Skoči na vsebino

Gume - Pnevmatike splošno, dimenzije, legalnost itd..


Priporočene objave

Objavljeno

pol pa fukneš, ker ti je guma zdrsnila:lol1:

nikol, mora bit še kak drug vzrok, pravi Sneci, pa še kdo:P

Objavljeno (popravljeno)

me zanima samo to -koliko voznikov svetovnega ranga je sproducirala ta "California Superbike School" .. nadaljevanje mojega posta bom podal naknadno - po pogovoru z dvakratnim svetovnim prvakom in še enim , ki je bil na zadnji ewc dirki na četrtem mestu .. resno ju bom povprašal .. 

Popravljeno . Popravil thumper
Objavljeno (popravljeno)
pred 4 urami, Borutt pravi:

Some riders prefer lower pressures because they believe it gives them more grip as the tyre spreads and creates a larger footprint. Others like the better ride comfort of a lower pressure.

............

........

 

Poglej Borut, to kar si prilepil je ena od "resnic", s katero se deloma v globalnem celo strinjam, v kolikor je govora na splošno o cestnih gumah med katere sodi tudi kompleten nabor zelo razširjenih ST gum in ostalih ne ravno supersport in hypersport pnevmatik.

Ampak kot že rečeno, ostanimo v kontekstu v katerem se je debata začela - torej v kontekstu sodobnih športnih pnevmatik, kar vseskozi poudarjam. Če torej govorimo o sodobnih športnih pnevmatikah, med katere spada tudi Mitas Sportforce, bi rad izpostavil sledeče.

1.

V desetih minutah lahko najdem vsaj 5 podobnih linkov oz člankov kot je tvoj, ki govorijo nasprotno, torej o tem kako in zakaj je pametno tlak pri športnih gumah za pistaško uporabo znižat.

2.

Pri večini modelov sodobnih športnih gum (t.i. supersport oziroma hypersport segment) v katerega spada tudi Sportforce, proizvajalci že pri zasnovi namenijo vsaj za delno uporabo na stezi. Naj bo to Dunlop Sportsmart ali Gp Racer, Bridgestone S20 Evo, Metzeler M7RR, Mitas Sportforce, Continental Sport/Race Attack, cel nabor Pirellijevih Diablo pnevmatik (Supercorsa, Corsa III, itd..) in podobno dalje. Pri vseh teh pnevmatikah, čeprav so to primarno cestne gume, je razvidno tako iz uradnih strani proizvajalcev, grafov, ki jih objavljajo in ostalega marketinškega materiala, da so te gume vsaj deloma primerne za občasno track day uporabo. Velikokrat je oglaševano recimo 20% track day, 80% cesta. Pri nekaterih pista tudi bistveno večji procent.

To pomeni, da so zasnova, karkasa, zmesi itd. teh gum temu primerne. Gumarski proizvajalci se zavedajo, da uporabniki športnih gum svoje konjičke sem pa tja z veseljem zapeljejo kakšen krog po stezi. In čeprav imajo v svojem naboru tudi cel kup homologiranih, vendar še vedno cestno legalnih dirkalnih gum (D212 GP, Supercorsa SC, itd, itd.) jim je jasno, da nek povprečen Janez za dvakratni obisk Novega Marofa teh gum ne bo kupoval. Zato pač poseže po običajnih sodobnih športnih gumah, ki mu dandanes omogočajo ravno to. Cestno uporabo z možnostjo občasne vožnje po pisti.

3.

Za konec pa le še to. Če so tvoji odgovori vse prej kot konkretni in so zgolj neko pavšalno prerekanje trditev drugih forumašev oziroma neko splošno navajanje  informacij, bom vsaj jaz poskusil na tej točki biti zelo konkreten.

Tvoja prva replika se je nanašala rahlo znižan tlak s strani Damija na pnevmatiki Mitas Sportforce. Vse nadaljnje replike (moje in Damijeve so se tako nanašale na Mitas Sportforce oziroma na segment njim primerljivih pnevmatik).

Na uradni spletni strani Mitasa je najti sledeči podatek (print screen je iz te strani)

mitas.png

Lahko pogledaš sam na: http://www.mitas-moto.com/international/products/motorcycle-road/motorcycle-radial-tyres/sport-force/

In ni potrebno citirat stavka spodaj, kjer na koncu vseeno piše, da priporočajo, da se upošteva to kar predpisuje proizvajalec motocikla. To pač morajo napisat.

Dejstvo je, da v tej debati obravnavana Pnevmatika Mitas Sportforce v iskanju boljšega oprijema več kot omogoča znižanje tlaka še precej pod Damijevo mejo. Mislim, pa da proizvajalec pnevmatike malce bolje ve kako je s tlaki pnevmatike, ki jo je razvil in jo trži, kot jaz, ti, ali pa stric iz zgoraj citirane California Superbike School.

Mogoče je to točka, ko bi bilo na mestu, da v tem primeru, ko je bilo govora konkretno o Mitas Sportforce in o konkretnem tlaku 2.3 spredaj namesto 2.5 (koliko priporoča proizvajalec motocikla), pač priznaš, da nisi imel prav.

Popravljeno . Popravil Jure
Objavljeno (popravljeno)

v potrditev Jure-tovega izvajanja precej nazoren video

na primeru gum Michelin Power Super Sport  50/50 guma (steza/cesta):

Michelin priporoča za stezo 1,7bar oz. 1,5 z grelci (pri hladih gumah) 

akcija se prične pri 1:48

 

Popravljeno . Popravil gsxf750
  • Všeč mi je 3
Objavljeno

Z Mitasove strani.

INFLATION PRESSURE

-       It is of extreme importance that the specified inflation pressure is maintained. Driving with inadequately inflated tyres can be very hazardous. If tyres are underinflated, the temperature rises, which can result in an abrupt tyre destruction. Tyre pressure can further define the service life of a tyre. A correct inflation pressure ensures the maximum distance travelled along with a satisfactory stability, driving comfort and road grip. Tyre pressure maintains the shape of tyre.

-       Insufficient pressure or incorrect mounting accelerates tyre wear and tear and additionally loads the tyre carcass.

-       Excessively high pressure can cause tyre wear in the centre of the tyre tread, and increases potential of tyre tread cracks.

-       Inflate tyres to the value specified in the manual for use of motorcycles.

-       Maintain the specified pressure as a minimum inflation pressure. If driving fast, increase the pressure by 0.2 Bar; if driving with a lot of luggage, increase the inflation pressure in the rear tyre by 0.2 Bar.

-       Using a calibrated pressure gauge, check the inflation pressure at least once per week when the tyre is cold and always before making a longer trip.

-       Consider the fact that the pressure increases when the tyre is hot, and decreases when the tyre is cold. The pressure can also drop if a valve insert does not fit well or is worn-out.

-       Check the valve insert, screw it or replace it if required.

-       Always place the valve cap (screw tightly), which functions as a seal preventing dust from intrusion.

-       In the case of tubeless tyres, maintain the valve or replace it when mounting a new tyre.

-       When replacing a tube-type tyre (mounting with a tube), a new tube should be used. Tubes stretch during use. A repeated use of an already stretched and, consequently, thinner tube can increase the chance for a tube puncture and an abrupt pressure loss, which can aggravate the stability of a vehicle and cause a fall.

Objavljeno

:lol1:ma ga ne boste prepričal :lol1:

Objavljeno
pred 43 minutami, Kmet2 pravi:

:lol1:ma ga ne boste prepričal :lol1:

Saj samo lepim ugotovitve drugih. Bralci pa se razburjajo :lol1:.

Objavljeno
pred 21 minutami, Borutt pravi:

Z Mitasove strani.

INFLATION PRESSURE

-       It is of extreme importance that the specified inflation pressure is maintained. Driving with inadequately inflated tyres can be very hazardous..............

.............

 

Ok, sedaj imam pa tega počasi dovolj. Ne poznava se dovolj, da bi vedel kako sicer komuniciraš v življenju z ljudmi okoli sebe oziroma ali ti dejansko na tak način uspe ljudi prepričati, da ti sčasoma samo prikimajo, toda pri meni to ne bo šlo.

Spet, na zelo konkretne podatke odgovarjaš z nekimi povsem pavšalnimi puhlicami, ki so popolnoma irelevantne za konkretno tematiko v obravnavi.

Pa da se razumemo, tudi s tem kar si zdej prilepil se v načelu čisto strinjam. Ampak to so splošne Mitasove informacije.za vzdržavanje (VSEH!) pnevmatik. Neke vrste lex generalis, če tako želiš. Medtem ko lahko navodila za konkretno pnevmatiko vzameš kot lex specialis. In kaj glede tega dvojega velja že tam od rimskih časov dalje?

Da pojasniva še ostalim forumašem, ker verjetno niso šli gledat po spletni strani, tako kot jaz, kje si to našel. Vstopna stran --> zavihek o tehnologijah in varnosti --> podzavihek v meniju desno "navodila in nasveti za uporabnike". Gre torej za povsem splošne napotke, ki kot taki veljajo za večino pnevmatik.

Kaj vse proizvaja Mitas moto? Gume za motocikle, za offroad motocikle, za skuterje, za mopede, za minimoto in za karting. In znotraj vsake od teh kategorij je še več različnih segmentov oz tipov pnevmatik.

Informacije, ki sem jih navajal jaz pa Mitas podaja za točno določen model, to je Mitas Sportforce s katerim se je začela debata. In za to gumo Mitas izrecno omogoča nižje tlake, ne samo to, celo priporoča jih. V določenih primerih znatno nižje od tega kar prakticira Dami.

Zdaj pa prosim bodi tolk deca in

  • obrazloži zakaj se Mitasovi inženirji motijo s tem ko za Sportforce priporočajo kar priporočajo, ali
  • bodi dec in sprejmi, da tokrat pač nisi imel prav, ali
  • ignoriraj ta post in si misli svoje.

Ne mi pa odgovarjat z bullshitom in copy pastat nekih splošnih info, ki v nobenem pogledu niso bolj verodostojni kot konkretne proizvajalčeve informacije o konkretnem modelu pnevmatike.

Še zadnji poskus. Omejitev v Sloveniji čez naselje je 50km/h. Zakaj tako? Ker je tako rekel zakonodajalec. Ampak v specifičnih primerih to ne drži? Zakaj? Ker je zakonodajalec predvidel posebne situacije in za njih podal specialne napotke, ki povozijo generalno pravilo. To bi npr. bila vožnja policije lučmi in sireno na nujni poti. In potem bi se Lojze in Janez pogovarjala. Janez bi rekel ej Lojze, čez naselje ne smeš več kot 50 km/h. Lojze bi mu odgovoril. Že že, ampak bili smo na nujni poti, lovili smo roparje in v tem primeru je to dovoljeno, tudi zakon tako pravi. Janez bi pa vztrajal pri svojem in trdil, da temu ni tako ker vsi vedo, da se čez naselje vozi 50 km/h.

Upam sicer, da je vse tole skupaj zgolj trollanje (tvoj zadnji post že nakazuje na to) v katerega sem se ujel in da te to početje (čeprav za moj okus zelo neokusno) vsaj malo zabava. Ker v nasprotnem primeru res ne vem kaj bi si mislil..

 

Objavljeno
pred 11 minutami, Borutt pravi:

Saj samo lepim ugotovitve drugih. Bralci pa se razburjajo :lol1:.

Ti je Jure lepo napisal , in tako funkcioniraš tudi v temah Stop policija itd ......nepoboljšljiv :lol1:

Jure se ne splača :cool:

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 7 minutami, Jure pravi:

 

Ok, sedaj imam pa tega počasi dovolj. Ne poznava se dovolj, da bi vedel kako sicer komuniciraš v življenju z ljudmi okoli sebe oziroma ali ti dejansko na tak način uspe ljudi prepričati, da ti sčasoma samo prikimajo, toda pri meni to ne bo šlo.

Spet, na zelo konkretne podatke odgovarjaš z nekimi povsem pavšalnimi puhlicami, ki so popolnoma irelevantne za konkretno tematiko v obravnavi.

Pa da se razumemo, tudi s tem kar si zdej prilepil se v načelu čisto strinjam. Ampak to so splošne Mitasove informacije.za vzdržavanje (VSEH!) pnevmatik. Neke vrste lex generalis, če tako želiš. Medtem ko lahko navodila za konkretno pnevmatiko vzameš kot lex specialis. In kaj glede tega dvojega velja že tam od rimskih časov dalje?

Da pojasniva še ostalim forumašem, ker verjetno niso šli gledat po spletni strani, tako kot jaz, kje si to našel. Vstopna stran --> zavihek o tehnologijah in varnosti --> podzavihek v meniju desno "navodila in nasveti za uporabnike". Gre torej za povsem splošne napotke, ki kot taki veljajo za večino pnevmatik.

Kaj vse proizvaja Mitas moto? Gume za motocikle, za offroad motocikle, za skuterje, za mopede, za minimoto in za karting. In znotraj vsake od teh kategorij je še več različnih segmentov oz tipov pnevmatik.

Informacije, ki sem jih navajal jaz pa Mitas podaja za točno določen model, to je Mitas Sportforce s katerim se je začela debata. In za to gumo Mitas izrecno omogoča nižje tlake, ne samo to, celo priporoča jih. V določenih primerih znatno nižje od tega kar prakticira Dami.

Zdaj pa prosim bodi tolk deca in

  • obrazloži zakaj se Mitasovi inženirji motijo s tem ko za Sportforce priporočajo kar priporočajo, ali
  • bodi dec in sprejmi, da tokrat pač nisi imel prav, ali
  • ignoriraj ta post in si misli svoje.

Ne mi pa odgovarjat z bullshitom in copy pastat nekih splošnih info, ki v nobenem pogledu niso bolj verodostojni kot konkretne proizvajalčeve informacije o konkretnem modelu pnevmatike.

Še zadnji poskus. Omejitev v Sloveniji čez naselje je 50km/h. Zakaj tako? Ker je tako rekel zakonodajalec. Ampak v specifičnih primerih to ne drži? Zakaj? Ker je zakonodajalec predvidel posebne situacije in za njih podal specialne napotke, ki povozijo generalno pravilo. To bi npr. bila vožnja policije lučmi in sireno na nujni poti. In potem bi se Lojze in Janez pogovarjala. Janez bi rekel ej Lojze, čez naselje ne smeš več kot 50 km/h. Lojze bi mu odgovoril. Že že, ampak bili smo na nujni poti, lovili smo roparje in v tem primeru je to dovoljeno, tudi zakon tako pravi. Janez bi pa vztrajal pri svojem in trdil, da temu ni tako ker vsi vedo, da se čez naselje vozi 50 km/h.

Upam sicer, da je vse tole skupaj zgolj trollanje (tvoj zadnji post že nakazuje na to) v katerega sem se ujel in da te to početje (čeprav za moj okus zelo neokusno) vsaj malo zabava. Ker v nasprotnem primeru res ne vem kaj bi si mislil..

 

Ne mešaj hrušk, jabolk in sliv. Ali želiš povedati, da z znižanjem pritiska v gumi lahko prekoračiš dovoljeno hitrost  ?

Cesta je ena stvar, dirkališče pa povsem druga. In tisti napotki drugih so za cesto. O dirkališču ne vem skoraj nič in niti ne poskušam kogarkoli karkoli učiti v zvezi tega, ker imate drugi v teoriji in v praksi preveč znanja. 

Za cesto bom pa še naprej trdil, da ni dobro voziti z nižjim pritiskom od predpisanega.

Objavljeno (popravljeno)

Prejšji petek je bila demontirana zadnja Michelin Pilot Power 3 po ca 3.500km (montirana je bila že rabljena).

V začetku sem jo vozil s tlakom 2,9. Pa me je v Dolomitih presenetila z neslišnim zdrsom, večkrat, pri zaviranju z uporabo zadnje zavore. V enem od ovinkov navzdol (ni bil pretiran spust) je oddrsnila celo 4x!!! pri čemer ni bilo nikakršnega forsiranja (izzivanja) (malo je manjkalo do zdrsa od ograjo (Gardenapass). Potem sem jo zvozil do indikatorjev pri le 1,8bar (hladna), kot je zapisal Michelin za uporabo na stezi, da se mi kaj takega ne bi ponovilo. In se ni. Predhodnica Power (ta prva) mi kaj takega ni privoščila :D.  

Predhodnik (Luksa tu s foruma) je prodal rabljen komplet, ker mu niso bile všeč (zdrsnile obe hkrati). Zadnja je dvo komponentna s precej širokim delom trše zmesi. V ovinkih (po mehkejši zmesi) ni oddrsnila nikoli.

 

Drug primer, še ekstremnejši, čistokrvna race guma Pilot Race M2 cestno legalna (DOT), takrat stara prek 10 let (sem jo dobil v paketu nevoženo z originalnim premazomin primerno hranjeno) sem jo vozil ves čas pumpano le 1,5 bar hladno in na cesti. Zvozil skupaj 3000km (na vsakem od motorjev polovico in do indikatorjev) brez situacije, oddrsnila je na Planinskem polju v hladnem in vlažnem, kjer bi tudi vsaka druga. Res je bilo le 3000km ampak glede na ceno je bilo čist ok. Tako, da pavšalno ... o premalem tlaku v gumah ne vzdrži.

Na prednjem kolesu že dve sezoni vozim po cesti Dunlopovo cestno legalno čistokrvno race gumo D211GP, ki se mi odlično obnaša (sigurnost (mirnost) ob vstopu v zavoj in skozi njega). Zmesi so bile različne, trenutno soft, a ni bilo kake posebne razlike opazit. Sedaj pumpam 2,2 hladno, izpade mi kot optimalno. Pri 2,0 se pojavi togost ob vstopanju v zavoj (kot je zapisal že Dami34). Guma sicer ne dosega temp kot na pisti (80+C) a drži vseeno, nikoli se še nisem našel v problemu zaradi nje, ogreje se na 40-60C. Jih bom vozil, dokler jih bo dobit, potem bom poizkusil še z naslednico D212 GP Pro. Mi pač kilometrina ne pomeni prioritete.

 

 

Popravljeno . Popravil gsxf750
Objavljeno
pred 33 minutami, Borutt pravi:

Z Mitasove strani.

INFLATION PRESSURE

-       It is of extreme importance that the specified inflation pressure is maintained. Driving with inadequately inflated tyres can be very hazardous. If tyres are underinflated, the temperature rises, which can result in an abrupt tyre destruction. Tyre pressure can further define the service life of a tyre. A correct inflation pressure ensures the maximum distance travelled along with a satisfactory stability, driving comfort and road grip. Tyre pressure maintains the shape of tyre.

-       Insufficient pressure or incorrect mounting accelerates tyre wear and tear and additionally loads the tyre carcass.

-       Excessively high pressure can cause tyre wear in the centre of the tyre tread, and increases potential of tyre tread cracks.

-       Inflate tyres to the value specified in the manual for use of motorcycles.

-       Maintain the specified pressure as a minimum inflation pressure. If driving fast, increase the pressure by 0.2 Bar; if driving with a lot of luggage, increase the inflation pressure in the rear tyre by 0.2 Bar.

-       Using a calibrated pressure gauge, check the inflation pressure at least once per week when the tyre is cold and always before making a longer trip.

-       Consider the fact that the pressure increases when the tyre is hot, and decreases when the tyre is cold. The pressure can also drop if a valve insert does not fit well or is worn-out.

-       Check the valve insert, screw it or replace it if required.

-       Always place the valve cap (screw tightly), which functions as a seal preventing dust from intrusion.

-       In the case of tubeless tyres, maintain the valve or replace it when mounting a new tyre.

-       When replacing a tube-type tyre (mounting with a tube), a new tube should be used. Tubes stretch during use. A repeated use of an already stretched and, consequently, thinner tube can increase the chance for a tube puncture and an abrupt pressure loss, which can aggravate the stability of a vehicle and cause a fall.

ni linka , ni slike , ni video posnetka..ne velja ..............ti bom pa podal šolski primer podkrepitve tukaj na forumu ...

 s continentalove strani :

http://www.conti-moto.si/1681-2/          s klikom na znak "plus " - na proizvajalčevi strani s tega linka se prikaže sledeči text:

+ Advice on tire pressure

Motorcycle manufacturers always go into the subject of air pressure in great detail in their vehicle manuals. It is possible to find instruction on air pressure for every driving situation. In addition it is usually possible to find a sticker on the vehicle with the necessary information written on it.

 

The manufacturers make a distinction between load (riding solo or with a pillion passenger, with or without luggage) and speed (on secondary roads or motorways). Naturally on such a short info page it is not possible to give the necessary tyre pressure details for every motorbike and because of this we refer you to the recommendations of the motorcycle manufacturers. From years of experience we are aware that motorcyclists sometimes ride on tyres for which the air pressure is not suited to the driving conditions. We do however advise you always to ride at the highest pressure level given from the motorcycle manufacturer. Some amount of comfort will be lost, but that loss will be outweighed by improved safety. In addition the rolling resistance will be lower which will help to save fuel. Incorrect inflation pressure reduces the service life and may have a negative influence on the riding characteristics of the motorcycle. Under-inflated tyres flex excessively, easily overheat and can suffer damage. Over-inflation can cause uneven wear. Improper inflation, either too high or too low, can adversely affect overall handling and ride quality. Tyre pressure will be measured when the tyres are cold. During riding the tyre becomes warm and the tyre pressure is therefore higher (up to 0,5 bar). This excess pressure should not be let off as it will automatically be balanced out as the tyre cools down again. Please note that the maximum load of the tyre depends on the inflation pressure. This means that you have to increase the inflation pressure up to the maximum pressure stated on the sidewall of the tyre to achieve the maximum load carrying capacity.

+ Racing tire pressure recommendation   

še link do cestno legalnih (legalne na cesti samo do 270km/h - torej če te policija izmeri ,da si peljal več kot 270 nisi več legalen za na cesto !!!)  :

http://www.continental-tires.com/motorcycle/tires/motorcycle-tires/sport-hypersport/contiraceattack-comp

http://blobs.continental-tires.com/www8/servlet/blob/20710/abaa6267089e0f16d873d3d9f2cd7034/technical-manual-2015-data.pdf

Street race tire: Translates race performance to the road.
Real high performance race tire for street legal use.
Developed on the racetrack to give race performance in a road tire.
Used in worldwide Endurance Racing.
Precise handling with an increased footprint at extreme lean angles 
for more grip in corners due to an optimized front tire contour.
0°-steel belt construction on the front and rear for higher stability 
and feedback when braking and accelerating out of corners.
Tread pattern adapted from the Attackfamily with a increasing 
slick area in the shoulder for more control and grip

 

moraš včasih prebrati in pogledati vse stvari , ki so v zvezi z določenim artiklom in ne samo tisto , kar odgovarja tvojemu egu.. 

pred 14 minutami, Jure pravi:

 

Ok, sedaj imam pa tega počasi dovolj. Ne poznava se dovolj, da bi vedel kako sicer komuniciraš v življenju z ljudmi okoli sebe oziroma ali ti dejansko na tak način uspe ljudi prepričati, da ti sčasoma samo prikimajo, toda pri meni to ne bo šlo.

Spet, na zelo konkretne podatke odgovarjaš z nekimi povsem pavšalnimi puhlicami, ki so popolnoma irelevantne za konkretno tematiko v obravnavi.

Pa da se razumemo, tudi s tem kar si zdej prilepil se v načelu čisto strinjam. Ampak to so splošne Mitasove informacije.za vzdržavanje (VSEH!) pnevmatik. Neke vrste lex generalis, če tako želiš. Medtem ko lahko navodila za konkretno pnevmatiko vzameš kot lex specialis. In kaj glede tega dvojega velja že tam od rimskih časov dalje?

Da pojasniva še ostalim forumašem, ker verjetno niso šli gledat po spletni strani, tako kot jaz, kje si to našel. Vstopna stran --> zavihek o tehnologijah in varnosti --> podzavihek v meniju desno "navodila in nasveti za uporabnike". Gre torej za povsem splošne napotke, ki kot taki veljajo za večino pnevmatik.

Kaj vse proizvaja Mitas moto? Gume za motocikle, za offroad motocikle, za skuterje, za mopede, za minimoto in za karting. In znotraj vsake od teh kategorij je še več različnih segmentov oz tipov pnevmatik.

Informacije, ki sem jih navajal jaz pa Mitas podaja za točno določen model, to je Mitas Sportforce s katerim se je začela debata. In za to gumo Mitas izrecno omogoča nižje tlake, ne samo to, celo priporoča jih. V določenih primerih znatno nižje od tega kar prakticira Dami.

Zdaj pa prosim bodi tolk deca in

  • obrazloži zakaj se Mitasovi inženirji motijo s tem ko za Sportforce priporočajo kar priporočajo, ali
  • bodi dec in sprejmi, da tokrat pač nisi imel prav, ali
  • ignoriraj ta post in si misli svoje.

Ne mi pa odgovarjat z bullshitom in copy pastat nekih splošnih info, ki v nobenem pogledu niso bolj verodostojni kot konkretne proizvajalčeve informacije o konkretnem modelu pnevmatike.

Še zadnji poskus. Omejitev v Sloveniji čez naselje je 50km/h. Zakaj tako? Ker je tako rekel zakonodajalec. Ampak v specifičnih primerih to ne drži? Zakaj? Ker je zakonodajalec predvidel posebne situacije in za njih podal specialne napotke, ki povozijo generalno pravilo. To bi npr. bila vožnja policije lučmi in sireno na nujni poti. In potem bi se Lojze in Janez pogovarjala. Janez bi rekel ej Lojze, čez naselje ne smeš več kot 50 km/h. Lojze bi mu odgovoril. Že že, ampak bili smo na nujni poti, lovili smo roparje in v tem primeru je to dovoljeno, tudi zakon tako pravi. Janez bi pa vztrajal pri svojem in trdil, da temu ni tako ker vsi vedo, da se čez naselje vozi 50 km/h.

Upam sicer, da je vse tole skupaj zgolj trollanje (tvoj zadnji post že nakazuje na to) v katerega sem se ujel in da te to početje (čeprav za moj okus zelo neokusno) vsaj malo zabava. Ker v nasprotnem primeru res ne vem kaj bi si mislil..

 

v "real life " se na motosvetu temu reče "lex policajis" ....

pred 1 minuto, Borutt pravi:

Ne mešaj hrušk, jabolk in sliv. Ali želiš povedati, da z znižanjem pritiska v gumi lahko prekoračiš dovoljeno hitrost  ?

Cesta je ena stvar, dirkališče pa povsem druga. In tisti napotki drugih so za cesto. O dirkališču ne vem skoraj nič in niti ne poskušam kogarkoli karkoli učiti v zvezi tega, ker imate drugi v teoriji in v praksi preveč znanja. 

Za cesto bom pa še naprej trdil, da ni dobro voziti z nižjim pritiskom od predpisanega.

ti veš kam spada paradižnik ? med sadje .. pa ga še zmeraj lahko ješ "v solati" ..

čas da nehaš nabijat je prišel.. tko kot ti praviš - nisi pojedel vsega znanja na tem svetu .. zgleda da poznavanje zakono deluje nate pri poznavanju zakonitosti drugih poodročij kot pravnih ravno obratno sorazmerno ..

Objavljeno
pred 4 minutami, Kmet2 pravi:

Ti je Jure lepo napisal , in tako funkcioniraš tudi v temah Stop policija itd ......nepoboljšljiv :lol1:

Jure se ne splača :cool:

Čeprav to sedaj ne sodi v to temo, ti lahko napišem, da ti na željo vedno prilepim kakšen člen in ostalo šaro. Medtem, ko tvoje lepljenje še vedno čakam. Vsaj tisto, s katerim bi moral podkrepiti svoje trditve. 

Pa fajn je voziti na okroglih gumah.

pred 2 minutami, gsxf750 pravi:

Prejšji petek je bila demontirana zadnja Michelin Pilot Power 3 po ca 3.500km (montirana je bila že rabljena).

V začetku sem jo vozil s tlakom 2,9. Pa me je v Dolomitih presenetila z neslišnim zdrsom, večkrat, pri zaviranju z uporabo zadnje zavore. V enem od ovinkov navzdol (ni bil pretiran spust) je oddrsnila celo 4x!!! pri čemer ni bilo nikakršnega forsiranja (izzivanja) (malo je manjkalo do zdrsa od ograjo (Gardenapass). Potem sem jo zvozil do indikatorjev pri le 1,8bar (hladna), kot je zapisal Michelin za uporabo na stezi, da se mi kaj takega ne bi ponovilo. In se ni. Predhodnica Power (ta prva) mi kaj takega ni privoščila :D.  

Predhodnik (Luksa tu s foruma) je prodal rabljen komplet, ker mu niso bile všeč (zdrsnile obe hkrati). Zadnja je dvo komponentna s precej širokim delom trše zmesi. V ovinkih (po mehkejši zmesi) ni oddrsnila nikoli.

 

Drug primer, še ekstremnejši, čistokrvna race guma Pilot Race M2 cestno legalna (DOT), takrat stara prek 10 let (sem jo dobil v paketu nevoženo z originalnim premazomin primerno hranjeno) sem jo vozil ves čas pumpano le 1,5 bar hladno in na cesti. Zvozil skupaj 3000km (na vsakem od motorjev polovico in do indikatorjev) brez situacije, oddrsnila je na Planinskem polju v hladnem in vlažnem, kjer bi tudi vsaka druga. Res je bilo le 3000km ampak glede na ceno je bilo čist ok. Tako, da pavšalno ... o premalem tlaku v gumah ne vzdrži.

Na prednjem kolesu že dve sezoni vozim po cesti Dunlopovo cestno legalno čistokrvno race gumo D211GP, ki se mi odlično obnaša (sigurnost (mirnost) ob vstopu v zavoj in skozi njega). Zmesi so bile različne, trenutno soft, a ni bilo kake posebne razlike opazit. Sedaj pumpam 2,2 hladno, izpade mi kot optimalno. Pri 2,0 se pojavi tigost ob vstopanju v zavoj (kot je zapisal že Dami34). Guma sicer ne dosega temp kot na pisti (80+C) a drži vseeno, nikoli se še nisem našel v problemu zaradi nje, ogreje se na 40-60C. Jih bom vozil, dokler jih bo dobit, potem bom poizkusil še z naslednico D212 GP Pro. Mi pač kilometrina ne pomeni prioritete.

 

 

Saj boš lahko sam poiskal na guglu, kaj se zgodi s tlakom v pnevmatiki z višjo nadmorsko višino. 

Objavljeno (popravljeno)
pred 9 minutami, Borutt pravi:

Čeprav to sedaj ne sodi v to temo, ti lahko napišem, da ti na željo vedno prilepim kakšen člen in ostalo šaro. Medtem, ko tvoje lepljenje še vedno čakam. Vsaj tisto, s katerim bi moral podkrepiti svoje trditve. 

Pa fajn je voziti na okroglih gumah.

Saj boš lahko sam poiskal na guglu, kaj se zgodi s tlakom v pnevmatiki z višjo nadmorsko višino. 

je za vzet v obzir, a mislim, da ni bilo to bistvo v mojem primeru. Je zdrsnila tud ob morju.

Po moji oceni so šli predaleč proti večji kilometrini in je zadeva končala pre plastična. Za po cesti nič več. Je dovolj drugih. 

svojo vlogo igra še vzmetenje (posedanje prednjega dela in posledična razbremenitev zadaj) a pri drugih gumah različnih proizvajalcev je bil ta problem bistveno manj čuteč. 

Popravljeno . Popravil gsxf750
Objavljeno
pred 2 minutami, gsxf750 pravi:

je za vzet v obzir, a mislim, da ni bilo to bistvo v mojem primeru. Je zdrsnila tud ob morju.

Po moji oceni so šli predaleč proti večji kilometrini in je zadeva končala pre plastična. Za po cesti nič več. Je dovolj drugih. 

Izbira je velika. 

Objavljeno
pred 9 minutami, Borutt pravi:

Ne mešaj hrušk, jabolk in sliv. Ali želiš povedati, da z znižanjem pritiska v gumi lahko prekoračiš dovoljeno hitrost  ?

Cesta je ena stvar, dirkališče pa povsem druga. In tisti napotki drugih so za cesto. O dirkališču ne vem skoraj nič in niti ne poskušam kogarkoli karkoli učiti v zvezi tega, ker imate drugi v teoriji in v praksi preveč znanja. 

Za cesto bom pa še naprej trdil, da ni dobro voziti z nižjim pritiskom od predpisanega.

WTF?! Funkcionalna pismenos anyone?

Nič ne mešam. Nisi nikoli še zasledil, da nekdo poskuša nekaj razložit s primerom, ki je po tematiki osebi, kateri razlaga, bližji?

Moram res napisat? Omejitev 50km/h = splošna priporočila Mitasa o tlakih, Dovoljena prekoračitev v primeru nujne vožnje kot izjema = specialne informacije Mitasa o modelu Sportforce, ki nasprotujejo splošnim priporočilom, Jože in Janez pa sva midva, ki se pogovarjava o tem, ali v določenih primerih splošni napotki veljajo ali ne.

 

Glede ceste in piste pa samo še to. Že nevemkaterič izpostavljam, da ni nihče trdil, da sta cesta in pista isti zadevi. Nista. To pa ne pomeni, da če nekaj velja za pisto, ne velja vsaj v omejenem obsegu tudi za cesto.

Tudi trening varne vožnje na poligonu ni isto kot cesta. Si na parkirišču, imaš stožce, itd. Na cesti tega nimaš. Tudi hitrosti so velikokrat drugačne. Ni isto. Pa verjetno naučeno na poligonu vseeno lahko deloma apliciraš tudi na cesti. Saj to je namen a ne? Pa ne mi o jabolkah in hruškah spet. Vem, da je varna vožnja na poligonu bližje cestni vožnji kot dirkanje po dirkališču. Bistvo je, da neke osnovne fizikalne značilnosti veljajo povsod, ne glede na hitrost vožnje in podlago po kateri voziš.

Za cesto ti kar trdi, še naprej, da ni dobro voziti s pritiskom nižje od predpisanega. Tega ti, če govorimo generalno o vseh pnevmatikah, niti nihče ne oporeka.

Ampak tvoja replika se je nanašala na Damija Mitas Sportforce in tlak 2.3. Za Mitas Sportforce proizvajalec pravi, da se tlak lahko spusti glede na način uporabe. Tako na pisti kot na cesti. Na pisti še precej manj, na cesti pa vsaj na 2.3 spredaj za naked/touring motocikle, oziroma manj za športne. 

Tvoje nasprotovanje Damiju glede konkretnega pritiska in konkretne gume je bilo torej NAPAČNO!

 

 

 

 

 

 

Objavljeno
pred 47 minutami, Jure pravi:

WTF?! Funkcionalna pismenos anyone?

Nič ne mešam. Nisi nikoli še zasledil, da nekdo poskuša nekaj razložit s primerom, ki je po tematiki osebi, kateri razlaga, bližji?

Moram res napisat? Omejitev 50km/h = splošna priporočila Mitasa o tlakih, Dovoljena prekoračitev v primeru nujne vožnje kot izjema = specialne informacije Mitasa o modelu Sportforce, ki nasprotujejo splošnim priporočilom, Jože in Janez pa sva midva, ki se pogovarjava o tem, ali v določenih primerih splošni napotki veljajo ali ne.

 

Glede ceste in piste pa samo še to. Že nevemkaterič izpostavljam, da ni nihče trdil, da sta cesta in pista isti zadevi. Nista. To pa ne pomeni, da če nekaj velja za pisto, ne velja vsaj v omejenem obsegu tudi za cesto.

Tudi trening varne vožnje na poligonu ni isto kot cesta. Si na parkirišču, imaš stožce, itd. Na cesti tega nimaš. Tudi hitrosti so velikokrat drugačne. Ni isto. Pa verjetno naučeno na poligonu vseeno lahko deloma apliciraš tudi na cesti. Saj to je namen a ne? Pa ne mi o jabolkah in hruškah spet. Vem, da je varna vožnja na poligonu bližje cestni vožnji kot dirkanje po dirkališču. Bistvo je, da neke osnovne fizikalne značilnosti veljajo povsod, ne glede na hitrost vožnje in podlago po kateri voziš.

Za cesto ti kar trdi, še naprej, da ni dobro voziti s pritiskom nižje od predpisanega. Tega ti, če govorimo generalno o vseh pnevmatikah, niti nihče ne oporeka.

Ampak tvoja replika se je nanašala na Damija Mitas Sportforce in tlak 2.3. Za Mitas Sportforce proizvajalec pravi, da se tlak lahko spusti glede na način uporabe. Tako na pisti kot na cesti. Na pisti še precej manj, na cesti pa vsaj na 2.3 spredaj za naked/touring motocikle, oziroma manj za športne. 

Tvoje nasprotovanje Damiju glede konkretnega pritiska in konkretne gume je bilo torej NAPAČNO!

 

 

 

 

 

 

Gume so takšne in drugačne s takšnimi in drugačnimi predpisanimi tlaki. Že pri teh tlakih se med vožnjo guma deformira. Torej se pri nižjem tlaku guma še bolj deformira. Za prenizek tlak pa vsi vemo, da je guma premehka za karkoli drugega, kot izlet v maline.

Objavljeno

Jure - tole bo zgleda brbotalo še dolgo časa --granitna kocka se je pa že razkuhala ..

guma je pri isti temperaturi vseskozi iste trdote .. 

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 20 minutami, Borutt pravi:

Gume so takšne in drugačne s takšnimi in drugačnimi predpisanimi tlaki. Že pri teh tlakih se med vožnjo guma deformira. Torej se pri nižjem tlaku guma še bolj deformira. Za prenizek tlak pa vsi vemo, da je guma premehka za karkoli drugega, kot izlet v maline.

Resno, to je tvoj odgovor? Pa saj tega nihče ne zanika. Temu nihče ne oporeka.

Bistvo je, da Damijevih 2.3 s katerimi se je vse to skupaj začelo pri Mitas Sportforcu ni prenizek tlak, ampak je povsem v skladu s proizvajalcem te pnevmatike in v tem konkretnem primeru služi povečanju oprijema.

Fora je ravno to, da če sodobne športne gume malo spustiš, to velikokrat še ne pomeni, da je tlak v njih prenizek. Ker so tako zasnovane in omogočajo znižanje tlaka v iskanju več oprijema. To je primarno mišljeno za stezo, vendar v "omiljeni" obliki deluje tudi na cesti.

 

Objavljeno

...hehehe...se zabavamo...bolš bi blo, če bi se vozli...kdor hoče s tlakom 1,5 kdor pa ne pa s 2,9...hehehe...

Objavljeno

True :D

Btw, kot zanimivost (upam da ne bo koga infarkt, ko bo prebral to).. Kar ene par let nazaj, sem imel še Gixxerja 750 in bil mlad in neumen (sedaj baje samo še slednje), sem na Rakitni malo testiral tlake pri Dunlopovih GPjkah. Zadaj sem namreč imel en ostanek z Grobnika (zmes 7614 soft če se ne motim), ki je bil še za porabit po sredini. Sabo manometerček in IR termometer za spremljanje teperature..

Kot optimalen (glede na občutek pri vožnji oziroma občutek kako se obnaša in kolk drži zadnja pnevmatika) se je izkazal tlak cca 1.55 bar pri topli (podobno kot na pisti), to pomeni cca 1.25-1.3 bar pri hladni (priporočilo proizvajalca motocikla je 2.9). Guma je po dveh rundah gor in dol imela 78°C, jaz sem se počutil kot na Rakitna TT, usta so takrat srečala ušesa. :devil: Na srečo jaz takrat nisem srečal kakšnega traktorja, kot se je žal pripetilo kolegu :/

So pa ti časi pri meni k sreči že kar nekaj sezon nazaj minili in iz sezone v sezono postajam bolj vzoren udeleženec v cestnem prometu :)

Objavljeno
pred 31 minutami, Jure pravi:

Resno, to je tvoj odgovor? Pa saj tega nihče ne zanika. Temu nihče ne oporeka.

Bistvo je, da Damijevih 2.3 s katerimi se je vse to skupaj začelo pri Mitas Sportforcu ni prenizek tlak, ampak je povsem v skladu s proizvajalcem te pnevmatike in v tem konkretnem primeru služi povečanju oprijema.

Fora je ravno to, da če sodobne športne gume malo spustiš, to velikokrat še ne pomeni, da je tlak v njih prenizek. Ker so tako zasnovane in omogočajo znižanje tlaka v iskanju več oprijema. To je primarno mišljeno za stezo, vendar v "omiljeni" obliki deluje tudi na cesti.

 

Jaz nisem nikjer pisal o prenizkem tlaku.

Kar je mišljeno za stezo, verjetno ni dobro za cesto, kajne. Ker v nasprotnem primeru bi proizvajalec navedel enake tlake za stezo in za cesto. Ampak za čuda so tlaki različni.  

 

Objavljeno

js sem vozil zadnjo gp na 2.1-2.2 po cesti in se je super oobnesla,tudi zadnjo mitas sem spustil na 2.2 pa ni bilo neke razlike razen tistih par km preden se je ogrela...ta tlak 2.5-2.9 je meni prevec splosen,tehnologija gum se je v 10 letih ogrimno spremenila a tlaki na vseh motorjih vedno isti..

Objavljeno
pred 1 minuto, Borutt pravi:

Jaz nisem nikjer pisal o prenizkem tlaku.

Kar je mišljeno za stezo, verjetno ni dobro za cesto, kajne. Ker v nasprotnem primeru bi proizvajalec navedel enake tlake za stezo in za cesto. Ampak za čuda so tlaki različni.  

 

Ne posplošuj. A je kdo kdaj rekel, da je na cesti dobro vozit tlake za pisto? Da je to isto? Sem jaz kaj takšnega kdaj zapisal? Mislim da sem večkrat zelo zelo jasno izpostavil, da temu ni tako. Ampak ne moreš pa rečt, da med tem dvojim ni nobene povezave. Razlika je samo v tem koliko je v iskanju oprijema smotrno, varno in dopustno tlak spustit za eno ali drugo aplikacijo.

 

Začelo se je s tem, da je Dami napisal, da proti koncu spusti gumo na 2.3 (namesto 2.5).

Ti si ga citiral in na njegov post odgovoril, navajam: "Nižji tlak ni dober ne za obrabo, ne za oprijem."

To pač v tem primeru ni res. Nižji tlak proizvajalec omogoča ravno zato ker je to bolje za oprijem. Naj spomnim ponovno (pomoje petnajstič), govora je o tlaku 2.3 namesto 2.5 in o gumah Mitas Sporforce. In 2.3 je v okviru razpona, ki ga proizvajalec za ta model dovoljuje za cesto, kaj šele za pisto (tam lahko spustiš do 1.9, ne samo na 2.3)

Ampak ne, dajmo vztrajat na svojem in govorit kar nekaj čemur itak nihče ne nasprotuje. Bog ne daj, da bi kdo kdaj priznal, da nima vedno prav.

 

 

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 25 minutami, Borutt pravi:

Jaz nisem nikjer pisal o prenizkem tlaku.

Kar je mišljeno za stezo, verjetno ni dobro za cesto, kajne. Ker v nasprotnem primeru bi proizvajalec navedel enake tlake za stezo in za cesto. Ampak za čuda so tlaki različni.  

 

Zdej bi bil čas da se ugasneš :lol1:

  • Všeč mi je 2

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!