Skoči na vsebino

Vožnja z ATV


.T.

Priporočene objave

22.10.2004 (še dobro, da sem pisal v Wordu in nisem pobrisal)

Včeraj se mi je končno izpolnila želja, da sem se vozil z ATV. Stvar sploh ni tako enostavna kot zgleda. Pa pojdimo lepo po vrsti.

Pred enim mesecem sem izvedel, da v okolici Ljubljane rentajo ATV-je. Najprej sem šel tja samo mal pogledat in poklepetat. Zanimalo me je, če so to ta pravi ATV in ne kakšne igrače, tako kot npr. tisti go-cardi v Luciji, ki imajo celih 5,5 KM.

Pridem tja in vidim, da imajo 4 ATV-je in en hovercraft. Dva sta avtomatika (24 KM) s pogonom zadaj, eden je avtomatik s štirikolesnim pogonom (48KM), eden je pa dirkalni Suzuki z mašino od DR 400, ima prestave in samo zadnji pogon. Je zelo podoben tistim s katerimi dirkajo na Pariz – Dakarju.

Fant, ki renta ATV mi pove, da za slovenski teren sploh ne rabiš 4WD, da 2WD povsem zadostuje (izjema je le vožnja po snegu in ledu). Mislil sem si kaj lupa bedarije, saj je 4WD vendarle zakon. Potem mi še pove, da Suzukijev dirkalni ATV ni za vsakogar, da moraš imeti kar nekaj izkušenj, da ga lahko voziš. Spet naklada sem si mislil. In to meni, ki že 17 let vozim motorje. Potem sem ga vprašal, če se on kaj vozi z ednuro ali pa cross motorji, pa je rekel da ne in da ga to niti ne zanima. Mislil sem si, zato pa govoriš, da dirkalni Suzuki ni za vsakogar….

Včeraj sem šel končno vozit. Naročil sem si vodeni izlet z vodičem. Vreme je bilo idealno in še vse blatno. Po GSM se najavim in si rezerviram drikalnega Suzukija in povem fantu, ki renta, da naj nikar ne skrbi zame, saj že 17 let vozim motorje.

Ob 17-stih pridem. In to z motorjem, da bodo videli da ne nakladam, da sem motorist. Fant me prosi naj grem za začetek najprej na avtomatika, sam tolk da dobim filing in da mi bo dal kasneje dirkalnega Suzukija. Ma naj mu bo si mislim.

Sledi razlaga komand na 2WD avtomatiku. Z desno nogo zaviraš zadnji kolesi, z desno roko na balanci zaviraš sprednji kolesi, na levi strani na balanci (kjer imajo motorji sklopko) imaš ročno zavoro. Pod zicom na desni strani imaš še ročko (tko kot ima trike prestave). Ko daš ročko gor greš naprej, v sredini je ler, dol pa rikverc. Gas dodajaš z desnim palcem – tako kot pri motornih sankah.

In smo šli. Najprej smo šli po makadamski cesti do blatnega poligona. Sediš ful visoko, cela stvar se nagiba kontra kot motor in ko se izogibaš luknjam na cesti imaš filing, da se boš vsak čas prevrnil.

Pridemo na poligon. Blatne luže, kuclji,… Inštruktor pove, da naj vozimo za njim (bili smo trije). Zapelje v tako blato, da ni šans, da prideš ven. Pravi samo gas do fula in bo šlo brez problemov. In res. Inštruktor je kar preletel blato. Potem grem jaz. SRAMOTA!!! Ostanem v blatu. Ne gre ne naprej, ne nazaj. Me morajo porinit. Sledi vožnja čez kuclje. Še večja SRAMOTA. Le zakaj sem prej pametoval, da že 17 let vozim motorje in s tem dajal vtis, da obvladam zadevo.

ATV se niti približno ne vozi tako kot motor. In če si prej navajen off-roada z motorjem, se pol še toliko težje navadiš ATV-ja. Z motorjem si več ali manj v navpičnem položaju, saj je enosledno vozilo, tale ATV se pa nagiba da misliš zdaj, zdaj se bo prevrnil in pol daješ dol nogo (tako kot na motorju) in se nekaj loviš. Pol si pa še povoziš nogo z zadnjimi kolesi. Predno pokapiraš in se navadiš, da ne smeš dajat noge dol in da se moraš presedat v »protiutež«, tako kot tisti ki dirkajo s prikoličarji, mine kar nekaj časa.

Druga stvar je v zavijanju po spolzkem terenu. ATV ima ful kratko medosno razdaljo, zadaj pa ful širok kolotek in še oba kolesa sta na isti gredi – nima diferenciala. Zato se rado zgodi, da prva kolesa zdrsnejo – pride do podkrmarjenja. Ko se ti na motorju zgodi, da ti začne odnašat prvo kolo, poravnaš oz. daš kotra balanco, da ne padeš. Pri ATV-ju jo moraš pa dodati, da kolesa zagrabijo. Pa še ful trda je! V teoriji se da to lepo izvajat, v praksi pa ne, ker si navajen motorja. Potem izgleda neko takole:

Zavijaš, v ovinek, prva kolesa ti zdrsnejo in refleksno poravnaš oz. odviješ kontra, daš avtomatsko dol nogo. Ker si poravnal oz. dal kontra, si skrenil s smeri…. Po poligonu je to vseeno, ker je dovolj placa.

Po nekaj krogih mojega sramotenja po poligonu in blatu se odpravimo vozit po makadamskih potkah. To je šlo, za silo! Pridemo do enega previsa. Inštruktor mi zavpije nazaj: Ej samo na prvo bremzo!!! In se spusti po previsu naravnost dol. O bože, a tle dol moram? Uni spusti na tankovskem poligonu na Vrhniki so lulike proti temu spustu. Usedem se nazaj, si ogledam kam bom skočil dol z ATV-ja, če mi ne bo zneslo in se spustim. ATV bremza kot norc, gume na blokirajo. Evo sem že dol. Thanks God! Inštruktor se obrne in zapelje nazaj gor v previs. Zavpije mi: samo ne gasa spustit. Usedem se naprej in gasa. Une male gume grabijo 100 na uro. ATV se hoče postavt na zadnja kolesa. Pomaknem se še bolj naprej. Spomnim se na une bedake iz Rachava. Postaja vroče, gate so polne, še malo in priplezava na vrh.

Nadaljujemo vožnjo po potkah in pridemo do gozda. Inštruktor pove, da se sedaj šele začenja »ta pravi teren« in vpraša, če se čutim sposobnega. Mu priznam da ne. Pa odvrne, da tam kjer ne bo šlo, da bo on peljal mojega ATV-ja. Peljemo po gozdu po usekih oz. nekakšnih jarkih. To odnašanje prvih koles me ful jebe. Poravnavam balnaco oz. dajem kontro, namesto da bi dodajal, zato mi ATV skrene s poti in zavije gor v rob useka in se hoče prevrnit. Zato se lovim tako, da dajem dol nogo. Od same groze se kuham pod čelado. Strmina narašča, na tleh so spolzke korenine in kamni, samo čakam, da se bodo kolesa začela vrtet v prazno in da bom začel drseti nazaj v dolino. Gledam kam bom skočil, da se bom rešil. Ampak ATV pleza kot gams. Naletimo na podrto drevo na sredini useka. Inštruktor se nagne oz. prestopi ful na desno in zapelje v steno useka in pripleza ven ter mi maha naj gremo za njim. Men je slabo. Mislim si grem raje domov, kar imejte moj denar. Un VIP enduro rally, ki sem se ga pred leti udeležil z BMW GS-om pod vodstvom Mirana Stanovnika po Počku je bil mačji kašelj proti temu kar se dogaja tukaj. Pa kaj me je sploh melo, da sem šel vozit te ATV-je? Ma kva sem ena budala! Ne preostane mi drugega, kot, da se še sam presedem skrajno desno in zavijem v steno s ful gasom. In ATV spet pripleza. Tako se vozimo po teh usekih in naletimo na enega, ki ga je preoral buldožer s tistimi klini, ki jih vleče za samo. Po razritem in s skalami posutem terenu se prebijamo 10 na uro. Skale tolčejo po podu. ATV se mi smili. Ko ne gre več (zaradi mene, ker sem najmanj obvladal) se skušamo prebit iz useka. Ne gre, ker je pod robom useka »stopnica«. Pod rob te »stopnice« prinesemo skale in inštruktor se zapodi čez, poleti po zraku in mu rata. Jaz se userejm in ga prosim, če se mojega ATV zapelje čez. Nadaljujemo vožnjo po gozdu. Znočilo se je že. Majhne luči še kar dobro svetijo. Fant, ki je vozil za nami je nabral še jurčka. Le kako je imel cajt gledat naokrog? Pridemo do potoka in gas po potoku. Voda šprica na vse strani. Še dobro, da sem čez usnjeni kombinezon oblekel še TYVEC kombinezon. V potoku so skale in tolmunčki. ATV leze čez vse. Počasi dobivam filing za vožnjo. V bistvu se ATV vozi kot JEEP, le da ima namesto volana balanco in prav ta te zavede…

Priplezamo na vrh hriba in sem se ravno malce navadil, ravno toliko, da sem začel uživat, pol pa SHIT!!! Sedaj bo treba priti še dol v dolino po vseh teh klancih. V dolino gremo po drugi poti. V daljavi se vidijo luči Ljubljane. Romantika. Časa za opazovanje ni. Spuščamo se po zelo ozkem useku. Na dnu useka je voda razrila tudi do meter globoko luknjo. Vozimo tako, da je luknja med kolesi. Če mi odnese prva kolesa padem motri si mislim in me že odnese. Pikiram. Zdej se bom pa prevrnil si mislim. Prenesem težo na nasprotno stran, ATV se postavi na dve kolesi, nato pa pade nazaj na vse štiri in se zagozdi v luknjo. Na srečo ima ATV vzvratno prestavo in se izkopljem ven. To, da sta zadnji kolesi na isti gredi brez diferenciala dela čudeže. Nato pridemo na tiste potke in useke, po katerih smo šli gor. Mam še kar dober filing in začnem dodajati več gasa. Adrenalin začne špricat! Tako nadaljujemo do konca. Na cilju niti nisem imel več želje sprobat dirkalnega ATV-ja, ker sem spoznal, da je avtomatik, ki sem ga vozil povsem dovolj.

Potem sledi še obvezna debata. Inštruktorju in tistemu fantu razložim, kakšna je razlika med enduro in ATV-je. Primerjava je nemogoča. Te poti, ki smo jih prevozili z ATV-ji endura ne bi zmogla. Zmogel bi jih mogoče motor za trial.

Na koncu je inštruktor povedal, da je MIRAN STANOVNIK vedno dobrodošel pri njih in da naj pride (ko se bo pozdravil), da ga časti en tak vodeni izlet, kot smo ga imeli včeraj.

Sfukan sem bi do fula. Ampak ne fizično ampak psihično in to od tega ker mi je na začetku ful delala prpa, ko smo vozili po takih (za mene) grozljivih terenih. Sploh se nisem preoblekel in sem šel kar tak v blatnem Tyvecu in blatnih vojaških škornjih domov. Pa še filing za vozit motor se mi ni vrnil takoj in sem se prvih nekaj kilometrov proti domu vozil 40 na uro.

Drugi mesec grem spet. Komi čakam!

Danes me malce bolijo noge in hrbtne mišice, ampak ni nobene panike.

Tadej

Popravljeno . Popravil Tadej
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Drugič z ATV

Po prvi vožnji (na kateri sem se osmešil :BUA: ) sem zadeve razčistil sam pri sebi.

Najprej sem si moral dopovedati, da se ATV-ja niti pod razno ne da primerjati z motorjem in da je balanca zgolj "varka".

Potem sem moral dojeti, da je meja prevračanja dosti višja, kot sem si jo zamislil v glavi in da je normalno (zaradi sistema vzmetenja) da gre pri ostreje odpeljanih ovinkih zadnja notranja guma v zrak.

V petek zvečer je v eni od LJ kafan (opazili smo tudi LeeDee :wub: :wub: :wub: ) padla odločitev, da gremo v nedeljo na ATV. Jaz in Zafo "že" drugič, Pero pa prvič.

V nedeljo ob 9-tih zjutraj smo štartali pod vodstvom inštruktorja. Čeprav je bilo le 5 stopinj, nam je bilo že po nekaj minutah vroče. Vozil sem zadnji v koloni in gledal Perota pred mano, kako se je lomil tako kot sem se jaz prvič. Najbolj mi je bilo smešno, ko je na vsakem ovinku refleksno dajal dol nogo.

Najprej smo šli na poligon. Sedaj je bilo prav zabavno. Šlo je na pošrek in po treh kolesih kot za šalo. Blato je špricalo na vse strani. Pa še celo noč iz sobote na nedeljo je scalo = MUHAHA!!!

Sledila je ista pot, kot sem jo šel ped 18 dnevi, le da je bilo tokrat vse še bolj razmočeno in za "desert" posuto z listjem = MLJAMI.

Prvi vzpon je bil kot na Camel Trophyu. Ful blata, nagnjem ilovnat teren. Na kolesa se je prilepila ilovica z listjem in gume so ratale slick, mi pa s punim. Mene in Perota je zavrtelo notri v jarku. Končalo se je tko, da smo dva ATV-ja zvlekli na roke čez strmino. Bo potrebno drugič s seboj pripeljati kakšnega, ki ima s porivanjem izkušnje, le kdo bi to bil :hmm:

Sledila je vožnja po gozdnih poteh. Na vsake toliko so nas pričakale globoke blatne luže, ki so jih naredili traktorji. Mi pa samo punim čez...

Sledila je fura po potoku. Ta je meni najljubša :wub: Kolk se ATV spuca :) No, tam mi je zalilo svečko :fight2: in je bilo potrebno malce počakati. Najboljši pa mi je ovinek, ko se zavije ven iz potoka. Levi ovinek, ki gre res ful strmno navzgor. Če bi šel peš, bi moral iti po štirih - strmo in drsi, ATV pa zagrabi kot gams in si že na vrhu. Pol smo se še tko furali in ura in pol je hitro minila :cry: :cry: :cry: :cry:

Na cilju smo bili baltni kot da bi cel dan puzali po poligonu na Počku, Pero pa kot da bi puzal tri dni.

In sledilo je presenečenje. Na cilju nam je inštruktor povedal, da smo bili v redu skupina - smo ga ubogali in nismo delali pizdarij, zato nas je vsakega zapeljal dva kroga s Hovercraftom.

In občutki: kot bi z avtom pripizeval s ročno po zaledenelem jezeru. Leti ful in te obrača in drsiš levo in desno.

No, name je najbolj naredilo vtis, da se pelješ po travi in teraš punim proti vodi. Misliš si: ZDEJLE BOM ZARUŽIL V VODO in se že pripraviš kako boš moker.... AMPAK hovercraft nadaljuje pot naprej 20 cm nad podlago oz.neglede na podlago. Tudi jarke prepelješ, na da kaj občutil. Naslednič bom inštruktorju rekel, naj me zapelje po kaki fajn luknjasti makadamasti cesti. To bo ful dober filing - luknjasta cesta, ti se pa pelješ po njej kot po najbolj gladkem asfaltu, brez enega samega rukarja.

Tadej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

kolaga kupil kymco 250 ATV tako da se lahko sedaj vozim kdaj mi bo pasalo :OK: :yea2: še verige nabavi potem pa čakamo na prvi sneg :yea2: :P

OK saj bi mogoče kaj močnejšega pasalo, ampak tudi z 250 ccm se da delat bedarije .)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jest sem se enkrat po Brniski kros progi s 660ccm tekmovalnim peljal pa mi je blo prov bedn.En krog sem odpeljal poj sem se pa raj s svojo kroslo sel naprej vozit. Tko kt je Tadej reku.Cist drug obcutek. Pa se krosla bl leti :naughty:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jest sem se enkrat po Brniski kros progi s 660ccm tekmovalnim peljal pa mi je blo prov bedn.En krog sem odpeljal poj sem se pa raj s svojo kroslo sel naprej vozit. Tko kt je Tadej reku.Cist drug obcutek. Pa se krosla bl leti :naughty:

Ej samo navadit se moraš. Prvič je bilo meni prve pol ure čist mem, še posebej nagibanje in odnašanje prvega dela in posledično dajanje dol noge in zavijanje iz smeri. Sem jim že hotel reč. da jim ATV-ja vračam in da naj kar obdržijo denar ....

Kot sem rekel sem potem zadevo prespal, razčistil določene stvari, tja se nisem pripeljal z motorjem (zanalašč, da nisem imel filinga od motorja) in potem mi je šlo ful dobr in sem res do fula užival. najbolš mi je blo to, ko imaš štiri kolesa in bi se z motorjem že zdavnaj zložil, tu te pa samo odnese oz. zavrti in mirno nadaljuješ pot naprej.

Komi čakam, da grem spet.

Tadej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja to je res.Takrat sva z gunim mal tekmovala pa me je na ovinku zmeri prehitu, na ravnin pa na skokih sem ga pa jest za salo. On je v ovinku sam gas dajal pa ga je lepo zasukal, ce bi jest to naredu bi pa padu.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V naši firmi smo letos uvozili dva modela ATV. In sicer 150 ccm in 250 ccm. Trenutno so v fazi testiranja nekaj se jih je pa tudi prodalo. V spomladanskem času nameravamo organizirati brezplačne testne vožnje. Če ste zainteresirani se lahko zmenimo spomladi in naredimo predstavitev in testno vožnjo za vse člane foruma enkrat spomladi na kakšni kross progi.

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne rabis izpita, razen izpit za kolo z motorjem (ne vem katera kategorija je) ATV niso registrirani in so prijavljeni v promet kot delovni stroji (motokultivator). Kljub temu da so to ''delovni stroji'' so namenjeni samo eni zadevi in to je vožnja po gozdovih. Prodajamo jih pa pod pretvezo da so delovni stroji za pomoč v vinogradih.

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

kot vidim ste ful zadovoljni s temi igrackami 400ccm rajsi probajte kaj za velike decke kot je naprimer yamaha raptor 660r ki ga spravis na 64 konjskih moci,

glede voznje pa je preprosto le navadit se ga moras ,če ga imaš sam ga dobiš takoj v mali prst .

vozil sem dolgo kros ampak sem si letos nabavil to zadevo in vam povem ni boljšega na makedamu,gozdu ali kros progi ,skoki niso nič drugačni kot pri krosu pristajas brez gasa ter bremze(le kasna dolga miza je pa res potrebna dosti jajc)

če koga zanima prodajam to yamaho(na avto netu)

ker sem naročil se hujšo zadevo Polaris Predator

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pomoje je skoda dnarja za motorista... sm ga sam 1x kupu pa sm biu prou razocaran :BUA: sam un cenik na konc je biu dobr :lol1:

dej thundercat poskeneri pa prpni tuki tist o ATVjih... :notworthy:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!