Jure007 Objavljeno April 22, 2004 Opozori Objavljeno April 22, 2004 (popravljeno) Letos 1. maja mineva že 10 let, ko je svet Formule 1 obnemel ob novici, da je za vedno odšel eden največjih dirkačev.... "Misliš, da obstaja neka meja. Ko se je dotakneš, se nekaj zgodi. Šele tedaj veš, kje je tvoja meja." Ayrton Senna da Silva Ayrton Senna, se je rodil 21.marca 1960 v severnem delu Sao Paula. Pri sedmih letih se je prvič vsedel v starega džipa in se vozil po očetovi farmi, ne da bi mu kdo prej pokazal, kako se avto vozi. Že takrat je pokazal veliko zanimanje za tehniko. Pri destih letih je dobil prvi kart, vendar zaradi pravil, da smejo nastopati na dirkah le tekmovalci, starejši od 13 let, se je moral zadovoljiti s treningi v parku Anhembi. Prvič je na dirki nastopil leta 1973, na znameniti stezi v Interlagosu. Ayrton:"Spominjam se prve dirke. Bil sem najmlajši in ob tem najmanjši, za štartna mesta se nismo potegovali na treningih, pač pa smo številke žrebali. Ker sem bil najmanjši, so mi dovolili da izbiram prvi. In iz vreče sem potegnil enico. Tako sem že na svoji prvi dirki štartal s prvega položaja." Senna na tej dirki ni zmagal, ker se mu je pokvaril kart, toda v prvih letih je zmage pobiral kar po tekočem traku. Na vsaki stezi kjer se je pojavil, je zrušil rekord ki je marsikje ohranjen še danes. Na mednarodno dirkaško sceno se je Ayrton povzpel leta 1977, torej ko mu je bilo 17 let, s 100-kubičnim kartom je v Urugvaju osvojil južnoameriško prvenstvo, ob tem pa je bil štirikrat tudi brazilski prvak v tej kategiriji. Kmalu je spoznal da dirkanje v Latinski Ameriki ne bo dovolj, zato se je odločil da se preizkusi še v Evropi ki je bila središče avtošportnega dogajanja. Želel si je nastopiti na svetovnem prvenstvu v kartingu, ki je bilo leta 1978 v Le Mansu. Na dirki ni zmagal, je pa zapustil zelo dober vtis. Zmagal je nekaj kvalifikacijskih tekem, finale so sestavljale tri dirke. V prvi dirki je bil sedmi, v drugi je po trčenju pristal v travi, v tretji vožnji je pristal na šestem mestu kar mu je v skupni razvrstitvi prineslo šesto mesto. Senno so si zapomnili kot dirkača, ki je imel neko posebno lastnost, občutek, s katerim je hotel vedno biti najhitrejši. Na vsakem testiranju, treningu ali kvalifikacijah. Leta 1980 je na svetovnem prvenstvu zasedel skupno drugo mesto. Po tem podvigu se je Ayrton moral odločiti ali bo ostal v kartingu, prešel na naslednjo stopnico avtošporta, ali pa odnehal s tekmovanji. Po vrnitvi domov in vpisu na ekonomsko fakulteto je njegov oče spoznal da je mladi Ayrton med knjigami nesrečen, zato se je odločil da mu bo pomagal pri prehodu na naslednjo stopnico. Senna je odletel v Anglijo ker je podpisal pogodbo za dirkanje v formuli ford. Prvo dirko je odpeljal 1.marca 1981. Že takrat se je izkazal kot izredni poznavalec motorjev. Po vsaki vožnji je inženirjem razlagal, kako je motor in avto deloval in kaj naj bi se popravilo. Imel je občutek ki so ga inženirji pogrešali pri ostalih dirkačih. Na tretji dirki sezone je Senna dosegel svojo prvo zmago v Formuli ford 1600. Zmagal je v deževnem vremenu. Naslednjo leto je Senna postal prvak v tej kategoriji in sledil je prehod v formulo 2000. Zadnjo sezono v tej kategoriji je Senna zmagal na vseh dirkah razen šestih, odpeljal pa jih je kar 28. Resnično je bil premagan samo dvakrat, saj je imel štirikrat na stezi nesrečo ali okvaro. Leto 1983 se je zapisalo za Ayrtona kot prvo leto nastopanja v prvenstvu formule 3000. Že na prvi dirki je stal na najvišji stopnici. Zmagal je devet dirk zapored in nato še deseto in s tem potolkel rekord rojaka Nelsona Piqueta iz leta 1978. Ekipe iz najvišje stopnice avtošporta so se začele podrobneje zanimati za mladega brazilskega dirkača. In že kaj kmalu je Frank Williams Senni "posodil" dirkalnik formule 1, da ga preizkusi. Williams je bil navdušen nad mladeničem vendar ni imel možnosti da bi mu ponudil pogodbo. Takrat se je Senna prvič seznanil z dirkalnikom najvišjega razreda. Vendar je nadaljeval sezono v formuli 3. Pred zadnjo dirko sezone je še enkrat preizkusil formulo1 ekipe Brabham. Na zadnji odločilni dirki sezone je zmagal pred britancem Brundlom in s tem osvojil naslov prvaka formule 3000. S to dirko se hkrati poslovil od formule 3000, kajti sledil je prestop v najvišji rang avtošporta. V formuli 1 je trikratni svetovni prvak kariero začel pri moštvu TOLEMAN. Najboljši dirkač tistega časa je svojo zadnjo dirko štartal 1.5.1994. Na žalost vseh pristašev formule, Ayrton Senna dirke ni končal. V Imoli se je končala njegova življenska kakor tudi športna pot. Ayrton Senna je bil vedno tisti "pravi" dirkač. To ne pomeni, da si je samo veliko upal, temveč da je bil voznik, ki je imel svojo samozavest in osebnost, kar je ena poglavitnih lastnosti dobrega dirkača. "Občutek, ki ga doživlajm v dirkanju, je zame nekaj neopisljivega." je bila izjava Ayrtona. Kralj dežja ni oviral niti strah pred smrtjo. Vsaka sekunda lahko na progi odloča o življenju ali smrti. Zdelo se je, da je bil Senna na to sekundo vedno pripravljen. Tudi umrl je tako, kot je živel, v večnem boju za zmago. Vedno je želel biti prvi, drugo ali pa zadnje mesto mu nista pomenila nič. Popravljeno April 22, 2004. Popravil Jure007
Jacque Objavljeno April 22, 2004 Opozori Objavljeno April 22, 2004 (popravljeno) ... Popravljeno April 22, 2004. Popravil Jacque
Jacque Objavljeno April 22, 2004 Opozori Objavljeno April 22, 2004 Pa še rumena čelada, ki je ne bomo nikoli pozabili...
kađiva Objavljeno April 22, 2004 Opozori Objavljeno April 22, 2004 Slava mu!!! :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy:
Jacque Objavljeno April 23, 2004 Opozori Objavljeno April 23, 2004 Pa ne smemo pozabit tud na Rolanda Ratzenbergeja....
Pervy Objavljeno April 23, 2004 Opozori Objavljeno April 23, 2004 Senna je bil car, formula pa od takrat naprej dolgčas z redkimi zanimivimi trenutki. Škoda, mislim da bi šumi mel večje probleme osvojit te naslove 100% pa je da bi še saj nekaj časa gledali pravo dirkanje ne pa taktično zajebavanje Ferrari & Co. :cry: RIP :notworthy:
Rocky Objavljeno April 23, 2004 Opozori Objavljeno April 23, 2004 Pervy, točno to kar si napisal drži 100%. Današnja F1 je še samo senca tega kar je bila dobrih 10 let nazaj. Sam nisem nikoli navijal za Senno (Alen Prost - Profesor, ostaja zame še vedno No.1), vendar je in ostaja legenda kot dirkač in kar je še važnejše, kot velik človek. In, če koga pogrešam v F1 je to samo A. Senna! Res me zanima kaj bi se dogajalo sedaj, če bi ob bok Schumi-ja sedel v bolidu Ayrton. Zraven za popestritev bi dodal še največjega "norca" F1, Mansella. Jure, lepo, da si se spomnil na legendo. :notworthy: Lep pozdrav izpod vinogradov! ROCKY - Ave Triumphator .)
Jure007 Objavljeno April 23, 2004 Avtor Opozori Objavljeno April 23, 2004 Tudi jaz se strinjam da je F1 z izgubo Senne veliko izgubila. Sam nikoli nisem navijal zanj, bil sem pač pristaš Alaina Prosta, pa vendar sem Senno spoštoval in ga imel vsekakor za boljšega dirkača od Profesorja. Za vse tiste, ki bi radi še enkrat obudili spomin na legendo vam sporočam, da si lahko v soboto, 24.04.2004 na POPTV ob 15.10 uri ogledate dokumentarec o Legendi, ki še vedno živi.... - AYRTON SENNA - POT DO ZMAGE
Jure007 Objavljeno April 23, 2004 Avtor Opozori Objavljeno April 23, 2004 Tragične obletnice v Imoli Imola bo prihodnji konec tedna povsem v znaku obletnice tragičnih nesreč dirkačev formule 1 Rolanda Ratzenbergerja in Ayrtona Senne. Na dirki za veliko nagrado San Marina se bodo vsi ljubitelji tega avtomobilističnega športa spomnili, da je mladi Avstrijec izgubil življenje, potem ko je v kvalifikacijah zletel iz zavoja Villeneuve, 24 ur kasneje pa je podobna usoda doletela enega največjih dirkačev vseh časov, ko je Senna v sedmem krogu dirke v zavoju Tamburello izgubil nadzor nad vozilom in z nezmanjšano hitrostjo končal v varnostni ograji. V spomin na oba preminula voznika bo Avstrijec Gerhard Berger v nedeljo neposredno pred pričetkom dirke v starem Lotusu odpeljal častni krog. Poleg tega bodo v Imoli, ki nekaj časa ni smela gostiti najboljših dirkačev, na sporedu tudi dobrodelna nogometna tekma, številne razstave, velika gala večerja, maša na dirkališču "Autodromo Enzo e Dino Ferrari" in številni drugi dogodki. Navijači trikratnega svetovnega prvaka Senne (1988, 1990, 1991) - konec tedna prireditelji pričakujejo na tisoče njegovih navijačev iz vsega sveta kot tudi njegovo sestro Viviane - so na usodnem ovinku Tamburello namestili tudi napis "Ayrton - za vedno številka 1". Eden vrhuncev spominskega "Senna-vikenda" je tudi nogometna tekma med vozniki formule 1 in brazilsko nogometno reprezentanco svetovnih prvakov iz leta 1994. Dobiček od srečanja bodo prireditelji namenili skladu Senna, ki je namenjen pomoči brazilskim otrokom z ulice. Dva meseca po smrti Senne je "Selecao" na SP v ZDA osvojila naslov svetovnih prvakov, zvezdniki Romario, Bebeto, Taffarel in ostali pa so dosežek takoj posvetili dirkaču: "Vedno je bil v naših srcih, posvečamo u četrti naslov, kajti tudi on je z nami osvojil to prestižno lovoriko." V Castellu Sforzesco blizu Imole bo v četrtek odprta tudi razstava z naslovom Senna. Na ogled bodo dirkalniki, fotografije, dokumenti in številni predmeti, ki so bili nekoč last Brazilca. Glavna tribuna ob dirkališču bo v petek razglašena za "tribuno Ayrtona Senne", v soboto bo na "Autodromu" spominska maša za prvaka, ki je umrl v 34. letu starosti. Maša bo potekala tudi v čast Ratzenbergerja, Salzburžan je ta svet zapustil v 31. letu. Leto 2004 je bilo v Braziliji razglašeno za "spominsko leto Ayrona Senne". Ob tem je eden največjih Brazilčevih konkurentov Francoz Alain Prost dejal: "Senna je bil edini voznik, ki sem ga spoštoval." Tudi Berger razkriva svoje spoštovanje do nekdaj velikega šampiona: "Bil je popoln, nihče pa niti pomislil ni, da bi se mu lahko kaj zgodilo." Sennin rekord s 65 prvimi štartnimi mesti tudi v času velikega Schumacherja še vedno stoji. Ayrton Senna Še vedno pa okoli tragične smrti Brazilca ni vse pojasnjeno. Prav zaradi tega so preiskovalci znova odprli primer nesreče na dirkališču v Imoli. Sodišče najvišje instance v Italiji je namreč razveljavilo oprostilno sodbo, ki je bila sprejeta novembra 1999. Najvišje italijansko sodišče se ni zadovoljilo s sodbo, zaradi česar je prišlo do obnovitve procesa, glavno vprašanje pa ostaja: ali so spremembe na drogu volana, ki jih je uvedlo moštvo Williams, 1. maja 1994 povzročile nesrečo s smrtnim izidom ali ne? Sodišče v Bologni leta 1999 ni sprejelo nobene odločitve na to vprašanje, zaradi pomanjkanja dokazov pa so bili morebitni krivci takrat oproščeni. Državni tožilec Rinaldo Rosini pa se s takšno sodbo ni strinjal in je vložil pritožbo. Brazilski zvezdnik formule 1 je na omenjenem zavoju skorajda brez zaviranja zapeljal naravnost v zid ob progi. Pri tem ga je ubil kovinski del, ki je prebil čelado. Tehnična preiskava nikoli ni odkrila, zakaj je do nesreče dejansko prišlo. Kot trdi Rosini, so bile za nesrečo krive spremembe na dirkalniku FW-16, kjer naj bi počil volanski drog, zaradi česar Senna ni mogel več upravljati z vozilom. Branilci zagovarjajo tezo, da je drog počil šele ob trku bolida v zid.
majaCRX Objavljeno April 23, 2004 Opozori Objavljeno April 23, 2004 Kruti zadnji dve slikci... bil je in je še legenda.
majaCRX Objavljeno April 24, 2004 Opozori Objavljeno April 24, 2004 Ker ste precej o Senni že napisali naj dodam samo še nekaj statistike! Date of birth: 21st of March 1960 Died: 1st of May 1994 Place of birth: Sao Paulo/BRA Resident: Monte Carlo, Sao Paulo Height: 1,75 m Weight: 70 kg Marital status: divorced, girlfriend Adriane Learned profession: business studies Hobbies: model aircrafts, Sports jet-ski, waterskiing, tennis, jogging Favourite music: "Everything good - from pop to classical." Favourite food: fruit, typical Brazilian food Favourite drink: Guarana Racing Totals GP-Starts: 161 Poles: 65 Wins: 41 WC-Titles: 3 Start of racing career: Go-karts at the age of 4 (!), first go-kart - races at the age of 13 First racing car: 1981 - Formula Ford 1600, van Diemen First success: 1977 Panamerican Kart-Champion1979, 1980 runner-up Kart-World Championship Career: 1981 - Brit. Formula Ford 1600, Champion 1982 - Formula Ford 2000, British and European Champion 1983 - British F-3-Championship, champion 1984 - F1 Toleman-Hart, 13 points, 9th 1985 - F1 Lotus-Renault, 38 points, 4th, 1st GP victory in Portugal 1986 - F1 Lotus-Renault, 55 points, 4th 1987 - F1 Lotus-Honda, 57 points, 3rd 1988 - F1 Marlboro-McLaren-Honda, 94 points, World Champion 1989 - F1 Marlboro-McLaren-Honda, 60 points World Championship runner-up 1990 - F1 Marlboro-McLaren-Honda, 78 points, World Champion 1991 - F1 Marlboro-McLaren-Honda, 96 points, World Champion 1992 - F1 Marlboro-McLaren-Honda, 50 p., 4th 1993 - F1 Marlboro-McLaren-Ford, 73 points World Championship runner-up 1994 - F1 Williams-Renault 1994 - 1 May:died of head injuries caused at an accident at the San Marino GP Died at the Maggiore Hospital, Bologna, Italy, 1 May 1994.
HAWKey Objavljeno April 24, 2004 Opozori Objavljeno April 24, 2004 CAR :notworthy: :notworthy: :notworthy:
mario Objavljeno April 24, 2004 Opozori Objavljeno April 24, 2004 Odkar je Senna odšel, je v formuli zavladala tuga in dolgčas. Upam, da se bo kmalu pojavil nekdo, ki bo imel jajca in se v ferariju postavil proti šumi. Jutri držim za Buttona. :OK: Senna - RIP . We miss You :yea2:
Mustang Objavljeno April 25, 2004 Opozori Objavljeno April 25, 2004 Ja, Ayrton Stena je bil res legenda... :rolleyes:
Sanda7 Objavljeno April 29, 2004 Opozori Objavljeno April 29, 2004 Kam beži ta čas,se spomnem kod da bi bilo včeraj
lina Objavljeno April 29, 2004 Opozori Objavljeno April 29, 2004 (popravljeno) Kok je to bedasto---šele ko človek umre mu posthumno postavljajo tribune in pojejo slavospeve. Ja bil je eden najboljših voznikov z znanjem in jajci, odšel je prezgodaj vendar tudi to njegov lik zavija v posebno mistiko. To da je formula postala dolgočasna pa nima s Senno nobene veze---je pač tehnika enega moštva toliko pred drugimi (Šumijevo znanje sploh ne pride več do izraza.) in življenje voznika ni več pod takim vprašanjem (varnost na prvem mestu) kot je bilo to nekoč, ko so se konstantno pobijali na pistah (to pa ima tudi svoj čar--pa če priznate ali ne) in so bile sposobnosti in ,,upati se,, voznika najpomembnejše (Fangio, Fittipaldi... ). Jaz sem navijala za Nigle Mansella, Senna je bil takrat gospod, ki so ga vsi cenili, Prost pa navadna ziheraška B) ,,poturica,,. Popravljeno April 29, 2004. Popravil lina
Bojč Objavljeno April 29, 2004 Opozori Objavljeno April 29, 2004 (Šumijevo znanje sploh ne pride več do izraza.) In kdo je v nedeljo zmagal???????? Šumijevo znanje ali Baričelovo znanje?????? Morda Montojevo znanje???? Morda se motim, vendar se mi zdi, da so letos 3-4 ekipe zelo izenačene in odloča znanje in izkušnje. Pa da ne bom čist :topic: . Se mi zdi, da bi Šumi izrinil Ajrtona iz mesta št. 1, na mesto št. 2. Vsekakor so vozila premalo časa skupaj, vendar tiste tri, štiri dirke, ki sta jih vozila skupaj, je Šumi prehitel Senno, v direktnem duelu. Škoda da se nista dlje časa skupaj preganjala!!!!!
lina Objavljeno April 29, 2004 Opozori Objavljeno April 29, 2004 (popravljeno) In kdo je v nedeljo zmagal??????? Morda se motim, vendar se mi zdi, da so letos 3-4 ekipe zelo izenačene in odloča Škoda da se nista dlje časa skupaj preganjala!!!!! ne vem---po moje Šumi, :blink: A zdi se ti da so 3-4 ekipe izenačene----no na koncu Fužin je ustanova kjer je polno takih, ki se jim nekaj zdi... :naughty: Popravljeno April 29, 2004. Popravil lina
Bojč Objavljeno April 29, 2004 Opozori Objavljeno April 29, 2004 no na koncu Fužin je ustanova kjer je polno takih, ki se jim nekaj zdi... :naughty: A se ti zdi??????? :naughty: :naughty: :naughty:
Wobewt Objavljeno April 29, 2004 Opozori Objavljeno April 29, 2004 Jaz sem navijala za Nigle Mansella... Ta je bil real deal! B) B) B) Še vedno častno mesto v moji memoari (če jo je še kej ostal) B) :rolleyes: !!!!
Jure007 Objavljeno Maj 1, 2004 Avtor Opozori Objavljeno Maj 1, 2004 Danes mineva dolgih 10 let, odkar ga ni več med nami.... Ayrton Senna - R.I.P. :notworthy:
Jure007 Objavljeno Maj 1, 2004 Avtor Opozori Objavljeno Maj 1, 2004 Medtem ko Slovenija evforično vstopa v ''obljubljeno deželo'', svet obuja spomin na enega največjih mojstrov volana. Ayrton Senna je bil velik, večji od ostalih. Na stezi in ob njej. A prvega maja 1994 je bilo v sedmem krogu dirke za veliko nagrado San Marina vsega konec. Zavoj Tamburello je bil njegov zadnji, usoda pa je hotela, da je vanj zapeljal v vodstvu, tam kjer smo ga bili vajeni. Ob 18.40 je iz bolnišnice Maggiore v Bologni prišlo uradno sporočilo, da je Brazilec mrtev. Žalovali so vsi, ne glede na to, kdo je za koga navijal, vsi so čutili, da je formula ena izgubila nekoga velikega. Rumene čelade nikdar ne bomo pozabili.
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se