Skoči na vsebino

Gume - Pnevmatike splošno, dimenzije, legalnost itd..


Priporočene objave

Objavljeno
pred eno uro, Mfarjan pravi:

Hvala. Kje v Ljubljani bi bilo najpametneje menjati gume? Ponekod imajo nerazumne cene gum kot premontaže, nekateri pa ne vedo kaj prodajajo, mislim kot leto proizvodnje in od kje izhaja. Ne bi pa se rad vozil v Radlje ob Dravi k Širniku.

še zadnjič, ne odpirat nove teme. Vprašanje je premaknjeno na pravo mesto. Dobil si nekaj odgovorov in že skrenil ven s teme saj sprašuješ, kje se splača menjat gume.

Tako kot sem premaknil je prav.

 

Objavljeno (popravljeno)

Res je, imaš prav, tako kot manometer in bencin, bodi dosleden.

Vprašanje je bilo korektno postavljeno, kar za odgovore ne bi mogel zatrditi, z izjemo enega.

Pa brez zamere.

Lp

Popravljeno . Popravil Mfarjan
Objavljeno

... najprej smo se malo hecali... ampak imajo fantje "prav"...

Sam moraš ugotoviti, katera guma ti paše., napisali pa so ti, katere "ne smeš"..  :P

Gumo lahko naročiš preko spleta, montiraš pa pri vulkanizerju, ki mu zaupaš.

Na severnem delu Lj., recimo jemljejo in menjajo gume pri Groš

... lahko se zapelješ v Logatec do Rumenega

... če si z JV konca Lj, me kontaktiraj na ZS, pa ti dam številko od enega majstra za montažo.... itd...

  • Všeč mi je 2
Objavljeno (popravljeno)
pred 2 minutami, Zivnorc pravi:

... najprej smo se malo hecali... ampak imajo fantje "prav"...

Sam moraš ugotoviti, katera guma ti paše., napisali pa so ti, katere "ne smeš"..  :P

Gumo lahko naročiš preko spleta, montiraš pa pri vulkanizerju, ki mu zaupaš.

Na severnem delu Lj., recimo jemljejo in menjajo gume pri Groš

... lahko se zapelješ v Logatec do Rumenega

... če si z JV konca Lj, me kontaktiraj na ZS, pa ti dam številko od enega majstra za montažo.... itd...

v LJ je kar nekaj fantov, ki menjajo pnevmatike in jim zaupam 100 % 

gume so se pa podražile ... vsaj za cca 20 € na kos ... 

večinoma, ki jih poznam, naročajo od Širnika ... 

Popravljeno . Popravil maus
  • Všeč mi je 3
Objavljeno

Hvala za odgovore. Trenutno obut v Metzeler Z8.

Nimam nekih izkušenj z gumami zato pa sprašujem. Vem, da se je vse podražilo, bolj sem misli na to, da prodajajo precej " stare ", letnik 2018, vsaj nekatere modele, oziroma proizvajalce. Groš, ne hvala.

Objavljeno

Če je pnevmatika pravilno shranjena, nima veze, če je stara par let....

Z8 je bila meni najbolj "kr neki" guma. ... mi je vrtela v prazno, res pa je, da se je to dogajalo, o je bila že proti koncu.... in pa mogoče se mi je to dogajalo zato, ker sem navajen na SS pnevmatike...

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 5 minutami, Zivnorc pravi:

Če je pnevmatika pravilno shranjena, nima veze, če je stara par let....

Če bo šlo tako naprej, bomo veseli, če bomo sploh dobivali pnevmatike ;) 

Objavljeno

vidim da kar precej mejate gume, jaz sem do zdaj vedno vozil športno gumo, ampak ker zadnje čase vozim precej več daljših relacij, sem razmišljal o menjavi za mitas ToF ali pirelli angel GT. Ali menite, da je smiselno? Ali je velika razlika v oprijemu? Ne bi rad izvajal kakšnih plesnih manevrov..

Objavljeno
pred 55 minutami, ligenjček pravi:

vidim da kar precej mejate gume, jaz sem do zdaj vedno vozil športno gumo, ampak ker zadnje čase vozim precej več daljših relacij, sem razmišljal o menjavi za mitas ToF ali pirelli angel GT. Ali menite, da je smiselno? Ali je velika razlika v oprijemu? Ne bi rad izvajal kakšnih plesnih manevrov..

ni, vozil vse od naštetih. Pravzaprav angel in tof sta v slabih razmerah (dež, masten asafalt, mraz) boljše kot pa SF+ oziroma večina hypersport pnevmatik.

ST pnevmatike načeloma bolje delujejo v dvoje in dosežejo nekaj kmjev več (primeni cca 20%-30% več). Ni pa blazne razlike, če ravno ne nažigaš na polno po cesti. 

Angel gt je prvovgradnja na superduku, torej je verjetno sprejemljiva guma :D

tofov sem tudi kar nekaj zvozil. Tako na SXu kot na GTju.

Vsaka guma ma nekaj dobrih in nekaj slabih lastnosti, če veš kaj hočeš in znaš kompenzirat, kjer je mal slabša si zadel. Ampak slabih gum ni, vsaj ne takih, ki bi kar plesale po cesti :P

 

tof vs SF+ in versus angel GT sem podrobno opisoval v temi mitas.

 

 

 

Objavljeno

Je smiselno, če zadnjo sport zradiraš po sredini. Za primerjavo, BT016pro (sport) 5kkm, AngelGT 10kkm. Razlika v oprijemu ni bistvena, dokler govorimo o normalni in občasno malo bolj "objestni" vožnji. Z lepo in dokaj dinamično vožnjo boš z zadnjo ST skoraj podvojil kilometrino, razlike v oprijemu pa sploh ne boš opazil.

Objavljeno

Hvala obema za odgovora, samo še eno vprašanje... Zasledil sem da vas dosti nosi različne gume spredaj in zadaj, Primož (Širnik) je rekel, da ni variante, da to ne gre, da morata biti spredaj in zadaj enaki itd... zadeva pa je v tem, da imam večinoma zadnjo gumo malo bolj izrabljeno po sredini, sprednjo pa ošiljeno kot svinčnik... Zanima me, ali je v vožnji kakšna razlika, če bi imel spredaj ss zadaj pa st gumo oziroma ali so zaradi tega kakšne težave...

Objavljeno
23 minutes ago, ligenjček said:

bi imel spredaj ss zadaj pa st

Zakaj pa?

Objavljeno
8 hours ago, ligenjček said:

Hvala obema za odgovora, samo še eno vprašanje... Zasledil sem da vas dosti nosi različne gume spredaj in zadaj, Primož (Širnik) je rekel, da ni variante, da to ne gre, da morata biti spredaj in zadaj enaki itd... zadeva pa je v tem, da imam večinoma zadnjo gumo malo bolj izrabljeno po sredini, sprednjo pa ošiljeno kot svinčnik... Zanima me, ali je v vožnji kakšna razlika, če bi imel spredaj ss zadaj pa st gumo oziroma ali so zaradi tega kakšne težave...

Nekateri proizvajalci novih motorjev imajo v prvi vgradnji sprednjo gumo Diagonalno in zadnjo Radialno.

Večina novih motorjev je brez uteži na feltnah (niso zbalansirane).

Sprednja in zadnja guma nista enakih dimenzij in enakih zmesi gume.

Če gledaš GP imajo različne trdote gume, ki jih mešajo med seboj.

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 8 urami, ligenjček pravi:

Hvala obema za odgovora, samo še eno vprašanje... Zasledil sem da vas dosti nosi različne gume spredaj in zadaj, Primož (Širnik) je rekel, da ni variante, da to ne gre, da morata biti spredaj in zadaj enaki itd... zadeva pa je v tem, da imam večinoma zadnjo gumo malo bolj izrabljeno po sredini, sprednjo pa ošiljeno kot svinčnik... Zanima me, ali je v vožnji kakšna razlika, če bi imel spredaj ss zadaj pa st gumo oziroma ali so zaradi tega kakšne težave...

... poznam jih veliko ki vozijo tako. Sploh če imaš tak motor in stil vožnje, ki ti žre zadnjo gumo bolj kot sprednjo, pa kombiniraš, da obe obrabi hkrati.

Nič ni narobe. če sta obe istega proizvajalca tudi nihče tega opazil ne bo ... samo merijo profil in gledajo dimenzijo (če te to zanima).

V idealnih razmerah itak vsaka guma drži... v neidealnih razmerah pa  moraš prilagoditi vožnjo karakteristikam tiste gume, ki je v tistih pogojih slabša (oprijem suho/mokro.... vroče/hladno/.... gladek /grob asfalt.....   čas ogrevanja ene ali druge pnevmatike...itd)

 

Objavljeno
pred eno uro, ligenjček pravi:

Zanima me, ali je v vožnji kakšna razlika, če bi imel spredaj ss zadaj pa st gumo oziroma ali so zaradi tega kakšne težave...

Jaz nisem zasledil kakšnih nepravilnosti. Kombiniral sem spredaj SF+, zadaj različne,.. Angel GT, Road Attack3, BT016pro. Vse se super pelje in normalno nagiba. Veliko pove to, da sem imel na dodatnem platišču nameščeno še SF+ pa sem prodal novo, nerabljeno, skupaj s platiščem. Zakaj bi drgnil SS gumo, če ST povsem zadostuje. :)

 Tista teorija o zadnji ploščati gumi je bolj boga. ST boš pri normalni vožnji bolj enakomerno obrabil, čeprav nekaterim uspe tudi te zradirati predvsem po sredini. So pač težki ali pa hitri na ravninah, lahko celo oboje skupaj. Brez skrbi lahko daš zadaj ST, tudi spredaj, ker ne odlepijo v trenutku. Mikro drsenje prepusti profijem in se ne obremenjuj s tem. Predvsem pa zaupaj vsaki gumi, v nasprotnem primeru boš zaradi nepotrebnega paničarjenja naredil večje sranje. Kombinacija SS-ST gre v suhem zlahka do stopalk ali kolena, v mokrem pa so še celo boljše od SS. Za power wheeli-je direktno iz nagiba pa izberi raje SS gume ali pa motor z dobro elektroniko, ki kompenzira pomanjkanje v glavi.   

 

pred 1 uro, Kugelschreiber pravi:

Zakaj pa?

Prepočasen je v ovinkih, pa prehiter na ravninah.. :P 

 

Objavljeno
pred 11 urami, ligenjček pravi:

Hvala obema za odgovora, samo še eno vprašanje... Zasledil sem da vas dosti nosi različne gume spredaj in zadaj, Primož (Širnik) je rekel, da ni variante, da to ne gre, da morata biti spredaj in zadaj enaki itd... zadeva pa je v tem, da imam večinoma zadnjo gumo malo bolj izrabljeno po sredini, sprednjo pa ošiljeno kot svinčnik... Zanima me, ali je v vožnji kakšna razlika, če bi imel spredaj ss zadaj pa st gumo oziroma ali so zaradi tega kakšne težave...

gre komot. Odvisno je od želja, torej kak način vožnje imaš, kaj hočeš pridobiti in podobno. ampak opisanega problema se pa ne boš znebil. (zadnja po sredi gladka prva v špico ošiljena) Zakaj: nekaj je vezano na tehniko vožnje, nekaj geometrija mašine, pa še oblika pnevmatike.

Spredaj imaš SF+, ki naredi veliko kmjev a se ošili. Pri S22 bridgestone tega ni, ker izdihne po treh jurjih :P če bi imela več mesa na mestu šiljenja bi pa tudi bila trikotna.

Če pa konkretno moje iskušnje napišem s kombinacijo SS/ST največkrat je bila to SF+ spredaj in ToF zadaj, se obe odlično ujemata, a nekega dobička pri solo vožnji ni bilo. Nekoliko kmjev sicer več, pa na AC ni bilo potrebno šparati sredine. To je pa to. dobiček je bil pri potovanjih, pri vožnji v dvoje, pri polni obteženosti mašine. Takrat sem celo več kmjev naredil , kot pa ko sem se sam preganjal.

Zdej zakaj Širnik razlaga take pravljice ne bi vedel, niso pa moto gume enake avto gumam, kjer je potrebno na isti osi imeti dve enaki gumi, saj v nasprotnem ne deluje vse prav.

 

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Na pomanjkanje se je potrebno pripravit....

IMG_20220510_141008.thumb.jpg.277cb1774722a7302d9987d749026efd.jpg

PIRELLI 120/70 ZR 17 M/C (58W) TL ANGEL ST

IMG_20220510_141116.thumb.jpg.0d213d73b0c27c5743e0a708ea1b5abb.jpg

PIRELLI 160/60 ZR 17 M/C (69W) TL ANGEL ST

IMG_20220510_141307.thumb.jpg.b9782772cb90fc311780b03105e94e52.jpg

PIRELLI 110/80 R 19 M/C 59V TL SCORPION TRAIL II

IMG_20220510_141806.thumb.jpg.14be2769a4dd776f234f85b32d264d85.jpg

PIRELLI 160/60 ZR 17 M/C (69W) TL SCORPION TRAIL II

  • Všeč mi je 2
  • 3 tedne pozneje...
Objavljeno

katere gume v dimenziji 200/50 17 svetujete nekomu, ki je bil pred leti super zadovoljen z Sport Force? Iščem najboljši približek oz. nadgradnjo v smislu price performance:)

Objavljeno
55 minutes ago, domina said:

katere gume v dimenziji 200/50 17 svetujete nekomu, ki je bil pred leti super zadovoljen z Sport Force? Iščem najboljši približek oz. nadgradnjo v smislu price performance:)

200/50? Si ziher da ne 55? Ponavad so te 50ke bolj lesene za vozit.. govorim iz izkusenj na 190ki, kjer je bilo bolje vozit ozjo in visjo pnevmatiko(180/55), kot 190/50..

 

Jaz imam pa vprasanje katere manometre ostali priporocate? Da imajo moznost spuscanja pnevmatike in slauf dolg vsaj nekih 10-20cm da se lazje razbere pritisk..

Objavljeno
pred 2 minutami, ukica pravi:

200/50? Si ziher da ne 55? Ponavad so te 50ke bolj lesene za vozit.. govorim iz izkusenj na 190ki, kjer je bilo bolje vozit ozjo in visjo pnevmatiko(180/55), kot 190/50..

200 je sam 50 homologirana:(

Objavljeno

Conti SA se obnaša podobno. Dobro drži že hladna, obraba podobna. Hudič je dimenzija, če se dobi.

Objavljeno
pred 26 minutami, DAMI34 pravi:

Conti SA se obnaša podobno. Dobro drži že hladna, obraba podobna. Hudič je dimenzija, če se dobi.

ja, vidm da je izziv z dobavo, tako da prav hude izbire ni, ne glede na preference

Objavljeno
pred 4 urami, domina pravi:

ja, vidm da je izziv z dobavo, tako da prav hude izbire ni, ne glede na preference

meni so bile všeč tudi bridgestone s22, za dimenzije pa ne vem. Tudi deluje hladna bp, pa nobenih pretresov, in prekleto nevtralna neglede na podlago. Žal je pa prva naredila malo kmjev.

  • Všeč mi je 2
  • 3 tedne pozneje...
Objavljeno

Verjetno je že bilo odgovorjeno, a vseeno bom vprašal. V kartončku imam 190/50/17, rad bi dal 55 gor. Se to da potem urediti s homologacijo?

  • Šokiran 2

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!