rintintin Objavljeno December 28, 2006 Opozori Objavljeno December 28, 2006 mah mam jz aftermarket puhace, sm je tko. Mam karbonske slip on dusilce in me motijo. (k ga prizgem se prevec dere-ze 2x je ena soseda k je vsaj 100m stran policijo klicala. ok pustmo to da je tecna pa da je blo to ob poznih vecernih urah...:) pa se po dolgi vozni mi usesa zacnejo nagajat. no ja... to je se itak sm ideja ki se mi poraja.. sm ce bom ze predelovau bi rad meu pod ritjo ror.. sej veste... pozimi je mrzlo pa rabm neki da mi rit greje. kar se pa tice predelav z dviganjem rite pa res ni problemov.. sm nosilce-distancnike morm nardit za rore pa za podalsat spodnji srauf na framu. zic se za mojo predelavo skoraj ne opazi, acu pa to kr je se notr ma pa itak dost lufta da ne bo delu porblemov... vrjemte da se vcasih kr usedem pa gledam v motor in kadim cik... pol pa vstanem pa studiram da ne bi kej zaj... plastike bi pa najraj sam naredu pa luc tud... mah sej bom se vidu... se bom mogu se kr ene parkrat usest pa se kak cik przgat in tuhtat... :)
mk3 Objavljeno December 28, 2006 Opozori Objavljeno December 28, 2006 kolk morjo met pa teli upori za žmigovce, ki naj bi bli 8,2 ohma, moči? kolk Wattov nej bi prenesl?
Guest Brumer Objavljeno December 28, 2006 Opozori Objavljeno December 28, 2006 kolk morjo met pa teli upori za žmigovce, ki naj bi bli 8,2 ohma, moči? kolk Wattov nej bi prenesl? Dijodni žmigavec ima porabo sam 1 Wat z 8,2 Oma uporom ima potem porabo 21 Watov toliko ima tudi navadna žarnica ža žmigavce. :OK: :OK:
rintintin Objavljeno December 29, 2006 Opozori Objavljeno December 29, 2006 Dijodni žmigavec ima porabo sam 1 Wat z 8,2 Oma uporom ima potem porabo 21 Watov toliko ima tudi navadna žarnica ža žmigavce. :OK: :OK: ok... kao pol ce das 3 ledice.. a nima ledica 0.25w ??? (ne vem zakaj mam to u glavi...mogoce smd led) u glavnm a ce das 3 led je to 3w. kolk pa pol rabs upor za en zmigavc??
MARJA Objavljeno December 29, 2006 Opozori Objavljeno December 29, 2006 ok... kao pol ce das 3 ledice.. a nima ledica 0.25w ??? (ne vem zakaj mam to u glavi...mogoce smd led) u glavnm a ce das 3 led je to 3w. kolk pa pol rabs upor za en zmigavc?? Najprej se pa prepričaj če nimaš 10 W žarnic v žmigavcih. Nekateri motorji imajo namreč 10 W in ne 21 W žarnice.
danci1973 Objavljeno December 29, 2006 Opozori Objavljeno December 29, 2006 ok... kao pol ce das 3 ledice.. a nima ledica 0.25w ??? (ne vem zakaj mam to u glavi...mogoce smd led) u glavnm a ce das 3 led je to 3w. kolk pa pol rabs upor za en zmigavc?? Narobe razmišljaš - upor je tam zato, da 'ustvari' skupno porabo 21W/žmigavec, zato da serijski avtomat za žmigavce dela z neko normalno frekvenco in se priklopi vzporedno LEDicam... Drugače pa imajo 'super bright' LED tam okrog 120mW porabe... D.
franc Objavljeno December 29, 2006 Opozori Objavljeno December 29, 2006 Mene zanima koliko so led diode občutljive na nihanje napetosti (moped brez akumulatorja)? lp Franc
fp4492 Objavljeno December 29, 2006 Opozori Objavljeno December 29, 2006 Mene zanima koliko so led diode občutljive na nihanje napetosti (moped brez akumulatorja)? lp Franc Niso preveč tolerantne .)
Guest Brumer Objavljeno December 29, 2006 Opozori Objavljeno December 29, 2006 Mene zanima koliko so led diode občutljive na nihanje napetosti (moped brez akumulatorja)? lp Franc Če nimaš akumulatorja potem imaš na mopedu izmenični tok in kolikor je meni poznano led dijode nebodo delale. :OK:
franc Objavljeno Januar 3, 2007 Opozori Objavljeno Januar 3, 2007 Če nimaš akumulatorja potem imaš na mopedu izmenični tok in kolikor je meni poznano led dijode nebodo delale. :OK: Tole mislim, da ne bo držalo (za kaj takega bi rabil alternator, ki pa ga moped definitivno nima). Za elektriko nisem ravno strokovnjak ampak malo osnov pa poznam. lp Franc
protoncek Objavljeno Januar 3, 2007 Opozori Objavljeno Januar 3, 2007 Tole mislim, da ne bo držalo (za kaj takega bi rabil alternator, ki pa ga moped definitivno nima). Za elektriko nisem ravno strokovnjak ampak malo osnov pa poznam. lp Franc seveda bo držalo. Ker nimaš alternator, ampak drugačen sistem. Imaš fiksno navitje pa rotirajoč magnet, ki šiba okoli navitja. Zato ti ustvari izmenično napetost, ki pač ni usmerjena, ker za to ni potrebe...na isti princip dela iskra, za ostalo pa je itak vseeno... Drugače se LEDice ne merijov watih... :( LED deluje na cca 1.4 volta in ima porabo okoli 20 mA. nihanje od 10 do 25 ni blema, in tam se tudi v svetlosti ne pozna veliko. Se pa da zračunat če imaš LED z uporom na 12V pol je seveda 12*0.02=0,24 W. Aja...LEDice bojo delale brez problema tudi na izmenično napetost. Pač svetijo samo v eni polperiodi, kar po kmečko pomeni da če jo premikaš potem vidiš kot da utripa. Lahko se pa vmes da navadno diodo, kar pa ni nujno. Lahko pa daš tudi dve LEDici, jih vežeš paralelno ampak v obratni smeri, pa ena sveti v +, druga pa v - polperiodi. (preveč kompliciram :grim )
franc Objavljeno Januar 4, 2007 Opozori Objavljeno Januar 4, 2007 seveda bo držalo. Ker nimaš alternator, ampak drugačen sistem. Imaš fiksno navitje pa rotirajoč magnet, ki šiba okoli navitja. Zato ti ustvari izmenično napetost, ki pač ni usmerjena, ker za to ni potrebe...na isti princip dela iskra, za ostalo pa je itak vseeno... Drugače se LEDice ne merijov watih... :( LED deluje na cca 1.4 volta in ima porabo okoli 20 mA. nihanje od 10 do 25 ni blema, in tam se tudi v svetlosti ne pozna veliko. Se pa da zračunat če imaš LED z uporom na 12V pol je seveda 12*0.02=0,24 W. Aja...LEDice bojo delale brez problema tudi na izmenično napetost. Pač svetijo samo v eni polperiodi, kar po kmečko pomeni da če jo premikaš potem vidiš kot da utripa. Lahko se pa vmes da navadno diodo, kar pa ni nujno. Lahko pa daš tudi dve LEDici, jih vežeš paralelno ampak v obratni smeri, pa ena sveti v +, druga pa v - polperiodi. (preveč kompliciram :grim ) Hvala! Če dobro razumem, naj bi "LEDica" delala brez večjih težav. Utripala naj bi v odvisnosti od česa (obratov?), ker je potem to utripanje nevidno. lp Franc
protoncek Objavljeno Januar 4, 2007 Opozori Objavljeno Januar 4, 2007 Hvala! Če dobro razumem, naj bi "LEDica" delala brez večjih težav. Utripala naj bi v odvisnosti od česa (obratov?), ker je potem to utripanje nevidno. lp Franc ja. več obratov, hitrejše utripanje. Res ne bi vedel, kakšna frekvenca je tam...recimo hišni štrom ima 50Hz, kar pomeni da se ledica prižge in ugasne 50 krat v sekundi. seveda je pa možno tudi dodati elektrolitski kondenzator :eek: , pa ti to utripanje izniči. Je pa brez veze kompliciranje, seveda :slap: samo na upor pa ne smeš pozabit.
franc Objavljeno Januar 4, 2007 Opozori Objavljeno Januar 4, 2007 samo na upor pa ne smeš pozabit. A jeb.... :headbang: , saj sem vedel, da ne bo tako preprosto. Bi kakšen strokovnjak vedel kakšen upor rabim pri 6v in 17w? Zadnja luč ima probleme z vidljivostjo (prednja 15w, zadnja 2w, če dam močnejšo žarnico zadaj pa zmanjka elektrike za prednjo). lp Franc
bigi Objavljeno Januar 4, 2007 Opozori Objavljeno Januar 4, 2007 A jeb.... :headbang: , saj sem vedel, da ne bo tako preprosto. Bi kakšen strokovnjak vedel kakšen upor rabim pri 6v in 17w? Zadnja luč ima probleme z vidljivostjo (prednja 15w, zadnja 2w, če dam močnejšo žarnico zadaj pa zmanjka elektrike za prednjo). lp Franc Naredi tako. Zaporedno zveži 4 ledice, ki jih lahko priključiš na 6v brez problema, v drugo vrsto daj zapet 4 ledice, le da so obrnjene v drugo stran, ponovi v naslednjih dvev vrstah, Če premočno sveti, dodaj še eno ledico v vrsto, če premalo sveto zmanjšaj za eno ledico. Če bo ena ledica crknila, bo crknila cela vrsta. Naredi neko podnožje, da boš posamezno ledico lahko zamenjal. Mater sem pameten. :lol1:
protoncek Objavljeno Januar 5, 2007 Opozori Objavljeno Januar 5, 2007 (popravljeno) Naredi tako. Zaporedno zveži 4 ledice, ki jih lahko priključiš na 6v brez problema, v drugo vrsto daj zapet 4 ledice, le da so obrnjene v drugo stran, ponovi v naslednjih dvev vrstah, Če premočno sveti, dodaj še eno ledico v vrsto, če premalo sveto zmanjšaj za eno ledico. Če bo ena ledica crknila, bo crknila cela vrsta. Naredi neko podnožje, da boš posamezno ledico lahko zamenjal. Mater sem pameten. :lol1: možno da to deluje, samo se bojim da bo to preveč razlike v svetilnosti pri majhnem in večjem gasu, ker se napetost spreminja. Pri štantgasu je ta napetost sploh manjša, tako da se zna zgoditi da takrat tako vezane LEDice sploh ne bodo svetile. Lahko pa bi crknile pri ful gasu...nikol ne veš... Glede uporov pa je čisto enostavno...če daš eno, daš upor 220ohmov, lahko daš dwe v serijo, potem ti upor pride 120-150 ohmov, za tri načeloma okoli 75 ohmov, za 4 pa nič.. :grim Drugač pa malce experimentiraš z upori, če ne pretiravaš, ne mroeš nič skurit, če pa že, so te LEDice tako ali tako poceni... Če imaš kakšen instrument, potem malce meri tok skozi LEDice, ki bi moral biti nekje od 10 do 20 mA (če vežeš po moji shemi potem meriš izmenični tok). Jaz osebno bi dal dve v serijo, potem pa dve taki veji kontra, tako da dobiš štiri. Če daš visoko svetilne, bo to že kar nekaj, lahko pa daš dva taka kompleta in dobiš 8 LEDic. Zakaj že to rabiš...če ni za smerokaz, potem poraba ni pomembna, v bistvu manjša je, tem bolje. Za lažjo predstavo dodajam shemo v pdf... upam da jo vidiš... Sheet1.pdf Popravljeno Januar 5, 2007. Popravil sleeperman
franc Objavljeno Januar 5, 2007 Opozori Objavljeno Januar 5, 2007 Hvala! Ko si bom vzel malo časa za "igranje" bom preizkusil kako se obnese. Shemo vidim. lp Franc
Piksna Objavljeno Januar 9, 2007 Opozori Objavljeno Januar 9, 2007 Vidim, da ste imeli debato o LED in moto svetlobnih telesih, pa mi ni dalo, ko sem se nasmejal, da ne napišem komentarja: 1. Led diode (priporočam uporabo bright varianta - LiteON, KingBright,..etc.) delujejo tudi na izmenično napetost, a v primeru kot pravi eden izmed vas, drži v času - polperiode celotno zaporno na PN spoju, kar krajša življensko dobo in pa čuti se utripanje pri nizkih vrtljajih motorja. Sam priporočam aplikacijo Gretz mostiča ali ekvivalenta (+glajenja + filtrov +)... :OK: (Napetost v inštalacijah avtomobilov/motorjev je polna VF motenj - spektralno belega šuma, kar slabo vpliva na življensko dobo in delovanje elektronike kot take!) 2. LED diode rabijo za optimalno (beri dolgotrajno) delovanje krmiljenje s tokovnim izvorom. Ne pravim, da se z uporovnim delilnikom ne more doseči rezultata, a če ne želite utripanja in degradacije, MORA zadeva biti narejena tako. (Pozor: - tudi to je daleč od t.i. ideala!) 3. Svetujem tudi napetostno stabilizacijo. 4. Priporočam impulzno krmiljenje (cca. 10KHz, perioda 1:0=1/4:3/4 @I=20-25mA) za podaljševanje življenske dobe in povečanje svetilnosti. Disipacijo moči naj izvaja tudi TIV! 5.Verjetno je žmigavec že izveden, da z LED varianto nadometsiš tega, ki ga imaš sedaj, brez, da si strokovnjak iz elektronike po metodi "Plug and Play". :OK: Predhodno, da ja ne zaj...š novega LED žmigavca (ali česarkoli) priporočam test z napetostnim izvorom z omejilcem toka (cca 15mA), kajti le TOK bo uničil PN spoj diode (termalni defekt!). Napetost ne! Pozornost usmerite tudi na polariteto Vcc (Ur!!!) ! 6. Posege delate na lastno odgovornost - to je le namig, kako bi se jaz lotil "problema". 7. Odpravljanje napak za drugim "umetnikom" se NE izvaja! :nono: 8. Napake niso izključene. 9. Ponudim tudi pomoč za kak 6pack Zlatoroga. Nemogoče naredim takoj, na čudeže morate malo počakati. Število in zahtevnost izzivov multiplicira št. 6packov! :ninja: 10. Replike in komentarji niso dobrodošli od oseb z več kot 8.000 posti, duševno motenih in oseb, ki ne vejo kaj je LED, žica, Hz,Vcc, Ur, TIV, električna napetost, električni tok ali ne poznajo barv. Zaželjena je tudi pismenost. :D 11. NE JEMLJITE KOMENTARJA OSEBNO ! To skrajšuje življensko dobo Vas! :grim
fp4492 Objavljeno Januar 9, 2007 Opozori Objavljeno Januar 9, 2007 Vidim, da ste imeli debato o LED in moto svetlobnih telesih, pa mi ni dalo, ko sem se nasmejal, da ne napišem komentarja: ... Zelo dobro napisano, mogoče bi sam dodal pod točko 2, da se da zelo preprost tokovni generator narediti že z enim tranzistorjem. Nisem pa vedel, da se z utripanjem na 10 kHz poveča občutek svetilnosti LED, lahko prosim razložiš tole? Mi je pa jasno, da se s tem poveča življenjska doba. V glavnem, če se bom kdaj odločil za LED žmigavce, bom nabavil tudi ustrezen avtomat.
protoncek Objavljeno Januar 9, 2007 Opozori Objavljeno Januar 9, 2007 Piksna... kot že rečeno, zelo dobro napisano in načeloma se strinjam, ampak preveč kompliciraš. No, recimo v primeru ko je bilo rečeno da motor akku in je na 6V, to res pomeni motnje itd...in bi bilo mogoče dobro imeti kakšno stabilizacijo ali vsaj graetz + en kondič (tega jaz nisem omenjal ker je iz postov izgledalo da potem ta ki sprašuje ne bi mel pojma...), v drugih primerih je pa to brez veze, ker je napetost itak stabilna...12 (ugasnjen)-14,5 V. Res je da imajo tovarniški modeli več ali manj vsi tako, kot si napisal, že aftermarket LED žarnice pa imajo samo upor in to dela. LED je sicer občutljiva, ampak spet ne toliko. tam od 10 do 20 mA je čisto OK, v svetilnosti pa ni neke velike razlike. Treba je vedeti da na tokovnem stabilizatorju izgubiš 2-3 volte, pri 6 V napajanja bi ti tako ostala pozitivna ničla .) .... Utripanje se vidi samo pri prostem teku, potem pa ne več. Mislim da je bila poanta narediti čim bolj enostavno. Seveda se pa da tudi komplicirati, (npr. množilnik napetosti s 6 na recimo 18V... :kva2: ) LED+upor, pa je. Brez veze komplicirat življenje. aja...tisto okoli 6pack zlatoroga si pa mimo udaril... :grrr kvečjemu Uniona :lol1: Nisem pa vedel, da se z utripanjem na 10 kHz poveča občutek svetilnosti LED, lahko prosim razložiš tole? Mi je pa jasno, da se s tem poveča življenjska doba. hm...kako ti more biti jasno da se poveča življenjska doba, če ne veš bistva delovanja? :? Na kratko...če krmiliš impulzno, je tok v teh impulzih, ko LED sveti, lahko dosti večji od 20mA (ker so tako kratki da se v tem času LED ne segreje), kar pomeni večjo svetilnost v tistem trenutku, Potem LEDico ugasneš, (da se ohladi) in jo spet prižgeš. LED je namreč omejena s tokom samo zaradi omejitve pregrevanja. Tako recimo deluje tudi IR daljinec za TV. JE pa tudi druga verzija, ki jo uporabljajo avti, da v normalnem stanju LEDsveti z manjšo močjo (tako kot je rekel piksna), ko stisneš zavoro pa se to impulzno krmiljenje začasno izključi, takrat LED stalno sveti z večjo svetilnostjo kot prej. Zato tudi vidiš pri teh avtih ko ne stiska bremze, LED utripajo, ko drži bremzo pa ne. Kar enkrat poglej... :grim
MiNa Objavljeno Januar 9, 2007 Opozori Objavljeno Januar 9, 2007 Kaj pa je to "tokovni stabilizator" v elektroniki kolikor je meni poznano poznamo napetostne stabilizatorje. Če hočemo konstantni tok pa uporabimo tokovni generator IMHO.
Piksna Objavljeno Januar 10, 2007 Opozori Objavljeno Januar 10, 2007 Zelo dobro napisano, mogoče bi sam dodal pod točko 2, da se da zelo preprost tokovni generator narediti že z enim tranzistorjem. Nisem pa vedel, da se z utripanjem na 10 kHz poveča občutek svetilnosti LED, lahko prosim razložiš tole? Mi je pa jasno, da se s tem poveča življenjska doba. V glavnem, če se bom kdaj odločil za LED žmigavce, bom nabavil tudi ustrezen avtomat. Ja, tudi z enim tr. se ga da naredit + kakšen upor. Ja, priporočam nabavo avtomata a, če bo to res potrebno.. ?! :wacko: Piksna... kot že rečeno, zelo dobro napisano in načeloma se strinjam, ampak preveč kompliciraš. No, recimo v primeru ko je bilo rečeno da motor akku in je na 6V, to res pomeni motnje itd...in bi bilo mogoče dobro imeti kakšno stabilizacijo ali vsaj graetz + en kondič (tega jaz nisem omenjal ker je iz postov izgledalo da potem ta ki sprašuje ne bi mel pojma...), v drugih primerih je pa to brez veze, ker je napetost itak stabilna...12 (ugasnjen)-14,5 V. Res je da imajo tovarniški modeli več ali manj vsi tako, kot si napisal, že aftermarket LED žarnice pa imajo samo upor in to dela. LED je sicer občutljiva, ampak spet ne toliko. tam od 10 do 20 mA je čisto OK, v svetilnosti pa ni neke velike razlike. Treba je vedeti da na tokovnem stabilizatorju izgubiš 2-3 volte, pri 6 V napajanja bi ti tako ostala pozitivna ničla .) .... Utripanje se vidi samo pri prostem teku, potem pa ne več. Mislim da je bila poanta narediti čim bolj enostavno. Seveda se pa da tudi komplicirati, (npr. množilnik napetosti s 6 na recimo 18V... :kva2: ) LED+upor, pa je. Brez veze komplicirat življenje. aja...tisto okoli 6pack zlatoroga si pa mimo udaril... :grrr kvečjemu Uniona :lol1: hm...kako ti more biti jasno da se poveča življenjska doba, če ne veš bistva delovanja? :? Na kratko...če krmiliš impulzno, je tok v teh impulzih, ko LED sveti, lahko dosti večji od 20mA (ker so tako kratki da se v tem času LED ne segreje), kar pomeni večjo svetilnost v tistem trenutku, Potem LEDico ugasneš, (da se ohladi) in jo spet prižgeš. LED je namreč omejena s tokom samo zaradi omejitve pregrevanja. Tako recimo deluje tudi IR daljinec za TV. JE pa tudi druga verzija, ki jo uporabljajo avti, da v normalnem stanju LEDsveti z manjšo močjo (tako kot je rekel piksna), ko stisneš zavoro pa se to impulzno krmiljenje začasno izključi, takrat LED stalno sveti z večjo svetilnostjo kot prej. Zato tudi vidiš pri teh avtih ko ne stiska bremze, LED utripajo, ko drži bremzo pa ne. Kar enkrat poglej... :grim -Ma ja, če želiš, da zadeva deluje nekaj let, bi to MORAL narediti tako. Pa še izognil bi si različni svetilnosti pri različnih napetosti oz. vrtljajih motorja. Upor bi to rešil, bi pa tudi bilo čutit utripanje, premikajočo "delavno točko",... Res, da se skoraj zgleda, da je komplicirano a na plato zvarit čip in tranzistor pa kak elko ne sme bit problem, če se že začneš ukvarjat s vsem tem. No, sej nisem oporekal, da se ne da ampak.. Kompliciranost bi se pričela, če bi začel programirat mikrokontroler in risat simbole iz ledic v luči - a se strinjamo ?! :kva2: -Množilnik ni potreben, saj važno, da dosežeš kolensko napetost pa še mal... (6V-3V ~..) -O 6packu: Ja, jaz raj spijem en pir ! :OK: -O impulznem krmiljenju: ja, res je - tako kot si napisal. (več al manj pa se gre vse v okoli zmanjševanja lokalnega segrevanja PN spoja: -večji tok a, impulzno zastopan po periodah (v nasprotje konstantni prisotnosti)) :yes: To lahko izvedemo v aplikacijah, ki so narejene za opazovanje z človeškim očesom, ki ne zazna hitrejših sprememb od 25Hz. (Potem pa pogledaš isto zadevo čez okular digitalnega fotoaparata ali kamere, pa vidiš t.i. osveževanje. OK ?! OK! sem vedel da se streinjamo, a to je že popolnoma druga zgodba... :krneki: ) -Da pa z takim krmiljenjem v svetilnosti ni, kot praviš "nevem kake razlike" smo pa v moji bivši firmi spoznali, da lahko dosežeš tudi npr. +40% svetilnosti, kar pa niti ni zanemarljivo, a !?! Uporabiš lahko npr. krmiljenje v razmerju 10:1 ali več in: If impulzni=>2*If itd, itd... Zdaj pa res že pretravam. -3. opcija: POWER LED! (slaba stran: -$; trenutno!) Kaj pa je to "tokovni stabilizator" v elektroniki kolikor je meni poznano poznamo napetostne stabilizatorje. Če hočemo konstantni tok pa uporabimo tokovni generator IMHO. -inverzna zadeva napetostnega -> stabilen I izvor. Sej tokovni generator je glih to... ,po definiciji.
fp4492 Objavljeno Januar 10, 2007 Opozori Objavljeno Januar 10, 2007 hm...kako ti more biti jasno da se poveča življenjska doba, če ne veš bistva delovanja? :? Na kratko...če krmiliš impulzno, je tok v teh impulzih, ko LED sveti, lahko dosti večji od 20mA (ker so tako kratki da se v tem času LED ne segreje), kar pomeni večjo svetilnost v tistem trenutku, Potem LEDico ugasneš, (da se ohladi) in jo spet prižgeš. LED je namreč omejena s tokom samo zaradi omejitve pregrevanja. Tako recimo deluje tudi IR daljinec za TV. JE pa tudi druga verzija, ki jo uporabljajo avti, da v normalnem stanju LEDsveti z manjšo močjo (tako kot je rekel piksna), ko stisneš zavoro pa se to impulzno krmiljenje začasno izključi, takrat LED stalno sveti z večjo svetilnostjo kot prej. Zato tudi vidiš pri teh avtih ko ne stiska bremze, LED utripajo, ko drži bremzo pa ne. Kar enkrat poglej... :grim Hvala za pojasnila, res si mi osvežil znanje, ki mi je zgleda nekako "izpuhtelo" odkar nisem več v teh vodah. Jasno mi je pa bilo, da se poveča življenjska doba, ker slučajno poznam delovanje diode. Ni mi pa bilo jasno zakaj večja svetilnost pri impulznem krmiljenju, ker piksna ni omenil, da se pri pulznem krmiljenju uporabi toliko večji tok, sam si pa tudi nisem "gor prišel". :headbang: Jaz sem izhajal iz predpostavke, da se tudi pri pulznem krmiljenju uporabi isti tok, kot pri napajanju s konstantnim tokom.
HHV Objavljeno Januar 10, 2007 Opozori Objavljeno Januar 10, 2007 Orkaflek, a ni v naslovu teme "šravfanje"? :blink: Kdo bi vas razumu, štromarje? :wacko: :headbang:
protoncek Objavljeno Januar 12, 2007 Opozori Objavljeno Januar 12, 2007 Hvala za pojasnila, res si mi osvežil znanje, ki mi je zgleda nekako "izpuhtelo" odkar nisem več v teh vodah. Jasno mi je pa bilo, da se poveča življenjska doba, ker slučajno poznam delovanje diode. Ni mi pa bilo jasno zakaj večja svetilnost pri impulznem krmiljenju, ker piksna ni omenil, da se pri pulznem krmiljenju uporabi toliko večji tok, sam si pa tudi nisem "gor prišel". :headbang: Jaz sem izhajal iz predpostavke, da se tudi pri pulznem krmiljenju uporabi isti tok, kot pri napajanju s konstantnim tokom. ni kej.. BTW...ni bilo nič mišljeno žaljivo ali podobno piksna... načeloma je res..ni blema nalotat par tranzistorjev, niti čipov..za nas, elektronike...za enega povprečnega vozilca motorjev je pa že LED in upor višja znanost :naughty: ... no, mogoče taki sploh ne bi smeli samo to delat... :doze: ja, power LED je kar lepa zadeva, ampak, kot si rekel...na žalost. npr. svetilnost se kar lepo zmanjšuje s urami delovanja itd... da ni razlike sem bolj mislil pri uporu, ne impulznem krmiljenju...tam je sigurno razlika, veš da. Če pa daš LED in recimo 470 ohmov na usmernik, malo štelaš napetost gor/dol od recimo 5 do 10 voltov ni nevemkakšne razlike. No, jaz mam to rešeno (Kawa Z750S) :lol1: Orkaflek, a ni v naslovu teme "šravfanje"? :blink: Kdo bi vas razumu, štromarje? :wacko: :headbang: opala :angry: ne štromarje :grrr :grrr :grrr ELEKTRONIKE :grim :grim :grim :naughty:
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se