Skoči na vsebino

Olje za motor - razno...


Ice

Priporočene objave

Hehe, je pa vcasih boljs da motor pac pije olje ze v osnovi... Meni popije 1l na 5000km priblizno... Pac dolivam ko nivo pade in to je to :)

ja ampak zaj ga je meni, sodeč po tistem okencu spilo več kot liter in to v 2000km...to pa ni normalno ne...šlo pa je ob menjavi oljnega filtra, genau 4 litre noter

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

je možno da je zadeva pogojena s tem, da je tole bolj redko olje (5W-50), ker sem namreč to dajal noter ko je bilo še bolj hladno, in takrat se kao priporoča malo redkejše...???

Naslednjič daj raje malo gostejše olje npr:15 ali 20W-50 in se nesekiraj ali je spomld ali jesen namreč redkejše olje pomeni samo lažji zagon hladne mašine ni pa to tako velika razlika v vizkoznosti,če je npr.zjutraj +5 ali pa +15 stop. ko pa se mašina segreje,pa ima olje med 100 in120 stop. z oljnim hladilnikom mogoče malo manj brez,pa tja do 160 stop.sploh,če ima mašina zračno hlajenje. Olje vedno meri,ko je mašina topla(segreta) in postavi motor po možnosti na izto mesto tako,da stoji vodoravno,popolnoma pokonci in ne na štender.Če je bil ta motor poprej vožen z oljem slabše kvalitete je normalno,ko daš notri "boljše"olje z aditivom za izpiranje očisti stare usedline(gareš) iza obročkov,kar pa povzroči porabo olja.Izmeri točno porabo olja in če ti bo preveč trošil mu daj spet slabše olje in se bo naredil iza obročkov gareš in po parih menjavah se bo poraba zmanjšala.Zato je potrebno vedno že v nov motor dajati dobro(malo dražje) sintetično olje.Samo vam vsem nikakršni nasveti nepomagajo vsi na forumu vse bolj veste in poznate,kot mehanik z 40-letnimi izkušnjami.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Naslednjič daj raje malo gostejše olje npr:15 ali 20W-50 in se nesekiraj ali je spomld ali jesen namreč redkejše olje pomeni samo lažji zagon hladne mašine ni pa to tako velika razlika v vizkoznosti,če je npr.zjutraj +5 ali pa +15 stop. ko pa se mašina segreje,pa ima olje med 100 in120 stop. z oljnim hladilnikom mogoče malo manj brez,pa tja do 160 stop.sploh,če ima mašina zračno hlajenje. Olje vedno meri,ko je mašina topla(segreta) in postavi motor po možnosti na izto mesto tako,da stoji vodoravno,popolnoma pokonci in ne na štender.Če je bil ta motor poprej vožen z oljem slabše kvalitete je normalno,ko daš notri "boljše"olje z aditivom za izpiranje očisti stare usedline(gareš) iza obročkov,kar pa povzroči porabo olja.Izmeri točno porabo olja in če ti bo preveč trošil mu daj spet slabše olje in se bo naredil iza obročkov gareš in po parih menjavah se bo poraba zmanjšala.Zato je potrebno vedno že v nov motor dajati dobro(malo dražje) sintetično olje.Samo vam vsem nikakršni nasveti nepomagajo vsi na forumu vse bolj veste in poznate,kot mehanik z 40-letnimi izkušnjami.

hvala za pojasnilo, ja nažalost je prejšnji lastnik daval not neko polsintetiko motul 5100 in verjetno zarad tega je temu tako, zdaj ko sem jaz dal noter motul 300v...ok, bom zaj spremljal, če se je to ustalilo in več ne žere tolko...aja pa še eno vprašanje glede viskoznosti, če zaj dolijem noter naprimer 10W-40 ali 15W-50, glede na to da mam noter 5W-50, bi bilo kaj narobe...ker temperature so zdaj visoke, in bi blo bolje met malo bolj gosto olje not ne...skratka, lahko dolijem zraun kako drugo viskoznost, ali raje menjam kompletno olje za bolj gosto, ali pa to ni tolko pomembno in se dalje furam z 5W-50, pa ne bo kaj posebej narobe, kljub temu da je že zunaj včasih prek 30 stopinj...pač glede na to da motorja nea najbolj šparam kar se tiče navijanja v obrate in športne vožnje, hočem met noter vse najbolj kakovostno pa magari menjujem na 2000km če je treba...

p.s: brumer, meni tvoji nasveti ful pomagajo in tak ko sn ti reko sn ti ful hvaležn da pomagaš, in če se kje srečamo ti častim pivo ali dve ali tri komot :OK:

nejko

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

p.s: brumer, meni tvoji nasveti ful pomagajo in tak ko sn ti reko sn ti ful hvaležn da pomagaš, in če se kje srečamo ti častim pivo ali dve ali tri komot.

Zdaj dolivaj čim bolj viskozno olje seveda enake kvalitete (znamke) dolij pa vedno ne do mximuma ampak nekje do 3/4 med min. in max. Ni ga potrebno menjati prej kot predpisuje proizvajalec,če se nemotim je to na 6 K kil. in na 12K še oljni filter.Mislim,da nebo panike saj tam ca 2,5 do 3 dl.na 1K kil.ga lahko porabi sploh,če ga kot praviš malo bolj masiraš.Motor je zato narejen,da ga masiraš samo problem je,če je to počel z mrzlo nesegreto mašino na delovno temp.že prvi lastnik.

Ps:zato je moj moto vedno nov motor,ne rabljen,pa da nebo zvenelo spet kot hvala ne ampak mačka v žaklju nebi nikoli kupil.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

hvala za pojasnilo, ja nažalost je prejšnji lastnik daval not neko polsintetiko motul 5100 in verjetno zarad tega je temu tako, zdaj ko sem jaz dal noter motul 300v...ok, bom zaj spremljal, če se je to ustalilo in več ne žere tolko...aja pa še eno vprašanje glede viskoznosti, če zaj dolijem noter naprimer 10W-40 ali 15W-50, glede na to da mam noter 5W-50, bi bilo kaj narobe...ker temperature so zdaj visoke, in bi blo bolje met malo bolj gosto olje not ne...skratka, lahko dolijem zraun kako drugo viskoznost, ali raje menjam kompletno olje za bolj gosto, ali pa to ni tolko pomembno in se dalje furam z 5W-50, pa ne bo kaj posebej narobe, kljub temu da je že zunaj včasih prek 30 stopinj...pač glede na to da motorja nea najbolj šparam kar se tiče navijanja v obrate in športne vožnje, hočem met noter vse najbolj kakovostno pa magari menjujem na 2000km če je treba...

nejko

Ne kompliciraj. Tankaj tisto olje, ki tvoji mašinci paše. Če teraš hladnega si ga pa sam zajebal. Če full navijaš potem tankaj sintetiko, drugače polsintetiko. Pa ni nujno, da je Motul. Probaj olje kakega drugega proizvajalca.

P.S. Včasih tudi "kao taboljše=najdražje olje" ni najboljše za motor. Sploh, če je mašina že konkretno predihana.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zdaj dolivaj čim bolj viskozno olje seveda enake kvalitete (znamke) dolij pa vedno ne do mximuma ampak nekje do 3/4 med min. in max. Ni ga potrebno menjati prej kot predpisuje proizvajalec,če se nemotim je to na 6 K kil. in na 12K še oljni filter.Mislim,da nebo panike saj tam ca 2,5 do 3 dl.na 1K kil.ga lahko porabi sploh,če ga kot praviš malo bolj masiraš.Motor je zato narejen,da ga masiraš samo problem je,če je to počel z mrzlo nesegreto mašino na delovno temp.že prvi lastnik.

Ps:zato je moj moto vedno nov motor,ne rabljen,pa da nebo zvenelo spet kot hvala ne ampak mačka v žaklju nebi nikoli kupil.

no sej jaz sem kupil dokaj malo rabljenega, z 12 tisoč km prevoženimi in 3 leta starega, še zdaleč od mačka v žaklju sploh za ta denar ki sem ga dobil... bom pa zaj kupil motula 300v 15W-50, pa bom dolil malo zraven ja, tak ko praviš...

Ne kompliciraj. Tankaj tisto olje, ki tvoji mašinci paše. Če teraš hladnega si ga pa sam zajebal. Če full navijaš potem tankaj sintetiko, drugače polsintetiko. Pa ni nujno, da je Motul. Probaj olje kakega drugega proizvajalca.

P.S. Včasih tudi "kao taboljše=najdražje olje" ni najboljše za motor. Sploh, če je mašina že konkretno predihana.

amm hladnega nikoli ne teram, vedno počakam da se mašina segreje vsaj na 60 stopinj, potem pa ga žgem do konca, prvi lastnik pa je bil taki bolj izi rajder, ki se ni s tem motorjem skor nikol pelal prek 200 tak da ne verjamem da bi ga ta kaj posebaj teral hladnega, ker sploh motorja ni teral kaj posebej nikoli...edini problem je bil da je dečko prej tankal polsintetiko motul 5100, jaz pa sem zdaj menjal za motul 300v factory line, full sintetiko, in tak kot je rekel brumer je zarad tega zdaj na začetku takšna poraba olja...zdaj bom malo dolil da bo točno na sredini, pol pa spremljal če se je ustavla poraba pa vam sporočim :D ...hvala vsem za odgovore, še posebej brumerju :worship:

nejko

Popravljeno . Popravil reesko
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

no sej jaz sem kupil dokaj malo rabljenega, z 12 tisoč km prevoženimi in 3 leta starega, še zdaleč od mačka v žaklju sploh za ta denar ki sem ga dobil... bom pa zaj kupil motula 300v 15W-50, pa bom dolil malo zraven ja, tak ko praviš...

Jaz uporabljam Hein Gericke sintetično olje (BTW, polni jim ga Motul). Včasih tudi Lojzovega 'ProCycle', ampak mi je HG bolj pri srcu.

Glede na to, da moped kar precej teram tudi po pistah in da je preživel že skoraj 75000km, bi rekel, da so ta olja več kot dovolj dobra. In ker so tudi PRECEJ cenejša od Motul 300V (pod 30€ za 4 litre), bom pri njih tudi ostal. ;)

amm hladnega nikoli ne teram, vedno počakam da se mašina segreje vsaj na 60 stopinj, potem pa ga žgem do konca,

Bojda to ni najbolje, ker naj bi se hladilna tekočina segrela prej kot olje, kar pomeni, da pri 60°C hladilne tekočine olje še ni (nujno) na delovni temperaturi.

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz uporabljam Hein Gericke sintetično olje (BTW, polni jim ga Motul). Včasih tudi Lojzovega 'ProCycle', ampak mi je HG bolj pri srcu.

Glede na to, da moped kar precej teram tudi po pistah in da je preživel že skoraj 75000km, bi rekel, da so ta olja več kot dovolj dobra. In ker so tudi PRECEJ cenejša od Motul 300V (pod 30€ za 4 litre), bom pri njih tudi ostal. ;)

Bojda to ni najbolje, ker naj bi se hladilna tekočina segrela prej kot olje, kar pomeni, da pri 60°C hladilne tekočine olje še ni (nujno) na delovni temperaturi.

D.

sej sem napisal vsaj na 60 stopinj, najprej ga pustim predn se grem furat, motor prižgan v prosetm teku vsaj 5 min, pol ko pa se peljem pa tud nea glih takoj ga do blokade vžgem, se peljem najprej vsaj ene 2-3 km pod 6 tisoč obrati, tak da pomoje je čist dovolj segret, predn se ga začne navijat

za olje pa glede na to, da sem že zdaj dal not motula 300v ga bom še dalje, jebeš ne smeš šparat na olju...tebi verjamem da mogoče to olje čist dovolj vredu za tvoj motor, sej mojemu bi mogoče tud blo čist ok, samo vseeno, brezveze neke šparat na tem, naj ma mašina olje priznane kvalitete, pa mam mirno vest, za tistih par 10 evrov pa tud ne bom obubožal

nejko

Popravljeno . Popravil reesko
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

no sem pred menjavo olja, pa me zanima nekaj glede oljnega filtra...........enkrat je tukaj nekdo pisal da je kupil napačen/naroben filter, ki ni imel dovolj pretoka oz. premajhne luknje in ne bi rad tudi sam naredil te napake, a je TALE mann-ov filter dober :hmm: sem ga poiskal s pomočjo konfiguratorja in naj bi bil za moj motor, ali mora biti original ali je lahko od konkurence, tega mann dobim tu v nm, po originala bi moral it v krško, pa še vprašanje kdaj bi ga dobil, v ponedeljek pa grem z motorjem na krk, pa bom prej menjal olje in filter

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

no sem pred menjavo olja, pa me zanima nekaj glede oljnega filtra...........enkrat je tukaj nekdo pisal da je kupil napačen/naroben filter, ki ni imel dovolj pretoka oz. premajhne luknje in ne bi rad tudi sam naredil te napake, a je TALE mann-ov filter dober :hmm: sem ga poiskal s pomočjo konfiguratorja in naj bi bil za moj motor, ali mora biti original ali je lahko od konkurence, tega mann dobim tu v nm, po originala bi moral it v krško, pa še vprašanje kdaj bi ga dobil, v ponedeljek pa grem z motorjem na krk, pa bom prej menjal olje in filter

jest jih uporabljam že 2 leti..pa nisem opazil kakih problemov..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Z filtri je tako. Najboje kupiti original (ki je včasih še mogoče cenej kot neoriginal), če nisi siguren, ker mašina lahko zariba. To se je dogajajo na avtih, ker filtri niso imeli dovolj pretoka, za motor še nisem slišal ampak vse je enkrat prvič.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

do sedaj sem uporabljal K&N (Jefra) in Hi-Flo (Ebay) in sta se bolje obnesla kot original suzuki, ki je manj pretočen.

so pa cene napram filtrom za avte smešno visoke...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

do sedaj sem uporabljal K&N (Jefra) in Hi-Flo (Ebay) in sta se bolje obnesla kot original suzuki, ki je manj pretočen.

so pa cene napram filtrom za avte smešno visoke...

Ti si tudi malo pretočen saj gostoto olja izmeri proizvajalec in je izražena v vizkoznosti W zanimalo bi me kako ga pretakaš in ugotavljaš pretočnost.

Nezameri imam občutek,da si eden tistih ki vidijo kako trava raste!!!! :eek:

Popravljeno . Popravil Brumer
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

do sedaj sem uporabljal K&N (Jefra) in Hi-Flo (Ebay) in sta se bolje obnesla kot original suzuki, ki je manj pretočen.

so pa cene napram filtrom za avte smešno visoke...

mene pa bolj zanima kako ugotoviš da je boljši?

daš na dyno pa več konjev pride na zadnje kolo? al kaj?

mislim glede na to da je govora o filtru za olje

Popravljeno . Popravil biker77
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ima motor serijsko probleme z enim klonkanjem, ko je v prostem teku, pa je bilo precej govora o tem tudi po drugih forumih (naj bi imel vpliv tudi pritisk olja)... meni je pomagala menjava olnega filtra (s tem, da sem izbral bolj pretočnega) + določeni proizvajalci olja .., nevem če ima kak vpliv tudi pri drugih motociklih, je pa res da na dirkalne mašine stavijo pretočneje filtre...

še opis s K&N www :

High-Flow Rate

Our oil filters use resin impregnated cellulose filter media. This allows for higher flow rates while providing outstanding filtration. High filter flow rates are important in racing vehicles where heavier grade oil is used and the oil is pumped much faster than in a standard vehicle. When the engine is circulating oil at high GPM rates, the high-flow oil filter helps reduce the loss of pressure through the filtering process.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

mene pa bolj zanima kako ugotoviš da je boljši?

daš na dyno pa več konjev pride na zadnje kolo? al kaj?

mislim glede na to da je govora o filtru za olje

Kr uporabljaj standard torej tovarniški filter, če ne veš kateri neoriginal paše na tvoj motor. Na dyno boš pa siguren videl, če filter ne bo imel dovolj pretoka, tudi brez dyna boš videl :blush: . Konjev pa motor s tem ali drugim filtrom ne bo imel nič več, vsaj ne toliko, da bi ti opazil.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ima motor serijsko probleme z enim klonkanjem, ko je v prostem teku, pa je bilo precej govora o tem tudi po drugih forumih (naj bi imel vpliv tudi pritisk olja)... meni je pomagala menjava olnega filtra (s tem, da sem izbral bolj pretočnega) + določeni proizvajalci olja .., nevem če ima kak vpliv tudi pri drugih motociklih, je pa res da na dirkalne mašine stavijo pretočneje filtre...

še opis s K&N www :

High-Flow Rate

Our oil filters use resin impregnated cellulose filter media. This allows for higher flow rates while providing outstanding filtration. High filter flow rates are important in racing vehicles where heavier grade oil is used and the oil is pumped much faster than in a standard vehicle. When the engine is circulating oil at high GPM rates, the high-flow oil filter helps reduce the loss of pressure through the filtering process.

Dirkalne mašine tudi ne delajo po 100kkm kot bo npr. tvoja, zato uporabljajo take filtre in tako olje. Take filtre pa uporabljajo zaradi večje granulacije (kakšno olje tankaš ti sedaj?). Seveda ima vpliv na viskoznost tudi temperatura, ker se z višanjem močno spreminja oz. zmanjša lepljenje olja. Torej, v kolikor si dal tak filter noter nisi naredil nič, ker se olje oz. delci olja veliko lažje prešvercajo preko filtra. Naredil si le to, da se mašina bolj obrablja, razen če niso v tovarni totalno falili, kar je malo verjetno.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne doktorirat glede teh filtrov...

Tudi če se filter zabaše motor ne zariba, ker ima narejen bypass mimo filtra, če se leta zabaše.

Motor še vedno deluje; oljna črpalka je bolj obremenjena pa v obtoku je nefiltrirano olje ali delno filtrirano...

Pa glede na kvaliteto olj pa prepogostnost servisnih intervalov pri večini motorjev se nikomur ne bo zabasal...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne doktorirat glede teh filtrov...

Tudi če se filter zabaše motor ne zariba, ker ima narejen bypass mimo filtra, če se leta zabaše.

Motor še vedno deluje; oljna črpalka je bolj obremenjena pa v obtoku je nefiltrirano olje ali delno filtrirano...

Pa glede na kvaliteto olj pa prepogostnost servisnih intervalov pri večini motorjev se nikomur ne bo zabasal...

Če je bypass, kar ne vem je ok. Če ga pa ni, bo pa potrebna prkolca :grim .

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

eee, dokazal sem da najboljše ni nujno najboljše. Predlani sem mel v motorju ipone full power katana? al nek podobnega. ga je zelo žrlo. lani sem nalil Motul 300V, ga je žrlo občutno manj, ampak vseno, na 2000km je kar manjkalo, in sem moral dolit, ker se mi je zdelo bedasto kurit dirkalno olje, sem letos nalil not motul 7100, po 3800km ga je požrlo minimalno. če ga bom menjal na 6000, mislim da dolivanje sploh nebo potrebno. isti motor, isti pilot. isti režim vožnje.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tvoj motor je še iz tistih časov, ko še ni bilo takih specialnih olj in zna delovati na kaj bolj mineralnega in mu tudi bolj paše.

Najbolj važno pri oljih je redna menjava in kontrola nivoja.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Prej sem vedno uporabljal Motul 5100 15w-50 semi sintetika in motor se v 6000km sploh ni dotaknil olja. Sedaj sem prvič probal HeinGericke Full sintetiko 10w-50, ker je full sintetika redkejša sem pričakoval minimalno porabo in glej ga hudiča moped se tudi sedaj ne dotakne tud kaplje olja. :worship: :worship: :worship: :worship:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!