Skoči na vsebino

Priporočene objave

Objavljeno
A ima kdo detajlno karto Grčije za garmina?

Ola!

Letos je nakup GPS odpadel ravno zaradi karte Grčije.

Možno je karto dobiti pri (po mojih podatkih ) dveh dealerjih Garmina v Grčiji. Cena CD je cca. 30000,00 sit. Podatek kdo sta prodajalca v Grčiji na žalost nimam več. Naslove in tel. št. sem vrgel proč, ko sem pred odhodom v Grčijo ugotovil, da sta na takih lokacijah, da bi bil nakup po pol poti - torej le še pol smiselen.

Da ne dolgovezim. Podatek o teh dveh prodajalcih ti bodo dali na Uvozniku za Garmin za Slovenijo - GEOSET v Šenčurju.

LP

  • 4 tedne pozneje...
Objavljeno

No... sem pa le zadevo uredil dokončno :yea2:

Na poti v Garmish sem improviziral kot se je pač dalo...

post-22-1089015557.jpg

Objavljeno

V Garmischu pa sem dobil vse potrebno da sem kompletiral.

Nosilec touratech + nosilec RAM...

Odlično stoji in blaži udarce. Nastaviš pa lahko položaj po želji...

post-22-1089015748.jpg

Objavljeno

Pa še ena koristna informacija. Da ne boste potem presenečeni :P

Ko boste iskali ponudbene cene za napravo... morate prišteti še:

-izvedba napajalnega priuključka (orig. napajalni kabel, varovalke, navezava na baterijo...+delo) cca 12.000 sit

-nosilec touratech... 65 EUR

- Nosilec ram... 40 EUR

skupaj dodatnih cca 37k sit :cry:

Objavljeno

No, sam pa super izgleda. :yea2: Sem tudi sam naštimal zadevo v tank torbo, pa imam probleme, ker se slabo vidi, tkole bi bil pa zakon.

lp

Rudi

Objavljeno

Kaj je bolj točno, števec na motorju ali gps (razdalja v km)? Namreč meni je prišla kar velika razlika. :hmm:

Objavljeno
Kaj je bolj točno, števec na motorju ali gps (razdalja v km)? Namreč meni je prišla kar velika razlika. :hmm:

odvisno od:

1.) natancnosti tvojega stevca na motorju in

2.) odvisno od natancnosti GPSa in

3.) odvisno od algoritma v programu na tvojem GPSu, ki ti preracunava podatke

jest osebno bi bolj zaupal stevcu, seveda pod predpostavko, da imas "normalne" gume in kolesa na motorju in originalne zobnike in...

Objavljeno

Mislim da je na GPSu kar točen podatek... Meni pa itak kažeta oba skoraj isto. Sem malo spremljal in ugotovil da tudi pri izgubi signala upošteva premik. Npr. v tunelu ti ugasne in števec stoji, ko pa zunaj satelit spet prime ti kar doda recimo 2 km kar je bil dolg tunel...

Objavljeno
Mislim da je na GPSu kar točen podatek... Meni pa itak kažeta oba skoraj isto. Sem malo spremljal in ugotovil da tudi pri izgubi signala upošteva premik. Npr. v tunelu ti ugasne in števec stoji, ko pa zunaj satelit spet prime ti kar doda recimo 2 km kar je bil dolg tunel...

Jaz bi tudi bolj verjel gps. Kajti gume so enkrat bolj obrabljene, pritisk v njih ni vedno enak in teli analogni števci so za en k.... :hmm:

Sem vozil z motoristi pa nam je za isto razdaljo kazalo različno z različnimi motorji :cry:

Objavljeno
Mislim da je na GPSu kar točen podatek... Meni pa itak kažeta oba skoraj isto. Sem malo spremljal in ugotovil da tudi pri izgubi signala upošteva premik. Npr. v tunelu ti ugasne in števec stoji, ko pa zunaj satelit spet prime ti kar doda recimo 2 km kar je bil dolg tunel...

aha in ce je tunel dolg GPS sporoci racunalniku tocko nekje pred tunelom (v radiju natancnosti GPSa in v odvisnosti od gostote zapisovanja pozicije v interno bazo) in tocko nekje za tunelom (glej prejsnji oklepaj in dodaj se pot ki jo naredis do vzpostavitve veze GPSa s sateliti) vmes pa nekej aproksimira, obicajno kar linearizira, to pomeni, da potegne ravno crto med dvema pribliznima tockama. To pomeni, da hitro pride do zelo velike netocnosti izracunane razdalje v primeru dolgih neravnih tunelov, ali pa serpentin na prelazih...

GPS je kompas v nekem krogu (natancnost GPSa) na karti, vsi ostali podatki kot so razdalje, hitrosti, narejena pot... pa so izracunani na taksen ali drugacen nacin in je njihova natancnost odvisna od vhodnih podatkov in metode izracuna. poleg tega pa se nikoli natancno ne ve kako nenatancni so, ker so ti odvisni tudi od terena, zavitosti cest...

zato bolj zaupam mehanskim izmeram na motorju, za katere lahko hitro preverim kaksna so odstopanja in to lahko upostevam v svojih odcitanih meritvah (hitrost in razdalja).

Objavljeno

Jaz mislim da je sama pot in odmik po predvideni trasi že zapisan z routingom. To pomeni da on ve točno kaka je cesta oblikovana, koliko je dolga in ti potem javlja prevožene kilometre le glede na trenutni položaj, kateri pa je kar natančen in odviden od točnosti kart. Te so po mojem dandanes zelo točne. Če pogledaš na GPS med vožnjo v tunelu vidiš da je cesta točno zapisana, komplet z vsemi ovinki... Pač ne pelje po cesti in bluzi nekako po svoje, ko pa prideš ven se takoj postavi točka na cesto...

Poskusi si izbrat en dolg tunel in naredi routing od začetka do konca... Ti bo točno povedal koliko je dolg tunel, koliko časa boš vozil...

Objavljeno

Vi ko se bolje spoznate na izračune, tukaj je še več podatkov:

Magellan Meridian

Tehnični podatki

Delovanje

osveževanje položaja 1 s

izračun prvega položaja: 15 s (vroč start), < 1 min (topel start), < 2 min (hladen start)

največja hitrost 1530.5 km/h

Točnost

položaj < 7 m, 95% 2D RMS

položaj < 3 m, 95% 2D RMS, z WAAS/EGNOS korekcijo

višina 10 m RMS

hitrost 0.1 Vz RMS

Glavne značilnosti

pomnilnik za 500 točk

pomnilnik za 20 poti

pomnilnik za 2000 točk za prikaz opravljene poti

koordinatni sistemi Lat/Lon, UTM, uporabniški,...

76 različnih datumov + 1 uporabniški

prikaz ravninskih ali geografskih Gauss-Kruegerjevih koordinat

zaporedni vmesnik RS232: RTCM 104 vhod, NMEA 183 v1.5 in 2.1 izhod, DGPS, povezava z računalnikom

Tehnične značilnosti

12 kanalni, paralelni sprejemnik

vgrajena podpora WAAS/EGNOS

vgrajen pomnilnik 16 MB (Color, Platinum, Marine, Gold), 2 MB (Gps)

FlashRom pomnilnik, ne potrebuje baterije, trajno hrani vaše podatke

opcijske SD (Secure Digital) pomnilniške kartice 8, 16, 32 in 64 MB

napajanje 2 x AA bateriji za 14 ur / 13 ur (Color)

zunanje napajanje 9 V do 16 V DC

Okoljske značilnosti

vodoodporen skladno z IPX7

sprejemnik plava

temperaturno področje delovanja -10oC do +60oC

največja višina 18.000 m

Objavljeno
Jaz mislim da je sama pot in odmik po predvideni trasi že zapisan z routingom. To pomeni da on ve točno kaka je cesta oblikovana, koliko je dolga in ti potem javlja prevožene kilometre le glede na trenutni položaj, kateri pa je kar natančen in odviden od točnosti kart. Te so po mojem dandanes zelo točne. Če pogledaš na GPS med vožnjo v tunelu vidiš da je cesta točno zapisana, komplet z vsemi ovinki... Pač ne pelje po cesti in bluzi nekako po svoje, ko pa prideš ven se takoj postavi točka na cesto...

Poskusi si izbrat en dolg tunel in naredi routing od začetka do konca... Ti bo točno povedal koliko je dolg tunel, koliko časa boš vozil...

to pa sigurno ne drzi, ker potem bi vsi morali imeti specialke v svojih GPSih. sploh ni pomembno kaksno karto imas nalozeno, tudi brez karte ti izpisuje izracunane podatke. recimo, da imas nalozeno karto evrope na kateri so uglavnem avtoceste in hitre glavne ceste, ti pa se vozis po nekih njivah. racunalnik pozna samo nekatere ceste blizu po katerih se ne vozis pa ti kljub temu kaze hitrost in razdaljo in si zapisuje pot. poleg tega bi bil po tvojih trditvah GPS neuporaben ce bi se peljal po v naprej neznani poti.

Objavljeno
Delovanje

osveževanje položaja 1 s

izračun prvega položaja: 15 s (vroč start), < 1 min (topel start), < 2 min (hladen start)

največja hitrost 1530.5 km/h

evo tukej ti vse pise:

tocke zapisuje vsako sekundo in med temi tockami izvede aproksimacijo tvoje poti, dejansko pa si ti v tej sekundi lahko vozil cik-cak in si naredil vecjo pot kot jo racunalnik izracuna iz dveh tock.

ce gres v daljsi tunel se izgubi veza s sateliti in ko prides ven potrebuje 15s da ponovno doloci naslednjo tocko. v 15 sekundah si ti lahko prevozil dve serpentini in si se vedno zelo blizu tunela, pa bo izracunal precej krajso pot kot si jo ti dejansko naredil. itd...

zelim samo povedati da je GPS koristen pripomocek, ne gre pa mu zaupati 100%, ker te lahko hitro zapelje. za uporabnike GPSov pa topel nasvet: za najboljsi izkoristek vasih napravc se pred uporabo poducite o teoreticnih osnovah vsaj na "kmecki nacin" in o karakteristikah vase naprave, ker vas lahko vas navigator hitro zapelje.

Objavljeno

Motor:5698 km

GPS:5364 km

Razlika=334 km

Ne me basat :devil: zdaj mi povejte kateri je točen, če ne gre motor ali gps od hiše :hmm:

Objavljeno

evo, mojo razlago si pravkar podkrepil z rezultati. GPS kaze manj kilometrov od "stevca obratov masine". samo bog ve koliko kilometrov je zginilo na GPSu na neskoncni avtocesti tunelov, ovinkov in viaduktov od monaka mimo genove in na neskoncnih serpentinah alp in pirinejev!?

Objavljeno
evo, mojo razlago si pravkar podkrepil z rezultati. GPS kaze manj kilometrov od "stevca obratov masine". samo bog ve koliko kilometrov je zginilo na GPSu na neskoncni avtocesti tunelov, ovinkov in viaduktov od monaka mimo genove in na neskoncnih serpentinah alp in pirinejev!?

Ko pa tudi motorji med sabo golfajo.Naprimer do Splita kaže 25km več na BMW kot pri Japanarjih in če to pretvoriš na 5000km si pa tu pri 300km razlike.

Objavljeno
stevci kazejo razlicno, vendar pa pri vsakem lahko hitro ugotovis kako natancno kaze in to lahko upostevas. pri GPSu tega ne mores preprosto upostevati.

Z tem pa se nebi čisto strinjal.

Napako GPS modula skoraj vedno poda proizvajalec - Mogoče komercialne tovarne ne, vendar če se kopuje module, se vidi da so kar natančni. Sedaj vprašanje je edino v kakšnih pogojih so to izmerili- Enako velja za merilce prevoženih km v števcu motorja- ne ve se z katero gumo so določili (radij) 1 km ki nam ga nato števec prikazuje in sešteva(sej na mejhnih razdaljah se to ne pozna na večjih pa toliko več.

Pa mislim da sem že napisal v preteklih svojih postih, da noben instrument ni točni instrument (vsi imajo določeno napako) in da se točnost poveča z večimi meritvami na istem oz. različnim instrumenti.

Če pa se vam gre že toliko za natančnost pa meter v roke in zmeriti razdaljo 1 km.

Najprej z vrvičnim merilnikom oz unim kolesnim ,ki ga cestarji uporabljajo, potem z lasarskem merilnikom, GPS jem in še z motorjem. Ko boste to naredili, bote videli keri merilnik najbol izstopa oz laže. ČE boste meritve ponovili bodo rezultati toliko bolj točni.

A ha tukaj pa mate še podatke natančnost GPS sprejemnikov, katere se po večini uporablja pri Garminu, Magelanu in še pri nekaterih komercialnih proizvajalcih GPS-jov.

Velocity Limit 20 m/sec**3

Jerk Limit 25m 95%

Horizontal accuracy 40m 95%

Vertical Accuracy 0.2m/sec 95%

Time Accuracy 340 nsec 95%,C/A code

Zdej če se ti podatki upoštevajo da je 5% napaka se pravi če si naredil 5364 km da se ti je lahko GPS zmotil za 268 km - zdej še prištej malo black outov in približne ocene gps-ja o prevoženi razdalji in hitro lahko prideš na približno točnost podatkov. Seveda moraš upoštevati tudi napako števca na motorju, ki tudi nima 100% natančnosti.

Zdej ne me napadat da obstajajo tudi bol natančni GPS-ji ker tudi sam to vem vendar uni moduli so ponavadi v uporabi za vojaške namene oz geodete.

Če mi ne verjamete postavite 2 ista GPS ja vzporedno in nastavite isto prikazovanje pozicije pa boste opazili da vam lahko tudi kažeta da sta 5-10 metrov narazen, čeprav jih imate vzporedno.

Uživajte v natančnosti in kot je prijatel Albert reku vse je relativno

LP

Objavljeno

bobek se strinjam s tabo, sem narobe napisal. res je, natancnost GPSa podajo proizvajalci in je okoli 10m. v svoji trditvi pa sem z GPSom mislil na racunalnik v GPSu (software), ki preracunava razlicne podatke iz vhodnih podatkov GPSa (iz satelitsko podanih tock). pri teh podatkih ne moremo enostavno reci koliko so natancni, ker so relativno nenatancni v tunelih in na ovinkasti cesti in zelo natancni na odprti cesti.

Objavljeno

Zakaj te pa lahko pripelje do nekega cilja praktično do vrat tiste stavbe, če ne bi bil natančen :hmm: (software boljši) ali ne se zgovarjati o softwareju in kartah, zdaj se pogovarjamo v kvaliteti in natančnosti.Karte so samo pripomoček, da vidimo kje smo, drugače bi videli samo kordinate in točko kje se nahajamo. Lp

Objavljeno

Jo, je bilo kar zahtevno branje tole. V glavnem, moj GPS mouse na Asusu 620BT je s kakšnim TOM TOM om natančen praktično do centimetra :yea2: samo mislim, da je tukaj ena finta notri, no samo vseeno, če primerjaš poteke križišč in tvojo trenutno lego je v bistvu tam tam. No edino pri pospeševanju je pa res, da nastane majhna zamuda tako da je najbrž res, da software malo preračunava povprečno hitrost, pot smer in tako ti mal sam po sebi popravlja tvoj položaj, samo, vsaj pri TOM TOM u mu gre to dobro.

Glede tunelov je ista finta, na začetku tunela ti nekaj časa sam riše tvoj položaj glede na prejšnje podatke, potem pa izgine, ko prideš ven iz tunela se zadeva največkrat zbudi po par sekundah in takoj brez preračunavanja spet nadaljuje, no enkrat po Dunaju mi je pa tudi že začel nov kurz računat, v glavnem presenetljivo uporabno.

Sem pa tudi umeril karto Litije, čeprav je slika scan od reklamne karte :hmm: , je zadeva dokaj natančna, ko sem točke naredil enakomerno po celi Litiji (cca 10 točk), je GPS kazal točno pozicijo isto skoraj do metra natančno, še celo po kateri strani ceste voziš in podobno, tko da sem kar zadovoljen.

Aja, meni avtoštevec laže skor 5-10% tko da so razlike med GPS razdaljo in avtoštevcem takšne, da se zaradi njih sploh ne sekiram.

lp

Rudi

Objavljeno
Sem pa tudi umeril karto Litije, čeprav je slika scan od reklamne karte :hmm: , je zadeva dokaj natančna, ko sem točke naredil enakomerno po celi Litiji (cca 10 točk), je GPS kazal točno pozicijo isto skoraj do metra natančno, še celo po kateri strani ceste voziš in podobno, tko da sem kar zadovoljen.

ce imas karto po celi povrsini nepopaceno potem ne vidim razloga zakaj ti ne bi GPS kazal tocnega polozaja na njej. nihce ne dvomi v natancnost GPSov...

Objavljeno
Kot kaže bo potrebno dobavitelje povprašat za točen podatek, ker mene ta statistika vožnje (km, hitrosti, povprečne hitrosti) kar zanima in bi rad imel točne podatke.

Ko bom utegnil bom poslal en e-mail na Geoset, pa da vidmo kaj oni pravijo...

dobavitelji nimajo pojma o teh stvareh. oni so napumpani s podatki, ki jih dobijo od proizvajalcev in to je za njih sveto. ce bi sam prodajal ferari traktorje bi tudi govoril da so oh in sploh in kaj vse zmorejo. in ponavadi trgovci nimajo ne vem kaksnih fakultet in s tem kaksnega velikega znanja o teoriji, ki stoji za vsem tem.

bolje bo da vprasas kakega matematika ali programerja z uporabnim znanjem numericne matematike ali geodeta. vsa finta je v gostoti tock (vhodni satelitski podatki) in izbranem aproksimiranju v programu, ki preracunava podatke iz teh tock. vse ostalo (karakteristike narejene poti) pa je v bozjih rokah in ZELO vpliva na tocnost rezultatov. ce sem bolj natancen, izracunani rezultati so zelo natancni, na nevem katero decimalko, ampak ti, zal, ne odgovarjajo dejanskemu stanju na razgibani cesti.

  • 4 tedne pozneje...
Objavljeno

ALAN MAP 500 GPS, ki ga prodajajo (med drugim) tudi v Luisu...

http://www.alan-germany.com/gps/produktgps...8vid=1238489140

Berem po forumih ( http://www.alan-germany.com/forum/ ) in izgleda kar dobro...

Tudi cena je glede na podane karakteristike in zmožnost razširitve ugodna.

A ima kdo kakšne izkušnje z njim?

LP, M.

Ps. Če kdo ne razume nemščine, naj uporabi tole: http://babelfish.altavista.com/ (prevaja tudi forum O:-) )

Objavljeno (popravljeno)

Ola!

Ste se kar razpisali. Mislim, da nas niti ne zanima kdo bo tukajle bolj pameten in kdo bo imel v 0,001% prav (dokazljivo tudi z numeričnimi metodami), ampak bolj kako ste zadovoljni s posameznimi izdelki.

Osebno še vedno nisem zmogel denarja za nakup GPS-a, ki se mi zdi po sedanjih inf. optimalen. (Street pilot III).

Me pa pod resno zanima, kako se znajdete z malimi napravicami, ki jih predstavljate v fotografijah.

Kolikor lahko razberem imajo relativno majhne ekrane, ki so črno beli. Glede na izkušnje v avtu, je problem slediti cesti(beri prometu) in pogosti menjavi smeri na ekrančku. Če stvar nima glasovnega usmerjanja, je vprašanje kako uporabna je na motorju.

Se med vožnjo ustavljate in se orijentirate, pa potem naprej.

Če je to tako, potem to ni tisto kar nekateri iščemo.

LP Cvetoo.

Popravljeno . Popravil cvetoo

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!