Jump to content

PRENOSI MOČI PREKO...


XDR

Recommended Posts

Sem prej, preden se odprl novo temo, pogledal na iskalniku, pa nisem nič takšnega nešel. Na iskalniku sem pogledal predvsem zato, ker sem "nov", oziroma se malo pojavljam tukaj. JA. Zanima me predvsem, kaj menite o različnih prenosih moči iz motorja na kolo, načini vzdrževanja, težave in podobno. Vem, da sem pred kakšnim letom zasledil nek pogovor o kardanskem prenosu, ampak ga sedaj nisem našel. No... Upam, da ni tema napačna in ne bo blokirana. (če pa, sorry)

Osebno menim, da je karganski prenos za potovalne motorje boljši, saj je potrebnega manj vzdrževanja. Za ostale motocikle pa nevem. Kaj pa pri športnih?

Kakšno je vaše mnenje, izkušnje...

LP Jure

Link to post
Share on other sites
  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • XDR

    14

  • SiR

    14

  • Moto32

    10

  • Draksler

    8

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Navadni smrtniki ne mečejo milijonov v predelavo ... Navadni smrtniki kupijo Yamaho ... ;)

Posted Images

Sem prej, preden se odprl novo temo, pogledal na iskalniku, pa nisem nič takšnega nešel. Na iskalniku sem pogledal predvsem zato, ker sem "nov", oziroma se malo pojavljam tukaj. JA. Zanima me predvsem, kaj menite o različnih prenosih moči iz motorja na kolo, načini vzdrževanja, težave in podobno. Vem, da sem pred kakšnim letom zasledil nek pogovor o kardanskem prenosu, ampak ga sedaj nisem našel. No... Upam, da ni tema napačna in ne bo blokirana. (če pa, sorry)

Osebno menim, da je karganski prenos za potovalne motorje boljši, saj je potrebnega manj vzdrževanja. Za ostale motocikle pa nevem. Kaj pa pri športnih?

Kakšno je vaše mnenje, izkušnje... 

LP Jure

Ma vsaka stvar ima svoje prednosti in slabosti, samo sem mnenja da če bi ostali prenosi bili toliko boljši od dobre stare verige potem bi le ta že zdavnaj izumrla.

Link to post
Share on other sites

Po principu baba čula baba rekla prodajam naprej teorijo, da:

- kardan ne vzdrži velike moči, kot jo zagotavljajo recimo športni japonci (čeprav ga ima recimo Yamaha V-max);

- kardan podpira lenobo (ni treba vsak dan mazat, če se malo več voziš - ok, tut za verigo obstaja scottoiler);

- kardan je težek in lahko neprijetno blokira zadnje kolo, zato ni za neizkušene;

- kardana ni treba tako pogosto menjati, kot verigo in verižnike;

- kardan je lahko združen z zadnjo nihajno roko;

- jermeni so super, ne cukajo tako zelo, se ne raztegujejo, ...

Z obojim, kardanom in verigo, pa lahko kakega tečnega pubeca okoli kepe vsekaš, če ti kaj južna - tega z jermenom ne moreš tako učinkovito :P

Link to post
Share on other sites

Okoli pretepanja s ketnami (in kardani) zna bit zadeva še precej zanimjiva. Mogoče je že kdo skuso kaj podobnega :xx:

No... kakor koli. Glede blokade kolesa bi pa rekel takole, da še nisem slišal za primer kjer bi kardan zagodel kakšno tako. Ne rečem, da se komu to še ni zgodilo, ampak kolikor sem sam slišal...

Vem pa za verigo, da je že komu odrezala stopala ali pa nekaj prstov na nogi, ko jo je vtrgali in ja prebila ščit. :cry:

Jermeni pa so malo nepraktični, ker zavzamejo po širini preveč prostora. (sistem baba čula, baba rekla). Glede na širino jermena, ki mora biti vsaj 35 mm, se pojavijo težave z obesami in tako je motor na eni strani kar precej širši kot na drugi. Poleg tega pa bi se naj jermeni slabše čistili kot veriga in kardan in tako so bolj primerni samo za suhe podlage (kakšen offroad ne pride v poštev pri jermenu).

lp Jure

Link to post
Share on other sites

Moje izkušnje iz prve roke (ništa nisam čuo).

Najprej sem vozil Čoperja (Yamaha XVS 650)! Ta motor ima kardan in moram reči, da mi je kot začetniku delal, kar nekaj težav! Predvsem je težava pri pretikanju prestav navzdol, ko ti zadnje kolo nadležno zateguje, ker je prenos tog! Do tega prihaja, ker je hitrost motorja pri pojemanju hitrosti večja od obratov kardana in kolo zateguje (kot bi zaviral)To je edina slabost pri kardanu tega tipa motorjev. Vzdrževanje je pa prijazno lastniku motorja - 2 dcl olja! (na 6000 km). Problemi nastanejo, če pride do poškodbe okvira motorja! Popravilo je lahko zelo drago. Prav tako, če se kardan pokvari. Vendar sem mnenja, da se to ne dogaja tako pogosto. Pri Šternu v Kranju sem se zanimal, koliko se kvari kardan in so mi rekli, da načeloma ne bi smelo biti problema 150 kKM! (odvisno od načina vožnje in uporabe). Popravljali so pa eno FJR, ki ji je spustil semering pri izhodu gredi iz motorja! (v garanciji :hmm: )

Sedaj pa vozim FJR in vam lahko zatrdim, da je ta motor v primerjavi s prvim, ko dan in noč. (drug razred - cenovni in kakovostni) Kardan je enkrat zlomljen (zglob) in je izveden, kod del zadnje nihajne roke. S tem so znižali težišče motorja. Lastnosti tega prenosa so bistveno boljše, kot pri zgoraj omenjenem motorju. (ni zategovanja ali dviganja pri pospeševanjih) Velike moči, da ne zdrži - s tem se verjetno ne bom strinjal, ker ima FJR 145 KM! Za moje pojme je to že tista prava moč. Vzdrževanje je zopet 2 dcl olja na 10 000 KM! Jaz ga menjam na 5000 ker je liter olja smo 13 EUR (najboljše kar lahko dobiš)! Tudi nadležnega zategovanja se ne občuti - verjetno pa sem se tudi privadil temu prenosu in mi je zlezel pod kožo! Osebno mi je kardan zelo všeč - seveda pa ni primeren za dirkalne motorje - tu se ne bi izšlo (tudi pod razno ne)! Nekaj kritik na račun FJR je, da nima 6 prestav. Mislim, da so ižinerji dobro izračunali, da bi bila končna hitrost že blizu 300 - to pa bi bistveno povečalo vibracije in zmanjšalo trajnost tega ptrenosa. Pri konstrukciji se vedno dela kompromis med trajnostjo in lasnostmi izdelka - v tem primeru je poudarek na trajnosti. Kdo se pa rabi vozit s turingom 300 - že 250 je too fast for mee!

Turing motorjem, čoperjem in podobnim zadevam kardan pristaja. Nekoč moram preizkusiti kakšnega BMW - ja, da bi lahko primerjal oba prenosa (baje je BMW - jev prenos boljši -baje).

S kardanom nebi nikdar žgal gume (možnost okvare se bistveno poveča). Dečko, ki je kupil mojega čoperja je pač to počel in je skuril - ne gumo ampak kardan (to je ugotovil day after party.... )

Toliko z moje strani o kardanu, kot vrsti prenosa....

LP Marko

Link to post
Share on other sites
Po principu baba čula baba rekla prodajam naprej teorijo, da:

- kardan ne vzdrži velike moči, kot jo zagotavljajo recimo športni japonci (čeprav ga ima recimo Yamaha V-max);

- kardan podpira lenobo (ni treba vsak dan mazat, če se malo več voziš - ok, tut za verigo obstaja scottoiler);

- kardan je težek in lahko neprijetno blokira zadnje kolo, zato ni za neizkušene;

- kardana ni treba tako pogosto menjati, kot verigo in verižnike;

- kardan je lahko združen z zadnjo nihajno roko;

- jermeni so super, ne cukajo tako zelo, se ne raztegujejo, ...

Z obojim, kardanom in verigo, pa lahko kakega tečnega pubeca okoli kepe vsekaš, če ti kaj južna - tega z jermenom ne moreš tako učinkovito :P

Po sistemu baba cula,baba rekla,slucajno vem za en kardan,v katerega je vprezenih dobrih 160 konjicev,kar lahko ovrze govorice,da te vrste prenos ni za velike moci. .)

Aja,baba je cula za enga bmwja K1200R :naughty:

Link to post
Share on other sites

Prav, potem pričakujemo kardane v novi seriji japonskih sportakov ;) :blush:

BMW pač kardan tiši v vsako stvar, ga bojo dali tud v televizor, če bo treba ...

Ducati takisto, pa Aprilia, Triumph, Harley, ... ;)

Link to post
Share on other sites
...

No... kakor koli. Glede blokade kolesa bi pa rekel takole, da še nisem slišal za primer kjer bi kardan zagodel kakšno tako. Ne rečem, da se komu to še ni zgodilo, ampak kolikor sem sam slišal...

...

No, jaz osebno sem uspesno veckrat blokiral zadnje kolo yamahi XVS650, BMW R1150R in R1200GS. Zaradi kardanskega efekta. Bmwju precej tezje kot yamahi, ampak z malo truda ni problema.

o kardanskem efektu je kar veliko napisano po forumu.

Link to post
Share on other sites

kardan je tog zato ni najprimernejši za šport vožnjo in pa razbe endure ker so problemi zaradi raztegovanja vzmetenja pri npr. skokih. ravno zato je BMW za bolj hard verzijo GS-a spreminjal nekaj ker z serijsko naj nebi smel skakat če noče reskirat okvare. med kardani so ogromne razlike, meni osebno so bili BMW-jevi najboljši čeprav vseeno moreš paziti pri šaltanju dol in to je bilo tudi tisto kar me je pri vseh BMW-jih najbol oviralo pri športni vožnji.

veriga je prožna in nima velke izgube moči, še vedno najboljši kompromis.

jermen je tog in ne prenaša velikih sunkov je pa najboljši za motorje z veliko navora, ki bi hitro raztegnili verige in polomli kardane - ni naključje da ga imajo vsi veliki čoperji, predvsem H-D.

evo tak na simpl .)

Link to post
Share on other sites

Ko je ze govora o kardanskem efektu. Moto Guzzi je patentiral svojo "izboljsanje" kardanskega pogona. CaRC (cardano reattivo compatto) sistem uporabljata nova Breva 1100 in Griso.

Guzzi’s classic shaft drive has been totally redesigned for superior comfort and ridability. The CA.R.C. compact reactive shaft drive system integrates the final drive inside the aluminium alloy swingarm, leaving bevel gear and shaft free to oscillate. The drive shaft incorporates two universal joints with built-in torsional shock absorbers. The system delivers smooth, precise and jerk-free power, and eliminates the anti-shaft effect associated with conventional shaft drives. On the Griso, even the ordinary components are simply superior. The gearbox, for example, brings you previously unobtainable feel and performance, the result of a total redesign aimed at maximum comfort and ease of operation. The unit also weighs 2 kg less than its predecessors and is silent running and precise in selecting neutral and shifting gear.
Link to post
Share on other sites
Ko je ze govora o kardanskem efektu. Moto Guzzi je patentiral svojo "izboljsanje" kardanskega pogona. CaRC (cardano reattivo compatto) sistem uporabljata nova Breva 1100 in Griso.

pohvalno ker tisti na brevi 750 in starih Nevadah so :slap:

Link to post
Share on other sites
..čeprav vseeno moreš paziti pri šaltanju dol ..

poslušaj pervyja. to sem v vajenskih časih enkrat probal pri neprilagojeni hitrosti skozi ovinek in je kolo lepo zablokiralo. na srečo se je končalo samo z posranimi gatami in prešvicanim hrbtom.

je pa po drugi strani res, da se tega kardanskega efekta hitro navadiš in šaltuješ tako, da sploh ne prideš do njega.

Edited by Špilferderber
Link to post
Share on other sites

jst bom smetil tu le z verigo, saj kardana ali jermena nisem probal...

veriga ma to slabost, da potrebuje mazanje in čistočo, kar za kardan in jermen ni treba preveč skrbet...poleg tega se pri verigi obrabljata tudi oba zobnika in to je dodaten strošek. mazanje se da rešit s kakimi scottoilerji in podobnim in ker je veriga stalno "naoljena" tudi umazanija manj vpliva na obrabo ker se težje prime, seveda je zadeva malo packasta in ni za šminkerje :P spreji so malo dvorezni...saj so izredno lepljivi in veriga po kaki daljši furi, po možnosti po mokri cesti in prahu, ko se prime gor vse sorte svinjarija zgleda precej žalostno :afro1:

tudi več vzdrževanja niti ni tako slaba lastnost...vsaj večkrat pogledaš kaj se dogaja z motorjem... .)

Edited by GorazdH
Link to post
Share on other sites
Kaj pa kakšne predelave, recimo iz kardana na verigo, so možne ali je zadeva preveč skomplicirana, da bi se jo splačalo nardit. Mogoče kdo kaj ve o tem? :?

So možne. Ampak je treba dobr pregledat, če je na motociklu možno to realzirati - če je sploh dovolj prostora za montažo zobnika in verige itd ...

Link to post
Share on other sites

Zakaj bi pa delal predelavo iz kardana na verigo, to je korak nazaj :D . Pa še izvedba je pomojem prezapletena, saj imajo motorji z kardani ponavadi pogonsko gred v vzdolžni smeri, to pa pomeni, da bi obvezno potreboval kakšen prenos za spremembo položaja gredi v prečno smer, kot ga zahteva veriga. To pa je povezano z velikimi stroški in pomanjkanjem prostora.

Obstajajo pa predelave iz verige na jermene, ki se meni zdijo boljša alternativa kot verige.

Link to post
Share on other sites
Zakaj bi pa delal predelavo iz kardana na verigo, to je korak nazaj :D . Pa še izvedba je pomojem prezapletena, saj imajo motorji z kardani ponavadi pogonsko gred v vzdolžni smeri, to pa pomeni, da bi obvezno potreboval kakšen prenos za spremembo položaja gredi v prečno smer, kot ga zahteva veriga. To pa je povezano z velikimi stroški in pomanjkanjem  prostora.

Obstajajo pa predelave iz verige na jermene, ki se meni zdijo boljša alternativa kot verige.

recimo Yamaha V-max ima serijsko kardan, če jo pa povrtaš in nabriješ, lahko imaš težave s kardanom, zato je zelo pogosta predelava na "ketno"... je pa takrat problem ,ker se moraš znebiti 10-litrskega rezervoarja za gorivo, ki je pri tem motociklu pod sedežem... placa je pa glih za glih za ketno ...

Link to post
Share on other sites
Kaj pa kakšne predelave, recimo iz kardana na verigo, so možne ali je zadeva preveč skomplicirana, da bi se jo splačalo nardit. Mogoče kdo kaj ve o tem? :?

a boš dal ketno na LTja? :lol1:

daj no...

Link to post
Share on other sites
recimo Yamaha V-max ima serijsko kardan, če jo pa povrtaš in nabriješ, lahko imaš težave s kardanom, zato je zelo pogosta predelava na "ketno"... je pa takrat problem ,ker se moraš znebiti 10-litrskega rezervoarja za gorivo, ki je pri tem motociklu pod sedežem... placa je pa glih za glih za ketno ...

Upam, da te nihče ne jemlje resno ...... :slap:

Link to post
Share on other sites
Upam, da te nihče ne jemlje resno ...... :slap:

Če za zadeve še nisi slišal (ali jevidel), še ne pomeni, da ne obstaja ;)

Samo en primer: vmax s ketno. Drgač bi znal pa tut Egli al pa še kak predelovalec kaj povedat na to temo. Ups, sej mi je že povedal :P

Edited by SymRu
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




Motosvet Chat

Motosvet Chat

    You don't have permission to chat.
    ×
    ×
    • Create New...

    Important Information

    By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!