Skoči na vsebino

SKUTER vs. TOMOS


bOnZy

Priporočene objave

Pa to je tak, ko da bi se menli o starih Panzerjih in Shermanih iz druge svetovne vojne proti današnjim Abramsom in T-80 :rolleyes:

Odlicen primer ni kaj :notworthy:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Za tomosovim GP-jem je stala tovarna in cel team inženirjev. Motor je bil razvit izrecno za svoj namen. Naredit kr enega tomosa da bo letel recimo 120 stane prav toliko kot naredit scooterja da gre toliko, ?e ne še ve?. Ob tem, da ne razpade vsakih 100km seveda. Scooter se da prav tako predelat z majhnimi stroški, samo znat je treba.

Prav me zanima kaj je za nekatere odve?na krama. A so to lu?i? Žmigavci? Plastike? El. zagoni? Kju?avnice?...meni to vse prav pride.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Prav me zanima kaj je za nekatere odve?na krama. A so to lu?i? Žmigavci? Plastike? El. zagoni? Kju?avnice?...meni to vse prav pride.

Kaj boš z žmigavci na dirkališču? :rolleyes: Lahko ga vklopiš ko enega prehitevaš, da bo bolj zakonsko zgledalo....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sicer pa pomoje te muzejske tomose vse najhčiješ z zipom, če seveda znaš vozit (grobnik recimo).

no, da te vidmo... :lol1:

pi es: tile tomosi majo 50 kubikov, ne 70!! .) ce bi mel 70 kubikov, bi ob enaki specificni moci mel 27,3 HP. B) maso pa se vedno 38 kil. :lol1: mam celo eno sliko, k je en predelov DM GP na 80 kubikov. go, skuta, go skuta... :lol1:

-=> KLIIIIIK!!! <=- :yea2: :yea2: :yea2: :notworthy:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

zok:ti si tak frik od tomosa pa me zanima ce lahk kej delov zrihtas zanga oziroma rabm nalepke original od letnika 86 mislm da je oznaka A3ML al pa ce ma kdo drug kej tazga na zalogi sam rabm nove

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kaj boš z žmigavci na dirkališču? :rolleyes: Lahko ga vklopiš ko enega prehitevaš, da bo bolj zakonsko zgledalo....

Mislil sem za uporabo na cesti.

Zok: O konjih je brezveze govorit. Specialka že ima lahko 19KM, ampak kje? Pri 18000rpm. Pri 16000 jih bo imela 16, pri 14000 pa 14KM. Z menjalnikom pa je nemogoče vozit skozi na 18000rpm.

Recimo, da imamo eno en kos ravne steze 200m, pa se dajata en scooter pa ena specialka. Scooterju bo večino steze mašina delovala z močjo 17KM. Mašina specialke pa NE bo delovala z 19KM cel čas. Če bi zračunal povprečno moč, s katero je delovala mašina bi bilo to bistveno manj.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

zok:ti si tak frik od tomosa pa me zanima ce lahk kej delov zrihtas zanga oziroma rabm nalepke original od letnika 86 mislm da je oznaka A3ML al pa ce ma kdo drug kej tazga na zalogi sam rabm nove

ufff, za tako stvar najboljs da kontaktiras direktno Tomos, sicer ne vem kdo se s tem ukvarja, edini k sm kdajkol mel stike z njim je direktor razvoja Boris Stanic boris.stanic@tomos.si. probi poiskat na tej strani, ce bos najdu kak naslov za stike z javnostjo, pa ce ti jih kao po povzetju poslejo... :hmm:

@roost: moc ni cisto linearna z obrati, obrati pa tud ne skacejo za 4000 gor/dol (verjem, je blo kr dost casa vlozenega v racunanje in testiranje menjalnikov in prestavnih razmerij). .) drugac pa se delno strinjam, da je o moci brezveze govorit, sploh za osnovo bi blo treba vedet, kako je bila moc merjena (konkretno pri specialkah je bila merjena na kolesu). .)

drugace pa bi bil Grobnik kar huda preizkusnja specialka versus skuta - zadnji tomosov prototip je na ciljni ravnini dosegel 204 km/h, skute seveda zaradi velikosti in mase dosti manj, bi bla pa po moje vsa stvar zaradi ovinkov kar zanimiva... :hmm: a se je ze spravu kdo na Grobnik s 50 cc skuto, pa da ve povedat kak cas je privozil?? :hmm: bi blo kr zanimivo primerjat.

aja, pa glede tomosov - takrat se niso mel amortizerjev balanc, in ce bi ga namontiru gor, bi lahko imel se manj predteka in se manjsi kot vilic, torej bi bila okretnost res huda... ...bi veljalo poskusit... :naughty:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

no, da te vidmo... :lol1:

mene loh vids ... ce zrihtas enga takkga tomosa da tok leti k pravs ... pridi tist dan ko bova z SWjem na grobniku in nama dokazi da naja 50 tomos naščije ko pra** :naughty:

tomosu vsaka čast za dosežke iz zgodovine ... samo se mi zdi da je lepih dnevov konec (bo treba da tut tomos kksnga skutrja nrdi :P )

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Langus, ti si tuml, ni mel amortizerja balance!! to je tist k blazi sunke levo-desno, da ti balanca ne zavibrira! aja, ti si na skuterju, pa se nisi vidu tega... :grrr ves, to majo vsi boljsi 1000 cc pa nekateri 600 ccm supersportniki... ...pa Mito tud (ne vem sicer zakaj, ker je geometrija podvozja dokaj znosna tud brez njega, pa nej ga ma, ce se ze morjo vn metat...)

beno, zdej pa primerjas 50 pa 70 ccm. 80 ccm je kolk js vem sam en primerek (na sliki - vir tukaj).

sprasvau sm pa za cas 50 ccm skuterja. za tomose lahk zvem v roku kaksnega dneva, dveh. .)

post-18-1075189624.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

beno, zdej pa primerjas 50 pa 70 ccm. 80 ccm je kolk js vem sam en primerek (na sliki - vir tukaj).

sprasvau sm pa za cas 50 ccm skuterja. za tomose lahk zvem v roku kaksnega dneva, dveh. .)

ja caki ti zej mal ... pa tis govoru da so 50ke letele preko 200 km/h, potem takem me taka 50ka more na grobniku ocurit ko norca pa ceprov mam jes 70 ... lej ocitno se se nis pelov pravh 200 km/h z motorjem (sam) ker ce bi se takh kozlarij neb govoru. sam sm se ze pelov preko 200 in to sam, zato vem kaksna nora brzina je to in tut slucajno nebi vrjev da je 50 kubicn brencl od tomosa tok letu :lol1:

Bi te pa prosu da se pozanimas za case ki so jih teli dosegali na grobniku. Za 50 ccm skutr ti ne morm dat podatka kolk majo cas na grobniku ker dvomm da se je ze ker sploh z 50ko skutrjm pelov po grobniku :doze:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Da 50 kubov leti čez 200 skor nemorm verjet. ampak če je kej takga res je bol to sigurn moped za enkratno uporabo in v katerga je blo vlagano vse premoženje firme da so oni to izdelal.

Firme k pa skuterje delajo pa niso tako neumne da bi dajal ves letni prihodek firme za projekt 50ke ki bo šla več kot 200. Oni raje denar uporabijo za projektiranje novih in boljših skuterjev za vsakdanjo uporabo, Tomos pa je ves denar dau za projektiranje takih ''bedarij'' namest da bi denar porabu za nove, boljše mopede. Ne pa da so npr. Tomos APN6 že 20 let odkar jih delajo niso niti mal spremenil. :hmm: :doze: :P :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz pa verjamem da se da z 50cc doseči 200km/h. Pri najvišji hitrosti se vsa moč motorja porablja za kotalno trenje ter zračni upor. Pospeševanja ni, torej je masa irilevantna.

Za doseči visoko hitrost je vsa finta v zmanjševanju uporov, predvsem zračnega, kotalno trenje gum je konstantno, oz se najbrž manjša z hitrostjo. V vesolju sonde pospešijo na ogromne hitrosti, pa čeprav imajo ionski motorji komaj nekaj N potiska.

Scooter pač nima nevem kake hude aerodinamike, zato ker je pač narejen da te malo zaščiti v zaveterju, ter da se na njemu dokaj udobno voziš.

Pogi: denar ki ga je tomos vlagal v dirkarijo ni bil metan stran, saj je to za nekega proizvajalca motorjev najboljša reklama. Ravno propadat je začelo vseskup, ko so z dirkanjem končali.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

čakte, čakte..leta 82 so še dirkali GP tudi pedesetaki. In verjemte, to je bla vrhunska tehnologija. Tomos je bil evropski prvak to leto..vozu ga je Zdravko Matulja iz okolice Grobnika. Sem si pa ogledal tega tomosa malce pobliže: plastičen okvir, baterijaski vžig, suha sklopka na sekundarni gredi, polnjeneje preko rotirajoče lamele, uplinjač tam kjer imajo tomosi magnet..

In verjemte, ti mopedi so res leteli preko 200 Menda je šel najhitreje nemški KRAIDLER, baje ene 230 na uro, samo ne me vlečt..

No, tomos je še imel motor ulit iz magnezijeve litine, kukr sem vidu, je blo lito v pesek..sprednji disk pa je bil samohlajen (kukr boljši avti), 2 hladilnika...No, po 82. letu ni blo več klase GP 50, ampak so šli na GP 80.. No, tudi za to klaso je Tomos napravil plastičen okvir, ampak to je že druga zgodba..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hja Tomos je bil zelo vzdržljiv. Jaz sm mel automatika k sva ga s frendom napedenala.(40L bat,povečani kanali,spuščena glava in skrajšan MF)

Končna hitrost je bla 82 km/h z dobrimi pospeški, pa sam spredno bremzo sm meu ker me je zadnja skoz zajebavala. Delal je pa okol 9000km brez problema, pol so mi ga pa spizdil. :devil:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... lej ocitno se se nis pelov pravh 200 km/h z motorjem (sam) ker ce bi se takh kozlarij neb govoru. sam sm se ze pelov preko 200 in to sam, zato vem kaksna nora brzina je to in tut slucajno nebi vrjev da je 50 kubicn brencl od tomosa tok letu :lol1:

ce ti ti drzavn prvak, js pa ne tekmujem se ne pomeni, da se se nism 200 pelu, in ta brzina niti ni tok nora, ce mene vprasas, k sm se ze tud 260 pelu (ninja 9ka). res je to relativno visoka hitrost, ki jo recimo moj motor ne doseze, pa ceprav ima vec kot dvakrat vecjo moc od tomosovega GPja, a ce si prebral ROOSTov post, ti bo mogoce postalo jasno, da je tudi to mogoce. namrec, zracni upor so zmanjsali do prakticnega minimuma (poglej velikost in obliko bolida, bodi pa pozoren tudi na peek polozaj pilotav - na svetu ni niti enega serijskega motorja s takimi karakteristikami!), kotalni upor pa tako, da so nasraufali gor kolesa z zeloooo ozkimi gumami - konkretno spredaj 2.00", zadaj pa 2.00", v zadnjih letih dirkanja pa 2.25".

ja ta "moped" je bil motor za prakticno enkratno uporabo, mel so ga za eno dirko ali trening, pol je pa sledila generalka. sej tudi z danasnjimi GP specialkami je tako. za Hondo RS 125 pise v navodilih, da je treba bat menjat na svaki dve in pol uri dirkanja ali treniranja. v manjse kubature kot gremo, krajsi je ta cas. kot primer naj navedem 2T motokros motorje: pri 125 cc je treba menjavat bat na 20 ur, pri 250 na 40, pri 500 pa sploh ni vec treba menjavat, ce znas delat z njim.

tist o vlaganjem vsega premozenja v en sam motor ravno ne drzi, takrat je tomos stal na tako trdnih tleh, kot danes recimo piaggio, gilera, aprilia, itd. vse skup pa je slo dol, ko se je drzava zacela vmesavat v poslovanje firme, ob izgubi GP50 klase pa so izgubili svojo najvecjo in najbolj ucinkovito reklamo. Egon Fornazaric se zavzema za ponovno uveljavitev te klase, saj bi s tem ponovno doziveli veliko napredka na podrocju mopedov, kar bi nam lahko le koristilo, pa se tekmovalci bi imeli vecjo izbiro razredov, in po moje bi bili tudi boljsi pogoji za zacetnike, ki bi radi prisli na sceno (ker je pri tem razredu kljucnega pomena masa pilota - mladina pa tukaj prednjaci). .)

prav zanimivo bi blo nasraufat masino iz GP 125 dirkalnika na GP 50 motorcek... ...po moje 270 km/h ne uide! :naughty:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V vesolju sonde pospešijo na ogromne hitrosti, pa čeprav imajo ionski motorji komaj nekaj N potiska.

Scooter pač nima nevem kake hude aerodinamike, zato ker je pač narejen da te malo zaščiti v zaveterju, ter da se na njemu dokaj udobno voziš.

Spet smo pri zgodovini :rolleyes: Pridi z enim takim tomosom na cesto, pa pridem z enim 50ccm skuterjem na cesto, pa sem ziher, da te na prvi cestni fliki odnese (če na šiv zapelješ). To sem zato navedo, ker zdaj že vsi mešate dikalne bolide in cestne kolesnjake. Dejstvo je, da se 50ccm tomos posere proti 50ccm skuterju (zdaj ne govorim o dirkalnem). Glede dirkalnih pa je res, kar je reko Roost. Ozka kolesa, mali kotalni upor in aerodinamika. To je vse kar rabiš. Pa sem ziher, da se da tudi taki skuter skupaj nardit. Oziroma tudi dirkajo z njimi. Navadno sta na njih dva gor, edn lovi ravnotežje na prikolci, voznik pa leži na motorju. To ste že vsi ziher vidli. Da bi pa zdaj to tomosovo tehnologijo 20 let kasneje kovali v zvezde je pa nonsens. Sploh pa ni vse v hitrosti. Kak si se s tistim peljal v ovinek in kak se lahko danes s skuterjem je verjetno bistvo vsega. Treba je upoštevat, da tanjše gume zagotavljajo manjše trenje v ovinkih. Ha, pa smo spet tam ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kak si se s tistim peljal v ovinek in kak se lahko danes s skuterjem je verjetno bistvo vsega. Treba je upoštevat, da tanjše gume zagotavljajo manjše trenje v ovinkih. Ha, pa smo spet tam ;)

A po tvoje širše gume kot daš na motor, bolje drži v zavoju?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Da bi pa zdaj to tomosovo tehnologijo 20 let kasneje kovali v zvezde je pa nonsens.

danes res niso vec nevemkaj, ampak - a se ti ne zdi, da je bil tomos konec 70ih in zacetek 80ih let ena izmed najbolj naprednih tovarn mopedov na svetu?? :)

aja, pa variator so tud ONI prvi vgradili v skuterja, ki pa ga potem niso serijsko proizvajal. B)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Do neke mere ja...

Ne bo čisto držalo. Malo si oglej, kakšne gume ima montirane GP125 dirkalnik in če malo poslušaš komentarje na Eurosportu, da ima GP125 veliko večjo >>corner speed<< kot recimo GP250, bivši GP500 oz. zdaj MOTOGP pa je v tem še slabši.

Tudi če bereš Motorrad, stalno kritizirajo širše gume, v primerjavi z ožjimi. Tudi iz svoje prakse lahko povem, da široka guma negativno vpliva na obnašanje v zavoju. Zakaj pa na superšportne cestne motorje ne tlačijo tako širokih gum, kot jih sedaj na ta velike cruiserje (spredaj 150 in podobno)? Pa tudi fizika pravi, da je trenje neodvisno od površine, čeprav to pri gumah ni tako enostavno.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

guma naj bi bila cim sirsa (pri velikih motorjih), da obdrzi cimboljsi stik s podlago pri pospesevanju, in cimozja, za cimmanj kotalnega upora pri hitrosti. tu nekje je treba najti kompromis.

glede cornering speed pa ima tudi masa ZELOOOO veliko funkcijo!! .)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!