Skoči na vsebino

Gume - Pnevmatike splošno, dimenzije, legalnost itd..


FalcoR

Priporočene objave

pred eno uro, DAMI34 pravi:

po ušesih se da, po ušesih :P lahko pokažem ? :D

 

 

Pa nisi to že na Jadranki delov. 🤔😱

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 uro, hajamoto pravi:

Pa nisi to že na Jadranki delov. 🤔😱

delou :P

drži do tal :P

 

20231222_151017_HDR.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

.

... tole bi lahko dal tud v temo "Kaj vas je danes spravilo v dobro voljo" :D

20240405_100642.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...
Objavljeno (popravljeno)

Imam eno vprašanje za poznavalce. 

Včeraj sva s kolegom (on ima 130 km motor in 110 Nm navora, jaz pa 110 km in 60 Nm navora) peljala po lokalni hribovski (zaviti) cesti v relativno hitrem tempu (oba do roba zadnje gume). Jaz vozim Mitas SF+ RS, on pa Conti SA 3/4 (nisem prepričan). 

Po manj kot 10 min praktično enakega tempa obeh se ustaviva in on je imel gumo zelo nasvaljkano, pesek se mu je ob ustavljanju zalepil na gumo, pri meni pa je bila guma komaj kaj hrapava (nič svaljkov) in tudi pesek se skoraj ni prijemal nanjo.  Ob tem naj dodam še, da sem se kdaj po isti cesti peljal še nekoliko bolj "na hard", pa se guma skoraj ni svaljkala (ko sem bil na Grobniku na turistični vožnji pa recimo precej). 

Zanima me zakaj pride do takšne razlike. 

Pa pustimo pritisk gume ob strani, ker bistvene razlike pri nama ni. Prav tako razumem, da je na stezi bolj grob asfalt in gumo bolj trga. Tudi prej, ko sem vozil EV različico Mitask, bistvene razlike v svaljkanju nisem opazil. 

Sam sem prišel do zaključka, da gumo toliko uničuje močnejša mašina (precej večji navor in nekaj več konjev), ampak mi ni jasno zakaj, če sva oba imela praktično enak tempo. 

Vesel bom konstruktivnega odgovora, ki mi bo pomagal razumeti to fiziko. 

Popravljeno . Popravil Tromba
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...obadva imata lahko v povprečju enak tempo, je pa lahko bistvena razlika, ali pelješ lepo tekoče, hitrejši vstop v ovinek in postopno dodajanje plina....ali pa če se "zaletavaš" in bolj trenutno na hard odpiraš iz ovinkov...

..pa za 1/3 ima več navora njegov motor...

...je pa po navadi tisti hitrejši, ki pelje bolj tekoče, čeprav ima lahko ta drugi bolj nasvaljkano gumo..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

bolj ko jo svaljkaš, več materiala gre v franže :P manjša je življenjska doba.

 

nerjavec_ribezen_visok_335_020.png

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sem predvideval, da bi bilo lahko to, da iz ovinka bolj "skoči", ampak kot rečeno, tempo praktično enak. 

Glede strganja gume se v celoti strinjam in me po tem, kar sem videl, kar malo skrbi, da bi v prihodnje prestavil na 1000ccm športni motor. Čez ovinke ga verjetno ne bom peljal kaj hitreje kot sedaj 600, po gumah pa zna iti precej hitreje... "dirkanje" po ravninah mi je pa brezveze. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Saj boki običajno ostanejo, torej sam gas (v nagibu :P ), guma je cela plačana

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tale je lanska :) morda bi po skrajnih robovih še lahko iztisnil kaj in po sredini, a sem zaradi modrih raje prej menjal. 

IMG_20230504_170320.jpg

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...po skrajnih robovih niti na dirkališču ne boš obrabil pnevmatike.

To, kar si slikal, je kar precej  junaško obrabljena pnevmatika. "Kaj več" na cesti ne boš naredil, niti skoraj ni mogoče narediti.

Pnevmatika se ob športni vožnji skoraj vedno najbolj obrabi v t.i. power coni (nekje od 30-40 stopinj kota, kot si tudi sam pripel sliko), kjer nastane največ sile na pnevmatiko, ko si še vedno v nagibu + še dodatno pospeševanje iz nagiba.

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 43 minutami, Zivnorc pravi:

...po skrajnih robovih niti na dirkališču ne boš obrabil pnevmatike.

To, kar si slikal, je kar precej  junaško obrabljena pnevmatika. "Kaj več" na cesti ne boš naredil, niti skoraj ni mogoče narediti.

Pnevmatika se ob športni vožnji skoraj vedno najbolj obrabi v t.i. power coni (nekje od 30-40 stopinj kota, kot si tudi sam pripel sliko), kjer nastane največ sile na pnevmatiko, ko si še vedno v nagibu + še dodatno pospeševanje iz nagiba.

Me seveda zelo vleče na dirkališče, ampak je težava delovni čas, usklajevanje z družino in tudi finančno, če hodiš redno/za cel vikend. Tam je to početje nekoliko bolj varno. 

Sicer pa hvala za zgornji odgovor in pojasnilo glede svaljkanja.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 9 urami, Tromba pravi:

Sam sem prišel do zaključka, da gumo toliko uničuje močnejša mašina (precej večji navor in nekaj več konjev), ampak mi ni jasno zakaj, če sva oba imela praktično enak tempo. 

Poglej še malo temo "Continental gume" pa ti bo bolj jasno. Tam najdeš kar nekaj slik nasvaljkanih Road Attack gum. Tudi mene je to presenetilo na RA, pa nisem bil ekstra hiter. Conti se pri enaki vožnji bolj svaljkajo od ostalih (vsaj po mojih izkušjah).

Za Sport Attack naj ti pa kdo drug to potrdi, ker jih nisem vozil.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!