Jump to content

Predolga veriga, členi...


axxxi

Recommended Posts

Kaj mora človek narest v tej deželi, da dobi normalno verigo in ne 15 cm predolgo! Poveš model motorja, letnik, pa še vedno ni garancije da boš dobil "pravo" verigo! No zdaj lahko sklepate kaj se mi je zgodilo. Tri ure dela v soboto je obrodilo samo veliko jeze ki jo bom danes stresel na odgovorne!

Malo nasvetov kaj narest !!!

BTW: Staro verigo sem prerezal tko da sem zdej čist v p...

Link to comment
Share on other sites

a ni tukaj govora o predolgi verigi.... Ice, metla !! :twisted: :)

Link to comment
Share on other sites

Kaj mora človek narest v tej deželi, da dobi normalno verigo in ne 15 cm predolgo!

V čem je pa problem, če je veriga predolga, skrajšaš jo na potrebno dolžino, potem jo pa namontiraš - krajšanje ti ne vzame več kot pet minut. Model motorja moraš povedati zato, da dobiš pravi modul, pa širino, inp. Kaj bi pa naredili ljudje, ki imajo recimo zadaj večje verižnike, če bi bila veriga že ravno prav dolga.

Link to comment
Share on other sites

Kaj mora človek narest v tej deželi, da dobi normalno verigo in ne 15 cm predolgo!

V čem je pa problem, če je veriga predolga, skrajšaš jo na potrebno dolžino, potem jo pa namontiraš - krajšanje ti ne vzame več kot pet minut. Model motorja moraš povedati zato, da dobiš pravi modul, pa širino, inp. Kaj bi pa naredili ljudje, ki imajo recimo zadaj večje verižnike, če bi bila veriga že ravno prav dolga.

...no pa nekdo mu jo bo moral tudi zmontirati skupaj, ker potrebuješ posebno orodje

Link to comment
Share on other sites

...no pa nekdo mu jo bo moral tudi zmontirati skupaj, ker potrebuješ posebno orodje

Tudi če bi bila ravno prav dolga, bi jo bilo treba sestaviti. Sam to vedno naredim s pomočjo dveh kladiv in točkala, ker je kvalitrtno orodje za spajanje verig predrago, poceni variante so pa popolnoma neuporabne.

Link to comment
Share on other sites

Roman, v čem pa je potem problem???

Praviš, da imaš točkalo in kladivo. Torej prešteješ koliko glidov je imela ta stara ketna, na ta novi ketni lepo na tem mestu izbiješ čep (os ali kakorkoli se že reče) in odstraniš višek, ter verigo s priloženo spojko spojiš, oziroma zatočkaš. DID priporoča točkanje, kar je mnogo varneje.

To je to! Simpl ko pasulj. Če znaš spojiti, znaš tudi skrajšati!

Mej se!!

Link to comment
Share on other sites

...no pa nekdo mu jo bo moral tudi zmontirati skupaj, ker potrebuješ posebno orodje

Tudi če bi bila ravno prav dolga, bi jo bilo treba sestaviti. Sam to vedno naredim s pomočjo dveh kladiv in točkala,

temu jaz pravim pacarija :twisted:

Link to comment
Share on other sites

temu jaz pravim pacarija :twisted:

Ni, če znaš točkati. Naprava za točkanje naredi isto, samo da je bolj simpl delat.

Če pa zadeve ne obvladaš je bolje pustiti pri miru in peljati na servis! Je tudi varneje!!

Link to comment
Share on other sites

temu jaz pravim pacarija :twisted:

Ni, če znaš točkati. Naprava za točkanje naredi isto, samo da je bolj simpl delat.

...aha, sam da tam mahaš s kladivom, tu pa lepo zategneš vijak da stisneš členek pravilno, potem pa s točkalom "zatolčeš" točno tam kot moreš in nikjer drugje. Da o premalo ali preveč stisnjenih O ali X ringih sploh ne govorimo

potem se pa sprašujete zakaj vam je verigo strgalo...

Link to comment
Share on other sites

Kolikor sem jaz razumel trgovca, so splošne verige vedno daljše, kot je potrebno. Če hočeš točno dolgo verigo, jo moraš kupiti kot originalni rezervni del.

Link to comment
Share on other sites

[..aha, sam da tam mahaš s kladivom, tu pa lepo zategneš vijak da stisneš členek pravilno, potem pa s točkalom "zatolčeš" točno tam kot moreš in nikjer drugje. Da o premalo ali preveč stisnjenih O ali X ringih sploh ne govorimo

potem se pa sprašujete zakaj vam je verigo strgalo...

Ja, ja, sej drži. Sem hotel samo povedat, da za tistega, ki pravi, da bo ketno skup sklofal, ne more biti problem predolgo skrajšat!

In da je brez veze vpit češ, so mi predogo ketno prodal, kaj je zdej to za ena šlamparija itd...

Sicer se pa popolnoma strinjam s tabo.

LP HHV :)

Link to comment
Share on other sites

Kolikor sem jaz razumel trgovca, so splošne verige vedno daljše, kot je potrebno. Če hočeš točno dolgo verigo, jo moraš kupiti kot originalni rezervni del.

Tako je! Mislim, da se tole lahko zaklene!!

Link to comment
Share on other sites

namesto da si šel ketno kupit na kilo, bi iz kataloga potegnu ven podatke kolk členkov mora imet veriga in same dimenzije le-teh. Potem pa nimaš problemov.

Kaj pa verižniki? nič menjat?

Link to comment
Share on other sites

No verige nism kupu na kilo ampak DID x-ring za KLR!!!!!!!

Je pa res da sem se prvič sparvu montirat verigo ker sem mel željo to narest sam!! Nisem pa vedel da so verige malo daljše !!

A lahko jez to zdej kvalitetno sam obravim do konca al ne???

Link to comment
Share on other sites

A lahko jez to zdej kvalitetno sam obravim do konca al ne???

mal višje sem ti že napisal. Kako jo boš skup skuplal? A si kupil že zaprto ali jo moraš še stisniti?

obstaja tudi varianta da zamenjaš verigo, ker nobena nova veriga ni toliko predolga, da jo moraš "krajšati". Kaj pa potem čez par 1000 km jo boš pa podaljševal na tovarniško dolžino al kaj razmišljaš?

Ver jetno nimaš original verižnikov (manjše število zob), zato pa je predolga

Link to comment
Share on other sites

LP

Sam običajno skrajšam verigo tako, da ji najprej ustrezno kovico fanj zbrusim, pri tem pazim, da jo ne pregrejem, stolčem kovico ven in vriga je pač krajša (primerjam jo s staro-ne po dolžini ampak po številu členov- valjčkov. Vedno se dobi zraven verige poseben člen za sestavo- štukanje.Sam vedno sestavljam verigo z členom na varnostno zaponko in ne z kovičenjem. Paziti je potrebno le, da je varnostna zaponka prav obrnjena.

Ko menjaš verigo obvezno menjaj vsaj prednji verižnik!!

Link to comment
Share on other sites

No, pa smo pri temi, ki me je mučila pred časom. Kupiti "split" verigo in jo speti z veznim členom (takim s "feder" spojko oz. za kovičenje) ali kupiti že speto verigo (zanka)? Zbral sem izkušnje z mednarodenga kluba lastnikov Transalpov in ugotovil naslednje prednosti in slabosti (ne zamerite mi, če bom predolg...):

1. Nespojena veriga z vzmetno spojko:

+ preprosta montaža

+ preprosto krajšanje, če je potrebno

+ lahko jo zlahka snameš (čiščenje,...)

- možnost za napačno montažo spojke - nevarnost odpetja

- včasih spojka kljub pravilni montaži popusti; kljub temu, da so ti primeri precej redki, ni nič fajn, ko ti ketna leti mimo ušesa ali - še slabše - če jo navije okoli zadnjega zobnika in zadnje kolo blokira...

2. Nespojena veriga s spojko (členom) za kovičenje:

+ montaža, preprosto krajšanje po potrebi

- možnost uničenja O- oz. X-ringov pri napačnem kovičenju (npr. metoda dveh kladiv - bljak...)

- "šibko" mesto pri napačnem kovičenju (prešibak spoj, možen vdor svinjarije mimo tesnilnih obročkov, možnost "trdega" člena,...)

- pravilno kovičenje: posebno orodje z ustreznimi distančniki za razne tipe verig (glej npr. katalog Hein Gericke)

3. Spojena ("neskončna") veriga

+ najbolj varna (vsi členi speti tovarniško kvalitetno)

+ funkcija O- oz. X-ringov po vsej verigi enaka, ker ni "domačega" spoja

+ za standardno število zob na zobnikih dobiš natanko pravo dolžino verige - ni treba krajšati

- ni prilagoditve (krajšanja) verige pri spremenjenem zobniškem razmerju oz. pri krajšanju pridemo na eno od prejšnjih variant

- težavna montaža (sneti zadnjo nihajko, pri Transalpu tudi razdiranje Prolinka)

+ pri razdrtem Prolinku in nihajki ponovno dobro namažeš ležaje nihajke in puše Prolinka (mast z MoS2)

Pri svoji Transalpi sem se odločil za spojeno verigo - torej sem moral sneti zadnjo nihajko. Dela za eno dobro popoldne pri počasnem in kvalitetnem delu, skupaj z menjavo obeh zobnikov, vse po servisni knjigi (modri LOCTITE na vijakih prednjega zobnika, nove varovalne matice zadnjega zobnika, čiščenje in mazanje Prolinka, mazanje ležajev nihajke in ležajev zadnjega kolesa, preverjanje obrabljenosti drsnika verige, ...). Vse sem naredil sam brez posebnih težav.

Link to comment
Share on other sites

Brane,

v splošno vedenje in varnost objavi še to, kako mora biti varnostna zaponka obrnjena (tega nisem še delal in tudi ne vem če bom in tudi ne vem, če je na škatli od verige kaj napisanega, zato).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!