Skoči na vsebino

Pletenice, ojačane cevi za zavore, zajle...


Priporočene objave

Objavljeno
Zanimivo, pri meni je avtomobilski sistem kar delal - pumpal sem samo kakšno uro. :) Zakaj pravzaprav ne bi delal? V čem je razlika med avto in moped zavoro!?

Sem pa takrat iskal informacije na to temo in ena med temi je bila tudi, da pustiš čez noč pokrovček odprt (seveda ne v kakšni vlažni kleti) in mehurčki kar sami zapustijo cevi... A tega še nisem preizkusil. :)

lp, D.

Fizikalno gledano ni nobene razlike med tema dvema zavornima sistemoma. Vendar pa je dejstvo, da preko spodnjega ventila zelo težko spraviš ven ves zrak, mogoče odvisno tudi od motorja :? . Vse spraviš samo preko odprte posodice s tolkljanjem po zavornih ceveh, čeljusti in zavorni ročki, kot si rekel najmanj 1h. Recimo, da je tudi zavorni sitem na motorju bolj občutljiv na samo en majčken mehurček, saj zaviramo z dvema prstom, brez servo ojačevalca (p=F1/A1=F2/A2 - ta enačba pove vse).

Kako se tem problemom izogneš, je pa "skrivnost" serviserjev :naughty: , naj še oni kej zaslužjo, zdej k ni sezone :OK:

Objavljeno

Kolikor mi je Vulcan razlagal serviserji to naredijo tako da na vrhu v posodico nataka novo olje, spodaj pa losa vijak za zračenje in stiska ročico dokler ni vse staro olje zunaj. Nekateri si pomagajo tudi s šprico.

LP

Leteči

Objavljeno

in pazit moraš da je tisti vijak ki določa hod zavorne ročice nastavljen na maksimalno!!!!!!

le tako bo porival bat dovolj olja v sistem!!!!! :yea1:

Objavljeno
Kolikor mi je Vulcan razlagal serviserji to naredijo tako da na vrhu v posodico nataka novo olje, spodaj pa losa vijak za zračenje in stiska ročico dokler ni vse staro olje zunaj. Nekateri si pomagajo tudi s šprico.

LP

Leteči

Pri tem pa moraš sproti dotakat novo olje v posodico (kar na staro), saj ti ne sme potegnt zraka. Spodaj iz ventila pa gledaš, kdaj bo priteklo čisto novo olje. Takrat si opravil.

Če filaš prazen sistem pa uporabiš pumpico in obvezno filaš od spodaj, torej skozi ventil na čeljusti! Tako sproti izpodrivaš zrak, seveda mora biti zgoraj odprto!

Moderator: Fajn bi blo, če se tole prestavi v temo ala: Menjava zavorne tekočine

Objavljeno

Spustiš vse staro olje ven. Na čeljustih pustiš odprte špurge in začneš dolivati novo olje. Pazi, da je posodica zmeraj polna. Ko priteče novo olje na špurgah ven, jih zategneš. In to je to. Novo olje brez pumpanja izpodriva zrak (ker je težje in je cevka dovolj ozka). Preden zapreš pokrovček je priporočljivo parkrat stisnit zavoro, če je slučajno kaj zraka ostalo v sami pumpi (ker se nahaja čisto pri vrhu gre zrak ven bp). Nekateri prakticirajo, da začnejo nalivati novo olje pri stisnjeni zavori, ki jo počasi popuščajo, da potegne novo olje.

PS: Ste se vprašali kdaj, kako vam je lokalni mehanik, ki je zmeraj sam v delavnici zrihtal bremze npr na avtu? Kdo je pumpal?

Objavljeno
Spustiš vse staro olje ven.

In si že zajebal stvar, čeprav pri nekaterih motorjih gre tudi ta sistem (lastne izkušnje). Takole se jaz nekoč pri Hondi CR naredu in vse je bilo OK sem se vozil ene pol ure ko mi naenkrat sredi zaviranja pred ovinkom ročka pade do konca jaz pa na polno v grmade. To je bilo moje prvo eksperimentiranje z menjavo zavorne tekočine.

Objavljeno
In si že zajebal stvar, čeprav pri nekaterih motorjih gre tudi ta sistem (lastne izkušnje). Takole se jaz nekoč pri Hondi CR naredu in vse je bilo OK sem se vozil ene pol ure ko mi naenkrat sredi zaviranja pred ovinkom ročka pade do konca jaz  pa na polno v grmade. To je bilo moje prvo eksperimentiranje z menjavo zavorne tekočine.

Lepo te prosim, če mi razložiš, kako se menja zavorne cevi (o tem je govora v tej temi) brez, da spustiš vse olje ven?! :fredy:

Objavljeno

Nismo bili na isti frekvenci. Jaz sem imel v mislih samo menjavo zavorne tekočine.

Pri menjavi cevi pa sem filal vsako komponento posebej z oljem in potem sestavljal skup.

LP

Objavljeno

Ko sem mel jaz zrak v bremzah, pa to samo v eni čeljusti, sem mislil da se bom zvrnu na prvem ovinku, bremze niso prijele nič. Hočem povedat, da je zrak v bremzah zelo očiten in se ga težko spregleda.

Pa jaz imam tut probleme z nelinearnostjo bremz, ker vsakič drugač in neenakomerno primejo, pa če napumpam ročko je mal boljš.

Imam namen zamenjat lajtunge pa mislim, da bi se zadeva mogla izbolšat. Motor je Yamaha ST

Objavljeno
1. zrak ven iz sistema

2. zavorne tekocine (DOT 3 ali 4) do vrha rezervoarja,da potem gumijasta tesnilna membrana,ki pride pod pokrov rezervoarja stisne malo tekocine ven (tank pokriti z krpami! tekocina je agresivna).to pa zato,da ostane cim manj prostora za morebitno raztezanje zraka,ki se skozi higroskopske lastnosti zavorne tekocine in temperaturno raztezanje vode/pare lahko nabira v DOT-tekocini.zato bi se tudi naj tekocina menjala vsako leto,dve.

3. in ker se te tekocine vecinoma ne menja kakor bi se naj,naj bi rezervoar bil napolnjen do vrha.

4. druge cevke (jekleno opletene ali hidravlicne itd) izboljsajo samo obcutek za zavoro,ne hoda rocice

5. prevelik hod je lahko tudi zaradi kombinacije starih zavornih ploscic,katere se prevec segrevajo in katere oddajajo toploto preko bata v celjustih naprej na staro zavorno tekocino,katera se zaradi premalo volumna v rezervoarju lahko razteza.v tem primeru je vecinoma ze nekaj vode in umazanije v tekocini.

citirano iz zavore

iskalnik vcasih celo res pomaga.

kako se pravilno zamenja zavorna tekocina/ odzraci zavorne cevke pri motociklu:

1. rezervoar pokrij z vec sloji starih krp

2. odpri pokrovcek za zavorno tekocino na krmilu

3. kljuc (vecinoma 8) namesti na ventil na zavorni celjusti

4. na taisti ventil namesti prozorno cevko, iz katere odteka stara tekocina v posodico

5. odpri ventil in pumpaj z zavorno rocico da stara zavorna tekocina odtece do te mere, da je dno posodice za zavorno tekocino na krmilu (ali drugje) se pokrito (da ne vsesas dodatnega zraka). za vsakim pumpanjem zapri ventil; pumpaj dokler gre in ponovno odpri ventil

6. dolij novo zavporno tekocino, katera ustreza sistemu (DOT, vecinoma 4 ali 5.1)

7. ponovi 5. dokler ne pritece nova tekocina skozi cevko (zato prozorna), dolivaj zavorno tekocino dokler potrebno.

8. ce v kratkem casu ni mogoce odzraciti zavor -> hint:

zapri ventil na celjustih, pumpaj z zavorno rocico in jo v zavornem stanju fiksiraj ob krmilo (po domace: bremzo kolikor gre stisni in fiksiraj). pusti stati v tem stanju vsaj 6 ur, lahko tudi cez noc. zrak bo garantirano potisnjen iz cevke.

vse ostalo na gornjem linku.

ali pa mighty-vac. :)

Objavljeno

Za "gumijasti" občutek na zavorni ročici so lahko krive tudi zavorne čeljusti. Na mojem motorju se čeljust raztegne 0,2 mm.

  • 1 mesec pozneje...
Objavljeno

Se vnaprej opravičujem za terminologijo, ker sem popoln laik...

Lokalni mehanik montira ojačane kovinske cevi ameriškega proizvajalca po posameznih elementih.

Ker zadeva ne bo identična tovarniški izvedbi, pri kateri so tri cevi (zgornja se razdeli v dve posamezni za vsak disk), imam pomisleke.

Mojster bi speljal cev do čeljusti in jo potem "vezal" še na drugo, kot pravi, od enega diska k drugemu, če sem prav razumel... "razdelilni" element zgoraj (ena cev v dve) odpade :?

V originalu je zadeva preprosta, tu pa mi ni nič jasno... ker mi ni ravno nazorno prikazal zadeve.

Je možno, da zadeva dela, kot je treba?

Hvala vam in LP.

Objavljeno

Red, brez skrbi, zadeva bo delala :grim . Način vodenja cevi, kot je pri tebi v originalu, je preglednejši in izvedba je lepša. To kar pa ti ponuja tvoj mojster pa je cenejša varijanta. Pri cenejši varijanti imaš tako rekoč "razdelilec" na prvi čeljusti. Tak način vodenja cevi ni nič novega, Kawasaki ga na nekaterih modelih pridno uporablja. Bistvo je samo, da na obe zavorni čeljusti deluje enak pritisk zavorne tekočine, kar pa je v obeh primerih dano.

lp DTW

Objavljeno

ta inacica je cenejsa za ca. 2 benja (beri: bendza), 4 bakrene podlozke in pol ure dela. B 12 ima enak sistem, pri louisu me je prisel lucas-komplet za spredaj ca. € 60.- s tekocino vred (0,5 l). dela je za 1,5 - 2,0 uri, ce ves kaj delas.

delujeta pa obe inacici enako pod pogojem, da so cevi pravilno in totalno odzracene.

Objavljeno

Za mindžo me Lucasov set pride min. 105 ojrov. Druga varianta (material) bo po grobih izračunih stala polovico, pa še lično izgleda, zato je tudi zas(k)rbelo.

:) Dobro, da imamo MS.

@DTW - ob priliki še srknemo :beer2: namesto čaja (se mi zdi, da smo enkrat že rekli eno v Trendu s Coto).

LP, Red.

Objavljeno

Na tehničnih šolah učijo, da je tlak v tekočini, če jo obremenimo po celi posodi(cevi) enak(izvzemši hidrostatični tlak, ki ga je 0,1bar več na dnu, če imamo čeljusti 1m niže od ročke... .)

Objavljeno

Opletene zavorne cevi so zelo poceni v PRIT doo za cca 50% ceneje kot v Domžalah pri Jerasu.

No, mogoče je to že kdo ugotovil, pol imate tukaj še potrditev.

Objavljeno

Če je možakar mislil na delavnico ki dela hidravlične cevi in priključke in se nahaja poleg Jakšič centra potem je odgovor ja.

Tam res dobiš vse kar se tiče hidravlike in pnevmatike, madona pa kako to da se jaz tega že nisem spomnil, ko sem bil že nekajkrat tam.

Objavljeno (popravljeno)

Takele informacije so zlata vredne :OK:

Za izdelavo pa verjetno rabijo originalne lajtunge za mušter?

še link

Popravljeno . Popravil simonsi
Objavljeno

A bo kakšen pir padu :) ?

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!