompleta je cca. 110.000 jurjef, obnovitev blažilnika pa cca. 60.000 jurjef....

Tak, pa je pa dilema, kaj.... :doze:

obnovitev kakšnega amortizerja?? :eek:

Če je to serijski za Hondo CBR 900 potem nebi smel bit več kot 25-30k in to z tem da ravno ta amortizer potrebuje nov pokrov ter ventil za polnjenje plina katerega serijsko nima in to je dodaten strošek cca 8k.

Načeloma pa so servisi zadnjih blažilcev (če so popravljivi-obnovljivi in če obstajajo deli) med 18 in 20k sit. Seveda pod pogojem da ni osovina izrabljena, katero pa se tudi da popravit za enih 10k sit, vse na žaljo stranke seveda... :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 mesecev pozneje...

LP, jz bi pa rad zamenov ole v sprednjih vilcah, ki sicer niso nastavljive. Imam pa enduro motor, vilce so pa firme SHOWA. STIL VOŽNJE: enduro in kros, rad bi da bi bol prenesel skoke, ker me zdej prehitr >zabije<. Zdej me pa zanima ker ole je najbol za ta stil vožnje (katera viskoznost- 5W,10W? pa kera firma), pa tud kakšen nasvet bi mi prav prišel. :)

Hvala

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če ti zabije, rabiš trše fedre.

Jaz sem za olje v vilicah vedno uporabljal ATF oz. olje za avtomatske menjalnike. Pa se čist v redu obnese :grim

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

kot je simonsi predlagal se vsaj u večina endurotih uporablja kar ATF olje, u service manual od Transalpke tudi piše da se vlije ATF olje

ATF olje pa ima viskoznost po SAE 30

.)

Popravljeno . Popravil BiciMiX
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!