Skoči na vsebino

Dizelski ali bencinar?


Thundercat

Priporočene objave

Zadeva je taka....

Smo ravno kupili nov avto in bili tudi sami pred vprašanjem in sugestiji drugih da naj vzamemo diesel ker naj bi se bolj izplačal....vendar smo izračunali tako:

Kupili smo Clio 1.2 16v letnik 2003(nov)......ko smo primerjali Cliota z isto opremo le da je imel 1.5 ccm in dieselski motor smo ugotovili da bi nas koštal približno 300k sit več.........povprečna poraba dizelaša znaša 1 litr manj.....tudi pri ostalih firmah avtov in modelih je dieselski motor dražji kot bencinc....

izračunali smo, na osnovi tega koliko je razlika med litrom normalnega bencina in litrom dieselskega,da bi se izenačila cena diselskega motorja pri približno 120k kilometrov....

torej ko bi prevozili 120k kilometrov bi prišparali toliko denarja da bi bila poplačana tista razlika 300k.....

seveda v to niso všteti stroški dražje registracije, diselski motor 1.5 spada v višji razred kot bencinski 1.2....

torej zakaj folk kupuje diselske motorje in s tem misli da so cenejši ker naj bi bili bolj varčnejši in naj bi koštal disel manj kot bencin.....

razumem da je diselski avto bolj primeren za tiste ki delajo veliko kilometrov vendar povprečni slovenski uporabniki diselskih motorjev ziher ne dosežejo takih kilometrov....

torej tisti ki imate disel motorje....zakaj disel....in tisti ki jih nimate..... zakaj ne disel

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hmm ... pri cliu je razlika v ceni res precej velika, nasploh se mi zdi da je razlika bolj opazna pri manjsih avtomobilih. Tudi razlika med porabo ni samo liter ... tak obcutek imam. Mimogrede - pri vecinoma mestni voznji imam porabo s cliom 1.4 slabih 8 litrov na 100km. Pa sploh ne vozim hitro ali pa ne pospesujem kar v tri dni, normalna tekoca voznja.

Sicer pa ni vse v porabi, tudi navor je boljsi ... je pa res da je treba bolj traktorski zvok vzeti v zakup. Naslednjic bo diesel varjanta prisla v ozji izbor/preiskus/primerjavo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

torej zakaj folk kupuje diselske motorje in s tem misli da so cenejši ker naj bi bili bolj varčnejši in naj bi koštal disel manj kot bencin.....

razumem da je diselski avto bolj primeren za tiste ki delajo veliko kilometrov vendar povprečni slovenski uporabniki diselskih motorjev ziher ne dosežejo takih kilometrov....

torej tisti ki imate disel motorje....zakaj disel....in tisti ki jih nimate..... zakaj ne disel

TC ... sam sebi si že odgovoril in še kar sprašuješ ... :? <_<

- da je avto v višji klasi zaradi prostornine ni res (pri avtih je že nekaj časa pomembna moč)

- če delaš veliko kilometrov se dizel splača, sploh pri velikih avtomobilih, ko je poraba 7 litrov dizla namesto 10 litrov bencina ...

- tudi pri vaši izbiri se pri 50k km na leto investicija v avto izplača, saj po dveh letih in pol vsako leto prihraniš 120k SIT ...

trenutno imam Fiat Mareo 1.9 JTD, ki je dvakrat večji, dvakrat težji, dvakrat močnejši, dvakrat več kubikov ima kot Fiat Uno 1.0 ... in mi pokuri manj dizla kot Uno bencina ... se splača ??... avto me bo samo zaradi prihranka pri gorivu ob 20.000 letno prevoženih kilometrih stal enako kot omenjeni Uno ... se splača ?? ... da ne omenjam 4x več komforta ... se splača ??

... odgovor je kot na dlani, res pa je, da za 5000km na leto dizla nima smisla kupovat ... od 20k dalje letno se lahko že izplača ... od 50k dalje gotovo ...

papir v roke in računat za svoje potrebe in način vožnje ... jaz sem računal in naračunal Mareo JTD ... :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

kolk pa je diesel drazji pri registraciji? in zakaj sploh? zaradi onesnazevanja al kako? pa kje se da sploh to zvedet? mislim, a je kak link...?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

trenutno imam Fiat Mareo 1.9 JTD, ki je dvakrat večji, dvakrat težji, dvakrat močnejši, dvakrat več kubikov ima kot Fiat Uno 1.0 ... in mi pokuri manj dizla kot Uno bencina ... se splača ??... avto me bo samo zaradi prihranka pri gorivu ob 20.000 letno prevoženih kilometrih stal enako kot omenjeni Uno ... se splača ?? ... da ne omenjam 4x več komforta ... se splača ??

.

mislu sem na primerjavo avta ki je isti model....da primerjaš naprimer Puntota 1.2 bencin in 1.3 diesel ki je sedaj prišel ven.....ne mislim primerjat Puntota z multiplo...naprimer:

MULTIPLA 1.6 ELX 3.766.428 SIT

minivan 5v bencin 1581 cm3 110 KM

MULTIPLA 1.9 JTD ELX 4.212.192 SIT

minivan 5v diesel 1910 cm3 110 KM

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

kolk pa je diesel drazji pri registraciji? in zakaj sploh? zaradi onesnazevanja al kako? pa kje se da sploh to zvedet? mislim, a je kak link...?

izračun registracije maš tu.......mislim da ni razlike če je diesel al ne.....glede prispevkov za onesnaževanje....razlika je pri plačilu cestnine..naprimer za 1.3 otor je cena 11k sit...za 1,9 pa 25k

Izračun reg.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

cestnina se plačuje (vsaj kako leto nazaj :unsure: )

pod in do 1.0

nad 1.0 do 1.3

od 1.3 do 1.8

od 1.8 do 2.5

od 2.5 pa do neomejeno

ne glede na to a je bencinc al dizel

za kratka poskakovanja je sigurno bencinar boljši, jaz svojega dizlaša ne prižigam, če vem, da ne bom naredil vsaj 30 km, da posuši avspuhe in ga hladnega prbl 10 km ne vozim nad 2000 obrati, ponavadi pa kar obstanem na 2000 (razen AC in prehitevanja), ker to znese prijetnih 80km/h v 5 prestavi, pa še turbina vklopi nekje na 2100, tako jo šparam za hude trenutke in pa ko me piči kak črv

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Živjo,TC,moram te opozoriti,da ni razlike 1L-mogoče po tovarniških podatkih,na cesti pa se izkaže drugače.Foter ma 1.5D,stric pa 1.2B,razlika pa je občutna,1.2porabi 6-8L,s klimo tudi 1L več,1.5D pa porabi 4-5L,s klimo pa 0.3Lveč,tako ,da je razlika 2-3L,stric ga že prodaja,ker je mislil kot si ti,fotru sem svetoval naj kupi dizla,pa mi je še dons hvaležen,pa še neki,avto dons,če kupiš novga ga kupiš za več let ,morš tudi izračunati dobo 10 let,pol boš pa vidu,al se splača,dizel je zakon :yea2:

PS;servisi pa so tudi bolj na poredko kot pri bencincu

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Foter ma 1.5D,stric pa 1.2B,razlika pa je občutna,1.2porabi 6-8L,s klimo tudi 1L več,1.5D pa porabi 4-5L,s klimo pa 0.3Lveč,tako ,da je razlika 2-3L,stric ga že prodaja,ker je

Tale primerjava je tak tak. Primerjaš lahk sam dva avtomobila, če si sam izmeril porabo s tvojim načinom vožnje. Primer: Kangoo 1.5dCI, 80KM lahko porabi pri določenem vozniku tud od 8-9 litrov na 100km. Pri drugih voznikih pa je lahk okrog 6l.

Če se odločamo o nakupu med "diesel in bencin" in so stroški pomembnejši od drugih dejavniko je nujni stroškovni račun. FiS+VaS

Po lastnih izkušnjah do 20000km letno se avto z dizelskim motorjem cenovno ne splača. Kje je pa še udobje, kratke relacije, (verjetno nov davek na onesnaževanj dizlov).. .)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Diesel power rulz :yea2: :yea2: :yea2: :yea2:

v 5. prestavi lahko vozim od 1300 do 4300 obr naprej, kar pomeni od ca 50 kmh naprej pa do 210, brez da bi razmigaval levo nogo in desno roko (pa nimam automatika)...

Avto skoči z malimi obrati, ne pa da moraš na 4-5 000 sukat, sam način vožnje in odzivnost sta mi osebno ljubša kot pri bencinarjih.

Da z 1400 kg težkim 2.0 dizlom še nisem prišel preko 8 litrov porabe tudi nekaj pove, ane....

LP, El B.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ma kaj se obremenjevat koliko gara pije :lol1: jaz prisegam na bencince. Upam edino, da mi uspe najdet enega ohranjenega 523i M pa ko slišiš ta zvok ko zapoje 6 cilindrov in poskoči 170 KM :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nihče pa ne upošteva dejstva (ki trenutno preklemasko drži) da boš ob prodaji dizla dobil vsaj 10% več kot za bencinca če ne celo 20%. Seveda pa dizel ni primeren za kratke relacije(pod 10 km), ker se namreč zelo počasi ogrejejo, kot vemo pa hladni zagoni najbolj uničujejo motor.

Registracija ob enaki moči in enaki prostornini ni nič večja kot za bencinca. Je pa res da imajo ponavadi dizli nekoliko višjo prostornino in tako plačaš nekoliko več letne cestnine. Imate na prvi strani napisane razrede in tudi link kjer si lahko sami izračunate reg.

Če bi jaz trenutno menjal avto bi kupil dizla, samo ker mi trenutni avto še kar solidno služi( brez večjih popravil) ga ne mislim menjat. Poraba mojega bencinca je pa tudi znosna-med 6 in 7,5. Edini razlog ki me spravlja k nakupu drugega avta je manjkajoča klima v trenutnem.

Aja še to: BMW, Mercedesi pa še kateri so dizli prižno enak ocenjeni kot bencinci. Tukaj niti ne pomislim ne na kaj drugega kot na dizla. Poraba vsaj 20% majša ob isti zmogljivostih (nekatere celo boljše od bencincov), tisti zvok so pa tudi že precej utišali.

Ko primerjate bencinca in dizla ne primerjajte samo konjev ampak tudi navor. Pri ležernem pospeševanju (brez prestavljanja v nižjo prestavo) bo dizel bencinca opral da bo kar vesele. :yea2:

@elbarto: zadel si žebljico na glavico: dodal bi samo to da bi omenjenem pospeševanju se primerljiv bencinc izgubil v ogledalu :OK:

Popravljeno . Popravil Hanzi
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hmm ... pri meni so najbolj pogoste cisto krajse voznje, recimo iz bezigrada na lj-brdo ali nove jarse (po obvoznici :)), do jars itak takoj prides in je samo par km ... ampak ce zdaj preracunam koliko bi imel v enem letu kilometrov, jih je okoli 16k (avta se nimam eno leto), ampak jih bo kar precej vec, ker bom v toplejsih mesecih veliko bolj pogosto se na dolenjsko vozil (motor :D ).

Ampak - kar me zanima - a bi z onimi kratkimi voznjami dizla samo uniceval?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

smo mal primerjal avta od mojga fotra (Safrane Phase II 2.5 20V, 170 HP, FWD), in pa od moje bivse punce (Audi A6 Avant 2.5 TDI (120 hp) Quattro), pa smo ugotovil, da ce oba zmerno gonis, safrane puje 13-15 litrov 95ke, audi pa 9 litrov dizla, in se z audijem ne peles nic manj, pa se 4WD ma!! :blink: + tega safrana mors vrtet nad 3500 rpm (max powah pri 4800 rpm), pri A8 je pa 3000 rpm ze kr konkretno divjanje... :)

fordovi dizli so pa pogreb, dokler turbina ne zagrabi. odsvetujem. <_< k so tk leni pod 1800 rpm, slabs k bencinar - prej smo mel fusiona 1.4 TDCi (68 konjev), pa je kr naprej crkval pr lenem speljevanju (res, to ne mors verjet dokler ne probas!!), zdej pa fiesto (k ma max. 200 kil manj), pa 1.4 16V masino (80 konjev), gre pa tk k mora, sam frti se "rahlo" visje... :D

skoda k niamo 1.6 16V s 100 konji press :D :D :D

aja, k bom mel svoj avto, bo pa bencinar. k dizli (z izjemo Seat Leon Cupra TDI in podobno) ni dovolj sportivo... :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Živjo,liderman avta sta cliota,voznika sta stara oba okoli 55,in merkata na avto,kongu je večji težji in ima večji upor pa še 80KM ima,zato takšna razlika

CYC,za dizle so včasih govorili ,da trebA narediti čim več KM naenkrat,dons je drugače so drugačni motorji,MERKAT JE SAMO TREBA DA SE SEGREJE NA DELOVNO TEMPERATURO,LAHKO PA DELAŠ TUT KRATKE RELACIJE,SAM POČAS :yea2:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

MERKAT JE SAMO TREBA DA SE SEGREJE NA DELOVNO TEMPERATURO,LAHKO PA DELAŠ TUT KRATKE RELACIJE,SAM POČAS :yea2:

tk je tak z vsako masino, razlike so sam te, da so turbasi zarad turbine se tolk bolj obcutljivi, ker ob gonjenju hladne masine turbina najprej popusti. .)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

No ja.....kakorkoli ze, nekaterim bolj ugajajo dizli , drugi prisegamo na bencinarje, je pa dejstvo, da so trenutno dizelski motorji nekakšna modna muha in da nekatere avtomobilske tovarne forsirajo dizelske motorje, npr. Bmw 530d ima enako ceno kot 530i! Moje mnenje pa je, da če na leto ne narediš vsaj 25.000-30.000Km se dizel ne splača....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

FiS+VaS

Kaj tole pomeni?

Fiksni stroški + variabilni stroški.

Povzeto po eni literaturi iz ekonomike in menedžmenta.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kar veliko sem službeno na poti, vozim se z različnimi vozili, bencinarji in dizli; nekaj primerov:

- Octavia 1.6 (~100 KS-bencin), relacija KR-Milano in nazaj, povprečna poraba: 9.2

- Passat 1.8T (~150KS-bencin), relacija KR-Milano in nazaj, poraba: 8.4

Kako to da močnejši avto pokuri manj? Ker ga moraš za isti efekt bolj gnati.

- Octavia 1.9 TDI (~90KS), relacija KR-Madžarska(le na Štajersko po avtocesti), poraba: 7.0

- Corolla 2.0 TD (~90KS), relacija KR-Mandeure(Francija, cirka 900km, od tega 500 po nemških avtocestah, v nedeljo ko tovornjaki ne vozijo, lepo vreme-se pravi z malo omejitvami, čas vožnje 8 ur), poraba: 8.9

- Corolla 2.0 TD (90KS), relacija Mandeure-KR (samo v obratni smeri, ponedeljek-polno tovornjakov, dež-na nemških avtocestah večonoma omejitev 120, čas vožnje 9.5 ur), poraba: 6.9

Torej pri dizlih je poraba močno odvisna od hitrosti. Če se voziš po normalnih cestah z zmernimi hitrostmi, pri relativno nizkih vrtljajih motorja v 5. prestavi je poraba zelo nizka-tu je dizel v veliki prednosti v primerjavi z bencinarjem. Ko pa hitrost toliko naraste, da se začne motor v zadnji prestavi vrteti čez 4000vrt/min, pa se začne poraba zelo povečevat in se približa ali celo izenači z porabo bencinarjev.

Ker pa se običajno vozimo po normalnih cestah in z normalnimi hitrostmi je stvar jasna: dizel!

Razen, če ga ne vozi dirkaško nastrojena ženska. Moja žena takoj ko spelje, pošlje motor na obrate ne glede na to ali je mrzel ali segret. Pravi, da nima časa misliti še na to. Zato za domačo rabo ne bom nikoli kupil dizla.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Moja žena takoj ko spelje, pošlje motor na obrate ne glede na to ali je mrzel ali segret. Pravi, da nima časa misliti še na to. Zato za domačo rabo ne bom nikoli kupil dizla.

jao, moja seka je 1x izpred hise speljala s 5500 rpm s TDCi-jem (obratomer je zabil)!!! pa ok da bi vsaj spustila sklopko - neeee, lezla je izpred hise, pa zravn robantla kok nikamor ne gre, ni pa baba studirala da ma visoke pete pa da bi mogla sklopko spustit da bi se premaknal... :wacko: da tega, da je bila masina cisto hladna niti ne omenjam!! :blink: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

pol sm pa js poskrbel da ga niamo vec... :D :ph34r:

Popravljeno . Popravil Zok
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz imam trenutno bencinarja A6 1,8T(zelo zadovoljen), naslednji pa bo vseeno najbrž dizel. Dizli so namreč v zadnjih letih dosegli blazen napredek in uglajenost.

Delam cca 50kkm letno in je vožnja zaradi večjega navora lepša.

Včasih naj bi bila računica (prag rentabilnosti) za dizel pri 35 kkm, sedaj pa je, zaradi malo višje cene nafte menda dobrih 40kkm letno.

Sicer pa nobenega motorja ni dobro vrteti v obrate, če je hladen.

Pri turbo motorjih (dizel in bencin) pa je pomembno tudi to, da ne ugašaš prevročega in "prevrtenega" motorja.

Če voziš z visokimi obrati in ustaviš, naj bi počakal kakšno minuto z motorjem v prostem teku, potem pa ugasnil. Ali pa pred ustavljanjem vozil kakšno minuto z nizkimi obrati.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A ni to z ugasanjem vroce turbine problem samo pri zracno hlajenih turbinah? R5 GT turbo je mel menda to slabost ... kako je pa pri dizelskih motorjih pa ne vem.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

bencinski in dizelski motor imata pri menjavi skupno olje, oljni in zračni filter, dizel ima dodatno še filter goriva, ki naj bi spadal v menjavo pri rednem servisu

tudi za turbo dizla velja, da je treba pustiti mašino nekaj sekund tečt v prostem teku, preden ga odklopiš, po daljši in tiščaški relaciji naj bi pa res laufal še kako minutko, če pred tem že ni dobil zadostne količine pomirjevalne vožnje

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!