AndY1 Objavljeno Oktober 13, 2008 Opozori Objavljeno Oktober 13, 2008 Ja, je A katergorija, ker gre čez 45km/h. Doseg ima med 60-80km, tako da do Bleda, kjer živi moja mama, pridem brez problema, grem pa po stranskih cestah, kjer je vožnja še lepša. Tam nafilam, pa popoldne nazaj. Pa tudi za kakšne krožne izlete je fajn. Se pa z njim vozim v službo in nazaj in po opravkih. Na magistralki je itak omejitev 100km/h, tako da več kot 100 ne potrebujem .) V bistvu še nikoli nisem šel čez 90, ker nisem čutil potrebe. Če koga še kaj zanima, kar na dan z vprašanji.
Hornet Objavljeno Oktober 13, 2008 Opozori Objavljeno Oktober 13, 2008 Se mi zdi da si tale tvoj elektro skuter zasluži svojo temo. :naughty:
Drejči Objavljeno Oktober 13, 2008 Opozori Objavljeno Oktober 13, 2008 Huh, zanimivo branje :) bi tudi sam imel kaj takega a me moti uporaba nikelj-metalhidridnih akumulatorjev (NiMH), če bi uporabili litijeve bi mi bilo bolj privlačno. Če se srečamo te zasigurno ustavim in pofirbcam zadevco :)
AndY1 Objavljeno Oktober 14, 2008 Opozori Objavljeno Oktober 14, 2008 (popravljeno) Huh, zanimivo branje :) bi tudi sam imel kaj takega a me moti uporaba nikelj-metalhidridnih akumulatorjev (NiMH), če bi uporabili litijeve bi mi bilo bolj privlačno. Če se srečamo te zasigurno ustavim in pofirbcam zadevco :) Problem pri LiPo baterijah je njihova netestirana zanesljivost na terenu. NiMH baterije preizkušeno delajo že cca. 10 let v ameriških Toyotah RAV4 EV (čisti plug-in vozila, ki so jih nehali izdelovati (zaradi tega, ker je Chevron pokupil patente za NiMH baterije velikih kapacitet (Who killed the electric car)) - na Youtube-u je filmov polno) in so preizkušena tehnologija. Sam tudi uporabljam LiPo baterije na modelu RC helikopterja, ki ga letim, in te baterije so za max. 200 polnjenj in potem je konec z njimi, pa če še tako paziš na njih. Prihajajo sicer LiFePo4 baterije, ki omogočajo velike praznilne in polnilne tokove (polnjenje v 15 mninutah), vendar to je še čisto nova, na dolgi rok, netestirana tehnologija. Popravljeno Oktober 14, 2008. Popravil AndY1
slatoru Objavljeno Oktober 14, 2008 Opozori Objavljeno Oktober 14, 2008 Nisem bil med prvimi, ampak celo PRVI, ki je registriral X9 500 v SLO ! :D No, vseeno je imel moj X9 variomat z osmimi valjčki, tako da mi ni bilo treba kupovat pokrova. Moj prijatelj pa je to moral, ker je imel variomat s 6 valjčki - zanimivo, da je moj letnik 2002, njegov pa 2003. Pokrov je dobil v Kopru. Variomat sem nabavil v LJ, poglej na www.scooterkit.com, stran je bolj švoh, maš pa gor kontaktne podatke. Jst sem vse nabavu prek spletne trgovine easyparts.nl. Dobiš vse dele, poštnina pa je "le" 15 €. Dobil sem s šestimi valjčki, ampak še nism odprl motorja tako da ne vem ali paše!
skuterist Objavljeno Oktober 14, 2008 Opozori Objavljeno Oktober 14, 2008 Sam tudi uporabljam LiPo baterije na modelu RC helikopterja, ki ga letim, in te baterije so za max. 200 polnjenj in potem je konec z njimi, pa če še tako paziš na njih. :topic: Kateri model imaš? Sam se bolj igram s temi zadevami (Bell 47 Micro). Bi prišel pogledat :blush: skuter ter "igračko" če imaš kaj časa :whistle: .
Valentin Objavljeno Oktober 14, 2008 Opozori Objavljeno Oktober 14, 2008 Jst sem vse nabavu prek spletne trgovine easyparts.nl. Dobiš vse dele, poštnina pa je "le" 15 €.Dobil sem s šestimi valjčki, ampak še nism odprl motorja tako da ne vem ali paše! Škoda, ker nisi vzel z 8 valjčki.
slatoru Objavljeno Oktober 14, 2008 Opozori Objavljeno Oktober 14, 2008 Škoda, ker nisi vzel z 8 valjčki. žal sem našel samo s šestimi. Zakaj škoda? Valentin, ti si na svojem že menjal variator. Koliko si plačal
AndY1 Objavljeno Oktober 14, 2008 Opozori Objavljeno Oktober 14, 2008 :topic: Kateri model imaš? Sam se bolj igram s temi zadevami (Bell 47 Micro). Bi prišel pogledat :blush: skuter ter "igračko" če imaš kaj časa :whistle: . Trenutno letim še z Esky Belt-CP, v kratkem pa bom prešaltal na Align T-Rex 600. Letimo pa v Krtini.
Drejči Objavljeno Oktober 14, 2008 Opozori Objavljeno Oktober 14, 2008 No ja... nikakor ni res, da bi bili litijevi akumulatorji netestirani ali pa nezanesljivi je pa res, da se je v večini električni vozil do sedaj uporabljalo NiMH akumulatorje. A prednosti litijevih so praktično na vseh področjih od gostote energije na volumen(270Wh/l proti 140-300Wh/l pri NiMH), kot tudi kilogram (160Wh/kg proti 30-80Wh/kg pri NiMH), višja napetost celice (3,6V proti 1,2V pri NiMH), večje število polnilnih ciklov (≈1200 proti 500-1000 pri NiMH), bistveno večji izkoristek, manjša samopraznitev in seveda nobenega spominskega efekta. Minusi bi pa bili višja cena in pa bolj stroge varnostne zahteve, saj lahko ob nepravilnem vdrževanju ali izdelavi pride tudi do eksplozije, kot smo imeli priložnost videti lansko leto, ko so, kot po tekočem traku, zamenjevali litijeve akumulatorje v prenosnikih. In ravno ta varnostni aspekt je po mojem mnenju tisti, ki še vedno preprečuje večjo uporabo litijevih akumulatorjev v vozilih. Seveda pa se najdejo tudi izjeme in ravno najhitrejši električni avtomobil v serijski proizvodnji Tesla roadster, uporablja litijeve akumulatorje.
Drejči Objavljeno Oktober 14, 2008 Opozori Objavljeno Oktober 14, 2008 (popravljeno) Trenutno letim še z Esky Belt-CP, v kratkem pa bom prešaltal na Align T-Rex 600. Letimo pa v Krtini. Če smo že :topic: bom pa še jaz pristavil skodelico :) moj je takle: Robbe Moskito Basic, metanol power! bitchezzz... :devil: Popravljeno Oktober 14, 2008. Popravil Drejči
AndY1 Objavljeno Oktober 15, 2008 Opozori Objavljeno Oktober 15, 2008 (popravljeno) No ja... nikakor ni res, da bi bili litijevi akumulatorji netestirani ali pa nezanesljivi je pa res, da se je v večini električni vozil do sedaj uporabljalo NiMH akumulatorje. A prednosti litijevih so praktično na vseh področjih od gostote energije na volumen(270Wh/l proti 140-300Wh/l pri NiMH), kot tudi kilogram (160Wh/kg proti 30-80Wh/kg pri NiMH), višja napetost celice (3,6V proti 1,2V pri NiMH), večje število polnilnih ciklov (≈1200 proti 500-1000 pri NiMH), bistveno večji izkoristek, manjša samopraznitev in seveda nobenega spominskega efekta. Minusi bi pa bili višja cena in pa bolj stroge varnostne zahteve, saj lahko ob nepravilnem vdrževanju ali izdelavi pride tudi do eksplozije, kot smo imeli priložnost videti lansko leto, ko so, kot po tekočem traku, zamenjevali litijeve akumulatorje v prenosnikih. In ravno ta varnostni aspekt je po mojem mnenju tisti, ki še vedno preprečuje večjo uporabo litijevih akumulatorjev v vozilih. Seveda pa se najdejo tudi izjeme in ravno najhitrejši električni avtomobil v serijski proizvodnji Tesla roadster, uporablja litijeve akumulatorje. Napetost celice ne moreš šteti kot prednost. Pač imaš več celic NiMH in je. Številno polnilnih ciklov, ki si ga napisal, je teoretičen in ne realen, navajali pa so ga proizvajalci LiPo baterij, pa tudi ti so že nehali navajati te podatke. Kot sem že napisal, je realno število polnilnih ciklov nekje med 150 in 200. LiPo baterije pri vsakem praznjenju izgubijo cca. 0.1% kapacitete. Pri 100 praznjenjih je to 10%, pri 200 je to 20%. 20% izgube kapacitete pri baterijah se smatra kot konec življenske dobe. Izgube kapacitete, kot sem jih napisal, ti lahko potrdi katerikoli modelar, ki leti na LiPo-te in si piše polnilne in praznilne podatke. Tudi notranja upornost se jim toliko poveča, da ti LiPo baterijia pri 200 ciklih, pod obremenitvijo ne da več polne napetosti, ampak le-ta drastično pade. Ravno zadnjič, ko sem letel z baterijo, ki ima 200 ciklov, sem ga komaj še pristal po 1 minuti letenja, ker ni več imel moči. Pristajal sem z cca. 10 stopnijami pitcha. Tesla roadster uporablja LiPo, vendar, kaj vse avto vsebuje proti preprečitvi, da se posamezne celice vžgejo. Zato pa tudi stane 100.000 EUR. Poleg tega pa moraš LiPo celice polniti z balanced-chargerjem, kjer vsako celico pri polnjenju balansirano polniš, ker z njim ne smeš narediti tega, kar lahko z NiMH. Torej, NiMH celice zbalansiraš tako, da ko prideš do konca polnjenja, jih polniš z majhnim tokom. Tiste, ki so polne, oddajajo topoloto, med tem, ko ostale, ki še niso, se še filajo. LiPo baterij ne smeš polniti preko 4.2V na celico, ker se lahko vžgejo. Kar se tega tiče so LiPo nestabilne. Balanced charger za LiPo celice, kjer posamezno polniš vsako LiPo celico (in pri električnem vozilu jih je veliko), je zelo drag. Med tem, ko ti pri NiMH to ni potrebno. Polniš vse celice neankrat in nadzoruješ skupno napetost. Popravljeno Oktober 15, 2008. Popravil AndY1
Valentin Objavljeno Oktober 15, 2008 Opozori Objavljeno Oktober 15, 2008 (popravljeno) žal sem našel samo s šestimi. Zakaj škoda?Valentin, ti si na svojem že menjal variator. Koliko si plačal Ker je variomat bolj odziven z več valjčki. Pa tudi lažje kaj skombiniraš. Za T-maxa se dat dobit že z 12 valjčki. Variomat sem nabavil tukaj za 153€. Je pa čudno, da nisi dobil 8-valjčnega. Malossi ima oba v ponudbi. Popravljeno Oktober 15, 2008. Popravil Valentin
Drejči Objavljeno Oktober 15, 2008 Opozori Objavljeno Oktober 15, 2008 (popravljeno) Ker smo že pošteno zašli s prvotne teme, bo ta zapis moj zadnji na debato o akumulatorjih, konec koncev si lahko vsak sam prebere vse kar ga zanima na svetovnem spletu in ni potrebe, da tu smetimo. Napetost celice ne moreš šteti kot prednost. Pač imaš več celic NiMH in je. Številno polnilnih ciklov, ki si ga napisal, je teoretičen in ne realen, navajali pa so ga proizvajalci LiPo baterij, pa tudi ti so že nehali navajati te podatke. Kot sem že napisal, je realno število polnilnih ciklov nekje med 150 in 200. LiPo baterije pri vsakem praznjenju izgubijo cca. 0.1% kapacitete. Pri 100 praznjenjih je to 10%, pri 200 je to 20%. 20% izgube kapacitete pri baterijah se smatra kot konec življenske dobe. Izgube kapacitete, kot sem jih napisal, ti lahko potrdi katerikoli modelar, ki leti na LiPo-te in si piše polnilne in praznilne podatke. Tudi notranja upornost se jim toliko poveča, da ti LiPo baterijia pri 200 ciklih, pod obremenitvijo ne da več polne napetosti, ampak le-ta drastično pade. Napetost celice morda res ne morem šteti kot prednost a poddvajanje celic zgolj za višanje napetosti je potratno. Po drugi strani je 3,6V, kar je nekako povprečna napetost celice pri litijevih akumulatorjih, v mobilnih izdelkih že previsoka. Sodobna mikroelektronska vezja delujejo pri vse nižjih napetostih in pretvorba napetosti je potratna tako prostorsko, materialno, kot tudi energijsko. Ter na koncu seveda cenovno. :) Tvojo trditev o zgolj 150 do 200 polnilnih ciklih pa ti po drugi strani lahko ovrže vsak lastnik mobilnega telefona, prenosnika ali pa katerekoli druge mobilne naprave, ki vse, brez izjeme, uporabljajo litijeve akumulatorje. 200 ciklov se v povprečju doseže že v slabem letu dni. Pravzaprav pri upadanju kapacitete in povečevanju notranje upornosti nima število polnilnih ciklov nikakršnega vpliva, saj je litijeve akumulatorje priporočljivo polniti čim bolj pogosto in nikakor ne dovoliti, da se preveč izpraznijo. Razlog za upad kapacitete je v sami zasnovi celice in ne v številu polnilnih ciklov. Kapaciteta bo litijevemu akumulatorju počasi in predvidljivo upadala vse od njegovega začetka, torej od trenutka ko zapusti tekoči trak. Gre za staranje in neglede na uporabo ali neuporabo bo akumulator počasi propadal. Pomembna tu pa je temperatura, saj bo staranje hitrejše pri višji temperaturi. Namesto ciklov bi bilo pametneje pisati starost. V povprečju naj bi litijevi akumulatorji zdržali dva do tri let, takrat naj bi kapaciteta upadla na 80% nazivne. Tesla roadster uporablja LiPo, vendar, kaj vse avto vsebuje proti preprečitvi, da se posamezne celice vžgejo. Zato pa tudi stane 100.000 EUR. Edino pravilno! Pri vseh super športnih avtomobilih je pomembna zmogljivost in če jo želiš doseči je potrebno uporabiti najnovejšo tehnologijo in materijale, saj menda ne misliš, da v ostalih ni drage tehnologije in je njihova cena zgolj nek naključen znesek. Poleg tega pa moraš LiPo celice polniti z balanced-chargerjem, kjer vsako celico pri polnjenju balansirano polniš, ker z njim ne smeš narediti tega, kar lahko z NiMH. Torej, NiMH celice zbalansiraš tako, da ko prideš do konca polnjenja, jih polniš z majhnim tokom. Tiste, ki so polne, oddajajo topoloto, med tem, ko ostale, ki še niso, se še filajo. LiPo baterij ne smeš polniti preko 4.2V na celico, ker se lahko vžgejo. Kar se tega tiče so LiPo nestabilne.Balanced charger za LiPo celice, kjer posamezno polniš vsako LiPo celico (in pri električnem vozilu jih je veliko), je zelo drag. Med tem, ko ti pri NiMH to ni potrebno. Polniš vse celice neankrat in nadzoruješ skupno napetost. Vsako stvar je potrbno, če želiš, da ti dolgo služi in v svoji življenski dobi da od sebe maksimum, vzdrževati pravilno in pazljivo. Kot si že sam ugotovil, so litijevi akumulatorji neprimerno zahtevnejši za uporabo in vzdrževanje, kot pa nikel-metelhidridni in kratko življensko dobo tvojih litijevih akumulatorjev torej lahko pripišeš le sebi in ne tehnologiji. Ta je neprimerno zmogljivejša, potrebuje pa tudi nekaj pozornosti. LP Andrej Popravljeno Oktober 15, 2008. Popravil Drejči
AndY1 Objavljeno Oktober 16, 2008 Opozori Objavljeno Oktober 16, 2008 Sem ti poslal PM, da ne smetiva teme.
skuterist Objavljeno Oktober 16, 2008 Opozori Objavljeno Oktober 16, 2008 Sem ti poslal PM, da ne smetiva teme. Po moje "tule" ne bo preveč jeznih če kdaj uidemo "drugam". Saj nimamo "svoje" off topic variante. @Drejči in @debitel kako napreduje "friziranje"?
debitel Objavljeno Oktober 16, 2008 Opozori Objavljeno Oktober 16, 2008 Jaz zaenkrat še nisem nič kupil a sem se odločil, da vsega pa tud ne bom kupil, ker zmetat 1500 Eur za friziranje ni vredno. Potem raje spet kupim motor, pa je zadeva urejena. Torej zaključek je tak, da gre gor obvezno variomat, Jcosta skoraj zagotovo in pa mogoče, res mogoče, malossi Wild lion izpuh. Ok morda Gianelli, ki je isti. To sta edina dva, ki ohranjata navor v nižjih obratih in ne dodajata moči samo na max obratih. Po veliko prebiranja po italijanskih forumih je pač predlog s strani poznavalcev na ta dva izpuha. Če bom sploh dajal kaj takšnega gor. Tok o tem, drugače pa počasi pripravljam sebe na to, da gre motorv garažo za pol leta, hehe, sem se pa danes dopoldan še vozil. Škoda, da se letos nismo uspeli nič ujet.
jetman Objavljeno Oktober 16, 2008 Opozori Objavljeno Oktober 16, 2008 (popravljeno) ... hehe, sem se pa danes dopoldan še vozil... You lucky bastard :krneki: Popravljeno Oktober 16, 2008. Popravil jetman
debitel Objavljeno Oktober 16, 2008 Opozori Objavljeno Oktober 16, 2008 Ah ne, je bila bolj nuja kot ne. Sem imel opravke v Ljubljani, pa ni vrag, da jih nebi ujel nikakor če nebi šel z skuterjem. Sem rabil od Domžal do centa Ljubljane 17 minut, z avtom bi bila debela ura glede na gužvo, pa še z parkingom ni blo problemov. Sem drugače celo življenje živel v Šiški, težko mi je sedaj hodit iz Domžal v Ljubljano. Prej 5 minut, zdaj 1 ura do centra, če je guža seveda.
Drejči Objavljeno Oktober 16, 2008 Opozori Objavljeno Oktober 16, 2008 A friziranje vas zanima :evilgrin: No, pri meni je takole, bil ta teden na PVG in naročil pokrov variomata in podložke za variomat z osmini valjčki. Cena je 8 pa drobiž evrov za pokrov in 2 ter drobiž za podložke, tako da ni panike tudi če kupim J.Costo. Dobavni rok je 14 dni do enega meseca v tem času pa moram kupiti bodisi Malossija ali pa J.Costo. Malossi pride pri nas najceneje 160€, J.Costa je na eBayu toliko a moram zraven šteti še poštnino, ki pa je oderuških 40€. Kaj bom vzel? ne vem... morda se celo nagibam k Malossiju, je lažje dobavljiv, zanesljiv in vsem poznan. Morda ne tako zmogljiv kot J.Costa a boljši kot serijski variomat z šestimi valjčki sigurno. Tudi jaz se še pridno vozim, danes se sicer res nisem, sem se pa kr neki včeraj in moram rečt, da je cesta od Trebnjega do Ljubljane, ki poteka ob avtocesti, božanska :worship:
debitel Objavljeno Oktober 17, 2008 Opozori Objavljeno Oktober 17, 2008 A rabiš poseben pokrov variomata? A ne dobiš to zraven, ko kupiš drug variomat?
jetman Objavljeno Oktober 17, 2008 Opozori Objavljeno Oktober 17, 2008 ... in moram rečt, da je cesta od Trebnjega do Ljubljane, ki poteka ob avtocesti, božanska :worship: :blink: se hecaš, a ne? Očitno so pojmi božanske ceste lahko popolnoma različni. ;)
Drejči Objavljeno Oktober 17, 2008 Opozori Objavljeno Oktober 17, 2008 dobr no... :unsure: je pa prazna, z svežim oz. dobro ohranjenim asfaltom in med Višnjo goro ter Grosupljem se tudi kak ovinek najde.
Drejči Objavljeno Oktober 17, 2008 Opozori Objavljeno Oktober 17, 2008 A rabiš poseben pokrov variomata? A ne dobiš to zraven, ko kupiš drug variomat? noup. Dobiš le šalčko, pušo, in ustrezno število valjčkov, ter vzmet. To je kar se variomata tiče, pokrov se smatra, da ga itak imaš. Če pa želiš preiti še s šestih na osem valjčkov pa rabiš drug pokrov, saj tisti za šest valjčkov ne paše na osem.
skuterist Objavljeno Oktober 17, 2008 Opozori Objavljeno Oktober 17, 2008 A friziranje vas zanima :evilgrin: No, pri meni je takole, bil ta teden na PVG in naročil pokrov variomata in podložke za variomat z osmini valjčki. Cena je 8 pa drobiž evrov za pokrov in 2 ter drobiž za podložke, tako da ni panike tudi če kupim J.Costo. Dobavni rok je 14 dni do enega meseca v tem času pa moram kupiti bodisi Malossija ali pa J.Costo. Malossi pride pri nas najceneje 160€, J.Costa je na eBayu toliko a moram zraven šteti še poštnino, ki pa je oderuških 40€. Kaj bom vzel? ne vem... morda se celo nagibam k Malossiju, je lažje dobavljiv, zanesljiv in vsem poznan. Morda ne tako zmogljiv kot J.Costa a boljši kot serijski variomat z šestimi valjčki sigurno. Tudi jaz se še pridno vozim, danes se sicer res nisem, sem se pa kr neki včeraj in moram rečt, da je cesta od Trebnjega do Ljubljane, ki poteka ob avtocesti, božanska :worship: No to me zanima, se pravi da se dogaja :whistle: Tudi jaz sem še na cesti, v soboto smo odpeljali, lep krog ki ga moramo "maxiji" enkrat ponoviti. Je kar nekaj lepih ovinkov za "vas" ki ste bolj športno nastrojeni.
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se